• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв та визнання такими, що втратили чинність, деяких рішень НКРЗ

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері звязку та інформатизації | Рішення, Форма, Дозвіл, Бланк, Зразок, Висновок, Записка, Форма типового документа, Заява, Перелік, Порядок від 01.11.2012 № 559
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері звязку та інформатизації
  • Тип: Рішення, Форма, Дозвіл, Бланк, Зразок, Висновок, Записка, Форма типового документа, Заява, Перелік, Порядок
  • Дата: 01.11.2012
  • Номер: 559
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері звязку та інформатизації
  • Тип: Рішення, Форма, Дозвіл, Бланк, Зразок, Висновок, Записка, Форма типового документа, Заява, Перелік, Порядок
  • Дата: 01.11.2012
  • Номер: 559
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
РІШЕННЯ
01.11.2012 № 559
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 січня 2013 р.
за № 57/22589
Про затвердження Порядку надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв та визнання такими, що втратили чинність, деяких рішень НКРЗ
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 676 від 30.09.2014 № 612 від 24.11.2015 № 94 від 20.02.2018 № 254 від 28.05.2019 № 280 від 21.07.2020 )
Відповідно до частини другої статті 14, частини першої статті 29, статей 41, 42 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації,
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, рішення Національної комісії з питань регулювання зв’язку України від 12.08.2005 № 46 "Про затвердження Положення про надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів", зареєстроване в Міністерстві юстиції України 31.08.2005 за № 963/11243, та від 13.01.2011 № 8 "Про затвердження Змін до Положення про надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів", зареєстроване в Міністерстві юстиції України 07.02.2011 за № 157/18895.
3. Департаменту регулювання та ліцензування і Департаменту правового забезпечення подати це рішення в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова НКРЗІП. Яцук
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва
Голова Антимонопольного
комітету України
Голова Державної служби спеціального зв'язку
та захисту інформації України



М.Ю. Бродський

В.П. Цушко

Г.А. Резніков
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сфері зв’язку
та інформатизації
01.11.2012 № 559
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 січня 2013 р.
за № 57/22589
ПОРЯДОК
надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає:
процедуру надання висновків щодо електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів (далі - РЕЗ) та випромінювальних пристроїв (далі - ВП);
процедуру надання, продовження дії, переоформлення, анулювання дозволів на експлуатацію РЕЗ (ВП);
( Абзац третій пункту 1.1 розділу I із змінами, внесеними згідно зРішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
процедуру повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу дозволу на експлуатацію РЕЗ (ВП).
( Абзац п'ятий пункту 1.1 розділу I виключено на підставіРішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
1.2. Цей Порядок поширюється на всіх юридичних і фізичних осіб (у тому числі нерезидентів), фізичних осіб - підприємців, які планують здійснювати діяльність з експлуатації або експлуатують РЕЗ (ВП) у смугах радіочастот загального користування.
( Пункт 1.2 розділу I із змінами, внесеними згідно зРішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
1.3. Висновок щодо електромагнітної сумісності РЕЗ (ВП) стаціонарного розташування (далі - висновок щодо ЕМС) надається Державним підприємством "Український державний центр радіочастот" (далі - УДЦР) за результатами розрахунків електромагнітної сумісності заявленого РЕЗ (ВП), а за потреби - відповідних погоджень і міжнародної координації заявлених частот і характеристик випромінювання (далі - міжнародна координація).
1.4. Висновок щодо ЕМС відповідно до цього Порядку отримують:
1.4.1. Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, які мають ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України, - для надання телекомунікаційних послуг з використанням радіочастотного ресурсу України (далі - РЧР).
1.4.2. Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, які мають намір здійснювати розповсюдження телерадіопрограм:
на РЕЗ аналогового ефірного телевізійного або звукового мовлення:
телерадіоорганізація, яка є власником (володільцем) або орендарем РЕЗ мовлення і має ліцензію на мовлення (або дозвіл на тимчасове мовлення) Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, або суб’єкт господарювання, який є власником (володільцем) або орендарем РЕЗ мовлення і планує його експлуатацію на підставі договору з телерадіоорганізацією щодо розповсюдження нею програм телебачення або радіомовлення згідно з діючою ліцензією на мовлення (або дозволом на тимчасове мовлення) Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення;
на РЕЗ мовлення ефірної багатоканальної телемережі (у тому числі цифрового наземного телевізійного або звукового мовлення) - оператор телекомунікацій (оператор багатоканальної телемережі), який є власником (володільцем) або орендарем РЕЗ мовлення й отримав ліцензію провайдера програмної послуги Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення або який зазначений у поданні Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення як користувач радіочастотного ресурсу України для багатоканальних телемереж, що передбачають використання радіочастотного ресурсу України.";
( Підпункт 1.4.2 пункту 1.4 розділу I в редакціїРішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
1.4.3. Юридичні або фізичні особи - технологічні користувачі, які мають намір користуватися РЧР України без надання телекомунікаційних послуг.
1.5. Висновок щодо ЕМС не надається для тих РЕЗ стаціонарного розташування, технічні характеристики та умови експлуатації яких відповідають наведеним у додатку 1 до цього Порядку.
Тестові випробування мереж радіозв’язку, які використовують радіотехнологію, що визначена як перспективна для впровадження у розділі II Плану використання радіочастотного ресурсу України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 червня 2006 року № 815 (далі - План РЧР), з метою експериментального підтвердження забезпечення умов виконання ЕМС з іншими РЕЗ (ВП) у місці розташування та/або зоні використання, проводяться без видачі висновку щодо ЕМС за умови дотримання визначених УДЦР необхідних параметрів випромінювання РЕЗ (ВП) таких мереж радіозв’язку для уникнення шкідливих та електромагнітних завад, інших ризиків, пов’язаних із тестовим випробуванням таких мереж радіозв’язку.
( Пункт 1.5 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
1.6. Експлуатація РЕЗ (ВП) здійснюється на підставі дозволу на експлуатацію.
Дозвіл на експлуатацію РЕЗ (ВП) засвідчує право власника конкретного РЕЗ (ВП) на його експлуатацію протягом визначеного терміну в певних умовах. Дія дозволу обмежується виключно нормами Закону України "Про радіочастотний ресурс України" (далі - Закон) і не стосується прав власності, захисту здоров’я, безпеки праці тощо, які регулюються іншими законами України.
