• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Регламенту Вищої ради правосуддя

Вища рада правосуддя | Рішення, Протокол, Форма типового документа, Регламент від 24.01.2017 № 52/0/15-17
Редакції
Реквізити
  • Видавник: Вища рада правосуддя
  • Тип: Рішення, Протокол, Форма типового документа, Регламент
  • Дата: 24.01.2017
  • Номер: 52/0/15-17
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Вища рада правосуддя
  • Тип: Рішення, Протокол, Форма типового документа, Регламент
  • Дата: 24.01.2017
  • Номер: 52/0/15-17
  • Статус: Документ діє
Редакції
Документ підготовлено в системі iplex
ВИЩА РАДА ПРАВОСУДДЯ
РІШЕННЯ
24.01.2017 № 52/0/15-17
Про затвердження Регламенту Вищої ради правосуддя
5 січня 2017 року набрав чинності Закон України "Про Вищу раду правосуддя".
Відповідно до статті 2 цього Закону статус, повноваження, засади організації та порядок діяльності Вищої ради правосуддя визначаються Конституцією України, цим Законом та Законом України "Про судоустрій і статус суддів"; Вища рада правосуддя затверджує регламент Вищої ради правосуддя, положення якого регулюють процедурні питання здійснення нею повноважень.
Зважаючи на викладене та керуючись статтями 2, 30 Закону України "Про Вищу раду правосуддя", Вища рада правосуддя ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Регламент Вищої ради правосуддя (додається).
2. Визнати таким, що втратив чинність, Регламент Вищої ради юстиції, затверджений рішенням Вищої ради юстиції від 30 липня 2015 року № 355/0/15-15, зі змінами, внесеними рішеннями Вищої ради юстиції від 24 вересня 2015 року № 697/0/15-15, від 17 листопада 2015 року № 867/0/15-15, від 9 червня 2016 року № 1179/0/15-16, від 20 жовтня 2016 року № 3017/0/15-16, від 28 листопада 2016 року № 3032/0/15-16.

Голова
Вищої ради правосуддя


І.М. Бенедисюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Вищої ради правосуддя
24 січня 2017 року № 52/0/15-17
(у редакції рішення
Вищої ради правосуддя
ВНЕСЕНО ЗМІНИ
рішеннями Вищої ради правосуддя від
)
Регламент
Вищої ради правосуддя
Регламент Вищої ради правосуддя (далі - Регламент) регулює процедурні питання здійснення Вищою радою правосуддя (далі - Рада) повноважень, визначених Конституцією України, законами України "Про Вищу раду правосуддя" (далі - Закон), "Про судоустрій і статус суддів", іншими законами України, порядок підготовки, розгляду і ухвалення Радою та її органами рішень.
Розділ I. Загальна частина
Глава 1. Загальні положення
1.1. Основними засадами діяльності Ради та її органів є верховенство права, відкритість, гласність, колегіальність, незалежність та безсторонність, розумність строків.
Глава 2. Обрання Голови Ради та його заступника
2.1. Рада на засіданні обирає таємним голосуванням шляхом подання бюлетенів Голову Ради та його заступника із членів Ради строком на два роки, не пізніше десяти днів із дня, коли відповідні посади стали вакантними.
2.2. Головує на засіданні Ради найстарший за віком член Ради.
Якщо до списку кандидатур на посаду Голови Ради внесено кандидатуру члена Ради, який є найстаршим за віком, то головування на засіданні Ради передається старшому за віком члену Ради, кандидатуру якого не внесено до списку кандидатур.
2.3. Для голосування під час виборів Голови Ради використовується бюлетень за формою, наведеною в додатку 1 до Регламенту.
2.4. Кандидати на посаду Голови Ради пропонуються членами Ради, а також шляхом самовисування. Кандидат має право зняти свою кандидатуру до початку голосування.
2.5. Список кандидатур на посаду Голови Ради, які внесені до бюлетеня, затверджується відкритим голосуванням.
2.6. Рада більшістю голосів від присутніх членів Ради обирає лічильну комісію у складі трьох членів Ради. До складу лічильної комісії не може входити член Ради, який головує на засіданні або балотується. Якщо сформувати лічильну комісію з дотриманням цього правила неможливо, лічильна комісія обирається у складі п’яти осіб.
2.7. Підрахунок голосів під час обрання лічильної комісії здійснюється головуючим на засіданні Ради.
2.8. Лічильна комісія забезпечує виготовлення бюлетенів для таємного голосування відповідно до кількості членів Ради. На звороті бюлетенів члени лічильної комісії ставлять підписи, які посвідчуються гербовою печаткою. Бюлетень без підписів членів лічильної комісії та відтиску гербової печатки є недійсним.
2.9. Для проведення виборів Голови Ради лічильна комісія вносить до бюлетенів для таємного голосування в алфавітному порядку прізвища, імена та по батькові кандидатів на посаду Голови Ради.
