• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Програми "Освіта Києва. 2011 - 2015 рр."

Київська міська рада | Рішення від 25.05.2011 № 196/5583
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення
  • Дата: 25.05.2011
  • Номер: 196/5583
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення
  • Дата: 25.05.2011
  • Номер: 196/5583
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VII сесія VI скликання
РІШЕННЯ
25.05.2011 N 196/5583
Про затвердження Програми "Освіта Києва. 2011 - 2015 рр."
( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 671/8008 від 12.07.2012 )
Відповідно до законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про загальну середню освіту", "Про професійно-технічну освіту", "Про позашкільну освіту", "Про вищу освіту", рішення Київської міської ради від 29.10.2009 N 520/2589 "Про Порядок розроблення, затвердження та виконання міських цільових програм у місті Києві", з метою розширення умов для рівного доступу до високоякісної освіти та задоволення потреб територіальної громади міста Києва в особистісно-орієнтованій, інноваційній та конкурентоспроможній освіті Київська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму "Освіта Києва. 2011 - 2015 рр." (далі - Програма) згідно з додатком до цього рішення.
2. Установити, що відповідальним за виконання Програми є Головне управління освіти і науки виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
3. Головному управлінню освіти і науки виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), Головному управлінню охорони здоров'я виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), Головному управлінню культури виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) при формуванні бюджетних запитів на наступні роки передбачити видатки на реалізацію Програми.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку та постійну комісію Київради з питань освіти та науки.
Київський міський головаЛ. Черновецький
Додаток
до рішення Київради
25.05.2011 N 196/5583
Міська цільова програма
"Освіта Києва. 2011 - 2015 рр."
1. ПАСПОРТ
Міської цільової програми "ОСВІТА КИЄВА. 2011 - 2015 рр."
1.Ініціатор розроблення програмиГоловне управління освіти і науки виконавчого органу Київської
міської ради (Київської міської державної адміністрації)
2.Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої
влади про розроблення програми
Рішення Київської міської ради від 29.10.2009 N 520/2589
"Про Порядок розроблення, затвердження та виконання
міських цільових програм у місті Києві", наказ Головного управління освіти і науки N 65/1 від 19.03.2010 "Про розробку проекту Програми розвитку освіти міста на 2011 - 2015 рр.", наказ Головного управління освіти і науки N 197 від 16.11.2010 "Про підготовку Програми "Освіта Києва. 2011 - 2015 рр."
3.Розробник програмиГоловне управління освіти і науки виконавчого органу Київської
міської ради (Київської міської державної адміністрації)
4.Співрозробники програмиКиївський університет імені Бориса Грінченка,
Центр моніторингу столичної освіти
5.Замовник (відповідальний виконавець) програмиГоловне управління освіти і науки виконавчого органу Київської
міської ради (Київської міської державної адміністрації)
6.Учасники (співвиконавці) програмиКиївська міська рада, Районні в місті Києві державні адміністрації, управління освіти районних в місті Києві державних адміністрацій, Головне управління культури, Головне управління охорони здоров'я, навчальні заклади
7.Термін реалізації програми2011 - 2015 рр.
7.1.Етапи виконання програмиI етап - 2011 - 2012 рр.
II етап - 2013 - 2015 рр.
8.Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації
програми, всього, у тому числі:
Усього: 24158,3 млн. грн.
8.1.власні надходження навчальних закладів1296,0 млн. грн.
( Розділ 1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 671/8008 від 12.07.2012 )
2. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ'ЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА
Освіта м. Києва є складовою загальнодержавного освітнього простору. Вона має багатовікову історію становлення і ґрунтується на засадах гуманістичних загальнолюдських цінностей і національних традицій українського народу - поєднанні інтересів особистості і суспільства, нації і держави.
У м. Києві сконцентровано потужний науковий, інтелектуальний, культурний потенціал для розвитку освітньої галузі як стратегічної основи формування інноваційної моделі суспільства. У цьому контексті важливим є те, що 47 % дорослих киян мають або здобувають вищу освіту, 48 % - середню або середню спеціальну, 57 % мешканців Києва працюють у галузях, що передбачають наявність освіти високого рівня (спеціалісти, службовці, керівники різних рівнів, кваліфіковані робітники). У галузі освіти столиці працює 120,8 тис. осіб, що вирізняє її як одну з найпотужніших сфер зайнятості населення.
