МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Л И С Т
16.06.2006 N 31-06010-03-5/12769 |
Міністерству охорони
здоров'я України
Про доведення граничних обсягів видатків та надання кредитів проекту державного бюджету на 2007 рік
Міністерство фінансів відповідно до статті
34 Бюджетного кодексу України з метою складання проекту державного бюджету на 2007 рік доводить граничні показники видатків та надання кредитів загального фонду державного бюджету на 2007 рік, інструкції стосовно заповнення форм бюджетного запиту до проекту державного бюджету на плановий рік та проект програмної класифікації видатків та надання кредитів на 2007 рік (додаток N 4).
Під час розробки граничних показників Міністерство фінансів керувалось постановою Кабінету Міністрів України від 17 травня 2006 р.
N 679 "Про схвалення проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2007 рік", розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31.05.2006
N 296-р "Про вдосконалення структури розпорядників бюджетних коштів", іншими програмними документами, що визначають бюджетну політику у наступному році та на середньостроковий період.
Відповідно до проекту Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2007 рік, що розроблений Міністерством економіки та розглянутий на засіданні Урядового комітету з питань економічної політики 1 червня поточного року (п. 6 протоколу N 11), номінальний обсяг ВВП становитиме 572,3 млрд. грн., реальне зростання ВВП - 4,2 відсотка, середньорічний індекс споживчих цін - 10,5 відсотка (грудень до грудня - 9,5 відсотка), обмінний курс долара - 4,95 - 5,25 грн./дол. США.
У 2006 - 2007 роках структура первинного розподілу доходу країни визначатиметься соціальною та податковою політикою держави. Заходи соціальної політики сприятимуть суттєвому зростанню питомої ваги оплати праці найманих працівників у складі ВВП з 47 відсотків у 2005 році до 48,2 відсотка у 2006 році. Але у 2007 році цей показник дещо знизиться у структурі ВВП (до 47,8 відсотка) за рахунок зменшення питомої ваги внесків на соціальне страхування та тіньової складової заробітної плати.
Помірне підвищення валової доданої вартості (ВДВ) у прогнозному періоді, в основному, буде зумовлено значним зростанням цін на природний газ та світових цін на нафту, що збільшуватиме собівартість виробленої продукції і перешкоджатиме зменшенню обсягів проміжного споживання.
Структурні зміни розподілу ВДВ на користь найманих працівників позначаться на частках первинних доходів державного та корпоративного секторів.
Нагальна необхідність інтенсивного оновлення фізично та морально застарілих основних фондів потребуватиме прискорення темпів технологічного переозброєння підприємств і залучення значних коштів на його реалізацію. Внаслідок реструктуризації та модернізації підприємств відбудеться відповідне зростання амортизаційних відрахувань.
В цих умовах додаткові надходження у порівнянні з планом 2006 року оцінюються Мінфіном у сумі 10,6 млрд. гривень. При цьому дефіцит бюджету становитиме не більше 2 відсотків ВВП, а джерелом покриття визначено надходження від приватизації у сумі 10 млрд. гривень.
Крім того, додатковий ресурс збільшено за рахунок видатків, які мають разовий або періодичний характер, в тому числі капітальних, на загальну суму 2,7 млрд. гривень.
Зазначені надходження в повному обсязі передбачається спрямовувати на забезпечення відповідних обсягів видатків на соціально-культурну сферу та соціальний захист населення з урахуванням підвищення цін на енергоносії.
Перш за все необхідно забезпечити виплати на поетапне запровадження соціальних стандартів, рішення стосовно яких прийняті у 2006 році, та нових розмірів мінімальної заробітної плати, які потребують додатково на 2007 рік 5,6 млрд. гривень.
Крім того, при розрахунку граничних обсягів видатків та надання кредитів на 2007 рік Мінфіном враховано:
- збільшення з 1 січня 2007 року стипендій студентам вищих навчальних закладів та учням професійно-технічних навчальних, а також аспірантам, клінічним ординаторам і докторантам (0,1 млрд. грн.);
- збільшення виплат на допомогу при народженні дитини, сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам (0,8 млрд. грн.);
- підвищення розміру грошового забезпечення військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ (0,5 млрд. грн.), в тому числі у зв'язку із збільшенням ставки податку з доходів фізичних осіб до 15 відсотків, які будуть виділені окремим рядком у додатку до закону про державний бюджет на 2007 рік - 0,1 млрд. грн.;
- підвищення пенсій військовослужбовцям, особам начальницького і рядового складу відповідно до законодавства (0,3 млрд. грн.);
- покриття дефіциту Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (0,5 млрд. грн.);
- збільшення цін на комунальні послуги (3,1 млрд. грн.);
- дотація Пенсійному фонду на різні пенсійні програми (2,4 млрд. грн.).
