МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
01.10.2024 м. Київ № 482
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
16 жовтня 2024 р. за № 1566/42911
Про затвердження Змін до Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування
Відповідно до Закону України від 16 січня 2020 року № 465-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві", Закону України від 16 січня 2020 року № 466-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві", Закону України від 12 січня 2023 року № 2888-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг", Закону України "Про електронні комунікації", підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 січня 2021 року № 5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 березня 2021 року за № 321/35943, що додаються.
2. Департаменту забезпечення координаційно-моніторингової роботи Міністерства фінансів України забезпечити в установленому порядку:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра фінансів України Улютіна Д. В. та Голову Державної податкової служби України.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів України
01 жовтня 2024 року № 482
Зміни
до Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 січня 2021 року № 5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 березня 2021 року за № 321/35943
1. У розділі I:
1) пункт 2 викласти в такій редакції:
"2. Терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях:
базовий запис - первинний запис в інформаційно-комунікаційній системі;
достовірність показників - відповідність первинного показника, наявного в підсистемах інформаційно-комунікаційної системи ДПС (далі - ІКС ДПС), аналогічному первинному показнику оперативного обліку;
загальний контроль - процес контролю достовірності показників, який передбачає набір автоматизованих процедур отримання результатів попереднього контролю, виявлення та аналізу факторів впливу на обставини, що унеможливлюють формування модулів контролю, та прийняття обґрунтованих рішень оперативного реагування;
звітний показник - узагальнений показник результату ведення оперативного обліку податків, зборів, єдиного внеску, який містить один або декілька кодів параметрів, згрупованих за економічним змістом, що обраховується за визначеною формулою алгебраїчної суми та/або різниці. Звітні показники характеризують результати ведення оперативного обліку та відображаються у звітності податкових органів;
звітність податкових органів - сукупність звітів та зведеної інформації, що містять узагальнюючі показники, які характеризують стан розрахунків платників податків та єдиного внеску (далі - платник податків) з державним та місцевими бюджетами, з бюджетом Пенсійного фонду України та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - бюджети та фонди загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування);
інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку за визначеними параметрами, яка містить інформацію щодо облікових даних платника та призначена для хронологічного, систематичного або комбінованого накопичення, групування та узагальнення інформації з реквізитів первинних документів, оброблених засобами ІКС ДПС (податкових декларацій, звітності з єдиного внеску, податкових повідомлень-рішень, рішень податкового органу, повідомлень економічних операторів, отриманих з Електронної системи обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, про розраховану (зменшену) суму акцизного податку за сформовані (деактивовані) унікальні ідентифікатори, вимоги про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску, рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань чи податкового боргу, даних Казначейства про надходження платежів тощо).
Інформація в ІКП ґрунтується на показниках первинних документів, оброблених ІКС ДПС;
інформаційно-комунікаційна система - інтегрований комплекс процесів, компонентів та засобів апаратного і програмного забезпечення для виконання цільової функції;
контрольна точка - дата, станом на яку здійснюється визначення обсягу нерознесених / невідпрацьованих структурними підрозділами територіального органу ДПС за напрямами роботи первинних документів, показники яких підлягають фіксації в ІКП;
критична контрольна точка (далі - ККТ) - дата, станом на яку структурними підрозділами територіального органу ДПС за напрямами роботи здійснюються невідкладні заходи, спрямовані на забезпечення повноти рознесення / відпрацювання первинних документів, показники яких підлягають фіксації в ІКП у звітному періоді;
модуль контролю за показниками - функціональний елемент ІКС ДПС, генерування якого відбувається за умови відсутності записів або в межах діапазону допустимого відхилення значень реєстру співставлень;
неактивна ІКП - ІКП, яка підлягає виведенню з Реєстру ІКП до хмарного сховища ДПС;
облікова операція - дія в ІКП, яка призводить до утворення або зміни облікових показників;
обліковий показник - показник, який автоматично утворюється або змінюється в ІКП у результаті застосування облікової операції до первинного показника оперативного обліку. Обліковий показник характеризує стан розрахунків платника з бюджетом та/або фондами загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування (надміру сплачені грошові зобов'язання та суми платежів, які сплачені та будуть нараховані у наступному звітному періоді, податковий борг, нарахована / сплачена пеня, залишок заявлених та невідшкодованих сум бюджетного відшкодування, надміру сплачені суми єдиного внеску, заборгованість (недоїмка) з єдиного внеску тощо);
оперативний облік - це систематизований процес фіксації та відображення в ІКП первинних показників оперативного обліку, утворення / зміни абсолютного значення облікового показника. Оперативний облік ґрунтується на принципах бухгалтерського обліку та методологічних засадах, встановлених Податковим кодексом України (далі - Кодекс) та Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування";
первинний документ - оброблений засобами ІКС ДПС та/або зареєстрований у податковому органі документ в електронній чи паперовій формі:
складений платником з метою виконання податкового обов'язку або обов'язку зі сплати єдиного внеску чи для реалізації права на використання податкової знижки;
складений податковим органом під час реалізації покладених на нього функціональних повноважень;
отриманий від інших органів влади згідно з чинним законодавством.
