• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 18.04.2007 № в-20/04
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 18.04.2007
  • Номер: в-20/04
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 18.04.2007
  • Номер: в-20/04
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
18.04.2007 N в-20/04
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", Тендерна палата України провела дослідження щодо дотримання процедур державних закупівель, проведених в 2006 році Сумським обласним Центром акушерства, гінекології та репродукції.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Сумський обласний Центр акушерства, гінекології та репродукції;
Адреса: 40018, м. Суми, вул. Санаторна, 3.
2. Головний розпорядник: Управління охорони здоров'я Сумської облдержадміністрації.
3. Відповідальний за проведення торгів: Головна акушерка Сумського обласного Центру акушерства, гінекології та репродукції, член тендерного комітету Гнатенко Надія Володимирівна.
4. Предмет закупівлі: препарати донорської крові.
5. Процедура закупівлі: процедура закупівлі у одного учасника.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 22.03.2006, закінчення - 11.05.2006.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис по КВКВ 030 УОЗ Сумської облдержадміністрації КПКВ 080201 "Спеціалізовані лікарні та інші спеціалізовані заклади" на 2006 рік від 21.02.2006 б/н - 2 арк.
2. Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма 2м) за 2006 - 3 арк.
3. Протокол засідання тендерного комітету СОЦАГР від 03.01.2006 N 1 - 1 арк.
4. Протокол засідання тендерного комітету СОЦАГР від 01.03.2006 N 4 - 1 арк.
5. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Бойко В.І. від 25.05.2006 N 013669 - 1 арк.
6. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Тесленко Ю.В. від 08.04.2005 N 1110 - 1 арк.
7. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Пісакової С.О. від 23.03.2006 N 011933 - 1 арк.
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Павлюченко О.О. від 23.03.2006 N 011931 - 1 арк.
9. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Кукушки Г.Г. від 08.04.2005 N 1111 - 1 арк.
10. Форма річного плану державних закупівель, який підлягає оприлюдненню б/д і б/н - 1 арк.
11. Річний план закупівель тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель Обласним комунальним закладом Сумський обласний Центр акушерства, гінекології та репродукції (з змінами, внесеними на засіданні тендерного комітету протоколом N 12 від 29.06.2006), затверджений рішенням тендерного комітету від 01.03.2006 N 4 - 7 арк.
12. План придбання товарів, робіт і послуг по Сумському обласному Центру акушерства, гінекології та репродукції на I квартал 2006 року б/д і б/н - 4 арк.
13. Повідомлення про присвоєння коду від 26.07.2006 N СІР/Ц-рп023 - 1 арк.
14. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі у одного учасника товарів, робіт і послуг за державні кошти від 11.05.2006 року від N 5 - 2 арк.
15. Договір від 11.05.2006 року N 51 - 3 арк.
16. Платіжне доручення від 30.05.2006 N 16524 - 1 арк.
17. Рахунок від 26.05.2006 N 197 - 1 арк.
18. Платіжне доручення від 16.06.2006 N 16574 - 1 арк.
19. Платіжне доручення від 23.06.2006 N 58 - 1 арк.
20. Платіжне доручення від 22.06.2006 N 50 - 1 арк.
21. Платіжне доручення від 30.06.2006 N 133 - 1 арк.
22. Рахунок від 06.09.2006 N 216 - 1 арк.
23. Платіжне доручення від 29.06.2006 N 133 - 1 арк.
24. Платіжне доручення від 27.06.2006 N 95 - 1 арк.
25. Протокол засідання тендерного комітету Сумського обласного Центру акушерства, гінекології та репродукції від 22.03.2006 N 11 - 2 арк.
26. Лист Антимонопольного комітету України "Щодо погодження процедури закупівлі" від 22.05.2006 N 11-109/10-423-д - 1 арк.
27. Супровідний лист Спеціальної контрольної комісії з питань державних закупівель при Рахунковій палаті України "Щодо надання висновку" від 10.05.2006 N 7/5-скк-34 в/с - 1 арк.
28. Висновок Спеціальної контрольної комісії з питань державних закупівель при Рахунковій палаті України від 06.05.2006 N 7/5-скк-34в - 3 арк.
29. Статут ТОВ "Сумський обласний донорський центр" від 2000 року, б/н - 4 арк.
30. Довідка про включення до єдиного реєстру підприємств та організацій України. б/д, N 1427 - 2 арк.
31. Свідоцтво про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи від 13.10.2000 N 05481027 - 1 арк.
32. Лист СОЦАГР від 17.03.2006 N 130 - 1 арк.
33. Ліцензія МОЗ на здійснення переробки донорської крові та компонентів, виготовлення з них препаратів від 02.06.2004 N 165 - 1 арк.
34. Свідоцтво платника податку на додану вартість від 03.11.2000 N 25757572 - 1 арк.