Якщо експлуатація РЕЗ відповідно до законодавства здійснюється на бездозвільній основі, користувач радіочастотного ресурсу повинен виконувати вимоги Норм, що регулюють використання деяких типів РЕЗ або ВП для їх експлуатації відповідно до вимог частини восьмої статті 30 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" (на бездозвільній та безоплатній основі), наведених у додатку до Переліку радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, на експлуатацію яких потрібен дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою, затвердженого рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 23 грудня 2014 року № 844, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 лютого 2015 року за № 201/26646 (із змінами) (далі - Норми).
( Пункт 1.6 розділу I в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
1.7. Порядок видачі дозволу на експлуатацію аматорської станції радіоаматору визначений Регламентом аматорського радіозв’язку України, затвердженим рішенням Національної комісії з питань регулювання зв’язку України від 21 жовтня 2010 року № 475, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18 лютого 2011 року за № 205/18943.
Процедуру надання, анулювання, продовження терміну дії спеціальних дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів фіксованого короткохвильового радіозв’язку та супутникового зв’язку посольствами (нунціатурами), місіями (інтернунціатурами) або іншими дипломатичними представництвами іноземних держав в Україні, генеральними консульствами, консульствами, віце-консульствами або консульськими агентствами іноземних держав (у тому числі консульськими установами, що очолюються почесними консульськими посадовими особами), створеними відповідно до Віденської конвенції від 18 квітня 1961 року про дипломатичні зносини та Віденської конвенції від 24 квітня 1963 року про консульські зносини, представництвами міжнародних міжурядових чи міжнародних неурядових організацій в Україні, створеними згідно з міжнародними договорами, в яких бере участь Україна, та процедуру оформлення тимчасових спеціальних дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів на території України для забезпечення проведення візитів іноземних делегацій на чолі з керівниками держав, урядів, парламентів та для забезпечення діяльності в Україні спеціальної моніторингової місії Організації з безпеки та співробітництва в Європі (ОБСЄ) і Консультативної місії Європейського Союзу з реформування сектора цивільної безпеки України визначено Порядком надання спеціальних дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів дипломатичними представництвами, консульськими установами іноземних держав, представництвами міжнародних організацій в Україні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2001 року № 818 (із змінами).
( Пункт 1.7 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
1.8. Перелік радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, на експлуатацію яких потрібен дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою, затверджений рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 23 грудня 2014 року № 844, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19 лютого 2015 року за № 201/26646 (далі - Перелік РЕЗ, для яких потрібен дозвіл).
( Пункт 1.8 розділу I в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 612 від 24.11.2015 )
1.9. Послуги і роботи, пов’язані з підготовкою та видачею висновків щодо ЕМС, участю в приймальних випробуваннях, підготовкою та видачею дозволів на експлуатацію згідно зі статтею 16 Закону, виконуються УДЦР та його регіональними філіями (далі - Філія) на договірних засадах відповідно до Тарифів на роботи (послуги) державного підприємства "Український державний центр радіочастот", пов'язані з користуванням радіочастотним ресурсом України та вимірюванням параметрів телекомунікаційних мереж, затверджених рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 01 листопада 2016 року № 578, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 листопада 2016 року за № 1530/29660 (зі змінами) (далі - Тарифи).
( Пункт 1.9 розділу I із змінами, внесеними згідно зРішеннями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 612 від 24.11.2015, № 254 від 28.05.2019 )
1.10. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
абонентський РЕЗ - РЕЗ, що входить до складу мережі радіозв’язку, робота якого здійснюється під управлінням базової станції або через космічну станцію-ретранслятор системи супутникового зв’язку;
базова станція - один або декілька стаціонарних РЕЗ одного типу з допоміжним обладнанням, розташованих у визначеному місці і призначених для забезпечення роботи інших РЕЗ у мережі радіозв'язку. Дозвіл на експлуатацію базової станції надається як дозвіл на експлуатацію РЕЗ, до складу якого входять зазначені РЕЗ;
мережа радіозв’язку (радіомережа) - сукупність РЕЗ (стаціонарних та/або рухомих), що спільно використовують номінали (смуги) радіочастот та поєднані в єдиному технологічному процесі забезпечення інформаційного обміну;
параметри випромінювання - основні параметри (енергетичні параметри, номінали або смуга частот, характеристики сигналу, спрямованість), що деталізують випромінювання конкретного стаціонарного РЕЗ (ВП) у визначеному місці його застосування;
позивний сигнал - літерно-цифрове сполучення (слово, мелодія), призначене для ідентифікації станції при проведенні сеансу радіозв’язку;
радіоелектронний засіб безпосереднього радіозв’язку - РЕЗ, що використовується без застосування базової станції;
рухомий радіоелектронний засіб - РЕЗ, місцезнаходження якого в радіомережі не визначається фіксованими географічними координатами;
рухомий радіоелектронний засіб стаціонарного застосування - РЕЗ, що встановлений на мобільній платформі (автомобіль, причіп, контейнер, інший рухомий об’єкт або транспортний засіб) та може переміщатися, але застосування (експлуатація) якого дозволяється як стаціонарного РЕЗ (за відсутності руху мобільної платформи) відповідно до умов дозволу на експлуатацію ( Норм);
( Пункт 1.10 розділу I доповнено новим абзацом дев’ятим згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
стаціонарний радіоелектронний засіб - РЕЗ, місцезнаходження якого в радіомережі (радіолінії) визначається фіксованими географічними координатами;
суднова станція - один чи декілька передавачів або приймачів або комбінація передавачів і приймачів, включаючи допоміжне обладнання, яке встановлене на борту судна.
умови дозволу на експлуатацію - сукупність зазначених у дозволі умов (у тому числі особливих умов) експлуатації заявленого типу РЕЗ або ВП у місці його встановлення з конкретними географічними координатами та/або за визначеною адресою або на зазначеній території відповідного регіону.
( Пункт 1.10 розділу I доповнено новим абзацом дванадцятим згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
Інші терміни, що використовуються в цьому Порядку, вживаються в значеннях, що визначені Законами України "Про радіочастотний ресурс України", "Про телекомунікації", "Про телебачення і радіомовлення", Переліком РЕЗ, для яких потрібен дозвіл та Регламентом радіозв’язку Міжнародного союзу електрозв’язку.