Обов'язкові реквізити первинного документа містять первинні показники;
первинні показники - показники, що містяться у первинних документах та є визначальними для характеристики процесів адміністрування платежів, контроль за справлянням яких покладено на податкові органи;
первинний показник оперативного обліку - дані первинного документа, які засобами ІКС ДПС за встановленими алгоритмами та правилами обробляються та фіксуються в ІКП спеціальним кодом;
перекручення (викривлення) показників - неповне та/або несвоєчасне відображення показників у відповідних підсистемах ІКС ДПС;
податковий номер платника податків - ідентифікаційний код юридичної особи (резидента), відокремленого підрозділу юридичної особи (резидента і нерезидента) в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, обліковий номер, який присвоюється контролюючими органами у разі взяття на облік компаніям, організаціям, утвореним відповідно до законодавства інших держав, іноземним дипломатичним представництвам та консульським установам, представництвам міжнародних організацій в Україні, уповноваженим особам за договорами про спільну діяльність, управителям майна за договорами управління майном, інвесторам (операторам) за угодами про розподіл продукції, виконавцям проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги та представництвам донорських установ в Україні, іншим особам та платникам у разі додаткового взяття їх на облік, реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи;
показники ІКС ДПС - первинні, первинні показники оперативного обліку, облікові та звітні показники;
попередній контроль - система контролю повноти та своєчасності внесення / відображення первинних показників у підсистемах ІКС ДПС, автоматично співставлених із зафіксованими кодами первинних показників оперативного обліку в ІКП у термін, що відповідає ККТ;
реєстр контролю ІКП - упорядкована інформація щодо ІКП, відкритих в ІКС ДПС, у розрізі платників та кодів класифікації доходів бюджету / технологічних кодів класифікації єдиного внеску, які не відповідають правилам відкриття / закриття ІКП, визначених цим Порядком;
реєстр співставлень показників - сформована та упорядкована в розрізі платників та кодів класифікації доходів бюджету / технологічних кодів класифікації єдиного внеску інформація щодо первинних показників первинних документів, які не зафіксовані в ІКП відповідними кодами первинних показників оперативного обліку;
хмарне сховище даних ДПС - система збереження даних неактивних ІКП.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Кодексі, Законі України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", Законі України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".";
2) у пункті 3:
в абзаці третьому після слова "облік" доповнити словом "платежів";
абзац восьмий виключити.
У зв'язку з цим абзаци дев'ятий - тридцять сьомий вважати абзацами восьмим - тридцять шостим відповідно;
в абзаці восьмому слова "відображення облікових показників в ІКП" замінити словами "ІКП достовірності первинних показників оперативного обліку";
абзац п'ятнадцятий виключити.
У зв'язку з цим абзаци шістнадцятий - тридцять шостий вважати абзацами п'ятнадцятим - тридцять п'ятим відповідно;
після абзацу двадцять четвертого доповнити абзацом двадцять п'ятим такого змісту:
"реєстр контролю ІКП за платниками, за якими здійснюються заходи щодо припинення шляхом ліквідації або реорганізації.".
У зв'язку з цим абзаци двадцять п'ятий - тридцять п'ятий вважати абзацами двадцять шостим - тридцять шостим відповідно;
3) абзац другий пункту 5 викласти у такій редакції:
"Загальний контроль за достовірністю відображення в ІКП облікових показників забезпечує структурний підрозділ, що здійснює облік платежів.";
4) доповнити новим пунктом такого змісту:
"7. Звітність податкових органів складається в грошових одиницях, встановлених для кожної форми, та формується у вигляді файлів, що містять однорідні згенеровані коди параметрів звітних показників за певними схемами.
Основними цілями складання звітності податкових органів є:
інформаційне забезпечення органів державної влади щодо стану розрахунків платників із бюджетом та сплати єдиного внеску, а також інших показників роботи за напрямами діяльності ДПС;
забезпечення територіальних громад інформацією, визначеною підпунктом 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 розділу I Кодексу;
створення базового підґрунтя для проведення аналізу надходжень податків, зборів, платежів, єдиного внеску, вивчення впливу макроекономічних показників і змін законодавства на надходження податків, зборів, платежів, розроблення пропозицій щодо збільшення їх обсягу та зменшення втрат бюджету.".
2. У розділі II:
1) у підрозділі 1:
пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Для забезпечення ведення оперативного обліку податків, зборів, платежів, єдиного внеску в ІКС ДПС відкриваються ІКП за кожним кодом класифікації доходів бюджету / технологічним кодом єдиного внеску щодо кожного платника, територіального органу ДПС, що відповідає місцю обліку платника або обліку об'єкта оподаткування, коду території територіальної громади згідно з КАТОТТГ.
ІКП містить інформацію про первинні показники оперативного обліку, облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та фондами загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування за відповідним видом платежу та відповідною адміністративно-територіальною одиницею.
Під час проведення облікової операції в ІКП зазначаються дата запису операції, зміст операції та/або документ, на підставі якого здійснюється запис.
Спеціальне кодування всіх операцій, що використовуються для фіксації та відображення в ІКП первинних показників оперативного обліку та облікових показників, забезпечує автоматизоване ведення ІКП.
Усі вартісні первинні показники оперативного обліку, облікові операції та облікові показники в ІКП проводяться у гривнях або доларах США / євро (стосовно платників, які зареєстровані відповідно до пункту 208-1.2 статті 208-1 розділу V Кодексу) з двома десятковими знаками.
Первинні показники оперативного обліку в ІКП відображаються в хронологічному порядку. Водночас кожний первинний показник оперативного обліку фіксується в окремому рядку із зазначенням коду та його короткого опису з посиланням на реквізити первинних документів, дати його проведення з подальшим автоматичним розрахунком в ІКП облікових показників.
Для організації оперативного обліку кожній ІКП присвоюється код, який її ідентифікує в інформаційній системі та не може бути присвоєний іншій ІКП.
