ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
08.02.2012 № 49 |
Щодо організації роботи органів Державної казначейської служби України з складання звітності про виконання місцевих бюджетів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державної казначейської служби № 88 від 26.03.2012 № 129 від 11.05.2012 № 189 від 20.06.2012 № 236 від 03.08.2012 № 266 від 11.09.2012 № 366 від 03.12.2012 № 21 від 23.01.2013 № 47 від 27.03.2013 № 54 від 09.04.2013 № 107 від 26.06.2013 № 170 від 13.11.2013 № 190 від 02.12.2013 № 215 від 27.12.2013 № 67 від 26.02.2014 № 112 від 29.04.2014 № 152 від 19.06.2014 № 18 від 23.01.2015 № 50 від 27.02.2015 № 97 від 07.04.2015 № 184 від 03.07.2015 № 248 від 15.09.2015 № 304 від 29.10.2015 № 24 від 26.01.2016 № 56 від 25.02.2016 № 64 від 09.03.2016 № 147 від 17.05.2016 № 189 від 06.07.2016 № 214 від 02.08.2016 № 272 від 27.09.2016 № 353 від 25.11.2016 № 16 від 18.01.2017 № 17 від 18.01.2017 № 91 від 23.03.2017 № 147 від 12.05.2017 № 205 від 23.06.2017 № 267 від 19.08.2017 № 372 від 17.11.2017 )
( Зміни до Наказу див. у Наказі Державної казначейської служби № 422 від 28.12.2017 )
На виконання статей 58 - 61 та 80 Бюджетного кодексу України, Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 № 460, та пункту 3 наказу Міністерства фінансів України від 30.01.2012 № 60 "Про організацію роботи зі складання Державною казначейською службою України звітності про виконання місцевих бюджетів"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про складання органами Державної казначейської служби України фінансової та бюджетної звітності про виконання місцевих бюджетів (далі - Інструкція), що додається.
2. Установити, що органи Державної казначейської служби України складають і подають місячну, квартальну та річну звітність про виконання місцевих бюджетів з урахуванням вимог Інструкції, затвердженої цим наказом, починаючи зі звіту за лютий 2012 року.
3. Керівникам самостійних структурних підрозділів центрального апарату Державної казначейської служби України в межах повноважень здійснити заходи щодо забезпечення виконання вимог цього наказу.
4. Департаменту інформаційних технологій та корпоративної телекомунікації (Шевчук В.М.) забезпечити доопрацювання прикладного програмного забезпечення з урахуванням вимог цього наказу.
5. Управлінню методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності (Сушко Н.І.) довести цей наказ до відома та керівництва в роботі самостійних структурних підрозділів центрального апарату Державної казначейської служби України та Головних управлінь Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
6. Визнати такими, що втратили чинність, після складання та подання Державною казначейською службою України звітності про виконання бюджетів за 2011 рік та січень 2012 року, накази Державного казначейства України:
від 01.11.2010 № 403 "Щодо затвердження форм фінансової та бюджетної звітності про виконання місцевих бюджетів" (зі змінами);
від 13.12.2010 № 476 "Щодо затвердження Порядку складання органами Державного казначейства України фінансової та бюджетної звітності про виконання місцевих бюджетів" (зі змінами);
від 18.02.2011 № 39 "Щодо затвердження структури форм звітності про виконання бюджетів" (зі змінами).
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Голови Державної казначейської служби України відповідно до розподілу обов'язків та керівників Головних управлінь Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Голова | С.І. Харченко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної казначейської
служби України
08.02.2012 № 49
(у редакції наказу
Державної казначейської служби
України
26.01.2016 № 24
)
ІНСТРУКЦІЯ
про складання органами Державної казначейської служби України фінансової та бюджетної звітності про виконання місцевих бюджетів
( По тексту Інструкції слова "Видатки спеціального фонду місцевого бюджету, проведені з рахунків, відкритих в банках" та "Видатки спеціального фонду державного бюджету, проведені з рахунків, відкритих в банках" замінено на "Видатки спеціального фонду місцевого бюджету, проведені з рахунків, відкритих в банках в національній валюті" згідно з Наказом Державної казначейської служби № 56 від 25.02.2016 )
Інструкція про складання органами Державної казначейської служби України фінансової та бюджетної звітності про виконання місцевих бюджетів (далі - Інструкція) розроблена відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" , закону про Державний бюджет України, Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 № 215, постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ" (зі змінами), наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 "Про бюджетну класифікацію" (зі змінами), наказу Міністерства фінансів України від 02.12.2014 № 1195 "Про затвердження Структури кодування програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів і Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів / Тимчасової класифікації видатків та кредитування для бюджетів місцевого самоврядування, які не застосовують програмно-цільового методу", наказу Міністерства фінансів України від 30.01.2012 № 60 "Про організацію роботи зі складання Державною казначейською службою України звітності про виконання місцевих бюджетів", наказу Державного казначейства України від 28.11.2000 № 119 "Про затвердження інструктивної бази" (зі змінами).
