• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про врегулювання питань продажу земельних ділянок в місті Києві

Київська міська рада | Рішення, Порядок від 19.07.2005 № 810/3385
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
X сесія IV скликання
РІШЕННЯ
19.07.2005 № 810/3385
Про врегулювання питань продажу земельних ділянок в місті Києві
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Київміськради № 38/95 від 28.09.2006 № 528/1189 від 24.05.2007 № 1137/3970 від 01.11.2007 ) ( Рішення в редакції Рішень Київміськради № 109/109 від 28.08.2008 № 934/3003 від 24.12.2009 )( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради № 539/3977 від 25.03.2010 N 8/6224 від 13.09.2011 )
Відповідно до Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, законів України "Про оренду землі", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про столицю України - місто-герой Київ", "Про землеустрій", "Про державну експертизу землевпорядної документації", "Про оцінку земель", "Про планування і забудову територій", постанови Кабінету Міністрів України від 22.04.2009 № 381 "Про затвердження Порядку здійснення розрахунків з розстроченням платежу за придбання земельної ділянки державної та комунальної власності", з метою врегулювання земельних відносин, розвитку інфраструктури первинного ринку землі, залучення коштів для виконання програм соціально-економічного розвитку міста Київська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Тимчасовий порядок набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві згідно з додатком № 1 до цього рішення.
2. Затвердити Порядок продажу земельних ділянок в місті Києві згідно з додатком № 2 до цього рішення.
3. Перелік земельних ділянок, які (або право оренди яких) призначені для продажу на земельних торгах, визначається Київською міською радою шляхом прийняття відповідного рішення.
До переліку земельних ділянок, які (або право оренди яких) призначені для продажу на земельних торгах, можуть вноситись зміни та доповнення рішеннями Київської міської ради.
4. Головному управлінню містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації):
4.1. У передбачених законодавством випадках забезпечувати розроблення та погодження містобудівних обґрунтувань щодо розміщення об'єктів та інших видів містобудівної документації з метою підготовки земельних ділянок для продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).
4.2. Фінансування робіт з розроблення містобудівних обґрунтувань щодо розміщення об'єктів та інших видів містобудівної документації з метою підготовки земельних ділянок для продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) здійснювати в межах відповідних видатків, передбачених у бюджеті міста Києва. При формуванні бюджетних запитів під час підготовки проектів бюджету міста Києва у встановленому порядку враховувати потребу в цих видатках.
4.3. Щорічно до 1 грудня вносити на розгляд Київської міської ради звіти за результатами проведення моніторингу Генерального плану міста Києва .
5. Функції щодо організації здійснення продажу земельних ділянок, організації та проведення земельних торгів покласти на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
6. Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації):
6.1. Фінансування робіт з виготовлення документації із землеустрою, організації проведення процедур продажу земельних ділянок або права оренди на них на конкурентних засадах (земельних торгах) та підготовки пов'язаних з цим матеріалів здійснювати в межах видатків, які щорічно передбачаються в бюджеті міста Києва на проведення земельної реформи. При формуванні бюджетних запитів під час підготовки проектів бюджету міста Києва у встановленому порядку враховувати потребу в цих видатках.
6.2. Укладати з покупцями, які зацікавлені у придбанні земельних ділянок, договори про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
6.3. Фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок здійснювати за рахунок внесеного покупцем земельної ділянки авансу в розмірі 20 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
7. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) при підготовці проектів бюджетів міста Києва передбачати фінансування робіт з розроблення містобудівних обґрунтувань та іншої містобудівної документації, документації із землеустрою, організації проведення процедур продажу земельних ділянок або права оренди на них на конкурентних засадах (земельних торгах) та підготовки пов'язаних з цим матеріалів.
8. Затвердити:
- форму угоди про участь в земельних торгах згідно з додатком № 4 до цього рішення;
- форму протоколу земельних торгів згідно з додатком № 6 до цього рішення;
9. Затвердити розмір реєстраційного внеску, що підлягає сплаті зацікавленими особами, які мають намір взяти участь у земельних торгах, у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
10. Затвердити розмір гарантійного внеску у розмірі 20 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка (або право оренди якої) виставляється на земельні торги.
11. Продаж земельних ділянок, в тому числі на конкурентних засадах, іноземним державам, іноземним юридичним особам або спільним підприємствам, заснованим за участю іноземних юридичних і фізичних осіб, здійснюється за наявності згоди Кабінету Міністрів України на продаж відповідної земельної ділянки.