Реквізитами ІКП є:
податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) (далі - серія (за наявності) та номер паспорта);
найменування - для юридичної особи або прізвище (за наявності), ім'я, по батькові (за наявності) - для фізичної особи;
код виду бюджету;
код класифікації доходів бюджету / технологічний код класифікації єдиного внеску;
дата відкриття ІКП;
дата закриття ІКП;
код територіального органу ДПС, у якому відкрито ІКП;
код та назва адміністративно-територіальної одиниці;
сума первинного показника оперативного обліку та облікової операції;
код первинного показника оперативного обліку;
дата проведення первинного показника оперативного обліку.
Під час відкриття, ведення, передачі, закриття ІКП використовується інформація про платників із реєстраційних даних.
Податковому органу, в якому перебуває платник за основним місцем обліку, надається доступ до ІКП, відкритих за основним місцем обліку, для внесення відповідної інформації, а за неосновним місцем обліку - в режимі перегляду.
Податковому органу, в якому перебуває платник за неосновним місцем обліку, надається доступ до ІКП, відкритих за неосновним місцем обліку, для внесення відповідної інформації.";
абзац сьомий пункту 2 викласти у такій редакції:
"нарахування сум платежів, визначених територіальним органом ДПС (акт перевірки, податкове повідомлення-рішення, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, передбачених Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", рішення про застосування штрафних санкцій з єдиного внеску, вимоги про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску);";
абзаци перший - четвертий пункту 3 викласти у такій редакції:
"3. Територіальні органи ДПС формують відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів та відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску за формами, визначеними Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року за № 1562/20300 (далі - Порядок № 1588), та Порядком обліку платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 листопада 2014 року № 1162, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03 грудня 2014 року за № 1553/26330 (далі - Порядок № 1162), та проводять заходи, пов'язані з ліквідацією або реорганізацією платників податків.
ІКП за основним та неосновним місцем обліку закривається структурним підрозділом, що здійснює облік платежів, не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) про припинення шляхом ліквідації юридичної особи або проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця з урахуванням умов, визначених у цьому пункті.
Структурний підрозділ, що здійснює облік платежів, закриває ІКП у територіальному органі ДПС за неосновним місцем обліку в разі відсутності об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, на відповідній території та після виконання структурними підрозділами, які здійснюють адміністрування платежів, контрольно-перевірочні заходи, погашення боргу, адміністративне та судове оскарження, відповідних процедур щодо підтвердження повноти розрахунків за платежами, контроль за справлянням яких здійснюють податкові органи.
З метою контролю за своєчасністю проведення процедур під час припинення шляхом ліквідації або реорганізації щодекади та станом на 01 число місяця, наступного за звітним, в інформаційно-комунікаційній системі в автоматичному режимі формується реєстр контролю ІКП за платниками, які припиняють свою діяльність шляхом ліквідації або реорганізації.";
абзац перший пункту 4 викласти у такій редакції:
"4. За наявності у платників податків сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань до бюджетів та єдиного внеску до фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування, якими до податкового органу подані заяви про списання таких сум або отримання судових рішень про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, або отримання відомостей з ЄДР щодо платників, за якими розпочата спрощена процедура припинення, до Журналу опрацювання заяв на списання помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань до бюджетів та єдиного внеску до фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування (далі - Журнал), який ведеться засобами ІКС ДПС, вноситься інформація щодо заяв, поданих як в електронній, так і в паперовій формі, або інформація щодо судових рішень про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця або отримання відомостей з ЄДР щодо платників, за якими розпочата спрощена процедура припинення.";
доповнити новим пунктом такого змісту:
"5. З метою оптимізації системного збереження даних засобами ІКС ДПС забезпечується перенесення до хмарного сховища ІКП, закритих у попередньому календарному році, та ІКП за певними критеріями, а саме:
за юридичними особами, стосовно яких у встановленому законодавством порядку припинено діяльність;
за платником, стосовно якого проведено закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків на підставі отриманої із Державного реєстру актів цивільного стану громадян інформації про фізичних осіб, які померли;
з податку на додану вартість, що залишається у розпорядженні сільськогосподарських підприємств, крім ІКП платників, які оскаржують податкові повідомлення-рішення з податку на додану вартість в адміністративному або судовому порядку.";
2) пункт 2 підрозділу 2 викласти у такій редакції:
"2. За наявності записів у реєстрах структурним підрозділом, що здійснює облік платежів, вживаються такі заходи:
якщо встановлена невідповідність між ІКП, відкритою в ІКС "Податковий блок", та Переліком форм ІКП - у термін не пізніше наступного робочого дня з дня формування такого реєстру здійснюється зміна коду форми обліку платежів або коду класифікації доходів бюджету / технологічного коду єдиного внеску, за яким фактично відкрита ІКП, на код форми обліку або код класифікації доходів бюджету / технологічний код єдиного внеску, визначений у Переліку форм ІКП;
якщо ІКП відкрита за платником, якого не включено / виключено з реєстру платників відповідного податку, - у термін не пізніше наступного робочого дня з дня формування такого реєстру здійснюється зміна ознаки "Платника включено до реєстру" на ознаку "Платник відсутній у реєстрі".".
3. У розділі III:
1) у підрозділі 2:
абзац перший пункту 1 викласти у такій редакції:
"1. Після отримання в цілодобовому режимі інформації Казначейства про проведені транзакції з аналітичних рахунків за надходженнями, з аналітичних рахунків, на яких відображена інформація про надходження у гривневому еквіваленті іноземної валюти, зарахованої на рахунки Казначейства, відкриті в установах банків, та з рахунків територіальних органів ДПС для зарахування єдиного внеску (далі - інформація Казначейства про надходження) ІКС ДПС забезпечується автоматична обробка такої інформації та виконується розподіл записів за критеріями:";
пункт 2 викласти у такій редакції:
"2. Рознесені платежі відображаються в ІКП датою зарахування на рахунки, відкриті в Казначействі, кодом первинного показника оперативного обліку зі сплати / повернення сум відповідно до поля "Код виду сплати" платіжної інструкції згідно з переліком кодів видів сплати, визначеним Порядком заповнення реквізиту "Призначення платежу" платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22 березня 2023 року № 148, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 березня 2023 року за № 528/39584.";
пункт 3 викласти у такій редакції:
"3. Нерознесені платежі щодня відпрацьовуються структурним підрозділом, що здійснює облік платежів.