I. Загальні положення
1.1. Цією Інструкцією визначаються склад, періодичність подання та порядок заповнення місячної, квартальної і річної фінансової та бюджетної звітності про виконання місцевих бюджетів (далі - звітність) та вимоги до розкриття інформації у звітності.
1.2. Метою складання звітності є надання повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан виконання місцевих бюджетів користувачам для прийняття управлінських рішень.
1.3. Місячна бюджетна звітність та квартальна фінансова та бюджетна звітність складаються наростаючим підсумком з початку звітного року. Річна фінансова та бюджетна звітність складається за звітний рік.
1.4. Звітність складається у грошовій одиниці України (у гривні з копійками).
1.5. Фінансова та бюджетна звітність складається на підставі даних бухгалтерського обліку територіальних органів Державної казначейської служби України (далі - органи Казначейства), окремих даних звітів розпорядників (одержувачів) коштів місцевих бюджетів та інформації фінансових органів за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 30.01.2012 № 60.
1.6. Фінансову та бюджетну звітність підписують керівник органу Казначейства та керівник структурного підрозділу органу Казначейства.
Зазначені посадові особи підписують кожну форму звітності та Інформацію щодо уточнення окремих показників звітних даних.
При поданні фінансової та бюджетної звітності, інформації щодо уточнення окремих показників звітних даних до органів Казначейства вищого рівня в електронному вигляді, на електронний документ зазначеними посадовими особами накладається електронний цифровий підпис відповідно до вимог законодавства про електронні документи та електронний цифровий підпис.
1.7. Керівник органу Казначейства та керівник структурного підрозділу органу Казначейства несуть відповідальність за повноту та достовірність даних фінансової та бюджетної звітності, дотримання термінів її подання, а також подання її в повному обсязі.
1.8. Державна казначейська служба України (далі - Казначейство України) встановлює терміни подання місячної та квартальної звітності головними управліннями Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Головні управління Казначейства), з таким розрахунком, щоб забезпечити своєчасне подання звітності про виконання місцевих бюджетів відповідно до вимог Бюджетного кодексу України.
Головні управління Казначейства встановлюють строки подання місячної, квартальної та річної звітності управлінням (відділенням) Державної казначейської служби України у районах, містах та районах у містах (далі - управління (відділення) Казначейства) з таким розрахунком, щоб забезпечити своєчасне її подання Казначейству України.
1.9. Недотримання учасником бюджетного процесу порядку або термінів подання звітності про виконання місцевих бюджетів, встановленого Бюджетним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами, є порушенням бюджетного законодавства. У разі виявлення порушення бюджетного законодавства органами Казначейства застосовуються заходи впливу, передбачені законодавством України.
II. Склад та періодичність подання звітності
Склад та періодичність подання фінансової звітності
2.1. Фінансова звітність про виконання місцевих бюджетів є квартальною та річною.
2.2. Квартальна фінансова звітність складається та подається за формою:
форма № 1мб "Звіт про фінансовий стан (баланс)";
форма № 2мб "Звіт про фінансові результати виконання місцевих бюджетів".
2.3. Річна фінансова звітність складається та подається за формами:
форма № 1мб "Звіт про фінансовий стан (баланс)";
форма № 2мб "Звіт про фінансові результати виконання місцевих бюджетів";
форма № 3мб "Звіт про рух грошових коштів".
2.4. Органи Казначейства складають зведену квартальну та річну фінансову звітність про виконання місцевих бюджетів у такому самому обсязі.
Склад та періодичність подання бюджетної звітності
2.5. Бюджетна звітність про виконання місцевих бюджетів є місячною, квартальною та річною.
2.6. Місячна бюджетна звітність складається та подається за формами:
форма № 2ммб "Звіт про виконання місцевих бюджетів";
форма № 7мб "Звіт про бюджетну заборгованість";
Органи Казначейства складають зведену місячну бюджетну звітність про виконання місцевих бюджетів у такому самому обсязі.
2.7. Квартальна бюджетна звітність складається та подається за формами:
форма № 2кмб(мб) "Звіт про виконання місцевих бюджетів";
Органи Казначейства складають зведену квартальну бюджетну звітність про виконання місцевих бюджетів у такому самому обсязі.
2.8. Річна бюджетна звітність складається та подається за формами:
форма № 2кмб(мб) "Звіт про виконання місцевих бюджетів";
форма № 7мб "Звіт про бюджетну заборгованість";
"Інформація про виконання захищених видатків місцевих бюджетів";
"Звіт про використання коштів з резервного фонду";
"Звіт про надання та використання місцевими бюджетами дотацій та субвенцій, отриманих з державного бюджету";
"Інформація про стан місцевих боргів";
"Інформація про стан гарантованих відповідно Автономною Республікою Крим, територіальними громадами боргів";
"Інформація про надані місцеві гарантії".
2.9. Органи Казначейства складають зведену річну бюджетну звітність про виконання місцевих бюджетів у такому самому обсязі.
Вимоги до розкриття елементів фінансової та бюджетної звітності
2.10. Розкриття елементів фінансової та бюджетної звітності здійснюється у Інформації щодо уточнення окремих показників звітних даних.