2.10. Члени Ради засвідчують одержання бюлетенів своїми підписами у відомості видачі бюлетенів (додаток 2 до Регламенту), яку підписує головуючий на засіданні. На бюлетенях, що не були отримані членами Ради, члени лічильної комісії роблять напис "Погашено" і засвідчують його своїми підписами. Такі бюлетені не враховуються під час обрахунку результатів голосування.
2.11. До початку голосування члени лічильної комісії надають для огляду членам Ради скриньку для голосування, яку опечатують у їхній присутності та розміщують на видному місці у приміщенні, де відбувається засідання Ради.
2.12. Голосування відбувається таємно в окремому приміщенні, в якому заборонено перебувати будь-яким особам, крім члена Ради, який голосує. Член Ради проставляє навпроти прізвища кандидата, за якого він голосує, позначку "плюс" ("+") або будь-яку іншу. Бюлетень, у якому проставлено дві чи більше позначок або не проставлено жодної, є недійсним.
2.13. Після проведення таємного голосування лічильна комісія перевіряє дійсність бюлетенів, підраховує голоси, подані за кожного кандидата, складає протокол про результати голосування (додаток 3 до Регламенту), який підписують члени лічильної комісії. Протокол скріплюється гербовою печаткою.
2.14. Результати таємного голосування оголошує один із членів лічильної комісії на засіданні Ради.
2.15. Рішення про обрання Голови Ради, його заступника вважається ухваленим, якщо за нього проголосувало більше половини від конституційного складу Вищої ради правосуддя.
Рішення Ради підписує головуючий на засіданні.
2.16. Якщо жоден кандидат не набере необхідної кількості голосів, проводяться нові вибори в порядку, визначеному цією главою Регламенту. До бюлетеня можуть вноситися прізвища і тих кандидатів, які були кандидатами на посаду Голови Ради під час голосувань, що відбулися.
2.17. Лічильна комісія передає головуючому на засіданні Ради бюлетені таємного голосування та протоколи лічильної комісії. Головуючий опечатує їх у присутності всіх членів Ради. Бюлетені таємного голосування та протоколи лічильної комісії долучаються до протоколу засідання Ради та зберігаються в архіві Ради разом із протоколом засідання.
2.18. Заступник Голови Ради обирається на засіданні Ради відповідно до статті 23 Закону та в порядку, визначеному цією главою Регламенту для виборів Голови Ради.
Глава 3. Припинення повноважень Голови Ради та його заступника
3.1. Повноваження Голови Ради та заступника Голови Ради припиняються у разі:
подання ними заяв про припинення повноважень Голови Ради та заступника Голови Ради;
закінчення строку, на який їх було обрано;
звільнення з посади члена Ради або припинення повноважень члена Ради.
3.2. Рішення про припинення повноважень Голови Ради, його заступника вважається ухваленим, якщо за нього проголосувало більше половини від конституційного складу Вищої ради правосуддя.
3.3. Вибори нового Голови Ради або його заступника відбуваються в порядку, визначеному главою 2 Регламенту.
3.4. У разі виявлення фактів, які свідчать про вчинення членом Ради діяння, передбаченого пунктами 3-6 частини першої статті 24 Закону, Голова Ради ініціює визначення члена Ради шляхом автоматизованого розподілу справ для здійснення перевірки виявлених обставин. Член Ради готує попередній висновок по суті цього питання, при підготовці якого він вправі опитувати працівників cекретаріату Ради, пропонувати надати пояснення члену Ради, перевірку щодо дій або бездіяльності якого він здійснює, робити запити в порядку, передбаченому статтею 31 Закону, здійснювати інші організаційні дії щодо підготовки цього питання до розгляду. Підготовка попереднього висновку щодо фактів вчинення членом Ради діяння, визначеного пунктами 3-6 частини першої статті 24 Закону, і розгляд питання про внесення до органу, що обрав або призначив члена Ради, подання про звільнення члена Ради здійснюється в межах строку, передбаченого частиною шостою статті 20 Закону.
3.5. Зупинення повноважень члена Ради здійснюється в порядку, визначеному частиною шостою статті 20 Закону.
3.6. Питання про внесення до органу, що обрав або призначив члена Ради, подання про звільнення члена Ради розглядається на пленарному засіданні Ради. Таке рішення вважається ухваленим, якщо за нього проголосувало не менше чотирнадцяти членів Вищої ради правосуддя.
Глава 4. Структура Ради
4.1. Для розгляду справ щодо дисциплінарної відповідальності суддів Рада утворює Дисциплінарні палати.
Для реалізації повноважень Ради щодо здійснення дисциплінарного провадження стосовно суддів у секретаріаті Вищої ради правосуддя діє служба дисциплінарних інспекторів.
Для виконання повноважень, визначених Конституцією України, Законом та Законом України "Про судоустрій і статус суддів", Рада може утворювати інші органи.
Рішення про утворення органів Ради, їх чисельність ухвалюється більшістю членів Ради, які беруть участь у засіданні Ради.
4.2. Дисциплінарні палати утворюються із числа членів Ради. Склад Дисциплінарної палати має відповідати вимогам частини четвертої статті 26 Закону.
Кількість Дисциплінарних палат, кількісний та персональний склад кожної палати визначаються рішенням Ради.