( Абзац одинадцятий пункту 1.10 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 612 від 24.11.2015 )
II. Порядок надання висновку щодо ЕМС
2.1. Юридична або фізична особа, фізична особа-підприємець (далі - Заявник) особисто, через уповноважений ним орган чи особу або рекомендованим листом з описом вкладення звертається до Філії УДЦР відповідного адміністративно-територіального регіону (Автономна Республіка Крим, область, місто Севастополь), у якому планується експлуатація РЕЗ, із заявою про видачу висновку щодо ЕМС.
2.2. У разі якщо експлуатація РЕЗ (ВП) (мережі радіозв’язку) планується в декількох адміністративно-територіальних регіонах, у місті Києві або Київській області, заявочні документи подаються безпосередньо до головного офісу УДЦР.
2.3. Радіотехнологія в заяві про видачу висновку щодо ЕМС визначається згідно з Планом РЧР.
Таблиця відповідності заявочних форм радіотехнологіям, зазначеним у Плані РЧР, наведена у додатку 2 до цього Порядку.
У разі впровадження в Україні нової радіотехнології до внесення відповідної зміни до додатка 2 застосовується форма заяви, встановлена для аналогічної радіотехнології з однаковим видом радіозв’язку, що визначений Планом РЧР.
( Пункт 2.3 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )( Пункт 2.3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
2.4. Форми заяв про видачу висновку щодо ЕМС РЕЗ та ВП наведено у додатках 3 - 13 до цього Порядку.
( Пункт 2.4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
2.5. До заяви про видачу висновку щодо ЕМС Заявник додає:
копію ліцензії на користування РЧР України (при повторному зверненні не додається), або копію ліцензії на мовлення (дозволу на тимчасове мовлення), або копію ліцензії провайдера програмної послуги Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення;
( Абзац другий пункту 2.5 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
пояснювальну записку, орієнтовний зміст якої наведено у додатку 13 до цього Порядку.
Копії документів, що додаються до заяви, засвідчуються підписом посадової особи та печаткою (в разі її наявності) суб'єкта господарювання, який має намір експлуатувати РЕЗ (ВП).
Заява та відповідні документи можуть бути подані Заявником до УДЦР у формі електронного документа через Інформаційну підсистему "Портал послуг УДЦР" (далі - Портал УДЦР) (my.ucrf.gov.ua) згідно з установленим форматом цих файлів.
( Пункт 2.5 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
Усі дані передаються із накладанням електронного підпису та електронної печатки (за наявності) уповноваженої особи Заявника відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги" (далі - Закон про ЕДП).
( Пункт 2.5 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
2.6. Під час перевірки даних про Заявника УДЦР користується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (usr.minjust.gov.ua/ua).
( Пункт 2.6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
2.7. За наявності підстав, визначених частиною сьомою статті 41 Закону, заява про надання висновку щодо ЕМС залишається без розгляду, про що в тижневий строк від дати реєстрації заяви головний офіс УДЦР (Філія) у письмовій формі інформує Заявника із зазначенням відповідних підстав.
2.8. У разі усунення причин, що були підставою для винесення рішення про залишення заяви без розгляду, Заявник може повторно звернутися із заявою про видачу висновку щодо ЕМС.
2.9. УДЦР визначає умови електромагнітної сумісності (далі - ЕМС), виконує відповідні розрахунки, у разі необхідності здійснює погодження і міжнародну координацію та формує проект висновку щодо ЕМС на підставі:
перевірки повноти й правильності оформлення заяви;
визначення відповідності заявлених параметрів випромінювання Національній таблиці розподілу смуг радіочастот України, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2005 року № 1208;
визначення особливостей застосування радіотехнологій у заявлених номіналах (смугах) радіочастот відповідно до Плану РЧР;
перевірки відповідності заявлених технічних характеристик РЕЗ умовам ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, ліцензії на мовлення (дозволу на тимчасове мовлення) або ліцензії провайдера програмної послуги чи подання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення для багатоканальних телемереж, які передбачають використання радіочастотного ресурсу України;
( Абзац п'ятий пункту 2.9 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
( Абзац шостий пункту 2.9 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
результатів погоджень та міжнародної координації;
розрахунку (визначення умов) ЕМС із заявленими технічними характеристиками.
( Абзац п'ятий пункту 2.9 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
2.10. УДЦР при розрахунках (визначенні умов) ЕМС ураховуються:
існуючі та заплановані присвоєння радіочастот України;
завантаженість смуг радіочастот, електромагнітна обстановка та наявність необхідного радіочастотного ресурсу в конкретному регіоні або пункті, де планується експлуатація РЕЗ, а також, у разі потреби, результати радіочастотного моніторингу;
присвоєння радіочастот, що внесені до Міжнародного довідкового регістру частот Міжнародного союзу електрозв’язку (далі - МСЕ), чи відповідні частотні плани;
міжнародні зобов’язання, прийняті Адміністрацією зв’язку України в рамках МСЕ, Європейської конференції адміністрацій пошт і телекомунікацій (далі - CEРT), двосторонніх чи багатосторонніх міжнародних договорів з адміністраціями зв’язку інших країн;
рекомендації МСЕ, СЕРТ, захисні критерії, умови забезпечення ЕМС РЕЗ різного призначення;
встановлені обмеження на використання окремих смуг радіочастот та місця розташування РЕЗ.
2.11. За згодою Заявника у разі необхідності експериментального підтвердження виконання умов ЕМС РЕЗ (ВП) Заявника з іншими РЕЗ можуть бути призначені натурні випробування.
2.12. За згодою Заявника у разі необхідності експериментального підтвердження забезпечення необхідної якості зв’язку та виконання ЕМС РЕЗ Заявника з іншими РЕЗ (ВП) можуть бути призначені тестові випробування.
2.13. Організація та проведення натурних та/або тестових випробувань зазначаються в особливих умовах відповідного висновку щодо ЕМС.