При складанні та поданні місячної бюджетної звітності органи Казначейства подають разом з формами звітності:
- відповідні пояснення, у разі виникнення питань, які потребують роз'яснення;
- розшифровку операцій по муніципальним запозиченням місцевих органів влади та погашення муніципальних зобов'язань місцевих органів влади, з метою забезпечення складання Казначейством України "Інформації про муніципальні запозичення місцевих органів влади та погашення муніципальних зобов'язань місцевих органів влади" (додаток 15/22 до наказу Державної казначейської служби України від 17.07.2012 № 210 "Про форми управлінської звітності").
При складанні та поданні місячної, квартальної та річної фінансової та бюджетної звітності органи Казначейства подають разом з формами звітності Інформацію щодо уточнення окремих показників звітних даних.
( Абзац п'ятий пункту 2.10 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 189 від 06.07.2016 )
III. Порядок подання звітності
3.1. Фінансова та бюджетна звітність формується засобами програмного забезпечення Казначейства України.
Звіт про фінансові результати виконання місцевих бюджетів, Звіт про рух грошових коштів, Звіти про виконання місцевих бюджетів ( форми № 2ммб та № 2 кмб(мб) та Звіт про використання коштів з резервного фонду в частині обслуговування коштів бюджету розвитку та власних надходжень бюджетних установ в установах банків, складаються з урахуванням даних, отриманих від місцевих фінансових органів та розпорядників бюджетних коштів, які мають бути консолідовані та збалансовані.
Зведена форма "Звіту про виконання місцевих бюджетів" (форми № 2ммб та № 2 кмб(мб) в частині інформації щодо рішень місцевих рад складається на підставі даних, отриманих від місцевих фінансових органів в електронному вигляді, які мають бути консолідовані та збалансовані.
"Звіт про бюджетну заборгованість" ( форма № 7мб) складається на підставі даних, наведених у звітах розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.
"Звіт про використання коштів з резервного фонду", "Інформація про стан гарантованих відповідно Автономною Республікою Крим, територіальними громадами боргів" та "Інформація про надані місцеві гарантії" складаються на підставі даних, отриманих від місцевих фінансових органів та окремих даних бухгалтерського обліку виконання місцевих бюджетів.
3.2. Управління (відділення) Казначейства фінансову та бюджетну звітність подають Головним управлінням Казначейства, у обсягах, визначених цією Інструкцією, у терміни, встановлені Головними управліннями Казначейства.
При складанні місячної, квартальної та річної звітності управління (відділення) Казначейства подають разом із формами звітності Інформацію щодо уточнення окремих показників звітних даних.
( Абзац другий пункту 3.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 189 від 06.07.2016 )
3.3. Головні управління Казначейства консолідують фінансову та бюджетну звітність, отриману від управлінь (відділень) Казначейства, з даними звітів складеними структурними підрозділами Головного управління Казначейства і подають до Департаменту консолідованої звітності Казначейства України.
При складанні місячної, квартальної та річної звітності Головні управління Казначейства подають разом із формами звітності Інформацію щодо уточнення окремих показників звітних даних.
( Абзац другий пункту 3.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 56 від 25.02.2016 )
3.4. Місячна та квартальна звітність подається до органів Казначейства вищого рівня засобами електронного зв'язку разом із супровідним листом, в якому зазначаються перелік форм фінансової та бюджетної звітності, що подаються, а також перелік форм, які не подаються у зв'язку з відсутністю показників.
( Абзац перший пункту 3.4 в редакції Наказу Державної казначейської служби № 56 від 25.02.2016; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 64 від 09.03.2016 )
У паперовому вигляді, звіти підписані керівником органу Казначейства та керівником структурного підрозділу органу Казначейства, зберігаються в органах Казначейства, які їх склали. Відповідальність за збереження звітів несе керівник органу Казначейства.
3.5. Головні управління Казначейства подають до Казначейства України місячну звітність в терміни:
звітність про виконання місцевих бюджетів - не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним;
Звіт про бюджетну заборгованість - не пізніше 23 числа місяця, наступного за звітним.
3.6. Усі форми квартальної звітності, Звіт про бюджетну заборгованість та Інформацію щодо уточнення окремих показників звітних даних Головні управління Казначейства подають до Казначейства України не пізніше 23 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
3.7. З метою забезпечення своєчасного складання річного звіту про виконання закону про Державний бюджет України строки подання річної звітності Головним управлінням Казначейства встановлюються з урахуванням термінів, визначених наказом Міністерства фінансів України.
3.8. Місячна бюджетна звітність подається органами Казначейства відповідним фінансовим органам та/або міським (міст районного значення), сільським, селищним радам, або їх виконавчим органам та міським, сільським, селищним радам об'єднаних територіальних громад або їх виконавчим органам в електронному вигляді одночасно із поданням до органу Казначейства вищого рівня. У паперовому вигляді вищевказана звітність не подається.