Для організації роботи Дисциплінарної палати з її складу рішенням Ради обирається Секретар Дисциплінарної палати строком на два роки.
Голова Верховного Суду не входить до складу жодної Дисциплінарної палати.
4.3. Секретар Дисциплінарної палати організовує роботу палати, призначає засідання палати та головує на ньому, формує порядок денний засідань палати, сприяє здійсненню учасниками дисциплінарної справи їхніх прав та обов’язків, спрямовує розгляд дисциплінарної справи на забезпечення об’єктивного та повного з’ясування обставин справи, вживає необхідних заходів для забезпечення в засіданні належного порядку та здійснює інші повноваження, визначені Регламентом.
У разі відсутності Секретаря Дисциплінарної палати його обов’язки виконує член Дисциплінарної палати, який є найстаршим за віком.
Питання, що виникають під час розгляду Дисциплінарною палатою дисциплінарної справи, вирішуються більшістю голосів членів палати.
Під час ухвалення рішення з кожного питання жоден із членів Дисциплінарної палати не має права утримуватися від голосування та підписання рішення.
4.4. Повноваження інших органів, які утворюються Радою для виконання повноважень, визначених Конституцією України, Законом та Законом України "Про судоустрій і статус суддів", регулюються положеннями та іншими актами, затвердженими рішенням Ради.
Розділ II. Особлива частина
Глава 5. Здійснення повноважень Радою, її органами
5.1. Формою роботи Ради є засідання у пленарному складі, формою роботи її органів - засідання Дисциплінарних палат, інших органів - засідання.
Засідання Ради та її органів проводяться відкрито.
5.2. Закрите засідання Ради, Дисциплінарних палат проводиться відповідно до частини першої статті 30, частини другої статті 49 Закону.
5.3. У закритому засіданні, крім учасників, мають право брати участь інші особи, якщо Радою чи Дисциплінарною палатою їхня участь для розгляду відповідного питання чи дисциплінарної справи визнана необхідною. Особи, присутні на закритому засіданні Ради чи Дисциплінарної палати, повідомляються головуючим на засіданні про обов’язок не розголошувати відомості, що стали їм відомі під час розгляду відповідного питання чи дисциплінарної справи.
Рішення, ухвалені за результатами розгляду питання у закритому засіданні Ради чи Дисциплінарної палати, оприлюднюються на офіційному вебсайті Ради без інформації, яка підлягає захисту від розголошення.
5.3-1. Подані (надіслані) до Ради заяви, скарги, повідомлення, звернення, які підлягають автоматизованому розподілу між членами Ради, мають містити власноручний підпис або електронний цифровий підпис автора (заявника).
Якщо такий документ подав (надіслав) до Ради представник автора (заявника), повноваження представника мають бути підтверджені належними документами.
У разі відсутності власноручного підпису або електронного цифрового підпису автора (заявника) та/або належних документів на підтвердження повноважень представника заява, скарга, повідомлення, звернення на підставі ухвали члена Ради - доповідача підлягають залишенню без розгляду та поверненню автору (заявнику) або його представнику.
Главу 5 доповнено пунктом 5.3-1 відповідно до рішення Вищої ради правосуддя від 6 серпня 2024 року № 2394/0/15-24
5.4. Інформація щодо справ, підготовлених до розгляду Радою, подається доповідачем до відповідного структурного підрозділу секретаріату Ради для формування порядку денного.
5.5. Доповідача з питань, автоматизований розподіл яких не визначено Положенням про автоматизовану систему розподілу справ (визначення члена Вищої ради правосуддя - доповідача) (далі - Положення про розподіл справ), визначає Голова Ради.
Пропозиції про включення таких питань до проєкту порядку денного засідання Ради вносять Голова Ради, члени Ради.
Керівники самостійних структурних підрозділів секретаріату Ради (особи, які здійснюють їхні обов’язки) можуть звертатися до Голови Ради щодо визначення доповідача з таких питань.
5.6. Відповідний структурний підрозділ секретаріату Ради завчасно, до дня проведення засідання Ради у пленарному складі (крім засідань з організаційних питань) чи засідання Дисциплінарної палати, повідомляє членів Ради, членів Дисциплінарної палати про дату його проведення і надсилає їм в електронній формі проєкт порядку денного, інформаційні матеріали з питань, внесених до нього, за винятком випадків, встановлених Законом та Регламентом.
5.7. Інформація про дату, час і місце проведення засідання, проєкт порядку денного засідання Ради (крім засідань з організаційних питань) чи Дисциплінарної палати оприлюднюються на офіційному вебсайті Ради.
5.8. Член Ради на засіданні Ради у пленарному складі чи Дисциплінарної палати, членом якої він є, має право внести пропозиції про включення до проєкту порядку денного засідання питань, якщо Закон не вимагає участі в засіданні особи, питання щодо якої пропонується включити до порядку денного засідання.
5.9. Засідання Ради, її Дисциплінарної палати є повноважним, якщо в ньому бере участь більшість від складу Ради або Дисциплінарної палати відповідно. Засідання Ради у пленарному складі, на якому розглядається питання щодо внесення подання про призначення судді на посаду, є повноважним, якщо в ньому беруть участь не менше чотирнадцяти членів Ради.