Розрахунок граничних обсягів видатків та надання кредитів на 2007 рік здійснено з урахуванням призупинення або обмеження дії окремих норм законів відповідно до Закону про
Державний бюджет України на 2006 рік (на загальну суму близько 49,4 млрд. грн.), зокрема статті
6 Закону України
"Про соціальний захист дітей війни" щодо виплати підвищень до пенсій та пункту 4 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 5 жовтня 2005 року
N 2939-IV, та дії законів, які прийняті після введення в дію Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", і які призводять до збільшення видатків бюджету на 15,6 млрд. грн., зокрема:
"Про реабілітацію інвалідів в Україні" щодо виплати грошових компенсацій інвалідам при реалізації індивідуальних програм реабілітації інвалідів, на бензин, ремонт і технічне обслуговування спецавтотранспорту та компенсацій вартості путівки на санаторно-курортне лікування;
"Про освіту" щодо надання педагогічним та науково-педагогічним працівникам пільгових довготермінових кредитів на будівництво (реконструкцію) і придбання житла;
"Про загальний військовий обов'язок і військову службу" щодо підвищення страхових сум у разі загибелі або каліцтва військовослужбовця;
"Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб" щодо уніфікації умов пенсійного забезпечення;
"Про статус народного депутата України" щодо зняття максимального обмеження заробітної плати для призначення та перерахунку пенсій та виплати матеріальної допомоги колишнім народним депутатам України;
"Про внесення змін до деяких законів України щодо помічників-консультантів депутата місцевої ради" щодо помічників-консультантів депутата місцевої ради;
"Про телебачення і радіомовлення" щодо оплати радіочастотного моніторингу у смугах радіочастот спеціального користування;
"Про фермерське господарство" щодо державної підтримки новостворених господарств через механізм надання кредитів з державного бюджету;
"Про жертви нацистських переслідувань" щодо розширення переліку осіб, що отримують пільги.
Отже, створення умов для економічного розвитку та подальшого зростання реальних доходів населення вимагає у наступному році здійснення досить жорсткої бюджетної політики, спрямованої на підвищення ефективності та результативності бюджетних програм з метою надання якісних суспільних послуг населенню, динамічного розвитку регіонів.
Розгляд питання збільшення видатків бюджету можливо здійснити у разі розгляду Верховною Радою України законопроектів, які спрямовані на удосконалення податкового законодавства.
Крім того, відповідно до Закону України
"Про податок з доходів фізичних осіб" визначено податкову соціальну пільгу (прогноз на 2007 рік - близько 2,9 млрд. грн.) та податковий кредит (сума податку з доходів, що підлягає поверненню платнику у зв'язку з нарахуванням податкового кредиту на 2007 рік, становить близько 0,2 млрд. грн.), що є опосередкованою підтримкою громадян через фіскальні стимули.
З цією метою при здійсненні розрахунків показників проекту державного бюджету на 2007 рік головним розпорядникам слід керуватися наступним.
1. При визначенні проекту видатків та надання кредитів загального фонду державного бюджету на 2007 рік за основу були взяті відповідні обсяги видатків та надання кредитів загального фонду державного бюджету, затверджені Законом України
"Про Державний бюджет України на 2006 рік". Проте, враховуючи разовий та періодичний характер виконання окремих бюджетних програм (наприклад, проведення виборів народних депутатів України, поповнення статутних фондів, підготовка і участь національних збірних команд в Олімпійських іграх, окремі індивідуальні субвенції місцевим бюджетам тощо), передбачено виключення з державного бюджету видатків, що не мають підстав бути запланованими у бюджеті на 2007 рік у зв'язку із зміною законодавства, закінченням/періодичністю дії програми, а також видатків, які не підтверджені нормативно-правовими актами Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України.
2. В проекті граничних обсягів видатків на 2007 рік враховані зміни до програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету у зв'язку з проведенням реорганізації, ліквідації або зміни статусу головних розпорядників бюджетних коштів (відповідальних виконавців) відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.05.2006
N 296 "Про вдосконалення структури розпорядників бюджетних коштів", указів Президента України та інших нормативно-правових актів (проект програмної класифікації видатків та надання кредитів на 2007 рік згідно з додатком N 4).
