• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Регламенту Вищої ради правосуддя

Вища рада правосуддя | Рішення, Протокол, Форма типового документа, Регламент від 24.01.2017 № 52/0/15-17
Редакції
Реквізити
  • Видавник: Вища рада правосуддя
  • Тип: Рішення, Протокол, Форма типового документа, Регламент
  • Дата: 24.01.2017
  • Номер: 52/0/15-17
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Вища рада правосуддя
  • Тип: Рішення, Протокол, Форма типового документа, Регламент
  • Дата: 24.01.2017
  • Номер: 52/0/15-17
  • Статус: Документ діє
Редакції
Документ підготовлено в системі iplex
ВИЩА РАДА ПРАВОСУДДЯ
РІШЕННЯ
24.01.2017 № 52/0/15-17
Про затвердження Регламенту Вищої ради правосуддя
5 січня 2017 року набрав чинності Закон України "Про Вищу раду правосуддя".
Відповідно до статті 2 цього Закону статус, повноваження, засади організації та порядок діяльності Вищої ради правосуддя визначаються Конституцією України, цим Законом та Законом України "Про судоустрій і статус суддів"; Вища рада правосуддя затверджує регламент Вищої ради правосуддя, положення якого регулюють процедурні питання здійснення нею повноважень.
Зважаючи на викладене та керуючись статтями 2, 30 Закону України "Про Вищу раду правосуддя", Вища рада правосуддя
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Регламент Вищої ради правосуддя (додається).
2. Визнати таким, що втратив чинність, Регламент Вищої ради юстиції, затверджений рішенням Вищої ради юстиції від 30 липня 2015 року № 355/0/15-15, зі змінами, внесеними рішеннями Вищої ради юстиції від 24 вересня 2015 року № 697/0/15-15, від 17 листопада 2015 року № 867/0/15-15, від 9 червня 2016 року № 1179/0/15-16, від 20 жовтня 2016 року № 3017/0/15-16, від 28 листопада 2016 року № 3032/0/15-16.
Голова
Вищої ради правосуддя

І.М. Бенедисюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
РішенняВищої ради правосуддя
24.01.2017 № 52/0/15-17
РЕГЛАМЕНТ
Вищої ради правосуддя
Регламент Вищої ради правосуддя (далі - Регламент) регулює процедурні питання здійснення нею повноважень, визначених Конституцією України, законами України "Про Вищу раду правосуддя" (далі - Закон), "Про судоустрій і статус суддів", іншими законами України, порядок підготовки, розгляду та прийняття Вищою радою правосуддя (далі - Рада), її Дисциплінарними палатами та іншими органами рішень, а також інші питання діяльності Ради.
Розділ І. Загальна частина
Глава 1. Загальні положення
1.1. Основними засадами діяльності Ради та її органів є: верховенство права, відкритість, гласність, колегіальність, незалежність та безсторонність, розумність строків.
Глава 2. Обрання Голови Ради та його заступника
2.1. Рада на засіданні обирає таємним голосуванням Голову Ради та його заступника зі складу членів Ради не пізніше десяти днів з дня, коли посада Голови стала вакантною.
( Пункт 2.1 глави 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
2.2. Головує на засіданні Ради найстарший за віком член Ради.
Якщо до списку кандидатур на посаду Голови Ради внесено члена Ради, який є найстаршим за віком, то головування на засіданні Ради передається старшому за віком члену Ради, якого не внесено до списку кандидатур.
2.3. Для голосування під час виборів Голови Ради використовується бюлетень за формою, наведеною у Додатку до цього Регламенту.
2.4. Кандидати на посаду Голови Ради пропонуються членами Ради, а також шляхом самовисування. Кандидат має право зняти свою кандидатуру до початку голосування.
2.5. Список кандидатур на посаду Голови Ради, які внесені до бюлетеня, затверджується відкритим голосуванням.
2.6. Рада більшістю голосів від присутніх членів Ради обирає лічильну комісію у складі трьох членів Ради. До складу лічильної комісії не може входити член Ради, який головує на засіданні або балотується. Якщо сформувати лічильну комісію з дотриманням цього правила неможливо, лічильна комісія обирається у складі п’яти осіб.
2.7. Підрахунок голосів при обранні лічильної комісії здійснюється головуючим на засіданні Ради.
2.8. Лічильна комісія забезпечує виготовлення бюлетенів для таємного голосування відповідно до кількості членів Ради. На звороті бюлетенів члени лічильної комісії ставлять підписи, які посвідчуються гербовою печаткою. Бюлетень без підписів членів лічильної комісії та відтиску гербової печатки є недійсним.
2.9. Для проведення виборів Голови Ради лічильна комісія вносить до бюлетенів для таємного голосування в алфавітному порядку прізвища, імена та по батькові кандидатів на посаду Голови Ради.