2.14.Строк надання Заявникові висновку визначений частиною десятою статті 41 Закону. Протягом встановленого строку УДЦР повинен підготувати проект висновку щодо ЕМС, направити Заявнику повідомлення та рахунок на оплату проведення робіт з підготовки та оформлення висновку щодо ЕМС або надати відмову в наданні висновку із зазначенням підстав, встановлених частиною дванадцятою статті 41 Закону.
2.15. УДЦР має право на отримання від Заявника додаткової інформації відповідно до частини тринадцятої статті 41 Закону.
2.16. У разі необхідності погодження з Генеральним штабом Збройних Сил України строк підготовки висновку щодо ЕМСне повинен перевищувати 80 календарних днів.
У разі необхідності міжнародної координації строк підготовки висновку продовжується на період, визначений Регламентом радіозв'язку МСЕ або відповідними міжнародними договорами.
Щодо необхідності погодження з Генеральним штабом Збройних Сил України та/або міжнародної координації УДЦР протягом п’яти робочих днів від дати відправки документів до відповідних органів у письмовій формі інформує Заявника.
2.17. У разі несплати Заявником протягом 30 календарних днів з дати відправлення йому рахунку за роботи з підготовки та оформлення висновку щодо ЕМС УДЦР письмово повторно інформує про необхідність оплати рахунку.
Якщо протягом 15 календарних днів з дати відправлення повторного інформування рахунок не буде оплачений, УДЦР скасовує результати відповідних робіт, про що у письмовій формі повідомляє Заявника.
2.18. Зміст висновку щодо ЕМС наведено в додатку 15 до цього Порядку.
( Пункт 2.18 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
2.19. Висновок щодо ЕМС оформлюється та видається на бланку, зразок якого наведено в додатку 16 до цього Порядку. Бланки висновків виготовляються УДЦР за рахунок власних госпрозрахункових коштів.
Заявник за бажанням замовляє оформлення висновку щодо ЕМС у формі електронного документа із накладанням електронного підпису та електронної печатки (за наявності) уповноваженої особи УДЦР відповідно до Закону про ЕДП або у паперовій формі.
( Пункт 2.19 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019; в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 280 від 21.07.2020 )( Пункт 2.19 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
2.20. Оформлений висновок щодо ЕМС надається Заявникові не пізніше ніж через 3 робочі дні після надходження оплати за відповідним рахунком УДЦР. Висновок щодо ЕМС Заявник особисто, через уповноважений ним орган чи особу отримує за місцем реєстрації заяви.
2.21. Відмова в наданні висновку щодо ЕМС надається Заявнику за таких обставин:
невиконання умов ЕМС з діючими або раніше запланованими РЕЗ, у тому числі з РЕЗ спеціальних користувачів (негативні результати погодження Генеральним штабом Збройних Сил України);
негативних результатів міжнародної координації.
2.22. Протягом 5 робочих днів з дати виникнення обставин УДЦР у письмовій формі із зазначенням підстав повідомляє Заявника про відмову в наданні висновку щодо ЕМС.
2.23. Заявник має право за письмовим запитом одержати від УДЦР офіційну інформацію про стан підготовки висновку щодо ЕМС.
ІІІ. Порядок видачі дозволу на експлуатацію
3.1. Для отримання (продовження дії, переоформлення) дозволу на експлуатацію Заявник, який має намір експлуатувати РЕЗ (ВП), особисто, через уповноважений ним орган чи особу або рекомендованим листом з описом вкладення звертається до Філії (головного офісу УДЦР) з відповідною заявою.
Заява та відповідні документи можуть бути подані Заявником до УДЦР у формі електронного документа через Портал УДЦР (my.ucrf.gov.ua) згідно з установленим форматом цих файлів.
Усі дані передаються із накладанням електронного підпису та електронної печатки (за наявності) уповноваженої особи Заявника відповідно до Закону про ЕДП.
( Пункт 3.1 розділу III в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
3.2. У разі якщо експлуатація РЕЗ (мережі радіозв’язку) планується в декількох адміністративно-територіальних регіонах (Автономна Республіка Крим, область, місто Севастополь), у місті Києві або Київській області, заяви подаються безпосередньо до головного офісу УДЦР.
Іноземний технологічний користувач для отримання дозволу на експлуатацію РЕЗ (на обумовлений термін, але не більше ніж на три місяці), у тому числі з метою забезпечення висвітлення, проведення організаційних і технічних заходів у сфері культури та мистецтва, видатки на які здійснюються з державного бюджету, а також інших заходів загальнодержавного та міжнародного рівня, звертається безпосередньо до головного офісу УДЦР.
( Пункт 3.2 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
3.3. Для отримання (продовження дії, переоформлення) дозволу на експлуатацію суднової станції Заявник звертається до головного офісу УДЦР (Філії) за місцем державної реєстрації судна в Україні.
( Пункт 3.3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
3.4. За необхідності УДЦР призначає позивні сигнали, які вказуються у дозволі на експлуатацію суднової станції.
3.4.1. Судновим станціям залежно від умов експлуатації судна призначаються: позивний сигнал, номер вибіркового виклику, ідентифікатор морської рухомої служби, код автоматичної системи ідентифікації відправника повідомлення (ATIS).
( Підпункт 3.4.1 пункту 3.4 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 612 від 24.11.2015 )
3.4.2. Призначення судновій станції сигналів розпізнавання здійснюється за зверненням Заявника до головного офісу УДЦР. Форма заяви про призначення позивних сигналів судновій станції наведена у додатку 17 до цього Порядку.
( Пункт 3.4.2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
3.4.3. Про призначені судновій станції сигнали УДЦР повідомляє Заявника не пізніше ніж через 3 робочі дні після надходження коштів на поточний рахунок УДЦР за роботи з їх призначення.
3.5. Форми заяв про видачу (продовження строку дії) дозволу на експлуатацію наведено у додатках 18-35 до цього Порядку.
Таблицю відповідності заявочних форм радіотехнологіям, зазначеним у Плані РЧР, наведено у додатку 2 до цього Порядку. У разі впровадження в Україні нової радіотехнології до внесення відповідної зміни до додатка 2 застосовується форма заяви, встановлена для аналогічної радіотехнології з однаковим видом радіозв’язку, що визначений Планом РЧР.
( Пункт 3.5 розділу III в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
3.6. За необхідності УДЦР призначає позивні сигнали, які вказуються у дозволі на експлуатацію.
