• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про припинення конституційного провадження у справі за конституційними поданнями Президента України та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання державного управління у сфері міграційної політики"

Конституційний Суд України  | Ухвала від 26.02.2009 № 12-уп/2009
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 26.02.2009
  • Номер: 12-уп/2009
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 26.02.2009
  • Номер: 12-уп/2009
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення конституційного провадження у справі за конституційними поданнями Президента України та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання державного управління у сфері міграційної політики"
м. Київ
26 лютого 2009 року
N 12-уп/2009
Справа N 1-6/2009

Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича - доповідача,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційними поданнями Президента України та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання державного управління у сфері міграційної політики" від 30 липня 2008 року N 692 (далі - Постанова) (Офіційний вісник України, 2008 р., N 58, ст. 1943).
Заслухавши суддю-доповідача Бауліна Ю.В. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Президент України на підставі пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України Указом "Про зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 30 липня 2008 року N 692" від 14 серпня 2008 року N 711 (Офіційний вісник Президента України, 2008 р., N 31, ст. 966) зупинив дію Постанови та звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням вирішити питання щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови, крім пункту 6.
Кабінет Міністрів України згідно з Постановою перейменував Державний департамент у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб Міністерства внутрішніх справ України у Державний департамент міграційної служби ( пункт 1) , поклав на Міністерство внутрішніх справ України виконання завдань з реалізації державної політики у сфері міграції ( пункт 2) , передав до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України пункти тимчасового розміщення біженців, а до складу головних управлінь, управлінь зазначеного міністерства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - органи міграційної служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі ( пункт 3) , доручив Міністерству внутрішніх справ України та Державному комітету України у справах національностей та релігій здійснити пов'язані з цим заходи ( пункти 4, 5) , а також визнав такою, що втратила чинність, Постанову Кабінету Міністрів України "Деякі питання державного управління у сфері міграційної політики" від 18 червня 2008 року N 558 ( пункт 6) .
Мотивуючи невідповідність пунктів 1, 2, 3, 4, 5 Постанови частині другій статті 6, частині другій статті 8, частині третій статті 17, частині другій статті 19, пункту 22 частини першої статті 85, пункту 10 частини першої статті 92, частині третій статті 113, пункту 1 статті 116, частині першій статті 117 Конституції України, глава держави посилається на те, що визначення функцій Міністерства внутрішніх справ України належить до повноважень Верховної Ради України, проте вона не приймала рішень про наділення цього міністерства функціями з виконання завдань щодо реалізації державної міграційної політики.
Президент України дійшов висновку, що Кабінет Міністрів України, поклавши реалізацію державної політики у сфері міграції на Міністерство внутрішніх справ України, визначив нові, додаткові функції цього міністерства і таким чином вийшов за межі своїх конституційних повноважень.
2. Уповноважений Верховної Ради України з прав людини також звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням вирішити питання щодо відповідності Постанови Конституції України (конституційності).
Обґрунтовуючи невідповідність Постанови статті 1, частині другій статті 6, частині другій статті 8, частині третій статті 17, частині другій статті 19, статті 75, пунктам 3, 22 частини першої статті 85, частинам першій, третій статті 113, пункту 9-1 статті 116, частині другій статті 120 Конституції України, автор клопотання вважає, що згідно з пунктами 1, 10, 12 частини першої статті 92 Конституції України визначення законом гарантій прав і свобод людини і громадянина, засад регулювання міграційних процесів, організації та діяльності органів виконавчої влади, а також функцій Міністерства внутрішніх справ України належить до повноважень Верховної Ради України, яка не наділяла це міністерство функціями з виконання завдань щодо реалізації державної політики у сфері міграції.
3. Третя колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 29 вересня 2008 року відкрила конституційне провадження у справі за конституційним поданням Президента України, а Ухвалою від 20 жовтня 2008 року - за конституційним поданням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та об'єднала їх в одне конституційне провадження.
4. Кабінет Міністрів України 19 лютого 2009 року видав Постанову N 115 "Про визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 30 липня 2008 р. N 692" (Урядовий кур'єр, 2009 р., 26 лютого).
За змістом статті 150 Конституції України до повноважень Конституційного Суду України належить вирішення питань про відповідність Конституції України (конституційність) лише чинних нормативно-правових актів (пункт 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 14 листопада 2001 року N 15-рп/2001) .
У зв'язку з тим, що Постанова втратила чинність, конституційне провадження у справі щодо її відповідності Конституції України підлягає припиненню згідно з пунктом 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150, 153 Конституції України, пунктом 3 статті 45, статтею 51 Закону України "Про Конституційний Суд України", параграфом 51 Регламенту Конституційного Суду України, Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Припинити конституційне провадження у справі за конституційними поданнями Президента України та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання державного управління у сфері міграційної політики" від 30 липня 2008 року N 692 на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