• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про внесення змін до Порядку ведення реєстрів учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку | Рішення від 19.08.2024 № 09/21/1033/К03
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
  • Тип: Рішення
  • Дата: 19.08.2024
  • Номер: 09/21/1033/К03
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
  • Тип: Рішення
  • Дата: 19.08.2024
  • Номер: 09/21/1033/К03
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
19.08.2024 м. Київ № 09/21/1033/К03
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
28 серпня 2024 р. за № 1319/42664
Про внесення змін до Порядку ведення реєстрів учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону України "Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків", з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог законодавства, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до Порядку ведення реєстрів учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26 серпня 2021 року № 700, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2021 року за № 1385/37007, виклавши його у новій редакції, що додається.
2. Департаменту методології регулювання професійних учасників ринку цінних паперів забезпечити подання цього Рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню адміністративної діяльності забезпечити оприлюднення цього рішення на офіційному вебсайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
4. З дня набрання чинності цим Рішенням Свідоцтва про включення недержавного пенсійного фонду до реєстру фінансових установ, які видавались Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України / Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг / Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, вважаються анульованими.
5. Це рішення набирає чинності на наступний день після його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Шаповала Ю.
 

Голова Комісії

Руслан МАГОМЕДОВ
 
Протокол засідання Комісії
від 19 серпня 2024 р. № 149
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
26 серпня 2021 року № 700
(у редакції рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
від 19 серпня 2024 року № 09/21/1033/К03)
Порядок ведення реєстрів учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає порядок ведення реєстрів учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків: Реєстру професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, Реєстру недержавних пенсійних фондів, Єдиного державного реєстру інститутів спільного інвестування (далі - Реєстр(и)), умови включення/виключення до/з Реєстрів відповідних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків та надання інформації з Реєстрів.
2. Дія цього Порядку поширюється на професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, які здійснюють професійну діяльність на ринках капіталу та організованих товарних ринках (далі - професійна діяльність), види якої визначені статтею 4 Закону України "Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків", Центральний депозитарій цінних паперів, недержавні пенсійні фонди (далі - НПФ) та інститути спільного інвестування (далі - ІСІ) (далі - учасники ринків капіталу та організованих товарних ринків).
3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
Реєстр - інформаційно-комунікаційна система, що є складовою інтегрованої підсистеми комплексного ведення реєстру інфраструктури комплексної інформаційної системи НКЦПФР (КІС), що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації, що включає:
1) у Реєстрі професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків інформацію про надавачів фінансових послуг, що надаються в межах професійної діяльності на ринках капіталу, передбаченої частиною другою статті 41 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", інформацію про надавачів послуг, що надаються в межах професійної діяльності на організованих товарних ринках, передбаченої частиною третьою статті 41 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" та інформацію про малі та середні підприємства (далі - ринки МСП) (далі - реєстр професійних учасників);
2) у Реєстрі недержавних пенсійних фондів інформацію про НПФ, що створені та провадять діяльність відповідно до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" (далі - реєстр НПФ);
3) у Єдиному державному реєстрі інститутів спільного інвестування інформацію про ІСІ, що створені та провадять діяльність відповідно до Закону України "Про інститути спільного інвестування" (далі - ЄДРІСІ);
публічний реєстратор - працівник структурного підрозділу НКЦПФР, який здійснює реєстраційні та інші дії, передбачені Законами України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", "Про публічні електронні реєстри" та цим Порядком, якому надано право доступу до відповідного Реєстру у порядку та обсягах, передбачених цим Порядком та законодавством, який здійснює свої повноваження відповідно до посадових інструкцій НКЦПФР;
реєстраційні дії - дії публічного реєстратора в Реєстрі щодо внесення реєстрових даних, передбачених цим Порядком;
реєстрові дані - це відомості та інформація про учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, що вносяться до Реєстру;
створювач реєстрової інформації - працівник структурного підрозділу НКЦПФР, який вчиняє дії, передбачені Законами України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", "Про публічні електронні реєстри" та іншими нормативно-правовими актами НКЦПФР щодо створення інформації про об'єкт реєстру для її внесення до відповідного реєстру, який здійснює свої повноваження відповідно до посадових інструкцій НКЦПФР.