Зведена місячна бюджетна звітність в електронному вигляді подається органами Казначейства відповідним фінансовим органам одночасно із поданням до органу Казначейства вищого рівня. У паперовому вигляді вищевказана звітність не подається.
( Пункт 3.8 розділу III в редакції Наказу Державної казначейської служби № 147 від 17.05.2016 )
3.9. Квартальна фінансова та бюджетна звітність подається органами Казначейства відповідним фінансовим органам та/або міським (міст районного значення), сільським, селищним радам або їх виконавчим органам та міським, сільським, селищним радам об'єднаних територіальних громад або їх виконавчим органам:
в електронному вигляді за 2 дні до подачі органу Казначейства вищого рівня;
на паперових носіях в тижневий термін після передачі звіту органу Казначейства вищого рівня.
( Абзац пункту 3.9 розділу III в редакції Наказу Державної казначейської служби № 147 від 17.05.2016 )
Зведена квартальна фінансова та бюджетна звітність про виконання місцевих бюджетів подається органами Казначейства відповідним фінансовим органам:
- в електронному вигляді за 2 дні до подачі до органу Казначейства вищого рівня;
- на паперових носіях в тижневий термін після передачі зведеного звіту в розрізі бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, бюджетів міст Києва та Севастополя Головними управліннями Казначейства до Департаменту консолідованої звітності Казначейства України.
3.10. Річна фінансова та бюджетна звітність подається органами Казначейства відповідним фінансовим органам та/або міським (міст районного значення), сільським, селищним радам або їх виконавчим органам та міським, сільським, селищним радам об'єднаних територіальних громад або їх виконавчим органам:
( Абзац перший пункту 3.10 розділу III в редакції Наказу Державної казначейської служби № 147 від 17.05.2016 )
- в електронному вигляді за 5 днів до подачі до органу Казначейства вищого рівня;
- на паперових носіях у тижневий термін після передачі зведеного звіту Головними управліннями Казначейства до Департаменту консолідованої звітності Казначейства України.
Зведена річна фінансова та бюджетна звітність про виконання місцевих бюджетів подається органами Казначейства відповідним фінансовим органам:
- в електронному вигляді за 5 днів до подачі до органу Казначейства вищого рівня;
- на паперових носіях у тижневий термін після передачі зведеного звіту Головними управліннями Казначейства до Департаменту консолідованої звітності Казначейства України.
3.11. Зведена місячна бюджетна звітність та зведена квартальна фінансова та бюджетна звітність в розрізі бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, бюджетів міст Києва та Севастополя, місячна та квартальна звітність в розрізі бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, бюджетів міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, бюджетів районів і бюджетів об'єднаних територіальних громад подається Головними управліннями до Департаменту консолідованої звітності Казначейства України в електронному вигляді.
Зведена річна фінансова та бюджетна звітність подається Головними управліннями Казначейства до Департаменту консолідованої звітності Казначейства у паперовому (у розрізі бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, бюджетів міст Києва та Севастополя) та в електронному вигляді (у розрізі бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, бюджетів міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, бюджетів районів і бюджетів об'єднаних територіальних громад).
Форми зведеної річної бюджетної звітності, у яких відсутня інформація, подаються до Департаменту консолідованої звітності з прочерками.
3.12. Головні управління Казначейства можуть обслуговувати розпорядника бюджетних коштів, який розташований на іншій території, ніж місцевий бюджет, розпорядником якого він є. У такому випадку Головне управління Казначейства приймає від розпорядника коштів місцевого бюджету, якого він обслуговує, звітність, перевіряє та передає її Головному управлінню Казначейства, який здійснює обслуговування місцевого бюджету, розпорядником коштів якого є дана бюджетна установа.
Дані звітності таких розпорядників бюджетних коштів включаються Головним управлінням Казначейства, що обслуговує відповідний бюджет, у відповідні форми звітності.
При цьому разом зі звітністю розпорядника коштів місцевого бюджету, який розташований на іншій території, Головне управління Казначейства, яке обслуговує даного розпорядника, передає витяг із сальдового балансу про залишки на аналітичних рахунках розпорядників інших місцевих бюджетів, що ним обслуговуються. Дані є підставою для включення в "Звіт про фінансовий стан (баланс)" (форма № 1мб) місцевого бюджету, розпорядником коштів якого є дана бюджетна установа.
IV. Порядок заповнення форм звітності
Порядок заповнення форм фінансової звітності
4.1. Форма № 1мб "Звіт про фінансовий стан (баланс)" складається на підставі даних синтетичного обліку, звірених з даними аналітичного обліку, за рахунками 1-5 класів Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 28.11.2000 № 119 (далі - План рахунків):
- щоквартально на перше число місяця наступного за звітним;
- при складанні річного звіту - на кінець останнього дня звітного року.
При складанні звіту слід дотримуватись Порядку заповнення та звірки показників форми № 1мб "Звіт про фінансовий стан (баланс)" (додаток 1 до Інструкції). Дані балансу повинні бути тотожні аналогічним даним інших форм звітності. Активи і зобов'язання в іноземній валюті у звіті відображаються у національній валюті України шляхом перерахунку суми іноземної валюти за валютним курсом Національного банку України на звітну дату. У графі 4 "Залишок на початок звітного року" проставляються суми залишків, що склались на рахунках на кінець попереднього звітного року.
