У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про деякі заходи щодо поліпшення медичного обслуговування громадян"
м. Київ 27 жовтня 2009 року N 61-уп/2009 | Справа N 1-39/2009 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича - доповідача,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про деякі заходи щодо поліпшення медичного обслуговування громадян" від 14 квітня 2009 року N 420-р (Офіційний вісник України, 2009 р., N 31, ст. 1054).
Заслухавши суддю-доповідача Бауліна Ю.В. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Президент України - на підставі пункту 15 частини першої статті 106 Основного Закону України, статей 13, 14 Закону України "Про Конституційний Суд України" звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням вирішити питання щодо відповідності Конституції України (конституційності) Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про деякі заходи щодо поліпшення медичного обслуговування громадян" від 14 квітня 2009 року N 420-р (далі - Розпорядження).
Кабінет Міністрів України, видавши Розпорядження:
- погодився з пропозицією Міністерства охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) щодо надання державним та комунальним закладам охорони здоров'я права за власним бажанням громадян, які проходять лікування, на забезпечення за відповідну плату виділення ліжко-місця підвищеної комфортності та персонального доглядальника, створення належних соціально-побутових умов, а також на проведення на їх замовлення за відповідну плату за межами закладів охорони здоров'я консультування, діагностування, лікування, забору біологічного та іншого матеріалу для клініко-діагностичних та інших досліджень за умови, що вони спроможні за станом здоров'я самостійно відвідувати відповідні заклади (установи) ( пункт 1) ;
- дозволив державним та комунальним закладам охорони здоров'я у порядку, визначеному МОЗ України, органами, уповноваженими Верховною Радою Автономної Республіки Крим, і органами місцевого самоврядування (щодо майна, яке перебуває в комунальній власності), для забезпечення медичного обслуговування громадян відповідно до пункту 1 Розпорядження надавати в оренду для використання поза робочим часом, який визначається в установленому порядку, медичного, діагностичного, лабораторного та іншого спеціалізованого обладнання і приміщень стороннім закладам охорони здоров'я та іншим суб'єктам господарювання в тому разі, коли такі заклади (суб'єкти) мають ліцензію (свідоцтво, дозвіл, атестат) на право проведення медичного обслуговування населення або провадження певного виду діяльності. Обладнання і приміщення, які використовуються для лікування хворих, що потребують екстреної медичної допомоги, не можуть надаватися в оренду ( пункт 2) .
У пунктах 3, 4, 5, 6 Розпорядження Уряд України дав органам виконавчої влади доручення щодо організації виконання вимог пунктів 1, 2 Розпорядження, а також визначив напрями використання коштів, отриманих від надання платних послуг.
Глава держави вважає, що, приймаючи Розпорядження, Кабінет Міністрів України не додержав встановлених Конституцією України гарантій: недискримінації громадян за ознакою їх майнового стану; отримання громадянами безоплатно медичної допомоги у державних та комунальних закладах охорони здоров'я (статті 24, 49) . Крім того, всупереч положенням статей 21, 64, 75, пункту 1 частини першої статті 85, пунктів 1, 6 частини першої статті 92 Основного Закону України у Розпорядженні вирішено питання, які мають бути врегульовані Верховною Радою України виключно законом.
2. Третя колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 17 червня 2009 року відкрила конституційне провадження у справі.
3. Кабінет Міністрів України 21 жовтня 2009 року видав Розпорядження N 1232-р "Про визнання таким, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2009 р. N 420".
За змістом статті 150 Конституції України до повноважень Конституційного Суду України належить вирішення питань про відповідність Конституції України (конституційність) лише чинних нормативно-правових актів (пункт 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 14 листопада 2001 року N 15-рп/2001) .
У зв'язку з тим, що Розпорядження втратило чинність, конституційне провадження у справі щодо його відповідності Конституції України підлягає припиненню згідно з пунктом 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150, 153 Конституції України, пунктом 3 статті 45, статтею 51 Закону України "Про Конституційний Суд України", параграфом 51 Регламенту Конституційного Суду України, Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Припинити конституційне провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про деякі заходи щодо поліпшення медичного обслуговування громадян" від 14 квітня 2009 року N 420-р на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