Інші терміни вживаються у значеннях, визначених Законами України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", "Про публічні електронні реєстри", "Про інститути спільного інвестування", "Про недержавне пенсійне забезпечення".
4. Юридична особа набуває статус фінансової установи, що надає фінансові послуги в межах професійної діяльності на ринках капіталу, передбаченої частиною другою статті 41 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", з дати включення її до реєстру професійних учасників шляхом внесення відповідного запису про неї до цього реєстру після прийняття НКЦПФР постанови про видачу цій особі першої ліцензії на провадження окремого виду професійної діяльності на ринках капіталу.
5. Реєстри перебувають у власності держави.
Держателем Реєстрів є НКЦПФР, яка забезпечує внесення до Реєстрів реєстрової інформації передбаченої цим Порядком.
Адміністратором Реєстрів є Державна установа "Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України" (далі - АРІФРУ), яка здійснює заходи із створення, функціонування та ведення Реєстрів, а також здійснює їх адміністрування.
Нормативно-правове регулювання питань ведення Реєстрів та інші повноваження держателя Реєстрів згідно з частиною другою статті 13 Закону України "Про публічні електронні реєстри" здійснює НКЦПФР.
Реєстраційні дії, передбачені Законами України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", "Про публічні електронні реєстри", "Про інститути спільного інвестування", "Про недержавне пенсійне забезпечення" та цим Порядком, здійснюють публічні реєстратори.
II. Порядок ведення реєстрів
1. Ведення Реєстрів здійснюється в електронному вигляді відповідно до вимог Закону України "Про публічні електронні реєстри" та з урахуванням особливостей, визначених Законами України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", "Про інститути спільного інвестування", "Про недержавне пенсійне забезпечення".
2. Реєстри є публічними, оприлюднюються і підтримуються в актуальному стані у мережі Інтернет на офіційному вебсайті НКЦПФР.
3. Реєстри ведуться державною мовою з використанням програмного забезпечення, що забезпечує їх сумісність та електронну взаємодію з іншими публічними електронними реєстрами, інформаційно-комунікаційними системами та мережами, що становлять державні інформаційні ресурси.
Електронна інформаційна взаємодія Реєстрів з державними електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та іншими інформаційними системами здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2016 року № 606.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних засобами системи електронної взаємодії, електронна інформаційна взаємодія суб'єктів електронної взаємодії може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням в них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
4. При веденні Реєстрів інформація про персональні дані фізичних осіб відповідно до законодавства з питань захисту персональних даних не використовується.
5. НКЦПФР відповідно до Закону України "Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків" у встановленому нею порядку забезпечує здійснення нагляду і несе відповідальність за нагляд по веденню Реєстрів.
6. НКЦПФР, як держатель Реєстрів:
забезпечує створення, функціонування та ведення Реєстрів;
організовує роботу, пов'язану із провадженням діяльності з ведення Реєстрів;
організовує електронну (технічну та інформаційну) взаємодію Реєстрів та інших публічних електронних реєстрів;
забезпечує доступ до Реєстрів визначених публічних реєстраторів, інших суб'єктів, право доступу яких визначено законом, і приймає рішення про тимчасове блокування або анулювання такого доступу у випадках, передбачених законом;
відповідає за збереження та захист Реєстрів, реєстрових даних та реєстрової інформації відповідно до законодавства України;
забезпечує інформування про порушення цілісності реєстрової інформації, її несанкціонованої обробки та інформування правоволодільця про запити будь-яких осіб щодо інформації про нього та належні йому майно, майнові, правові та інші спеціальні статуси, а також про збирання, оброблення, внесення такої інформації до відповідних реєстрів, її зміну та видалення на офіційному вебсайті НКЦПФР або інший доступний спосіб;
забезпечує оприлюднення реєстрової інформації у формі відкритих даних;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
7. АРІФРУ, як адміністратор Реєстрів:
здійснює заходи із створення, впровадження, супроводження та адміністрування Реєстрів;
здійснює проведення технічних і технологічних заходів для забезпечення роботи Реєстрів, обслуговування технічного комплексу кожного Реєстру;
здійснює заходи із створення, модифікації, впровадження та супроводу програмного забезпечення кожного Реєстру;
забезпечує технічну взаємодію з іншими публічними електронними реєстрами.