2.10. Члени Ради засвідчують одержання бюлетенів своїми підписами у відомості видачі бюлетенів, яку підписує головуючий на засіданні. На бюлетенях, що не були отримані членами Ради, члени лічильної комісії роблять напис "Погашено" і засвідчують його своїми підписами. Такі бюлетені не враховуються під час обрахунку результатів голосування.
2.11. До початку голосування члени лічильної комісії надають для огляду членам Ради скриньку для голосування, яку опечатують у їх присутності та розміщують на видному місці у приміщенні, де відбувається засідання Ради.
2.12. Голосування відбувається таємно в окремому приміщенні, в якому заборонено перебувати будь-яким особам, крім члена Ради, який голосує. Член Ради проставляє навпроти прізвища кандидата, за якого він голосує, позначку "плюс" ("+") або будь-яку іншу. Бюлетень, в якому проставлено дві чи більше позначки або не проставлено жодної позначки, є недійсним.
2.13. Після проведення таємного голосування лічильна комісія перевіряє дійсність бюлетенів, підраховує голоси, подані за кожного кандидата, складає протокол про результати голосування, який підписують члени лічильної комісії.
2.14. Рішення про обрання Голови Ради ухвалюється відповідно до частини третьої статті 22 Закону.
Рішення Ради підписує головуючий на засіданні.
2.15. Результати таємного голосування оголошує один із членів лічильної комісії на засіданні Ради.
2.16. Якщо жоден кандидат не набере необхідної кількості голосів, проводяться нові вибори у порядку, передбаченому главою 2 цього Регламенту. До бюлетеня можуть вноситися прізвища і тих кандидатів, які були кандидатами на посаду Голови Ради під час голосувань, що відбулися.
2.17. Лічильна комісія передає головуючому на засіданні Ради бюлетені таємного голосування та протоколи лічильної комісії. Головуючий опечатує їх у присутності всіх членів Ради. Бюлетені таємного голосування та протоколи лічильної комісії долучаються до протоколу засідання Ради та зберігаються в архіві Ради разом із протоколом засідання.
2.18. Заступник Голови Ради обирається на засіданні Ради відповідно до статті 23 Закону та в порядку, визначеному главою 2 цього Регламенту для виборів Голови Ради.
Глава 3. Припинення повноважень Голови Ради та його заступника
3.1. Повноваження Голови Ради та заступника Голови Ради припиняються у разі:
- подання ними заяв про припинення повноважень Голови Ради та заступника Голови Ради;
- закінчення строку, на який їх було обрано;
- звільнення з посади члена Ради або припинення повноважень члена Ради.
3.2. Рішення про припинення повноважень Голови Ради або його заступника ухвалюється на засіданні Ради у пленарному складі більшістю членів Ради, які беруть участь у засіданні Ради.
3.3. Вибори нового Голови Ради або його заступника відбуваються в порядку, передбаченому главою 2 цього Регламенту.
3-1-1. У разі виявлення фактів, які свідчать про вчинення членом Ради діяння, передбаченого пунктами 3 - 6 частини першої статті 24 Закону України "Про Вищу раду правосуддя" , Голова Ради ініціює визначення члена Ради шляхом автоматизованого розподілу справ для здійснення перевірки виявлених обставин. Член Ради готує попередній висновок по суті цього питання, при підготовці якого він вправі опитувати працівників cекретаріату Ради, пропонувати надати пояснення члену Ради, перевірку щодо дій або бездіяльності якого він здійснює, робити запити в порядку, передбаченому статтею 31 Закону, здійснювати інші організаційні дії щодо підготовки цього питання до розгляду. Підготовка попереднього висновку щодо фактів вчинення членом Ради діяння, передбаченого пунктами 3 - 6 частини першої статті 24 Закону, і розгляд питання про внесення подання про звільнення члена Вищої ради правосуддя до органу, що обрав або призначив члена Ради, здійснюється у межах строку, передбаченого частиною шостою статті 20 Закону.
( Главу 3 розділу I доповнено новим пунктом 3-1-1 згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
3-1-2. Зупинення повноважень члена Ради здійснюється в порядку, визначеному частиною шостою статті 20 Закону.
( Главу 3 розділу I доповнено новим пунктом 3-1-2 згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
3-1-3. Питання про внесення подання про звільнення члена Вищої ради правосуддя до органу, що обрав або призначив члена Ради, розглядається на пленарному засіданні Ради. Таке рішення вважається ухваленим, якщо за нього проголосувало не менше чотирнадцяти членів Вищої ради правосуддя.
( Главу 3 розділу I доповнено новим пунктом 3-1-3 згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
Глава 4. Структура Ради
4.1. Для розгляду справ щодо дисциплінарної відповідальності суддів Рада утворює Дисциплінарні палати.
Для виконання повноважень, визначених Конституцією України, Законом та Законом України "Про судоустрій і статус суддів", Рада може утворювати інші органи.
Рішення про утворення органів Ради, їх чисельність ухвалюється більшістю членів Ради, які беруть участь у засіданні Ради.