12. Встановити, що набуття права на земельні ділянки для експлуатації та обслуговування автозаправних станцій, станцій технічного обслуговування, фінансових установ (кредитні спілки, банки та інші), а також на земельні ділянки для реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єктів нерухомого майна (право на які набуто за результатами інвестиційних конкурсів) здійснюється шляхом викупу таких земельних ділянок, крім земельних ділянок, розташованих у межах червоних ліній.
13. Встановити, що договори оренди земельних ділянок, припинені у зв'язку із закінченням терміну, на який їх було укладено, не підлягають поновленню, крім випадків:
- розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;
- будівництва житлових будинків на земельних ділянках, які передані для розв'язання проблем громадян, потерпілих від діяльності групи інвестиційно-будівельних компаній "Еліта-Центр";
- поновлення терміном до одного року договорів оренди земельних ділянок, які підлягають продажу орендарям цих земельних ділянок не на конкурентних засадах у передбачених законом випадках;
- розташування земельних ділянок, переданих в оренду в межах червоних ліній;
- коли одержано дозвіл на виконання підготовчих або будівельних робіт з будівництва об'єктів житлового та/або нежитлового призначення та розпочато їх будівництво, або розпочато проектно-вишукувальні роботи для будівництва таких об'єктів;
- в інших індивідуальних випадках, встановлених рішеннями Київської міської ради.
14. Встановити, що набуття прав на земельні ділянки, щодо яких договори оренди земельних ділянок припинені та не підлягають поновленню у випадках, передбачених пунктом 13 цього рішення, здійснюється виключно на конкурентних засадах.
15. Визнати такими, що втратили чинність, рішення Київської міської ради від 08.07.99 № 355/456 "Про продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення в м. Києві", від 26.09.2000 № 14/991 "Про деякі питання продажу земельних ділянок в м. Києві", від 14.03.2002 № 304/1738 "Про затвердження Тимчасового порядку продажу земельних ділянок в м. Києві" та від 16.03.2006 № 319/3410 "Про затвердження типових форм угоди про участь в аукціоні, заяви на участь в аукціоні та розміру реєстраційних внесків учасників земельних торгів".
16. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Київського міського голову.
Київський міський головаО.Омельченко
Додаток № 1
до рішення
Київської міської ради
19.07.2005 № 810/3385
(в редакції рішення
Київської міської ради
від 24.12.2009 № 934/3003 ( ra0934023-09 ))
ТИМЧАСОВИЙ ПОРЯДОК
НАБУТТЯ ПРАВА НА ЗЕМЛЮ НА КОНКУРЕНТНИХ ЗАСАДАХ У МІСТІ КИЄВІ
Розділ I. Загальні положення
Глава 1. Сфера застосування Порядку
1.2. Цей Порядок визначає процедуру організації та проведення земельних торгів з продажу земельних ділянок та права оренди земельних ділянок в місті Києві.
1.3. Продаж земельних ділянок або права їх оренди здійснюється виключно на конкурентних засадах, крім випадків:
- розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;
- використання земельних ділянок для потреб, пов'язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (ліцензій);
- використання релігійними організаціями, легалізованими в Україні, земельних ділянок під культовими будівлями;
- будівництва об'єктів, що в повному обсязі здійснюється за кошти державного та місцевих бюджетів;
- надання земельних ділянок державним та комунальним підприємствам, бюджетним установам;
- надання земельних ділянок підприємствам, установам і громадським організаціям у сфері культури і мистецтв (у тому числі національним творчим спілкам та їхнім членам) під творчі майстерні;
- надання земельних ділянок в оренду для реконструкції кварталів застарілої забудови, для будівництва соціального та доступного житла, якщо конкурс на його будівництво вже проведено;
- розміщення іноземних дипломатичних представництв та консульських установ, представництв міжнародних організацій згідно з міжнародними договорами України;
- будівництва, обслуговування та ремонту об'єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об'єктів зв'язку та дорожнього господарства (крім об'єктів дорожнього сервісу);
- створення озеленених територій загального користування;
- будівництва об'єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (сміттєпереробних об'єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд);
- передачі (надання) громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів, для сінокосіння і випасання худоби, для городництва;
- надання земельних ділянок особам взамін тих, що були викуплені (примусово відчужені) для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
- розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції;
- надання земельної ділянки, викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності для забезпечення таких потреб;
- надання земельної ділянки взамін викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності та повернення такої земельної ділянки колишньому власнику або його спадкоємцю (правонаступнику) у разі якщо така потреба відпала;
- поновлення договорів оренди землі;
- в інших випадках, визначених законом.
1.4. Земельні торги проводяться у формі аукціону.
1.5. Земельні торги з продажу права оренди земельних ділянок призначаються рішенням Київської міської ради також у випадках, коли передача земель у власність заборонена законодавством або функціональне призначення об'єкта передбачає строковість використання земельних ділянок.