3.7. До заяви про видачу дозволу на експлуатацію Заявник додає комплект документів, визначений статтею 42 Закону.
Копії документів, що додаються до заяви, засвідчуються підписом посадової особи та печаткою (в разі її наявності) суб'єкта господарювання, який має намір експлуатувати РЕЗ (ВП).
3.8. Під час перевірки перевірки даних про Заявника УДЦР користується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (usr.minjust.gov.ua/ua).
Під час видачі дозволів на експлуатацію суднової станції УДЦР здійснює обмін даними стосовно сигналів розпізнавання та радіообладнання суден, що мають право плавання під Державним Прапором України, із суб’єктами, які забезпечують функціонування Національного центру дальньої ідентифікації та контролю місцезнаходження суден.
Під час видачі дозволу на експлуатацію РЕЗ відповідно до умовного позначення дозволу Д04 Плану РЧР УДЦР взаємодіє з уповноваженою організацією в Україні, відповідальною за проведення відповідного заходу, для отримання відповідної інформації.
( Пункт 3.8 розділу III в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
3.9. До заяви про видачу (продовження строку дії) дозволу на експлуатацію РЕЗ (додаток 29) або суднової станції (додаток 30) фізична особа надає копію документа, що посвідчує особу.
( Пункт 3.9 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
3.10. Заява про видачу дозволу на експлуатацію подається Заявником до закінчення строку дії відповідного висновку щодо ЕМС.
3.11. За наявності підстав, визначених частиною десятою статті 42 Закону, заява про видачу дозволу на експлуатацію залишається без розгляду, про що в тижневий строк від дати реєстрації заяви УДЦР у письмовій формі повідомляє Заявника із зазначенням підстав.
3.12. Після завершення встановлення (монтажу) РЕЗ стаціонарного розташування, для якого надавався висновок щодо ЕМС, УДЦР у встановленому НКРЗІ порядку спільно із Заявником проводить приймальні випробування на місці експлуатації. За результатами приймальних випробувань складається акт первинного технічного контролю, який є підставою для прийняття рішення щодо можливості надання дозволу на експлуатацію.
3.13. Натурні (тестові) випробування проводяться Заявником відповідно до Порядку проведення приймальних випробувань радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на місці експлуатації, затвердженого рішенням Національної комісії з питань регулювання зв’язку від 26 липня 2007 року № 854, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2007 року за № 930/14197, та особливих умов висновку щодо ЕМС.
3.14. Результати натурних та тестових випробувань оформлюються протоколом, один примірник якого надсилається до УДЦР для прийняття рішення стосовно можливості надання дозволу на експлуатацію.
3.15. Після завершення встановлення (монтажу) ВП УДЦР спільно із Заявником у встановленому законодавством порядку бере участь у приймальних випробуваннях ВП на місці експлуатації з перевіркою рівня зовнішнього випромінювання на відповідність встановленим нормам. За результатами приймальних випробувань складається акт первинного технічного контролю, який є підставою для прийняття рішення щодо можливості надання дозволу на експлуатацію.
3.16. Строк надання Заявникові дозволу визначено статтею 43 Закону.
3.17. Якщо за результатами первинного технічного контролю, натурних або тестових випробувань РЕЗ (ВП) буде виявлено невідповідність його типу, технічних характеристик, параметрів випромінювання наданому висновку щодо ЕМС, УДЦР приймає рішення про відмову у видачі дозволу на експлуатацію і повідомляє про це Заявника.
3.18. При невідповідності типу РЕЗ (ВП), технічні характеристики якого збігаються із вказаними у висновку щодо ЕМС, власник РЕЗ зобов’язаний звернутися до УДЦР із заявою про видачу висновку щодо ЕМС і дозволу на експлуатацію з оплатою робіт згідно з Тарифами.
3.19. Якщо за результатами первинного технічного контролю встановлено невідповідність параметрів випромінювання РЕЗ (ВП) тим, що зазначені у висновку щодо ЕМС, і це не потребує проведення додаткових розрахунків ЕМС, що підтверджується в ході тестових включень, УДЦР вказує у дозволі на експлуатацію уточнені дані. При цьому в особливих умовах дозволу на експлуатацію можливе зазначення періоду дослідної експлуатації (не більше 1 року).
Якщо протягом цього періоду зафіксовано неприпустимі радіозавади, власник РЕЗ зобов’язаний виконати зміну визначених УДЦР параметрів випромінювання з оформленням у встановленому порядку нового висновку щодо ЕМС та дозволу на експлуатацію з оплатою робіт згідно з Тарифами.
3.20. Якщо в ході первинного технічного контролю за результатами тестових включень (за умови відповідності параметрів випромінювання РЕЗ висновку щодо ЕМС) буде зафіксовано невиконання умов ЕМС РЕЗ Заявника із РЕЗ інших користувачів, УДЦР за власний рахунок у строк, передбачений статтею 41 Закону, проводить нові розрахунки ЕМС, у разі необхідності - погодження та міжнародну координацію.
3.21. Дозвіл видається заявникові не пізніше триденного строку після пред'явлення ним документа, що підтверджує оплату робіт з підготовки висновку щодо електромагнітної сумісності та за видачу дозволу.
Заявник за бажанням замовляє оформлення дозволу у формі електронного документа із накладанням електронного підпису та електронної печатки (за наявності) уповноваженої особи УДЦР відповідно до Закону про ЕДП або у паперовій формі.
( Пункт 3.21 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019; в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 280 від 21.07.2020 )
3.22. Заявник особисто, через уповноважений ним орган чи особу отримує в головному офісі УДЦР (Філії) дозволи на експлуатацію за місцем реєстрації заяви.
3.23. Зміст дозволів на експлуатацію наведено в додатках 36-38 до цього Порядку.
( Пункт 3.23 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
3.24. Бланки дозволів на експлуатацію виготовляються УДЦР за рахунок власних коштів. Зразки бланків дозволів на експлуатацію наведено у додатках 39, 40 до цього Порядку.
( Пункт 3.24 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
3.25. У разі якщо Заявник протягом 30 календарних днів від дня направлення йому повідомлення та рахунку на оплату робіт з підготовки та оформлення дозволу на експлуатацію не надав документ, що підтверджує внесення плати за ці роботи, УДЦР скасовує рішення про видачу відповідного дозволу.