4.2. Дисциплінарні палати утворюються з числа членів Ради. Склад Дисциплінарної палати має відповідати вимогам частини четвертої статті 26 Закону.
Кількість Дисциплінарних палат, кількісний та персональний склад кожної палати визначаються рішенням Ради.
Для організації роботи Дисциплінарної палати з її складу рішенням Ради обирається Секретар Дисциплінарної палати, який здійснює свої повноваження на постійній основі.
У разі відсутності Секретаря Дисциплінарної палати його обов’язки виконує член Дисциплінарної палати, який є найстаршим за віком.
Голова Верховного Суду не входить до складу жодної Дисциплінарної палати.
Доповідач у дисциплінарній справі входить до складу Дисциплінарної палати, яка розглядає дисциплінарну справу.
( Пункт 4.2 глави 4 розділу I в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
4.3. Секретар Дисциплінарної палати організовує роботу палати, призначає засідання палати та головує на ньому, формує порядок денний засідань палати, сприяє здійсненню учасниками дисциплінарної справи їхніх прав та обов’язків, спрямовує розгляд дисциплінарної справи на забезпечення об’єктивного та повного з’ясування обставин справи, вживає необхідних заходів для забезпечення в засіданні належного порядку та здійснює інші повноваження, визначені Регламентом Вищої ради правосуддя.
Питання, що виникають під час розгляду Дисциплінарною палатою дисциплінарної справи, вирішуються більшістю голосів членів палати.
Під час прийняття рішення з кожного питання жоден із членів Дисциплінарної палати не має права утримуватися від голосування та підписання рішення.
( Пункт 4.3 глави 4 розділу I в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
4.4. Повноваження інших органів, які створюються Радою для виконання повноважень, визначених Конституцією України, Законом та Законом України "Про судоустрій і статус суддів", крім Закону, регулюються положеннями та іншими актами, затвердженими рішенням Ради.
Розділ ІІ. Особлива частина
Глава 5. Здійснення повноважень Радою, її органами
5.1. Формою роботи Ради є засідання у пленарному складі, а її органів - Дисциплінарних палат, а також інших органів - засідання.
Засідання Ради та її органів проводяться відкрито.
5.2. Закрите засідання Ради, Дисциплінарної палати проводиться відповідно до частини першої статті 30, частини другої статті 49 Закону.
( Пункт 5.2 глави 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 294/0/15-20 від 04.02.2020 )
5.3. У закритому засіданні, крім учасників, мають право брати участь особи, якщо Радою чи Дисциплінарної палатою їх участь для розгляду відповідного питання чи дисциплінарної справи визнана необхідною. Особи, присутні на закритому засіданні Ради чи Дисциплінарної палати, повідомляються головуючим на засіданні про обов’язок не розголошувати відомості, що стали їм відомі під час розгляду відповідного питання чи дисциплінарної справи.
Рішення, ухвалені за результатами розгляду питання у закритому засіданні Ради чи Дисциплінарної палати, оприлюднюються на офіційному вебсайті Ради з виключенням інформації, яка підлягає захисту від розголошення.
( Пункт 5.3 глави 5 розділу II доповнено абзацом другим згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 2216/0/15-20 від 21.07.2020 )( Пункт 5.3 глави 5 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
5.4. Уся інформація щодо справ, які підготовлені до розгляду Радою, подається доповідачем до відповідного структурного підрозділу секретаріату Ради для формування порядку денного.
5.5. Відповідний структурний підрозділ секретаріату завчасно (крім організаційних питань) до дня проведення засідання Ради у пленарному складі чи засідання Дисциплінарної палати повідомляє членів Ради, членів Дисциплінарної палати про дату його проведення і надсилає їм в електронній формі проект порядку денного, інформаційні матеріали з питань, внесених до нього, за винятками, встановленими Законом та Регламентом.
5.6. Інформація про дату, час і місце проведення засідання, проект порядку денного засідання Ради (крім засідань з організаційних питань) чи Дисциплінарної палати оприлюднюється на офіційному веб-сайті Ради.
5.7. Член Ради на засіданні Ради у пленарному складі чи Дисциплінарної палати, членом якої він є, має право внести пропозиції про включення до проекту порядку денного засідання питань, якщо Закон не вимагає участі у засіданні особи, питання щодо якої пропонується включити до порядку денного засідання.
( Пункт 5.7 глави 5 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
5.8. Засідання Ради, її Дисциплінарної палати є повноважним, якщо в ньому бере участь більшість від складу Ради або Дисциплінарної палати відповідно. Засідання Ради у пленарному складі, на якому розглядається питання щодо внесення подання про призначення судді на посаду, є повноважним, якщо в ньому беруть участь не менше чотирнадцяти членів Ради.
5.9. Особа, питання щодо якої має розглядатися Радою, Дисциплінарною палатою, повідомляється відповідним структурним підрозділом секретаріату про такий розгляд згідно з частинами п’ятою і шостою статті 30 Закону, частинами четвертою і п’ятою статті 48 Закону.