5.10. Особа, питання щодо якої має розглядатися Радою, Дисциплінарною палатою, повідомляється відповідним структурним підрозділом секретаріату Ради про такий розгляд згідно із частинами п’ятою, шостою статті 30, частиною п’ятою статті 48 Закону.
5.11. Особи, які бажають бути присутніми на засіданнях Ради чи Дисциплінарної палати, допускаються до залу до початку засідання за наявності вільних місць.
5.12. Журналісти, працівники суб’єктів у сфері медіа акредитуються при Раді згідно із Законом України "Про інформацію".
5.13. Учасники засідання та учасники дисциплінарної справи можуть брати участь у розгляді питання (справи) самостійно та/або через свого представника.
5.14. Повноваження представників мають бути підтверджені згідно з вимогами закону. Оригінали відповідних документів або їх належним чином засвідчені копії приєднуються до справи.
5.15. Перед початком засідання Ради у пленарному складі чи засідання Дисциплінарної палати відповідний структурний підрозділ секретаріату Ради встановлює особу кожного запрошеного, перевіряє повноваження представників та ознайомлює осіб з їхніми правами і обов’язками.
5.16. Головує на пленарному засіданні Ради Голова Ради, а в разі його відсутності - заступник Голови Ради, за відсутності Голови Ради та заступника Голови Ради - член Ради, найстарший за віком.
5.17. Засідання Ради у пленарному складі призначається Головою Ради.
Засідання Ради можуть бути призначені Головою Ради з ініціативи члена Ради.
5.18. У призначений час головуючий на засіданні Ради у пленарному складі, перевіривши наявність кворуму, відкриває засідання та оголошує проєкт порядку денного, ставить на обговорення всі пропозиції, які вносять члени Ради, в порядку їх надходження.
У разі відсутності на засіданні Ради члена Ради - доповідача відповідне питання не включається до порядку денного для затвердження.
У разі відсутності на засіданні Ради члена Ради - доповідача з питання, автоматизований розподіл якого не визначений Положенням про розподіл справ та яке підлягає невідкладному вирішенню, доповідачем може бути головуючий або інший визначений ним член Ради.
Порядок денний засідання Ради у пленарному складі затверджується Радою відкритим голосуванням більшістю присутніх на засіданні членів Ради.
5.19. У разі відсутності доповідача у справі, внаслідок чого можуть бути порушені строки розгляду відповідної справи, за розпорядженням Голови Ради справу може бути передано для повторного автоматизованого розподілу.
5.20. Розгляд питання порядку денного Ради чи Дисциплінарної палати, якщо інше не визначено Законом, починається з доповіді доповідача, який викладає встановлені та досліджені обставини, висновок по суті питання.
5.21. У разі розгляду питання за відсутності на засіданні Ради запрошеної особи доповідач оголошує її письмові пояснення (за наявності) або стислий виклад змісту цих пояснень.
5.22. У разі необхідності проведення додаткової перевірки, витребування матеріалів щодо справи, яка розглядається, розгляд справи (питання порядку денного) може бути відкладено або зупинено.
Розгляд зупиненої справи (питання порядку денного) поновлюється після усунення обставин, що викликали її зупинення.
5.23. До закінчення розгляду справи (питання порядку денного) головуючий на засіданні може запропонувати обговорити справу (питання порядку денного) на місці або у спеціальному приміщенні (нарадчій кімнаті).
За наполяганням хоча б одного із членів Ради справа (питання порядку денного) обговорюється у спеціальному приміщенні (нарадчій кімнаті).
Рішення Ради, Дисциплінарної палати ухвалюється після обговорення.
5.24. На засіданні Дисциплінарної палати, в разі коли головуючий є доповідачем, а також при розгляді питання про його відвід (самовідвід), у разі ухвалення рішення про задоволення відводу (самовідводу) головує член Дисциплінарної палати, який є найстаршим за віком.
5.25. Головуючий на засіданні Дисциплінарної палати перед початком засідання оголошує склад присутніх на засіданні членів Дисциплінарної палати, дисциплінарних інспекторів Ради - доповідачів, з’ясовує питання щодо відводів та клопотань, ставить на обговорення проєкт порядку денного, всі пропозиції, які вносять члени Дисциплінарної палати, дисциплінарні інспектори Ради - доповідачі в порядку їх надходження.
Порядок денний засідання Дисциплінарної палати затверджується відкритим голосуванням більшістю присутніх на засіданні членів Дисциплінарної палати.
5.26. У разі розгляду питання за відсутності учасника дисциплінарної справи дисциплінарний інспектор Ради - доповідач оголошує його письмові пояснення (за наявності) або стислий виклад змісту цих пояснень.
5.27. Засідання Ради або Дисциплінарної палати можуть проводитися в режимі відеоконференції за наявності технічної можливості.
Засідання Ради в режимі відеоконференції проводиться за клопотанням учасника, поданим не пізніше ніж за три дні до засідання.