1.6. Організаційне забезпечення підготовки та проведення земельних торгів покладається на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Організатор).
1.7. Формування переліку земельних ділянок для проведення земельних торгів здійснюється Організатором:
- відповідно до наявних результатів планування використання земель міста Києва, організації землеустрою, Генерального плану міста Києва , схем планування територій, детальних планів територій, проектів забудови, проектів розподілу територій, іншої містобудівної документації та документації із землеустрою, з урахуванням маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості земельних ділянок, а також звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови;
- відповідно до поданих пропозицій Головного управління житлового господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо продажу права оренди на земельних торгах земельних ділянок, зайнятих житловими будинками комунальної власності, що підлягають реновації (капітальному ремонту, реконструкції чи заміщенню за функціональним призначенням, визначеним затвердженою містобудівною документацією);
- відповідно до поданих пропозицій Головного управління економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах згідно з інвестиційними проектами.
1.8. У випадку отримання клопотання від юридичних або фізичних осіб щодо набуття права на земельну ділянку, яка (або право оренди якої) відповідно до законодавства підлягає продажу на земельних торгах, Організатор має право підготувати і подати до Київської міської ради проект рішення Київської міської ради про надання дозволу на опрацювання земельної ділянки щодо можливості її продажу або права її оренди на земельних торгах.
1.9. Організатор відповідно до наданих йому повноважень забезпечує:
- опрацювання звернень від юридичних та фізичних осіб щодо відведення земельних ділянок для містобудівної діяльності з метою визначення земельних ділянок, які або право оренди яких можуть бути продані на земельних торгах;
- підготовку проекту рішення Київської міської ради про надання дозволу на опрацювання земельних ділянок щодо можливості їх продажу або права їх оренди на земельних торгах;
- подання запитів до органів містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронних і санітарно-епідеміологічних органів, а також, у разі необхідності, до відповідних територіальних органів виконавчої влади з питань лісового, водного господарства, державного гірничого нагляду для отримання висновків щодо можливості продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах;
- організацію розроблення документації із землеустрою та іншої документації, необхідної для проведення земельних торгів;
- організацію погодження в установленому законодавством порядку документації із землеустрою, необхідної для проведення земельних торгів;
- організацію виготовлення технічних паспортів земельних ділянок, які (або право оренди яких) виставляються на земельні торги;
- надання витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок;
- формування переліку земельних ділянок для продажу або продажу права їх оренди на земельних торгах та подання цього переліку на розгляд до Київської міської ради;
- публікацію в пресі офіційної інформації про проведення земельних торгів та про результати цих торгів;
- прийняття та реєстрацію заяв про участь у земельних торгах;
- укладання та реєстрацію угод про участь у земельних торгах;
- вибір виконавця проведення земельних торгів;
- надання та облаштування приміщення для прийняття заяв про участь у земельних торгах та проведення земельних торгів;
- виконання інших дій щодо організації та проведення земельних торгів, передбачених цим Порядком.
1.10. Організатор забезпечує рівні умови для участі в земельних торгах всім зацікавленим особам та дотримання конфіденційності інформації, що міститься в поданих зацікавленими особами заявах про участь у земельних торгах та доданих до неї документах. Відомості про зацікавлених осіб, які подали заяви на участь у земельних торгах, та їх кількість не підлягають розголошенню до закінчення земельних торгів.
1.11. На кожну земельну ділянку, яка (або право оренди якої) підлягає продажу на земельних торгах, Організатор формує відповідну справу щодо продажу земельної ділянки або права її оренди на земельних торгах.
1.12. Розроблення та виготовлення (на кожну земельну ділянку окремо) документації із землеустрою, в тому числі технічних паспортів земельних ділянок, технічної документації по встановленню меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), здійснюється за замовленням Організатора суб'єктами господарювання, які мають дозволи (ліцензії) на виконання відповідних робіт. Відбір таких суб'єктів господарювання проводиться відповідно до вимог законодавства про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти.
1.13. У передбачених законодавством випадках здійснюється розроблення містобудівного обґрунтування, схем планування територій, детальних планів території, проектів розподілу територій або іншої, необхідної для розробки проектів землеустрою, містобудівної документації.
Замовником розроблення містобудівної документації, необхідної для проведення земельних торгів з продажу земельних ділянок або права їх оренди, виступає Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
1.14. У випадку коли заплановані до продажу на земельних торгах право оренди земельної ділянки або земельна ділянка, яка перебуває у користуванні, проведення земельних торгів щодо такої земельної ділянки можливе після отримання згоди землекористувача на припинення права користування або вилучення зазначеної земельної ділянки в установленому законодавством порядку.