5.10. Особи, які бажають бути присутніми на засіданнях Ради чи Дисциплінарної палати, допускаються до залу до початку засідання за наявності вільних місць.
5.11. Представники засобів масової інформації, журналісти акредитуються при Раді згідно із Законом України "Про інформацію" в порядку, визначеному відповідним положенням.
5.12. Учасники засідання та учасники дисциплінарної справи можуть брати участь у розгляді питання (справи) самостійно та/або через свого представника.
5.13. Повноваження представників мають бути підтверджені згідно з вимогами закону. Оригінали відповідних документів або їх належним чином засвідчені копії приєднуються до справи.
5.14. Перед початком засідання Ради у пленарному складі чи засідання Дисциплінарної палати відповідний структурний підрозділ секретаріату встановлює особу кожного запрошеного, перевіряє повноваження представників та ознайомлює осіб з їхніми правами та обов’язками.
5.15. Головує на пленарному засіданні Ради її Голова, а в разі його відсутності - заступник Голови Ради, за відсутності Голови Ради та заступника Голови Ради - член Ради, найстарший за віком.
5.16. Засідання Ради у пленарному складі призначається Головою Ради.
Засідання Ради можуть бути призначені Головою Ради з ініціативи члена Ради.
5.17. У призначений час головуючий на засіданні Ради у пленарному складі, перевіривши наявність кворуму, відкриває засідання та оголошує проект порядку денного, ставить на обговорення усі пропозиції, які вносять члени Ради, в порядку їх надходження.
Порядок денний засідання Ради у пленарному складі затверджується Радою відкритим голосуванням більшістю присутніх на засіданні членів Ради.
( Пункт 5.17 глави 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 2912/0/15-19 від 11.11.2019 )
5.18. Розгляд питання порядку денного Ради чи Дисциплінарної палати, якщо інше не визначено Законом, починається з доповіді доповідача, який викладає підстави прийняття матеріалів до розгляду, встановлені та досліджені обставини, висновок по суті питання.
5.19. У разі розгляду питання за відсутності на засіданні Ради запрошеної особи доповідач оголошує її письмові пояснення (за наявності) або стислий виклад змісту цих пояснень.
( Пункт 5.19 глави 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 2912/0/15-19 від 11.11.2019 )
5.19-1. У разі необхідності проведення додаткової перевірки, витребування матеріалів щодо справи, яка розглядається, розгляд справи (питання порядку денного) може бути відкладено або зупинено.
( Главу 5 розділу II доповнено пунктом 5.19-1 згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 2912/0/15-19 від 11.11.2019 )
5.20. До закінчення розгляду справи (питання порядку денного) головуючий на засіданні пропонує обговорити справу (питання порядку денного) на місці або у нарадчій кімнаті, а за наполяганням хоча б одного із членів Ради - у нарадчій кімнаті.
Рішення Ради, Дисциплінарної палати ухвалюється після обговорення.
( Пункт 5.20 глави 5 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 2912/0/15-19 від 11.11.2019 )
5.21. На засіданні Дисциплінарної палати в разі коли головуючий є доповідачем, головує член палати, який обирається членами Дисциплінарної палати відкритим голосуванням простою більшістю голосів.
( Пункт 5.21 глави 5 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
5.22. Головуючий на засіданні Дисциплінарної палати перед початком засідання оголошує склад присутніх на засіданні членів Дисциплінарної палати, з'ясовує питання щодо відводів та клопотань, оголошує проект порядку денного, ставить на обговорення усі пропозиції, які вносять члени Дисциплінарної палати, в порядку їх надходження.
Порядок денний засідання Дисциплінарної палати затверджується відкритим голосуванням більшістю присутніх на засіданні членів Дисциплінарної палати.
( Пункт 5.22 глави 5 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 294/0/15-20 від 04.02.2020 )
5.23. У разі розгляду питання за відсутності учасника дисциплінарної справи доповідач оголошує його письмові пояснення (за наявності) або стислий виклад змісту цих пояснень.
( Пункт 5.23 глави 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 2912/0/15-19 від 11.11.2019 )
5.24. Засідання Ради або Дисциплінарної палати можуть проводитися в режимі відеоконференції за наявності технічної можливості за винятком закритих засідань. Рішення про проведення засідання Ради в режимі відеоконференції приймається Головою Ради (особою, що виконує його обов'язки) з власної ініціативи, за ініціативою члена (членів) Ради, за клопотанням учасника, поданим не пізніше ніж за п'ять днів до засідання.
Якщо учасник подав клопотання про участь у засіданні та з'явився в засідання Ради чи Дисциплінарної палати, він бере участь у засіданні в загальному порядку.
Рішення про проведення засідання Дисциплінарної палати в режимі відеоконференції приймається Секретарем Дисциплінарної палати.
5.24.1. Засідання Ради, Дисциплінарної палати в режимі відеоконференції проводиться в порядку, визначеному главою 5 цього Регламенту, з урахуванням особливостей, передбачених цим розділом.