Система столичної освіти охоплює дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, заклади професійно-технічної освіти, вищі навчальні заклади III - IV та I - II рівнів акредитації, позашкільні заклади освіти, розташовані у м. Києві. Головне управління освіти і науки виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) здійснює керівництво функціонуванням і розвитком системи столичної освіти.
Загалом у закладах столичної освіти навчається 839 тис. осіб, із них: 560,8 тис. - студенти вищих навчальних закладів III - IV рівня акредитації, 29,8 тис. - вищих навчальних закладів I - II рівня акредитації, 18,3 тис. - учні ПТНЗ, 230,1 тис. - учні загальноосвітніх навчальних закладів. Окрім того, 84,8 тис. - вихованці дошкільних навчальних закладів. Таким чином, кожен третій киянин навчається.
Задовольняючи соціально-економічні та духовні запити особистості і суспільства, освіта столиці є важливим стратегічним ресурсом розвитку людського капіталу та дієвим механізмом переходу до інноваційного розвитку мегаполісу.
За перше десятиліття XXI століття у м. Києві закладено міцні підвалини для розбудови сучасної освітньої галузі:
- сформовано потужну мережу з-понад 1,5 тис. навчальних закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти;
- забезпечено розвиток кадрового потенціалу системи освіти столиці;
- запроваджено цілісний і системний підхід до розвитку столичної освіти (програми "Столична освіта" (2001 - 2005 рр.) і "Освіта столиці 2006 - 2010 рр." ).
Реалізацією програм "Столична освіта" (2001 - 2005 рр.) і "Освіта столиці 2006 - 2010 рр." створено передумови для отримання дітьми високоякісної освіти, підвищення результативності процесу навчання і виховання, надання йому стабільної позитивної динаміки, задоволення освітніх запитів особистості, створення сприятливого середовища завдяки активному співробітництву між сім'єю (соціальним замовником), школою (виконавцем) і соціумом.
Виконання цих програм вивело сферу освіти столиці на певний рівень досягнень:
- забезпечено розвиток мережі навчальних закладів з урахуванням потреб киян, суспільних запитів і державних вимог;
- упроваджено зовнішнє незалежне оцінювання навчальних досягнень випускників шкіл;
- збережено лідерські позиції у всеукраїнських і міжнародних олімпіадах;
- реалізовано програми з формування здорового способу життя;
- забезпечено високоякісну підготовку та підвищення кваліфікації педагогічних фахівців усіх рівнів для задоволення потреб ринку праці столиці шляхом реалізації Концепції цілісної системи підготовки і підвищення кваліфікації педагогічних кадрів м. Києва;
- удосконалено систему допрофільної освіти учнів 8 - 9 класів;
- створено дієву систему повного циклу оперативного оцінювання якості столичної освіти шляхом упровадження педагогічного, психолого-педагогічного, соціологічного моніторингу;
- розпочато комплексну інформатизацію системи столичної освіти;
- відбувся перехід від підтримки функціонування до розвитку системи дошкільної освіти;
- розширено мережу спеціальних дошкільних навчальних закладів;
- розпочато оновлення обладнання у дошкільних навчальних закладах і школах - дитячих садках;
- розпочато реорганізацію мережі та оновлення змісту професійно-технічної освіти з урахуванням сучасних вимог;
- запроваджено соціальний захист учнів професійно-технічних закладів;
- створено умови для розвитку системи профорієнтаційної роботи;
- сформовано систему взаємодії із батьками й організовано діяльність загальноміської батьківської ради;
- реалізовано цільові програми "Капітальний ремонт", "Шкільний фасад", "Реконструкція", "Заміна вікон", поновлюється матеріально-технічна база закладів освіти;
- розпочато впровадження програм енергозбереження задля економії бюджетних коштів;
- започатковано виготовлення державних актів на право постійного користування навчальних закладів земельними ділянками;
- запроваджено вивчення експериментального курсу "Християнська етика в українській культурі" для учнів 1 - 4 класів;
- створено систему роботи навчальних закладів з дитячими та громадськими організаціями та об'єднаннями;
- забезпечено участь учнів столиці у щорічних міжнародних, всеукраїнських і міських конкурсах;
- розбудовано мережу дитячих таборів відпочинку з денним перебуванням на базі навчальних закладів;
- реалізовано програми комплексної соціально-психологічної підтримки школярів із девіантною поведінкою;
- збережено доступність безоплатної позашкільної освіти для дітей різних соціальних груп;
- подолано проблему дефіциту педагогічних кадрів;
- створено Київський університет імені Бориса Грінченка як багатопрофільний вищий навчальний заклад IV рівня акредитації;
- відновлено діяльність Інституту післядипломної педагогічної освіти, упроваджено нові програми й інноваційні підходи до підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;
- упроваджено принципи Болонської декларації;
- забезпечено функціонування моделі державно-громадського управління розвитком освіти у м. Києві;.
