МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
31.01.2022 м. Київ № 280/5/41
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
01 лютого 2022 р. за № 124/37460
Про затвердження Порядку електронної взаємодії інформаційних систем Міністерства юстиції України та Державної податкової служби України щодо підтвердження відомостей про фізичну особу під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно
( Із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 18 жовтня 2023 року № 3668/5/561 )
Відповідно до статті 12 розділу III Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", Закону України "Про захист персональних даних", пунктів 3, 10 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, пункту 8 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375,
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок електронної взаємодії інформаційних систем Міністерства юстиції України та Державної податкової служби України щодо підтвердження відомостей про фізичну особу під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно (далі - Порядок), що додається.
2. Визначити адміністраторами обміну інформацією, які забезпечують і здійснюють технічне супроводження процедури подання запитів та отримання відповідей, державне підприємство "Національні інформаційні системи" та Державну податкову службу України.
3. До запровадження інформаційної взаємодії згідно з Порядком, затвердженим цим наказом, Міністерству юстиції України забезпечити разом з Державною податковою службою України проведення ідентифікації та верифікації осіб, відомості щодо яких містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, на підставі відомостей, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.
4. Департаменту приватного права Міністерства юстиції України (Ференс О.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
5. Цей наказ набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників міністрів відповідно до розподілу обов'язків.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України
31 січня 2022 року № 280/5/41
Порядок електронної взаємодії інформаційних систем Міністерства юстиції України та Державної податкової служби України щодо підтвердження відомостей про фізичну особу під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно
1. Цей Порядок розроблено відповідно до статті 70 глави 6 розділу II Податкового кодексу України, законів України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", "Про захист персональних даних", "Про інформацію", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, підпункту 2-2 пункту 3, підпунктів 2, 3 пункту 6 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, підпункту 61 пункту 4 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227, Порядку обробки персональних даних у базі персональних даних - Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 лютого 2015 року № 210, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2015 року за № 278/26723, Порядку проведення підтвердження відповідності реєстраційних даних фізичної особи даним Державного реєстру фізичних осіб - платників податків на запити суб'єктів інформаційних відносин, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 листопада 2015 року № 1007, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 листопада 2015 року за № 1443/27888 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 12 травня 2021 року № 258), з метою удос
( пункт 1 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 18.10.2023 р. № 3668/5/561 )
коналення механізмів ідентифікації фізичних осіб під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Податковому кодексі України, Законі України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
3. Цей Порядок визначає механізм інформаційної взаємодії та загальні правила подання суб'єктами державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, нотаріусами та особами, уповноваженими на прийняття та видачу документів (далі - суб'єкт подання запиту) запитів щодо проведення підтвердження відповідності реєстраційних даних фізичних осіб даним Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр), сформованих за допомогою Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав), та надання Державною податковою службою України відповідей на такі запити. Запити формуються та подаються на етапі прийняття заяв для проведення реєстраційних дій.
4. Державне підприємство "Національні інформаційні системи", яке є адміністратором Державного реєстру прав, забезпечує за допомогою Державного реєстру прав передачу до Державної податкової служби України запитів, сформованих суб'єктами подання запиту.
5. Один запит формується щодо однієї фізичної особи та містить:
1) відомості про суб'єкта подання запиту, а саме:
прізвище, ім'я, по батькові (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків згідно з Державним реєстром або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
2) відомості про фізичну особу, щодо якої сформовано запит, а саме:
прізвище, ім'я, по батькові (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків згідно з Державним реєстром або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті).
6. Державна податкова служба України забезпечує перевірку даних та передачу відповідей на запити суб'єктів подання запиту через адміністратора Державного реєстру прав - державне підприємство "Національні інформаційні системи".
7. Відповідь на запит містить такі відомості:
реєстраційний номер та дату відповіді на запит;
номер, дату (число, місяць, рік) запиту, на який надається відповідь;
результат обробки запиту.
8. Ведення електронних журналів запитів та відповідей здійснюють державне підприємство "Національні інформаційні системи" та Державна податкова служба України.
9. Інформаційна взаємодія згідно з цим Порядком здійснюється безоплатно виключно в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку з дотриманням вимог законів України "Про захист персональних даних", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги".
( пункт 9 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 18.10.2023 р. № 3668/5/561 )
10. Інформаційна взаємодія здійснюється з використанням інформаційних систем Міністерства юстиції України та Державної податкової служби України засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів або інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням в них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
( пункт 10 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 18.10.2023 р. № 3668/5/561 )
11. Перелік відомостей, структура та формат даних, що передаються та приймаються в рамках інформаційної взаємодії, строки їх передачі, процедури взаємодії інформаційних систем визначаються Міністерством юстиції України та Державною податковою службою України та оформлюються договорами про інформаційну взаємодію, підготовленими відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2016 року № 606, або окремими протоколами, підготовленими відповідно до цього Порядку.
( пункт 11 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 18.10.2023 р. № 3668/5/561 )
12. У разі виникнення обставин, що унеможливлюють виконання положень цього Порядку, адміністратори обміну інформацією зобов'язані інформувати про це один одного протягом двох робочих днів, що настають за днем виникнення таких обставин.
13. Під час автоматизованого обміну інформацією адміністратори обміну інформацією упроваджують організаційно-технічні заходи, які забезпечують захист інформації з обмеженим доступом, що передається.
14. Інформація, що передається, обробляється з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та використовується суб'єктами подання запиту виключно з метою реалізації ними повноважень, передбачених законодавством, і не може бути передана третій стороні, якщо інше не передбачено законом.
Директор Департаменту приватного права Міністерства юстиції України | Олена ФЕРЕНС |
Директор Департаменту забезпечення координаційно-моніторингової роботи Міністерства фінансів України | Юрій КОНЮШЕНКО |