8. Публічний реєстратор здійснює повноваження, передбачені законодавством, в тому числі, цим Порядком, зокрема:
забезпечує правильність (достовірність), повноту та точність внесення до Реєстрів реєстрової інформації, її своєчасну актуалізацію відповідно до законодавства;
самостійно приймає рішення про здійснення реєстраційних дій та/або про відмову в їх здійсненні.
Втручання будь-яких органів, їх посадових осіб, громадян, юридичних осіб та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, у діяльність публічного реєстратора під час здійснення реєстраційних дій, крім випадків, передбачених законодавством, забороняється і тягне за собою відповідальність, визначену законом.
Для доступу публічного реєстратора до відповідного Реєстру створюється обліковий запис публічного реєстратора.
Публічний реєстратор отримує доступ до відповідного Реєстру після проходження авторизації.
Засоби та порядок автентифікації дій публічного реєстратора в Реєстрі здійснюються відповідно до Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" з урахуванням особливостей, визначених законодавством.
Доступ публічного реєстратора до відповідного Реєстру припиняється у разі його звільнення та в інших випадках, передбачених законодавством.
9. НКЦПФР забезпечує контроль за дотриманням публічним реєстратором законодавства у сфері реєстрів, у тому числі шляхом моніторингу реєстраційних та інших дій, що були здійснені у Реєстрах або щодо них. НКЦПФР у разі виявлення порушень порядку ведення Реєстру, створення реєстрової інформації тощо приймає вмотивоване рішення про:
тимчасове блокування доступу публічного реєстратора до відповідного Реєстру;
анулювання доступу публічного реєстратора до відповідного Реєстру.
10. Реєстраційна дія щодо включення професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків до реєстру професійних учасників здійснюється публічним реєстратором на наступний робочий день з дати прийняття НКЦПФР постанови про видачу ліцензії на провадження окремого виду професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках (далі - ліцензія), якщо на дату прийняття цієї постанови він не мав жодної чинної ліцензії.
11. Реєстраційна дія щодо включення НПФ до реєстру НПФ здійснюється публічним реєстратором на наступний робочий день після прийняття НКЦПФР постанови про його включення до реєстру НПФ.
12. Реєстраційна дія щодо включення Центрального депозитарію цінних паперів до реєстру професійних учасників здійснюється публічним реєстратором на наступний робочий день після реєстрації правил Центрального депозитарію цінних паперів та набуття статусу Центрального депозитарію цінних паперів в установленому законодавством порядку.
13. Реєстраційна дія щодо включення корпоративного інвестиційного фонду та пайового інвестиційного фонду до Єдиного державного реєстру інститутів спільного інвестування здійснюється публічним реєстратором не пізніше наступного робочого дня після реєстрації регламенту відповідного інвестиційного фонду у порядку, встановленому Положенням про реєстрацію регламенту інститутів спільного інвестування та ведення Єдиного державного реєстру інститутів спільного інвестування, затвердженим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18 червня 2013 року № 1047, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 липня 2013 року за № 1198/23730 (зі змінами).
14. У разі виникнення змін в інформації, зазначеної у пунктах 15 - 17 цього розділу, реєстраційні дії щодо її оновлення в Реєстрах здійснюються публічними реєстраторами не пізніше 3 робочих днів з моменту виникнення таких змін за результатом прийняття НКЦПФР відповідного адміністративного акту або отримання НКЦПФР інформації про виникнення таких змін.
15. Реєстр професійних учасників складається з розділів за видами професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках.
