• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей

Служба безпеки України  | Наказ, Дозвіл, Журнал, Зразок, Форма типового документа, Заява, Перелік, Порядок від 12.06.2015 № 415ог
Реквізити
  • Видавник: Служба безпеки України
  • Тип: Наказ, Дозвіл, Журнал, Зразок, Форма типового документа, Заява, Перелік, Порядок
  • Дата: 12.06.2015
  • Номер: 415ог
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Служба безпеки України
  • Тип: Наказ, Дозвіл, Журнал, Зразок, Форма типового документа, Заява, Перелік, Порядок
  • Дата: 12.06.2015
  • Номер: 415ог
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ПЕРШИЙ ЗАСТУПНИК КЕРІВНИКА АНТИТЕРОРИСТИЧНОГО ЦЕНТРУ ПРИ СЛУЖБІ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
КЕРІВНИК АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ НА ТЕРИТОРІЇ ДОНЕЦЬКОЇ ТА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТЕЙ)
НАКАЗ
12.06.2015 № 415ог
Про затвердження Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей
Із змінами і доповненнями, внесеними наказом першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) від 15.09.2015 № 810ог, від 16.12.2015 № 1154ог, від 26.12.2015 № 1182ог
У зв'язку з відсутністю можливості здійснення державного контролю на окремих ділянках державного кордону України з Російською Федерацією, при наявності задокументованих фактів присутності на території Донецької та Луганської областей військової активності іноземних збройних формувань, з метою недопущення виходу терористів та їх посібників з району проведення Антитерористичної операції та проникнення їх у такий район, запобігання вчинення терористичних актів, інших протиправних діянь, убезпечення громадян та співробітників силових структур від загрози збройних нападів, з метою стабілізації економічного та оборонного сектору держави, відповідно до статей 12, 13, 14, 15 Закону України "Про боротьбу з тероризмом" , абзацу третього пункту 8 Положення про оперативний штаб з управління антитерористичною операцією, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року № 611-11,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей (далі - Тимчасовий порядок), що додається.
2. Затверджений цим наказом Тимчасовий порядок застосовується до закінчення проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей.
3. Наказ першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) № 27ог від 22.01.2015 "Про затвердження Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів вздовж лінії зіткнення у межах Донецької та Луганської областей" вважати таким, що втратив чинність.
4. Контроль за виконання наказу покласти на начальника штабу - першого заступника керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей.
5. Наказ довести до особового складу в частині, що його стосується, голів Донецької та Луганської обласних військово-цивільних державних адміністрацій, а також оприлюднити Тимчасовий порядок шляхом його розміщення на офіційному сайті Служби безпеки України та Державної фіскальної служби України.
6. Затверджений Тимчасовий порядок набуває чинності з моменту його оприлюднення на офіційному сайті Державної фіскальної служби України та Служби безпеки України.
7. Керівникам секторів здійснювати перепускний режим на контрольних пунктах в'їзду-виїзду у межах Донецької та Луганської областей згідно вимог цього наказу з моменту його оприлюднення.
8. Керівнику Координаційного центру протягом 15 днів привести у відповідність до цього наказу Додатки з відомостями про переліки суб'єктів господарювання та вантажі (товари).
Перший заступник керівника
Антитерористичного центру
при Службі безпеки України
(керівник Антитерористичної
операції на території Донецької
та Луганської областей)
генерал-лейтенант
І.І. Колесник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ першого заступника
керівника Антитерористичного
центру при Службі
безпеки України
(керівника Антитерористичної
операції на території Донецької
та Луганської областей)
12.06.2015 № 415ог
(у редакції наказу першого
заступника керівника
Антитерористичного центру
при Службі безпеки України
(керівника Антитерористичної
операції на території Донецької
та Луганської областей)
26.12.2015 № 1182ог)
ТИМЧАСОВИЙ ПОРЯДОК
контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей
I. Загальні положення
1.1 Цей Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей (далі - Тимчасовий порядок) визначає окремі питання здійснення контролю за переміщенням в районі проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей (далі - АТО), вздовж лінії зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), а також види блокпостів, контрольних пунктів в'їзду-виїзду, порядок їх функціонування, правила їх перетинання.
1.2 Контроль за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) вздовж лінії зіткнення здійснюється на таких засадах:
- протидії тероризму;
- протидії розвідувально-підривній діяльності іноземних структур;
- забезпечення права громадян України виїхати з неконтрольованих територій;
- посилення контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) на неконтрольовані території.
1.3 У цьому Тимчасовому порядку терміни вживаються у такому значенні:
блокпост (далі - БП) - загороджувальний пункт у визначеному місці (на ділянці місцевості, у споруді або їх комплексі) в районі проведення АТО, призначений для контролю за рухом людей, транспортних засобів, перевірки в осіб документів, що посвідчують особу, особистого огляду осіб і огляду речей, що при них знаходяться, огляду транспортних засобів та речей, що ними перевозяться, з метою запобігання несанкціонованому проникненню осіб на неконтрольовану територію, проникнення з неконтрольованої території терористів та їх пособників, а також ввезення (вивезення) до /з району проведення АТО предметів і речовин, вилучених з цивільного обороту або обмежених в обороті; оборони сил та засобів, залучених до проведення АТО від протиправних посягань з боку терористів та незаконних озброєних (воєнізованих) формувань;
веб-ресурс (веб-портал) СБ України - це сторінка в Інтернеті (urp.ssu.gov.ua), яка надає заявнику право самостійно заповнювати заяви (анкети) у визначеному єдиному форматі, а також можливість відслідковувати хід та результати перевірки;
дозвіл - документ встановленого зразка, що надає право перевезення товару (вантажу) з тимчасово неконтрольованих територій на іншу територію України та з території України до тимчасового неконтрольованих територій;
дозвіл фізичній особі - рішення відповідного підрозділу з питань режиму та економічної діяльності на територіях прилеглих до смуги безпеки через лінію зіткнення про перетин фізичними особами лінії зіткнення в рамках діючих контрольних пунктів в'їзду-виїзду, на підставі якого дані про особу вносяться до електронного реєстру;
дорожні коридори (залізничні та автомобільні) - основні напрями руху в межах контрольованих територій Луганської та Донецької областей, облаштовані дорожніми знаками та інформаційними покажчиками від лінії зіткнення до контрольних пунктів в'їзду-виїзду;
зведені мобільні групи - зведені наряди представників контрольних органів та служб, що здійснюють контроль території між БП першого та другого рубежів вздовж лінії зіткнення;
координаційний центр (далі - КЦ) - це підрозділ з питань режиму та економічної діяльності на територіях прилеглих до лінії зіткнення, який створений при оперативному штабі з управління Антитерористичною операцією (далі - АТО), з метою координації діяльності координаційних груп та організації видачі дозволів для фізичних та юридичних осіб (далі - осіб), транспортних засобів до складу якого входять представники Служби безпеки України (далі - СБУ), Збройних Сил України (далі - ЗСУ), Міністерства внутрішніх справ України (далі - МВС), Національної гвардії України (далі - НГУ), Державної прикордонної служби України (далі - ДПСУ), Державної фіскальної служби України (далі - ДФС);
координаційна група (далі - КГ) - це підрозділ з питань режиму та економічної діяльності на територіях прилеглих до лінії зіткнення, який створений при управліннях (відділах) МВС України районів (міст), з метою своєчасної та якісної перевірки осіб, які виявили бажання перетнути лінію зіткнення у межах Донецької, Луганської областей та організації видачі дозволів для фізичних та юридичних осіб, транспортних засобів та вантажів, та до складу якого входять представники СБУ, ЗСУ, МВС, НГУ, ДПСУ, ДФС;
контрольний пункт в'їзду-виїзду (далі - КПВВ) - спеціально виділена територія блокпосту другого рубежу в межах дорожнього коридору з комплексом будівель, спеціальних, інженерних, фортифікаційних споруд і технічних засобів, де здійснюється контроль контрольними органами і службами України та пропуск на неконтрольовану територію та із неї осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна;
контрольний пункт в'їзду-виїзду на залізниці (КПВВ на залізниці) - спеціально виділена територія залізничної станції на другому рубежі з комплексом будівель, спеціальних, інженерних, фортифікаційних споруд і технічних засобів, де здійснюються контрольні заходи та пропуск на неконтрольовану територію та із неї осіб, обслуговуючого персоналу, рухомого складу залізничного транспорту, вантажів та іншого майна;
контрольні органи і служби України - підрозділи відповідних суб'єктів боротьби з тероризмом, згідно статті 4 Закону України "Про боротьбу з тероризмом" , що здійснюють контроль на БП, КПВВ, КПВВ на залізниці та територіях між ними вздовж лінії зіткнення;
контрольний пост (в межах залізничних дорожніх коридорів) (КрП) - спеціально виділена територія залізничної станції, з комплексом будівель, спеціальних, інженерних, фортифікаційних споруд і технічних засобів, де здійснюється прикордонний та за необхідності інші види контролю залізничних рухомих складів, що переміщуються через лінію зіткнення;
контрольний талон - це бланк для внутрішньої перевірки проходження контролю транспортними засобами між блокпостом першого рубежу і КПВВ та у зворотному напрямку;
лінія зіткнення - для цілей Тимчасового порядку умовне розмежування території Донецької та Луганської областей між територією де розміщені населені пункти, у яких органи державної влади України не здійснюють або здійснюють не у повному обсязі свої повноваження та підконтрольними територіями;
неконтрольована територія - територія, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють повноваження, передбачені законодавством України;
Об'єднаний центр цивільно-військового співробітництва (далі - ОЦЦВС) - це підрозділ з питань координації спільних дій Збройних Сил України, інших військових формувань та правоохоронних органів, органів місцевої влади, міжнародних, недержавних, благодійних організацій, об'єднання громадян, засобів масової інформації, який створений в районах (населених пунктах) при штабах секторів, та до складу якого входять представники Збройних Сил України (далі - ЗСУ), Служби безпеки України (далі - СБУ) (за згодою), Міністерства внутрішніх справ України (далі - МВСУ) (за згодою), Національної гвардії України (далі - НГУ) (за згодою), Державної прикордонної служби України (далі - ДПСУ) (за згодою), Державної фіскальної служби України (далі - ДФСУ) (за згодою), місцевих органів влади (за згодою), громадських організацій (за згодою) з метою швидкого реагування на загрози виникнення гуманітарної кризи та відновлення законності і правопорядку в районах (населених пунктах) проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей, залучення додаткових ресурсів для місцевого населення, підрозділів ЗСУ та правоохоронних органів, інформаційного супроводження та посилення діяльності державних органів влади в гуманітарній та інформаційній сфері;
перепустка - це дозвіл на право переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей.
1.4 Громадяни України за умови пред'явлення документів, що посвідчують особу, а іноземці та особи без громадянства паспортний документ, або документ, що його замінює (відповідно до п. 1 ст. 2 Положення про прикордонний режим , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147), а також внесення даних про таку особу до електронного реєстру, мають право на вільний та безперешкодний перетин лінії зіткнення через БП, КПВВ.
1.5 На фізичних осіб, які в'їжджають в район проведення АТО та виїжджають з нього, поширюється дія Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" .
1.6 Перетин лінії зіткнення громадським/пасажирським транспортом забороняється, за винятком нерегулярних перевезень для окремих організованих груп людей (біженців, дітей для оздоровлення та відпочинку, тощо), за відповідним дозволом виданим згідно рішення КЦ.
II. Блокпости
2.1 БП за своїм розташуванням, рівнем контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів поділяються на БП першого та другого рубежів.
2.2 На БП першого рубежу діючих дорожніх коридорів прикордонним нарядом здійснюється:
2.2.1 Під час прямування з неконтрольованої території:
пропуск транспортного засобу на територію блокпоста;
перевірка документів у осіб, огляд транспортного засобу і вантажу (товару);
після прийняття позитивного рішення щодо пропуску осіб, транспортного засобу та вантажу (товару) виписується контрольний талон на транспортний засіб;
у контрольному талоні (додаток 7) проставляється спеціальна відмітка представників ДПСУ;
транспортний засіб скеровується через дорожній коридор до КПВВ.
2.2.2 Під час прямування до неконтрольованої території:
звіряються дані в контрольному талоні з фактичними даними щодо осіб і транспортного засобу, який прибув;
відбирається контрольний талон та здійснюється пропуск до неконтрольованої території.
2.2.3 Додатково на БП першого рубежу здійснюється:
контроль за рухом транспортних засобів, вантажів (товарів), що перевозяться транспортними засобами, на наявність відповідного дозволу на перевезення вантажу (товару), його відповідність даним зазначеним у такому дозволі, а також, на наявність заборонених предметів та речовин;
виявлення та затримання осіб, які підозрюються у вчиненні кримінальних правопорушень або переховуються від органів досудового розслідування, слідчого судді, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання, та викрадених транспортних засобів;
недопущення виходу заборонених вантажів (товарів) з тимчасового неконтрольованої території та відповідно перевезення таких вантажів (товарів) на таку територію;
недопущення виходу терористів та їх посібників з району проведення АТО та проникнення їх в такий район;
запобігання вчиненню терористичного акту та інших протиправних діянь;
тимчасове обмеження (заборона) руху транспорту, вантажів (товарів), та людей, які порушили порядок прямування на неконтрольовану територію, і передача їх відповідним компетентним органам.
2.3 На БП другого рубежу діючих дорожніх коридорів прикордонним нарядом здійснюється:
2.3.1 Під час прямування до неконтрольованої території:
пропуск транспортного засобу на територію КПВВ;
огляд транспортного засобу і вантажу;
перевірка документів у осіб;
дані про осіб і транспортний засіб вносяться до електронних реєстрів. За окремим рішенням старшого зміни прикордонних нарядів в КПВВ на дорожніх коридорах зі значним пасажиропотоком громадяни, інформація щодо жителів прилеглих до лінії зіткнення населених пунктів контрольованої території, при наявності відмітки про реєстрацію місця проживання в цих населених пунктах, до електронних реєстрів не вноситься;
після прийняття позитивного рішення представників усіх уповноважених контрольних органів та служб щодо пропуску осіб, транспортного засобу та вантажу (товару) виписується контрольний талон на транспортний засіб;
у контрольному талоні проставляється спеціальні відмітки представників ДПСУ, ДФС та СБУ;
транспортний засіб скеровується через визначений дорожній коридор до відповідного блокпоста першого рубежу;
тимчасове обмеження (заборона) руху транспорту та людей, які порушили порядок переміщення на неконтрольовану територію і передача їх відповідним компетентним органам.
2.3.2 Під час прямування з неконтрольованої території:
звіряються дані у контрольному талоні з фактичними даними про осіб і транспортний засіб, який прибув;
пропуск транспортного засобу на територію КПВВ;
перевірка документів у осіб;
огляд транспортного засобу і вантажу;
дані про осіб і транспортний засіб вносяться до електронних реєстрів. За окремим рішенням старшого зміни прикордонних нарядів в КПВВ на дорожніх коридорах зі значним пасажиропотоком громадяни, інформація щодо жителів прилеглих до лінії зіткнення населених пунктів контрольованої території, при наявності відмітки про реєстрацію місця проживання в цих населених пунктах, до електронних реєстрів не вноситься;
у контрольному талоні проставляються спеціальні відмітки представників ДПСУ, ДФС та СБУ;
відбирається контрольний талон, транспортний засіб скеровується для переміщення до контрольованої території;
2.3.3 На інших блокпостах другого рубежу особи і транспортні засоби скеровуються до БП першого, другого рубежу діючих дорожніх коридорів, де прикордонним нарядом здійснюються контрольно-перевірочні заходи, визначені Тимчасовим порядком та іншими нормативними документами.
2.4 Контрольні талони видаються на всі транспортні засоби, які переміщуються через лінію зіткнення.
Бланки контрольних талонів зберігаються у визначеному місці (з обмеженим доступом) старшим прикордонних нарядів у КПВВ, старшим прикордонного наряду на БП першого рубежу, старшим зміни нарядів у КПВВ на залізниці та КрП.
Контрольний талон заповнюється службовими особами ДПСУ, ДФС та СБУ, які несуть службу у КПВВ, КПВВ на залізниці, на блокпості першого рубежу дорожніх коридорів.
Пропуск транспортних засобів здійснюється:
до неконтрольованої території - за наявності спеціальної відмітки ДПСУ, ДФС та СБУ, проставленої на КПВВ, КПВВ на залізниці;
з неконтрольованої території - при наявності спеціальної відмітки ДПСУ, проставленої на БП першого рубежу, КрП та спеціальної відмітки ДПСУ, ДФСУ, СБУ, проставлених на КПВВ.
Після закінчення служби зміною на КПВВ, БП першого рубежу контрольні талони здаються до оперативно-бойових прикордонних комендатур, де зберігаються в місцях з обмеженим доступом, які унеможливлюють доступ до них сторонніх осіб.
Відповідальними за зберігання контрольних талонів є посадові особи, які визначаються начальником органу охорони державного кордону (начальником оперативно-військового відділу).
Зберігаються контрольні талони протягом одного місяця у підрозділах ДПСУ та знищуються встановленим порядком зі складенням відповідного акта.
Наприкінці служби змінами на рівні старших прикордонних нарядів і представника ДФС проводиться звірка наявності контрольних талонів на транспортні засоби, які прослідували через лінію розмежування та даних в електронних базах.
2.5 На БП першого та другого рубежу в межах діючих дорожніх коридорів органом охорони державного кордону (оперативно-військовим відділом) встановлюються режимні правила, що регламентують порядок доступу в них осіб, які беруть участь у контролі та обслуговуванні пасажирів транспортних засобів, відправленні транспортних засобів, що вибувають в район проведення АТО і прибувають із нього.
У приміщення (місця) та транспортні засоби, в яких перебувають пасажири, які пройшли перед в'їздом на тимчасово неконтрольовану територію перевірку документів, інші перевірки, що проводяться у ході контролю, а також у приміщення (місця) та транспортні засоби, в яких перебувають пасажири, які прибули з тимчасово неконтрольованої території і не пройшли такої перевірки та контролю, вхід стороннім особам забороняється без дозволу уповноважених службових осіб підрозділу охорони державного кордону ДПСУ.
2.6 Представники всіх органів і служб України під час виконання службових обов'язків повинні мати при собі службові посвідчення та представницькі картки, а інші особи, які прибувають у службових справах - припис на виконання завдання та тимчасова перепустка.
2.7 Посадка осіб у транспортні засоби, а також завантаження (вивантаження) вантажу та багажу проводиться тільки з дозволу уповноважених службових осіб підрозділу ДПСУ та ДФС, якщо це не заборонено іншими контрольними органами і службами.
Пасажири і обслуговуючий персонал транспортних засобів після в'їзду на територію БП на вимогу уповноважених службових осіб підрозділу охорони державного кордону та інших контрольних органів і служб надають для огляду транспортні засоби, вантажі (товари) та інше майно.
Пасажири та обслуговуючий персонал транспортних засобів, що в'їхали на територію БП, мають право:
бути присутніми під час огляду транспортних засобів, вантажів (товарів) і багажу, що їм належать, а також відбору зразків проб речовин і матеріалів, що їм належать, для експрес-аналізу відповідними компетентними органами;
отримувати від уповноважених службових осіб ДПСУ та інших контролюючих органів та служб усні роз'яснення в разі тимчасової відмови їм у в'їзді до району проведення АТО та виїзді з нього.
Виїзд транспортних засобів з БП, КПВВ здійснюється тільки з дозволу уповноважених службових осіб ДПСУ.
Виконання законних вимог уповноважених службових осіб ДПСУ та інших контрольних органів та служб на БП, КПВВ обов'язкове для всіх осіб, які в'їжджають до району проведення АТО та виїжджають з нього.
2.8 У випадку затримання уповноваженими службовими особами ДПСУ транспортних засобів та вантажів, які переміщувалися поза межами визначних дорожніх коридорів, між першим та другим рубежами після проведення первинних контрольно-перевірочних заходів передаються зведеним мобільним групам для вжиття заходів.
2.9 У разі порушення режиму припинення вогню (несанкціонованого відкриття вогню, обстрілу зі стрілецької зброї, артилерійських систем, реактивні системі залпового вогню, інформації щодо дій диверсійно-розвідувальних груп) з боку незаконних збройних формувань чи безпосереднього обстрілу коридору, БП дозволяється за рішенням керівника відповідного сектору, з повідомленням оперативного штабу з управління АТО, перекрити напрямок руху.
2.10 БП працюють цілодобово.
III. Контрольний пункт в'їзду/виїзду
3.1 КПВВ не призначені для перетинання державного кордону України.
КПВВ функціонують без вихідних, цілодобово, контрольно-перевірочні та перепускні заходи здійснюються у літній період з 6:00 до 20:00, у зимовий - з 8:00 до 17:00, в осінній та весняний періоди - з 7:00 до 18:30, або у інший час, встановлений за окремим рішенням керівника АТО.
Робота КПВВ може призупинитися за рішенням керівника антитерористичної операції або керівника окремого сектору у випадку, передбаченому пунктом 2.10.
Порядок взаємодії контрольних органів і служб України, загальний порядок та послідовність проведення всіх видів контролю на КПВВ визначаються технологічною схемою пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), яка затверджується окремо для кожного КПВВ начальником штабу АТО.
У технологічній схемі пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через КПВВ визначаються:
загальні положення;
порядок перевірки наявності дозволу фізичній особі на перетинання лінії зіткнення;
порядок здійснення пропуску осіб в район проведення АТО чи неконтрольовану територію, у разі смерті близьких родичів, членів сім'ї або хвороби близьких осіб, що підтверджується відповідними документами (телеграма, завірена закладами охорони здоров'я, про смерть або хворобу близьких осіб; документ, що підтверджує місце поховання близьких осіб) при наявності документів, що посвідчують особу та за письмового (усного) погодження керівника КГ;
порядок перевірки наявності дозволу на перевезення вантажу (товарів) та іншого майна;
місця або приміщення для проведення контролю осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), межі території КПВВ та зон контролю (режимна зона), місця стоянок транспортних засобів, у тому числі затриманих;
маршрути руху, місця стоянки і місця відстою автомобільних транспортних засобів, поїздів (вагонів), що перевозять небезпечні вантажі, місця фільтраційних зон (таборів) для перевірки вантажів (товарів), місця зберігання вантажів, які підлягають обліку та конфіскації, а також порядок дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних з військовою загрозою, масовими заворушеннями, терористичними актами, перешкоджанням та блокуванням роботи КПВВ, а також ситуацій техногенного та природного характеру;
порядок ведення Журналу контролю за проходженням транспортних засобів;
порядок вилучення вантажів (товарів) та іншого майна;
загальний порядок та послідовність контрольних операцій відносно осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів);
порядок допуску до КПВВ та в його режимну зону осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), порядок їх пересування.
Місця облаштування та межі території КПВВ затверджуються наказом керівника АТО за погодженням з керівниками підрозділів ДПСУ, ДФС, СБУ, МВС, задіяних в порядку ст. 4 Закону України "Про боротьбу з тероризмом" та обласними військово-цивільними адміністраціями, у зоні відповідальності якого знаходиться КПВВ.
3.2 На КПВВ здійснюється:
контроль за рухом людей, транспортних засобів, вантажів (товарів);
перевірка транспорту, що рухається через блокпост, на наявність заборонених предметів та речовин (зброя, боєприпаси, вибухівка, наркотичні засоби тощо);
контроль за рухом транспортних засобів, товарів (вантажів), що перевозяться транспортними засобами, на наявність відповідного дозволу на перевезення вантажу (товару), його відповідність даним зазначеним у такому дозволі, а також, на наявність заборонених предметів та речовин;
виявлення та затримання осіб, які підозрюються, обвинувачуються у вчиненні кримінальних правопорушень або переховуються від органів досудового розслідування, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання, та викрадених транспортних засобів;
недопущення виходу заборонених вантажів (товарів) з тимчасового неконтрольованої території та відповідно провезення таких вантажів (товарів) на таку територію;
перевірка в осіб документів, що посвідчують особу;
недопущення виходу терористів з району проведення АТО та проникнення в такий район їх пособників;
запобігання вчиненню терористичного акту та інших протиправних діянь;
тимчасове обмеження (заборона) руху транспорту, вантажів (товарів), та людей.
3.3 Додержання громадського порядку на КПВВ забезпечується співробітниками органів внутрішніх справ у взаємодії з іншими контрольними органами і службами України та координується органами охорони державного кордону (оперативно військовими відділами) ДПСУ, а у випадку отримання інформації про загрози збройного нападу, злочинних та інших протиправних посягань на службових осіб БП та КПВВ вони посилюються відповідними підрозділами ЗСУ або НГУ, за рішенням оперативного штабу з управління АТО.
IV. Дорожні коридори
4.1 Дорожні коридори для переміщення осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей встановлюються на автошляхах визначеного сполучення, згідно з додатком 1 до цього Тимчасового порядку.
4.2 Дорожні коридори облаштовуються дорожніми знаками та інформаційними покажчиками:
від лінії зіткнення до КПВВ;
на основних шляхах руху вздовж лінії зіткнення (в межах контрольованих територій) Луганської та Донецької областей до КПВВ.
Для позначення дорожніх коридорів залучаються відповідні дорожні служби на місцях.
4.3 Пропуск осіб, транспортних засобів та вантажів через лінію зіткнення здійснюється підрозділами ДПСУ спільно з підрозділами ДФС та СБУ у межах дорожніх коридорів, тільки у визначених КПВВ. Переміщення вантажів поза межами КПВВ забороняється.
4.4 Об'їзні шляхи поза межами дорожніх коридорів ліквідуються (перекриваються) силами ЗСУ.
4.5 Дорожні коридори для переміщення вантажів (товарів) через лінію зіткнення в межах Донецької та Луганської областей залізничним транспортом на шляхах залізничного сполучення визначені згідно з додатком 2 до цього Тимчасового порядку.
V. Здійснення контролю при в'їзді на неконтрольовану територію та виїзді з неї
5.1 Контроль за в'їздом в район проведення АТО та виїздом з нього осіб, транспортних засобів і переміщення вантажів (товарів) у визначених пунктах здійснюється уповноваженими службовими особами контрольних органів і служб:
громадян України (окрім осіб, залучених до проведення АТО) - за умови пред'явлення будь-якого документа, що посвідчують особу (відповідно до п. 1 ст. 2 Положення про прикордонний режим , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147), дозволом фізичної особи;
іноземців та осіб без громадянства - за паспортним документом та дозволом фізичної особи.
У разі надання громадянином документу про посвідчення особи, що звільнилась з місць позбавлення волі на неконтрольованій території упродовж трьох діб, після відповідної перевірки МВС та Державної міграційної служби України (далі - ДМСУ), надається довідка (копія форми 1 щодо підтвердження громадянства та отримання паспорту громадянина України) для подальшого пропуску його на підконтрольну територію України.
5.1.1 В'їзд на неконтрольовану територію дітей, які не досягли 16-річного віку, здійснюється з дотриманням вимог передбачених для таких осіб Правилами перетинання державного кордону громадянами України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 року № 57.
5.1.2 Виїзд з неконтрольованої території громадян України:
які народились у 1998 році і пізніше та не змогли оформити паспорт громадянина України (внаслідок проживання у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження), здійснюється за умови пред'явлення свідоцтва про народження/копії свідоцтва про народження або будь-якого іншого документа, який дає можливість ідентифікувати таких осіб, особи (осіб), у супроводі якої (яких) громадяни України, які не досягли 16-річного віку виїжджають з неконтрольованої території, та дозволом фізичної особи;
які не досягли 16-річного віку, здійснюється за умови пред'явлення свідоцтва про народження дитини, будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України "Про громадянство України" або статтею 2 Закону України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України" особи (осіб), у супроводі якої (яких) громадяни України, які не досягли 16-річного віку виїжджають з неконтрольованої території, та дозволом фізичної особи;
дитини, яка народилась після початку проведення АТО, та внаслідок проживання у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, їй не було оформлено свідоцтво про народження, здійснюється за умови пред'явлення будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України "Про громадянство України" або статтею 2 Закону України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України" особи (осіб), у супроводі якої (яких) дитина виїжджає з неконтрольованої території, та дозволом фізичної особи.
5.2 Документи, що посвідчують особу, перевіряються уповноваженими службовими особами ДПСУ з метою встановлення їх дійсності та приналежності відповідній особі. У ході перевірки використовують технічні засоби контролю для пошуку ознак підробки у документах.
5.3 Підроблені документи або такі, що належать іншим особам або використовуються для вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, вилучаються уповноваженою службовою особою ДПСУ, про що виноситься обґрунтоване письмове рішення, один примірник якого видається особі. Підроблені документи надсилаються відповідному правоохоронному органу для прийняття рішення в порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України.
5.4 Під час здійснення процедури контролю на БП, КПВВ уповноважені службові особи ДПСУ використовують бази даних ДПСУ, інші передбачені законом, бази даних та виконують рішення судів, доручення уповноважених державних органів, що надаються відповідно до Порядку надання Держприкордонслужбі та виконання нею доручень уповноважених державних органів щодо осіб, які перетинають державний кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2013 р. № 280, а також за результатами оцінки ризиків проводять опитування осіб з метою з'ясування наявності або відсутності підстав для відмови у в'їзді на неконтрольовану територію та виїзді з неї.
5.5 Уповноважені службові особи ДПСУ з урахуванням результатів оцінки ризиків можуть проводити повторну перевірку документів осіб, які в'їжджають на неконтрольовану територію або виїжджають з неї.
5.6 Інформація про осіб, які в'їжджають на неконтрольовану територію або виїжджають з неї, вноситься уповноваженими службовими особами ДПСУ до відповідної бази даних.
5.7 У паспортні документи, що подаються іноземцями та особами без громадянства, які в'їжджають або виїжджають з неконтрольованої території, службовими особами підрозділів Держприкордонслужби проставляється спеціальна відмітка, за винятком внутрішніх паспортних документів.
Форма відмітки встановлюється Адміністрацією ДПСУ.
5.8 Уповноважені службові особи підрозділу ДПСУ відмовляють у виїзді на неконтрольовану територію з таких підстав:
особа подала підроблений чи зіпсований документ, а також якщо її документи недійсні чи не відповідають встановленому зразку або належать іншій особі;
у базах даних Держприкордонслужби є інформація про заборону особі виїзду з України;
у паспортному документі іноземця або особи без громадянства відсутня відмітка про перетинання державного кордону або в нього відсутня імміграційна картка;
у фізичної особи відсутній дозвіл або сплив термін його дії;
виїзд особи на неконтрольовану територію суперечить інтересам забезпечення національної безпеки України або охорони громадського порядку, загрожує охороні здоров'я, захисту прав і законних інтересів громадян України та інших осіб;
наявність загрози для життя чи здоров'я особи у разі її виїзду на неконтрольовану територію;
особа на БП, КПВВ, порушила умови та порядок проходження контролю при виїзді на неконтрольовану територію, або не виконала законних розпоряджень чи вимог уповноважених службових осіб контрольних органів та служб, що здійснюють контроль на БП, КПВВ;
іноземець або особа без громадянства під час попереднього перебування на неконтрольованій території здійснили виїзд із неї не через визначені БП, КПВВ.
5.9 Уповноважені службові особи ДПСУ відмовляють у виїзді з неконтрольованої території з таких підстав:
особа подала підроблений чи зіпсований документ, а також якщо документи недійсні чи не відповідають встановленому зразку або належать іншій особі;
особа подала документ, що посвідчує особу, яка звільнилась з міст позбавлення волі не відповідає цій особі, або ця особа не зареєстрована за місцем проживання, що вказане у наданому документі;
іноземець чи особа без громадянства в установленому порядку не в'їхав в Україну;
виїзд особи з неконтрольованої території суперечить інтересам забезпечення національної безпеки України або охорони громадського порядку, загрожує охороні здоров'я, захисту прав і законних інтересів громадян України та інших осіб;
якщо особа порушила умови та порядок проходження контролю при виїзді з неконтрольованої території або не виконала законних розпоряджень чи вимог уповноважених службових осіб контрольних органів та служб;
особа не змогла підтвердити мету свого в'їзду на контрольовану територію;
у фізичної особи відсутній дозвіл або сплив термін його дії.
5.10 У разі наявності підстав для відмови особі у виїзді до/з неконтрольованої території уповноважена службова особа ДПСУ відмовляє їй у в'їзді - виїзді, про що здійснює відповідний запис до журналу обліку не пропущених осіб.
5.11 Переміщення до/з тимчасово неконтрольованих територій транспортних засобів, дозволяється при наявності у осіб, що супроводжують транспортний засіб, технічного паспорту та документу, який підтверджує право власності або довіреність від власника транспортного засобу, засвідчена нотаріально.
5.12 Виконання законних вимог уповноважених службових осіб контрольних органів та служб на БП, КПВВ обов'язкове для всіх осіб, які виїжджають до/з неконтрольованої території.
5.13 У разі потрапляння на БП (КПВВ) дитини до 16 років без супроводу законних представників відповідальні посадові особи БП (КПВВ) повинні забезпечити безпечний перетин дитиною лінії зіткнення та вжити заходів з подальшої її передачі органам МВС України.
VI. Контроль за дотриманням вимог порядку переміщення осіб та вантажів (товарів) через та вздовж лінії зіткнення
6.1 Контроль за дотриманням вимог порядку переміщення осіб та вантажів (товарів) через та вздовж лінії зіткнення, виявлення фактів порушення такого порядку, на територіях поза визначеними дорожніми коридорами здійснюється виключно зведеними мобільними групами та прикордонними нарядами від підрозділів ДПСУ.
6.2 Діяльність (склад, чисельність, організація та припинення діяльності, межі обслуговування, озброєння тощо) мобільних груп координується об'єднаним штабом ЦУ СБУ в районі проведення АТО.
Мобільні групи формуються за рішенням першого заступника голови СБУ - керівника АТЦ при СБУ з числа службових осіб контрольних органів та служб, які задіяні для несення служби у зоні проведення АТО, за потреби із залученням військової служби правопорядку, військової прокуратури та інших відомств (за погодженням).
6.3 Основні зусилля мобільних груп направлені на:
забезпечення підтримання прикордонного режиму відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2015 № 38.
проведення контрольних та режимних заходів поза межами визначених дорожніх коридорів;
унеможливлення руху через лінію зіткнення об'їзними маршрутами (напрямками) поза визначеними дорожніми коридорами;
виявлення порушень встановленого порядку переміщення осіб, транспортних засобів, вантажів (товарів);
недопущення виходу заборонених вантажів (товарів) з тимчасового неконтрольованої території та відповідно провезення таких вантажів (товарів) на таку територію;
недопущення виходу терористів з району проведення АТО та проникнення в такий район їх пособників;
запобігання вчиненню терористичного акту та інших протиправних діянь;
виконання функцій оборони, захисту та вогневої підтримки.
6.4 Члени мобільних груп при здійсненні контролю територій вздовж лінії зіткнення між БП першого та другого рубежів мають право:
зупиняти транспортні засоби та оглядати їх;
перевіряти документи, що посвідчують особу, документи на транспортний засіб, документи, що встановлюють приналежність вантажів (товарів);
затримувати осіб, транспортні засоби, вантажі (товари) в порядку, передбаченому чинним законодавством;
передавати затриманих осіб, транспортні засоби, вантажі (товари) для подальшого встановлення обставин уповноваженим представникам контролюючих органів та служб;
складати адміністративні протоколи в межах компетенції представників контрольних органів та служб;
застосовувати заходи фізичного впливу, спеціальні засоби, вогнепальну зброю у випадках, передбачених чинним законодавством.
6.5 Основні завдання та порядок несення служби прикордонними нарядами визначено окремим наказом ДПСУ.
VII. Дозволи фізичній особі
7.1. Дозвіл фізичній особі надається за умови надання згоди на обробку та зберігання її персональних даних в інформаційно-телекомунікаційній системі та при наявності однієї з таких підстав:
1) проживання на неконтрольованій (контрольованій) території особи, яка намагається виїхати на цю територію, або її близьких родичів чи членів сім'ї, що підтверджується документами, виданими уповноваженими державними органами України;
2) розташування на неконтрольованій (контрольованій) території місця поховання близьких родичів або членів сім'ї, що підтверджується відповідними документами;
3) смерті близьких родичів або членів сім'ї на неконтрольованій (контрольованій) території, що підтверджується відповідними документами;
4) наявності права власності на об'єкти нерухомості, які знаходяться на неконтрольованій (контрольованій) території;
5) необхідності участі у забезпеченні національних інтересів України з метою мирного врегулювання конфлікту чи з гуманітарних питань;
6) необхідності виконання дипломатичних та консульських функцій, в тому числі в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна (виключно за клопотанням або погодженням з МЗС).
7) необхідності виконання функцій в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна (виключно за клопотанням або погодженням з МЗС);
8) здійснення поїздок на неконтрольовану (контрольовану) територію (трудова діяльність, навчання, наукова діяльність, культурна або релігійна мета, оздоровлення, супровід дитини до загальноосвітніх чи дошкільних навчальних закладів, тощо).
7.2 Для отримання дозволу фізичній особі необхідно зареєструватися на веб-порталі СБУ та заповнити формалізовану заяву або подати заповнену формалізовану заяву особисто чи надіслати її поштою до КЦ, КГ, КПВВ, на блокпост першого рубежу.
Інформація про надання дозволу автоматично відображається на власній сторінці заявника веб-порталі СБУ.
7.3 Дозвіл фізичній особі надається на підставі заявок:
протягом 10 діб через відповідний підрозділ з питань режиму та економічної діяльності на територіях прилеглих до смуги безпеки вздовж лінії зіткнення, блокпости першого рубежу;
протягом доби через контрольні пункти в'їзду-виїзду або блокпости першого рубежу на напрямках руху при наявності відповідних документів (документи про смерть або хворобу близьких осіб; документ, що підтверджує місце поховання близьких осіб) за письмовим (усним) погодженням керівників КЦ та КГ.
7.4. Перевірка громадян проводиться протягом 10 діб уповноваженими особами СБУ, МВС, ДПСУ, ДМСУ, ДФС, ГПУ та підтверджується підписом службової особи, яка її проводила.
7.5. Після надання дозволу фізичній особі, КЦ та КГ формують електронний реєстр та щоденно каналами захищеного зв'язку передають його до ДПСУ.
Дані про дітей, які не досягли 16-річного віку, заносяться разом з даними осіб, що їх супроводжують.
7.6. Дозвіл фізичній особі надається для одноразового або багаторазового (строком на один рік) в'їзду на неконтрольовану (контрольовану) територію та виїзду з неї в будь-якому секторі через діючі КПВВ. Для іноземця або особи без громадянства дійсний протягом терміну, що не може перевищувати дозволений строк перебування іноземця або особи без громадянства на території України та повинен враховувати строк, необхідний для виїзду за межі України (не менше трьох днів).
7.7 Рішення про відмову у наданні дозволу фізичній особі приймається:
1) коли особа підозрюється у вчиненні кримінально-караного діяння;
2) коли паспортний документ підроблений, зіпсований або чи належить іншій особі;
3) якщо є наявні відомості про сприяння особою вчиненню правопорушення або уникненню інших осіб від відповідальності.
7.8 Наявність дозволу у фізичної особи не виключає можливості проведення перевірки посадовими особами підрозділу охорони державного кордону та іншими особами, які несуть службу на БП, КПВВ, документів, що підтверджують мету виїзду до/з неконтрольованої території.
7.9 Дозвіл у фізичної особи припиняється:
1) закінчення строку дії дозволу;
2) особа підозрюється у вчиненні кримінально-караного діяння;
3) якщо є наявні відомості про сприяння особою вчиненню правопорушення або ухиленню інших осіб від відповідальності.
4) у разі порушення особою порядку перетину лінії зіткнення в КПВВ або поза ним.
7.10 Рішення про відмову у наданні дозволу фізичній особі приймається Координаційною групою та надається заявнику не пізніше 20-ти днів з дати реєстрації заявки на отримання дозволу.
Інформація про прийняте рішення автоматично відображається на власній сторінці заявника веб-порталі СБУ.
Відповідно до бажання заявника рішення може надаватись у письмовому вигляді на електронну адресу, зазначену у заяві.
В рішенні про відмову зазначається номер заявки на видачу дозволу, номер рішення про відмову та дата його прийняття, вказується посадова особа, яка підписує таке рішення (керівник КЦ або керівник КГ).
7.11 У разі ескалації військового конфлікту або обмежень руху в межах транспортного коридору у певному секторі особа, за наявності дозволу на перетин лінії зіткнення у зазначеному секторі, має право перетнути лінію розмежування в іншому секторі.
7.12 Заява, інші документи, копії та інформація, яка була надана особами для отримання дозволу на перетин лінії зіткнення представникам КЦ та КГ, обробляється у відповідності з дотриманням Закону України "Про захист персональних даних" . Доступ до вказаної інформації та документів надається лише особам яким це необхідно у зв'язку зі здійсненням службових повноважень.
КЦ та КГ вживають заходів щодо захисту персональних даних від випадкових втрат або знищення, від незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних даних.
7.13. Особа, яку змусили або яка самостійно покинула своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, масових проявів насильства, масових порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру, за відсутності у такої особи підстав та документів, визначених пунктом 7.1 цього Тимчасового порядку, перетинає лінію зіткнення за рішенням керівника КЦ без отримання дозволу фізичній особі.
У разі явної загрози життю та здоров'ю людини для перетину лінії зіткнення дозвіл не вимагається.
VIII. Видача дозволів на перевезення вантажу (товарів) до або з неконтрольованої території
8.1 Громадянин (власник або уповноважена ним особа), який має намір ввезти або вивезти вантаж (товар), крім гуманітарної допомоги (продукти харчування, одяг, взуття, ліки, предмети особистої гігієни тощо) повинен звернутись з відповідною заявою (додаток 3) до Головного міжрегіонального управління оперативного забезпечення зони проведення антитерористичної операції ДФСУ (далі - ГМУОЗ АТО ДФС), представники якого знаходяться у наступних населених пунктах:
84313, м. Краматорськ, бульвар Машинобудівників, 22 (ДПІ у м. Краматорськ ГУ ДФС України в Донецькій області);