МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
12.03.2009 N 565 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 1523 від 23.12.2013 )
Про затвердження стандартів надання Мінекономіки адміністративних послуг щодо реалізації проектів (програм) технічної допомоги з боку ЄС
З метою виконання пункту 10 Плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 N 494-р,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Стандарт надання адміністративної послуги із здійснення державної реєстрації проектів (програм) технічної допомоги з боку ЄС;
Стандарт надання адміністративної послуги з акредитації виконавців (юридичних осіб - нерезидентів) проектів (програм) технічної допомоги з боку ЄС;
Стандарт надання адміністративної послуги з підтвердження пільг з оподаткування при митному оформленні товарів, які надходять у рамках міжнародних договорів з надання Україні технічної допомоги з боку ЄС;
Стандарт надання адміністративної послуги з підтвердження пільг щодо звільнення від сплати податку на додану вартість операцій платників податку з поставки товарів і послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, які здійснюються за кошти Європейського Союзу в рамках реалізації проектів (програм) технічної допомоги;
Стандарт надання адміністративної послуги з підтвердження пільгового оподаткування виконавців робіт, послуг на митній території України, які виконуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, що надається на безоплатній та безповоротній основі на період підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему, або за рахунок коштів, які передбачаються в державному бюджеті як внесок України до Чорнобильського фонду "Укриття" відповідно до положень Рамкової угоди між Україною і Європейським банком реконструкції та розвитку стосовно діяльності Чорнобильського фонду "Укриття" в Україні та Угоди про грант (проект ядерної безпеки Чорнобильської АЕС) між Європейським банком реконструкції та розвитку, Урядом України і Чорнобильською АЕС.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Пятницького В.Т.
Міністр економіки України | Б.М.Данилишин |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України
12.06.2009 N 565
СТАНДАРТ
надання адміністративної послуги із здійснення державної реєстрації проектів (програм) технічної допомоги з боку ЄС
1. Загальні положення
1.1. Цей Стандарт визначає опис етапів надання адміністративної послуги із здійснення державної реєстрації проектів (програм) технічної допомоги з боку ЄС (далі - адміністративна послуга), склад, послідовність дій одержувача та адміністративного органу, вимоги щодо необхідного рівня її доступності та якості.
1.2. Адміністративний орган (структурний підрозділ), що надає послугу: Мінекономіки (департамент співробітництва з Європейським Союзом).
1.3. У цьому Стандарті терміни вживаються в значенні, визначеному Порядком залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 N 153 (далі - Порядок).
2. Перелік категорій одержувачів адміністративної послуги
Одержувачами реєстраційної картки проекту (програми) є:
реципієнт - резидент (фізична або юридична особа), який безпосередньо отримує міжнародну технічну допомогу (далі - МТД) згідно з проектом (програмою);
донор - іноземна держава, уряд та уповноважені урядом іноземної держави органи, іноземний муніципальний орган або міжнародна організація, що надають МТД відповідно до міжнародних договорів України.
3. Перелік документів, необхідних для надання адміністративної послуги
3.1. Для одержання адміністративної послуги до Мінекономіки відповідно до вимог пункту 14 Порядку подаються такі документи:
1) клопотання про державну реєстрацію проекту (програми), яке містить відомості про:
донора (назва, юридична адреса, адреса в Україні уповноваженого донором органу, ім'я, прізвище, посада координатора робіт);
виконавця (назва, юридична адреса, адреса в Україні, ім'я, прізвище, посада координатора робіт і за наявності - код згідно з ЄДРПОУ або ДРФО);
реципієнта (назва, юридична адреса, ім'я, прізвище, посада відповідальної особи і за наявності - код згідно з ЄДРПОУ або ДРФО);
бенефіціара (назва, юридична адреса, ім'я, прізвище, посада відповідальної особи).
До клопотання обов'язково вноситься номер проекту (програми), визначений донором;
2) засвідчену донором копію контракту, укладеного між донором і виконавцем, або його частини, в якій визначено цілі, завдання проекту (програми), види та обсяги міжнародної технічної допомоги, яка надається для цілей проекту (програми), кошторисну вартість, термін та етапи реалізації проекту (програми);
3) документ (технічне завдання, меморандум, протокол про наміри, план діяльності тощо), який підтверджує узгодження цілей, завдань, діяльності за проектом (програмою) між донором або виконавцем і реципієнтом (бенефіціаром) та містить перелік майна, робіт і послуг, прав інтелектуальної власності, інших ресурсів, що придбаваються, надаються в рамках проекту (програми).