- започатковано моніторинговий механізм як інформаційно-аналітичну основу для прийняття управлінських рішень;
- закладено підґрунтя для професіоналізації управління (підготовка магістрів за спеціальністю "Управління навчальним закладом" у Київському університеті імені Бориса Грінченка).
Зберігаючи лідерські позиції у загальнонаціональному масштабі, спираючись на багатовікові традиції, освіта м. Києва має значний не використаний потенціал розвитку, а також низку проблем, що можуть стати перешкодою на шляху модернізації Києва як міста поступального освітнього розвитку. Для системи освіти міста властиві диспропорції між використанням коштів на утримання мережі навчальних закладів та власне освітою громадян. Наявність мережі навчальних закладів, що створювалася на основі енергоємних технологій, значний відсоток морально застарілих основних фондів призвели до неефективного використання ресурсів, а процесно орієнтоване управління негативно позначилося на якості освіти.
Подолання цих проблем можливе за умови забезпечення пріоритетного розвитку освіти і науки, що визначають вектори суспільно-економічних і духовних трансформацій суспільства.
Столична освіта як невід'ємна складова українського освітнього простору потребує переходу від моделі підтримки функціонування системи навчальних закладів до моделі випереджального розвитку на засадах стратегічного планування, проектного менеджменту та лідерства.
Програма "Освіта Києва. 2011 - 2015 рр." скерована на забезпечення такого переходу в наступний період розвитку.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про освіту" Україна визнає освіту пріоритетною сферою соціально-економічного, духовного і культурного розвитку суспільства. Указом Президента України В. Ф. Януковича "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні" від 30.09.2010 N 926/2010 2011 р. оголошено Роком освіти та інформаційного суспільства та визначено мету - забезпечення поліпшення функціонування й інноваційного розвитку освіти в Україні.
Однак пріоритетність освіти протягом останніх років не була забезпечена відповідними ресурсами. Це поглибило проблему рівного доступу до високоякісної освіти у м. Києві та уповільнило її перехід до інноваційного розвитку.
Виконання попередньої програми забезпечило розвиток освіти столиці у відповідний період. Проте, зважаючи на кризові явища в економіці, обмежені ресурси та швидкоплинні зміни у суспільстві, програма не була реалізована у повному обсязі, відтак проблема рівного доступу до якісної освіти залишається актуальною. Програма "Освіта Києва 2011 - 2015 рр." зорієнтована на вирішення проблеми досягнення рівного доступу до якісної освіти; забезпечення механізмів для переходу до інноваційного розвитку столичної освіти.
В основу Програми покладено такі нормативно-правові документи:
- Національна доктрина розвитку освіти, затверджена Указом Президента України від 17.04.2002 N 347/2002;
- Державна програма "Вчитель", затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2002 N 379;
- Концепція розвитку післядипломної освіти в Україні, затверджена рішенням колегії Міністерства освіти і науки України від 11.04.2002 N 3/5-4;
- Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в європейський освітній простір, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 31.12.2004 N 998;
- Програма "Освіта столиці 2006 - 2010 рр." , затверджена сесією Київської міської ради 19.12.2006 р. N 289/346;
- рішення Київської міської ради від 22.08.2007 N 329/3163 "Про затвердження комплексних заходів з реалізації Концепції цілісної системи підготовки і підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у м. Києві";
- Програма економічних реформ України на 2010 - 2014 рр. (проект). Розділ "Реформа системи освіти";
- Концепція Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2010 - 2015 роки, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 N 1723-р;
- Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Державної цільової програми розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року" від 27.08.2010 N 785 ;
- Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про схвалення Концепції Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій "Сто відсотків" на період до 2015 року" від 27.08.2010 N 1722-р .
Програма "Освіта Києва. 2011 - 2015 рр." ґрунтується на засадничих принципах:
- відповідності законодавству та нормативної коректності;
- системності та наступності;
- аналітичності та достовірності;
- інтегративності та диференційності;
- ініціативності та відповідальності;
- доцільності та ефективності;
- структурності та прогностичності.
3. ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ ПРОГРАМИ
Мета Програми полягає у забезпеченні поліпшення функціонування та інноваційного розвитку освіти м. Києва для задоволення соціально-економічних і духовних запитів суспільства й особистості; створення умов для рівного доступу до високоякісної освіти
4. ОБГРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ І ЗАСОБІВ РОЗВ'ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ, ОБСЯГІВ ТА ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ; ТЕРМІНИ ТА ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Вирішення проблеми забезпечення рівного доступу до високоякісної освіти; створення механізмів для переходу до інноваційного розвитку освіти м. Києва реалізується шляхом:
- зорієнтованості освіти на потреби особистості;
- формування механізмів державно-громадського регулювання якості освіти м. Києва;
- забезпечення підготовки та професійного розвитку педагогічних кадрів;
- підвищення вмотивованості та якості педагогічної діяльності;
- створення належних умов для збереження здоров'я дітей і формування у них свідомого ставлення до здоров'я як до фундаментальної життєвої цінності;
- оптимізації функціонування системи освіти та її подальшого розвитку;
- забезпечення системного виховного впливу на дітей та молодь шляхом їхнього залучення до позашкільної освіти;
- створення умов для розширення фінансової самостійності та економічної автономії навчальних закладів;
- забезпечення інноваційного розвитку та інформаційно-технологічної актуальності системи освіти;
- здійснення переходу до стратегічного планування та програмно-цільового управління освітою;
- зниження ресурсо- та енергозатратності системи освіти.
Для реалізації Програми необхідні кошти в сумі 24158,3 млн. грн., у тому числі: власні надходження навчальних закладів - 1296,0 млн. грн.
Прогнозований обсяг фінансового забезпечення виконання завдань Програми за етапами наведено в розділі "Ресурсне забезпечення міської цільової програми "Освіта Києва. 2011 - 2015 рр.".
Фактичне фінансування заходів Програми здійснюється у межах коштів, затверджених у відповідних бюджетах на кожний поточний рік.
Програма розрахована на 2011 - 2015 роки.
Виконання заходів Програми передбачається в три етапи:
1. Організаційно-концептуальний етап - серпень 2010 р. - квітень 2011 р.
Розробка Програми, Концепції розвитку освіти Києва; визначення основних стратегій, заходів і механізмів розвитку (інноваційних проектів); виявлення ресурсів (людських, матеріально-технічних, фінансових) реалізації Програми.
2. Базові етапи:
- 2011 - 2012 рр.
- 2013 - 2015 рр.
Практична реалізація інноваційних проектів Програми (для довгострокових); організація моніторингового спостереження за результатами; координація дій.
3. Підсумковий етап - друге півріччя 2015 року.
Аналіз результатів моніторингу Програми розвитку освіти Києва (2011 - 2015 рр.). Поширення позитивного досвіду; визначення перспектив подальшої роботи.
5. НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ, ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ І ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ ТА РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ
Для досягнення мети, визначеної Програмою, передбачається виконання комплексу взаємопов'язаних завдань і заходів, спрямованих на забезпечення поліпшення функціонування та інноваційного розвитку освіти м. Києва.
Адресний перелік заходів, передбачених Програмою до виконання, викладено у дванадцяти підпрограмах.
Виконання завдань і заходів міської цільової програми "Освіта Києва. 2011 - 2015 рр." забезпечить:
1. Збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я підростаючого покоління в закладах освіти шляхом:
- формування здоров'язберігаючого середовища у системі освіти м. Києва;
- створення умов для гармонійного розвитку дитини з використанням здоров'яформувальних технологій;
- створення здоров'язберігаючого та безпечного шкільного середовища;
- організації раціонального режиму навчання та відпочинку.
2. Забезпечення інтелектуального, соціального і фізичного розвитку особистості для максимального задоволення освітніх і культурних потреб м. Києва шляхом:
- оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів столиці;
- гармонізації навчально-виховного процесу.
3. Створення умов для розвитку природної обдарованості й талантів юних киян шляхом:
- стовідсоткового охоплення дітей позашкільною освітою;
- розвитку науково-методичного та матеріально-технічного забезпечення закладів позашкільної освіти.
4. Створення збалансованої системи професійно-технічної освіти, що задовольняє потреби міста у висококваліфікованих робітничих кадрах, шляхом:
- оптимізації мережі професійно-технічних навчальних закладів;
- упровадження інноваційних технологій.
