• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо розміщення інформації на Урядовому порталі

Міністерство з питань житлово-комунального господарства України  | Лист, Інформація від 26.02.2010 № 12/20-11-213
Реквізити
  • Видавник: Міністерство з питань житлово-комунального господарства України
  • Тип: Лист, Інформація
  • Дата: 26.02.2010
  • Номер: 12/20-11-213
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство з питань житлово-комунального господарства України
  • Тип: Лист, Інформація
  • Дата: 26.02.2010
  • Номер: 12/20-11-213
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Л И С Т
26.02.2010 N 12/20-11-213
Кабінету Міністрів України
Щодо розміщення інформації на Урядовому порталі
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 06.10.2003 N 59994 стосовно організації подання центральними органами виконавчої влади матеріалів про їх діяльність для наступного розміщення на веб-сторінці "Уряд і громадськість" Урядового порталу Мінжитлокомунгосп подає інформацію за наданими формами.
Міністр О.Ю.Кучеренко
Додаток
до листа Мінжитлокомунгоспу
26.02.2010 N 12/20-11-213
ІНФОРМАЦІЯ
Мінжитлокомунгоспу України для розміщення на веб-сторінці "Уряд і громадськість" Урядового порталу
До рубрики "Ви запитуєте"
N
з/п
Дата
надходження
звернення
Автор запитання
(прізвище,
ім'я
та по батькові,
адреса,
професія,
пенсіонер, де
навчається)
Зміст запитанняПрізвище, ім'я, по
батькові посадової
особи, яка надала
відповідь
(роз'яснення),
зміст даної
відповіді
(роз'яснення)
1.29.01.2010Бондарчук В.А.
<...>
Щодо питання
припинення
нарахування
оплати за
послуги
централізованого
опалення у
зв'язку з
відключення
квартири від
мереж
централізованого
опалення та
переходом на
індивідуальне
опалення
Автору надано
відповідь листом від
23.02.2010 за
N 11/14-1701 за
підписом заступника
Міністра з питань
житлово-комунального
господарства
Гаврилюк О.В.
На час отримання
Вами дозволу на
відключення квартири
від мереж
централізованого
опалення, питання
відключення від
мереж
централізованого
опалення було
врегульовано
Правилами надання
послуг з
централізованого
опалення, постачання
холодної та гарячої
води і
водовідведення,
затвердженими
постановою Кабінету
Міністрів України
від 21.07.2005 N 630 (далі - Правила), та
Порядком відключення
окремих житлових
будинків від мереж
централізованого
опалення та
постачання гарячої
води при відмові
споживачів від
централізованого
теплопостачання,
затвердженим
наказом Міністерства
будівництва,
архітектури та
житлово-комунального
господарства України
від 22.11.2005 N 4 (далі - Порядок).
Оскільки дозвіл на
відключення квартири
від мереж
централізованого
опалення було
отримано 27.09.2007,
то роботи по
відключенню квартири
від мереж
централізованого
опалення мали бути
проведені та
оформлені у
відповідності із
чинними на той час
нормативно-правовими
документами.
Відповідно до
п. 2.2.1 вказаногоПорядку при
позитивному рішенні
міжвідомчої Комісії,
щодо надання
дозволу на
відключення від
мереж
централізованого
опалення, заявнику
надається перелік
організацій, до яких
слід звернутися для
отримання технічних
умов для розробки
проекту
індивідуального
(автономного)
теплопостачання і
відокремлення від
мереж ЦО і ГВП.
Згідно з п. 2.2.2
зазначеного Порядку підставою для
відмови у наданні
дозволу на
відключення від
мереж ЦО і ГВП є
неможливість
забезпечення, у разі
відокремлення даного
приміщення (секції,
під'їзду) від
внутрішньобудинкових
мереж ЦО і ГВП,
безперебійної
роботи інженерного
обладнання сусідніх
приміщень або
будинку в цілому.
Відповідно до п. 2.3Порядку отримання технічних
умов може
виконуватись
безпосередньо
заявником або
відповідно до
договору проектною
чи проектно-
монтажною
організацією.
Згідно з п. 2.4.1Порядку разом з
проектом
індивідуального
(автономного)
теплопостачання
надаються:
- технічні рішення з
розрахунками щодо
реконструкції
існуючої системи
теплопостачання:
перенесення
транзитних стояків,
їхня ізоляція,
можливе
перекладання
розподільчих
трубопроводів,
стояків, заміна
дросельних діафрагм,
елеваторів,
теплолічильників
тощо;
- проект
теплоізоляції
огороджувальних
конструкцій, які
відокремлюють
приміщення з
індивідуальним
(автономним)
теплопостачанням від
сусіднього та,
можливо, і
зовнішніх
огороджувальних
конструкцій;
- значення
тепловіддачі
транзитних стояків
та трубопроводів,
які проходять
приміщенням з
індивідуальним
(автономним)
теплопостачанням і,
при потребі,
теплові
навантаження місць
загального
користування;
- розраховані
теплові навантаження
об'єкта (квартири,
нежитлового
приміщення, секції,
будинку).
Відповідно до 2.4.2Порядку проект
узгоджується з усіма
організаціями, які
видали технічні
умови на підключення
будинку до зовнішніх
мереж (слід
зазначити, що до
звернення заявника
додавався лише
проект
газопостачання
квартири).
Згідно з п. 2.5Порядку відключення
приміщень від
внутрішньобудинкових
мереж ЦО і ГВП
виконується
монтажною
організацією, яка
реалізує проект, за
участю представника
власника житлового
будинку або
уповноваженої ним
особи, представника
виконавця послуг з
ЦО і ГВП та
власника, наймача
(орендаря) квартири
(нежитлового
приміщення) або
уповноваженої ними
особи.