Окремо виділяються запланована проектом (програмою) діяльність, очікувані результати та критерії їх досягнення;
4) лист-погодження Головдержслужби у разі, коли проектом (програмою) передбачено підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації державних службовців України.
Усі документи, необхідні для проведення державної реєстрації проектів (програм), подаються мовою оригіналу з обов'язковим перекладом українською мовою, засвідченим в установленому порядку.
3.2. Відповідно до пункту 15 Порядку у разі коли реципієнти утворюються як юридичні особи або визначаються на конкурсній основі під час реалізації проекту (програми), звернення про реєстрацію подається бенефіціаром і донором, про що робиться відмітка в реєстраційній картці.
4. Склад і послідовність дій одержувача та адміністративного органу, опис етапів надання послуги
4.1. Послідовність дій одержувача адміністративної послуги:
подання до Мінекономіки повного пакета документів, визначених пунктами 14, 15 Порядку;
отримання реєстраційної картки проекту (програми) або листа із зазначенням причин відмови;
усунення причин відмови у видачі реєстраційної картки проекту (програми) в установленому законодавством порядку та повторне звернення щодо її видачі.
4.2. Послідовність дій адміністративного органу:
розгляд пакета документів, поданого одержувачем адміністративної послуги;
прийняття рішення про проведення державної реєстрації проекту (програми) або відмову в реєстрації;
видача реєстраційної картки проекту (програми) або листа із зазначенням причин відмови.
5. Вимоги до строку надання адміністративної послуги, а також до строків здійснення дій, прийняття рішень у процесі надання адміністративної послуги
Мінекономіки відповідно до пункту 16 Порядку розглядає подані документи протягом 20 робочих днів, починаючи від дня надходження повного пакета документів, і приймає рішення щодо проведення державної реєстрації проекту (програми).
6. Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги
Мінекономіки може відмовити одержувачеві адміністративної послуги в разі:
неподання будь-якого з документів, зазначеного пунктом 14 Порядку, невідповідності проекту (програми) узгодженій з донором стратегічній або щорічній програмі;
недостовірності відомостей у документах, поданих щодо проведення державної реєстрації проекту (програми).
7. Опис результату, який повинен отримати одержувач
7.1. Мінекономіки відповідно до пункту 18 Порядку державну реєстрацію проекту (програми) підтверджує реєстраційною карткою проекту (програми), складеною за формою згідно з додатком 1 до Порядку, яка підписується уповноваженою особою Мінекономіки та засвідчується печаткою Мінекономіки.
7.2. У разі втрати (знищення) реєстраційної картки проекту (програми) видається її дублікат, для одержання якого заявник або уповноважена ним особа подає до Мінекономіки відповідне звернення.
7.3. Проекти (програми) підлягають перереєстрації у разі зміни донора, виконавців, реципієнтів, назви, цілей, змісту, кошторисної вартості, термінів виконання проекту (програми).
Перереєстрація проекту (програми) провадиться в тому ж порядку, що і реєстрація.
7.4. Мінекономіки анулює рішення про державну реєстрацію проекту (програми) в разі:
відмови донорів, виконавців або реципієнтів від його (її) реалізації; наявності інших підстав, передбачених законодавством.
8. Інформація про платність або безоплатність надання адміністративної послуги та розмір плати за її надання, якщо плата передбачена
Адміністративна послуга надається на безоплатній основі.
9. Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, включаючи вимоги до їх кваліфікації
Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, встановлені законодавством України про державну службу та нормативно-правовими актами Мінекономіки.
10. Вимоги до місця надання адміністративної послуги з урахуванням його транспортної і пішохідної доступності
10.1. Документи, необхідні для надання адміністративної послуги, надсилаються поштою на адресу Мінекономіки: 01008, м. Київ, вул. М.Грушевського, 12/2, або подаються до поштової скриньки Мінекономіки, яка розташована на першому поверсі під'їзду N 6 Будинку Уряду.
10.2. Видача реєстраційної картки проекту (програми) здійснюється за адресою Мінекономіки: м. Київ, Львівська площа, 8.
11. Режим роботи адміністративного органу, порядок прийому одержувачів, у тому числі можливість одержання бланків запитів про надання адміністративної послуги та їх реєстрації тощо
11.1. Одержувачі адміністративної послуги можуть отримати консультаційну допомогу з питань, пов'язаних з наданням адміністративної послуги, за контактними телефонами: (044) 272-54-72, (044) 272-54-52.