1.15. Організація проведення земельних торгів складається з підготовчого етапу та проведення аукціону.
Підготовчий етап складається з:
- опрацювання звернень від юридичних та фізичних осіб щодо відведення земельних ділянок для містобудівної діяльності з метою визначення земельних ділянок, що можуть бути продані (або право оренди яких) на земельних торгах;
- підготовки проекту рішення Київської міської ради про надання дозволу на опрацювання земельних ділянок щодо можливості продажу їх або права їх оренди на земельних торгах;
- розроблення та погодження містобудівного обґрунтування у випадках та в порядку, передбаченому законодавством;
- розроблення та погодження документації із землеустрою щодо земельної ділянки, яка (або право оренди якої) виставляється на земельні торги;
- розроблення технічної документації по встановленню меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками;
- здійснення нормативної грошової оцінки земельних ділянок та визначення вартості земельних ділянок (лотів);
- виготовлення технічних паспортів земельних ділянок;
- формування Організатором переліку земельних ділянок для визначення Київською міською радою переліку земельних ділянок для продажу або продажу права їх оренди на земельних торгах;
- затвердження Київською міською радою містобудівного обгрунтування (у разі необхідності), документації із землеустрою, технічних паспортів та стартових цін земельних ділянок або права їх оренди (лотів) та визначення переліку земельних ділянок для продажу або продажу права їх оренди на земельних торгах.
Проведення аукціону складається з:
- оголошення про проведення земельних торгів;
- подання зацікавленими особами заяв про участь у земельних торгах та їх реєстрація Організатором, укладення угод про участь у земельних торгах, внесення гарантійних та реєстраційних внесків;
- реєстрації учасників земельних торгів;
- проведення та визначення переможців торгів;
- укладення договорів купівлі-продажу земельних ділянок або договорів купівлі-продажу права оренди земельних ділянок та договорів оренди земельних ділянок;
- проведення остаточних розрахунків по результатах торгів;
- повернення гарантійних внесків учасникам торгів у випадках, передбачених цим Положенням;
- підготовка та видача документів, що посвідчують право на земельні ділянки.
1.16. Переможці земельних торгів:
- вносять до бюджету міста Києва пайові внески на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, а також здійснюють платежі та проводять інші розрахунки з містом, передбачені законодавством та рішеннями Київської міської ради, окремо від коштів, що підлягають сплаті за придбану земельну ділянку або право її оренди;
- не здійснюють передачу майна до комунальної власності за придбану на земельних торгах земельну ділянку або право її оренди, якщо це прямо не передбачено умовами земельних торгів, затвердженими Київською міською радою.
Розділ II. Підготовчий етап
Глава 2. Опрацювання земельних ділянок та визначення можливості продажу земельних ділянок або продажу права їх оренди на земельних торгах
2.1. Організатор з урахуванням інвестиційної привабливості земельних ділянок, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови, а також пропозицій Головного управління житлового господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) і Головного управління економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) попередньо визначає земельні ділянки, які (або право оренди яких) можуть бути продані на земельних торгах, та пропонує їх цільове призначення.
2.2. За результатами попереднього визначення земельних ділянок, які (або право оренди яких) можуть бути продані на земельних торгах, Організатор готує проект рішення Київської міської ради про надання дозволу на опрацювання земельних ділянок щодо можливості продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах.
2.3. Проект рішення Київської міської ради про надання дозволу на опрацювання земельних ділянок щодо можливості продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах подається Організатором до Київської міської ради в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради .
2.4. Підготовлений Організатором проект рішення Київської міської ради про надання дозволу на опрацювання земельних ділянок щодо можливості продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах розглядається Київською міською радою в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради .
2.5. Рішенням Київської міської ради про надання дозволу на опрацювання земельних ділянок щодо можливості продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах:
- надається дозвіл на опрацювання земельних ділянок щодо можливості їх продажу або продажу права їх оренди на земельних торгах;
- визначаються перелік земельних ділянок для опрацювання можливості їх продажу або продажу права їх оренди на земельних торгах, їх орієнтовна площа та запропоноване цільове призначення;
- надається дозвіл на розроблення документації із землеустрою та надання містобудівних умов і обмежень щодо забудови земельної ділянки або розроблення містобудівного обгрунтування (в разі необхідності) для підготовки земельних ділянок до продажу на земельних торгах;
- надається доручення Організатору щодо організації спільних виїздів на місцевість органів містобудування і архітектури, охорони культурної спадщини, природоохоронних і санітарно-епідеміологічних органів для обстеження земельних ділянок, призначених для продажу на земельних торгах.