35. Лист Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України "Щодо монопольного становища" від 16.02.2006 N 03-10/398 - 1 арк.
36. Прейскурант цін на донорську кров, її компоненти, препарати та стерильні розчини, виготовлені ТОВ "Сумський ОДЦ" станом на 01.01.2006 р. від 29.12.2005 року, б/н - 1 арк.
37. Форма техніко-економічного обгрунтування застосування процедури закупівлі у одного учасника, б/д, б/н - 1 арк.
38. Лист Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України "Про результати розгляду заяви" від 30.03.2006 N 01-26/829 - 1 арк.
39. Лист СОЦАГР до Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 24.03.2006 N 145 - 1 аркуш.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обгрунтованість проведення процедури закупівлі у одного учасника Сумським обласним Центром акушерства, гінекології та репродукції з придбання препаратів донорської крові".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Процедуру закупівлі проведено розпорядником бюджетних коштів - Сумським обласним центром акушерства, гінекології та репродукції (надалі - Замовник).
Наказ про склад тендерного комітету, що діяв на момент проведення процедур Замовником для дослідження не надано.
Інформація про членів тендерного комітету
NП.І.Б.Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітетуа
Займана посада
в ТК
N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1.Бойко В.І.Відомості не
надано
Голова
тендерного
комітету
Серія СПК
N 307177 від
25.05.2006
2.Кукушка Г.Г.Відомості не
надано
Заступник
голови
тендерного
комітету
Серія СПК
N 217208 від
08.04.2005
3.Маренцева Л.В.Відомості не
надано
Заступник
голови
тендерного
комітету
Свідоцтво
відсутнє
4.Павлючен-
ко О.О.
Відомості не
надано
Член тендерного
комітету
Серія СПК
N 309616 від
23.03.2006
5.Гнатенко Н.В.Відомості не
надано
Член тендерного
комітету
Свідоцтво
відсутнє
6.Пісакова С.О.Відомості не
надано
Член тендерного
комітету
Серія СПК
N 309618 від
23.03.2006
7.Тесленко Ю.В.Відомості не
надано
Секретар
тендерного
комітету
Серія СПК
N 217207 від
08.04.2005
Таким чином, в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону, на час здійснення процедури закупівлі члени тендерного комітету: Бойко В.І., Маренцева Л.В. та Гнатенко Н.В. (відповідальна за проведення торгів) не мали відповідного свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель за державні кошти.
В порушення ч. 2 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі Закон) Положення про тендерний комітет Замовника у встановленій формі відсутнє. Тобто, у тендерному комітеті Замовника не визначені головні функції, права та обов'язки, відповідальність.
2. Фінансування закупівель.
Кошторисом на 2006 р. Сумському обласному Центру акушерства, гінекології та репродукції затверджено видатки за рахунок місцевого бюджету КПКВ 080201 "Спеціалізовані лікарні та інші спеціалізовані заклади" 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" в загальній сумі 484,2 тис. гривень.
Обгрунтування та підтвердження відповідними розрахунками необхідності використання коштів на придбання медикаментів для перевірки не надано.
Відповідно річного плану закупівель тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель Замовника сума закупівлі лікарських препаратів та компонентів донорської крові складає 112,0 тис.грн. на рік.
В порушення вимог ч. 2 ст. 2-2 Закону Замовником річний план закупівель на 2006 рік розміщено в інформаційній системі мережі Інтернет в порушення встановленого терміну - 26.07.2006 року (код N СІП/Ц-рп023), тоді як план закупівель затверджено рішенням тендерного комітету від 01.03.2006 N 4.
3. Вибір процедури закупівлі.
Протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 22.03.2006 N 11 визначено, що для проведення закупівлі препаратів донорської крові на суму 82,0 тис.грн. буде застосовано процедуру закупівлі в одного учасника через відсутність конкуренції, що відповідає вимогам ч. 2 ст. 33 Закону.
4. Щодо умов застосування та обгрунтування процедури закупівлі в одного учасника.
Умова застосування процедури закупівлі в одного учасника - відсутність конкуренції на товари, які можуть бути поставлені тільки певними учасниками і не мають альтернативи.
Обгрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника - Сумський обласний донорський центр займає монопольне становище на ринку компонентів крові, який охоплює територію Сумської області.
Відповідно листа Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 16.02.2006 N 03-10/398: "ТОВ "Сумський обласний донорський центр" включено до Переліку суб'єктів господарювання, що займають монопольне (домінуюче становище) на ринках, які охоплюють територію Сумської області, затвердженого розпорядженням голови Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 31.08.2005 року N 14-р.
5. Погодження застосування процедури закупівлі.