3.26. З метою визначення суми щомісячного збору за користування РЧР у дозволі на експлуатацію, що надається суб’єктам господарювання, які користуються РЧР для розповсюдження телерадіопрограм, або технологічним користувачам, вказується загальна ширина смуги радіочастот, що використовується РЕЗ.
3.27. Строк дії дозволу на експлуатацію абонентського РЕЗ не може перевищувати строк дії дозволу на експлуатацію зв’язаної базової станції радіомережі.
3.28. Строк дії дозволу на експлуатацію суднової станції, РЕЗ безпосереднього радіозв’язку або терміналу рухомого супутникового зв’язку не може бути меншим за 5 років, якщо інше не передбачено Планом РЧР або не заявлено Заявником.
3.29. У разі зміни параметрів випромінювання РЕЗ, користувач повинен отримати новий висновок щодо ЕМС та дозвіл на експлуатацію. Після видачі нового дозволу на експлуатацію РЕЗ дозвіл, параметри випромінювання якого потребували змін, визнається недійсним.
( Пункт 3.29 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
3.30. Продовження строку дії дозволу на експлуатацію здійснюється відповідно до статті 44 Закону. Після видачі нового дозволу на експлуатацію дозвіл, що підлягав продовженню, визнається недійсним.
3.31. Для продовження строку дії дозволу на експлуатацію користувач повинен не пізніше ніж за 4 місяці до закінчення строку його дії звернутися до головного офісу УДЦР (Філії) із заявою про продовження строку дії дозволу.
3.32. Для продовження строку дії дозволу на експлуатацію, який було надано на підставі відповідної ліцензії, користувач повинен звернутися до головного офісу УДЦР (Філії) із заявою про продовження строку дії дозволу на експлуатацію не пізніше 30 днів після продовження строку дії відповідної ліцензії, якщо в її особливих умовах не зазначено інше.
3.33. Для продовження строку дії дозволу на експлуатацію абонентського РЕЗ користувач повинен звернутися до головного офісу УДЦР (Філії) із відповідною заявою не пізніше 30 днів після продовження строку дії дозволу на експлуатацію зв’язаної базової станції. Для продовження строку дії дозволу на експлуатацію РЕЗ безпосереднього радіозв’язку або суднової станції користувач повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку його дії звернутися до головного офісу УДЦР (Філії) із відповідною заявою.
3.34. Анулювання дозволу на експлуатацію здійснюється відповідно до статті 45 Закону. УДЦР сповіщає про анулювання дозволу на експлуатацію із зазначенням підстав для анулювання не пізніше 3 робочих днів від дати прийняття рішення. Рішення про анулювання дозволу на експлуатацію за зверненням користувача набирає чинності з дати його прийняття.
3.35. При анулюванні дозволу на експлуатацію базової станції дозволи на експлуатацію абонентських РЕЗ, що працюють у радіомережі під управлінням цієї базової станції, також підлягають анулюванню.
3.36. Переоформлення дозволу на експлуатацію здійснюється відповідно до статті 46 Закону. Після видачі нового дозволу на експлуатацію дозвіл, що підлягав переоформленню, визнається недійсним.
3.37. Протягом 30 робочих днів з дати переоформлення ліцензії на користування РЧР або ліцензії на мовлення (дозволів на тимчасове мовлення) Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, ліцензії провайдера програмної послуги Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення власник дозволу на експлуатацію, який оформлено на підставі відповідної ліцензії, зобов’язаний повідомити УДЦР про зміни даних у відповідній ліцензії та надати її копію.
Для дозволів на експлуатацію, які було надано на підставі ліцензії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, що переоформлялась, у разі зміни даних щодо розташування та параметрів випромінювання РЕЗ, які зазначені у дозволі на експлуатацію, застосовується процедура відповідно до пункту 3.29 Порядку.
( Пункт 3.37 розділу III в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
3.38. УДЦР може включати до дозволів на експлуатацію РЕЗ (ВП, суднової станції) умови, які не суперечать чинному законодавству та які є обов’язковими для виконання.
Користувач радіочастотного ресурсу розпочинає експлуатацію РЕЗ (ВП) тільки після отримання відповідного дозволу на експлуатацію РЕЗ (ВП) відповідно до вимог законодавства для РЕЗ (ВП), експлуатація яких здійснюється на дозвільній основі, або забезпечення виконання вимог Норм, якщо експлуатацію відповідних РЕЗ (ВП) передбачено на бездозвільній основі.
( Розділ III доповнено новим пунктом 3.38 згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
3.39. Використання радіочастотного ресурсу України суднами та іншими плавзасобами загальних користувачів здійснюється з урахуванням вимог законодавства України та міжнародних договорів. Суднові станції, що експлуатуються в міжнародних водах, відповідно до вимог статті 20 Регламенту радіозв’язку МСЕ мають бути занесені до Списку суднових станцій та присвоєнь ідентифікаторів морської рухомої служби (Список V службових публікацій МСЕ).