Водночас виконуються такі процедури:
якщо платнику не відкрито ІКП, працівник структурного підрозділу, що здійснює облік платежів, відкриває ІКП за відповідним платежем та обробляє запис транзакції, що автоматично не був рознесений ІКС ДПС;
якщо платника податків за податковим номером або серією (за наявності) та номером паспорта не знайдено серед платників податків, що перебувають на обліку в податковому органі, сума транзакції розноситься до ІКП зі спеціальним кодом "Платежі до з'ясування";
якщо платником податків безпосередньо не здійснена сплата платежів, крім випадків, передбачених податковим законодавством, сума транзакції розноситься до ІКП зі спеціальним кодом "Платежі до з'ясування";
за платежами, за якими не передбачено персоніфікованого обліку надходжень, кошти спрямовуються до ІКП зі спеціальним кодом.
Облік платежів, сплачених на бюджетні рахунки, відкриті в Казначействі за кодами класифікації доходів бюджету, передбаченими для сплати адміністративних штрафів, коштів від реалізації безхазяйного майна, скарбів тощо, ведеться в ІКП зі спеціальним кодом.
З метою забезпечення повного рознесення платежів до ІКП структурним підрозділом, що здійснює облік платежів, виконується комплекс заходів, спрямованих на ідентифікацію платників при щоденному відпрацюванні транзакцій зі сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску:
у разі з'ясування призначення платежу у звітному місяці, в якому здійснена сплата платником, структурний підрозділ, що здійснює облік платежів, проводить засобами ІКС ДПС перерознесення відповідних сум з ІКП зі спеціальним кодом "Платежі до з'ясування" до ІКП платника;
у разі з'ясування призначення платежу в місяці, наступному за звітним, структурний підрозділ, що здійснює облік платежів, проводить перерознесення поточною датою відповідних сум з ІКП зі спеціальним кодом "Платежі до з'ясування" до ІКП платника, використовуючи операції, призначені для ідентифікації сум платежів;
у разі, якщо платник за податковим номером не перебуває на обліку в територіальному органі ДПС або у такого платника відсутні об'єкти оподаткування, - шляхом повернення платнику, який ініціював такий платіж, у рахунок сплати інших платежів;
у разі, якщо платником податків безпосередньо не здійснена сплата платежів, крім випадків, передбачених податковим законодавством, - шляхом повернення платнику, який ініціював такий платіж, на рахунок платника та/або в рахунок сплати інших платежів за таким платником.
Для забезпечення в межах звітного місяця абсолютного нульового значення платежів до з'ясування структурним підрозділом, що здійснює облік платежів, вживаються організаційно-комунікаційні заходи та виконуються облікові процедури, пов'язані зі з'ясуванням платника, який безпосередньо здійснив податковий обов'язок зі сплати платежів.";
у пункті 4 слова "розрахункових документів" замінити словом "транзакцій";
пункт 6 викласти у такій редакції:
"6. У разі погашення податкового боргу засобами ІКС ДПС автоматично проводиться нарахування пені у порядку, визначеному статтею 129 глави 12 розділу II Кодексу. Сума пені та сума погашеної пені відображаються в ІКП відповідними первинними показниками оперативного обліку та обліковими операціями. При нарахуванні пені в ІКП додатково відображається період, за який її розраховано.
У разі погашення суми податкового боргу (його частини) шляхом подання платником податків декларацій (у тому числі уточнюючих) з від'ємним значенням суми податкових зобов'язань нарахування пені закінчується датою фактичного здійснення такого погашення, зафіксованою у відповідних документах.
У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.
Суми пені зараховуються до бюджетів або фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування, до яких згідно із законодавством зараховуються відповідні платежі та єдиний внесок.
Моніторинг повноти та своєчасності відображення в ІКС ДПС сум пені, нарахованих на грошові зобов'язання, визначені платником податків, у разі їх несвоєчасної сплати (крім пені у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 розділу I Кодексу) забезпечується керівником структурного підрозділу територіального органу ДПС, який здійснює облік платежів.
Моніторинг повноти та своєчасності відображення в ІКС ДПС сум пені, нарахованих на податкові зобов'язання, визначені платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 глави 2 розділу II Кодексу, забезпечується керівником структурного підрозділу територіального органу ДПС, відповідального за адміністрування платежів.";
доповнити після пункту 6 пунктом 7 такого змісту:
"7. У випадку відшкодування збитків у кримінальних провадженнях у межах реалізації частини четвертої статті 212, частини четвертої статті 212-1 розділу VII Кримінального кодексу України особою підприємства, установи, організації або особою, що провадить підприємницьку діяльність без створення юридичної особи, яка вчинила діяння, передбачені частинами першою, другою, третьою цієї статті, та в інших випадках, які призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів в особливо великих розмірах, до притягнення її до кримінальної відповідальності сплата податків, зборів, єдиного внеску здійснюється на окремі бюджетні та/або небюджетні рахунки, відкриті за відповідними кодами класифікації доходів бюджету / технологічними кодами класифікації єдиного внеску.