Згідно з п. 2.6Порядку по
закінченні робіт
складається акт про
відключення квартири
(нежитлового
приміщення, секції,
під'їзду, будинку)
від мереж ЦО і ГВП
(додаток 4) і в
десятиденний термін
подається заявником
до Комісії на
затвердження.
Згідно з п. 2.7Порядку після
затвердження акта на
черговому засіданні
Комісії сторони
переглядають умови
договору про надання
послуг з
централізованого
теплопостачання.
Одночасно
зазначаємо, що акт
про відключення
квартири від мереж
централізованого
опалення (копія
якого додавалась до
звернення) оформлено
неналежним чином,
акт не затверджено
Комісією, відсутні
номер та дата
протоколу
міжвідомчої Комісії,
що надала дозвіл на
відключення,
прізвище та
ініціали голови
Комісії, дата
оформлення акта,
інформація про
кількість та
діаметри відключених
трубопроводів, а
також підписи
представника
виконавця послуг з
ЦО і ГВП та власника
квартири.
При цьому, слід
звернути увагу на
те, що
переобладнання
системи опалення
призводить до
розбалансування
внутрішньобудинкової
системи опалення,
яка відноситься до
інженерної системи
будинку, як
цілісного майнового
комплексу.
Згідно з вимогами
відповідних
будівельних норм при
проектуванні
будинку, в якому
передбачається
централізоване
теплопостачання, всі
стояки та внутрішні
розподільчі мережі
опалення гідравлічно
ув'язані для
забезпечення
стабільної роботи
внутрішньобудинкової
системи загалом.
Будь-яке втручання в
неї шляхом зміни
гідравлічного опору
(від'єднання від
системи
централізованого
опалення) погіршує
роботу системи
загалом, чим порушує
права інших
мешканців, що є
недопустимим заЦивільним кодексом України .
Окрім того,
відповідно до п. 28Правил ,
споживачі,
які встановили
у квартирі
багатоквартирного
будинку
індивідуальні
(автономні) системи
опалення, оплачують
послуги з
централізованого
опалення місць
загального
користування будинку
відповідно до
методики, що
затверджується
центральним органом
виконавчої влади з
питань житлово-
комунального
господарства.
Методика розрахунку
кількості теплоти,
спожитої на
опалення місць
загального
користування
багатоквартирних
будинків та
визначення плати за
їх опалення,
затверджена наказом
Міністерства
будівництва,
архітектури та
житлово-комунального
господарства України
від 31.10.2006 N 359 ,
зареєстрованим у
Міністерстві юстиції
27.11.2006 за
N 1237/13111.
З метою захисту прав
усіх мешканців
багатоквартирних
будинків, а також
припинення масового
порушення вимог
ст. 41 Конституції України в
частині недопущення
при використанні
власності завдання
шкоди правам
громадян, інтересам
суспільства та
погіршення
екологічної
ситуації, ст. 369Цивільного кодексу України в частині
заборони
розпорядження
спільною сумісною
власністю без згоди
усіх співвласників,
ст. 6 Закону
України "Про теплопостачання" в частині
оптимального
поєднання систем
централізованого,
помірно-
централізованого,
децентралізованого
та автономного
теплопостачання
відповідно до
затверджених
місцевими органами
виконавчої влади
схем
теплопостачання, а
також у зв'язку із
значною кількістю
звернень громадян,
що постраждали
внаслідок
встановлення систем
індивідуального
опалення (погіршення
роботи мереж
централізованого
опалення внаслідок
встановлення
індивідуального
опалення,
пошкодження
будівельних
конструкцій під час
проведення робіт та
ін.), звернень про
надання матеріальної
допомоги від
малозабезпечених та
соціально
незахищених
громадян, що
проживають у
будинках, які
переводяться на
індивідуальне
опалення, та з метою
зменшення
негативного впливу
на технічний стан
житлового фонду і
комунальної
інфраструктури
населених пунктів доПравил та Порядку
постановою Кабінету
Міністрів України
від 31.10.2007N 1268 та
наказом
Мінжитлокомунгоспу
від 06.11.2007 N 169 (який
набув чинності з
09.12.2007)
відповідно було
внесено зміни.
Зазначені зміни
передбачають
відключення від
мереж
централізованого
опалення та
постачання гарячої
води не у квартирах
багатоквартирних
будинків з
ініціативи
споживача, а
відключення
багатоквартирних
будинків з
ініціативи
споживачів.
Проте, оскільки
нормативно-правові
акти не мають
зворотної дії, то
дозволи на
відключення від
мереж
централізованого
опалення і гарячого
водопостачання,
надані до введення
в дію наказу
Міністерства з
питань житлово-
комунального
господарства від
31.10.2007
N 169 (тобто до
09.12.2007), є
чинними.
При цьому власник
повинен отримати
технічні умови на
розробку проекту
індивідуального
опалення, замовити
проект відключення
квартири від мереж
централізованого
опалення та
встановлення
індивідуального
опалення і, після
його погодження у
встановленому
порядку, має право
на проведення робіт
з відключення та
встановлення
індивідуального
опалення, за умови,
що проведення таких
робіт можливе з
дотриманням всіх
будівельних,
протипожежних,
санітарних та
екологічних норм.
Слід зазначити, що
відповідно до
Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" , "Про теплопостачання" та "Про житлово-комунальні послуги" повноваження щодо
управління об'єктами
житлово-комунального
господарства, які
перебувають у
комунальній
власності,
забезпечення їх
утримання та
ефективної
експлуатації,
встановлення
тарифів на житлово-
комунальні послуги,
затвердження норм
споживання та якості
цих послуг, контроль
за їх дотриманням, а
також здійснення
контролю за
забезпеченням
споживачів тепловою
енергією відповідно
до нормативних вимог
покладено на органи
місцевого
самоврядування.