5.24.2. Одночасно із прийняттям рішення про проведення засідання в режимі відеоконференції Голова Ради, Секретар Дисциплінарної палати доручає відповідним структурним підрозділам секретаріату забезпечити підготовку такого засідання Ради, Дисциплінарної палати.
5.24.3. Для участі у засіданні в режимі відеоконференції із застосуванням власних технічних засобів учасник повинен попередньо зареєструватися з використанням власного електронного підпису в Системі, визначеній Порядком роботи з технічними засобами відеоконференцзв'язку під час судового засідання в адміністративному, цивільному та господарському процесах за участі сторін поза межами приміщення суду, затвердженим Державною судовою адміністрацією України.
Учасник, що бере участь у засіданні Ради, засіданні Дисциплінарної палати в режимі відеоконференції із використанням власних технічних засобів, зобов'язаний:
- зайти та авторизуватися в Системі за 15 хвилин до часу засідання;
- активувати технічні засоби (мікрофон, навушники та камера) та перевірити їх працездатність шляхом тестування за допомогою Системи;
- очікувати запрошення.
Підтвердження особи учасника відбувається шляхом його авторизації в Системі із застосуванням електронного підпису.
( Пункт 5.24 глави 5 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 934/0/15-20 від 09.04.2020 )
5.25. Рада та Дисциплінарні палати розглядають питання, віднесені Законом до їх компетенції, у розумні строки. Якщо Закон і цей Регламент визначають строки розгляду певних категорій справ, Рада та Дисциплінарні палати розглядають питання у ці строки.
( Главу 5 розділу II доповнено новим пунктом 5.25 згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
5.26. Засідання Ради або Дисциплінарної палати проводяться державною мовою.
Розгляд та вирішення питань на засіданнях Ради або Дисциплінарної палати і ухвалення ними рішень здійснюється колегіально.
( Главу 5 розділу II доповнено пунктом 5.26 згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
Глава 5-1. Розгляд Радою питань, пов'язаних із проведенням конкурсу на зайняття посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, призначенням та звільненням з посад членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України
5-1.1. Розгляд Радою матеріалів про призначення кандидатів на вакантні посади членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України здійснюється відповідно до статті 95 Закону України "Про судоустрій і статус суддів".
5-1.1.2. Попередній розгляд матеріалів про призначення кандидата на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України здійснює член Вищої ради правосуддя - доповідач, визначений автоматизованою системою розподілу справ, який готує висновок та передає їх до відповідного структурного підрозділу секретаріату Ради для формування порядку денного Ради.
5-1.1.3. Кандидат на зайняття посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України має право знайомитися із зібраними стосовно нього матеріалами.
5-1.1.4. З метою оцінки відповідності кандидата на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України встановленим законом вимогам Рада проводить співбесіду з кандидатом.
5-1.1.5. Розгляд питання про призначення кандидата на вакантну посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України у засіданні Ради розпочинається з доповіді члена Вищої ради правосуддя - доповідача та промови кандидата на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, після чого члени Ради ставлять кандидату запитання.
5-1.1.6. Розгляд питання про призначення кандидата на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України може бути відкладено для з'ясування обставин, які стали відомі під час співбесіди.
5-1.1.7. За результатами співбесіди Рада ухвалює обґрунтоване і вмотивоване рішення про призначення на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України або про відмову у призначенні на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
5-1.1.8. Рішення про призначення на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України підписує головуючий на засіданні одноособово.
5-1.1.9. Рада може відмовити кандидату у призначенні на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України тільки на підставі обґрунтованих відомостей, які були отримані Радою в передбаченому законом порядку.
5-1.1.10. Рішення про відмову у призначенні на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України підписують усі члени Ради, які брали участь у його ухваленні.
5-1.1.11. Рішення про призначення на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України або про відмову у призначенні на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України оприлюднюється на офіційному вебсайті Ради, копія рішення надсилається кандидату на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Конкурсній комісії, Вищій кваліфікаційній комісії суддів України.
5-1.2. Розгляд Радою подання про звільнення з посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України здійснюється відповідно до статті 96 Закону України "Про судоустрій і статус суддів".
5-1.2.1. Попередній розгляд матеріалів стосовно звільнення з посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України здійснює член Вищої ради правосуддя - доповідач, визначений автоматизованою системою розподілу справ, який складає висновок.
5-1.2.2. Запрошення на засідання Ради члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, стосовно якого розглядається питання про звільнення, є обов'язковим.
У разі неможливості з поважних причин взяти участь у засіданні Ради член Вищої кваліфікаційної комісії суддів України може заявити клопотання про відкладення розгляду питання про звільнення його з посади.
5-1.2.3. Розгляд питання про звільнення з посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України розпочинається з доповіді члена Вищої ради правосуддя - доповідача, визначеного автоматизованою системою розподілу справ.