Якщо учасник подав клопотання про участь у засіданні та з’явився в засідання Ради чи Дисциплінарної палати, він бере участь у засіданні в загальному порядку.
5.28. Якщо клопотання про проведення засідання Ради, Дисциплінарної палати в режимі відеоконференції подано з порушенням строку, передбаченого пунктом 5.27 Регламенту, відеоконференція проводиться за наявності технічної та організаційної можливості.
Пункт 5.28 в редакції рішення Вищої ради правосуддя від 5 грудня 2023 року № 1190/0/15-23
5.29. Для участі у засіданні в режимі відеоконференції із застосуванням власних технічних засобів учасник повинен попередньо зареєструватися з використанням власного електронного підпису в Системі відеоконференцзв’язку за посиланням https://vkz.court.gov.ua/ або підсистемі відеоконференцзв’язку Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі - ЄСІТС).
Учасник, що бере участь у засіданні Ради, засіданні Дисциплінарної палати в режимі відеоконференції із використанням власних технічних засобів, зобов’язаний:
зайти та авторизуватися в Системі відеоконференцзв’язку за 15 хвилин до часу засідання;
активувати технічні засоби (мікрофон, навушники, камера) та перевірити їх справність шляхом тестування за допомогою Системи відеоконференцзв’язку;
очікувати запрошення.
Підтвердження особи учасника відбувається шляхом його авторизації в Системі відеоконференцзв’язку із застосуванням кваліфікованого електронного підпису.
5.30. Рада та Дисциплінарні палати розглядають питання, віднесені Законом до їх компетенції, у розумні строки. Якщо Закон і Регламент визначають строки розгляду певних категорій справ, Рада та Дисциплінарні палати розглядають питання в ці строки.
5.31. Засідання Ради або Дисциплінарної палати проводяться державною мовою.
Розгляд та вирішення питань на засіданнях Ради або Дисциплінарної палати і ухвалення ними рішень здійснюються колегіально.
Глава 6. Розгляд Радою питань, пов’язаних із проведенням конкурсу на зайняття посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, призначенням та звільненням з посад членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України
6.1. Розгляд Радою питання про призначення кандидатів на вакантні посади членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України здійснюється відповідно до статті 3 Закону, статей 92, 94, 95 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та Методики проведення Вищою радою правосуддя співбесіди, відбору та призначення кандидатів на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
6.2. Для розгляду Радою питання про призначення кандидатів на вакантні посади членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України формується досьє кандидата.
6.3. Попередній розгляд матеріалів про призначення кандидата на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України здійснює член Ради - доповідач, визначений автоматизованою системою розподілу справ, який готує доповідь.
6.4. Кандидат на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України має право знайомитися з досьє щодо нього.
6.5. З метою відбору та призначення кандидата на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України Рада проводить співбесіду з кандидатом відповідно до затвердженого графіка.
6.6. Проведення співбесіди з кандидатом відбувається на пленарному засіданні Ради за його / її особистою участю.
Проведення співбесіди здійснюється з повним фіксуванням технічними засобами (відеозапис).
У разі неможливості особистої присутності кандидата з поважних причин співбесіда може проводитися в режимі відеоконференції.
6.7. Головування на засіданні здійснюється відповідно до пункту 5.16 Регламенту.
Головуючий надає слово для доповіді члену Вищої ради правосуддя - доповідачу, кандидату на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України для самопрезентації, визначає черговість запитань, забезпечує організацію проведення співбесіди.
6.8. Співбесіда з кожним кандидатом проводиться в такому порядку:
доповідь члена Ради - доповідача;
самопрезентація кандидата на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України (за згодою);
запитання та відповіді;
додаткові пояснення кандидата на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України (за згодою).
6.9. Рада здійснює трансляцію співбесід із кандидатами в режимі реального часу та оприлюднює відеозаписи співбесід на офіційному вебсайті Ради невідкладно після завершення співбесіди з кандидатом.
6.10. За результатами співбесіди Рада на пленарному засіданні ухвалює обґрунтоване і вмотивоване рішення про призначення на посаду / посади члена / членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України або про відмову у призначенні на посаду / посади члена / членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
У рішенні Ради кандидати зазначаються в алфавітному порядку.
6.11. Рішення про призначення на посаду / посади члена / членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України або про відмову у призначенні на посаду / посади члена / членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України підписують усі члени Ради, які брали участь у його ухваленні.
6.12. Рішення про призначення на посаду / посади члена / членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України або про відмову у призначенні на посаду / посади члена / членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України оприлюднюється на офіційному вебсайті Ради, копія рішення надсилається до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
6.13. Розгляд Радою подання про звільнення з посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України здійснюється відповідно до статті 96 Закону України "Про судоустрій і статус суддів".
6.14. Попередній розгляд матеріалів стосовно звільнення з посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України здійснює член Ради - доповідач, визначений автоматизованою системою розподілу справ, який складає висновок.
6.15. Запрошення на засідання Ради члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, стосовно якого розглядається питання про звільнення, є обов’язковим.
У разі неможливості з поважних причин взяти участь у засіданні Ради член Вищої кваліфікаційної комісії суддів України може заявити клопотання про відкладення розгляду питання про звільнення його з посади.
6.16. Повторна неявка члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України на засідання не перешкоджає розгляду питання про його звільнення за його відсутності.
6.17. Розгляд питання про звільнення з посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України розпочинається з доповіді члена Ради - доповідача, визначеного автоматизованою системою розподілу справ.
Після доповіді члена Ради - доповідача член Вищої кваліфікаційної комісії суддів України має право бути заслуханим на засіданні Ради та надати відповідні пояснення. Члени Ради можуть ставити йому запитання.
6.18. За результатами розгляду питання про звільнення з посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України Рада ухвалює вмотивоване рішення, яке викладається в письмовій формі, підписується всіма членами Ради, що брали участь у його ухваленні.
6.19. Рішення Ради про звільнення або відмову у звільненні з посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України оприлюднюється на офіційному вебсайті Ради, копія рішення надсилається до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
Глава 6-1. Розгляд Радою питань, пов’язаних із призначенням та звільненням з посад керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора
6-1.1. Розгляд Радою питання про призначення на вакантні посади керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора здійснюється відповідно до статей 29-2-29-4 Закону, Закону України "Про державну службу" та Регламенту.
6-1.2. Кандидатури на вакантні посади Рада вибирає з переліку переможців конкурсу на зайняття посади керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора, який затвердила та передала Раді Комісія, конкурсна комісія.
6-1.3. Попередній розгляд матеріалів стосовно призначення переможця конкурсу на вакантну посаду керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора здійснює член Ради - доповідач, визначений автоматизованою системою розподілу справ, який готує доповідь.
6-1.4. Рада відкрито проводить співбесіду з переможцями конкурсу на вакантні посади керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора.
Співбесіда проводиться на пленарному засіданні Ради за особистою участю переможця конкурсу та з повним фіксуванням технічними засобами (відеозапис).
У разі неможливості особистої присутності переможця конкурсу з поважних причин співбесіду може бути проведено в режимі відеоконференції.
6-1.5. Співбесіда з кожним переможцем конкурсу проводиться в такому порядку:
доповідь члена Ради - доповідача;
самопрезентація переможця конкурсу (за згодою);
запитання та відповіді;
додаткові пояснення переможця конкурсу (за згодою).
Рада здійснює трансляцію співбесід із переможцями конкурсу в режимі реального часу та оприлюднює відеозаписи співбесід на офіційному вебсайті Ради невідкладно після завершення співбесіди.
6-1.6. За результатами співбесіди Рада на пленарному засіданні ухвалює обґрунтоване та вмотивоване рішення про призначення переможця конкурсу на посаду керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора або про відмову у призначенні на посаду.
6-1.7. Рішення Ради про призначення або про відмову у призначенні кандидата на посаду керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора підписує головуючий на засіданні одноособово, рішення оприлюднюється на офіційному вебсайті Ради.
6-1.8. Керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора рішенням Ради може бути повторно призначено на посаду на ще один строк за результатами відкритого конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому законодавством про державну службу, з урахуванням особливостей, визначених Законом та Положенням про службу дисциплінарних інспекторів.
6-1.9. Рада розглядає питання про звільнення з посади керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора відповідно до статей 29-2, 29-3 Закону.
Керівник служби дисциплінарних інспекторів, заступник керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарний інспектор звільняються з посади за рішенням Ради згідно із Законом України "Про державну службу".
6-1.10. Попередній розгляд матеріалів стосовно звільнення з посад керівника служби дисциплінарних інспекторів, його заступника, дисциплінарного інспектора здійснює член Ради - доповідач, визначений автоматизованою системою розподілу справ, який складає висновок.
6-1.11. Запрошення на засідання Ради керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора, стосовно яких розглядається питання про звільнення, є обов’язковим.
У разі неможливості з поважних причин взяти участь у засіданні Ради керівник служби дисциплінарних інспекторів, заступник керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарний інспектор можуть заявити клопотання про відкладення розгляду питання про звільнення з посади.
Повторна неявка керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора на засідання не перешкоджає розгляду питання про звільнення за їхньої відсутності.
6-1.12. Розгляд питання про звільнення з посади керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора розпочинається з доповіді члена Ради - доповідача, визначеного автоматизованою системою розподілу справ.
Після доповіді члена Ради - доповідача керівник служби дисциплінарних інспекторів, заступник керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарний інспектор мають право бути заслуханими на засіданні Ради та надати відповідні пояснення. Члени Ради можуть ставити запитання.
6-1.13. За результатами розгляду питання про звільнення з посади керівника служби дисциплінарних інспекторів, заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів, дисциплінарного інспектора Рада ухвалює вмотивоване рішення, яке викладається в письмовій формі, підписується головуючим на засіданні одноособово та оприлюднюється на офіційному вебсайті Ради.
Розділ ІІ доповнено главою 6-1 відповідно до рішення Вищої ради правосуддя від 24 жовтня 2024 року № 3120/0/15-24
Глава 7. Протоколи засідання. Фіксування засідання технічними засобами
7.1. На засіданнях Ради, Дисциплінарних палат ведуться протоколи та здійснюється повне фіксування технічними засобами, за винятком тієї частини засідання, що проводиться у спеціальному приміщенні (нарадчій кімнаті).
Перебіг засідань Ради транслюється в режимі реального часу на YouTube-каналі Ради та/або офіційному вебсайті Ради в розділі "Відео", крім розгляду справи (питання порядку денного) у закритому засіданні.
Трансляція засідань Ради не проводиться у випадку ухвалення Радою відповідного рішення за клопотанням (запереченням) сторони (особи, щодо якої розглядається питання порядку денного).
Перебіг засідання з розгляду дисциплінарної справи транслюється в режимі реального часу на офіційному вебсайті Ради, крім розгляду дисциплінарної справи у закритому засіданні.
На підставі вмотивованого клопотання дисциплінарного інспектора Ради - доповідача, судді, скаржника, їх представників або за власною ініціативою Дисциплінарна палата може не здійснювати таку трансляцію, ухваливши відповідне рішення.
7.2. Ведення протоколів засідання Ради забезпечує відповідний структурний підрозділ секретаріату Ради, а протоколів засідання Дисциплінарної палати - секретар засідання палати.
7.3. Заступник Голови Ради або інший член Ради за дорученням головуючого на засіданні письмово фіксує результати голосування під час ухвалення рішень Радою у спеціальному приміщенні (нарадчій кімнаті) у випадках, визначених Законом та Регламентом, та надає їх за своїм підписом секретарю засідання для занесення до протоколу засідання.
За дорученням головуючого на засіданні Дисциплінарної палати член Дисциплінарної палати письмово фіксує результати голосування під час ухвалення рішень Дисциплінарною палатою у спеціальному приміщенні (нарадчій кімнаті) у випадках, визначених Законом та Регламентом, та надає їх за своїм підписом секретарю засідання для занесення до протоколу засідання.
7.4. У протоколі зазначаються:
прізвище, ім’я, по батькові секретаря засідання;
місце, дата проведення засідання;
час початку і закінчення засідання;
склад Ради (Дисциплінарної палати) та інформація про його зміну під час засідання;
прізвища, імена, по батькові дисциплінарних інспекторів Ради - доповідачів;
відомості про учасників засідання (учасників дисциплінарної справи);
послідовність дій Ради (Дисциплінарної палати).
7.5. Протокол повинен бути оформлений та підписаний працівником секретаріату Ради, який виконував обов’язки секретаря цього засідання, не пізніше ніж на сьомий день із дня закінчення засідання.
7.6. Витяг із протоколу засідання або копія технічного запису надається на підставі відповідних клопотань особам, які є учасниками розгляду справ (матеріалів) Радою чи Дисциплінарною палатою, їхнім представникам, учасникам дисциплінарного провадження (скаржникам, суддям або їхнім представникам).
Витяг із протоколу засідання засвідчує уповноважена особа секретаріату Ради.
За наявності технічної можливості особі надається копія технічного запису (в разі надання нею відповідного носія інформації) або дистанційний доступ до копії технічного запису, розміщеної у хмарному сховищі.
Глава 8. Відвід (самовідвід) члена Ради
8.1. Член Ради зобов’язаний відмовитися від участі в розгляді питання з підстав, визначених частиною п’ятою статті 20 Закону, шляхом подання заяви про самовідвід.
За наявності обставин, передбачених частиною першою статті 33 Закону, відвід члену Ради може заявити особа, за поданням якої розглядатиметься питання, особа, стосовно якої вирішується питання, чи особа, що подала заяву, скаргу.
Абзац третій пункту 8.1 виключено рішенням Вищої ради правосуддя від 12 грудня 2024 року № 3621/0/15-24
З моменту подання і до розгляду заяви про відвід (самовідвід) член Ради не вчиняє дій і не ухвалює рішень у відповідній справі.
8.2. У разі встановлення підстав, визначених частиною п’ятою статті 20 Закону, для відмови від участі в розгляді питання члена Ради, який визначений доповідачем щодо розгляду подання про надання згоди на затримання судді, утримання його під вартою чи арештом, клопотання про тимчасове відсторонення судді від здійснення правосуддя у зв’язку з притягненням до кримінальної відповідальності, подання Вищої кваліфікаційної комісії суддів України про тимчасове відсторонення судді від здійснення правосуддя при проведенні кваліфікаційного оцінювання, член Ради - доповідач шляхом звернення зі службовою запискою до Голови Ради невідкладно передає матеріали (подання, клопотання) для повторного автоматизованого розподілу відповідно до Положення про розподіл справ.
8.3. Питання про відвід (самовідвід) члена Ради вирішується відповідно до статті 33 Закону.
Заява про відвід (самовідвід) члена Ради - доповідача, заявлена (подана) на стадії підготовки питання до розгляду, розглядається Радою на найближчому засіданні після її отримання.
Заява про відвід (самовідвід) члена Дисциплінарної палати чи іншого органу Ради розглядається Дисциплінарною палатою чи органом, до повноважень якого віднесено розгляд відповідної скарги чи питання.
8.4. Заява про відвід (самовідвід) подається у письмовій формі щодо кожного члена Ради окремо. Відвід (самовідвід) повинен бути мотивованим.
8.5. Головуючий на засіданні ознайомлює із заявою про відвід члена Ради, якому заявлено відвід.
Із заявою про відвід (самовідвід) ознайомлюються члени Ради, які беруть участь у засіданні.
Заява про відвід (самовідвід) у засіданні не оголошується.
Особа, яка подала заяву про відвід, має право надати пояснення по суті заяви. Час надання пояснень щодо заявленого відводу становить не більше 3 хвилин.
За відсутності особи, яка подала заяву про відвід, головуючий коротко повідомляє про підстави відводу.
Член Ради, якому заявлено відвід, має право надати пояснення щодо відводу (самовідводу).
Главу 8 доповнено пунктом 8.5 рішенням Вищої ради правосуддя від 12 грудня 2024 року № 3621/0/15-24
8.6. Якщо заява про відвід не відповідає вимогам щодо форми заяви або не підтримується особою, яка її подала, вона залишається без розгляду, про що постановляється протокольна ухвала.
8.7. Рішення про відвід (самовідвід) ухвалюється більшістю членів Ради, які беруть участь у засіданні Ради чи її органу, шляхом голосування в нарадчій кімнаті за відсутності члена Ради, питання про відвід (самовідвід) якого вирішується.
Якщо під час ухвалення рішення про відвід (самовідвід) голоси членів Вищої ради правосуддя, які беруть участь у засіданні її органу, розділилися порівну, головуючий на засіданні або секретар передає заяву про відвід (самовідвід) на розгляд Ради.
пункт глави 8 доповнено другим абзацом відповідно до рішення Вищої ради правосуддя від 8 лютого 2024 року № 373/0/15-24
8.8. У разі задоволення заяви про відвід (самовідвід) члена (членів) Ради чи її органу питання розглядається без участі відведеного члена (відведених членів) Ради чи відведеного члена (відведених членів) її органу.
Якщо Рада чи її орган відхиляє відвід (самовідвід), член Ради продовжує брати участь у розгляді питання.
8.9. Якщо після задоволення відводу (самовідводу) члена (членів) Ради на засіданні Ради чи Дисциплінарної палати відсутній кворум, розгляд питання відкладається.
8.10. У разі задоволення заяви про відвід (самовідвід) члена (членів) Дисциплінарної палати дисциплінарна справа розглядається палатою тим самим кількісним складом палати без участі відведеного члена (членів) палати або іншим складом Дисциплінарної палати, який визначається у порядку, встановленому частиною п’ятою статті 26 Закону.
8.11. У разі задоволення відводу (самовідводу) члена Ради, який є доповідачем, інший член Ради - доповідач визначається автоматизованою системою розподілу справ.
Глава 9. Дисципліна на засіданні
9.1. Учасники засідання, учасники дисциплінарної справи надають пояснення, відповідають на запитання лише після надання їм слова головуючим на засіданні Ради чи Дисциплінарної палати.
Час надання пояснень кожною стороною по суті питання становить не більше 20 хвилин.
Абзац другий пункту 9.1 в редакції рішення Вищої ради правосуддя від 12 грудня 2024 року № 3621/0/15-24
Час надання пояснень щодо заявленого клопотання, заяви з процедурних питань, заяви про відвід становить не більше 3 хвилин.
Пункту 9.1 доповнено абзацом третім рішенням Вищої ради правосуддя від 12 грудня 2024 року № 3621/0/15-24
9.2. Учасники засідання, учасники дисциплінарної справи та інші заінтересовані особи, журналісти, працівники суб’єктів у сфері медіа зобов’язані:
виконувати розпорядження головуючого щодо додержання порядку під час засідання;
не створювати перешкод для нормального перебігу засідання та утримуватись під час засідання від пересування по залу, розмов, реплік;
вимкнути або перевести у беззвучний режим мобільні телефони та будь-які інші пристрої чи технічні засоби, що можуть заважати проведенню засідання.
9.3. Особу, яка допустила порушення дисципліни на засіданні, головуючий попереджає про необхідність додержання порядку на засіданні.
Якщо присутні на засіданні особи протиправно перешкоджають його проведенню, головуючий на засіданні може ухвалити мотивоване рішення про позбавлення їх права бути присутніми на засіданні.
Глава 10. Рішення Ради, її органів
10.1. Результатом розгляду питань діяльності Ради та її органів, віднесених Законом до їх компетенції, а також вирішення питань організаційної діяльності Ради є рішення, які ухвалюють у таких формах:
а) рішення;
б) ухвала;
в) протокольна ухвала.
Розгляд справи (питання порядку денного) закінчується ухваленням рішення (постановленням ухвали).
Питання, пов’язані з відкриттям, зупиненням, поновленням розгляду, залишенням без розгляду та поверненням, об’єднанням, а також в інших випадках, визначених Регламентом, вирішуються шляхом постановлення ухвал.