Висновок Спеціальної контрольної комісії з питань державних закупівель при Рахунковій палаті України щодо погодження процедури закупівлі Замовник отримав 06.05.2006 року за N 7/5-скк-34в, лист - погодження процедури закупівлі від Антимонопольного комітету України Замовник отримав 22.05.2006 за N 11-109/10-423-д3, чим дотримано вимоги ч. 2 ст. 14 та ч. 2 ст. 33 Закону.
6. Укладення договору.
За результатами проведеної закупівлі Замовник уклав договір з ТОВ "Сумський обласний донорський центр" про постачання компонентів та препаратів донорської крові від 11.05.2006 N 51 на суму 63 655,00 гривень.
Специфікація до договору, яка є його невід'ємною частиною, відсутня та для дослідження не надана.
Таким чином, договором не обумовлено види препаратів крові, що закуповуються, кількість та ціну за одиницю предмета закупівлі, що є порушенням вимог ст. 180 Господарського кодексу України в частині зазначення істотних умов договору.
Розділом 2 (п. 2.1) договору - "Порядок розрахунків" передбачено умовами розрахунків за отриману продукцію щомісячну попередню оплату в розмірі 5% річного замовлення продукції з обгрунтуванням того, що ці умови розрахунків проводяться у відповідності з постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2001 р. N 1403 "Про затвердження Програми розвитку донорства крові та її компонентів на 2002-2007 роки".
Метою зазначеної програми є поліпшення розвитку донорства крові та її компонентів, запровадження сучасних технологій їх заготівлі та переробки на регіональному рівні, тобто, вищезазначена програма не має відношення до закупівлі препаратів донорської крові лікувальними установами і не передбачає умови попередньої оплати в розмірі 5 % річного замовлення продукції та не може бути підставою умов таких розрахунків.
Таким чином, умови розрахунку, зазначені в договорі, суперечать вимогам п. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України щодо попередньої оплати вартості товарів.
Крім того, розділ 3 (п. 3.3) договору - "Права та обов'язки сторін" зазначено, що "Ціна на товар може змінюватися з урахуванням змін витрат на виробництво, відповідно до чинного законодавства України, про що виконавець зобов'язаний повідомити Замовника в десятиденний термін", що суперечить вимогам ч. 2 ст. 34 Закону, відповідно якої умови договору не повинні змінюватись після підписання договору про закупівлю.
В наданих для дослідження рахунках-фактурах на постачання крові та її препаратів також не зазначаються найменування (вид) препаратів, одиниці виміру, ціна та об'єми поставки.
Таким чином, договір від 11.05.2006 N 51 укладено в порушення вимог п. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України та ч. 2 ст. 34 Закону, і як наслідок, виконання вимог договору проводиться непрозоро.
7. Складання звітності.
Тендерним комітетом Замовника оформлено звіт про результати здійснення процедури закупівлі у одного учасника товарів, робіт і послуг за державні кошти від 11.05.2006 N 5.
В порушення вимог ч. 2 ст. 17 Закону звіт від 11.05.2006 N 5 Сумським обласним Центром акушерства, гінекології та репродукції не оприлюднений в мережі Інтернет.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Сумським обласним Центром акушерства, гінекології та репродукції процедури закупівлі у одного учасника по закупівлі препаратів донорської крові встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону, на час здійснення процедури закупівлі члени тендерного комітету: Бойко В.І., Маренцева Л.В. та Гнатенко Н.В. не мали відповідного свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель за державні кошти;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 12 Закону відсутнє Положення про тендерний комітет Замовника;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 2-2 Закону річний план закупівель на 2006 рік розміщено в інформаційній системі мережі Інтернет з порушенням встановленого терміну;
- в порушення вимог п. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України договором передбачено здійснення попередньої оплати в розмірі 5 % річного замовлення продукції;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 17 Закону Замовником не забезпечено оприлюднення інформації, передбаченої Законом за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет.
Укладений Сумським обласним Центром акушерства, гінекології та репродукції з ТОВ "Сумський обласний донорський центр" договір про постачання компонентів та препаратів донорської крові від 11.05.2006 N 51 грубо порушує вимоги ст. 180 Господарського кодексу України стосовно визначення істотних умов, визначених такими за законом та необхідних для договорів даного виду, а саме щодо:
- предмета (відсутня специфікація до договору, яка є його невід'ємною частиною, умовами договору не обумовлено види препаратів крові що закуповуються та їх кількість);
- ціни (ціна препаратів крові договором не передбачена, а зазначено лише загальну суму договору);
- та ч. 2 ст. 34 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" щодо зміни умов договору в частині збільшення ціни на товар.
Таким чином, процедура закупівлі препаратів донорської крові на суму 63 655,00 грн. Сумським обласним Центром акушерства, гінекології та репродукції проведена непрозоро та з порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення збитків державі.
Дії тендерного комітету Сумського обласного Центру акушерства, гінекології та репродукції можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба
"Офіційні висновки
Тендерної палати України",
N 4, 26 квітня 2007 р.