( Розділ III доповнено новим пунктом 3.39 згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )( Розділ IV виключено на підставі Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 254 від 28.05.2019 )
Директор Департаменту
регулювання та ліцензування

М.С. Сокирко
Додаток 1
до Порядку надання висновків
щодо електромагнітної сумісності
та дозволів на експлуатацію
радіоелектронних засобів
і випромінювальних пристроїв
ПЕРЕЛІК
РЕЗ стаціонарного розташування, для яких не потрібно оформлення висновку щодо ЕМС
№ з/пНазва РЕЗ (ВП)Категорія користувачів (експлуатантів РЕЗ)Параметри РЕЗ-1
радіотехнологіясмуги, номінали радіочастотмаксимальна потужність передавачамаксимальна еквівалентна ізотропно випромінювана потужністьпримітка
(умови забезпечення ЕМС, висота встановлення антен РЕЗ, обмеження географії розташування РЕЗ, радіус зони обслуговування, необхідність проведення натурних випробувань тощо)
12345678
1Повторювач сигналу мікрохвильової телерадіо-інформаційної системиСуб’єкти господарювання, які здійснюють розповсюдження телерадіопрограмБагатоканальне наземне телерадіо-мовлення11,7-12,5 ГГц10 мВт/канал шириною 40 МГцМінус 5 дБВт/канал шириною 40 МГцПовторювач сигналу мікрохвильової телерадіоінформаційної системи призначено для підвищення якості приймання сигналу у районах "затінення" виключно в межах існуючої зони обслуговування головної (базової) станції або ретранслятора відповідної мережі. Присвоєння радіочастот повторювачу здійснюється відповідно до технічних параметрів конкретної багатоканальної мережі, що зазначені у дозволі на експлуатацію головної (базової) станції та/або ретранслятора (за наявності) цієї мережі. При створенні радіозавад РЕЗ супутникового радіозв’язку у разі неможливості усунення неприпустимих радіозавад може бути ініційовано анулювання дозволу на експлуатацію
2Земна станція супутникового зв’язку типу VSATАбонент, який отримує телекомунікаційні послугиСупутниковий радіозв’язок13,75 - 14,4 ГГц (передача)
12,5 - 12,75 ГГц (прийом)
50 дБВт (максимальний діаметр антени - до 2 м включно)Для мереж супутникового зв`язку, що побудовані за топологією "зірка". Присвоєння радіочастот земній станції типу VSAT здійснюється відповідно до технічних параметрів конкретної супутникової мережі, що зазначені у дозволі на експлуатацію центральної земної станції цієї мережі. При виникненні непередбачених радіозавад іншим РЕЗ, для яких надавались висновки щодо ЕМС, параметри випромінювання земної станції типу VSAT підлягають коригуванню з отриманням нового дозволу на експлуатацію
3Повторювач сигналу GSM 900/1800Оператор телекомунікацій, який має відповідну ліцензіюЦифровий стільниковий радіозв’язок GSM-900/GSM-1800890-915 МГц
1710-1785 МГц
до 1 Вт на каналдо 8 дБВт у межах населених пунктів;
до 18 дБВт поза межами населених пунктів
Підсилення виключно каналів визначеної базової станції оператора без перенесення їх по частоті на інші канали, а також без підсилення інших каналів.
Встановлення на відстані від базових станцій, сигнал яких підсилюється:
до 2 км у межах населених пунктів;
до 20 км поза межами населених пунктів
935-960 МГц
1805-1880 МГц
до 1 Вт на каналдо 3 дБВт усередині приміщень
4Абонентський РЕЗАбонент, який отримує телекомунікаційні послугиШирокосмуговий радіодоступ1427-1451,5 МГц
1477-1497,5 МГц
10 дБВтДля абонентських РЕЗ, що розташовані у зоні обслуговування визначеної базової станції мережі та працюють під її управлінням.
При цьому умови електромагнітної сумісності мережі з іншими мережами визначаються на етапі здійснення присвоєнь радіочастот цій базовій станції.
Можливість надання дозволу на експлуатацію абонентського РЕЗ, що працює під управлінням конкретної базової станції, визначається залежно від параметрів випромінювання та технічних характеристик, що зазначені у дозволі на експлуатацію цієї базової станції.
При виникненні непередбачених радіозавад іншим РЕЗ, для яких надавались висновки щодо ЕМС, параметри випромінювання абонентського РЕЗ підлягають коригуванню з отриманням нового дозволу на експлуатацію. У разі неможливості усунення неприпустимих радіозавад може бути ініційовано анулювання дозволу на експлуатацію
1785-1805 МГц
1900-1920 МГц
9 дБВт
2100-2110 МГц
2200-2232 МГц
23 дБВт
2300-2400 МГц 12 дБВт
2400-2483,5 МГц100 мВт14 дБВт
3400-3600 МГц 11 дБВт
5150-5250 МГцЗгідно з Планом використання радіочастотного ресурсу України
, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2006 року № 815
5250-5300 МГц
5300-5350 МГц
5470-5670 МГц
5725-5850 МГц
5Абонентський РЕЗАбонент, який отримує телекомунікаційні послугиМультисервісний радіодоступ2500-2690 МГц 21 дБВтДля абонентських РЕЗ, що розташовані у зоні обслуговування визначеної базової станції мережі та працюють під її управлінням.
При цьому умови електромагнітної сумісності мережі з іншими мережами визначаються на етапі здійснення присвоєнь радіочастот цій базовій станції.
Можливість надання дозволу на експлуатацію абонентського РЕЗ, що працює під управлінням конкретної базової станції, визначається залежно від параметрів випромінювання та технічних характеристик, що зазначені у дозволі на експлуатацію цієї базової станції.
При виникненні непередбачених радіозавад іншим РЕЗ, для яких надавались висновки щодо ЕМС, параметри випромінювання абонентського РЕЗ підлягають коригуванню з отриманням нового дозволу на експлуатацію. У разі неможливості усунення неприпустимих радіозавад може бути ініційовано анулювання дозволу на експлуатацію
3600-3700 МГц 10 дБВт
10,50-10,65 ГГц/
10,15-10,30 ГГц
30 дБВт
12,75-13,25 ГГц500 мВт17 дБВт
25,5-26,5 ГГц/
24,5-25,5 ГГц
30 дБВт
27,5-29,5 ГГц 30 дБВт
6Абонентська станція стаціонарнаАбонент, який експлуатує абонентську станціюРадіодистанційне управління зовнішнім освітленням42,35 МГцдо 5 Втдо 10 дБВтДля абонентських РЕЗ, що розташовані у зоні обслуговування визначеної базової станції та працюють під її управлінням. При цьому умови електромагнітної сумісності базової станції з іншими РЕЗ визначаються на етапі здійснення присвоєнь радіочастот цій базовій станції. Можливість надання дозволу на експлуатацію абонентського РЕЗ, що працює під управлінням конкретної базової станції, визначається залежно від параметрів випромінювання та технічних характеристик, що зазначені у дозволі на експлуатацію цієї базової станції.
При виникненні непередбачених радіозавад іншим РЕЗ, для яких надавались висновки щодо ЕМС, параметри випромінювання абонентського РЕЗ підлягають коригуванню з отриманням нового дозволу на експлуатацію. У разі неможливості усунення неприпустимих радіозавад може бути ініційовано анулювання дозволу на експлуатацію
7Абонентська станція стаціонарнаАбонент, який експлуатує абонентську станціюРадіотелеметрія охоронних і пожежних системЗгідно з Планом використання радіочастотного ресурсу України
, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 09 червня 2006 року № 815
до 5 Втдо 10 дБВт Для абонентських РЕЗ, що розташовані у зоні обслуговування визначеної базової станції та працюють під її управлінням. При цьому умови електромагнітної сумісності базової станції з іншими РЕЗ визначаються на етапі здійснення присвоєнь радіочастот цій базовій станції.