Після доповіді члена Вищої ради правосуддя - доповідача член Вищої кваліфікаційної комісії суддів України має право бути заслуханим на засіданні Ради та надати відповідні пояснення. Члени Ради можуть ставити йому запитання.
5-1.2.4. За результатами розгляду питання про звільнення з посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України Рада ухвалює вмотивоване рішення, яке викладається у письмовій формі, підписується усіма членами Ради, що брали участь у його ухваленні.
5-1.2.5. Рішення Ради про звільнення або відмову у звільненні з посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України з посади оприлюднюється на офіційному вебсайті Ради, копія рішення надсилається до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
( Розділ II доповнено главою 5-1 згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 3472/0/15-19 від 12.12.2019; в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 2124/0/15-21 від 26.10.2021 )
Глава 6. Протоколи засідання. Фіксування засідання технічними засобами
6.1. На засіданнях Ради, Дисциплінарних палат ведуться протоколи та здійснюється повне фіксування технічними засобами, за винятком тієї частини засідання, що проводиться у нарадчій кімнаті.
Відеотрансляція засідань Ради може відбуватися лише за наявності клопотань (згоди) всіх сторін (осіб, щодо яких розглядається питання порядку денного), за результатами розгляду яких Рада ухвалює відповідне рішення.
( Пункт 6.1 глави 6 розділу II доповнено абзацом згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 2912/0/15-19 від 11.11.2019 )
6.2. Ведення протоколів засідання Ради забезпечує відповідний структурний підрозділ секретаріату, а протоколів засідання Дисциплінарної палати - секретар засідання палати.
6.3. Заступник Голови Ради або інший член Ради за дорученням головуючого на засіданні письмово фіксує результати голосування під час прийняття рішень Радою у нарадчій кімнаті у випадках, визначених Законом та цим Регламентом, та надає їх за своїм підписом секретарю засідання для занесення до протоколу засідання.
( Пункт 6.3 глави 6 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 2912/0/15-19 від 11.11.2019 )( Пункт 6.4 виключено на підставі Рішення Вищої ради правосуддя № 2633/0/15-18 від 16.08.2018 )
6.5. У протоколі зазначаються:
- прізвище, ім’я, по батькові секретаря засідання;
- місце, дата проведення засідання;
- час початку і закінчення засідання;
- склад Ради (Дисциплінарної палати) та інформація про його зміну під час засідання;
- відомості про учасників засідання (учасників дисциплінарної справи);
- послідовність дій Ради (Дисциплінарної палати).
( Пункт 6.5 глави 6 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
6.6. Протокол повинен бути оформлений та підписаний працівником секретаріату Ради, який виконував обов’язки секретаря цього засідання, не пізніше ніж на сьомий день з дня закінчення засідання.
( Пункт 6.6 глави 6 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
6.7. Витяг із протоколу засідання або копія технічного запису надається на підставі відповідних клопотань особам, які є учасниками розгляду справ (матеріалів) Радою чи Дисциплінарною палатою, їхнім представникам, учасникам дисциплінарного провадження або дисциплінарної справи (скаржникам, суддям або їхнім представникам).
( Абзац перший пункту 6.7 глави 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 294/0/15-20 від 04.02.2020; в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 1444/0/15-21 від 01.07.2021 )
Витяг із протоколу засідання засвідчує уповноважена особа секретаріату Ради.
( Абзац другий пункту 6.7 глави 6 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 2216/0/15-20 від 21.07.2020 )
За наявності технічної можливості особі надається копія технічного запису (в разі надання нею відповідного носія інформації) або дистанційний доступ до копії технічного запису, розміщеного у хмарному сховищі.
( Пункт 6.7 глави 6 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 1444/0/15-21 від 01.07.2021 )
Глава 7. Відвід (самовідвід) члена Ради
7.1. Член Ради зобов’язаний відмовитися від участі у розгляді питання з підстав, визначених частиною п’ятою статті 20 Закону.
У разі встановлення підстав, визначених частиною п’ятою статті 20 Закону, доповідач невідкладно передає матеріали (заяву, скаргу, подання) для повторного автоматизованого розподілу відповідно до Положення про автоматизовану систему розподілу справ (визначення члена Вищої ради правосуддя - доповідача).
( Пункт 7.1 глави 7 розділу II доповнено абзацом другим згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
7.2. Питання про відвід (самовідвід) члена Ради вирішується відповідно до статті 33 Закону.
Заява про відвід члена Ради, заявлена (подана) на стадії вивчення скарги (питання), розглядається Дисциплінарною палатою чи Радою, до повноважень якої віднесено розгляд такої скарги (питання).
( Пункт 7.2 глави 7 розділу II доповнено абзацом згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 2912/0/15-19 від 11.11.2019 )
7.3. Заява про відвід (самовідвід) подається у письмовій формі щодо кожного члена Ради окремо. Відвід (самовідвід) повинен бути мотивованим.