11.2. Видача реєстраційної картки проекту (програми) здійснюється відповідно до графіка роботи Мінекономіки: понеділок - четвер - з 9.00 до 18.00, п'ятниця - з 9.00 до 16.45, обідня перерва з 13.00 до 13.45.
12. Черговість надання адміністративної послуги (здійснення дій та прийняття рішень) в разі перевищення попиту на адміністративну послугу над можливістю її надання без очікування, у тому числі терміни й умови очікування надання адміністративної послуги
Встановлення черговості надання адміністративної послуги не передбачено.
13. Вимоги до інформаційного забезпечення одержувача під час звернення за одержанням та в ході надання адміністративної послуг
Інформація про цей Стандарт та про надання адміністративної послуги надається одержувачеві безкоштовно шляхом:
розміщення в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Мінекономіки: www.me.gov.ua;
надання консультацій за контактними телефонами: (044) 272-54-72, (044) 272-54-52.
14. Особливості надання адміністративної послуги особам похилого віку та інвалідам тощо
При наданні адміністративної послуги поділ одержувачів на категорії не передбачається.
15. Порядок подання, реєстрації та розгляду скарг на недотримання Стандарту
Скарга на недотримання Стандарту може адресуватись до Мінекономіки і розглядається в терміни згідно з чинним законодавством. Скарга надсилається поштою на адресу Мінекономіки: 01008, м. Київ, вул. М.Грушевського, 12/2, або подається до поштової скриньки Мінекономіки, яка розташована на першому поверсі під'їзду N 6 Будинку Уряду.
16. Порядок виправлення можливих недоліків наданої адміністративної послуги і відшкодування одержувачеві збитків
У разі допущення технічної помилки під час оформлення реєстраційної картки проекту (програми) оригінал зазначеної картки повертається до Мінекономіки, а замість нього видається новий оригінал з виправленими даними.
Заступник директора департаменту співробітництва з Європейським Союзом | В.Рожков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України
12.06.2009 N 565
СТАНДАРТ
надання адміністративної послуги з акредитації виконавців (юридичних осіб - нерезидентів) проектів (програм) технічної допомоги з боку ЄС
1. Загальні положення
1.1. Цей Стандарт визначає опис етапів надання адміністративної послуги з акредитації виконавців (юридичних осіб - нерезидентів) проектів (програм) технічної допомоги з боку ЄС (далі - адміністративна послуга), склад, послідовність дій одержувача та адміністративного органу, вимоги щодо необхідного рівня її доступності та якості.
1.2. Адміністративний орган (структурний підрозділ), що надає послугу: Мінекономіки (департамент співробітництва з Європейським Союзом).
1.3. У цьому Стандарті терміни вживаються в значенні, визначеному Порядком залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 N 153 (далі - Порядок).
2. Перелік категорій одержувачів адміністративної послуги Одержувачами свідоцтва про акредитацію є виконавці (юридичні особи - нерезиденти) проектів (програм) технічної допомоги з боку ЄС.
3. Перелік документів, необхідних для надання адміністративної послуги
3.1. Для одержання адміністративної послуги до Мінекономіки відповідно до пункту 30 Порядку подаються такі документи:
лист-звернення від донора щодо акредитації виконавця (юридичної особи - нерезидента), в якому зазначаються його назва, юридична адреса, адреса в Україні, телефон і факс, ім'я, прізвище, посада офіційного представника в Україні, списки українського та іноземного персоналу в Україні;
легалізоване згідно з вимогами законодавства України доручення про надання повноважень представляти виконавця (юридичну особу - нерезидента) в Україні.
3.2. Відповідно до вимог пункту 31 Порядку усі документи, необхідні для акредитації, подаються мовою оригіналу з обов'язковим офіційним перекладом української мовою.
4. Склад і послідовність дій одержувача та адміністративного органу, опис етапів надання послуги
4.1. Послідовність дій одержувача адміністративної послуги:
подання до Мінекономіки повного пакета документів, визначених пунктом 30 Порядку;
отримання свідоцтва про акредитацію або листа із зазначенням причин відмови у видачі свідоцтва про акредитацію;
усунення причин відмови у видачі свідоцтва про акредитацію в установленому законодавством порядку та повторне звернення його видачі.
4.2. Послідовність дій адміністративного органу:
розгляд пакета документів, поданого одержувачем адміністративної послуги; прийняття рішення про видачу свідоцтва про акредитацію або відмову в його видачі;
видача свідоцтва про акредитацію або листа із зазначенням причин відмови.