Під час сплати податків, зборів та/або єдиного внеску особа підприємства, установи, організації або особа, що провадить підприємницьку діяльність, у реквізитах платіжної інструкції зазначає податковий номер платника, за яким відбулося фактичне ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів. Також у полі "Додаткова інформація запису" реквізиту "Призначення платежу" платіжної інструкції зазначається посилання на виконання частини четвертої статті 212, частини четвертої статті 212-1 розділу VII Кримінального кодексу України.
Облік таких надходжень в ІКС ДПС ведеться в ІКП, відкритій платнику податків, за яким відбулося фактичне ненадходження коштів до бюджетів чи державних цільових фондів.
У разі, якщо за результатами проведених судово-економічних експертиз встановлено факти ухилення від сплати та за відсутності донарахованих сум грошових зобов'язань за визначений період ухилення від сплати, платник подає уточнюючий розрахунок з визначенням таких сум грошових зобов'язань відповідно до вимог статті 50 глави 2 розділу II Кодексу.".
У зв'язку з цим пункт 7 вважати пунктом 8;
пункт 8 викласти у такій редакції:
"8. У разі, якщо платником податків не подано заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені протягом 1095 днів від дня виникнення таких сум, то відповідно до статті 43 глави 1 розділу II Кодексу такі суми не підлягають поверненню платнику.
Засобами ІКС ДПС щодекади автоматично формується Журнал сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені, за якими минув строк давності.
Журнал сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені, за якими минув строк давності, є доступним структурним підрозділам, відповідальним за адміністрування платежів, контрольно-перевірочні заходи, погашення боргу, судове оскарження, ведення обліку платежів.
Під час опрацювання записів Журналу сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені, за якими минув строк давності, здійснюється перевірка повноти внесеної до ІКС ДПС інформації за кожним платником, а саме:
структурним підрозділом, відповідальним за адміністрування платежів, - щодо нарахування грошових зобов'язань, визначених платниками у податковій звітності, у податкових повідомленнях-рішеннях за напрямом роботи з урахуванням результатів адміністративного або судового оскарження таких сум;
структурним підрозділом, що здійснює контрольно-перевірочну роботу, - щодо нарахування грошових зобов'язань, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях за напрямом роботи з урахуванням результатів адміністративного або судового оскарження таких сум;
структурним підрозділом по роботі з податковим боргом - щодо розстрочених (відстрочених) сум, списаного (поновленого) податкового боргу, нарахування грошових зобов'язань, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях за напрямом роботи з урахуванням результатів адміністративного або судового оскарження таких сум;
структурним підрозділом правової роботи - щодо наявності / відсутності адміністративного або судового оскарження рішень податкового органу за видом платежу, за яким утворено суми помилково або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені;
структурним підрозділом, що здійснює облік платежів, - щодо транзакцій про сплату, що утворюють суму, яка підлягає списанню.
За результатами опрацювання записів Журналу сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені, за якими минув строк давності, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем його формування, зазначені структурні підрозділи шляхом встановлення відповідної відмітки підтверджують / відмовляють у підтвердженні повноти внесеної до ІКС ДПС інформації.
На записи, щодо яких встановлено відповідні відмітки про підтвердження повноти внесеної до ІКС ДПС інформації, накладаються кваліфіковані електронні підписи керівників (заступників керівників) структурних підрозділів, відповідальних за адміністрування платежів, контрольно-перевірочні заходи, погашення боргу, судове оскарження, ведення обліку платежів. Опрацьовані записи автоматично вносяться до Журналу підтверджених сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені, за якими минув строк давності (далі - Журнал підтверджених сум).
На підставі наявних записів у Журналі підтверджених сум структурний підрозділ, що здійснює облік платежів, формує засобами ІКС ДПС рішення керівника (заступника керівника) територіального органу ДПС або особи, яка виконує його обов'язки, про списання підтверджених сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань.
На кожне сформоване засобами ІКС ДПС рішення керівника (заступника керівника) територіального органу ДПС або особи, яка виконує його обов'язки, про списання підтверджених сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань, що обліковуються більше 1095 календарних днів, накладається кваліфікований електронний підпис керівника (заступника керівника) територіального органу ДПС або особи, яка виконує його обов'язки, та кваліфікована електронна печатка такого органу.
Рішення керівника (заступника керівника) територіального органу ДПС або особи, яка виконує його обов'язки, про списання підтверджених сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань, що обліковуються більше 1095 календарних днів, на які здійснено накладання кваліфікованого електронного підпису керівника (заступника керівника) територіального органу ДПС або особи, яка виконує його обов'язки, та кваліфікованої електронної печатки такого органу, вносяться до Реєстру прийнятих рішень та здійснюється автоматичне списання відповідних сум.";
2) у підрозділі 3:
заголовок викласти у такій редакції:
"3. Облік сум надходжень платежів у разі зміни (відміни) коду класифікації доходів бюджету / технологічного коду єдиного внеску";
в абзаці першому пункту 1 слова "та змін" замінити словами "та у разі змін", слова ", відбувається перенесення залишків коштів на нові рахунки" виключити;
абзац перший пункту 2 викласти у такій редакції:
"2. Структурним підрозділом, що здійснює облік платежів, на підставі інформації про відкриття рахунків за відповідними кодами класифікації доходів бюджету / технологічними кодами єдиного внеску, отриманої від Казначейства, здійснюється процедура зміни коду класифікації доходів бюджету / технологічного коду єдиного внеску, за яким фактично відкрита ІКП, на відповідний код класифікації доходів бюджету / технологічний код єдиного внеску.";
абзац четвертий пункту 2 замінити трьома абзацами такого змісту:
"У разі зміни організаційно-правової форми господарювання платника територіальним органом ДПС вживаються заходи:
за платником податків, в ІКП якого наявний податковий борг, структурним підрозділом, що здійснює облік платежів, на підставі інформації структурного підрозділу, відповідального за адміністрування платежів, не пізніше першого операційного (банківського) дня року, наступного за роком, у якому відбулися такі зміни, забезпечується зміна коду класифікації доходів бюджету податку на прибуток, за яким фактично відкрита ІКП, на відповідний код класифікації доходів бюджету податку на прибуток;
за платником податків, в ІКП якого обліковуються суми надміру сплачених грошових зобов'язань та суми платежів, які сплачені та будуть нараховані в наступному звітному періоді, структурним підрозділом, що здійснює облік платежів, на підставі інформації структурного підрозділу, відповідального за адміністрування платежів, відкривається нова ІКП за кодом класифікації доходів бюджету податку на прибуток, що відповідає зміненій організаційно-правовій формі господарювання платника. Водночас структурним підрозділам територіальних органів ДПС слід враховувати, що платник має право використати наявну суму надміру сплачених грошових зобов'язань та суми платежів, які сплачені та будуть нараховані у наступному звітному періоді, з урахуванням вимог статті 43 глави 1 розділу II Кодексу.";
3) підрозділ 4 викласти у такій редакції:
"4. Здійснення попереднього та загального контролю за достовірністю відображення в ІКП показників щодо надходжень платежів
1. Для забезпечення повноти та своєчасності відображення в ІКП показників щодо надходжень платежів підрозділом, що здійснює облік платежів, щоденно здійснюється попередній контроль.