У змінах до програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету на 2007 рік враховано включення до бюджетних програм Міністерства освіти і науки та Міністерства культури і туризму "Підготовка кадрів вищими навчальними закладами III і IV рівнів акредитації" таких вищих навчальних закладів, як Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національна юридична академія імені Ярослава Мудрого, Національний університет "Києво-Могилянська Академія", Національний технічний університет "Київський політехнічний інститут", Національний авіаційний університет та Київський національний університет культури і мистецтв. При цьому в бюджетних запитах (п. 6 Форми 2007-2) та паспортах бюджетних програм (п. 7) видатки на зазначені цілі необхідно виділити як окремий напрям діяльності головного розпорядника бюджетних коштів.
До проекту граничних обсягів видатків на 2007 рік за бюджетною програмою 2201130 "Підготовка кадрів у професійно-технічних навчальних закладах" не включено видатки на утримання професійно-технічних навчальних закладів у Львівській та Харківській областях у зв'язку з проведенням в цих областях в наступному році експерименту щодо передачі професійно-технічних навчальних закладів на фінансування з обласних бюджетів.
Враховуючи суттєві зміни в частині переліку відповідальних виконавців, що окремо відображаються у додатку N 3 до проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік", Міністерством фінансів при доведенні граничних обсягів видатків та надання кредитів на 2007 рік виокремлено видатки відповідальних виконавців бюджетних програм у складі головних розпорядників. Статус відповідальних виконавців бюджетних програм визначено Інструкцією про статус відповідальних виконавців бюджетних програм та особливості їх участі у бюджетному процесі, що затверджена наказом Мінфіну від 14.12.2001
N 574.
Крім того, при визначенні граничних обсягів видатків та надання кредитів на 2007 рік видатки на утримання урядових органів державного управління, які відповідно до законодавства утворюються і діють у складі відповідного органу виконавчої влади, включені до бюджетних програм загального керівництва та управління відповідних міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.
3. Під час розподілу граничного обсягу на 2007 рік всі головні розпорядники повинні передбачити видатки за окремими бюджетними програмами або напрямами у обсягах, не менших, ніж визначені у додатку N 1 до цього листа.
4. Запровадження мінімальної заробітної плати працівників бюджетних установ, виходячи із показників, врахованих в Основних напрямах бюджетної політики на 2007 рік, з 1 січня - 400 гривень, з 1 грудня - 450 гривень на місяць, із збереженням міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень в оплаті праці зазначених працівників.
5. Запровадження у 2007 році прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня - 491 гривня, з 1 квітня - 505 гривень, з 1 грудня - 515 гривень та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення:
дітей віком до 6 років: з 1 січня - 434 гривні, з 1 квітня - 446 гривень, з 1 грудня - 455 гривень;
дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня - 558 гривень, з 1 квітня - 573 гривні, з 1 грудня - 585 гривень;
працездатних осіб: з 1 січня - 525 гривень, з 1 квітня - 539 гривень, з 1 грудня - 550 гривень;
осіб, які втратили працездатність: з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітня - 391 гривня, з 1 грудня - 399 гривень.
6. Збільшення з 1 січня 2007 року стипендій студентам вищих навчальних закладів та учням професійно-технічних навчальних закладів відповідно до Указу Президента України від 17 лютого 2004 року
N 199 "Про заходи щодо вдосконалення системи вищої освіти" виходячи із підвищеного розміру прожиткового мінімуму, а також аспірантам, клінічним ординаторам і докторантам у зв'язку із запровадженням нового розміру мінімальної заробітної плати працівників бюджетних установ.
Крім того, передбачається здійснювати виплати щорічної допомоги для придбання навчальної літератури в розмірі трьох мінімальних ординарних (звичайних) академічних стипендій особам віком від 18 до 23 років з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також одноразової грошової допомоги в розмірі двох прожиткових мінімумів дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, що перебували під опікою (піклуванням) або на повному державному утриманні, при працевлаштуванні їх після закінчення навчального закладу.
7. Зменшення на 0,7 відсотка нарахування на заробітну плату.
8. Визначення рівня забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до законодавства для малозабезпечених працездатних осіб у розмірі 121 гривня, непрацездатних осіб - 170,5 гривні, інвалідів - 181,5 гривні.
9. Збір з купівлі-продажу валюти протягом 2007 року передбачається справляти в розмірі 1,0 відсотка (1,3 відсотка у 2006 році).
10. Нарахування внесків на пенсійне страхування з сум грошового забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу становитиме 31,8 відсотка.