5. Вимоги до строку надання адміністративної послуги, а також до строків здійснення дій, прийняття рішень у процесі надання адміністративної послуги
Мінекономіки відповідно до пункту 32 Порядку розглядає подані документи протягом 15 робочих днів, починаючи від дня надходження повного пакета документів, і приймає рішення щодо акредитації виконавця (юридичної особи - нерезидента).
6. Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги
Мінекономіки може відмовити одержувачеві адміністративної послуги в разі:
неподання будь-якого з документів, зазначених у пункті 30 Порядку; недостовірності відомостей у документах, поданих для отримання свідоцтва про акредитацію.
7. Опис результату, який повинен отримати одержувач
7.1. Мінекономіки видає свідоцтво про акредитацію, яке є підтвердженням статусу виконавця (юридичної особи - нерезидента) як такого, що забезпечує реалізацію проекту (програми) відповідно до положень міжнародного договору України, та підставою для звернення в установленому порядку щодо виготовлення спеціальних з печаток і штампів виконавця, відкриття відповідних спеціальних рахунків в уповноважених банках України, що використовуються для впровадження проектів (програм), одержання спеціальних службових карток і номерних знаків транспортних засобів для виконавців та їх іноземних працівників, інших спрямованих на реалізацію проекту (програми) дій, передбачених законодавством, за формою згідно з додатком 4 до Порядку.
7.2. Мінекономіки має право анулювати рішення про акредитацію виконавця (юридичної особи - нерезидента) в разі:
офіційного звернення виконавця;
припинення дії контракту на виконання проекту (програми);
анулювання рішення про державну реєстрацію проекту (програми);
наявності інших підстав, передбачених законодавством.
7.3. Після повідомлення щодо анулювання рішення про акредитацію виконавця (юридичної особи - нерезидента) цей виконавець або уповноважена ним особа зобов'язана у 10-денний термін повернути до Мінекономіки свідоцтво про акредитацію виконавця (юридичної особи - нерезидента) проекту (програми) МТД, надати довідку про закриття рахунку в уповноваженому банку та передати до МВС спеціальну печатку і штамп.
8. Інформація про платність або безоплатність надання адміністративної послуги та розмір плати за її надання, якщо плата передбачена
Адміністративна послуга надається на безоплатній основі.
9. Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, включаючи вимоги до їх кваліфікації
Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, встановлені законодавством України про державну службу та нормативно-правовими актами Мінекономіки.
10. Вимоги до місця надання адміністративної послуги з урахуванням його транспортної і пішохідної доступності
10.1. Документи, необхідні для надання адміністративної послуги, надсилаються поштою на адресу Мінекономіки: 01008, м. Київ, вул. М.Грушевського, 12/2, або подаються до поштової скриньки Мінекономіки, яка розташована на першому поверсі під'їзду N 6 Будинку Уряду.
10.2. Видача свідоцтва про акредитацію здійснюється за адресою Мінекономіки: м. Київ, Львівська площа, 8.
11. Режим роботи адміністративного органу, порядок прийому одержувачів, у тому числі можливість одержання бланків запитів про надання адміністративної послуги та їх реєстрації тощо
11.1. Одержувачі адміністративної послуги можуть отримати консультаційну допомогу з питань, пов'язаних з наданням адміністративної послуги, за контактними телефонами: (044) 272-54-72, (044) 272-54-52.
11.2. Видача свідоцтва про акредитацію здійснюється відповідно до графіка роботи Мінекономіки: понеділок - четвер - з 9.00 до 18.00, п'ятниця - з 9.00 до 16.45, обідня перерва з 13.00 до 13.45.
12. Черговість надання адміністративної послуги (здійснення дій та прийняття рішень) в разі перевищення попиту на адміністративну послугу над можливістю її надання без очікування, у тому числі терміни й умови очікування надання адміністративної послуги
Встановлення черговості надання адміністративної послуги не передбачено.
13. Вимоги до інформаційного забезпечення одержувача під час звернення за одержанням та в ході надання адміністративної послуги
Інформація про цей Стандарт та про надання адміністративної послуги надається одержувачеві безкоштовно шляхом:
розміщення в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Мінекономіки: www.me.gov.ua;
надання консультацій за контактними телефонами: (044) 272-54-72, (044) 272-54-52.
14. Особливості надання адміністративної послуги особам похилого віку та інвалідам тощо
Під час надання адміністративної послуги поділ одержувачів на категорії не передбачається.