5. Створення системи вищої освіти як визначального чинника інноваційного розвитку столиці шляхом:
- удосконалення взаємодії між вищими та загальноосвітніми навчальними закладами м. Києва;
- залучення інтелектуального потенціалу студентської молоді до реалізації суспільновагомих проектів розвитку м. Києва
6. Розбудова муніципальних закладів вищої освіти та розвиток ефективної системи післядипломної педагогічної освіти шляхом
- забезпечення функціонування Київського університету імені Бориса Грінченка;
- розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та інноваційної діяльності в освітньому середовищі Києва.
7. Створення потужного інтелектуального потенціалу педагогічної спільноти Києва шляхом підвищення соціального статусу педагогічних працівників столиці.
8. Створення ефективної системи управління освітою міста шляхом переходу до програмно-цільового та прогностичного методів управління освітою столиці.
9. Становлення системи незалежного оцінювання навчальних досягнень учнів і вивчення ефективності інноваційних освітніх процесів у столиці, упровадження системного моніторингу стану реалізації програми "Освіта Києва. 2011 - 2015 рр.".
10. Реалізація Програми "Сто відсотків" шляхом комп'ютеризації навчально-виховного процесу, управлінської діяльності та методичної роботи закладів та установ освіти міста.
11. Створення комфортних умов для навчання та виховання підростаючого покоління шляхом:
- зміцнення матеріально-технічної бази закладів освіти столиці;
- зниження ресурсо- та енергозатратності системи освіти за рахунок упровадження енергозберігаючих технологій.
6. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Координацію та контроль за виконанням Програми покладено на Головне управління освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) через механізм системного моніторингу реалізації та фінансування Програми та шляхом залучення столичної громади до оцінювання якості надання освітніх послуг.
Раз на півроку надається інформація про хід виконання Програми Головному управлінню економіки та інвестицій, Головному фінансовому управлінню виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та постійній комісії Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку:
за I півріччя - до 25 вересня
за рік - до 25 березня
ПІДПРОГРАМИ
ПІДПРОГРАМА I. ЗДОРОВ'Я ЧЕРЕЗ ОСВІТУ
Здоров'я є визначальною умовою розвитку особистості та її успішності. Збереження здоров'я дитини та формування у неї свідомого ставлення до здоров'я як фундаментальної життєвої цінності - першочергове завдання системи освіти.
Серйозне занепокоєння у суспільства викликає стан здоров'я дітей, зумовлений несприятливим навколишнім середовищем, погіршенням санітарно-гігієнічних умов навчання та якості медичного обслуговування, поширенням шкідливих звичок серед учнівської молоді. За даними Міністерства охорони здоров'я, серед дитячого населення за останнє десятиріччя в 1,5 - 3 рази зросла частота хронічних захворювань, що призводять до інвалідності. Це хвороби нервової, ендокринної, серцево-судинної, шлунково-кишкової, кістково-м'язової систем.
У 67 санаторних і комбінованих із санаторними групами дошкільних навчальних закладах виховуються й отримують необхідну реабілітаційно-профілактичну допомогу понад 5 тис. дітей дошкільного віку, що становить 6 % загальної кількості дошкільників у дитсадках. Серед першокласників тільки 5 - 9 % практично здорових дітей. Кількість хронічно хворих збільшується за роки навчання в 2,5 разу.
Найбільш руйнівний вплив на стан здоров'я молоді має поширення шкідливих звичок: вживання нікотину, алкоголю, наркотиків. Усе це різко погіршує стан фізичного і психічного здоров'я підлітків.
У дітей і молоді розвиваються агресивність, невдоволеність, занижена самооцінка, що нерідко спричиняє конфлікти з однолітками, вчителями, батьками.
З огляду на ці негативні тенденції необхідно продовжити цілеспрямовану діяльність для розвитку здоров'язберігаючого та здоров'ярозвиваючого середовища в освіті.
Наявні проблемиНаслідки
Недостатньо сформовані уявлення про здоровий спосіб життя та
здоров'я дітей у батьків та вихованців дошкільних навчальних
закладів
Зневажливе ставлення батьків до власного здоров'я та здоров'я
дітей, низька мотивація здорового способу життя
Наявність суперечностей між ресурсами дошкільних навчальних
закладів щодо забезпечення здоров'язберігаючого принципу
організації освітнього процесу і станом здоров'я дошкільників
Зниження якості функціонування дитячого організму
Недостатній рівень зорієнтованості загальноосвітніх навчальних
закладів на здоров'я та безпеку школярів
Погіршення стану психічного і фізичного здоров'я школярів
Поширення алкоголізму, наркоманії та тютюнокуріння серед
підлітків
Зниження рівня здоров'я дітей, зростання агресії та
злочинності
Низька культура статевого вихованняДеформація міжстатевих стосунків
Формування здорового способу життя посідає особливе місце в навчально-виховному процесі і включає такі основні елементи:
- раціональний режим навчання та відпочинку;
- викорінення шкідливих звичок;
- оптимальний руховий режим;
- особиста гігієна;
- раціональне харчування тощо.