11. У граничних обсягах видатків та надання кредитів на 2007 рік враховано підвищення цін на комунальні послуги відповідно до постаови Кабінету Міністрів України від 29.04.2006
N 605 та відповідних рішень Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України.
Крім того, головним розпорядникам необхідно планувати видатки на енергоносії за рахунок використання власних надходжень з урахуванням розробки й запровадження відомчих програм з енергозбереження, які мають бути розроблені на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 17.05.2006
N 679 "Про схвалення проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2007 рік" та можливостей застосування альтернативних видів палива.
12. Відповідно до Закону України
"Про податок з доходів фізичних осіб" з 1 січня 2007 року ставка податку становитиме 15 відсотків, що враховано в граничних обсягах видатків та надання кредитів на 2007 рік.
13. У 2007 році максимальна величина фактичних витрат на оплату праці працівників, з яких відповідно до законодавства справляються страхові внески до соціальних фондів, передбачається у розмірі десяти прожиткових мінімумів, що встановлюється для працездатних осіб.
14. Мінтрансзв'язку (Укравтодор) під час складання бюджетного запиту на наступний рік необхідно врахувати джерела формування дорожнього фонду: 80 відсотків акцизного збору з вироблених в Україні нафтопродуктів і транспортних засобів, 80 відсотків акцизного збору з ввезених на територію України нафтопродуктів і транспортних засобів, 80 відсотків ввізного мита з нафтопродуктів і транспортних засобів та шин до них.
При цьому на 2007 рік пропонується не планувати субвенцію на будівництво, реконструкцію, ремонт автомобільних доріг комунальної власності, збільшивши на зазначену суму відповідно видатки на розвиток мережі і утримання автомобільних доріг загального користування. Видатки на будівництво доріг комунальної власності будуть здійснюватися за рахунок надходжень до місцевих бюджетів податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, ставку якого у 2007 році передбачається збільшити.
15. Фонду державного майна врахувати, що у 2007 році обсяг коштів від приватизації державного майна, які спрямовуються на заходи, пов'язані з проведенням приватизації державного майна, планується у розмірі 0,2 відсотка, але не більше планових показників цього року.
16. Мінприроди врахувати, що у 2007 році надходження від збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок Державного бюджету України, становитимуть до загального фонду 35 відсотків, спеціального фонду - 65 відсотків.
17. У 2007 році буде продовжено дію норм законів щодо продажу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації. Надходження від продажу земельних ділянок у наступному році будуть спрямовуватися на видатки інвестиційного характеру, які будуть визначатися одночасно з розглядом граничних обсягів капітальних видатків на наступний рік.
18. Мінпраці, МОН, МОЗ, МНС, Мінмолодьспорт під час формування бюджетних запитів на 2007 рік необхідно врахувати, що обсяг видатків за окремими бюджетними програмами згідно з додатком N 5 до цього листа буде врахований у розрахунках міжбюджетних трансфертів між державним бюджетом та бюджетами адміністративно-територіальних одиниць. У зв'язку з цим зазначені міністерства повинні подати пропозиції із обґрунтуваннями до відповідного формульного розподілу цих видатків.
Мінтрансзв'язку врахувати, що утримання медичних закладів Укрзалізниці у наступному році планується за рахунок видатків місцевих бюджетів.
МОЗ врахувати, що централізовані видатки в частині, що призначалися для загальнодержавних закладів, включені до граничних видатків відповідних розпорядників бюджетних коштів, в тому числі Департаменту з питань виконання покарань - 2,4 млн. грн., Академії медичних наук - 1,5 млн. гривень.
19. Міносвіти, МОЗ, Мінпраці, Мінкультури, МНС, Мінмолодьспорту, Мінвуглепром, Мінтрансзв'язку під час формування бюджетних запитів на 2007 рік необхідно передбачити видатки на відповідні субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам та на централізовані заходи і програми у розрізі адміністративно-територіальних одиниць і подати розрахунки та обґрунтування до зазначеного розподілу.
Мінпраці здійснити розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню у розрізі районів та міст обласного значення.
20. При розрахунку граничних обсягів видатків на 2007 рік видатки щодо виплат усіх видів пенсій, в тому числі пенсійного забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу, що у 2006 році передбачалися як загальнодержавні видатки МВС, Міноборони, МНС, СБУ, ДПА, Державному департаменту України з питань виконання покарань, враховані у видатках Пенсійного фонду України (КПКВК 3508100).
У зв'язку з тим, що функції з призначення пенсій військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ планується передати до Пенсійного фонду, МВС, Міноборони, МНС, СБУ, ДПА, Державному департаменту з питань виконання покарань необхідно розглянути питання щодо передачі штатної чисельності департаментів (управлінь), на які було покладено виконання зазначених функцій, та скорочення видатків на відповідні функції.