15. Порядок подання, реєстрації та розгляду скарг на недотримання Стандарту
Скарга на недотримання Стандарту може адресуватись до Мінекономіки і розглядається в терміни згідно з чинним законодавством. Скарга надсилається поштою на адресу Мінекономіки: 01008, м. Київ, вул. М.Грушевського, 12/2, або подається до поштової скриньки Мінекономіки, яка розташована на першому поверсі під'їзду N 6 Будинку Уряду.
16. Порядок виправлення можливих недоліків наданої адміністративної послуги і відшкодування одержувачеві збитків
У разі допущення технічної помилки під час оформлення свідоцтва про акредитацію оригінал зазначеного свідоцтва повертається до Мінекономіки: а замість нього видається новий оригінал з виправленими даними.
Заступник директора департаменту співробітництва з Європейським Союзом | О.В.Рожков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України
12.06.2009 N 565
СТАНДАРТ
надання адміністративної послуги з підтвердження пільг з оподаткування при митному оформленні товарів, які надходять у рамках міжнародних договорів з надання Україні технічної допомоги з боку ЄС
1. Загальні положення
1.1. Цей Стандарт визначає опис етапів надання адміністративної послуги з підтвердження пільг з оподаткування при митному оформленні товарів, які надходять у рамках міжнародних договорів з надання Україні технічної допомоги з боку ЄС (далі - адміністративна послуга), склад, послідовність дій одержувача та адміністративного органу, вимоги щодо необхідного рівня її доступності та якості.
1.2. Адміністративний орган (структурний підрозділ), що надає послугу: Мінекономіки (департамент співробітництва з Європейським Союзом).
1.3. У цьому Стандарті терміни вживаються в значенні, визначеному Порядком підтвердження пільг з оподаткування при митному оформленні товарів, які надходять у рамках міжнародних договорів з надання Україні міжнародної технічної допомоги з боку ЄС, затвердженим наказом Мінекономіки від 05.09.2007 N 291 (далі - Порядок).
2. Перелік категорій одержувачів адміністративної послуги
2.1. Одержувачем довідки, яка підтверджує право на пільги з оподаткування товарів, що надходять у рамках міжнародних договорів з надання Україні міжнародної технічної допомоги з боку ЄС, є реципієнт програми (проекту) міжнародної технічної допомоги (далі - МТД) - резидент (фізична або юридична особа), який безпосередньо одержує МТД згідно з проектом (програмою).
3. Перелік документів, необхідних для надання адміністративної послуги
3.1. Для одержання адміністративної послуги до Мінекономіки відповідно до пункту 2 розділу II Порядку подаються такі документи:
лист-звернення від реципієнта, у якому повинна міститися така інформація: мета звернення до Мінекономіки; назва програми МТД (за наявності); назва проекту; реєстраційний номер; номер інвойсу; загальна фактурна вартість товару МТД; мета переміщення/митний режим, митний орган, у зоні діяльності якого розташований реципієнт;
лист-підтвердження від офіційно вповноваженої організації-донора, відповідальної за надання МТД, або виконавця, крім випадків, коли існує технічна специфікація в додатку до контракту між організацією-донором або виконавцем та реципієнтом, із зазначенням такої інформації: мета звернення до Мінекономіки; назва програми МТД (за наявності); назва проекту; назва організації-донора за проектом; назва реципієнта, на адресу якого надходить вантаж МТД; номер інвойсу; загальна сума товарів; мета переміщення/митний режим (у разі, коли донор володіє цією інформацією);
перелік товарів українською мовою з підписом уповноваженої особи реципієнта на кожній сторінці, засвідчений печаткою (за наявності);
оригінали інвойсу та товаросупровідних документів з відміткою митниці на кордоні або їх копії, засвідчені в установленому порядку;
копія реєстраційної картки проекту.
3.2. У разі письмового обґрунтування необхідності підтвердити мету переміщення товарів та джерело його фінансування Мінекономіки може додатково запросити копію контракту на постачання товару, платіжний документ про перерахування коштів донором/виконавцем на рахунок постачальника товару.
4. Склад і послідовність дій одержувача та адміністративного органу, опис етапів надання послуги
4.1. Послідовність дій одержувача адміністративної послуги:
подання до Мінекономіки повного пакета документів, визначених пунктом 2 розділу II Порядку;
отримання довідки або листа із зазначенням причин відмови;
усунення причин відмови у видачі довідки в установленому законодавством порядку та повторне звернення щодо її видачі.