Можливість надання дозволу на експлуатацію абонентського РЕЗ, що працює під управлінням конкретної базової станції, визначається залежно від параметрів випромінювання та технічних характеристик, що зазначені у дозволі на експлуатацію цієї базової станції.
При виникненні непередбачених радіозавад іншим РЕЗ, для яких надавались висновки щодо ЕМС, параметри випромінювання абонентського РЕЗ підлягають коригуванню з отриманням нового дозволу на експлуатацію. У разі неможливості усунення неприпустимих радіозавад може бути ініційовано анулювання дозволу на експлуатацію
8Абонентська станція стаціонарнаАбонент, який експлуатує абонентську станціюРадіотелеметрія та радіодистанційне керуванняЗгідно з Планом використання радіочастотного ресурсу України
, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 09 червня 2006 року № 815
до 5 Втдо 10 дБВт Для абонентських РЕЗ, що розташовані у зоні обслуговування визначеної базової станції та працюють під її управлінням. При цьому умови електромагнітної сумісності базової станції з іншими РЕЗ визначаються на етапі здійснення присвоєнь радіочастот цій базовій станції.
Можливість надання дозволу на експлуатацію абонентського РЕЗ, що працює під управлінням конкретної базової станції, визначається залежно від параметрів випромінювання та технічних характеристик, що зазначені у дозволі на експлуатацію цієї базової станції.
При виникненні непередбачених радіозавад іншим РЕЗ, для яких надавались висновки щодо ЕМС, параметри випромінювання абонентського РЕЗ підлягають коригуванню з отриманням нового дозволу на експлуатацію. У разі неможливості усунення неприпустимих радіозавад може бути ініційовано анулювання дозволу на експлуатацію
9Абонентська станція стаціонарнаАбонент, який експлуатує абонентську станціюРадіозв'язок передавання даних413-420 МГц/
423-430 МГц
450-450,6 МГц/ 460-460,6 МГц
462,525 МГц
440-442,125 МГц
442,525-446 МГц
446,4-447,725 МГц
448,15-450 МГц
до 5 Втдо 10 дБВт Для абонентських РЕЗ, що розташовані у зоні обслуговування визначеної базової станції та працюють під її управлінням. При цьому умови електромагнітної сумісності базової станції з іншими РЕЗ визначаються на етапі здійснення присвоєнь радіочастот цій базовій станції. Можливість надання дозволу на експлуатацію абонентського РЕЗ, що працює під управлінням конкретної базової станції, визначається залежно від параметрів випромінювання та технічних характеристик, що зазначені у дозволі на експлуатацію цієї базової станції. При виникненні непередбачених радіозавад іншим РЕЗ, для яких надавались висновки щодо ЕМС, параметри випромінювання абонентського РЕЗ підлягають коригуванню з отриманням нового дозволу на експлуатацію. У разі неможливості усунення неприпустимих радіозавад може бути ініційовано анулювання дозволу на експлуатацію
10Абонентська станція радіодоступу стаціонарнаАбонент, який отримує телекомунікаційні послугиМультимедійний радіодоступ40,5-42,5 ГГц до 30 дБВтДля абонентських РЕЗ, що розташовані у зоні обслуговування визначеної базової станції та працюють під її управлінням. При цьому умови електромагнітної сумісності базової станції з іншими РЕЗ визначаються на етапі здійснення присвоєнь радіочастот цій базовій станції.
Можливість надання дозволу на експлуатацію абонентського РЕЗ, що працює під управлінням конкретної базової станції, визначається залежно від параметрів випромінювання та технічних характеристик, що зазначені у дозволі на експлуатацію цієї базової станції.
При виникненні непередбачених радіозавад іншим РЕЗ, для яких надавались висновки щодо ЕМС, параметри випромінювання абонентського РЕЗ підлягають коригуванню з отриманням нового дозволу на експлуатацію. У разі неможливості усунення неприпустимих радіозавад може бути ініційовано анулювання дозволу на експлуатацію
11Радіорелейна станціяОператор телекомуніка-цій, який має відповідну ліцензію, або технологічний користувачРадіорелейний зв'язок59-64 ГГц10 дБмВт55 дБмВтМінімальний коефіцієнт підсилення антени 30 дБі. За умови забезпечення електромагнітної сумісності з РЕЗ спеціальних користувачів під час експлуатації
74-76 ГГц
84-86 ГГц
35 дБмВт85 дБмВтЗастосовується обов’язкова маска сигналу -41-14 (f-86) дБВт/100 МГц для 86,05 менше або дорівнює f менше або дорівнює 87 ГГц і -55 дБВт/100 МГц для 87 менше або дорівнює f менше або дорівнює 91,95 ГГц. Мінімальний коефіцієнт підсилення антени 38 дБі. У разі використання обладнання без автоматичного контролю випромінюваної потужності (АТРС) максимальна потужність передавача не повинна перевищувати 30 дБмВт
92-94 ГГц35 дБмВт85 дБмВтЗастосовується обов’язкова маска сигналу -41-14 (92-f) дБВт/100 МГц для 91 менше або дорівнює f менше або дорівнює 91,95 ГГц і -55 дБВт/100 МГц для 86,05 менше або дорівнює f менше або дорівнює 91 ГГц.
Мінімальний коефіцієнт підсилення антени 38 дБі. У разі використання обладнання без автоматичного контролю випромінюваної потужності (АТРС) максимальна потужність передавача не повинна перевищувати 30 дБмВт
12Промисловий, науковий, медичний або побутовий випромінювальний пристрій Експлуатант випромінювального пристроюПромислові, наукові, медичні та побутові випромінювальні пристроїЗгідно з Планом використання радіочастотного ресурсу України
, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 09 червня 2006 року № 815

Можуть використовуватися промисловими, науковими, медичними і побутовими радіовипромінювальними пристроями, якщо роботі радіослужб, які працюють у цих смугах радіочастот, не створюються завади