21. При розрахунку потреби в коштах на компенсацію втрат Пенсійного фонду, пов'язаного із сплатою платниками фіксованого сільськогосподарського податку збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, необхідно звернути увагу, що розмір спеціальної ставки у 2007 році збільшується і становитиме 12,92 відсотки (40 відсотків загальновстановленої ставки, яка діяла у 2005 році, коли набрав чинність Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо оподаткування сільськогосподарських підприємств" від 23.12.2004
N 2287), тому видатки по відповідній програмі Мінагрополітики зменшені на 360 млн. гривень.
22. При визначенні граничних обсягів видатків загального фонду державного бюджету для Пенсійного фонду України враховані надходження від сплати внесків на пенсійне страхування з сум грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у сумі 2.678 млн. грн., які будуть виділені окремим рядком у додатку N 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" по відповідних головних розпорядниках.
23. При визначенні граничних обсягів видатків та надання кредитів на 2007 рік планування поточних видатків з підготовки наукових та науково-педагогічних кадрів, центрів підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів, а також фінансової підтримки підприємств різних галузей економіки, установ і організацій, які не є бюджетними установами (окремі програми з ведення лісового та мисливського господарства, збереження природно-заповідного фонду, експлуатації загальнодержавних і міжгосподарських державних меліоративних систем, санаторно-курортних закладів тощо за КФК 0421, 0422, 0734), необхідно передбачити відповідно за кодами економічної класифікації видатків 1172 "Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку" та 1310 "Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)", капітальних - 2410 "Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)".
24. Мінпаливенерго, Мінвуглепром під час формування бюджетного запиту на 2007 рік спільно подати узгоджені пропозиції щодо розподілу видатків спеціального фонду, що будуть здійснюватися за рахунок збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію у сумі 2.800 млн. гривень.
25. Оскільки відповідно до статті
7 Закону України
"Про організацію оборонного планування" у проекті закону про Державний бюджет України на 2007 рік повинні передбачатися показники видатків на національну оборону та обсяги державного оборонного замовлення, Міноборони та іншим головним розпорядникам бюджетних коштів, які є державними замовниками з оборонного замовлення, разом з бюджетними запитами подати пропозиції щодо обсягів видатків на державне оборонне замовлення у межах доведеного граничного обсягу видатків за формою згідно з додатком N 6 до цього листа.
26. Головним розпорядникам бюджетних коштів, які залучаються до співробітництва з НАТО відповідно до
Плану дій щодо членства України в НАТО, при розподілі граничних обсягів видатків на 2007 рік необхідно передбачити кошти на виконання заходів цього Плану. При цьому головні розпорядники коштів повинні надати інформацію про обсяги видатків на реалізацію заходів співробітництва з НАТО у 2005 - 2007 роках за формою згідно з додатком N 7 до цього листа.
27. Капітальні видатки не враховано у граничних обсягах з метою подальшого їх розподілу в процесі узгодження показників проекту бюджету на 2007 рік до подання на розгляд Кабінету Міністрів України виходячи із пріоритетності та обґрунтованості потреб, з урахуванням визначення єдиних підходів та чітких і прозорих критеріїв. Це вимагає розподілу капітальних видатків та державних капітальних вкладень у проекті бюджету на 2007 рік, як і у поточному році, в розрізі головних розпорядників коштів за відповідними бюджетними програмами до подання проекту Закону до Верховної Ради України.
Після подання в установленому порядку головними розпорядниками бюджетних запитів на 2007 рік капітальні видатки будуть розподілятися на підставі інформації, поданої відповідно до листа Міністерства фінансів від 16.03.2006 N 31-06010-03-5/5363. За результатами цього розгляду головним розпорядникам додатково будуть доведені відповідні показники для включення їх в бюджетні запити на 2007 рік з дотриманням вимог щодо їх заповнення.
28. Виходячи з обмежених ресурсів бюджету на 2007 рік всім головним розпорядникам необхідно ретельно проаналізувати видатки, пов'язані з утриманням бюджетної сфери, та здійснити заходи щодо оптимізації своїх витрат, у тому числі шляхом концентрації ресурсів на головних напрямах діяльності, скорочення непершочергових витрат, виключення неефективних витрат тощо.