Суми, наведені у цій графі, повинні відповідати сумам, наведеним у графі 6 "Залишок на кінець звітного року після річного заключення рахунків" Звіту про фінансовий стан (баланс), складеного за попередній звітний рік.
У графі 5 "Залишок на кінець звітного періоду (року)" проставляються суми залишків, що склались на рахунках на кінець звітного періоду за результатами проведених операцій протягом звітного періоду.
У графі 6 "Залишок на кінець звітного року після річного заключення рахунків" проставляються суми залишків, які склались на рахунках після річного заключення рахунків.
Сума по балансовому рахунку 1711 "Субрахунки єдиного казначейського рахунку" Плану рахунків, зменшується на суму залишків на рахунках, що відносяться до операцій по виконанню державного бюджету, інших клієнтів і позабюджетних фондів.
У разі, якщо на звітний період сума залишків коштів місцевого бюджету не забезпечені ресурсами Субрахунку єдиного казначейського рахунку, то інформація про зобов'язання за бюджетними коштами відображається у рядку 120 "Інші активи місцевого бюджету" Звіту про фінансовий стан (баланс).
Результат виконання бюджету визначається як різниця між активами та зобов'язаннями. Рахунки бюджетного обліку 5121 "Результат виконання загального фонду місцевого бюджету" та 5122 "Результат виконання спеціального фонду місцевого бюджету" Плану рахунків можуть мати як дебетовий, так і кредитовий залишок. Дебетовий залишок за результатом виконання місцевого бюджету наводиться із знаком "мінус".
У рядку 510 "Результат виконання місцевого бюджету" за відповідними графами проставляється сума результату виконання місцевого бюджету (разом загальний і спеціальний фонди) на початок та на кінець звітного періоду (до річного заключення рахунків і після річного заключення рахунків).
За умови, якщо протягом звітного періоду не проводились операції, які вплинули на результат виконання місцевого бюджету, то по рядку 510 "Результат виконання місцевого бюджету" сума у графі 5 "Залишок на кінець звітного періоду (року)" повинна відповідати сумі, наведеній у графі 4 "Залишок на початок звітного року" Звіту про фінансовий стан (баланс).
4.2. Форма № 2мб "Звіт про фінансові результати виконання місцевих бюджетів" складається щоквартально та на кінець останнього дня звітного року на підставі даних бухгалтерського обліку виконання місцевих бюджетів та даних, отриманих від місцевих фінансових органів та розпорядників бюджетних коштів, окремо за загальним і спеціальним фондами та включає такі розділи:
I. Операційний дохід;
II. Операційні видатки;
III. Фінансування.
4.2.1. Розділ I "Операційний дохід" звіту заповнюється в розрізі класифікації доходів місцевих бюджетів на підставі даних аналітичного обліку доходів місцевих бюджетів, звірених із даними синтетичного обліку.
У графах 3 "Загальний фонд", 4 "Спеціальний фонд, усього", та 6 "Разом, усього" розділу I звіту відображаються дані про надходження місцевих бюджетів за звітний період (до річного заключення рахунків).
Загальна сума, яка проставляється по рядку 220 "Операційний дохід - усього" в графі 3 "Загальний фонд", повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунками бюджетного обліку 6121 "Доходи загального фонду місцевого бюджету" Плану рахунків та сумі, наведеній у рядку "Усього" графи 4 "Загальний фонд - виконано за звітний період (рік), усього" підрозділу 1.1 "Доходи загального фонду місцевих бюджетів" розділу I "Доходи" Звіту про виконання місцевих бюджетів ( форма № 2 кмб(мб).
Загальна сума, яка проставляється по рядку 220 "Операційний дохід - усього" в графі 4 "Спеціальний фонд, усього", повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунками бюджетного обліку 6122 "Доходи спеціального фонду місцевого бюджету, які направляються на спеціальні видатки" та 6124 "Власні кошти розпорядників коштів місцевого бюджету" Плану рахунків та сумі, наведеній по рядку "Усього" графи 5 "Спеціальний фонд - виконано за звітний період (рік), усього" підрозділу 1.2 "Доходи спеціального фонду місцевих бюджетів" розділу I "Доходи" Звіту про виконання місцевих бюджетів (форма № 2 кмб(мб).
У графі 6 "Разом, усього" розділу I звіту відображається сума даних про надходження доходів загального і спеціального фондів місцевих бюджетів (сума даних граф 3 та 4 цього звіту), яка повинна відповідати сумі, наведеній у рядку "Усього" графи 15 "Разом - виконано за звітний період (рік), усього" складової I "Доходи" зведеної форми Звіту про виконання місцевих бюджетів (форма № 2 кмб(мб).
Графи 5 та 7 у розділі I "Операційний дохід" звіту не заповнюються.