ЦіліНапрями
Створення умов для цілісного розвитку дитини з використанням
здоров'яформувальних технологій
Формування здоров'язберігаючого середовища у системі дошкільної
освіти
Збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я
дітей у дошкільних навчальних закладах
Забезпечення повноцінного доброякісного харчування та соціального
захисту дітей дошкільного віку
До здоров'я через дошкілля
Створення здоров'язберігаючого та безпечного шкільного
середовища
Школа здоров'я
Формування негативного ставлення дітей до алкоголізму,
наркоманії та тютюнокуріння
Виховання свідомого здоров'я
Напрям "До здоров'я через дошкілля"
NПріоритетні завдання діяльностіЗаходиТермін виконання заходуВиконавціДжерела фінансуванняОрієнтовні обсяги фінансування (вартість)Очікувані результати
12345678
1.Забезпечення повноцінного доброякісного харчування та
соціального захисту дітей дошкільного віку
Забезпечити харчування дітей дошкільного віку відповідно до
норм, визначених чинним законодавством
2011 - 2015 рр.Районні у м. Києві державні адміністрації, районні управління
освіти
Бюджет м. КиєваУсього: 501831,0 тис. грн.,
у тому числі:
Гармонійний розвиток дошкільників, підвищення опору дитячого
організму до захворювань
2011 р. - 82199,0 тис. грн.
2012 р. - 90418,0 тис. грн.
2013 р. - 99460,0 тис. грн.
2014 р. - 109406,0 тис. грн.
2015 р. - 120348,0 тис. грн.
Власні надходженняУсього: 542264,9 тис. грн.,
в тому числі:
2011 р. - 88821,9 тис. грн.
2012 р. - 97704,0 тис. грн.
2013 р. - 107474,0 тис. грн.
2014 р. - 118221,0 тис. грн.
2015 р. - 130044,0 тис. грн.
Забезпечити безкоштовне харчування дітей у санаторних дошкільних
навчальних закладах (групах) для дітей з початковими і затухаючими
формами туберкульозу, у спеціальних дошкільних навчальних закладах
(групах) для дітей, які потребують корекції фізичного або
розумового розвитку
2011 - 2015 рр.Районні у м. Києві державні адміністрації, районні управління
освіти
Бюджет м. КиєваУсього: 118637,6 тис. грн.,
у тому числі:
2011 р. - 16867,6 тис. грн.
2012 р. - 21928,5 тис. грн.
2013 р. - 24121,3 тис. грн.
2014 р. - 26533,4 тис. грн.
2015 р. - 29186,8 тис. грн.
Забезпечити 50-відсоткову знижку для сімей, які мають троє і
більше дітей, за харчування дітей у дошкільних навчальних
закладах
2011 - 2015 рр.Районні у м. Києві державні адміністрації, районні управління
освіти
Бюджет м. КиєваУсього: 20859,1 тис. грн.,
у тому числі:
2011 р. - 2965,6 тис. грн.
2012 р. - 3855,5 тис. грн.
2013 р. - 4241,1 тис. грн.
2014 р. - 4665,2 тис. грн.
2015 р. - 5131,7 тис. грн.
Забезпечити безкоштовне харчування у дошкільних навчальних
закладах дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського
піклування, які перебувають під опікою
2012 - 2015 рр.Районні у м. Києві державні адміністрації, районні управління
освіти
Бюджет м. КиєваУсього: 1624,6 тис. грн.,
у тому числі:
2012 р. - 350,1 тис. грн.
2013 р. - 385,0 тис. грн.
2014 р. - 423,6 тис. грн.
2015 р. - 465,9 тис. грн.
Забезпечити безкоштовне харчування дітей-інвалідів, які
відвідують дошкільні навчальні заклади та школи - дитячі садки
загального типу
2012 - 2015 рр.Районні управління освітиБюджет м. КиєваУсього: 1441,1 тис. грн.,
у тому числі:
2012 р. - 310,5 тис. грн.
2013 р. - 341,6 тис. грн.
2014 р. - 375,7 тис. грн.
2015 р. - 413,3 тис. грн.