7.4. Якщо заява про відвід не відповідає вимогам пункту 7.3 цього Регламенту, вона залишається без розгляду, про що постановляється протокольна ухвала.
7.5. Рішення про відвід (самовідвід) ухвалюється більшістю членів Ради, які беруть участь у засіданні Ради чи її органу, шляхом голосування в нарадчій кімнаті, за відсутності члена Ради, питання про відвід (самовідвід) якого вирішується.
7.6. У разі задоволення заяви про відвід (самовідвід) члену (членам) Ради чи її органу питання розглядається без участі відведеного члена (відведених членів) Ради чи відведеного члена (відведених членів) її органу.
7.7. Якщо після задоволення відводу (самовідводу) члена (членів) Ради відсутній кворум на засіданні Ради чи Дисциплінарної палати, розгляд питання відкладається.
7.8. У разі задоволення заяви про відвід (самовідвід) члену (членам) Дисциплінарної палати дисциплінарна справа розглядається палатою тим самим кількісним складом палати без участі відведеного члена (членів) палати або іншим складом Дисциплінарної палати, який визначається у порядку, встановленому частиною п’ятою статті 26 Закону.
7.9. У разі задоволення відводу (самовідводу) члену Ради чи Дисциплінарної палати, який є доповідачем, інший член Ради чи Дисциплінарної палати - доповідач визначається автоматизованою системою розподілу справ.
Глава 8. Дисципліна на засіданні
8.1. Учасники засідання, учасники дисциплінарної справи надають пояснення, відповідають на запитання лише після надання їм слова головуючим на засіданні Ради чи Дисциплінарної палати.
Час надання пояснень кожною стороною становить не більше 20 хвилин.
( Пункт 8.1 глави 8 розділу II доповнено абзацом згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 2912/0/15-19 від 11.11.2019 )
8.2. Учасники засідання, учасники дисциплінарної справи та інші заінтересовані особи, представники засобів масової інформації зобов’язані:
- виконувати розпорядження головуючого щодо додержання порядку під час засідання;
- не створювати перешкод для нормального ходу засідання та утримуватись під час засідання від пересування по залу, розмов, реплік;
- вимкнути мобільні телефони та будь-які інші пристрої чи технічні засоби, що можуть заважати проведенню засідання.
8.3. Особу, яка допустила порушення дисципліни на засіданні, головуючий попереджає про необхідність додержання порядку на засіданні.
Якщо присутні на засіданні особи протиправно перешкоджають його проведенню, головуючий на засіданні може прийняти мотивоване рішення про позбавлення їх права бути присутніми на засіданні.
Глава 9. Рішення Ради, її органів
9.1. Результатом розгляду питань діяльності Ради та її органів, віднесених Законом до їхньої компетенції, а також вирішення питань організаційної діяльності Ради є рішення, які ухвалюють у таких формах:
а) рішення;
б) ухвала;
в) протокольна ухвала.
Розгляд питання (справи) закінчується ухваленням рішення.
Питання, пов’язані з відкриттям справи, зупиненням провадження у справі, залишенням заяви без розгляду та її поверненням, поверненням дисциплінарної скарги, а також в інших випадках, визначених цим Регламентом, вирішуються шляхом постановлення ухвал.
Рішення Ради чи Дисциплінарної палати з процедурних питань заноситься до протоколу засідання (протокольна ухвала).
( Пункт 9.1 глави 9 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
9.2. Рішення ухвалюється більшістю членів Ради, які беруть участь у засіданні Ради у пленарному складі чи її органу, якщо інше не визначено Законом.
9.3. Член Ради чи її органу під час ухвалення рішення голосує "за" або "проти".
9.4. Рішення Ради, її органів ухвалюється на засіданні Ради, її органів, якщо інше не визначено Законом.
У випадках, визначених Законом, рішення Ради, її органів ухвалюється у нарадчій кімнаті, бути присутніми у якій іншим особам, крім членів Ради чи Дисциплінарної палати, які мають право голосу при ухваленні рішення, забороняється.
Рішення ухвалюється відкритим голосуванням, якщо інше не встановлено Законом, за допомогою електронної системи в такий спосіб, що унеможливлює голосування іншої особи замість члена Ради.
Після закінчення кожного голосування за допомогою електронної системи його результати висвітлюються на інформаційному табло електронної системи в залі засідань та оголошуються головуючим на засіданні.
У разі відсутності технічної можливості здійснювати голосування за допомогою електронної системи голосування здійснюється шляхом фіксування волевиявлення члена Ради - "За" або "Проти" у протоколі (відомості про голосування) згідно з формою, затвердженою Радою, яка є додатком 3 до цього Регламенту.
Рішення із процедурних або організаційних питань порядку денного може ухвалюватися з голосу (підняттям руки).
Результати голосування оголошуються головуючим на засіданні.
( Пункт 9.4 глави 9 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 2912/0/15-19 від 11.11.2019 )
9.5. Рішення у дисциплінарній справі має відповідати вимогам частини восьмої статті 50 Закону.