Виходячи з
зазначеного для
вирішення порушеного
у зверненні питання,
заявнику слід
звернутись до органу
місцевого
самоврядування для
вирішення питання
щодо можливості
належного оформлення
робіт по відключенню
квартири від мереж
централізованого
опалення,
влаштуванню
індивідуального
опалення, перегляду
умов договору на
надання послуг з
централізованого
опалення та
перерахунку за
надання послуг з
опалення місць
загального
користування.
Спірні питання, що
виникають у сфері
теплопостачання,
вирішуються шляхом
переговорів, або у
судовому порядку.
2.05.02.2010Ткаченко Л.Г.,
<...>
Стосовно
аварійності
будинку
Автору надано
відповідь листом від
22.02.2010
N 23/1136 за
підписом заступника
начальника ДЖКІ
Чорного М.М.
Питання відселення
громадян із
аварійного житла
регулюється Житловим кодексом Української РСР ,
відповідно до якого
(стаття 110, 111)
громадяни
виселяються з жилих
будинків державного
і громадського
житлового фонду з
наданням іншого
благоустроєного
(стаття 113 цьогоКодексу) жилого
приміщення, якщо:
будинок, у якому
знаходиться жиле
приміщення, підлягає
знесенню; будинок
(жиле приміщення)
загрожує обвалом;
будинок (жиле
приміщення) підлягає
переобладнанню у
нежилий.
Якщо будинок
загрожує обвалом
(стаття 112),
громадянам,
виселюваним з цього
будинку інше
благоустроєне жиле
приміщення залежно
від належності
будинку надається
виконавчим органом
місцевої ради чи
державною,
кооперативною або
іншою організацією,
а в разі
неможливості надання
жилого приміщення
цією організацією -
виконавчим органом
місцевої ради.
Отже, питання
відселення мешканців
аварійних будинків,
згідно з Житловим кодексом ,
Правилами обліку
громадян, які
потребують
поліпшення житлових
умов, і надання їм
житлових приміщень,
затвердженими
постановою Ради
Міністрів УРСР та
Укрпрофради від
11.12.84 N 470 відносяться до
компетенції органів
місцевої влади, на
які відповідно до
п.п 2 п. а ч. 1
ст. 30 Закону
України "Про місцеве самоврядування в Україні" покладені
повноваження щодо
обліку громадян, які
потребують
поліпшення житлових
умов, розподілу та
наданню, відповідно
до законодавства,
житла, що належить
до комунальної
власності, а також
здійснення контролю
за станом
квартирного обліку
та додержанням
житлового
законодавства на
підприємствах, в
установах та
організаціях,
розташованих на
відповідній
території, незалежно
від форм власності
(п.п 7 п.б
вищевказаногоЗакону) .
Відповідно до ст. 43Житлового кодексу громадянам, які
перебувають на
обліку потребуючих
поліпшення житлових
умов, жилі
приміщення надаються
в порядку
черговості.
Черговість надання
жилих приміщень
визначається за
часом взяття на
квартирний облік, в
тому числі і за
списком осіб, які
користуються правом
першочергового,
позачергового
одержання жилих
приміщень.
В телефонній розмові
з Першим заступником
голови Оболонської
райдержадміністрації
було з'ясовано, що
Вашій сім'ї, разом з
іншими мешканцями
будинку, що
постраждали, було
запропоновано
проживання в корпусі
ЛТК "Феофанія", що в
Пуща-Водиці, а також
26.01.2010
комунальним
підприємством
"Спецжитлофонд" Вам
було запропоновано
житлові площі з
маневреного фонду
м. Києва за
адресою -
вул. Баумана,
23/2 на термін,
необхідний для
виконання ремонтних
робіт від покращення
житлових умов в обох
випадках Ви
відмовилися.
Нині готується
проект на
відновлювально-
ремонтні роботи
Вашого будинку.
Після отримання
проекту, питання
щодо виділення
коштів для
проведення ремонтних
робіт у будинку
N 14 по вул.
Вишгородській у
м. Києві
буде винесено
на розгляд депутатів
на сесії Оболонської
районної у
м. Києві державної
адміністрації.
Таким чином Ваше
питання поліпшення
житлових умов
відноситься до
виключної
компетенції органів
місцевого
самоврядування де
воно буде
вирішуватися
відповідно до
черговості.
3.05.02.2010Гошовська Г.О.,
<...>
Стосовно
утримання та
експлуатації
житла,
встановлення
засобу обліку
теплової
енергії
Заявнику надано
роз'яснення листом
від 22.02.2010
N 23/1134 за
підписом заступника
начальника ДЖКІ
Чорного М.М.
Повідомляємо, що
п. 1 ч. 1 ст. 19
Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що
відносини між
учасниками
договірних відносин
у сфері житлово-
комунальних послуг
здійснюються
виключно на
договірних засадах,
у п. п. 1 п. 3
ст. 20 вказано, що
споживач
зобов'язаний укласти
договір на надання
житлово-комунальних
послуг,
підготовлений
виконавцем на основі
типового договору.
Відповідно до
вищезазначеного,
взаємовідносини між
споживачем і
виконавцем житлово-
комунальних послуг
регулюються
договорами,
укладеними згідно з
Типовим договором
про надання послуг з
утримання будинків і
споруд та
прибудинкових
територій,
затвердженим
постановою Кабінету
Міністрів України
від 20.05.2009 N 529 , та
Типовим договором
про надання послуг з
централізованого
опалення, постачання
холодної та гарячої
води і
водовідведення,
затвердженим
постановою Кабінету
Міністрів України
від 21.07.2005 N 630 .