У випадках, передбачених пунктом 3.2 цього Порядку, не вимагається надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, якою визначаються місце розташування земельної ділянки, її розмір, площа та цільове призначення, правовий режим, обмеження (обтяження) прав на земельну ділянку.
2.6. Рішення Київської міської ради про надання дозволу на опрацювання земельних ділянок щодо можливості продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах є підставою для надання органами із земельних ресурсів, містобудування і архітектури, охорони культурної спадщини, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, а також територіальними органами виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища, лісового, водного господарства, державного гірничого нагляду (в разі необхідності) висновків щодо можливості продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах.
2.7. Органи, зазначені в пункті 2.6 цього Порядку, протягом трьох тижнів від дня обстеження земельної ділянки на місцевості надають Організатору свої висновки щодо можливості продажу земельної ділянки або права її оренди на земельних торгах.
Якщо представники цих органів не брали участі у спільних виїздах на місцевість, - це не може бути підставою для відмови у наданні висновків щодо можливості продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах.
2.8. У разі якщо згідно з законодавством продаж земельної ділянки або права її оренди не може бути здійснено із запропонованим цільовим призначенням земельної ділянки, то зазначені в пункті 2.6 цього Порядку органи в своїх висновках зобов'язані запропонувати інші варіанти цільового призначення земельної ділянки з врахуванням містобудівної документації та державних норм і правил із збереженням інвестиційної привабливості об'єкта.
2.9. У разі надання органами, зазначеними в пункті 2.6 цього Порядку, негативних висновків про можливість продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах такі висновки обов'язково мають містити мотивоване обґрунтування відмови.
2.10. Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) у своєму висновку обов'язково має вказувати відповідність цільового призначення земельної ділянки і намірів її забудови допустимим і переважним видам використання території та наявність (відсутність) необхідності розроблення містобудівного обґрунтування щодо розміщення об'єкта відповідно до містобудівної документації (Генерального плану міста Києва , детальних планів територій, місцевих правил забудови тощо).
У разі відсутності необхідності розроблення містобудівного обгрунтування Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) одночасно з висновком щодо можливості продажу земельних ділянок або продажу права їх оренди на земельних торгах готує і надає Організатору містобудівні умови і обмеження щодо забудови земельної ділянки.
2.11. Після отримання позитивних висновків органів, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, Організатор повідомляє Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про необхідність забезпечення розроблення містобудівного обґрунтування (у разі необхідності).
Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) на підставі рішення Київської міської ради про надання дозволу на опрацювання земельних ділянок щодо можливості продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах забезпечує розроблення, погодження і проведення державної експертизи містобудівного обґрунтування, в якому містяться містобудівні умови і обмеження щодо забудови земельної ділянки.
Після одержання висновку державної експертизи містобудівної документації, за результатами якої проект містобудівного обґрунтування рекомендовано до затвердження, Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) забезпечує проведення його громадського обговорення в порядку, встановленому законодавством.
2.12. У випадках, передбачених пунктом 3.2 цього Порядку, не вимагається надання органами, зазначеними в пункті 2.6 цього Порядку, висновків щодо можливості продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах.
У цьому разі Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) на підставі звернення Організатора готує і надає містобудівні умови і обмеження щодо забудови земельної ділянки.
Глава 3. Розроблення документації із землеустрою щодо земельних ділянок, які виставляються на земельні торги, та виготовлення технічних паспортів земельних ділянок
3.1. Після отримання позитивних висновків органів, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, щодо можливості продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах та розроблення, погодження і проведення громадського обговорення містобудівного обґрунтування (у випадках, передбачених законодавством) Організатор замовляє розроблення відповідної документації із землеустрою, якою визначаються місце розташування земельної ділянки, її розмір, площа та цільове призначення, правовий режим, обмеження (обтяження) прав на земельну ділянку.
3.2. Документація із землеустрою, передбачена пунктом 3.1 цього Порядку, не розробляється у випадках, якщо:
а) при підготовці земельної ділянки до земельних торгів Організатором за згодою юридичних або фізичних осіб використовується документація із землеустрою у випадках, встановлених пунктом 9.2 перехідних положень цього Порядку, та якщо не змінюються місце розташування земельної ділянки, її розмір, площа та цільове призначення і правовий режим;
б) на конкурентних засадах набуваються права на земельні ділянки, щодо яких договори оренди земельних ділянок припинені і не підлягають поновленню у випадках, передбачених рішеннями Київської міської ради, та якщо не змінюються місце розташування земельної ділянки, її розмір, площа та цільове призначення, встановлені зазначеними договорами оренди земельних ділянок та рішеннями Київської міської ради, на підставі яких ці договори укладено.