29. Видатки на оплату праці головні розпорядники бюджетних коштів повинні планувати з урахуванням скорочення чисельності у 2006 - 2007 роках (у тому числі з урахуванням прийнятих рішень щодо скорочення Збройних Сил України) з метою концентрації коштів для підвищення престижу висококваліфікованої праці. Разом з тим необхідно дотримуватись оптимального рівня видатків на оплату праці у загальній структурі поточних видатків.
30. При розподілі граничного обсягу загального фонду державного бюджету на 2007 рік не дозволяється збільшувати видатки на керівництво та управління, в тому числі на заробітну плату по керівництву та управлінню, що виділено окремими рядками у додатку N 1 до цього листа.
31. У разі надання головними розпорядниками бюджетних коштів пропозицій щодо додаткового збільшення граничних обсягів видатків (Форма 2007-3 бюджетного запиту), необхідно подати пропозиції про збалансування зазначених видатків з наведенням детальних розрахунків та ґрунтовних пояснень.
32. Відповідним головним розпорядникам необхідно включити до бюджетних запитів на 2007 рік до спеціального фонду за відповідними бюджетними програмами (додаються відповідним головним розпорядникам) надходження позик на реалізацію проектів економічного і соціального розвитку, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями, та видатки, які будуть здійснені за рахунок цих надходжень, згідно з обсягами, наведеними у додатку N 2, і здійснити їх обґрунтування згідно із вимогами до заповнення бюджетних запитів на 2007 рік.
33. При розробці прогнозних показників на 2008 - 2010 роки слід використовувати такий середньорічний індекс інфляції: 2008 рік - 108,5, 2009 рік - 106,9 та 2010 рік - 106,3.
При цьому головні розпорядники повинні враховувати такі зміни проти відповідних видатків/надання кредитів із бюджету, затверджених на поточний рік, у визначеній послідовності:
- зменшення видатків/надання кредитів загального фонду бюджету, які, починаючи з наступних за плановим років не потрібно планувати в бюджеті у зв'язку зі зміною законодавства, закінченням/періодичністю дії програми (наприклад, видатки/надання кредитів на виконання державної цільової програми, що виконується в межах бюджетної програми, термін виконання якої закінчується в плановому році згідно із законодавством; видатки на проведення виборів, участь в олімпіадах тощо);
- перелік та обсяги видатків/надання кредитів загального фонду бюджету на наступні три роки, зміна обсягів яких відбувається у зв'язку зі змінами показників, що впливають на розрахунок видатків, такими як: курс гривні до долара США (впливає тільки на ті видатки, які здійснюються в іноземній валюті, такі як обслуговування зовнішнього боргу, внески до бюджету ООН, функціонування закордонних дипломатичних установ України тощо), контингент отримувачів пенсій, пільг, допомог та інших виплат з державного бюджету, закінчення будівництва/ремонту адміністративного будинку тощо;
- індексація видатків/надання кредитів загального фонду бюджету у зв'язку зі зміною індексу споживчих цін;
- збільшення видатків/надання кредитів загального фонду бюджету на наступні три роки, які необхідно планувати з державного бюджету в наступних трьох роках відповідно до вже прийнятого законодавства або у зв'язку з періодичністю виконання певних програм (наприклад, видатки/надання кредитів із бюджету на виконання державної цільової програми, що передбачається виконувати в межах бюджетної програми, термін виконання якої починається у плановому році згідно із законодавством; видатки на проведення виборів, участь в олімпіадах тощо).
При цьому загальний обсяг прогнозних видатків/надання кредитів загального фонду бюджету на 2008 рік не повинен перевищувати доведеного граничного обсягу видатків/надання кредитів на 2007 рік з урахуванням індексу інфляції на 2008 рік, включаючи обсяги капітальних видатків, затверджені у бюджеті на 2006 рік. Відповідні прогнозні обсяги на наступні два роки не повинні перевищувати прогнозних видатків/надання кредитів загального фонду відповідно на 2008 та 2009 роки з урахуванням відповідних індексів інфляції.
Усі пропозиції щодо прогнозних обсягів видатків/надання кредитів загального фонду бюджету на наступні три роки, які перевищують доведений граничний обсяг загальних видатків/надання кредитів на плановий рік з урахуванням відповідних індексів інфляції, головні розпорядники заповнюють у пункті 2 Форми 2007-3.
Усі пропозиції щодо прогнозного обсягу видатків на 2008 - 2010 роки повинні подаватися головними розпорядниками разом з детальними розрахунками та обґрунтуваннями.
34. Необхідно також зазначити, що у супроводжуючому листі головні розпорядники повинні навести інформацію про обсяги видатків, які враховані в межах виділених граничних обсягів на євроінтеграційні заходи (із зазначенням назви державної цільової програми, назви бюджетної програми та суми видатків), як за державною цільовою програмою 116
"Програма інтеграції України до ЄС", так і за іншими державними цільовими програмами, враховуючи, що проведення євроінтеграційних заходів охоплює усі сфери економіки, і виконується як в межах державної цільової програми 116 "Програма інтеграції України до ЄС", а у деяких випадках - переплітається з виконанням заходів за іншими державними цільовими програмами, або взагалі передбачається за іншими державними цільовими програмами (довідково: при поданні зазначеної інформації необхідно враховувати наказ Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 16.03.2005
N 62 "Про затвердження Методики визначення критеріїв євроінтеграційної складової державних цільових програм", що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.04.2005 N 438/10718).
35. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 р.
N 621 "Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету" Міністерство економіки є головним розробником проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
Виходячи з наведеного, головним розпорядникам необхідно погодити з Мінекономіки перелік та обсяг видатків на виконання державних цільових програм (пункт 10 форми 2007-2 бюджетного запиту) в межах граничних обсягів видатків та з урахуванням вимог цього листа та надати уточнену інформацію Мінфіну одночасно з поданням бюджетних запитів.
36. Граничний обсяг видатків та надання кредитів загального фонду державного бюджету на 2007 рік та прогнозний обсяг видатків та надання кредитів на 2008 - 2010 роки для завантаження в програмне забезпечення із заповнення бюджетних запитів головним розпорядникам буде надіслано електронною поштою разом з інструкцією.
При цьому головні розпорядники подають на паперових та електронних носіях повний пакет бюджетних запитів на 2007 рік Департаменту державного бюджету (кімн. 1017) для перевірки дотримання загальних вимог до заповнення бюджетних запитів на 2007 рік та завантаження у електронну базу даних. Заповнені бюджетні запити на електронних носіях надсилати електронною поштою на адресу budget@minfin.gov.ua або приносити на дискеті. Після погодження бюджетних запитів Департаментом державного бюджету подавати на паперових носіях Форму 2007-1 разом з окремими Формами 2007-2 відповідним структурним підрозділам, а у разі необхідності - разом із Формою 2007-3.
Заповнені бюджетні запити на 2007 рік необхідно подати Міністерству фінансів до 12 липня 2006 року.
Також звертаємо увагу, що своєчасно подані і якісно складені бюджетні запити дадуть можливість досконалого вивчення проблем головного розпорядника та спільного пошуку шляхів їх вирішення.
Додатки:
1) Додаток N 1 - граничні обсяги видатків та надання кредитів загального фонду проекту Державного бюджету України на 2007 рік - на 1 аркуші.
2) Додаток N 2 - обсяги видатків спеціального фонду на реалізацію у 2007 році проектів економічного і соціального розвитку, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями, в розрізі бюджетних програм (відповідним головним розпорядникам) - на 1 аркуші (не наводиться).
3) Додаток N 3 - Форми бюджетних запитів на 2007 рік та інструкція стосовно їх заповнення - на 22 аркушах.
4) Додаток N 4 - Проект програмної класифікації видатків та надання кредитів на 2007 рік.
6) Додаток N 6 - Обсяги бюджетних коштів та їх розподіл за напрямами державного оборонного замовлення на 2007 рік - на 1 аркуші.
Додаток N 1
ГРАНИЧНІ ОБСЯГИ
видатків та надання кредитів загального фонду проекту Державного бюджету України на 2007 рік
(тис. грн.)
Код | Найменування | 2007 (граничний обсяг видатків) |
2300000 | Міністерство охорони здоров'я України | 2174011,1 |
2301000 | Апарат Міністерства охорони здоров'я України | 1644606,3 |
У тому числі: | | |
| Керівництво та управління | 13538,0 |
| 1110 Оплата праці працівників бюджетних установ (керівництво та управління) | 8985,3 |
2301010 | Керівництво та управління у сфері охорони здоров'я | |
2302010 | Керівництво та управління у сфері контролю за якістю, безпекою та виробництвом лікарських засобів і виробів медичного призначення | |
2303000 | Академія медичних наук України | 529404,8 |
Додаток N 3
БЮДЖЕТНИЙ ЗАПИТ
НА 2007 РІК: ЗАГАЛЬНИЙ (Форма 2007-1)
1. ______________________________________________ (_) (_) (_)
(найменування головного розпорядника коштів)
КВК
2. Основна мета діяльності головного розпорядника
3. Розподіл граничного обсягу видатків/надання кредитів
загального фонду на 2007 рік за бюджетними програмами, порівняння
з відповідними показниками на 2005 і 2006 роки та прогноз
на 2008 - 2010 роки
КПКВК | Найменування видатків та надання кредитів за програмною класифікацією | Відпові- дальний виконавець | КФКВ | 2005 рік (звіт) | 2006 рік (затвер- джено) | 2007 рік (проект) | 2008 рік (прогноз) | 2009 рік (прогноз) | 2010 рік (прогноз) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| ВСЬОГО | | | | | | | | |
4. Обґрунтування щодо розподілу граничного обсягу видатків/надання кредитів загального фонду на 2007 рік за бюджетними програмами з оцінкою очікуваних результатів для досягнення основної мети діяльності в 2007 році.
5. Обґрунтування щодо розподілу прогнозного обсягу видатків/надання кредитів загального фонду на 2008 - 2010 роки за бюджетними програмами з оцінкою очікуваних результатів для досягнення основної мети діяльності в 2008 - 2010 роках.
Міністр/керівник відомства
_____________________ ________________________
(підпис) (прізвище та ініціали)
Керівник фінансової служби
_____________________ ________________________
(підпис) (прізвище та ініціали)
БЮДЖЕТНИЙ ЗАПИТ
НА 2007 РІК: ІНДИВІДУАЛЬНИЙ (Форма 2007-2)
1. ______________________________________________ (_) (_) (_)
(найменування головного розпорядника
коштів державного бюджету)
КВК
2. ______________________________ (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_)
(найменування бюджетної програми)
КПКВК
3. Основна мета виконання бюджетної програми, строки
реалізації та головні завдання бюджетної програми на 2007 рік
3.1. Законодавчі підстави реалізації бюджетної програми
3.2. Основна мета виконання бюджетної програми, строки її
реалізації та головні завдання на 2007 рік
4. Прогноз надходжень для виконання бюджетної програми:
4.1. Прогноз надходжень для виконання бюджетної програми на 2007 рік:
(тис. грн.)
Код | Найменування видів надходжень | 2005 рік (звіт) | 2006 рік (затверджено) | 2007 рік (проект) |
зага- льні | спеці- альні | разом (3+4) | зага- льні | спеці- альні | разом (6+7) | зага- льні | спеці- альні | разом (9+10) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| Надходження із загального фонду бюджету | | Х | | | Х | | | Х | |
25010100 | Плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями | Х | | | Х | | | Х | | |
25010200 | Кошти, що отримуються бюджетними установами від господарської та/або виробничої діяльності | Х | | Х | Х | | | Х | | |
25010300 | Плата за оренду майна бюджетних установ | Х | | Х | Х | | | Х | | |
25010400 | Кошти, що отримуються бюджетними установами від реалізації майна | Х | | Х | Х | | | Х | | |
25020100 | Благодійні внески, гранти та дарунки, отримані бюджетними установами | Х | | Х | Х | | | Х | | |
25020200 | Надходження, що отримуються бюджетними установами і організаціями на виконання окремих доручень та інвестиційних проектів | Х | | | Х | | | Х | | |
401201 | Зовнішні запозичення (довгострокові зобов'язання) | Х | | | Х | | | Х | | |
... | Інші доходи... | Х | | | Х | | | Х | | |
... | Повернення кредитів до бюджету... | Х | | | Х | | | Х | | |
602100 | На початок періоду | Х | | | Х | Х | Х | Х | Х | Х |
602200 | На кінець періоду | Х | | | Х | Х | Х | Х | Х | Х |
| ВСЬОГО | | | | | | | | | |
4.2. Прогноз надходжень для виконання бюджетної програми на 2008 - 2010 роки:
(тис. грн.)
Код | Найменування видів надходжень | 2008 рік (прогноз) | 2009 рік (прогноз) | 2010 рік (прогноз) |
зага- льні | спеці- альні | разом (3+4) | зага- льні | спеці- альні | разом (6+7) | зага- льні | спеці- альні | разом (9+10) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| Надходження із загального фонду бюджету | | Х | | | Х | | | Х | |
25010000 | Плата за послуги, що надаються бюджетними установами | Х | | | Х | | | Х | | |
25020000 | Інші джерела власних надходжень | Х | | | Х | | | Х | | |
40120111 | Випуск (зовнішнє фінансування; довгострокові зобов'язання) | Х | | | Х | | | Х | | |
... | Інші доходи... | Х | | | Х | | | Х | | |
... | Повернення кредитів до бюджету... | Х | | | Х | | | Х | | |