4.2.2. Розділ II "Операційні видатки та кредитування" звіту заповнюється в розрізі функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету на підставі даних аналітичного обліку видатків місцевих бюджетів, звірених із даними синтетичного обліку.
У графах 3 "Загальний фонд" та 4 "Спеціальний фонд, усього" розділу II звіту відображаються дані про здійсненні видатки та операції з кредитування за звітний період (до річного заключення рахунків).
У графах 5 "Спеціальний фонд, у тому числі на рахунках в установах банків" та 7 "Разом, у тому числі на рахунках в установах банків" відображаються дані про здійсненні видатки за звітний період (до річного заключення рахунків) за коштами, розміщеними на рахунках в установах банків.
Загальна сума, яка проставляється по рядку 410 "Операційні видатки та кредитування - усього" в графі 3 "Загальний фонд", повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунками бюджетного обліку 7211 "Видатки загального фонду місцевого бюджету" та 7231 "Кредитування загального фонду місцевого бюджету за вирахуванням погашення" Плану рахунків та сумі, наведеній по рядку "Разом" графи 8 "Загальний фонд - виконано за звітний період (рік), усього" підрозділу 2.1 "Видатки загального фонду місцевих бюджетів" розділу II "Видатки" та рядку "Усього" графи 8 "Загальний фонд - виконано за звітний період (рік), усього" підрозділу 3.1 "Кредитування загального фонду місцевих бюджетів" розділу III "Кредитування" Звіту про виконання місцевих бюджетів (форма № 2 кмб(мб).
Загальна сума, яка проставляється по рядку 410 "Операційні видатки та кредитування - усього" в графі 4 "Спеціальний фонд, усього", повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунками бюджетного обліку 7221 "Видатки спеціального фонду місцевого бюджету", 7222 "Видатки спеціального фонду місцевого бюджету, проведені з рахунків, відкритих в банках в національній валюті" та 7232 "Кредитування спеціального фонду місцевого бюджету за вирахуванням погашення" Плану рахунків та сумі, наведеній по рядку "Разом" графи 8 "Спеціальний фонд - виконано за звітний період (рік), усього" підрозділу 2.2 "Видатки спеціального фонду місцевих бюджетів" розділу II Видатки та рядку "Усього" графи 8 "Спеціальний фонд - виконано за звітний період (рік), усього" підрозділу 3.2 "Кредитування спеціального фонду місцевих бюджетів" розділу III "Кредитування" Звіту про виконання місцевих бюджетів (форма № 2 кмб(мб).
Загальна сума, яка проставляється по рядку 410 "Операційні видатки та кредитування - усього" в графі 5 "Спеціальний фонд, у тому числі на рахунках в установах банків" повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунками бюджетного обліку 7222 "Видатки спеціального фонду місцевого бюджету, проведені з рахунків, відкритих в банках в національній валюті" Плану рахунків та сумі, наведеній по рядку "Разом" графи 8 "Спеціальний фонд - виконано за звітний період (рік), усього" підрозділу 2.2.Б "Видатки спеціального фонду місцевих бюджетів за коштами на рахунках в банках" розділу II Видатки Звіту про виконання місцевих бюджетів (форма № 2 кмб(мб).
У графі 6 "Разом, усього" розділу II звіту відображаються відповідні дані про здійснені видатки та операції з кредитування за рахунок коштів загального і спеціального фондів місцевих бюджетів (сума даних граф 3 та 4 цього звіту).
Сума, наведена у рядку 410 "Операційні видатки та кредитування - усього" в графі 6 "Разом, усього" повинна відповідати сумі, наведеній по рядку "Усього за тимчасовою класифікацією видатків та кредитування місцевих бюджетів" графи 15 "Разом - виконано за звітний період (рік)" складової II "Видатки" та рядку "Усього за тимчасовою класифікацією видатків та кредитування місцевих бюджетів" графи 15 "Разом - виконано за звітний період (рік)" складової III "Кредитування" зведеної форми Звіту про виконання місцевих бюджетів (форма № 2 кмб(мб).
Сума, наведена у рядку 410 "Операційні видатки та кредитування - усього" в графі 7 "Разом, у тому числі на рахунках в установах банків" повинна відповідати сумі, наведеній по рядку "Усього за тимчасовою класифікацією видатків та кредитування місцевих бюджетів" графи 16 "Разом - виконано за звітний період (рік), у тому числі на рахунках в установах банків****" складової II "Видатки" зведеної форми Звіту про виконання місцевих бюджетів (форма № 2 кмб(мб).
Рядок 420 "Дефіцит (-) / профіцит (+) (220 - 410)" наводиться окремо за загальним та спеціальним фондом місцевого бюджету.
Дефіцит бюджету - перевищення видатків бюджету над його доходами (з урахуванням різниці між наданням кредитів з бюджету та поверненням кредитів до бюджету). Сума дефіциту наводиться зі знаком "мінус".
Профіцит бюджету - перевищення доходів бюджету над його видатками (з урахуванням різниці між поверненням кредитів до бюджету та наданням кредитів з бюджету). Сума профіциту наводиться зі знаком "плюс".