3.3. Після розроблення документації із землеустрою щодо земельної ділянки, яка (або право оренди якої) виставляється на земельні торги, Організатор забезпечує її погодження та одержання висновку державної землевпорядної експертизи в установленому порядку.
3.4. Після погодження в установленому порядку документації із землеустрою щодо земельної ділянки, яка (або право оренди якої) виставляється на земельні торги, та одержання (у передбачених законодавством випадках) позитивного висновку державної землевпорядної експертизи Організатор забезпечує розроблення технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
3.5. Після встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення її межовими знаками Організатор забезпечує надання витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розроблення умов земельних торгів (у разі необхідності).
3.6. Після виконання пунктів 3.4 та 3.5 цього Порядку Організатор забезпечує виготовлення технічного паспорта земельної ділянки, яка (або право оренди якої) виставляється на земельні торги.
3.7. Технічний паспорт земельної ділянки, яка (або право оренди якої) виставляється на земельні торги, включає відомості про:
- розміри і площу земельної ділянки;
- місце розташування (адресу) земельної ділянки;
- форму власності (державна чи комунальна);
- грошову оцінку земельної ділянки (права її оренди) та оцінку розташованого на ній об'єкта нерухомого майна (для забудованої земельної ділянки) і стартову ціну лота;
- природний і господарський стан земельної ділянки;
- цільове призначення земельної ділянки;
- містобудівні умови і обмеження щодо забудови земельної ділянки;
- інвентаризаційний опис будівель і споруд (для забудованої земельної ділянки).
Глава 4. Затвердження документації щодо земельних ділянок, які виставляються на земельні торги, та формування переліку земельних ділянок, призначених для продажу на земельних торгах
4.1. На підставі рішення Київської міської ради про надання дозволу на опрацювання земельних ділянок щодо можливості продажу земельних ділянок або права їх оренди на земельних торгах та розробленої і погодженої в установленому порядку документації із землеустрою і містобудівної документації (у разі необхідності) Організатор готує проект рішення Київської міської ради про продаж земельної ділянки або права її оренди на конкурентних засадах.
4.2. Проект рішення Київської міської ради про продаж земельної ділянки або права її оренди на конкурентних засадах подається Організатором до Київської міської ради в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради .
4.3. Підготовлений Організатором проект рішення Київської міської ради про продаж земельної ділянки або права її оренди на конкурентних засадах розглядається Київською міською радою в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради .
4.4. Рішенням Київської міської ради про продаж земельної ділянки або права її оренди на конкурентних засадах:
- затверджується містобудівне обґрунтування (у разі необхідності);
- затверджується документація із землеустрою (крім випадку, передбаченого підпунктом б) пункту 3.2 цього Порядку) та технічний паспорт земельної ділянки, яка (або право оренди якої) виставляється на земельні торги;
- затверджується стартова ціна земельної ділянки або права її оренди;
- визначається перелік земельних ділянок, які (або право оренди яких) виставляються на земельні торги, або можуть вноситись зміни і доповнення до переліку земельних ділянок, які (або право оренди яких), виставляються на земельні торги (у разі наявності такого переліку);
- визначаються умови продажу земельної ділянки або права її оренди, в тому числі види платежів і розрахунків з містом, що передбачені рішеннями Київської міської ради, розміри та порядок внесення яких до бюджету міста Києва визначаються на підставі довідок виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
Умовами продажу земельної ділянки може бути передбачено здійснення розрахунків з розстроченням платежу.
4.5. Стартова ціна земельної ділянки, що підлягає продажу на земельних торгах, встановлюється в розмірі, що дорівнює нормативній грошовій оцінці земельної ділянки.
4.6. Стартова ціна права оренди земельної ділянки встановлюється в розмірі не менше 50 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Розмір стартової ціни продажу права оренди земельної ділянки визначається в кожному конкретному випадку в рішенні Київської міської ради про продаж права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах.
4.7. Стартова ціна на день проведення торгів уточнюється Організатором згідно з коефіцієнтом щорічної індексації, якщо така індексація проводилась. У такому випадку додаткового прийняття Київською міською радою рішення про затвердження стартової ціни земельної ділянки не потребується.
4.8. Торги з продажу права оренди земельної ділянки можуть здійснюватись шляхом продажу права оренди за грошові кошти з фіксованим розміром орендної плати за земельну ділянку або шляхом торгу розміром річної орендної плати з оплатою грошовими коштами купівлі права оренди в сумі розміру річної мінімальної орендної плати, встановленої законодавством.
Розділ III. Проведення аукціону
Глава 5. Організаційні заходи проведення земельних торгів
5.1. Виконавцем земельних торгів (далі - Виконавець) може бути суб'єкт господарювання або комунальні підприємства, діяльність яких пов'язана з виконанням землевпорядних та землеоціночних робіт, які мають дозвільні документи, передбачені законодавством, та мають досвід у проведенні земельних торгів.