2.Збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного
здоров'я дітей у дошкільних навчальних закладах
Провести інвентаризацію фізіотерапевтичного обладнання
дошкільних навчальних закладів та моніторинг ринку спеціального
обладнання
2011 - 2012 рр.Районні управління освітиНе потребує фінансуванняНе потребує фінансуванняЗменшення показників захворюваності дітей
Щорічно забезпечувати необхідними лікарськими засобами та
виробами медичного призначення, медикаментами медичні кабінети
дошкільних навчальних закладів
2011 - 2015 рр.Районні управління освітиБюджет м. КиєваУсього: 1154,2 тис. грн.,
у тому числі:
2011 р. - 189,2 тис. грн.
2012 р. - 208,0 тис. грн.
2013 р. - 229,0 тис. грн.
2014 р. - 252,0 тис. грн.
2015 р. - 276,0 тис. грн.
Забезпечити санаторні дошкільні навчальні заклади для дітей з
хворобами органів травлення необхідним технологічним обладнанням
для приготування дієтичних страв
2012 р.Районні управління освітиБюджет м. КиєваУсього: 327,6 тис. грн.,
у тому числі:
2012 р. - 327,6 тис. грн.
Щорічно забезпечувати санаторні дошкільні навчальні заклади для
дітей з хворобами органів травлення мінеральною водою
2011 - 2015 рр.Районні управління освітиБюджет м. КиєваУсього: 175,3 тис. грн.,
у тому числі:
2011 р. - 28,7 тис. грн.
2012 р. - 31,6 тис. грн.
2013 р. - 34,5 тис. грн.
2014 р. - 38,3 тис. грн.
2015 р. - 42,2 тис. грн.
Провести міський огляд-конкурс на краще медичне забезпечення
дошкільного навчального закладу
2014 р.Головне управління освіти і науки, Київський університет імені
Бориса Грінченка
Бюджет м. КиєваУсього: 139 тис. грн.,
у тому числі:
2014 р. - 139 тис. грн.
Вивчити питання організації охорони груп з цілодобовим
перебуванням дітей у дошкільних навчальних закладах
2012 р.Районні управління освіти, Головне управління освіти і наукиНе потребує фінансуванняНе потребує фінансування
Розробити та затвердити для дошкільних навчальних закладів
різних типів єдине типове двотижневе меню та картотеку страв
відповідно до сезонів
2012 рр.Головне управління освіти і науки Не потребує фінансування
3Формування здоров'язбережувального середовища у системі
дошкільної освіти
Провести конференції для батьків щодо формування здорового
способу життя
2013 р.Районні управління освітиНе потребує фінансуванняНе потребує фінансуванняПоширення знань про здоровий спосіб життя. Підвищення
професійної майстерності працівників навчальних закладів
Розробити методичні рекомендації щодо дій педагогів і батьків у
екстремальних ситуаціях
2013 р.Київський університет імені Бориса ГрінченкаБюджет м. КиєваУсього: 14,6 тис. грн.,
у тому числі:
2013 р. - 14,6 тис. грн.
Провести міський огляд-конкурс на найкращий стан фізичного
виховання в дошкільних навчальних закладах
2012 р.Київський університет імені Бориса Грінченка, Головне управління
освіти і науки
Бюджет м. КиєваУсього: 139,0 тис. грн.,
у тому числі:
Забезпечити організацію різних форм роботи (семінари,
семінари-практикуми) для медичних сестер, працівників харчоблоків
навчальних закладів щодо дотримання санітарних норм і правил,
здійснення контролю за приготуванням їжі тощо
2011 - 2015 рр.Районні управління освітиНе потребує фінансуванняНе потребує фінансування
4.Створення умов для цілісного розвитку дитини з використанням
здоров'яформувальних технологій
Забезпечити групи для дітей із захворюваннями опорно-рухового
апарату сухими басейнами
2012 - 2013 рр.Районні у м. Києві державні адміністрації, районні управління
освіти
Бюджет м. КиєваУсього: 193,2 тис. грн.,
у тому числі:
Забезпечення сприятливих умов для зміцнення фізичного та
психічного благополуччя дітей
2012 р. - 92,4 тис. грн.
2013 р. - 100,8 тис. грн.
