• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Базового переліку корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (класів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку

Міністерство освіти і науки України | Наказ, Перелік від 11.04.2006 № 289 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Наказ, Перелік
  • Дата: 11.04.2006
  • Номер: 289
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Наказ, Перелік
  • Дата: 11.04.2006
  • Номер: 289
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
11.04.2006 N 289
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 271 від 22.03.2018 )
Про затвердження Базового переліку корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (класів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку
На виконання Указу Президента України "Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні" від 4 липня 2005 року N 1013/2005 та Доручення Президента України від 19 грудня 2005 року N 1-1/1428 щодо підтримки діяльності навчальних закладів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту" з метою забезпечення оновленого змісту навчальних предметів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів корекційними засобами навчання та реабілітаційним обладнанням
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Базовий перелік корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (класів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (додається).
2. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Кудін А.В.):
2.1. Підготувати до 20.04.2006 р. за Базовим переліком першочергові корекційні засоби навчання та реабілітаційне обладнання для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (класів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку зі специфікацією кожної позиції.
2.2. Визначити до 25.04.2006 р. потребу спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (класів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку у корекційно-реабілітаційному (спеціальному) обладнання відповідно до заявок управлінь освіти і науки обласних (міських) державних адміністрацій.
3. Базовий перелік корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (класів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку розмістити на сайті міністерства.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на Першого заступника Міністра Жебровського Б.М.
Міністр С.М.Ніколаєнко
БАЗОВИЙ ПЕРЕЛІК
корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей розумово відсталих
------------------------------------------------------------------
| Корекційні засоби навчання (*) | |
|------------------------------------------------------+---------|
| Сенсорний досвід | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Розвиток слухових відчуттів | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Моделі об'ємні | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Гортань людини | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Торс людини | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Череп людини | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Щелепи людини | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Друковані таблиці | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Органи мовлення |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|М'язи обличчя |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Роль органів мовлення для звуковимови |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Аудізаписи | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Звуки природи | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Голоси свійських тварин | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Голоси птахів | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Звуки різних подій | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Звуки мовлення (казки, віршики, пісні) | 1 компл.|
|------------------------------------------------------+---------|
|Розвиток зорового сприймання | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Моделі площинні | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Збірник кольорів | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Збірник кольорових паличок | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Райдуга | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Моделі об'ємні | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Піраміда різнокольорова | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Нанизувальні фігури: (різні за кольором) |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|за формою | 5 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|за розміром | 5 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Збери фігури | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Пари форм | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Набір кольорових паличок | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Друковані картки | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Малюнки груп об'єктів живої природи | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Малюнки груп предметів | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Часові поняття та їх послідовність | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Просторові поняття | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Комп'ютерні програми навчального призначення | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Кольоро-просторова орієнтація | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Довкілля у назвах | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Порівняння предметів за ознаками (колір, форма, | 1 шт. |
|величина, будова) | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Розвиток дотикової пам'яті | |
|------------------------------------------------------+---------|
| Моделі об'ємні | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Посуд | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Фігурки тварин | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Іграшки | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Геометричні тіла | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Казкові герої |15 компл.|
|------------------------------------------------------+---------|
| Муляжі | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Овочі | 1 наб. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Фрукти | 1 наб. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Гриби | 1 наб. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Продукти харчування: | 1 наб. |
|------------------------------------------------------+---------|
|хлібо-булочні | |
|------------------------------------------------------+---------|
|м'ясо-молочні | |
|------------------------------------------------------+---------|
|кондитерські | |
|------------------------------------------------------+---------|
| Формування граматичного ладу мовлення | |
|------------------------------------------------------+---------|
| Друковані таблиці | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Сюжетні малюнки |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Предметні малюнки: |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|одяг | |
|------------------------------------------------------+---------|
|посуд | |
|------------------------------------------------------+---------|
|меблі | |
|------------------------------------------------------+---------|
|тварини (свійські, дикі) | |
|------------------------------------------------------+---------|
|рослини | |
|------------------------------------------------------+---------|
|гриби | |
|------------------------------------------------------+---------|
|риби | |
|------------------------------------------------------+---------|
|птахи | |
|------------------------------------------------------+---------|
|дерева | |
|------------------------------------------------------+---------|
|машини | |
|------------------------------------------------------+---------|
|побутова техніка | |
|------------------------------------------------------+---------|
|знаряддя праці | |
|------------------------------------------------------+---------|
| Друковані картки з ілюстраціями | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Побудова вислову зі слів, що містять назву предмета, | 3 шт. |
|дії, ознаки, обставини місця | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Класифікація слів за родо-видовими ознаками, розподіл | 3 шт. |
|в тематичні групи | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Класифікація слів, що означають властивості предметів:| 3 шт. |
|колір, форма, смак, величина, матеріал | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Скоромовки на правильну вимову голосних і приголосних | 3 шт. |
|звуків | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Розрізнення предметів за кольором, розміром і формою | 3 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Демонстрація і визначення назви зображених предметів у| 3 шт. |
|певній послідовності | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Виділення суттєвих ознак предметів | 3 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Побудова речення за зразком, малюнком, схемою | 3 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Поняття про кількісну характеристику предметних | 3 шт. |
|множин: багато-мало, багато-один, більше-менше, | |
|однаково, стільки ж, порівну, кілька, скільки, | |
|...більше ніж, ...менше ніж | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Поняття про величину: великий-маленький, | 3 шт. |
|високий-низький, широкий-вузький, товстий-тонкий, | |
|довгий-короткий, вищий-нижчий, ширший-вужчий, | |
|довший-коротший, товщий-тонший. | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Способи порівняння: накладання, прикладання, | |
|вимірювання на око. | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Просторові поняття: верхній, нижній, правий, лівий, | 3 шт. |
|біля, у (в), за, поруч, посередині, попереду, позаду, | |
|далеко, ближче, поряд, після, перед, тут, там, вгорі, | |
|внизу, вище, нижче, праворуч, ліворуч | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Поняття маси: важкий, легкий; важче, легше; однакові | 3 шт. |
|за масою. Незалежність маси від об'єму та розміру | |
|предметів | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Часові поняття: доба, вчора, сьогодні, завтра, потім, | 3 шт. |
|рано, пізно, давно, повільно, швидко | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Побудова зв'язного висловлювання за поданим початком, | 3 шт. |
|малюнком, серією малюнків | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Глибокий, мілкий | 3 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Порівняння за віком: молодший, старший | 3 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Меблі (житлова кімната, спальня, кухня, вітальня, | 3 шт. |
|передпокій) | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Моделі об'ємні | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Сім'я ведмедів | 2 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Ваги іграшкові | 3 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Частини тіла людини | 2 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Комп'ютерні програми навчального призначення | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Мій дім | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Професії | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Я і моє тіло | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Життя на Землі | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Емоції | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Пори року | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Ігри на логіку | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Оволодіння механізмом письма | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Друковані таблиці | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Графічна модель слова |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Графічна модель складу |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Графічна модель речення |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Гігієна письма |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Моделі площинні | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Трафарети: |15 компл.|
|------------------------------------------------------+---------|
|літер | |
|------------------------------------------------------+---------|
|цифр | |
|------------------------------------------------------+---------|
|геометричні фігури | |
|------------------------------------------------------+---------|
|предметів | |
|------------------------------------------------------+---------|
|М'язове тренування руки | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Моделі | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Дротяний тренажер для моторики руки | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Мозаїка | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Шнурівка | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Конструктор | 3 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
| Розвиваючі ігри | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Розрізні малюнки (предметні, сюжетні) | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Кубики ілюстровані (казки) | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Мозаїка | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Лялька з комплектами одягу | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Лікар Айболить | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Аптечка | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Дитяча перукарня | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Посуд (столовий, кухонний) | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Меблі (кухня, спальня) | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Транспорт (міський, залізничний, повітряний, водний) | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Будівельний матеріал (настільний) | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Іграшки тварин | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Піраміди (різні і парні) | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Лото предметне: "Чого не вистачає" | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|"Малюнки - половинки" | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|"Хто що робить" | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|"В саду і на городі" | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Настільний ляльковий театр | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
| Реабілітаційне обладнання кабінетів | |
|------------------------------------------------------+---------|
| Загального призначення | |
|------------------------------------------------------+---------|
| Апаратура | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Комп'ютер вчителя | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Комп'ютер учня |7-15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Інтерактивна дошка | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Мультимедійний проектор | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Відеомагнітофон | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Музичний центр | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Бездротова система у вільному звуковому полі: |1 компл. |
|бездротова система індивідуального користування | |
|радіомікрофони, підсилювач, акустичні колонки | |
|------------------------------------------------------+---------|
| Логопедичний кабінет | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Слухомовні комп'ютерні тренажери: видима мова, живий |1 компл. |
|звук світ за твоїм вікном | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Медико-педагогічний корекційний матеріал |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Телевізійний збільшувач з телевізором, монітором |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Дидактичні ігри | |
|------------------------------------------------------+---------|
|змійка АЛ 217 | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|черепаха дидактична АЛ 228 | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|куток гральний АЛ 231 | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|куток відпочинку АЛ 242 | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|надувний батут | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|дидактичний набір "Сонечко" АЛ 245, "Головастик" | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|навчальна гра на підлозі "Абетка дорожнього руху" | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|ігровий набір "Коник - стрибунець" | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|диво - драбинка | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|ЛЕГО для впровадження в роботу з дітьми ЛЕГОтерапії | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Модульні комплекси - забави | 6 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Логопедичний кабінет індивідуальної роботи | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Апарат для корекції заїкування | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Прилади для корекції мовлення АІР-6 | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Набір логопедичних масажних зондів | 15 наб. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Комплекти логопедичних інструментів для постановки, |15 компл.|
|автоматизації і диференціації звуків | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Музичні інструменти для логоритміки | 15 наб. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Дзеркало Гезелла | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Унітон | 15 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Кабінет музики | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Звукопідсилювальний комплекс: |1 компл. |
|- музичний центр "карооке"; | |
|- підсилювач; | |
|- 2-4 колонки потужністю 200 Вт; | |
|- радіомікрофони | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Універсальний музичний електроорган (для сприймання |1 компл. |
|звуків та їх характеристик: тривалості, висоти, | |
|гучності), живий звук, музичний центр | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Телевізійний відеозбільшувач | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Магнітофон | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Кабінет соціально-побутового орієнтування | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Друковані таблиці | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Правила безпеки: | |
|------------------------------------------------------+---------|
|В побуті: | |
|------------------------------------------------------+---------|
|робота з електроприладами | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|користування засобами побутової хімії | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|користування медичними препаратами | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|На відпочинку в різні пори року: | |
|------------------------------------------------------+---------|
|близько проїжджої частини |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|у лісі |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|біля водоймищ |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|біля вогнища |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|у горах |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Правила поведінки у надзвичайних ситуаціях |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Санітарно-гігієнічний стан приміщення | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Правила особистої гігієни: | |
|------------------------------------------------------+---------|
|гігієна зору | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|гігієна слуху | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|гігієна ротової порожнини | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|гігієна зачіски | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|гігієна тіла | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Фізична культура тіла: | |
|------------------------------------------------------+---------|
|осанка | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|постава | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|пластика | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|гармонійність розвитку м'язів | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Альбоми | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Догляд за одягом сезонним | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Догляд за взуттям сезонним | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Догляд за волоссям | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Культура харчування | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Раціон харчування | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Технологія приготування страв | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Прибирання приміщення | 1 шт. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Перша медична допомога: |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|при отруєннях | |
|------------------------------------------------------+---------|
|при опіках | |
|------------------------------------------------------+---------|
|при травмах | |
|------------------------------------------------------+---------|
|при укусах | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Правила користування побутовими приладами |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Правила поведінки на вокзалах |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Правила поведінки з незнайомими людьми |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Правила поведінки в місцях масового скупчення людей |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Правила поведінки в громадському транспорті |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Вплив шкідливих звичок |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Правові основи шлюбу. Функції сім'ї |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Сімейні обов'язки членів родини |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Рольові ознаки членів сім'ї |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Професії |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Музей |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Цирк |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Зоопарк |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Ботанічний сад |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|Театр |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
| Друковані картки (з ілюстраціями) | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Магазин: |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|продовольчі товари | |
|------------------------------------------------------+---------|
|промислові товари | |
|------------------------------------------------------+---------|
|спеціального призначення | |
|------------------------------------------------------+---------|
|придбання товару | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Транспорт: |1 компл. |
|------------------------------------------------------+---------|
|повітряний | |
|------------------------------------------------------+---------|
|водний | |
|------------------------------------------------------+---------|
|наземний | |
|------------------------------------------------------+---------|
|підземний | |
|------------------------------------------------------+---------|
|Сільськогосподарські машини |1 компл. |