5.2. Проведення земельних торгів здійснюється Виконавцем на підставі договору, який укладається між ним та Організатором. Відбір Виконавця проводиться відповідно до вимог законодавства про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти.
5.3. Організатор має право відмовитися від проведення земельних торгів не пізніше ніж за десять днів до їх проведення з обов'язковою публікацією офіційної інформації про скасування земельних торгів із зазначенням причини скасування.
5.4. У разі відмови від проведення земельних торгів або визнання земельних торгів такими, що не відбулися, Організатор проводить повторні земельні торги на умовах, визначених цим Порядком.
5.5. На підставі рішення Київської міської ради про продаж земельної ділянки або права її оренди на земельних торгах Організатор не пізніше ніж за 30 днів до проведення земельних торгів публікує в пресі офіційну інформацію про проведення земельних торгів та організовує розміщення рекламних щитів на земельних ділянках, які (або право оренди яких) передбачається продати на земельних торгах.
5.6. Повідомлення про проведення земельних торгів (офіційна інформація про об'єкт продажу - лот) має містити такі дані:
- місцезнаходження та розміри земельних ділянок;
- цільове призначення земельних ділянок, а для містобудівних потреб - також види використання (пріоритетні та допустимі);
- умови продажу та стартові ціни об'єктів продажу;
- розміри гарантійних та реєстраційних внесків;
- реквізити рахунку в установі банку (казначействі), відкритого для обслуговування земельних торгів;
- містобудівні умови і обмеження щодо забудови земельної ділянки;
- час та місце проведення земельних торгів;
- адресу, номер довідкового телефону та час роботи Організатора, прізвище та посаду особи, в якої можна ознайомитися з технічним паспортом земельної ділянки, яка (або право оренди якої) виставляється на земельні торги.
5.7. З моменту опублікування повідомлення про проведення земельних торгів зацікавленим особам, які бажають взяти участь в земельних торгах, Організатором надається можливість ознайомитись з технічним паспортом земельної ділянки, яка (або право оренди якої) виставляється на земельні торги, а також в межах своєї компетенції надаються консультації з питань проведення земельних торгів.
Глава 6. Учасники земельних торгів
6.1. Для участі в земельних торгах зацікавлені особи, які згідно з законодавством України мають право набувати у власність земельні ділянки або право їх оренди:
- подають заяву про участь у земельних торгах;
- укладають із Організатором угоди про участь у земельних торгах;
- сплачують гарантійні внески у розмірі 20 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рахунок, відкритий для обслуговування земельних торгів;
- сплачують реєстраційні внески.
6.2. Особи, зацікавлені взяти участь у земельних торгах, подають Організатору заяву про участь у земельних торгах за встановленою формою.
При поданні та оформленні заяви про участь у земельних торгах не допускається здійснення зацікавленою особою будь-яких виправлень, підчисток, помарок та помилок.
6.3. Заява про участь у земельних торгах подається Організатору безпосередньо зацікавленою особою або уповноваженим на підставі довіреності представником. Довіреність видається та оформлюється відповідно до вимог Цивільного кодексу України.
Заява про участь у земельних торгах юридичної особи скріплюється підписом керівника та печаткою юридичної особи, а фізичної особи - підприємця скріплюється підписом підприємця та печаткою (у разі її наявності).
При поданні заяви про участь у земельних торгах зацікавлена фізична особа (громадянин) пред'являє Організатору паспорт, а представник додатково пред'являє довіреність.
6.4. У заяві про участь у земельних торгах зацікавлена фізична особа (громадянин) зазначає:
- прізвище, ім'я та по батькові;
- серію, номер, ким та коли виданий документ, що посвідчує особу та її місце проживання;
- місце розташування (адресу) та цільове призначення земельної ділянки, яку (або право оренди якої) має намір придбати на земельних торгах зацікавлена особа;
- прізвище, ім'я та по батькові, серію, номер, ким та коли виданий документ, що посвідчує особу представника зацікавленої особи, його місце проживання та ким і коли видана довіреність (зазначається у разі подання заяви представником зацікавленої особи). В день проведення земельних торгів зацікавлена особа має право змінити свого представника.
6.5. У заяві про участь у земельних торгах зацікавлена фізична особа - підприємець зазначає:
- прізвище, ім'я та по батькові;
- серію, номер, ким та коли виданий документ, що посвідчує особу, місце проживання та дату, місце і орган державної реєстрації;
- місце розташування (адресу) та цільове призначення земельної ділянки, яку (або право оренди якої) має намір придбати на земельних торгах зацікавлена особа;
- прізвище, ім'я та по батькові, серію, номер, ким та коли виданий документ, що посвідчує особу представника зацікавленої особи, його місце проживання та ким і коли видана довіреність (зазначається у разі подання заяви представником зацікавленої особи). В день проведення земельних торгів зацікавлена особа має право змінити свого представника.