9.6. Проект рішення готує член Ради чи Дисциплінарної палати, який автоматизованою системою визначений доповідачем у справі з відповідного питання.
Якщо Рада чи Дисциплінарна палата не погодиться з висновком доповідача, за дорученням головуючого на засіданні рішення Ради чи Дисциплінарної палати відповідно виготовляє член Ради, який брав участь у голосуванні.
9.7. Член Ради, який брав участь в ухваленні рішення Ради чи органів Ради, до складу яких він входить, має право висловлювати окрему думку у випадках, визначених у частині сьомій статті 34 Закону.
9.8. Копії всіх актів, ухвалених щодо судді Радою, її органами, членом Ради, надсилаються судді на адресу суду, у якому він обіймає посаду, Вищій кваліфікаційній комісії суддів України та до суду.
Повідомлення про рішення про тимчасове відсторонення судді від здійснення правосуддя надсилається до суду, в якому такий суддя обіймає посаду, в день розгляду Радою питання щодо відсторонення судді, у тому числі засобами електронного зв’язку.
Копія рішення про направлення судді до Національної школи суддів України для проходження курсу підвищення кваліфікації надсилається Національній школі суддів України.
( Пункт 9.8 глави 9 розділу II доповнено абзацом згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 2912/0/15-19 від 11.11.2019 )( Пункт 9.8 глави 9 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
9.9. Член Ради, Рада, Дисциплінарна палата можуть своєю ухвалою виправити допущені в ухвалених рішеннях описки, арифметичні помилки.
( Пункт 9.10 глави 9 розділу II виключено на підставі Рішення Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
Глава 10. Участь у формуванні суддівського корпусу
10.1. Розгляд Радою рекомендації Вищої кваліфікаційної комісії суддів України здійснюється відповідно до статті 36 Закону.
10.2. Попередній розгляд рекомендації здійснює доповідач, визначений у порядку автоматизованого розподілу, та готує висновок, який передає до відповідного структурного підрозділу секретаріату Ради для формування порядку денного Ради.
10.3. За результатами розгляду рекомендації Вищої кваліфікаційної комісії суддів України Рада ухвалює рішення про внесення подання Президентові України про призначення на посаду судді або про відмову у внесенні подання Президентові України про призначення на посаду судді.
10.4. Рада може відмовити у внесенні Президентові України подання про призначення судді на посаду відповідно до пункту 1 частини дев’ятнадцятої статті 79 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" тільки на підставі обґрунтованих відомостей, які були отримані Радою в передбаченому законом порядку, якщо:
а) такі відомості не були предметом розгляду Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
б) Вища кваліфікаційна комісія суддів України не дала належної оцінки таким відомостям у межах процедури кваліфікаційного оцінювання щодо відповідного кандидата.
Підстави, зазначені у підпункті 1 частини дев’ятнадцятої статті 79 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" , Рада визначає, керуючись власною оцінкою обставин, пов’язаних із кандидатом на посаду судді, та його особистих якостей.
10.5. Рішення про внесення подання Президентові України про призначення на посаду судді або про відмову у внесенні подання Президентові України про призначення на посаду судді приймається після обговорення.
( Абзац перший пункту 10.5 глави 10 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Вищої ради правосуддя № 2912/0/15-19 від 11.11.2019 )
Рішення про внесення подання Президентові України про призначення судді на посаду вважається ухваленим, якщо за нього проголосувало не менше чотирнадцяти членів Ради.
Якщо за рішення про внесення Президентові України подання про призначення судді на посаду проголосувало менше чотирнадцяти членів Ради, вважається, що Радою ухвалено рішення про відмову у внесенні Президентові України подання про призначення судді на посаду.
10.6. У разі відмови у внесенні подання рішення повинне бути вмотивованим, містити посилання на визначені законом підстави, з яких Рада дійшла відповідних висновків.
10.7. Рішення про відмову у внесенні подання підписують усі члени Ради, які брали участь у його ухваленні.
10.8. Рішення про внесення подання підписує головуючий на засіданні одноособово.
10.9. Копія рішення про внесення подання Президентові України або про відмову у внесенні подання Президентові України про призначення на посаду судді надсилається Вищій кваліфікаційній комісії суддів України.
Копія рішення про відмову у внесенні подання Президентові України про призначення на посаду судді направляється до суду, в якому такий суддя обіймає посаду судді, а також кандидату на посаду судді, який не був присутній у засіданні Ради, в порядку, передбаченому Законом.
( Абзац другий пункту 10.9 глави 10 розділу II в редакції Рішення Вищої ради правосуддя № 1856/0/15-18 від 14.06.2018 )
10.10. Якщо на час розгляду Радою рекомендації Вищої кваліфікаційної комісії суддів України відповідно до абзацу п’ятого пункту 13 розділу ІІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону суддя звільнений з посади або його повноваження припинені, доповідач ухвалою залишає рекомендацію про призначення без розгляду.