Порядок надання
житлово-комунальних
послуг, їх якісні та
кількісні показники
мають відповідати
умовам договору та
вимогам
законодавства
(ст. 16 Закону) .
Одночасно
повідомляємо, що
відповідно до п. 6
Правил надання
послуг з
централізованого
опалення, постачання
холодної та гарячої
води і
водовідведення,
затверджених
постановою Кабінету
Міністрів України
від 21.07.2005 N 630 (далі - Правил),
послуги,
зокрема, повинні
відповідати:
- з централізованого
постачання холодної
та гарячої води -
вимогам щодо якості
і тиску води,
температури гарячої
води, а також
розрахунковим нормам
витрати води у точці
розбору;
- з централізованого
опалення -
нормативній
температурі повітря
у приміщеннях
квартири (будинку
садибного типу) за
умови їх утеплення
споживачами та
вжиття власником
(балансоутримувачем)
будинку та/або
виконавцем заходів
до утеплення місць
загального
користування
будинку.
Згідно з п. 7 Правил ,
місцеві органи
виконавчої влади або
органи місцевого
самоврядування мають
право тимчасово
визначати інші норми
споживання,
кількісні та якісні
показники та режими
надання послуг в
порядку, що
визначається
Кабінетом Міністрів
України.
Окрім того,
відповідно до
п. 29 Правил ,
споживач
має право на
зменшення розміру
плати за надані
послуги в разі їх
надання не в повному
обсязі, відхилення
їх кількісних та/або
якісних показників
від затверджених
нормативів (норм)
споживання;
перевірку кількісних
і якісних показників
надання послуг
(якість і тиск води,
температура гарячої
води, температура
повітря у
приміщеннях тощо) у
порядку,
встановленому
Кабінетом Міністрів
України.
В зв'язку з тим, що,
за Вашими
відомостями,
температурні
показники води не
відповідають
показникам,
визначеним органом
місцевого
самоврядування, Вам
необхідно звернутися
до житлово-
експлуатаційної
організації з метою
складання
відповідного акта.
Таким чином,
відповідно до
законодавства, Ви
маєте право на
зменшення розміру
плати у разі надання
послуг не в повному
обсязі, відхилення
їх кількісних та/або
якісних показників
від затверджених
нормативів.
Акт претензія
подається виконавцю,
який протягом трьох
робочих днів вирішує
питання про
перерахунок платежів
або надає
споживачеві
обґрунтовану відмову
у задоволенні його
претензій.
У разі відмови від
задоволення
претензії спори між
сторонами
розв'язуються шляхом
переговорів або у
судовому порядку.
Відмова споживачів
від сплати послуг,
мотивована наданням
послуг не в повному
обсязі, без
складання акта-
претензії, є
необґрунтованою і
суперечить чинному
законодавству.
Питання необхідності
одержання дозволу на
проведення ремонтно-
будівельних робіт в
квартирі, пов'язаних
із зміною проектно-
планувальних рішень
регулюються ст. 100Житлового кодексу Української РСР ,
пунктом 1.4
Правил утримання
жилих будинків та
прибудинкових
територій,
затверджених
наказом Державного
комітету України з
питань житлово-
комунального
господарства від
17.05.2005 N 76 (далі -
Правил утримання
жилих будинків), а
також Положенням про
порядок надання
дозволу на виконання
будівельних робіт,
затвердженим
наказом Держбуду
України від
05.12.2000 N 273 .
Відповідно до Правил утримання жилих будинків ,
перепланування - це
комплекс робіт, до
елементів яких у
жилих приміщеннях
належать:
перенесення і
розбирання
перегородок,
перенесення і
влаштування дверних
прорізів,
улаштування і
переустаткування
тамбурів, прибудова
балконів на рівні
перших поверхів
багатоповерхових
будинків.
Переобладнання і
перепланування жилих
будинків, жилих і
нежилих у жилих
будинках приміщень
дозволяється робити
після одержання
дозволу виконавчого
комітету місцевої
Ради народних
депутатів відповідно
до законодавства
(п. п. 1.4.1 п. 1.4Правил утримання жилих будинків) .
Згідно із
п. п. 1.4.6 Правил утримання жилих будинків ,
власник, наймач
(орендар) жилого
будинку, жилого чи
нежилого у жилому
будинку приміщення,
що припустив
самовільне
переобладнання або
перепланування, що
призводить до
порушення
конструктивних
елементів або
засобів
протипожежного
захисту,
зобов'язаний за
свій рахунок
привести це
приміщення до
попереднього стану.
У разі, якщо
самовільне
перепланування або
переобладнання
приводить до
погіршення
технічного стану
жилого будинку в
цілому та
порушуються права
інших споживачів,
зазначені роботи
виконуються
виконавцем послуг,
питання
відшкодування
вартості цих робіт
власником, наймачем
(орендарем) жилого
будинку, жилого чи
нежилого у жилому
будинку приміщення
вирішується у
судовому порядку.
Стосовно питання про
знищення зелених
насаджень
повідомляємо, що
відповідно до
ст. 153Кодексу України про адміністративні правопорушення ,
знищення
або пошкодження
зелених насаджень,
окремих дерев,
чагарників,
газонів, квітників
та інших об'єктів
озеленення в
населених пунктах,
невжиття заходів
для їх охорони, а
також самовільне
перенесення в інші
місця під час
забудови окремих
ділянок, зайнятих
об'єктами
озеленення, -
тягнуть за собою
накладення штрафу на
громадян від одного
до трьох
неоподатковуваних
мінімумів доходів
громадян і на
посадових осіб - від
трьох до семи
неоподатковуваних
мінімумів доходів
громадян.