6.6. У заяві про участь у земельних торгах зацікавлена юридична особа зазначає:
- повну назву юридичної особи згідно з установчими документами, її місцезнаходження, дату і місце державної реєстрації, номер поточного рахунка і установу банку, в якому відкрито рахунок, код ЄДРПОУ;
- місце розташування (адресу) та цільове призначення земельної ділянки, яку (або право оренди якої) має намір придбати на земельних торгах зацікавлена особа;
- прізвище, ім'я та по батькові, серію, номер, ким та коли виданий документ, що посвідчує особу представника зацікавленої особи, його місце проживання та ким і коли видана довіреність (зазначається у разі подання заяви представником зацікавленої особи). В день проведення земельних торгів зацікавлена особа має право змінити свого представника.
6.7. Після подання заяви про участь у земельних торгах та ознайомлення з технічним паспортом земельної ділянки, яка (або право оренди якої) виставляється на земельні торги, зацікавлена особа письмово повідомляє Організатора про готовність укласти угоду про участь у земельних торгах.
6.8. На підставі письмового повідомлення зацікавленої особи Організатор готує проект угоди про участь у земельних торгах, яка підписується обома сторонами.
6.9. Угода про участь у земельних торгах має містити такі положення:
- згоду зацікавленої особи з умови проведення земельних торгів та стартовою ціною земельної ділянки;
- розміри реєстраційного та гарантійного внесків та реквізити, на які мають бути сплачені кошти;
- згоду та зобов'язання зацікавленої особи сплатити реєстраційний та гарантійний внески у встановленому розмірі у термін не менш ніж за три робочих дні (включаючи день внесення платежу) до дня проведення земельних торгів;
- згоду зацікавленої особи підписати протокол аукціону та у разі перемоги укласти договір купівлі-продажу земельної ділянки або права її оренди;
- згоду зацікавленої особи у разі перемоги крім платежів згідно з договором купівлі-продажу сплатити до бюджету міста Києва пайові внески на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста та всі інші платежі і розрахунки з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради;
- санкції, які має право накладати ліцитатор у разі порушення зацікавленими особами (учасниками земельних торгів) порядку проведення земельних торгів.
6.10. Для укладання угоди про участь у земельних торгах зацікавлені особи надають Організатору:
а) фізична особа (громадянин):
- копію документа, що посвідчує особу;
- копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
- копію документа, що посвідчує особу або представника зацікавленої особи та засвідчену в установленому порядку копію довіреності (у разі укладення угоди представником зацікавленої особи);
б) фізична особа - підприємець:
- нотаріально засвідчену копію свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця;
- копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
- виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (станом на час подання заяви);
- довідку банківської установи про поточні рахунки зацікавленої особи;
- копію документа, що посвідчує особу представника зацікавленої особи та засвідчену в установленому порядку копію довіреності (у разі укладення угоди представником зацікавленої особи);
в) юридична особа:
- нотаріально засвідчену копію установчих документів (з усіма змінами і доповненнями);
- нотаріально засвідчену копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи;
- копію довідки про включення юридичної особи до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
- виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (станом на час підготовки угоди);
- довідку банківської установи про поточні рахунки зацікавленої особи;
- нотаріально засвідчену копію розпорядчого документа про призначення керівника юридичної особи та копію документа, що посвідчує особу представника юридичної особи і засвідчену в установленому порядку копію довіреності (у разі укладення угоди представником зацікавленої особи).
6.11. Підставою для укладання угоди про участь у земельних торгах є подана та зареєстрована Організатором в порядку, встановленому пунктом 6.13 цього Порядку, заява про участь у земельних торгах та поданий зацікавленою особою повний комплект документів, визначених цим Порядком.
6.12. При укладенні угоди про участь у земельних торгах зацікавлена фізична особа та фізична особа - підприємець пред'являє Організатору документ, що посвідчує особу, свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, а її представник пред'являє довіреність та документ, що посвідчує особу.
При укладенні угоди про участь у земельних торгах зацікавлена юридична особа пред'являє Організатору розпорядчий документ про призначення керівника юридичної особи, а представник зацікавленої особи - документ, що посвідчує особу представника юридичної особи та довіреність.
При цьому Організатор обов'язково перевіряє:
- особу зацікавленої особи або її представника (за документами, поданими зацікавленою особою або її представником) на відповідність відомостей, вказаних у заяві про участь у земельних торгах;