До реєстру професійних учасників (до кожного з його розділів) про професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків вносяться такі реєстрові дані:
1) інформація про юридичну особу:
ідентифікаційний код юридичної особи;
повне/скорочене найменування юридичної особи;
місцезнаходження юридичної особи (поштовий індекс, область, населений пункт, вулиця, номер будинку, номер корпусу (за наявності), номер офісу (за наявності));
засоби зв'язку (номер телефону, адреса електронної пошти, адреса вебсайту);
2) інформація щодо кожного з видів діяльності в межах відповідного виду професійної діяльності, яку провадить юридична особа:
назва виду діяльності;
серія та номер ліцензії та/або дата та номер постанови (рішення) НКЦПФР про видачу ліцензії / дата видачі ліцензії / дата документа про видачу ліцензії / номер ліцензії та/або дата і номер розпорядження Національної комісії, що здійснювала державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про видачу ліцензії;
дата та номер відповідного адміністративного акта НКЦПФР про анулювання ліцензії;
статус ліцензії (чинна, зупинена дія, анульована);
дата, з якої зупинена/відновлена дія ліцензії / ліцензія анульована, із зазначенням підстави (зазначається у разі наявності);
3) щодо професійного учасника ринків капіталу, який має ліцензію на провадження діяльності з торгівлі фінансовими інструментами, до відповідного розділу реєстру (розділу, що містить інформацію про види діяльності) також вноситься інформація про:
назву додаткових послуг, які має право надавати особа;
дату, з якої додаткова послуга може надаватись;
дату, до якої додаткова послуга надавалась;
4) щодо професійного учасника ринків капіталу, який має ліцензію на провадження діяльності з торгівлі фінансовими інструментами, до відповідного розділу реєстру також вноситься інформація про:
наявність/відсутність права отримувати на власний рахунок та розпоряджатися коштами та фінансовими інструментами клієнтів;
дату, з якої особа має право отримувати на власний рахунок та розпоряджатися коштами та фінансовими інструментами клієнтів;
дату, з якої право особи отримувати на власний рахунок та розпоряджатися коштами та фінансовими інструментами клієнтів припинено;
5) щодо професійного учасника ринків капіталу, який має ліцензію на провадження діяльності з організації торгівлі фінансовими інструментами на фондовому багатосторонньому торговельному майданчику (далі - БТМ) та/або діяльності з організації укладення деривативних контрактів на БТМ деривативних контрактів, також до відповідного розділу реєстру (розділу, що містить інформацію про види діяльності) вноситься інформація про БТМ, управління якими здійснюється оператором БТМ та які за відповідною постановою НКЦПФР у порядку, встановленому главою 6 розділу IV Положення щодо здійснення професійної діяльності з організації торгівлі фінансовими інструментами, затвердженого рішенням НКЦПФР від 10 серпня 2023 № 879, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2023 за № 1863/40919, віднесено до ринків МСП, а саме:
назва БТМ;
дата та номер постанови НКЦПФР про віднесення БТМ до ринків МСП;
дата та номер постанови НКЦПФР про реєстрацію правил функціонування БТМ.
16. До реєстру недержавних пенсійних фондів про НПФ вносяться такі реєстрові дані:
ідентифікаційний код юридичної особи;
повне найменування юридичної особи;
скорочене найменування юридичної особи (за наявності);
вид НПФ (відкритий, корпоративний, професійний);
місцезнаходження юридичної особи (поштовий індекс, область, населений пункт, вулиця, номер будинку, номер корпусу (за наявності), номер офісу (за наявності));
засоби зв'язку (номер телефону, номер факсу (за наявності), адреса електронної пошти, адреса вебсайту);
дата та номер постанови (рішення) НКЦПФР про включення НПФ до реєстру НПФ (для НПФ, які до 12 листопада 2021 року були включені до Державного реєстру фінансових установ - дата та номер відповідного розпорядження/рішення про включення НПФ до Державного реєстру фінансових установ);
дата та номер постанови (рішення) НКЦПФР про виключення з реєстру НПФ (для НПФ, які до 12 листопада 2021 року були виключені з Державного реєстру фінансових установ - дата та номер відповідного розпорядження/рішення про виключення НПФ з Державного реєстру фінансових установ).