Також постановою
Кабінету Міністрів
України від
15 червня 2006 р.N 826 затверджено Порядок
визначення відновної
вартості об'єктів
благоустрою, яким
встановлюється
механізм визначення
відновної вартості
об'єктів благоустрою
у разі їх
пошкодження чи
знищення.
Для визначення
відновної вартості
об'єкта благоустрою
його
балансоутримувач
утворює спеціальну
комісію, яка
проводить обстеження
об'єкта благоустрою,
встановлює ступінь
його пошкодження чи
знищення, визначає
відновну вартість
робіт з його
відновлення
(відбудови) і
складає відповідний
акт.
Юридична чи фізична
особа, винна у
пошкодженні чи
знищенні об'єкта
благоустрою, бере
участь в роботі
комісії та підписує
акт обстеження
об'єкта.
Винна юридична чи
фізична особа
повинна забезпечити
усунення власними
силами пошкодження
та/або відновлення
(відбудови) об'єкта
благоустрою чи
перерахувати на
рахунок
балансоутримувача
суму відновної
вартості, зазначену
в акті обстеження
об'єкта.
У разі коли не
встановлена така
особа, роботи
виконуються
власником об'єкта
благоустрою за
власний рахунок.
Таким чином,
відповідно до п. 2
ч. 1 ст. 20 Закону
України "Про місцеві державні адміністрації" місцева
державна
адміністрація
забезпечує
організацію
обслуговування
населення
підприємствами,
установами та
організаціями
житлово-комунального
господарства
незалежно від форм
власності. Отже, Ви
маєте право
звернутися до
місцевої державної
адміністрації з
приводу питань,
порушених у Вашому
зверненні.
Обладнання квартир
лічильниками води і
теплової енергії
здійснюється за
бажанням і за
рахунок коштів їх
мешканців.
Для більш детального
опрацювання питання,
стосовно
встановлення
лічильника води
пропонуємо
звернутись до
Держспоживстандарту
України, як
спеціально
уповноваженного
центрального органу
виконавчої влади у
галузі метрології.
4.08.02.2010Трофименко В.Л.,
<...>
Щодо формування
тарифів на жкп
та влаштування
індивідуального
опалення
Заявнику надано
роз'яснення листом
від 22.02.2010
N 23/1139 за
підписом заступника
начальника ДЖКІ
Чорного М.М. Пунк-
том 1 ч. 1 ст. 19
Закону України"Про житлово- комунальні послуги" передбачено, що
відносини між
учасниками
договірних відносин
у сфері житлово-
комунальних послуг
здійснюються
виключно на
договірних засадах,
у п. п. 1 п. 3
ст. 20 вказано, що
споживач
зобов'язаний укласти
договір на надання
житлово-комунальних
послуг,
підготовлений
виконавцем на основі
типового договору.
Відповідно до
вищезазначеного,
взаємовідносини між
споживачем і
виконавцем житлово-
комунальних послуг
регулюються
договорами,
укладеними згідно з
Типовим договором
про надання послуг з
утримання будинків і
споруд та
прибудинкових
територій,
затвердженим
постановою Кабінету
Міністрів України
від 20.05.2009 N 529 , та
Типовим договором
про надання послуг з
централізованого
опалення, постачання
холодної та гарячої
води і
водовідведення,
затвердженим
постановою Кабінету
Міністрів України
від 21.07.2005 N 630 .
Пунктом 6 ч. 2
Правил надання
послуг з
централізованого
опалення, постачання
холодної та гарячої
води і
водовідведення,
затвердженими
постановою Кабінету
Міністрів України
від 21.07.2005 N 630 ,
передбачено, що
послуги повинні
відповідати,
зокрема:
- з централізованого
постачання холодної
та гарячої води -
вимогам щодо якості
і тиску води,
температури гарячої
води, а також
розрахунковим нормам
витрати води у точці
розбору;
- з централізованого
опалення -
нормативній
температурі повітря
у приміщеннях
квартири (будинку
садибного типу) за
умови їх утеплення
споживачами та
вжиття власником
(балансоутримувачем)
будинку та/або
виконавцем заходів
до утеплення місць
загального
користування
будинку.
Споживач має право
на зменшення розміру
плати за надані
послуги в разі їх
надання не в повному
обсязі, відхилення
їх кількісних та/або
якісних показників
від затверджених
нормативів (норм)
споживання;
перевірку кількісних
і якісних показників
надання послуг у
порядку,
встановленому
Кабінетом Міністрів
України.
Тарифи (нормативні
витрати, пов'язані з
утриманням будинків
і споруд та
прибудинкових
територій)
розраховуються
окремо за кожним
будинком залежно від
запланованих
кількісних
показників
фактичного надання
послуг з урахуванням
забезпечення
належного санітарно-
гігієнічного,
протипожежного,
технічного стану
будинків і споруд та
прибудинкових
територій з
урахуванням типового
переліку послуг з
утримання будинків і
споруд та
прибудинкових
територій, до якого
належать:
- Прибирання
прибудинкової
території;
- Прибирання
сходових кліток;
- Вивезення
побутових відходів
(збирання,
зберігання,
перевезення,
перероблення,
утилізація,
знешкодження та
захоронення);
- Прибирання
підвалу, технічних
поверхів та
покрівлі;
- Технічне
обслуговування
ліфтів;
- Обслуговування
систем
диспетчеризації;
- Технічне
обслуговування
внутрішньобудинкових
систем: гарячого
водопостачання;
холодного
водопостачання;
водовідведення;
теплопостачання;
зливової каналізації
- Дератизація;
- Дезінсекція;
- Обслуговування
димовентиляційних
каналів;
- Технічне
обслуговування та
поточний ремонт
систем протипожежної
автоматики та
димовидалення, а
також інших
внутрішньобудинкових
інженерних систем у
разі їх наявності;
- Поточний ремонт
конструктивних
елементів,
внутрішньобудинкових
систем гарячого і
холодного
водопостачання,
водовідведення,
теплопостачання та
зливової каналізації
і технічних
пристроїв будинків
та елементів
зовнішнього
упорядження, що
розміщені на
закріпленій в
установленому
порядку
прибудинковій
території (в тому
числі спортивних,
дитячих та інших
майданчиків);
- Поливання дворів,
клумб і газонів;
- Прибирання і
вивезення снігу,
посипання частини
прибудинкової
території,
призначеної для
проходу та проїзду,
протиожеледними
сумішами;
- Експлуатація
номерних знаків на
будинках;
- Освітлення місць
загального
користування і
підвалів та
підкачування води;
- Енергопостачання
ліфтів;
- Періодична
повірка,
обслуговування і
ремонт квартирних
засобів обліку води
та теплової енергії,
у тому числі їх
демонтаж,
транспортування та
монтаж після
повірки.
Відповідно до п. 2
Порядку формування
тарифів на послуги з
утримання будинків і
споруд та
прибудинкових
територій,
затвердженого
постановою Кабінету
Міністрів України
від 20.05.2009 N 529 (далі - Порядку),
виконавець доводить
розрахунок тарифів
до відома власників
житлових будинків,
власників квартир,
власників
нежитлових приміщень
у житлових будинках
та інших споживачів
послуг шляхом
проведення щодо
кожного будинку
громадських слухань.
За результатами
громадських слухань
перелік послуг за
будинком може бути
зменшено виконавцем
порівняно з типовим
переліком за умови
одержання у строк до
30 днів з дати
проведення
громадських слухань
оформленого письмово
в установленому
законодавством
порядку рішення
власників житлових
будинків, власників
квартир, власників
нежитлових приміщень
у житлових будинках
про забезпечення
надання послуг,
запропонований
виконавцем перелік
яких зменшено.
У разі коли перелік
послуг зменшується,
виконавець
перераховує тарифи і
подає новий
розрахунок тарифів
відповідному
органові місцевого
самоврядування, що
приймає рішення про
його затвердження
(погодження).
Таким чином, тариф
на послуги з
утримання будинку і
споруд та
прибудинкової
території повинен
розраховуватися
відповідно до вимог
постанови Кабінету
Міністрів України
від 20.05.2009 N 529 і
затверджуватися
(погоджуватися)
рішенням органу
місцевого
самоврядування після
перевірки його
економічної
обґрунтованості.
Перевірки додержання
порядку формування,
встановлення і
застосування цін і
тарифів, а також їх
економічного
обґрунтування
відповідно до
покладених завдань у
межах своєї
компетенції може
здійснювати Державна
інспекція з контролю
за цінами, яка,
згідно із
Положенням,
затвердженим
постановою Кабінету
Міністрів України
від 13.12.2000N 1819 , діє
у складі
Мінекономіки і
підпорядковується
йому.
Споживач має право
одержувати вчасно та
відповідної якості
житлово-комунальні
послуги згідно із
законодавством та
умовами договору на
надання житлово-
комунальних послуг;
одержувати в
установленому
законодавством
порядку необхідну
інформацію про
перелік житлово-
комунальних послуг,
їх вартість,
загальну вартість
місячного платежу,
структуру
ціни/тарифу, норми
споживання, порядок
надання житлово-
комунальних послуг,
їх споживчі
властивості тощо.
Окрім того, він має
право на зменшення
розміру плати за
надані послуги в
разі їх ненадання
або надання не в
повному обсязі,
зниження їх якості
в порядку,
визначеному
договором або
законодавством.
Порядок надання
житлово-комунальних
послуг, їх якісні та
кількісні показники
мають відповідати
умовам договору та
вимогам
законодавства
(ст. 16
вищезгаданогоЗакону) .
При цьому у разі
порушення виконавцем
умов договору
споживач має право
викликати його
представника для
складення та
підписання акта-
претензії споживача,
в якому
зазначаються строки,
види, показники
порушень тощо.
У разі неприбуття
представника
виконавця у
визначений договором
строк або
необґрунтованої
відмови від
підписання, акт-
претензія вважається
дійсним, якщо його
підписали не менш як
два споживача
(наприклад Ви та Ваш
сусід по житловому
будинку).
Акт-претензія
подається виконавцю,
який протягом трьох
робочих днів вирішує
питання про
перерахунок платежів
або видає
споживачеві
обґрунтовану
письмову відмову в
задоволенні його
претензій.
У разі відмови від
задоволення
претензії спори між
сторонами
розв'язуються шляхом
переговорів або у
судовому порядку.
Повідомляємо, що
питання відключення
від мереж
централізованого
опалення та
постачання гарячої
води в
багатоповерхових
житлових будинках
регулюється
Правилами надання
послуг з
централізованого
опалення, постачання
холодної та гарячої
води і
водовідведення,
затвердженими
постановою Кабінету
Міністрів України
від 21.07.2005 N 630 , та
Порядком відключення
окремих житлових
будинків від мереж
централізованого
опалення та
постачання гарячої
води при відмові
споживачів від
централізованого
теплопостачання
(далі - Порядок),
який затверджено
наказом Міністерства
будівництва,
архітектури та
житлово-комунального
господарства від
22.11.2005 N 4 .
При проектуванні
багатоповерхових
житлових будинків
закладено засіб
теплопостачання -
централізоване
теплопостачання,
згідно з вимогами
відповідних
державних
будівельних норм
щодо питань
влаштування системи
опалення, всі стояки
та внутрішні
розподільчі мережі
при проектуванні
гідравлічно ув'язані
для забезпечення
стабільної роботи
системи опалення
будинку.
Відключення окремих
квартир по стояку
призводить до
розбалансування
гідравлічного режиму
роботи
внутрішньобудинкової
системи опалення,
перерозподілу
теплоносія, що є
причиною зменшення
подачі теплоносія на
інші стояки і,
внаслідок цього,
скарг споживачів на
незадовільне
опалення.
Таким чином,
відключення від
мереж
централізованого
опалення та гарячого
водопостачання
можливе лише
повністю будинком,
за умови дотримання
всіх вимог,
визначених Порядком .
5.15.02.2010Сень В.І.,
<...>
Стосовно порядку
визнання
квартири
непридатною для
проживання
Заявнику надано
роз'яснення листом
від 16.02.2010
N 23/1095 за
підписом заступника
начальника ДЖКІ
Чорного М.М. Відпо-
відно до статті 30
Закону України"Про місцеве самоврядування в Україні" питання щодо
управління об'єктами
житлово-комунального
господарства, що
перебувають у
комунальній
власності
відповідних
територіальних
громад, забезпечення
їх належного
утримання та
ефективної
експлуатації,
необхідного рівня
та якості послуг
населенню належать
до повноважень
органів місцевого
самоврядування.
Питання визначення
технічного стану
житлових будинків
також належить до
повноважень місцевих
органів влади. Вони
самостійно на
підставі результатів
комісійного
обстеження житлових
будинків визначають
будинки, які
підлягатимуть
реконструкції чи
знесенню. Рішення
стосовно
непридатності
житлового будинку
(житлового
приміщення) для
проживання (в тому
числі у зв'язку з
аварійним станом
конструктивних
елементів), про
використання
непридатного для
проживання житлового
будинку (житлового
приміщення) з іншою
метою (переведення у
нежитловий фонд) або
про знесення цього
будинку приймаються
відповідною місцевою
радою на основі
висновку комісії.
Визнання житлового
будинку непридатним
для проживання
врегульовано
статтею 7 Житлового кодексу Української РСР та
Положенням про
порядок обстеження
стану жилих будинків
з метою встановлення
їх відповідності
санітарним і
технічним вимогам та
визнання жилих
будинків і жилих
приміщень
непридатними для
проживання (далі -
Положення),
затвердженим
постановою Ради
Міністрів УРСР від
26.04.84 N 189 .
Обстеження житлових
будинків (приміщень)
проводиться
інженерно-технічними
працівниками
житлово-
експлуатаційних
організацій за
участю представників
громадськості. У
разі необхідності до
обстеження
залучаються фахівці
проектних і науково-
дослідних
організацій та
органів і закладів
санітарно-
епідеміологічної
служби.
Якщо під час
обстеження стану
житлових будинків
буде виявлено
невідповідність
санітарним і
технічним вимогам
цих будинків (жилих
приміщень) та
неможливість або
недоцільність
проведення
капітального
ремонту, виконавчий
комітет органу
місцевого
самоврядування
призначає повторне
обстеження комісією
у складі
представників
виконавчого комітету
органу місцевого
самоврядування,
представника органу
або закладу
санітарно-
епідеміологічної
служби, представника
державного пожежного
нагляду, депутата
місцевої ради,
інженера житлово-
експлуатаційної
організації,
представника
громадського
будинкового
комітету. При
обстеженні стану
житлових будинків
(житлових приміщень)
відомчого житлового
фонду до складу
комісії включається
також представник
органу, який
здійснює управління
цим житловим фондом.
Статтею 111Житлового кодексу УРСР визначено, що у разі
якщо будинок, у
якому знаходиться
жиле приміщення, у
зв'язку з
непридатністю для
проживання підлягає
знесенню або будинок
(жиле приміщення)
підлягає
переобладнанню в
нежилий, інше
благоустроєне жиле
приміщення надається
виселеним виконавчим
органом місцевої
влади чи державною,
кооперативною або
іншою громадською
організацією, а в
разі неможливості
надання жилого
приміщення цією
організацією -
виконавчим органом
місцевої влади.
Рішення про
виселення на
підставі результатів
обстеження
приймається органом
місцевого
самоврядування.
У разі незгоди з
діями органу
місцевого
самоврядування
громадяни України,
які потерпають
внаслідок цього,
мають право
звернутися до
контролюючих органів
з відповідною
скаргою, а також на
задоволення їх вимог
щодо усунення
порушень у судовому
порядку.
6.23.01.2010Наконечна О.І.,
<...>
Звернення щодо
приватизації
жилих приміщень
у гуртожитку
Автору надано
відповідь листом за
номером
11/12-12-1277 від
12.02.2010 року,
за підписом
заступника Міністра
Запатріної І.В. Мі-
ністерство з питань
житлово-комунального
господарства
розглянуло Ваше
звернення, що
надійшло з Урядової
гарячої лінії, щодо
приватизації жилих
приміщень у
гуртожитку і
повідомляє.
1. Відповідно до
Закону України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків" право на
приватизацію кімнати
(кімнат) у
гуртожитку мають
громадяни, які на
законних підставах
тривалий час (не
менше п'яти років)
зареєстровані та
фактично проживають
у гуртожитках,
призначених для
проживання одиноких
громадян або для
проживання сімей, та
не мають іншого
власного житла.
Цей Закон не поширюється на
громадян, які
проживають у
гуртожитках,
призначених для
тимчасового
проживання у зв'язку
з навчанням,
перенавчанням чи
підвищенням
кваліфікації у
навчальних закладах
та у зв'язку з
роботою (службою) за
контрактом; осіб,
які мешкають у
гуртожитку без
законних підстав
(без офіційної
реєстрації місця
проживання);
громадян, які
проживають у
спеціальних
гуртожитках,
призначених для
тимчасового
проживання осіб, які
відбували покарання
у виді обмеження
волі або позбавлення
волі і потребують
поліпшення житлових
умов, або жила площа
яких тимчасово
заселена, або
повернути колишнє
жиле приміщення яким
немає можливості; на
військовослужбовців,
працівників
Збройних Сил України
та Міністерства
внутрішніх справ
України, які
проживають у
гуртожитках; а також
на осіб, які
потребують медичної
допомоги у зв'язку
із захворюванням на
туберкульоз; на
осіб, які проживають
у гуртожитках, що
мають статус
соціальних на момент
набрання чинності
цим Законом .
Сфера дії цьогоЗакону поширюється на
гуртожитки, які є
об'єктами права
державної чи
комунальної
власності, та
гуртожитки, які
перебувають у
повному
господарському
віданні чи в
оперативному
управлінні
підприємств,
установ,
організацій з
управління житловим
фондом незалежно від
форми власності,
крім гуртожитків,
що знаходяться на
балансі військових
частин, закладів,
установ та
організацій Збройних
Сил України та
Міністерства
внутрішніх справ
України.
Цей Закон не поширюється на
гуртожитки, що на
законних підставах
знаходяться у
приватній власності,
у тому числі ті, що
передані
територіальним
громадам у постійне
чи тимчасове
користування.
2. Відповідно до
статті 4 зазначеногоЗакону громадяни, на яких
поширюється дія
цього Закону ,
які проживають
у гуртожитках,
що є об'єктами
права державної чи
комунальної
власності, мають
право на
приватизацію
займаного житла у
вигляді окремої
кімнати (кількох
кімнат, жилих
блоків, секцій).
Приватизація жилих
приміщень (кімнат,
жилих блоків,
секцій) у
гуртожитках, що є
об'єктами права
державної чи
комунальної
власності,
здійснюється
відповідно до Закону
України "Про приватизацію державного житлового фонду" та прийнятих
відповідно до нього
підзаконних актів, з
урахуванням
особливостей,
визначених Законом
України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків" .
Наказом
Мінжитлокомунгоспу
від 16.12.2009 N 396 затверджено
Положення про
порядок передачі
квартир (будинків),
жилих приміщень у
гуртожитках у
власність громадян,
яке зареєстровано у
Міністерстві юстиції
29.01.2010 за
N 109/17404.
Відповідно до пункту
22 зазначеногоПоложення на
підставі
розпорядження органу
приватизації (щодо
квартир (будинків),
кімнат у
комунальних
квартирах), рішення
органу місцевого
самоврядування (щодо
жилих приміщень у
гуртожитках) орган
приватизації готує
та/або замовляє в
бюро технічної
інвентаризації
відповідно до
Інструкції про
порядок проведення
технічної
інвентаризації
об'єктів нерухомого
майна, затвердженої
наказом Державного
комітету
будівництва,
архітектури та
житлової політики
України від
24.05.2001 N 127 ,
зареєстрованої у
Міністерстві юстиції
України 10.07.2001
за N 582/5773,
технічний паспорт
на квартиру, жиле
приміщення в
гуртожитку, а на
одноквартирний
будинок - технічний
паспорт на
домоволодіння і
відповідно до пункту
6.3 Тимчасового
положення про
порядок реєстрації
прав власності на
нерухоме майно,
затвердженого
наказом Міністерства
юстиції України від
07.02.2002 N 7/5 ,
зареєстрованого в
Міністерстві юстиції
України 18.02.2002
за N 157/6445,
свідоцтво про право
власності на житло
та реєструє його у
спеціальній
реєстраційній книзі
квартир (будинків),
жилих приміщень у
гуртожитках, кімнат
у комунальних
квартирах, що
належать громадянам
на праві приватної
(спільної сумісної,
спільної часткової)
власності.
Згідно сталої
практики, у разі
замовлення органом
приватизації
виготовлення
технічного паспорту
на квартиру у бюро
технічної
інвентаризації,
плата за здійснення
зазначеного
вноситься
громадянином, який
приватизує житло.
Розмір тарифів за
послуги бюро
технічної
інвентаризації
визначається
відповідно до
Збірника норм часу
на роботи та
послуги, що
виконуються бюро
технічної
інвентаризації,
затвердженого
наказом
Держжитлокомунгоспу
від 21.11.2003 N 198 ,
зареєстрованим в
Міністерстві юстиції
12.02.2004 за
N 188/8787
(зі змінами
та доповненнями).
Пунктом 12 додатка
до постанови
Кабінету Міністрів
України "Про
встановлення
повноважень органів
виконавчої влади та
виконавчих органів
міських рад щодо
регулювання цін
(тарифів)" від
25.12.96N 1548 визначено, що тарифи
на інвентаризацію
нерухомого майна, на
оформлення прав
власності на об'єкти
нерухомого майна та
реєстрацію таких
прав регулюють
(встановлюють)
місцеві органи
виконавчої влади.
3. Згідно із
пунктом 19 Примір-
ного положення про
гуртожитки,
затвердженого
постановою Ради
міністрів
Української РСР від
03.06.86 N 208 ,
мешканцям
гуртожитку, зокрема,
забороняється
самовільно
переселятися з
одного приміщення в
інше.
Переселення в разі
необхідності
громадян з одного
жилого приміщення в
інше в даному
гуртожитку
провадиться за
рішенням
адміністрації
підприємства,
установи,
організації та
профспілкового
комітету з видачею
нового ордера.