В ІКС ДПС щодня формується реєстр співставлення інформації про надходження платежів за даними Казначейства та податкових органів (далі - реєстр надходжень) на підставі даних реєстру "Рознесені платежі".
Моніторинг повноти та своєчасності відпрацювання реєстру "Нерознесені платежі" за поточний банківський день забезпечується керівником підрозділу, що здійснює облік платежів.
Керівником структурного підрозділу, що здійснює облік платежів, територіального органу ДПС забезпечується контроль за повнотою та своєчасністю рознесення сум надходжень до ІКП у термін, що відповідає контрольній точці, - 16 число звітного місяця та у термін, що відповідає ККТ, - перший робочий день місяця, наступного за звітним.
2. У разі наявності розбіжностей у реєстрі надходжень підрозділ, що здійснює облік платежів, вживає заходів щодо усунення таких розбіжностей.
Відсутність розбіжностей в реєстрі надходжень є фактом проходження попереднього контролю.
3. Після проходження попереднього контролю в ІКС ДПС третього робочого дня місяця, наступного за звітним, генерується модуль контролю за показниками надходжень станом на 01 число місяця, наступного за звітним.";
4) підрозділ 5 виключити.
4. У розділі IV:
1) в абзаці третьому пункту 2 підрозділу 1 слова "облікові показники (операції)" замінити словами "коди первинного показника оперативного обліку";
2) у пункті 2 підрозділу 2:
в абзаці другому слова та цифри ", а для звітності з єдиного внеску - визначених Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23 квітня 2015 року за № 460/26905 (далі - Порядок № 435)" виключити;
в абзаці третьому слова та цифри "та Порядком № 435" виключити;
3) у пункті 1 підрозділу 3:
абзац другий викласти у такій редакції:
"Відображення даних Документів звітності проводиться в ІКП з використанням первинних показників оперативного обліку щодо нарахування/зменшення/збільшення відповідно до умов рознесення, визначених в алгоритмах.";
в абзаці третьому після слова "нові" доповнити словом "первинні";
4) у підрозділі 4:
у заголовку слово "показників" замінити словами "первинних показників оперативного обліку";
в абзаці першому пункту 1 слово "показники" замінити словами "первинні показники оперативного обліку";
доповнити новим пунктом такого змісту:
"5. При виявленні в ІКП некоректних базових записів, що не відповідають сумам грошових зобов'язань, самостійно визначених платником у первинних документах (податковій декларації, розрахунку, уточнюючому розрахунку), структурними підрозділами, відповідальними за адміністрування платежів, готується електронне рішення керівника (заступника керівника) територіального органу ДПС або особи, яка виконує його обов'язки, з накладанням кваліфікованого електронного підпису щодо коригування сум грошових зобов'язань, самостійно визначених платником, з посиланням на відповідний первинний документ, показники якого некоректно відображені в ІКП. Коригування даних в ІКС здійснюється поточною датою. Водночас в ІКП фіксуються первинні показники оперативного обліку щодо зменшення / збільшення грошових зобов'язань.";
5) у підрозділі 6:
у пункті 1:
абзац третій викласти у такій редакції:
"Реєстр самостійно визначених платником сум формується 15 числа звітного місяця станом на 01 число місяця, наступного за звітним, та уточнюється станом на 01 число місяця, наступного за звітним, окремо за юридичними та фізичними особами за такими параметрами:";
абзац п'ятий викласти у такій редакції:
"податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта;";
пункт 2 викласти у такій редакції:
"2. Попередній контроль за показниками грошових зобов'язань, зобов'язань із єдиного внеску, самостійно визначених платниками, забезпечується керівником структурного підрозділу, відповідального за адміністрування платежів, у термін, що відповідає контрольній точці, - 16 число звітного місяця, та у термін, що відповідає ККТ.
У разі, якщо на дату контрольної точки в реєстрі самостійно визначених платником сум наявні записи, структурний підрозділ, відповідальний за адміністрування платежів, відпрацьовує дані Документів звітності в режимі "Нерознесені декларації" ІКС ДПС для їх подальшого відображення в ІКП.
Керівник структурного підрозділу, що здійснює облік платежів, територіального органу ДПС за результатами оцінки стану нерознесених Документів звітності на підставі інформації, отриманої у період між контрольною точкою та ККТ, інформує керівників структурних підрозділів, відповідальних за адміністрування платежів, про необхідність у строк до настання критичної контрольної точки завершення процесу рознесення в повному обсязі документів звітності, поданих протягом поточного місяця.
З метою моніторингу процесу попереднього контролю в ІКС ДПС до третього робочого дня місяця, наступного за звітним, формується уточнений станом на 01 число місяця, наступного за звітним, реєстр самостійно визначених платником сум.
Фактом проходження попереднього контролю є відсутність в уточненому станом на 01 число місяця, наступного за звітним, реєстрі самостійно визначених платником сум записів щодо нерознесених Документів звітності.";
6) у підрозділі 7:
абзац другий пункту 1 виключити;
пункт 2 викласти у такій редакції:
"2. За результатами відпрацювання наявних записів в уточнюючому реєстрі самостійно визначених платником сум не пізніше четвертого робочого дня місяця, наступного за звітним, генерується уточнюючий модуль контролю за показниками самостійно визначених платником сум.
Фактом проходження загального контролю вважається наявність згенерованого модуля контролю за показниками самостійно визначених платником сум.";
7) у підрозділі 8:
у пункті 2:
в абзаці другому слова "податковим кредитом" замінити словами "розстроченням, відстроченням, грошових зобов'язань чи податкового боргу";
абзац третій викласти у такій редакції:
"Перевищення суми від'ємного значення податку на додану вартість, заявленого платником у рахунок зменшення податкового боргу з податку на додану вартість (з основного платежу, штрафних санкцій за їх наявності, пені), а також розстрочених (відстрочених) сум над сумою податкового боргу з податку на додану вартість, яка обліковується в ІКП, набуває статусу "Сума перевищення від'ємного значення податку на додану вартість (без урахування розстрочень (відстрочень), термін сплати яких не настав)".";
доповнити новим пунктом такого змісту:
"3. У разі, якщо заявлена платником сума до бюджетного відшкодування зменшена за рахунок грошових зобов'язань з податку на додану вартість, то при надходженні сплати таких нарахованих грошових зобов'язань та відображення в ІКП суми зі статусом "Надміру сплачені грошові зобов'язання", встановлюється посилання цієї суми або її частини до первинного документа (декларація, уточнюючий розрахунок із заявленою сумою до бюджетного відшкодування, що зменшувалась). Посилання встановлюється структурними підрозділами, до функцій яких належать організація та контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість. Інформація про суму бюджетного відшкодування за таким первинним документом відображається в Реєстрі заяв на повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
У разі, якщо після узгодження суми бюджетного відшкодування щодо платника прийнято рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) у порядку, встановленому Законом України "Про санкції", така узгоджена сума бюджетного відшкодування обліковується у складі переплати з податку на додану вартість та залишається незмінною (не зменшується) в ІКП протягом періоду, на який зупиняється бюджетне відшкодування відповідно до вимог пункту 200.12-1 статті 200 розділу V Кодексу.";
8) у підрозділі 9:
абзац четвертий пункту 1 викласти у такій редакції:
"податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта;";
пункт 2 доповнити новим абзацами такого змісту:
"У разі, якщо після відображення в ІКП суми, яка виникла за рахунок сплати грошовими коштами та має статус "Надміру сплачені грошові зобов'язання", структурний підрозділ, що здійснює облік платежів, та/або структурний підрозділ, відповідальний за адміністрування податку на додану вартість, встановлює посилання суми до первинного документа (платіжний документ) та за потреби звертається до структурного підрозділу, що склав податкове повідомлення-рішення з податку на додану вартість, у разі виникнення переплати внаслідок адміністративного або судового оскарження результатів перевірки (податкове повідомлення-рішення територіального органу ДПС скасовано, водночас платник сплатив донараховану суму до початку процедури оскарження) для підтвердження встановлення посилання суми до первинного документа;
структурний підрозділ, що здійснює облік платежів, встановлює посилання суми на платіжний документ.";
9) абзац п'ятий пункту 1 підрозділу 12 викласти у такій редакції:
"Структурні підрозділи територіальних органів ДПС, які здійснюють адміністрування податку на майно з фізичних осіб (податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю), складають (формують) та надсилають (вручають) платникам податків податкові повідомлення-рішення згідно з Порядком надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28 грудня 2015 року № 1204, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22 січня 2016 року за № 124/28254 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2020 року № 846).";
10) абзац восьмий пункту 5 підрозділу 13 викласти у такій редакції:
"податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта;".
5. У розділі V:
1) у підрозділі 1:
у підпункті 2 пункту 2:
абзац перший викласти у такій редакції:
"2) нарахування сум штрафних (фінансових) санкцій, передбачених Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", здійснюється на підставі податкового повідомлення-рішення або рішення, форма якого визначена постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003 року № 790 "Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального".";
абзаци п'ятий - сьомий викласти у такій редакції:
"акт перевірки (довідка) щодо додержання суб'єктом господарювання встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання;
матеріали правоохоронних органів, податкових органів та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального;
податкові повідомлення-рішення або рішення про застосування до суб'єкта господарювання фінансових санкцій у вигляді штрафів;";
абзац дев'ятий виключити;
абзац третій пункту 3 викласти в такій редакції:
"податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта;";
2) абзаци четвертий, тридцятий пункту 1 підрозділу 2 викласти у такій редакції:
"податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта;";
3) пункт 2 підрозділу 5 викласти у такій редакції:
"2. Попередній контроль за показниками грошових зобов'язань, визначених за результатами контрольно-перевірочної роботи, забезпечується керівником підрозділу, який здійснює контрольно-перевірочні заходи, у терміни контрольної точки - 21 число звітного місяця та критичної контрольної точки - перший робочий день місяця, наступного за звітним.
У разі наявності записів у реєстрі співставлення донарахованих сум після його впровадження у промислову експлуатацію структурні підрозділи, які здійснюють контрольно-перевірочні заходи, супроводження адміністративного та судового оскарження, разом зі структурним підрозділом, до компетенції якого належать супроводження і збереження баз даних, визначають причини невідображення в ІКП донарахованих сум.
Відпрацювання наявних записів здійснюється підрозділами, які здійснюють контрольно-перевірочні заходи, супроводження адміністративного та судового оскарження, протягом звітного місяця, до третього робочого дня місяця, наступного за звітним, включно.".
6. У розділі VI:
1) у підрозділі 1:
абзац четвертий підпункту 6, абзац четвертий підпункту 9 пункту 1, абзац четвертий підпункту 4, абзац четвертий підпункту 5 пункту 3 викласти у такій редакції:
"податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта;
абзац другий підпункту 1 пункту 2 викласти у такій редакції:
"інформація Казначейства про надходження";";
2) у пункті 6 підрозділу 2 цифри "126" замінити цифрами "124 глави 11";
3) у підрозділі 3:
абзац третій пункту 2, абзац третій пункту 5 викласти у такій редакції:
"податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта;";
пункт 3 викласти у такій редакції:
"3. Попередній контроль за показниками, внесеними до журналів розстрочення (відстрочення), забезпечується керівником структурного підрозділу територіального органу ДПС, до компетенції якого належить розстрочення (відстрочення) платежів, у терміни контрольної точки - 21 число звітного місяця та критичної контрольної точки - перший робочий день місяця, наступного за звітним.
У разі наявності записів у реєстрі розстрочених (відстрочених) сум структурний підрозділ, до компетенції якого належить розстрочення (відстрочення) платежів, визначає причини невідповідності між первинними показниками, внесеними до журналу розстрочень (відстрочень), та показниками ІКП.
Відпрацювання наявних записів здійснюється структурним підрозділом, до компетенції якого належить розстрочення (відстрочення) платежів, протягом звітного місяця, до третього робочого дня місяця, наступного за звітним, включно.
Фактом проходження попереднього контролю є відсутність записів у реєстрі розстрочених (відстрочених) сум.
Відображення в ІКС ДПС первинних показників документів, визначених у пункті 1 підрозділу 1 цього розділу, забезпечується працівником структурного підрозділу, до компетенції якого належить розстрочення (відстрочення) платежів.
Моніторинг повноти та своєчасності відображення первинних показників документів, визначених у пункті 1 підрозділу 1 цього розділу, забезпечується керівником структурного підрозділу територіального органу ДПС, до компетенції якого належить розстрочення (відстрочення) платежів.";
в абзаці другому пункту 6 слова "у період з дня, наступного за днем формування такого реєстру" замінити словами "протягом звітного місяця";
4) у підрозділі 5:
у пункті 2:
в абзаці третьому слова "за його податковим номером" замінити словами "за його податковим номером або серією (за наявності) та номером паспорта";
абзац четвертий викласти в такій редакції:
"податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта;";
абзац перший пункту 6 викласти у такій редакції:
"6. Рішення суду про затвердження плану санації та введення процедури санації боржника, про затвердження плану реструктуризації боргів та введення процедури реструктуризації боргів боржника, затвердження мирової угоди та закриття провадження у справі про банкрутство є підставою для прийняття податковим органом рішення про прощення (списання) податкового боргу (заборгованості з платежів до бюджетів) або рішення про розстрочення (відстрочення) заборгованості зі сплати єдиного внеску (заборгованості зі сплати платежів до бюджетів).";
абзац перший пункту 7 викласти у такій редакції:
"7. Рішення суду про припинення процедури санації у разі порушення виконання плану санації, про закриття провадження у справі про неплатоспроможність / про введення процедури погашення боргів боржника у зв'язку з порушенням плану реструктуризації боргів, визнання мирової угоди недійсною / розірвання мирової угоди та поновлення провадження у справі про банкрутство є підставою для прийняття податковим органом рішення про поновлення податкового боргу (заборгованості зі сплати платежів до бюджетів) / про скасування розстрочення (відстрочення) заборгованості зі сплати єдиного внеску (заборгованості зі сплати платежів до бюджетів).".
7. У розділі VII:
абзац дванадцятий пункту 2 підрозділу 1 викласти у такій редакції:
"податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта;";
доповнити у пункті 2 підрозділу 3 після абзацу вісімнадцятого абзацом дев'ятнадцятим такого змісту:
"При виконанні рішення суду, прийнятого по суті, що набрало законної сили, не пов'язаного з контрольно-перевірочною роботою, структурними підрозділами територіальних органів ДПС за напрямами роботи забезпечується датою поточного місяця зміна базового запису первинного документа з посиланням на номер та дату такого документа.".
У зв'язку з цим абзаци дев'ятнадцятий - двадцять третій вважати абзацами двадцятим - двадцять четвертим відповідно.
8. У тексті цього Порядку:
слова "інформаційна система", "інформаційна система податкових органів" в усіх відмінках замінити словами "ІКС ДПС",
слова "облікові показники (операції)", "облікові показники" в усіх відмінках замінити словами "первинні показники оперативного обліку" у відповідних відмінках,
слова "керівника (заступника керівника або уповноваженої особи)" в усіх відмінках замінити словами "керівника (заступника керівника)" у відповідних відмінках.
Директор Департаменту забезпечення координаційно-моніторингової роботи | Юрій КОНЮШЕНКО |