Сума, наведена у рядку 420 "Дефіцит (-) / профіцит (+) (220 - 410)" повинна відповідати сумі, наведеній у рядку 820 "Фінансування - усього" цього звіту, з протилежним знаком.
Графи 5 та 7 у рядку 420 не заповнюються.
4.2.3. Розділ III "Фінансування" звіту складається у розрізі кодів класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання та за типом кредитора.
Сума, наведена у рядку 820 "Фінансування - усього" повинна відповідати:
- у графі 3 "Загальний фонд" сумі, наведеній у рядку "Разом коштів, отриманих з усіх джерел фінансування бюджету за типом кредитора*" або "Разом коштів, отриманих з усіх джерел фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання*" графи 4 "Загальний фонд - виконано за звітний період (рік), усього" підрозділу 4.1 "Фінансування загального фонду місцевих бюджетів" розділу IV "Фінансування" Звіту про виконання місцевих бюджетів (форма № 2 кмб(мб) та сумі, наведеній у рядку "Разом коштів, отриманих з усіх джерел фінансування бюджету за типом кредитора*" або "Разом коштів, отриманих з усіх джерел фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання*" графи 6 "Загальний фонд - виконано за звітний період (рік), усього" складової IV "Фінансування" зведеної форми Звіту про виконання місцевих бюджетів (форма № 2 кмб(мб);
- у графі 4 "Спеціальний фонд, усього" сумі, наведеній у рядку "Разом коштів, отриманих з усіх джерел фінансування бюджету за типом кредитора**" або "Разом коштів, отриманих з усіх джерел фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання*" графи 4 "Спеціальний фонд - виконано за звітний період (рік), усього" підрозділу 4.2 "Фінансування спеціального фонду місцевих бюджетів" розділу IV "Фінансування" Звіту про виконання місцевих бюджетів (форма № 2 кмб(мб) та сумі, наведеній у рядку "Разом коштів, отриманих з усіх джерел фінансування бюджету за типом кредитора*" або "Разом коштів, отриманих з усіх джерел фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання*" графи 10 "Спеціальний фонд - виконано за звітний період (рік), усього" складової IV "Фінансування" зведеної форми Звіту про виконання місцевих бюджетів (форма № 2 кмб(мб);
- у графі 6 "Разом, усього" сумі, наведеній у рядку "Разом коштів, отриманих з усіх джерел фінансування бюджету за типом кредитора*" або "Разом коштів, отриманих з усіх джерел фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання*" графи 15 "Разом - виконано за звітний період (рік), усього" складової IV "Фінансування" зведеної форми Звіту про виконання місцевих бюджетів ( форма № 2 кмб(мб).
4.3. Форма № 3 "Звіт про рух грошових коштів" складається на кінець останнього дня звітного року на підставі даних бухгалтерського обліку виконання місцевих бюджетів та даних, отриманих від місцевих фінансових органів та розпорядників бюджетних коштів, окремо за загальним і спеціальним фондами та включає чотири розділи, а саме:
I. Операційна діяльність;
II. Інвестиційна діяльність;
III. Нерозподілені видатки;
IV. Фінансова діяльність.
4.3.1. Розділ I "Операційна діяльність" звіту складається з таких підрозділів:
- операційні доходи;
- операційні видатки та кредитування.
У графах 4-9 розділу I звіту відображаються дані про надходження, здійснені видатки та операції по кредитуванню місцевих бюджетів.
4.3.2. Підрозділ "Операційні доходи" заповнюється в розрізі доходів місцевих бюджетів на підставі даних аналітичного обліку доходів місцевих бюджетів, звірених із даними синтетичного обліку доходів.
Загальна сума, яка проставляється по рядку 220 "1. Операційні доходи - усього" в графі 4 "Загальний фонд - за звітний рік", повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунком бюджетного обліку 6121 "Доходи загального фонду місцевого бюджету" Плану рахунків.
Загальна сума, яка проставляється по рядку 220 "1. Операційні доходи - усього" в графі 6 "Спеціальний фонд - за звітний рік, усього", повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунками бюджетного обліку 6122 "Доходи спеціального фонду місцевого бюджету, які направляються на спеціальні видатки" та 6124 "Власні кошти розпорядників коштів місцевого бюджету" Плану рахунків.
Графи 7 та 9 розділу "Операційна діяльність" звіту не заповнюються.
4.3.3. Підрозділ "Операційні видатки та кредитування" складається в розрізі видатків та операцій по кредитуванню за вирахуванням погашення місцевих бюджетів на підставі даних аналітичного обліку, звірених із даними синтетичного обліку видатків.
Загальна сума, яка проставляється по рядку 230 "Поточні видатки" в графі 4 "Загальний фонд - за звітний рік", повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунком бюджетного обліку 7211 "Видатки загального фонду місцевого бюджету" Плану рахунків (КЕКВ 2000).