Впровадити інноваційні оздоровчі технології для фізичного
розвитку дошкільників
2011 - 2015 рр.Київський університет імені Бориса Грінченка, районні управління
освіти, дошкільні навчальні заклади
Не потребує фінансуванняНе потребує фінансування
Провести міську науково-практичну конференцію "Упровадження
здоров'язбережувальних технологій у навчально-виховний процес
дошкільного навчального закладу як умова формування культури
здоров'я дітей" для керівників дошкільних навчальних закладів
2013 р.Київський університет імені Бориса ГрінченкаБюджет м. КиєваУсього: 48,5 тис. грн.,
у тому числі:
2013 р. - 48,5 тис. грн.
Усього за напрямом: 1188849,7 тис. грн.
Напрям "Виховання свідомого здоров'я"
NПріоритетні завдання діяльностіЗаходиТермін виконання заходуВиконавціДжерела фінансуванняОрієнтовні обсяги фінансування (вартість)Очікувані результати
12345678
1.Забезпечити умови для збереження та зміцнення здоров'я учнів у
навчальних закладах міста
Організувати та проводити заходи, спрямовані на збереження та
зміцнення здоров'я учнівської молоді, формування у школярів
свідомої мотивації здорового способу життя, навичок дбайливого
ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточення
2011 - 2015 рр.Головне управління освіти і науки,
Київський університет імені Бориса Грінченка, районні управління
освіти
Не потребує фінансуванняНе потребує фінансуванняЗапровадження системи заходів, спрямованих на збереження та
зміцнення здоров'я учнів у навчальних закладах міста, виховання в
учнів культури здорового способу життя
Сприяти участі навчальних закладів міста, учнівської молоді в
інноваційних просвітницько-оздоровчих програмах: "Рівний -
рівному", "Молодь на роздоріжжі", "Діалог", "Європейська мережа
шкіл сприяння здоров'ю", "Школа проти СНІД" тощо
2011 - 2015 рр.Головне управління освіти і науки,
Київський університет імені Бориса Грінченка,
Київський палац дітей і юнацтва, районні управління освіти
Не потребує фінансуванняНе потребує фінансування
Забезпечити реалізацію комплексної програми "Школярі Києва - за
здоровий спосіб життя"
2011 - 2015 рр.Головне управління освіти і науки, Київський університет імені
Бориса Грінченка, Київський палац дітей і юнацтва, районні
управління освіти
Не потребує фінансуванняНе потребує фінансування
Забезпечити проведення районних та міських етапів
Всеукраїнського конкурсу-захисту сучасної моделі навчального
закладу - Школи сприяння здоров'ю
2012 - 2015 рр.Головне управління освіти і науки,
Київський університет імені Бориса Грінченка, районні управління
освіти
Бюджет м. КиєваУсього: 1533,0 тис. грн.,
у тому числі:
2012 р. - 330,0 тис. грн.
2013 р. - 363 тис. грн.
2014 р. - 400 тис. грн.
2015 р. - 440,0 тис. грн.
Забезпечити проведення районних та міських етапів
Всеукраїнського фестивалю-конкурсу "Молодь обирає здоров'я"
2011 - 2015 рр.Головне управління освіти і науки,
Київський університет імені Бориса Грінченка, КПДЮ, районні
управління освіти
Бюджет м. КиєваУсього: 60,9 тис. грн.,
у тому числі:
2011 р. - 10,0 тис. грн.
2012 р. - 11,0 тис. грн.
2013 р. - 12,0 тис. грн.
2014 р. - 13,3 тис. грн.
2015 р. - 14,6 тис. грн.
2.Розвивати фізкультурно-оздоровчий та спортивний напрямСтворити належні умови для забезпечення фізичного виховання та
масового спорту в загальноосвітніх навчальних закладах обсягом не
менше 8 - 12 годин рухової активності на тиждень
2011 - 2015 рр.Головне управління освіти і науки, Київський університет імені
Бориса Грінченка, районні управління освіти
Не потребує фінансуванняНе потребує фінансуванняВиховання учнів у дусі відповідального ставлення до власного
здоров'я та здоров'я оточення
Вивчити питання і розробити програми реконструкції та
будівництва сучасних спортивних майданчиків на базах
загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва
2011 - 2015 рр.Головне управління освіти і науки, Київський університет імені
Бориса Грінченка, районні управління освіти
Не потребує фінансуванняНе потребує фінансування
Забезпечити спортивним інвентарем та обладнанням загальноосвітні
навчальні заклади для проведення навчально-виховного процесу з
фізичної культури
2011 - 2015 рр.Головне управління освіти і науки,
Київський університет імені Бориса Грінченка, районні управління
освіти
Не потребує фінансуванняНе потребує фінансування