17. До Єдиного державного реєстру інститутів спільного інвестування про ІСІ вносяться такі реєстрові дані:
повне найменування ІСІ;
скорочене найменування ІСІ (за наявності);
код ЄДРІСІ;
ідентифікаційний код юридичної особи (зазначається для корпоративного фонду);
місцезнаходження корпоративного фонду (поштовий індекс (за наявності), область, населений пункт, вулиця, номер будинку, номер корпусу (за наявності), номер офісу (за наявності));
відомості про компанію з управління активами, яка здійснює управління активами ІСІ (повне найменування, ідентифікаційний код юридичної особи);
категорія ІСІ (корпоративний інвестиційних фонд, пайовий інвестиційних фонд);
різновид ІСІ за строком його діяльності (строковий, безстроковий);
тип ІСІ (відкритий, закритий, інтервальний);
вид ІСІ (диверсифікований, недиверсифікований, спеціалізований або кваліфікаційний);
належність ІСІ до венчурного або біржового фонду (зазначається для відповідних фондів);
клас активів спеціалізованого фонду (фонд грошового ринку, фонд державних цінних паперів, фонд облігацій, фонд акцій, індексний фонд, фонд банківських металів);
клас активів кваліфікаційних фондів (об'єднаний клас цінних паперів, клас нерухомості, клас рентних активів, клас кредитних активів, клас товарних активів, що допущені до торгів на багатосторонніх торговельних майданчиках);
дата реєстрації регламенту ІСІ;
кінцевий термін діяльності ІСІ (зазначається для строкових фондів);
статус ІСІ в ЄДРІСІ (діючий запис в ЄДРІСІ, виключено з ЄДРІСІ);
дата виключення ІСІ з ЄДРІСІ.
III. Порядок включення НПФ до реєстру НПФ
1. НПФ включається до реєстру НПФ за таких умов:
статут та склад ради НПФ погоджені НКЦПФР у встановленому нею порядку.
2. Адміністративна послуга НКЦПФР із включення НПФ до реєстру НПФ є платною послугою, розмір плати за надання якої встановлено Розмірами плати за реєстраційні дії щодо учасників ринків капіталу та інших осіб, затвердженими рішенням НКЦПФР від 13 червня 2022 року № 620, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2022 року за № 909/38245.
3. Адміністративна послуга НКЦПФР із включення НПФ до реєстру НПФ здійснюється з дотриманням вимог, визначених Порядком надання адміністративних послуг Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, затвердженим рішенням НКЦПФР від 17 листопада 2021 року № 1124, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03 лютого 2022 року за № 147/37483.
4. Подання НПФ (далі - заявник) до НКЦПФР та відправлення НКЦПФР заявнику документів, передбачених цим Порядком, здійснюється в електронній формі з урахуванням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг офіційним каналом зв'язку засобами, визначеними окремим документом нормативно-технічного характеру, інформація про які оприлюднена на офіційному вебсайті НКЦПФР, відповідно до вимог цього Порядку.
Заявник подає до НКЦПФР документи, перелік яких визначений пунктом 6 цього Розділу, з використанням засобу електронної пошти, адресу якої зазначено у відповідній заяві, поданої до НКЦПФР.
У пакеті документів, подання яких до НКЦПФР передбачено цим Розділом, кожний документ має бути окремим файлом у форматі Portable Document Format/ A (формат специфікації PDF 1.4 ISO 19005-1:2005) - PDF/ A, Rich Text Format - RTF, Excel (.xlsx), Word (.doc), Word (.docx) із застосуванням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису уповноваженої особи заявника, на кожному окремому електронному документі.
У пакеті документів, подання яких до НКЦПФР передбачено цим Порядком, кожний документ, створений в електронній формі або створений як електронна копія паперового документа (сканкопія), має бути окремим файлом у текстовому форматі, вид якого обирається заявником самостійно, якщо інше не встановлено цим Порядком, із застосуванням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису уповноваженої особи заявника.
5. Підпис на документах, який має здійснювати службовець НКЦПФР відповідно до вимог цього Порядку, здійснюється шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису такого службовця на відповідні електронні документи.
6. Для включення НПФ (далі - заявник) до реєстру НПФ уповноважений представник заявника подає (надсилає) до НКЦПФР такі документи:
1) заяву (додаток 1);
2) довідку про НПФ (додаток 2);
3) анкету щодо засновника НПФ - юридичної особи (додаток 3), подається окремо за кожним таким засновником за його наявності;
4) анкету щодо засновника НПФ - фізичної особи (додаток 4), подається окремо за кожним таким засновником за його наявності;
5) платіжний документ, що підтверджує внесення засновником(ами) плати за включення недержавного пенсійного фонду до реєстру НПФ.