Загальна сума, яка проставляється по рядку 230 "Поточні видатки" в графі 6 "Спеціальний фонд - за звітний рік, усього", повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунками бюджетного обліку 7221 "Видатки спеціального фонду місцевого бюджету" та 7222 "Видатки спеціального фонду місцевого бюджету, проведені з рахунків, відкритих в банках в національній валюті" Плану рахунків (КЕКВ 2000).
Загальна сума, яка проставляється по рядку 400 "Кредитування" в графі 4 "Загальний фонд - за звітний рік", повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунком бюджетного обліку 7231 "Кредитування загального фонду місцевого бюджету за вирахуванням погашення" Плану рахунків (КККБ 4000).
Загальна сума, яка проставляється по рядку 400 "Кредитування" в графі 6 "Спеціальний фонд - за звітний рік, усього" повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунком бюджетного обліку 7232 "Кредитування спеціального фонду місцевого бюджету за вирахуванням погашення" Плану рахунків (КККБ 4000).
Рядок 480 "I. Чистий потік від операційної діяльності (220-470)" вираховується окремо за загальним та спеціальним фондами як різниця між операційними доходами та операційними видатками та кредитуванням. Від'ємна сума чистого потоку наводиться зі знаком "мінус".
Графи 7 та 9 у рядку 480 не заповнюються.
4.3.4. Розділ II "Інвестиційна діяльність" звіту складається з таких підрозділів:
- інвестиційні доходи;
- інвестиційні видатки.
4.3.5. Рядок 490 "Інвестиційні доходи" - не заповнюється.
4.3.6. Підрозділ "Інвестиційні видатки" складається в розрізі видатків місцевих бюджетів на підставі даних аналітичного обліку, звірених із даними синтетичного обліку видатків місцевих бюджетів по загальному і спеціальному фондах місцевих бюджетів.
Загальна сума, яка проставляється по рядку 500 "Капітальні видатки" в графі 4 "Загальний фонд - за звітний рік", повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунком бюджетного обліку 7211 "Видатки загального фонду місцевого бюджету" Плану рахунків (КЕКВ 3000).
Загальна сума, яка проставляється по рядку 500 "Капітальні видатки" в графі 6 "Спеціальний фонд - за звітний рік, усього", повинна відповідати даним синтетичного обліку за рахунками бюджетного обліку 7221 "Видатки спеціального фонду місцевого бюджету" та 7222 "Видатки спеціального фонду місцевого бюджету, проведені з рахунків, відкритих в банках в національній валюті" Плану рахунків (КЕКВ 3000).
Рядок 600 "II. Чистий потік від інвестиційної діяльності (490-590)" вираховується окремо за загальним та спеціальним фондами як різниця між інвестиційними доходами та інвестиційними видатками. Від'ємна сума чистого потоку наводиться зі знаком "мінус".
4.3.7. Розділ III "Нерозподілені видатки" не заповнюються.
Рядок 620 "Чистий потік від операційної та інвестиційної діяльності (480 + 600-610)" обчислюється окремо за загальним та спеціальним фондами шляхом вирахування нерозподілених видатків із суми чистого потоку від операційної діяльності та чистого потоку від інвестиційної діяльності. Від'ємна сума чистого потоку наводиться зі знаком "мінус".
Чистий потік від операційної та інвестиційної діяльності за загальним та спеціальним фондами місцевого бюджету повинен дорівнювати результату виконання місцевого бюджету відповідно загального та спеціального фондів та дефіциту / профіциту бюджету.
4.3.8. Розділ IV "Фінансова діяльність" складається на підставі даних аналітичного обліку виконання місцевих бюджетів в розрізі класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання.
Рядок 1030 "Чистий потік від фінансової діяльності (640 - 750 + 860 + 890)" обчислюється в результаті арифметичних дій шляхом додавання до різниці між запозиченнями та погашеннями даних фінансування за активними операціями окремо за загальним та спеціальним фондами місцевого бюджету.
Рядок 1040 "Загальний чистий потік від загальної діяльності (480 + 600 - 610 + 1030)" вираховується як сума чистого потоку від операційної, інвестиційної та фінансової діяльності за вирахуванням нерозподілених видатків.
Порядок заповнення форм бюджетної звітності
4.4. Форми № 2ммб та № 2кмб(мб) "Звіт про виконання місцевих бюджетів" заповнюються в розрізі кодів класифікації доходів бюджету, тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (функціональної класифікації видатків та кредитування бюджетів), економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету, класифікації фінансування бюджету за типом кредитора та класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 (зі змінами).
У разі застосування програмно-цільового методу складання місцевих бюджетів Звіт про виконання місцевих бюджетів складається в розрізі кодів програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів.
4.4.1. Форма № 2ммб "Звіт про виконання місцевих бюджетів" складається щомісячно станом на перше число місяця, наступного за звітним, на підставі даних бухгалтерського обліку по виконанню місцевих бюджетів та даних, отриманих від місцевих фінансових органів та розпорядників бюджетних коштів за загальним та спеціальним фондами, за структурою, наведеною у додатку 2 до цієї Інструкції, та включає зведену форму та чотири розділи, а саме: