МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
19.04.2023 № 130-Н |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 липня 2023 р.
за № 1169/40225
Про затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади у соціальних послугах
Відповідно до частини третьої статті 25 Закону України "Про соціальні послуги", пункту 8 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 423, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади у соціальних послугах, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства соціальної політики України від 20 січня 2014 року № 28 "Про затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07 лютого 2014 року за № 253/25030.
3. Директорату з питань цифрового розвитку та соціальних послуг (Лішнянська Л.Ю.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Токарєву У.Д.
Міністр | О. Жолнович |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
соціальної політики України
19 квітня 2023 року № 130-Н
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 липня 2023 р.
за № 1169/40225
ПОРЯДОК
визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади у соціальних послугах
I. Загальні положення
1. Цим Порядком установлено процедуру визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади у соціальних послугах (далі - потреби населення у соціальних послугах) шляхом збирання, узагальнення та аналізу кількісних та якісних даних щодо наявності на відповідних територіях вразливих груп населення, осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати, щодо їхніх потреб у соціальних послугах.
2. Визначення потреб населення у соціальних послугах проводиться з метою отримання об’єктивних даних (кількісних та якісних), необхідних для прийняття управлінських рішень щодо забезпечення розвитку на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади системи надання соціальних послуг, що функціонує на засадах безбар’єрності, безперервності, послідовності надання соціальних послуг та їх різноманітності.
Визначення потреб населення у соціальних послугах забезпечується шляхом:
проведення соціального дослідження (на середньостроковий період);
застосування результатів моніторингу надання соціальних послуг (на короткостроковий період), що проводиться відповідно до вимог Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року № 449 та даних Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
Інформація, що міститься в державних електронних інформаційних ресурсах, отримується шляхом електронної інформаційної взаємодії або направлення запитів до власників (розпорядників) зазначених відомостей.
Електронна інформаційна взаємодія здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта".
3. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про соціальні послуги", "Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про охорону дитинства", "Про запобігання та протидію домашньому насильству", "Про протидію торгівлі людьми", "Про соціальну адаптацію осіб, які відбувають чи відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк", "Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей", "Про зайнятість населення", "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні", "Про засади державної регіональної політики" та інших нормативно-правових актах з питань соціального захисту населення, соціальних послуг, соціальної роботи.
4. Цей Порядок застосовується структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад (далі - місцевий орган соціального захисту населення), а також Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, Національною соціальною сервісною службою України.
Збирання та узагальнення даних для визначення потреб населення у соціальних послугах проводяться місцевим органом соціального захисту населення із залученням соціальних менеджерів, фахівців із соціальної роботи, представників об’єднань працівників системи надання соціальних послуг, об’єднань надавачів та отримувачів соціальних послуг, суб’єктів освітньої діяльності, закладів охорони здоров’я, громадських об’єднань, благодійних організацій, наукових установ та інших суб’єктів і фахівців, участь яких є необхідною для збирання та узагальнення даних.
5. Для визначення потреб населення у соціальних послугах за рішенням голови районної в мм. Києві та Севастополі держадміністрації / виконавчого органу сільської, селищної, міської ради утворюється робоча група з питань визначення потреб населення у соціальних послугах (далі - робоча група).
Робочу групу очолює голова або заступник голови районної в мм. Києві та Севастополі держадміністрації / виконавчого органу сільської, селищної, міської ради.
До складу робочої групи входять представники місцевого органу соціального захисту населення, структурних підрозділів районної в мм. Києві та Севастополі держадміністрації / виконавчих органів сільської, селищної, міської ради з питань освіти і науки, охорони здоров’я, фінансів та економіки, молоді та спорту, служби у справах дітей, соціальні менеджери, фахівці із соціальної роботи. За згодою до складу робочої групи можуть також входити представники територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, уповноважених органів з питань пробації, надавачів, отримувачів соціальних послуг та їхніх об’єднань, громадських об’єднань, в тому числі осіб з інвалідністю, благодійних, релігійних організацій, наукових установ, представники вразливих груп населення, депутати місцевої ради та представники інших зацікавлених сторін.
Персональний склад робочої групи та положення про її діяльність затверджується головою районної в мм. Києві та Севастополі держадміністрації / виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, згідно з рішенням якого робочу групу було утворено.
Основною організаційною формою діяльності робочої групи є засідання, які проводяться за потребою, до завершення роботи над підготовкою звіту за результатами визначення потреб населення у соціальних послугах на середньостроковий період (пропозицій за результатами визначення потреб населення у соціальних послугах на короткостроковий період).
6. Робоча група є консультативно-дорадчим органом, основним завданням якого є підготовка пропозицій щодо потреб населення у соціальних послугах.
Робоча група відповідно до визначених завдань:
готує пропозиції до плану заходів щодо організації визначення потреб населення у соціальних послугах із зазначенням відповідальних осіб, який подається місцевим органом соціального захисту населення на затвердження голові або заступнику голови районної в мм. Києві та Севастополі держадміністрації / виконавчого органу сільської, селищної, міської ради;
забезпечує аналіз соціально-демографічної ситуації у територіальній громаді, даних про осіб/сім’ї, які належать до вразливих груп населення, перебувають у складних життєвих обставинах (далі - вразливі групи населення), які проживають на відповідній території;
забезпечує аналіз стану розвитку системи надання соціальних послуг та організаційної спроможності територіальної громади у забезпеченні населення соціальними послугами;
розглядає проект звіту за результатами визначення потреб населення у соціальних послугах;
готує пропозиції щодо визначення пріоритетних для жителів територіальної громади соціальних послуг та заходів з розвитку та забезпечення їх надання;
розробляє пропозиції до стратегії розвитку територіальної громади, плану заходів з реалізації стратегії розвитку територіальної громади, місцевих програм розвитку, програми економічного і соціального розвитку територіальної громади, інших прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади в частині забезпечення потреб осіб/сімей у соціальних послугах.
Пропозиції робочої групи оформлюються протоколом, який підписується керівником робочої групи, секретарем та не менше як одним представником отримувачів соціальних послуг та їхніх об’єднань, громадських об’єднань, благодійних, релігійних організацій, наукових установ, представників вразливих груп населення.
7. За рішенням голови Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій може бути створено робочу групу для забезпечення визначення потреб населення Автономної Республіки Крим, області, мм. Києва та Севастополя у наданні соціальних послуг на регіональному рівні.
У цьому разі діяльність робочої групи регулюється положеннями пунктів 5, 6 цього розділу.
8. Всі документи, створені на виконання даного Порядку оприлюднюються на вебсайті відповідно місцевого органу соціального захисту населення, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій.
II. Організація визначення потреб населення у соціальних послугах для планування заходів щодо їх надання на середньостроковий період
1. Для визначення потреб населення у соціальних послугах на середньостроковий період проводиться соціальне дослідження один раз на три роки у період з 01 січня до 15 червня у році, що настає після сплину двох років після попереднього визначення потреб на середньостроковий період, яке передбачає:
1) збирання, узагальнення та аналіз даних щодо:
соціально-демографічної ситуації у територіальній громаді та кількості осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення, за формою, наведеною у додатку 1;
надавачів соціальних послуг, їхніх ресурсів для надання соціальних послуг за формою, наведеною у додатку 2;
забезпечення вразливих груп населення соціальними послугами за формою, наведеною у додатку 3;
стану розвитку сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, патронату над дитиною та потреб у їх розвитку (за даними відповідної служби у справах дітей);
організаційної спроможності територіальної громади у забезпеченні населення соціальними послугами за формою, наведеною у додатку 4;
стану інформування та обізнаності населення про соціальні послуги, що надаються в територіальній громаді, їх змісту та порядку надання, що вивчається шляхом проведення опитувань, інтерв’ю, фокус-груп.
Також аналізуються прогнозні та програмні документи економічного і соціального розвитку територіальної громади, узагальнена інформація за результатами моніторингу надання та оцінки якості надання соціальних послуг за попередні періоди (в тому числі щодо планування роботи з розвитку системи надання соціальних послуг) та результати наявних досліджень щодо соціальних проблем та заходів, спрямованих на їх вирішення, тощо.
Для збору необхідних даних, зазначених в абзацах третьому - сьомому цього пункту, місцевий орган соціального захисту населення надсилає інформаційний запит до органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та закладів соціальної сфери (за належністю) або отримує їх шляхом електронної взаємодії засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2016 року № 606;
2) проведення опитувань, інтерв’ю, фокус-груп для з’ясування потреб у соціальних послугах осіб/сімей, які проживають у територіальній громаді, в тому числі тих, які належать до вразливих груп населення (залежно від віку, статі, наявності інвалідності або належності до маломобільних груп населення, місця проживання, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану), формування бачення розвитку системи надання соціальних послуг та необхідних заходів для цього. Методи збору даних, групи респондентів визначаються місцевим органом соціального захисту населення (на основі зібраної інформації про соціально-демографічну ситуацію та осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення, про надавачів соціальних послуг) та погоджуються робочою групою.
Для організації та проведення опитувань, інтерв’ю, фокус-груп та інших заходів зі збору даних залучаються окремі фахівці та/або суб’єкти господарювання, які провадять професійну діяльність із соціальної роботи, соціології, соціальних послуг, представники наукових установ;
3) підготовку проекту звіту за результатами визначення потреб населення у соціальних послугах за формою, наведеною у додатку 5.
До 15 квітня місцевий орган соціального захисту населення узагальнює та аналізує результати соціального дослідження та готує проект звіту, який виноситься для обговорення на засіданні робочої групи;
4) розгляд проекту звіту на засіданні робочої групи, під час якого визначаються заходи щодо розвитку та забезпечення надання соціальних послуг (у тому числі пріоритетних) з урахуванням:
визначених потреб вразливих груп населення;
якості, повноти, доступності та відповідності наявних соціальних послуг, у тому числі тих, які надаються в межах співпраці територіальних громад, потребам отримувачів цих послуг та осіб/сімей з числа тих, які потребують соціальних послуг;
стану забезпечення місцевого органу соціального захисту населення, надавачів соціальних послуг кадровими, фінансовими, матеріальними ресурсами, необхідними для розвитку та надання соціальних послуг відповідно до визначених потреб населення у соціальних послугах.
Після розгляду проекту звіту на засіданні робочої групи місцевий орган соціального захисту населення в разі потреби доопрацьовує звіт;
5) громадське обговорення проекту звіту, що забезпечується шляхом його оприлюднення на офіційному вебсайті районної в мм. Києві та Севастополі держадміністрації / виконавчого органу сільської, селищної, міської ради. Отримані від громадськості пропозиції / зауваження беруться до уваги при формуванні остаточного звіту. Громадське обговорення проекту звіту здійснюється відповідно до законодавства;
6) затвердження звіту головою районної в мм. Києві та Севастополі держадміністрації / виконавчого органу сільської, селищної, міської ради;
2. Результати визначення потреб населення у соціальних послугах та рекомендації, викладені у звіті, враховуються при розробленні/внесенні змін до стратегії розвитку територіальної громади, плану заходів з реалізації стратегії розвитку територіальної громади, місцевих програм розвитку, програми економічного і соціального розвитку територіальної громади в частині забезпечення потреб осіб/сімей у соціальних послугах.
При плануванні заходів в частині забезпечення потреб осіб/сімей у соціальних послугах визначаються відповідальні виконавці, строки виконання заходів, обсяги та джерела фінансування, індикатори (показники) виконання.
Для оптимального задоволення потреб населення у соціальних послугах заходи спрямовуються на досягнення таких цілей:
розвиток мережі надавачів соціальних послуг усіх форм власності;
запровадження та забезпечення надання необхідних соціальних послуг, зокрема, шляхом соціального замовлення, державно-приватного партнерства, конкурсу соціальних проектів (програм);
створення умов безбар’єрності для отримувачів соціальних послуг;
кадрове забезпечення системи надання соціальних послуг;
підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;
здійснення співробітництва територіальних громад та їхньої співпраці з обласною радою щодо організації надання соціальних послуг;
посилення комунікації з жителями територіальної громади щодо переліку соціальних послуг, їх змісту, порядку та умов отримання;
цифровізація процесу визначення потреб населення у соціальних послугах та надання соціальних послуг, зокрема, шляхом запровадження та використання Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг на місцевому, регіональному та національному рівнях.
III. Організація визначення потреб населення у соціальних послугах для планування заходів щодо їх надання на короткостроковий період
1. Місцевий орган соціального захисту населення щороку, в тому числі в році, коли проводиться визначення потреб населення у соціальних послугах на середньостроковий період, здійснює визначення потреб населення у соціальних послугах для планування заходів щодо їх надання на короткостроковий період. Для цього використовуються результати моніторингу надання соціальних послуг та дані за формою, наведеною у таблиці 3.2 додатка 3. Також проводяться збирання, узагальнення та аналіз даних за формою, наведеною у додатку 4.
2. За результатами узагальнення та аналізу даних місцевий орган соціального захисту населення готує з урахуванням актуальних потреб пропозиції щодо коригування прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади, включення заходів, спрямованих на забезпечення населення громади соціальними послугами. Підготовлені пропозиції місцевий орган соціального захисту населення виносить для обговорення і погодження на засідання робочої групи та на громадське обговорення.
3. Пропозиції робочої групи та результати громадського обговорення враховуються при розробленні/внесенні змін до стратегії розвитку територіальної громади, плану заходів з реалізації стратегії розвитку територіальної громади, місцевих програм розвитку, програми економічного і соціального розвитку територіальної громади, інших прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади в частині забезпечення потреб осіб/сімей у соціальних послугах.
IV. Планування розвитку системи надання соціальних послуг на регіональному та національному рівнях
1. Місцевий орган соціального захисту населення щороку до 01 березня подає до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій:
узагальнені дані моніторингу надання соціальних послуг;
узагальнену інформацію щодо забезпечення вразливих груп населення соціальними послугами за формою, наведеною у таблиці 3.2 додатка 3;
інформацію щодо організаційної спроможності територіальної громади у забезпеченні населення соціальними послугами за формою, наведеною у таблиці 6.1 додатка 6.
За результатами визначення потреб населення у соціальних послугах відповідно до розділу II цього Порядку місцевий орган соціального захисту населення один раз на три роки до 15 червня подає звіт за формою, наведеною у додатку 5.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - регіональні органи соціального захисту населення) забезпечують збирання, узагальнення та аналіз, зокрема:
інформації щодо визначених потреб населення регіону в соціальних послугах (щорічно відповідно до узагальненої в розрізі територіальних громад інформації за формами, наведеними у таблиці 3.2 додатка 3, у таблиці 6.1 додатка 6, та раз на три роки - з урахуванням звіту за формою, наведеною у додатку 5);
результатів здійсненого на регіональному рівні моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг;
інформації щодо надавачів соціальних послуг, які працюють на регіональному рівні, за формою, наведеною у додатку 2.
2. З урахуванням результатів аналізу регіональні органи соціального захисту населення:
щороку до 01 квітня подають до Мінсоцполітики, Нацсоцслужби узагальнені дані моніторингу надання соціальних послуг та узагальнені в розрізі територіальних громад дані за формою, наведеною в таблиці 3.2 додатка 3, інформацію за формою, наведеною у таблиці 6.2 додатка 6;
забезпечують оприлюднення на офіційних веб-сайтах регіональних органів соціального захисту населення узагальнених в розрізі територіальних громад даних за формою, наведеною в таблиці 3.2 додатка 3, та інформації за формами, наведеними у додатку 6;
раз на три роки до 15 липня готують звіт за результатами визначення потреб населення регіону у соціальних послугах за формою, наведеною в додатку 7;
забезпечують оприлюднення проекту звіту за результатами визначення потреб населення регіону в соціальних послугах для громадського обговорення та доопрацьовують його з урахуванням отриманих від громадськості пропозицій/зауважень;
раз на три роки до 30 серпня подають до Мінсоцполітики, Нацсоцслужби затверджений головою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій звіт за результатами визначення потреб населення регіону в соціальних послугах.
3. Результати визначення потреб населення регіону в соціальних послугах враховуються при розробленні/внесенні змін до регіональної стратегії розвитку, плану заходів з реалізації регіональної стратегії розвитку, регіональних програм розвитку, програми економічного і соціального розвитку Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, інших прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку регіону в частині забезпечення потреб осіб/сімей у соціальних послугах. При цьому враховуються потреби в наданні підтримки виконавчим органам сільських, селищних, міських рад щодо розвитку та організації надання соціальних послуг у територіальних громадах.
При плануванні заходів щодо розвитку та організації надання соціальних послуг визначаються виконавці, строки виконання заходів, обсяги та джерела фінансування, індикатори (показники) виконання.
V. Організація визначення потреб населення у соціальних послугах під час дії на території України або в окремих її місцевостях надзвичайного або воєнного стану
1. Під час дії на території України або в окремій її місцевості надзвичайного або воєнного стану визначення потреб населення у соціальних послугах проводиться в порядку, встановленому цим розділом.
Визначення потреб населення у соціальних послугах відповідно до розділів II-IV цього Порядку під час дії на території України або в окремій її місцевості надзвичайного або воєнного стану не проводиться.
2. Координацію визначення потреб населення у соціальних послугах під час дії на території України або в окремій її місцевості надзвичайного або воєнного стану здійснює координаційна група, яка утворюється за рішенням голови районної в мм. Києві та Севастополі державної (військової/ військово-цивільної) адміністрації / виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (начальника військової / військово-цивільної адміністрації населеного пункту (населених пунктів), або інший консультативно-дорадчий орган, що функціонує в територіальній громаді для вирішення гуманітарних та соціальних питань в умовах надзвичайного або воєнного стану (далі - координаційна група).
Завданнями координаційної групи є:
розгляд результатів визначення потреб населення у соціальних послугах під час дії надзвичайного або воєнного стану;
визначення заходів для організації надання необхідних соціальних послуг, у тому числі тих, які можуть надаватися екстрено (кризово);
координація діяльності надавачів соціальних послуг комунального та недержавного сектору, волонтерів, які залучені до надання соціальних послуг;
вчасне та оперативне реагування на зміни в тенденціях міграції населення, спроможності надавачів соціальних послуг у забезпеченні надання соціальних послуг;
розв’язання існуючих соціальних проблем, пов’язаних із надзвичайним або воєнним станом, з якими звертаються вразливі групи населення, в тому числі через залучення інших суб’єктів, які працюють у територіальній громаді, на рівні району, області.
До складу координаційної групи входять представники місцевого органу соціального захисту населення, структурних підрозділів районної в мм. Києві та Севастополі державної (військової / військово-цивільної) адміністрації / виконавчих органів сільської, селищної, міської ради (військової / військово-цивільної адміністрації населеного пункту (населених пунктів) з питань освіти і науки, охорони здоров’я, фінансів та економіки, молоді та спорту, служби у справах дітей, соціальні менеджери, фахівці із соціальної роботи. За згодою до складу координаційної групи можуть також входити представники територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, надавачів, отримувачів соціальних послуг та їхніх об’єднань, громадських об’єднань, в тому числі осіб з інвалідністю, благодійних, релігійних організацій, представники вразливих груп населення, депутати місцевої ради, волонтери та представники інших зацікавлених сторін.
Персональний склад координаційної групи та положення про її діяльність затверджується головою районної в мм. Києві та Севастополі державної (військової / військово-цивільної) адміністрації / виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (начальника військової / військово-цивільної адміністрації населеного пункту (населених пунктів), згідно з рішенням якого координаційну групу було утворено.
Основною організаційною формою діяльності координаційної групи є засідання, які проводяться при виникненні потреби в оперативному реагуванні на актуальні потреби населення у соціальних послугах.
Перше засідання координаційної групи проводиться не пізніше ніж 7-го робочого дня місяця, наступного за місяцем, у якому введено надзвичайний або воєнний стан. Надалі засідання координаційної групи проводяться до припинення/скасування надзвичайного або воєнного стану.
Пропозиції координаційної групи оформлюються протоколом, який підписується керівником координаційної групи, секретарем та не менше як одним представником отримувачів соціальних послуг та їхніх об’єднань, громадських об’єднань, благодійних, релігійних організацій, представників вразливих груп населення.
3. Для визначення потреб населення у соціальних послугах місцевий орган соціального захисту населення:
1) одноразово, не пізніше ніж до закінчення 3-го робочого дня місяця, наступного за місяцем, у якому введено надзвичайний або воєнний стан, збирає (актуалізує) інформацію, наведену:
у графах 2-4 форми додатка 8, за період з початку поточного календарного року до введення надзвичайного або воєнного стану. Якщо надзвичайний або воєнний стан триває довше ніж 12 місяців або якщо новий календарний рік розпочався під час дії надзвичайного або воєнного стану, інформація оновлюється станом на 01 січня року, наступного за роком, у якому було введено надзвичайний або воєнний стан;
у формі додатка 9, станом на 1-ше число місяця, наступного за місяцем, у якому було введено надзвичайний або воєнний стан;
2) не пізніше ніж до закінчення 3-го робочого дня місяця, наступного за місяцем, у якому введено надзвичайний або воєнний стан, та надалі щомісячно збирає дані, зазначені у графах 5-10 додатка 8;
3) за результатами узагальнення та аналізу інформації, зазначеної в підпунктах 1, 2 цього пункту, та залежно від потреби забезпечує підготовку пропозицій щодо:
визначення особливостей надання соціальних послуг на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади під час дії надзвичайного або воєнного стану;
визначення соціальних послуг, у тому числі тих, які можуть надаватися екстрено (кризово), у розвитку яких є потреба, забезпечення надання соціальних послуг в необхідних обсягах та залучення для цього відповідної кількості працівників надавачів соціальних послуг;
надання надавачам соціальних послуг права приймати рішення про надання соціальних послуг екстрено (кризово) особам/сім’ям, які опинилися у складних життєвих обставинах через шкоду, завдану пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією;
коригування прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади, включення до них заходів, спрямованих на забезпечення надання соціальних послуг, в яких є потреба, з урахуванням тих, які можуть надаватися екстрено (кризово);
залучення до надання соціальних послуг надавачів соціальних послуг недержавного сектору, здійснення співробітництва територіальних громад, перепрофілювання закладів, організацій і установ, що функціонують на території громади, для забезпечення надання соціальних послуг, залучення коштів з державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством;
4) виносить розроблені відповідно до підпункту 3 цього пункту пропозиції на засідання координаційної групи. Узгоджені координаційною групою пропозиції передаються голові районної в мм. Києві та Севастополі державної (військової / військово-цивільної) адміністрації / виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (начальнику військової / військово-цивільної адміністрації населеного пункту (населених пунктів);
5) подає до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної, Київської та Севастопольської міських державних (військових / військово-цивільних) адміністрацій дані:
за формами, наведеними у додатках 8 та 9,- не пізніше ніж до кінця 10-го робочого дня місяця, наступного за місяцем, у якому введено надзвичайний або воєнний стан;
зазначені у графах 5-10 додатка 8,- щомісяця до 10-го числа, до припинення або скасування надзвичайного або воєнного стану.
4. Районна в мм. Києві та Севастополі державна (військова / військово-цивільна) адміністрація / сільська, селищна, міська рада враховує пропозиції, узгоджені координаційною групою, при:
внесенні змін до стратегії розвитку територіальної громади, плану заходів з реалізації стратегії розвитку територіальної громади, місцевих програм розвитку, програми економічного і соціального розвитку територіальної громади, плану відновлення та розвитку територіальної громади, інших прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади в частині забезпечення потреб осіб/сімей у соціальних послугах;
прийнятті рішень щодо залучення до надання соціальних послуг надавачів соціальних послуг недержавного сектору, перепрофілювання закладів, організацій і установ, що функціонують на території громади, здійснення співробітництва територіальних громад;
організації надання в територіальній громаді соціальних послуг в умовах надзвичайного або воєнного стану, прийнятті рішень щодо розширення переліку та збільшення кількості необхідних послуг, залучення необхідної кількості працівників надавачів соціальних послуг.
5. Регіональні органи соціального захисту населення:
забезпечують збирання, узагальнення та аналіз інформації, зазначеної в підпункті 5 пункту 3 цього розділу, з метою врахування при розробленні/внесенні змін до регіональної стратегії розвитку, плану заходів з реалізації регіональної стратегії розвитку, регіональних програм розвитку, програми економічного і соціального розвитку Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, інших прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку регіону в частині забезпечення потреб осіб/сімей у соціальних послугах, у тому числі тих, що надаються екстрено (кризово). При цьому враховують потребу в наданні підтримки місцевим органам соціального захисту населення щодо розвитку та організації надання соціальних послуг екстрено (кризово) в адміністративно-територіальних одиницях/ територіальних громадах;
повідомляють місцевим органам соціального захисту населення про можливості забезпечення потреб внутрішньо переміщених осіб в інших адміністративно-територіальних одиницях/ територіальних громадах або забезпечення надання соціальних послуг надавачами соціальних послуг, які працюють на регіональному рівні.
VI. Організація визначення потреб населення у соціальних послугах у перехідний період після припинення/скасування дії на території України або в окремих її місцевостях надзвичайного або воєнного стану
1. Якщо надзвичайний або воєнний стан на території України або в окремих її місцевостях було припинено/скасовано не пізніше ніж за місяць до кінця календарного року, визначення потреб населення у соціальних послугах у наступному календарному році проводиться для планування заходів щодо їх надання на середньостроковий період (за умови, що таке визначення потреб не проводилось у попередні два календарні роки).
Якщо надзвичайний або воєнний стан на території України або в окремих її місцевостях було припинено/скасовано протягом останнього місяця календарного року, визначення потреб населення у соціальних послугах проводиться в наступному календарному році для планування заходів щодо їх надання на короткостроковий період шляхом застосування результатів моніторингу надання соціальних послуг відповідно до вимог Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року № 449.
Збирання, узагальнення та аналіз даних за формами, наведеними у таблиці 3.2 додатка 3 та у додатку 4, не проводиться.
2. У наступному календарному році після визначення потреб населення у соціальних послугах відповідно до пункту 1 цього розділу проводиться визначення потреб населення у соціальних послугах для планування заходів щодо їх надання на середньостроковий період (за умови, що таке визначення потреб не проводилось у попередні два календарних роки). Надалі визначення потреб населення у соціальних послугах здійснюється згідно з періодичністю та послідовністю, визначеними у розділах ІІ-IV цього Порядку.
Заступник генерального директора Директорату з питань цифрового розвитку та соціальних послуг - керівник експертної групи з питань розвитку системи надання соціальних послуг | О. Суліма |
Додаток 1
до Порядку визначення потреб населення
адміністративно-територіальної одиниці/
територіальної громади
у соціальних послугах
(пункт 1 розділу II)
ДАНІ
щодо соціально-демографічної ситуації у територіальній громаді та кількості осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення або перебувають у складних життєвих обставинах
№ | Показник* | Кількість осіб (станом на 01 січня відповідного року)/** за попередній календарний рік | Орієнтовні джерела отримання інформації |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Соціально-демографічні характеристики громади | ||
1.1 | Загальні соціально-демографічні показники | ||
1.1.1 | Чисельність населення, всього осіб, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради | |
1.1.1.1 | жінки | ||
1.1.1.2 | чоловіки | ||
1.1.2 | Міське населення, всього осіб, з них: | ||
1.1.2.1 | жінки | ||
1.1.2.2 | чоловіки | ||
1.1.3 | Сільське населення, всього осіб, з них: | ||
1.1.3.1 | жінки | ||
1.1.3.2 | чоловіки | ||
1.1.4 | Чисельність дитячого населення, всього дітей у віці 0-17 років включно, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради/ служба у справах дітей/ відділи державної реєстрації актів цивільного стану/ виконавчий орган сільської селищної, міської ради з питань освіти | |
1.1.4.1 | дівчата | ||
1.1.4.2 | хлопці | ||
1.1.5 | Діти у віці від 0 до 1 року | ||
1.1.6 | Діти у віці 1-2 роки | ||
1.1.7 | Діти у віці 3-5 років | ||
1.1.8 | Діти молодшого шкільного віку (6-10 років) | ||
1.1.9 | Діти середнього шкільного віку (11-15 років) | ||
1.1.10 | Діти старшого шкільного віку (16-17 років) | ||
1.1.11 | Чисельність осіб у віці 14-35 років | ||
1.1.12 | Чисельність населення працездатного віку (18-59 років включно), всього осіб, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради | |
1.1.12.1 | працюючі | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань економічного та інвестиційного розвитку | |
1.1.13 | Безробітні (зареєстровані в центрі зайнятості) із них: | Філія регіонального/ міжрегіонального центру зайнятості (або міський, районний, міськрайонний центр зайнятості - до дати припинення їхньої діяльності) | |
1.1.13.1 | жінки | ||
1.1.13.2 | чоловіки | ||
1.1.14 | Чисельність населення у віці 60-79 років, всього осіб, з них: | Територіальний підрозділ Пенсійного фонду України | |
1.1.14.1 | жінки | ||
1.1.14.2 | чоловіки | ||
1.1.15 | Чисельність населення, у віці 80 років і більше, всього осіб, з них: | ||
1.1.15.1 | жінки | ||
1.1.15.2 | чоловіки | ||
1.1.16 | Кількість народжених** | Відділ державної реєстрації актів цивільного стану | |
1.1.17 | Кількість померлих** | ||
1.1.18 | Кількість померлих дітей у віці до 1 року** | ||
1.1.19 | Кількість багатодітних сімей: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення | |
1.1.19.1 | кількість дітей у них | ||
1.1.20 | Кількість одиноких матерів, з них: | ||
1.1.20.1 | неповнолітніх одиноких матерів | ||
1.1.21 | Кількість одиноких батьків | ||
1.1.22 | Кількість сімей з дітьми, де батьки є трудовими мігрантами | ||
1.1.23 | Кількість біженців, осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту, іноземців та осіб без громадянства, які на законних підставах проживають або перебувають на території України, з них: | Територіальний орган/ підрозділ Державної міграційної служби України, на який покладено виконання завдань у сфері реалізації законодавства про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту, сільські, селищні, міські ради, благодійні організації, громадські об’єднання | |
1.1.23.1 | жінки | ||
1.1.23.2 | чоловіки | ||
1.1.23.3 | діти | ||
1.1.24 | Кількість осіб, які звернулись із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, та мають довідку про звернення за захистом в України, з них: | ||
1.1.24.1 | жінки | ||
1.1.24.2 | чоловіки | ||
1.1.24.3 | діти | ||
1.1.24.3.1 | з них діти, розлучені із сім’єю | ||
2 | Дані щодо вразливих груп населення та осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах | ||
2.1 | Особи/сім ’ї, які належать до вразливих груп населення або перебувають у складних життєвих обставинах | ||
2.1.1 | Кількість сімей, які перебувають на обліку надавача соціальних послуг як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення/ надавачі соціальних послуг | |
2.1.1.1 | кількість дітей у них | ||
2.1.2 | Кількість сімей, які отримують соціальні послуги | ||
2.1.3 | Кількість сімей, які отримують державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям: | ||
2.1.3.1 | кількість дітей у них | ||
2.1.4 | Кількість сімей з дітьми, члени яких мають інвалідність, з них: | ||
2.1.4.1 | кількість сімей, у яких батьки мають інвалідність | ||
2.1.4.2 | кількість сімей, у яких діти мають інвалідність | ||
2.1.5 | Кількість сімей з дітьми, в яких тривала хвороба батьків перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов’язки | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення/ служба у справах дітей | |
2.1.6 | Кількість сімей, де триває процес розлучення батьків і вирішується спір між матір’ю та батьком щодо визначення місця проживання дітей, участі батьків у їх вихованні | Служба у справах дітей | |
2.1.7 | Кількість осіб з числа учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, брали участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення | |
2.1.7.1 | безробітні (зареєстровані в центрі зайнятості) | Філія регіонального/ міжрегіонального центру зайнятості (або міський, районний, міськрайонний центр зайнятості - до дати припинення їхньої діяльності) | |
2.1.8 | Кількість дітей, батьки або один із батьків яких загинули внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, бойових дій із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення/ служба у справах дітей | |
2.1.9 | Кількість осіб з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування (у віці 18-23 роки), які проживають в територіальній громаді, з них: | ||
2.1.9.1 | особи, які не навчаються і не працевлаштовані | ||
2.1.9.2 | особи, які не мають власного впорядкованого житла | ||
2.1.9.3 | особи з інвалідністю | ||
2.1.10 | Кількість жінок, які виявили намір відмовитися від новонародженої дитини**, з них: | Надавач соціальних послуг/ служба у справах дітей | |
2.1.10.1 | кількість випадків запобігання відмові від новонародженої дитини** | Надавач соціальних послуг/ служба у справах дітей/ заклади охорони здоров’я | |
2.1.11 | Кількість ВІЛ-інфікованих осіб, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань охорони здоров’я/ заклади охорони здоров’я | |
2.1.11.1 | жінки | ||
2.1.11.2 | чоловіки | ||
2.1.11.3 | діти | ||
2.1.12 | Кількість осіб, хворих на туберкульоз, з них: | ||
2.1.12.1 | жінки | ||
2.1.12.2 | чоловіки | ||
2.1.12.3 | діти | ||
2.1.12.4 | особи, які хворіють на мультирезистентний туберкульоз | ||
2.1.13 | Кількість осіб з розладами психіки та поведінки, пов’язаними з уживанням усіх груп психоактивних речовин, з них: | ||
2.1.13.1 | діти з розладами психіки та поведінки, пов’язаними з уживанням наркотичних речовин | ||
2.1.13.2 | повнолітні особи з розладами психіки та поведінки, пов’язаними з уживанням наркотичних речовин | ||
2.1.13.3 | діти з розладами психіки та поведінки, пов’язаними з уживанням алкоголю | ||
2.1.13.4 | повнолітні особи з розладами психіки та поведінки, пов’язаними з уживанням алкоголю | ||
2.1.14 | Кількість осіб із залежністю від азартних ігор, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення | |
2.1.14.1 | діти | ||
2.1.14.2 | повнолітні особи | ||
2.1.15 | Кількість осіб, які постраждали від домашнього насильства, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради (відповідальні працівники виконавчого комітету), які (який) проводять (проводить) роботу з прийому та реєстрації заяв і повідомлень про вчинення насильства, координації заходів реагування на факти вчинення насильства, надання допомоги і захисту постраждалим особам, а також роботу з кривдниками | |
2.1.15.1 | жінки | ||
2.1.15.2 | чоловіки | ||
2.1.15.3 | діти | ||
2.1.16 | Кількість осіб, які вчинили домашнє насильство, з них: | ||
2.1.16.1 | жінки | ||
2.1.16.2 | чоловіки | ||
2.1.16.3 | діти | ||
2.1.17 | Кількість осіб, направлених для проходження програми для кривдників, з них: | ||
2.1.17.1 | жінки | ||
2.1.17.2 | чоловіки | ||
2.1.17.3 | діти | ||
2.1.18 | Кількість осіб, які постраждали від торгівлі людьми, з них: | Територіальні органи (підрозділи) | |
2.1.18.1 | жінки | ||
2.1.18.2 | чоловіки | Національної поліції України | |
2.1.18.3 | діти | ||
2.1.19 | Особи, звільнені з місць позбавлення волі**, з них: | Уповноважений орган з питань пробації | |
2.1.19.1 | неповнолітні особи, із них: | ||
2.1.19.1.1 | дівчата | ||
2.1.19.1.2 | хлопці | ||
2.1.19.2 | повнолітні особи, з них: | ||
2.1.19.2.1 | жінки | ||
2.1.19.2.2 | чоловіки | ||
2.1.20 | Кількість осіб, які перебувають на обліку органу пробації, з них: | ||
2.1.20.1 | неповнолітні, з них: | ||
2.1.20.1.1 | дівчата | ||
2.1.20.1.2 | хлопці | ||
2.1.20.2 | повнолітні особи, з них: | ||
2.1.20.2.1 | жінки | ||
2.1.20.2.2 | чоловіки | ||
2.1.21 | Кількість бездомних осіб | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення/ надавач соціальних послуг/ центр обліку бездомних осіб/ релігійні організації та громадські об’єднання | |
2.1.22 | Кількість безпритульних дітей | Служба у справах дітей/ виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення/ надавач соціальних послуг/ центр обліку бездомних осіб/ релігійні організації та громадські об’єднання | |
2.1.23 | Кількість внутрішньо переміщених осіб, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення; філія регіонального/ міжрегіонального центру зайнятості | |
2.1.23.1 | чоловіки, з них: | ||
2.1.23.1.1 | безробітні (зареєстровані в центрі зайнятості) | ||
2.1.23.2 | жінки, з них: | (або міський, районний, міськрайонний центр зайнятості - до дати припинення їхньої діяльності) (для пунктів 2.1.23.1.1, 2.1.23.2.1) | |
2.1.23.2.1 | безробітні (зареєстровані в центрі зайнятості) | ||
2.1.23.3 | діти | ||
2.1.24 | Кількість осіб, яким заподіяно шкоду, пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією** | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради/ територіальні органи (підрозділи) Національної поліції України / ДСНС | |
2.2 | Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти, які перебувають у складних життєвих обставинах | ||
2.2.1 | Кількість дітей, які перебувають на обліку служби у справах дітей як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах, з них: | Служба у справах дітей | |
2.2.1.1 | дівчата | ||
2.2.1.2 | хлопці | ||
з них у віці: | |||
2.2.1.3 | 0-6 років | ||
2.2.1.4 | 7-14 років | ||
2.2.1.5 | 15-17 років | ||
2.2.2 | Кількість випадків жорстокого поводження з дитиною**, у тому числі: | Служба у справах дітей | |
2.2.2.1 | випадків смерті дитини з причин жорстокого поводження з нею** | ||
2.2.3 | Кількість складених адміністративних протоколів, передбачених статтею 184 (Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов’язків щодо виховання дітей) Кодексу України про адміністративні правопорушення** | Територіальні органи (підрозділи) Національної поліції України / служба у справах дітей | |
2.2.4 | Кількість дітей, які перебувають на обліку у зв’язку з обставинами, зумовленими стихійним лихом, техногенними аваріями, катастрофами, бойовими діями чи збройними конфліктами | Служба у справах дітей | |
2.2.5 | Кількість складених адміністративних протоколів, передбачених статтею 173-4 (Булінг (цькування) учасника освітнього процесу) Кодексу України про адміністративні правопорушення** | Територіальні органи (підрозділи) Національної поліції України | |
2.2.6 | Кількість дітей, які вчинили самогубство або його спробу** | Служба у справах дітей | |
2.2.7 | Кількість дітей, покинутих у закладах охорони здоров’я** | Служба у справах дітей | |
2.2.8 | Кількість дітей, яких відмовилися забрати з пологового будинку та інших закладів охорони здоров’я** | ||
2.2.9 | Кількість сімей, у яких дітей відібрано у батьків без позбавлення їх батьківських прав на підставі рішення суду | ||
2.2.10 | Кількість сімей, з яких дітей влаштовано в сім’ї патронатних вихователів** | ||
2.2.10.1 | Кількість дітей, яких влаштовано в сім’ї патронатних вихователів** | ||
2.2.11 | Кількість дітей, яких влаштовано до закладів соціального захисту** | ||
2.2.12 | Кількість дітей, батьків яких позбавлено батьківських прав** | ||
2.2.13 | Кількість сімей, у яких батьків поновлено в батьківських правах | ||
2.2.14 | Кількість дітей-сиріт | ||
2.2.15 | Кількість дітей, позбавлених батьківського піклування | ||
2.2.16 | Кількість дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування: | ||
2.2.16.1 | яких влаштовано на цілодобове перебування (від однієї доби на тиждень) до закладів інституційного догляду та виховання дітей | ||
2.2.16.2 | які виховуються в прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу | ||
2.2.16.3 | які перебувають під опікою/піклуванням | ||
2.2.16.4 | яких влаштовано до малих групових будинків | ||
2.2.17 | Кількість усиновлених дітей** | ||
2.3 | Діти, влаштовані до закладів інституційного догляду та виховання дітей | ||
2.3.1 | Сім’ї, діти з яких влаштовані до закладів інституційного догляду та виховання дітей | ||
2.3.2 | Кількість дітей, влаштованих на цілодобове перебування (від однієї доби на тиждень) до закладів інституційного догляду та виховання дітей, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення/ виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань освіти | |
2.3.2.1 | дівчата | ||
2.3.2.2 | хлопці | ||
2.3.2.3 | кількість дітей, які мають батьків (одного з батьків), не позбавлених батьківських прав | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань освіти/ виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань охорони здоров’я/ виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення | |
2.3.2.4 | кількість дітей з інвалідністю | ||
2.3.3 | Кількість дітей, яких влаштовано на цілодобове перебування (від однієї доби на тиждень) до: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань охорони здоров’я | |
2.3.3.1 | будинків дитини | ||
2.3.3.2 | центрів медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям | ||
2.3.3.3 | пансіонів спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань освіти | |
2.3.3.4 | пансіонів закладів спеціалізованої освіти | ||
2.3.3.5 | дитячих будинків | ||
2.3.3.6 | дитячих будинків-інтернатів, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення | |
2.3.3.6.1 | I профілю | ||
2.3.3.6.2 | II профілю | ||
2.3.3.6.3 | III профілю | ||
2.3.3.6.4 | IV профілю | ||
2.4 | Діти з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, тяжкими захворюваннями, розладами, травмами, станами, яким не встановлено інвалідність*** | ||
2.4.1 | Кількість дітей з інвалідністю, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення/ виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань охорони здоров’я | |
2.4.1.1 | діти з інвалідністю підгрупи А, з них: | ||
2.4.1.1.1 | чоловічої статі | ||
2.4.1.1.2 | жіночої статі | ||
2.4.1.2 | діти з інвалідністю (без підгрупи), з них: | ||
2.4.1.2.1 | чоловічої статі | ||
2.4.1.2.2 | жіночої статі | ||
з причиною інвалідності якої є: | |||
2.4.1.3 | хвороби центральної нервової системи, з них: | ||
2.4.1.3.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.1.4 | хвороби кістково-м’язової системи та сполучної тканини, що супроводжуються порушенням рухової активності, з них: | ||
2.4.1.4.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.1.5 | розлади психіки та поведінки, з них: | ||
2.4.1.5.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.1.6 | вроджені аномалії (вади розвитку), деформації та хромосомні аномалії, з них: | ||
2.4.1.6.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.1.7 | хвороби ока та його придаткового апарату, що супроводжуються порушенням зору, з них: | ||
2.4.1.7.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.1.8 | хвороби вуха та соскоподібного відростка, що супроводжуються порушенням слуху, з них: | ||
2.4.1.8.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.2 | Кількість дітей з тяжкими захворюваннями, розладами, травмами, станами (у тому числі до встановлення інвалідності)*** | ||
2.4.3 | Кількість дітей, які потребують паліативного догляду | ||
2.4.4 | Кількість дітей з особливими освітніми потребами | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань освіти | |
2.4.5 | Кількість дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної освіти, з них: | ||
2.4.5.1 | в інклюзивній групі, з них: | ||