Заява та довідка про НПФ, що додається до неї, мають бути створені в електронній формі та підписані головою ради НПФ або за його дорученням уповноваженою особою з числа членів ради НПФ.
У випадку, якщо заява та довідка про НПФ, що додається до неї, підписані уповноваженою особою з числа членів ради НПФ, до такої заяви додається копія доручення голови ради НПФ на право підписання зазначених документів членом ради НПФ.
7. До закінчення встановленого строку розгляду документів НКЦПФР може запросити надання додаткової інформації/пояснень, які підтверджують дані, зазначені в документах, поданих заявником.
НКЦПФР має право надсилати запити, в електронній формі (за допомогою системи електронної взаємодії органів виконавчої влади) або у паперовій формі засобами поштового зв'язку, щодо заявника до державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та фізичних осіб з метою отримання від них інформації, необхідної для підтвердження отриманої інформації, зазначеної в документах, поданих заявником.
8. НКЦПФР має право протягом строку розгляду заяви та відповідних документів здійснювати перевірку достовірності відомостей, які зазначені у наданих документах, у тому числі з урахуванням обміну інформацією з країною походження засновників заявника / осіб, дані щодо яких містяться у поданих документах.
9. Якщо протягом строку розгляду НКЦПФР заяви та відповідних документів у заявника/засновників заявника / осіб, дані щодо яких містяться у поданих документах, сталися зміни в будь - яких відомостях, що надавались у цих документах, заявник зобов'язаний повідомити НКЦПФР офіційним каналом зв'язку про ці зміни протягом 5 робочих днів, якщо зміни стосуються відомостей про резидентів, або протягом 15 робочих днів, якщо зміни стосуються відомостей про нерезидентів, з дня виникнення таких змін.
У цьому разі постанова про включення НПФ до реєстру НПФ, або про відмову у включенні до реєстру НПФ приймається НКЦПФР з урахуванням змін, що надані заявником у період розгляду відповідних документів.
10. Заявник має право протягом строку розгляду його заяви та відповідних документів звернутися до НКЦПФР щодо повернення пакету документів на доопрацювання.
11. НКЦПФР залишає заяву без руху, якщо:
1) заява підписана особою, яка не має на це повноважень;
2) заява та документи, що додаються до заяви, оформлені з порушенням вимог, установлених цим Порядком;
3) наданий неповний перелік документів згідно з цим Порядком;
4) відомостей про заявника немає в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань або наявні відомості про перебування юридичної особи у стані припинення чи про державну реєстрацію її припинення.
12. Про залишення заяви без руху заявник протягом 3 робочих днів з дня подання до НКЦПФР заяви та документів повідомляється офіційним каналом зв'язку шляхом направлення заявнику письмового повідомлення в електронній формі, що містить виявлені недоліки з посиланням на порушені вимоги цього Порядку, спосіб та строк усунення недоліків, а також способи, порядок та строки оскарження рішення про залишення заяви без руху, із застосуванням кваліфікованого електронного підпису службовця НКЦПФР, який наділений відповідними повноваженнями.
За клопотанням заявника НКЦПФР може продовжити строк усунення виявлених недоліків.
У разі усунення виявлених недоліків у строк, встановлений НКЦПФР, заява вважається поданою в день її первинного подання. При цьому строк розгляду документів продовжується на строк залишення заяви без руху.
13. НКЦПФР приймає постанову про включення НПФ до реєстру НПФ або про відмову у включенні до зазначеного реєстру протягом 30 календарних днів з дня подання документів, визначених пунктом 6 цього розділу.
Постанова про включення до реєстру НПФ або про відмову у включенні до зазначеного реєстру приймається на засіданні НКЦПФР (колегіального органу) та оформлюється згідно з регламентом проведення засідань НКЦПФР.
У постанові про відмову у включенні НПФ до реєстру НПФ обов'язково зазначаються підстави для такої відмови згідно з пунктом 16 цього розділу з відповідним обґрунтуванням.
14. Письмове повідомлення, про прийняття постанови про включення/відмову у включенні до реєстру НПФ (з доданням копії відповідної постанови) надсилається заявникові протягом п'яти робочих днів з дати її прийняття (підписується керівником структурного підрозділу НКЦПФР, що здійснює розгляд заяви та відповідних документів) офіційним каналом зв'язку в електронній формі.
15. У разі відмови у включенні до реєстру НПФ подані документи заявнику не повертаються.
16. Підставами для прийняття НКЦПФР постанови про відмову у включенні до реєстру НПФ є:
1) невідповідність поданих документів і даних, що містяться в них, вимогам законодавства та цього Порядку;
2) виявлення недостовірної інформації у поданих документах;
3) не усунення виявлених недоліків, що стали підставою для залишення заяви без руху, у тому числі у строк, встановлений у повідомленні НКЦПФР про залишення заяви без руху відповідно до пункту 12 цього розділу.
17. Відмова у включенні до реєстру НПФ не перешкоджає повторному зверненню заявника до НКЦПФР відповідно до цього Порядку після усунення причин, що були підставою такої відмови.
18. Постанова НКЦПФР про відмову у включенні до реєстру НПФ або порушення НКЦПФР строків розгляду заяви та відповідних документів може бути оскаржене заявником в судовому порядку.
19. НПФ зобов'язаний повідомляти НКЦПФР про виникнення змін у інформації, що міститься в документах, поданих відповідно до пункту 6 цього розділу, не пізніше двадцяти робочих днів з моменту їх виникнення, супровідним листом із наданням таких документів, оформлених з урахуванням змін, що відбулися.
IV. Виключення з Реєстрів
1. Підставами для виключення учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків з відповідного Реєстру є:
для професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків - набрання чинності відповідного адміністративного акту про анулювання останньої наявної ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринків (крім випадку їх анулювання у зв'язку з припиненням ліцензіата шляхом реорганізації в результаті перетворення);
для НПФ - невиконання вимог частин першої і другої статті 12 Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" протягом вісімнадцяти місяців з дня включення НПФ до реєстру НПФ та/або ненадходження пенсійних внесків до НПФ протягом цього строку;
припинення НПФ в порядку, визначеному законодавством;
припинення діяльності ІСІ в порядку, визначеному законодавством.
2. НКЦПФР на наступний робочий день з дати виникнення підстав, визначених в абзаці другому пункту 1 цього розділу, виключає професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків з реєстру професійних учасників.
3. Виключення НПФ з реєстру НПФ здійснюється на наступний робочий день з дня набрання чинності прийнятої щодо цього НПФ постанови НКЦПФР про виключення його з зазначеного реєстру. Така постанова приймається НКЦПФР не пізніше 5 робочих днів з дати виникнення підстав, визначених абзацом третім пункту 1 цього розділу, а у разі виникнення підстав, визначених абзацом четвертим пункту 1 цього розділу, - протягом 30 календарних днів з дати отримання документів, передбачених пунктом 4 цього розділу.
4. Для виключення НПФ, що припиняється шляхом ліквідації, приєднання або злиття, з реєстру НПФ уповноважений представник комісії з припинення НПФ подає до НКЦПФР такі документи:
1) заяву про виключення з реєстру НПФ (додаток 5);
2) звіт про виконання зобов'язань НПФ;
3) звіт про проведення ліквідації НПФ (у разі припинення шляхом ліквідації);
4) звіт про виконання Плану припинення недержавного пенсійного фонду шляхом приєднання (у разі припинення шляхом приєднання або злиття);
5) передавальний акт (у разі припинення шляхом приєднання або злиття).
У разі припинення НПФ шляхом приєднання або злиття, виключення його з реєстру НПФ здійснюється за умови виконання Плану припинення недержавного пенсійного фонду шляхом приєднання.
Заява повинна бути підписана уповноваженим представником комісії з припинення, із додаванням копії документа, який підтверджує повноваження такої особи
5. НКЦПФР залишає заяву без руху, якщо заява підписана особою, яка не має на це повноважень, та/або наданий неповний перелік документів згідно з цим Порядком.
Про залишення заяви без руху заявник протягом 3 робочих днів з дня подання до НКЦПФР заяви та документів повідомляється офіційним каналом зв'язку шляхом направлення заявнику письмового повідомлення в електронній формі, що містить виявлені недоліки з посиланням на порушені вимоги цього Порядку, спосіб та строк усунення недоліків, а також способи, порядок та строки оскарження рішення про залишення заяви без руху, із застосуванням кваліфікованого електронного підпису службовця НКЦПФР, який наділений відповідними повноваженнями.
За клопотанням заявника НКЦПФР може продовжити строк усунення виявлених недоліків.
У разі усунення виявлених недоліків у строк, встановлений НКЦПФР, заява про виключення з реєстру НПФ вважається поданою в день її первинного подання. При цьому строк розгляду документів продовжується на строк залишення заяви без руху.
6. У разі припинення НПФ шляхом ліквідації, виключення його з реєстру НПФ здійснюється за умови переведення всіх пенсійних коштів учасників НПФ (у разі наявності учасників), до інших фінансових установ відповідно до поданих ними заяв, або до відкритого НПФ за вибором комісії з припинення стосовно тих учасників НПФ, які в установлений термін не подали заяви про переведення таких коштів до інших фінансових установ, в установленому законодавством порядку.
7. НКЦПФР приймає постанову про виключення НПФ з реєстру НПФ (далі - постанова про виключення) протягом 30 календарних днів з дня подання документів, визначених пунктом 4 цього розділу.
Постанова про виключення приймається на засіданні НКЦПФР (колегіального органу) та оформлюється згідно з регламентом проведення засідань НКЦПФР. Постанова про виключення повинна містити підставу (підстави) її прийняття.
Письмове повідомлення про прийняття постанови про виключення (з доданням копії відповідної постанови) надсилається заявникові протягом 5 робочих днів з дати її прийняття (підписується керівником структурного підрозділу НКЦПФР, що здійснює розгляд заяви та відповідних документів) в електронній формі офіційним каналом зв'язку.
V. Порядок отримання реєстрової інформації з Реєстрів
1. Реєстрова інформація є офіційною з моменту її внесення до Реєстрів.
Доступ до реєстрової інформації, що міститься у Реєстрах, забезпечується шляхом відображення реєстровий даних, зазначених у пунктах 15 - 17 розділу II цього Порядку.
Реєстрова інформація є відкритою і загальнодоступною з можливістю безоплатного цілодобового вільного доступу та оприлюднюється і підтримується в актуальному стані у мережі Інтернет на офіційному вебсайті НКЦПФР відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" у формі відкритих даних, крім службової та технологічної інформації.
Створення та функціонування Реєстрів забезпечується за рахунок коштів Державного бюджету України, технічної допомоги міжнародних донорських організацій та інших джерел, не заборонених законодавством.
2. Реєстрова інформація, яка внесена до Реєстрів, вважається достовірною і може використовуватися органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами при здійсненні ними повноважень, визначених законом, а також фізичними та юридичними особами при вчиненні правочинів.
3. НКЦПФР забезпечує безоплатний, необмежений у часі та неавторизований доступ (загальний доступ) у формі забезпечення можливості самостійного перегляду за допомогою загальнопоширених програмно-апаратних (у тому числі мобільних) засобів до реєстрової інформації, що не належить до інформації з обмеженим доступом, необмеженому колу осіб через власний офіційний вебсайт, а також право її подальшого вільного використання.
Реєстрові дані можуть надаватись у форматі, що дозволяє їх автоматизоване оброблення електронними засобами, а також у формі витягів, довідок, що можуть отримуватися зацікавленими особами за допомогою прикладних програмних інтерфейсів.
4. Користування реєстровою інформацією здійснюється у порядку загального доступу, спеціального доступу та електронної інформаційної взаємодії між публічними електронними реєстрами відповідно до вимог Закону України "Про публічні електронні реєстри".
5. Користування реєстровою інформацією у порядку електронної інформаційної взаємодії між Реєстром та іншими публічними електронними реєстрами здійснюється суб'єктами такої взаємодії у порядку та обсягах, визначених Законом України "Про публічні електронні реєстри".
 

Т. в. о. директора департаменту
методології регулювання професійних
учасників ринку цінних паперів

І. КОЗЛОВСЬКА
 
Додатки
до Порядку ведення реєстрів учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків