• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо заборгованості зі сплати по орендній платі з юридичних осіб

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 27.09.2021 № 3587/ІПК/99-00-12-09-01-06
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 27.09.2021
  • Номер: 3587/ІПК/99-00-12-09-01-06
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 27.09.2021
  • Номер: 3587/ІПК/99-00-12-09-01-06
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
27.09.2021 N 3587/ІПК/99-00-12-09-01-06
Державна податкова служба України розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації щодо заборгованості зі сплати по орендній платі з юридичних осіб, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачено Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 1.1 статті 1 Кодексу цей законодавчий акт регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації (перетворення) проводиться у порядку, визначеному Законом України від 15 травня 2003 року N 755-IV " Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон N 755) на підставі документів, що подаються заявником відповідно до частини чотирнадцятої статті 17 Закону N 755.
Першоджерелом даних стосовно відомостей про юридичних осіб, зокрема, відомостей про державну реєстрацію припинення у результаті перетворення, є Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр).
Згідно частини шостої статті 4 Закону N 755 у разі перетворення юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення, та державна реєстрація новоутвореної юридичної особи. Перетворення вважається завершеним з дати державної реєстрації новоутвореної юридичної особи.
Відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують та передають у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами ДПС.
Порядок зняття з обліку платників податків у контролюючих органах регламентується статтею 67 Кодексу та розділом ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. N 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 р. за N 1562/20300, із змінами.
Відповідно до статті 67 Кодексу, підставами для зняття з обліку у контролюючих органах юридичної особи є повідомлення чи документальне підтвердження державного реєстратора чи іншого органу державної реєстрації про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, в тому числі припинення у результаті перетворення.
Отже, після завершення процедур реорганізації платник податків не зобов'язаний подавати до контролюючих органів жодних документів, які не передбачені нормативно-правовими актами, визначеними вище.
Пунктом 98.9 статті 98 Кодексу передбачено, що у разі якщо сума надміру сплачених грошових зобов'язань або невідшкодованих податків та зборів платника податків перевищує суму грошових зобов'язань або податкового боргу з інших податків, сума перевищення перераховується в розпорядження правонаступників такого платника податків пропорційно його частці в майні, що розподіляється, згідно з розподільним балансом або передаточним актом, а у разі отримання цілісного майнового комплексу державного або комунального підприємства в оренду чи концесію сума перевищення перераховується в розпорядження платника податків - орендаря чи концесіонера згідно з передаточним балансом або актом.
Згідно підпункту 3 пункту 1 розділу ІІ Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 р. N 5, у разі коли внаслідок припинення юридичної особи шляхом реорганізації частина її зобов'язань чи заборгованості залишається непогашеною або у платника обліковуються складові суми переплат, до ІКП юридичних осіб - правонаступників працівником підрозділу, що здійснює облік платежів, засобами інформаційної системи переносяться відповідні облікові показники з дотриманням хронології їх виникнення на підставі одного із документів:
рішення про узгодження плану реорганізації платника податків;
передавального акта;
розподільчого балансу.
При переведенні на обслуговування платника з одного податкового органу до іншого у зв'язку із ліквідацією чи реорганізацією податкового органу, адміністративно-територіальної реформи чи інших, не залежних від платника податків об'єктивних причин, унаслідок яких змінюється податковий орган, в якому обліковується платник податків, здійснюється автоматична передача ІКП з попереднього місця обліку платника до нового місця обліку платника з фіксацією події в реєстрі передачі ІКП між податковими органами. За новим місцем обліку платника отримані ІКП відображаються в реєстрі отриманих ІКП.
Територіальними органами ДПС здійснюється списання безнадійного податкового боргу згідно зі статтею 101 Кодексу.
Відповідно до положень цієї статті списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг.
Згідно з пунктом 101.2 статті 101 Кодексу під терміном "безнадійний" розуміється, зокрема, податковий борг платника податків, у тому числі податкового агента, стосовно якого минув строк давності, встановлений пунктом 102.4 статті 102 Кодексу (1095 днів).
Законом України від 12 серпня 2014 року N 1636-VII "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" (далі - Закон N 1636), зокрема, зупинене застосування до платників податків із місцезнаходженням на території ВЕЗ "Крим" норм статей 59, 60, 87 - 101 Кодексу, які містять положення щодо стягнення податкового боргу (у тому числі його списання). При цьому Закон N 1636 не передбачає іншої, окремої процедури списання таких боргів.
Разом з тим, 15.12.2020 р. Верховною Радою України прийнято Закон України N 1081-IX "Про внесення змін до Бюджетного кодексуУкраїни", згідно з яким пункт 16 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" доповнено абзацами третім - п'ятим такого змісту:
"Установити, що до повернення тимчасово окупованої території України під загальну юрисдикцію України:
Казначейство України відкриває рахунки за надходженнями до місцевих бюджетів Автономної Республіки Крим та міста Севастополя для зарахування платежів із сплати боргів з місцевих податків та зборів, що виникли до дати початку тимчасової окупації, визначеної Законом України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України", платниками - резидентами, які мають об'єкти оподаткування з місцезнаходженням на тимчасово окупованій території України, на підставі інформації та даних центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію податкової політики;
як виняток із положень пункту 3 частини другої статті 671 та абзацу другого частини другої статті 78 цього Кодексу, органи Казначейства України здійснюють повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до місцевих бюджетів Автономної Республіки Крим та міста Севастополя на такі рахунки, за поданням (висновком) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету".
На виконання цієї законодавчої норми за дорученням Державної казначейської служби України ГУ ДКСУ у Херсонській області 01.03.2021 р. було повідомлено Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про відкриття та введення в дію з 01.03.2021 р. відповідних рахунків та надало переліки реквізитів цих рахунків.
Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків, відкритих для визначеної категорії платників податків, розміщена на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС, на вебсторінках територіальних органів ДПС за адресоюhttps://tax.gov.ua/byudjetni-rahunkiта в Центрах обслуговування платників.
Крім того, звертаємо увагу, що платник має можливість дізнатися про реквізити нових бюджетних рахунків для сплати саме цим платником у вкладці "Стан розрахунків з бюджетом" Електронного кабінету. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою https://cabinet.tax.gov.ua.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надана така консультація.