2.4.5.1.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.5.1.2 | діти з інвалідністю (без підгрупи) | ||
2.4.5.2 | в спеціальній групі, з них: | ||
2.4.5.2.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.5.2.2 | діти з інвалідністю (без підгрупи) | ||
2.4.6 | Кількість дітей шкільного віку з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах загальної середньої освіти, з них: | ||
2.4.6.1 | в інклюзивних класах (групах), з них: | ||
2.4.6.1.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.6.1.2 | діти з інвалідністю (без підгрупи) | ||
2.4.6.2 | в спеціальних класах, з них: | ||
2.4.6.2.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.6.2.2 | діти з інвалідністю (без підгрупи) | ||
2.4.6.3 | за індивідуальною формою навчання (педагогічний патронаж), з них: | ||
2.4.6.3.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.6.3.2 | діти з інвалідністю (без підгрупи) | ||
2.4.6.4 | в спеціальному закладі загальної середньої освіти, з них: | ||
2.4.6.4.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.6.4.2 | діти з інвалідністю (без підгрупи) | ||
2.4.7 | Кількість дітей з особливими освітніми потребами, яким рекомендовано отримання соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань освіти/ надавач соціальних послуг | |
2.4.7.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.7.2 | діти з інвалідністю (без підгрупи) | ||
2.4.8 | Кількість дітей, які отримують послуги в громаді, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення охорони здоров’я/ надавачі соціальних послуг/ заклади охорони здоров’я | |
2.4.8.1 | з раннього втручання | ||
2.4.8.2 | з реабілітації, з них: | ||
2.4.8.2.1 | діти з інвалідністю підгрупи А | ||
2.4.8.2.2 | діти з інвалідністю (без підгрупи) | ||
2.5 | Кількість повнолітніх осіб з інвалідністю, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення/ | |
2.5.1 | жінки, з них: | ||
2.5.1.1 | з інвалідністю I групи підгрупи А | ||
2.5.1.2 | з інвалідністю I групи підгрупи Б | ||
2.5.1.3. | з інвалідністю II групи | виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань охорони здоров’я/ надавачі соціальних послуг/ заклади охорони здоров’я | |
2.5.1.4 | з інвалідністю III групи | ||
2.5.2 | чоловіки, з них: | ||
2.5.2.1 | з інвалідністю I групи підгрупи А | ||
2.5.2.2 | з інвалідністю I групи підгрупи Б | ||
2.5.2.3 | з інвалідністю II групи | ||
2.5.2.4 | з інвалідністю III групи | ||
з причиною інвалідності, якої є, зокрема: | |||
2.5.3 | хвороби центральної нервової системи | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань охорони здоров’я/ надавачі соціальних послуг/ заклади охорони здоров’я | |
2.5.4 | хвороби кістково-м’язової системи та сполучної тканини, що супроводжуються порушенням рухової активності | ||
2.5.5 | розлади психіки та поведінки | ||
2.5.6 | хвороби ока та його придаткового апарату, що супроводжуються порушенням зору, | ||
2.5.7 | хвороби вуха та соскоподібного відростка, що супроводжуються порушенням слуху | ||
2.6 | Кількість повнолітніх недієздатних осіб, яким не призначено опікуна | ||
2.7 | Кількість повнолітніх осіб дієздатність яких обмежена, яким не призначено піклувальника | ||
2.8 | Кількість повнолітніх осіб, які потребують паліативного допомоги | ||
2.9 | Кількість осіб з інвалідністю у віці 18 -35 років, з них: | ||
2.9.1 | чоловічої статі | ||
2.9.2 | жіночої статі | ||
2.9.3 | з причиною інвалідності, якої є, зокрема: | ||
2.9.3.1 | хвороби центральної нервової системи | ||
2.9.3.2 | хвороби кістково-м’язової системи та сполучної тканини, що супроводжуються порушенням рухової активності | ||
2.9.3.3 | розлади психіки та поведінки | ||
2.9.3.4 | хвороби ока та його придаткового апарату, що супроводжуються порушенням зору | ||
2.9.3.5 | хвороби вуха та соскоподібного відростка, що супроводжуються порушенням слуху | ||
2.10 | Кількість осіб з інвалідністю у віці 36 -59 років, з них: | ||
2.10.1 | чоловічої статі | ||
2.10.11 | жіночої статі | ||
2.11 | Кількість осіб з інвалідністю у віці 60 років і більше, з них: | ||
2.11.1 | чоловічої статі | ||
2.11.2 | жіночої статі | ||
2.12 | Кількість повнолітніх осіб з інвалідністю, які отримують в громаді послуги з реабілітації, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення/ охорони здоров’я/ надавачі соціальних послуг/ заклади охорони здоров’я | |
2.12.1 | чоловічої статі | ||
2.12.2 | жіночої статі | ||
2.13 | Кількість осіб з інвалідністю у віці 18 -59 років, які зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні | Філія регіонального/ міжрегіонального центру зайнятості (або міський, районний, міськрайонний центр зайнятості - до дати припинення їхньої діяльності) зайнятості | |
2.14 | Особи похилого віку | ||
2.14.1 | Кількість осіб похилого віку, з них: | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення | |
2.14.1.1 | у віці 80 років і більше | ||
2.14.1.2 | з IV, V групою рухової активності | Заклади охорони здоров’я виконавчого органу сільської, селищної, міської ради/ виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань соціального захисту населення | |
2.14.1.3 | з розладами психіки та поведінки | ||
2.14.2 | Кількість одиноких осіб, які потребують стороннього догляду | ||
3 | Додаткові статистичні дані | ||
3.1 | Кількість адміністративних правопорушень, учинених у стані алкогольного та/або наркотичного сп ’яніння, з них: | Територіальні органи (підрозділи) Національної поліції України | |
3.1.1 | неповнолітніми | ||
3.2 | Кількість осіб, які перебувають на профілактичному обліку у зв ’язку з вчиненням домашнього насильства, з них: | ||
3.2.1 | неповнолітні | ||
3.3 | Кількість дітей, які перебували в розшуку як зниклі безвісти** | ||
3.4 | Кількість адміністративних протоколів, складених на батьків/осіб, які їх замінюють, за ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов ’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей** | ||
3.5 | Кількість сімей, у яких діти систематично самовільно залишають місце проживання** | Служба у справах дітей | |
3.6 | Кількість сімей, у яких діти систематично без поважних причин не відвідують заклади освіти** | Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань охорони здоров’я/ заклад освіти |