4.2. Послідовність дій адміністративного органу:
розгляд пакета документів, поданого одержувачем адміністративної послуги;
прийняття рішення про видачу довідки або відмову в її видачі;
видача довідки або листа із зазначенням причин відмови.
5. Вимоги до строку надання адміністративної послуги, а також до строків здійснення дій, прийняття рішень у процесі надання адміністративної послуги
Мінекономіки відповідно до пункту 5 розділу II Порядку розглядає подані документи протягом 7 робочих днів, починаючи від дня надходження повного пакета документів, та приймає рішення про видачу довідки або відмову в її видачі.
6. Вичерпний перелік підстав для відмови в наданні адміністративної послуги
Мінекономіки може відмовити одержувачеві адміністративної послуги в разі:
неподання будь-якого з документів, зазначених у пункті 2 розділу II Порядку; недостовірності відомостей у документах, поданих для отримання довідки.
7. Опис результату, який повинен отримати одержувач
7.1. Мінекономіки видає довідку, яка підтверджує право на пільги з оподаткування товарів, що надходять у рамках міжнародних договорів з надання Україні міжнародної технічної допомоги з боку ЄС, за формою згідно з додатком 1 до Порядку разом із Переліком товарів, які ввозяться (пересилаються) на митну територію України в рамках реалізації проекту (програми) МТД, за формою згідно з додатком 2 до Порядку.
7.2. Мінекономіки приймає рішення про скасування довідки в разі: виявлення фактів неналежності товару до програми чи проекту МТД, зазначених у Порядку;
закінчення строку дії реалізації проекту;
якщо документи, передбачені пунктом 2 розділу II Порядку, не відповідають дійсності.
8. Інформація про платність або безоплатність надання адміністративної послуги та розмір плати за її надання, якщо плата передбачена
Адміністративна послуга надається на безоплатній основі.
9. Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, включаючи вимоги до їх кваліфікації
Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, встановлені законодавством України про державну службу та нормативно-правовими актами Мінекономіки.
10. Вимоги до місця надання адміністративної послуги з урахуванням його транспортної і пішохідної доступності
10.1. Документи, необхідні для надання адміністративної послуги, надсилаються поштою на адресу Мінекономіки: 01008, м. Київ, вул. М.Грушевського, 12/2, або подаються до поштової скриньки Мінекономіки, яка розташована на першому поверсі під'їзду N 6 Будинку Уряду.
10.2. Видача довідки здійснюється за адресою Мінекономіки: м. Київ, Львівська площа, 8.
11. Режим роботи адміністративного органу, порядок прийому одержувачів, у тому числі можливість одержання бланків запитів про надання адміністративної послуги та їх реєстрації тощо
11.1. Одержувачі адміністративної послуги можуть отримати консультаційну допомогу з питань, пов'язаних з наданням адміністративної послуги, за контактними телефонами: (044) 272-54-72, (044) 272-54-52.
11.2. Видача довідки здійснюється відповідно до графіка роботи Мінекономіки: понеділок - четвер - з 9.00 до 18.00, п'ятниця - з 9.00 до 16.45, обідня перерва з 13.00 до 13.45.
12. Черговість надання адміністративної послуги (здійснення дій та прийняття рішень) в разі перевищення попиту на адміністративну послугу над можливістю її надання без очікування, у тому числі терміни й умови очікування надання адміністративної послуги
Встановлення черговості надання адміністративної послуги не передбачено.
13. Вимоги до інформаційного забезпечення одержувача під час звернення за одержанням та в ході надання адміністративної послуги
Інформація про цей Стандарт та про надання адміністративної послуги надається одержувачеві безкоштовно шляхом:
розміщення в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Мінекономіки: www.me.gov.ua;
надання консультацій за контактними телефонами: (044) 272-54-72, (044) 272-54-52.
14. Особливості надання адміністративної послуги особам похилого віку та інвалідам тощо
Під час надання адміністративної послуги поділ одержувачів на категорії не передбачається.
15. Порядок подання, реєстрації та розгляду скарг на недотримання Стандарту
Скарга на недотримання Стандарту може адресуватись до Мінекономіки і розглядається в терміни згідно з чинним законодавством. Скарга надсилається поштою на адресу Мінекономіки: 01008, м. Київ, вул. М.Грушевського, 12/2, або подається до поштової скриньки Мінекономіки, яка розташована на першому поверсі під'їзду N 6 Будинку Уряду.
16. Порядок виправлення можливих недоліків наданої адміністративної послуги і відшкодування одержувачеві збитків
У разі допущення технічної помилки під час оформлення довідки оригінал зазначеної довідки повертається до Мінекономіки, а замість нього видається новий оригінал з виправленими даними.
Заступник директора департаменту співробітництва з Європейським Союзом | О.В.Рожков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України
12.06.2009 N 565
СТАНДАРТ
надання адміністративної послуги з підтвердження пільг щодо звільнення від сплати податку на додану вартість операцій платників податку з поставки товарів і послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, які здійснюються за кошти Європейського Союзу в рамках реалізації проектів (програм) технічної допомоги
1. Загальні положення
1.1. Цей Стандарт визначає опис етапів надання адміністративної послуги з підтвердження пільг щодо звільнення від сплати податку на додану вартість операцій платників податку з поставки товарів і послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, які здійснюються за кошти Європейського Союзу в рамках реалізації проектів (програм) технічної допомоги (далі - адміністративна послуга), склад, послідовність дій одержувача та адміністративного органу, вимоги щодо необхідного рівня її доступності та якості.
1.2. Адміністративний орган (структурний підрозділ), що надає послугу: Мінекономіки (департамент співробітництва з Європейським Союзом).
1.3. У цьому Стандарті терміни вживаються в значенні, визначеному Порядком підтвердження пільг щодо звільнення від сплати податку на додану вартість операцій платників податку з поставки товарів і послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, які здійснюються за кошти Європейського союзу в рамках реалізації проектів (програм) технічної допомоги, затвердженим спільним наказом Мінекономіки та Державної податкової адміністрації від 14.05.2007 N 129/289 (далі - Порядок).
2. Перелік категорій одержувачів адміністративної послуги
Одержувачами довідки-підтвердження про пільгове оподаткування операцій платників податку з поставки товарів і послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, які здійснюються за кошти Європейського Союзу в рамках реалізації проектів (програм) технічної допомоги, є:
виконавець - будь-яка особа (резидент або нерезидент), що має письмовий договір з виконавчим органом донора або уповноваженою донором установою та забезпечує реалізацію проекту (програми) в Україні;
субпідрядник - особа-резидент, що має письмовий договір з виконавцем проекту (програми) технічної допомоги, який (яка) здійснюється за кошти Європейського Союзу, на впровадження частини (частин) проекту (програми), що реалізується в Україні, та на який надає згоду виконавчий орган донора або уповноважена установа донора; чи особа-резидент, яка має письмовий договір з реципієнтом фінансових ресурсів (грантів) на впровадження частини (частин) проекту (програми) та на який дає згоду виконавчий орган донора або уповноважена установа донора.
3. Перелік документів, необхідних для надання адміністративної послуги
3.1. Для одержання адміністративної послуги до Мінекономіки відповідно до вимог пункту 4 Порядку подаються такі документи:
а) лист-звернення від реципієнта, у якому зазначаються:
мета звернення;
найменування (ПІБ) виконавця, субпідрядника (за наявності), реципієнта, їх місцезнаходження (місце проживання), ідентифікаційні коди (номери) згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України (далі - ЄДРПОУ) (Державним реєстром фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів /далі - ДРФО/), індивідуальні податкові номери платників ПДВ;
назва та номер реєстраційної картки проекту (програми) міжнародної технічної допомоги;
назва, номер та дата укладення контракту та/або субконтракту; сума контракту та/або субконтракту;
б) завірені в установленому порядку копія контракту (субконтракту) та оригінал перекладу контракту (субконтракту) на українську мову;
в) копія довідки про включення до ЄДРПОУ (ДРФО);
г) копія свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ;
ґ) документ, що підтверджує виникнення у виконавця або субпідрядника податкових зобов'язань:
довідка банку, яка підтверджує надходження коштів на рахунок виконавця чи субпідрядника,
або акт, що засвідчує факт надання послуг (виконання робіт), укладений між виконавцем та субпідрядником проекту (програми) та затверджений реципієнтом (у разі звернення виконавця),
або акт, що засвідчує факт надання послуг (виконання робіт) у рамках реалізації проекту (програми), укладений між реципієнтом та субпідрядником.
3.2. Документи складаються українською мовою, підписи засвідчуються печаткою.
4. Склад і послідовність дій одержувача та адміністративного органу, опис етапів надання послуги
4.1. Послідовність дій одержувача адміністративної послуги:
подання до Мінекономіки повного пакета документів, визначених пунктом 4 Порядку;
отримання довідки-підтвердження або листа із зазначенням причин відмови; усунення причин відмови у видачі довідки-підтвердження в установленому законодавством порядку та повторне звернення щодо її видачі.
4.2. Послідовність дій адміністративного органу:
розгляд поданого одержувачем адміністративної послуги пакета документів; прийняття рішення про видачу довідки-підтвердження або відмову в її видачі; видача довідки-підтвердження або листа із зазначенням причин відмови.
5. Вимоги до строку надання адміністративної послуги, а також до строків здійснення дій, прийняття рішень у процесі надання адміністративної послуги
Мінекономіки відповідно до підпункту 2.3 пункту 2 та підпункту 3.5 пункту 3 Порядку розглядає подані документи протягом 10 робочих днів, починаючи від дня надходження повного пакета документів, і приймає рішення про видачу довідки-підтвердження або відмову в її видачі.
6. Вичерпний перелік підстав для відмови в наданні адміністративної послуги
Мінекономіки може відмовити одержувачеві адміністративної послуги в разі:
неподання будь-якого з документів, зазначених у пункті 4 Порядку; недостовірності відомостей у документах, поданих для отримання довідки-підтвердження.
7. Опис результату, який повинен отримати одержувач
7.1. Мінекономіки видає довідку-підтвердження, яка підтверджує право на пільгове оподаткування операцій платників податку з поставки товарів і послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, які здійснюються за кошти Європейського Союзу в рамках реалізації проектів (програм) технічної допомоги, за формою згідно з додатком 1 до Порядку (для виконавців) або за формою згідно з додатком 2 до Порядку (для субпідрядників).
7.2. Відповідно до підпункту 2.3 пункту 2 та підпункту 3.5 пункту 3 Порядку Мінекономіки оформлює довідку-підтвердження у трьох примірниках. Два примірники видаються одержувачеві адміністративної послуги.
7.3. Мінекономіки приймає рішення про скасування довідки-підтвердження в разі:
виявлення фактів нецільового використання товарів і послуг, зазначених у Порядку, які надаються за кошти Європейського Союзу в рамках реалізації проектів (програм) технічної допомоги;
поставки товарів і послуг, які не належать до товарів і послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, які здійснюються за кошти Європейського Союзу в рамках реалізації проектів (програм) технічної допомоги;
якщо документи, передбачені пунктом 4 Порядку, не відповідають дійсності.
8. Інформація про платність або безоплатність надання адміністративної послуги та розмір плати за її надання, якщо плата передбачена
Адміністративна послуга надається на безоплатній основі.
9. Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, включаючи вимоги до їх кваліфікації
Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, встановлені законодавством України про державну службу та нормативно-правовими актами Мінекономіки.
10. Вимоги до місця надання адміністративної послуги з урахуванням його транспортної і пішохідної доступності
10.1. Документи, необхідні для надання адміністративної послуги, надсилаються поштою на адресу Мінекономіки: 01008, м. Київ, вул. М.Грушевського, 12/2, або подаються до поштової скриньки Мінекономіки, яка розташована на першому поверсі під'їзду N 6 Будинку Уряду.
10.2. Видача довідки-підтвердження здійснюється за адресою Мінекономіки: м. Київ, Львівська площа, 8.
11. Режим роботи адміністративного органу, порядок прийому одержувачів, у тому числі можливість одержання бланків запитів про надання адміністративної послуги та їх реєстрації тощо
11.1. Одержувачі адміністративної послуги можуть отримати консультаційну допомогу з питань, пов'язаних з наданням адміністративної послуги, за контактними телефонами: (044) 272-54-72, (044) 272-54-52.
11.2. Видача довідки-підтвердження здійснюється відповідно до графіка роботи Мінекономіки: понеділок - четвер - з 9.00 до 18.00, п'ятниця - з 9.00 до 16.45, обідня перерва з 13.00 до 13.45.
12. Черговість надання адміністративної послуги (здійснення дій та прийняття рішень) в разі перевищення попиту на адміністративну послугу над можливістю її надання без очікування, у тому числі терміни й умови очікування надання адміністративної послуги
Встановлення черговості надання адміністративної послуги не передбачено.
13. Вимоги до інформаційного забезпечення одержувача під час звернення за одержанням та в ході надання адміністративної послуги
Інформація про цей Стандарт та про надання адміністративної послуги надається одержувачеві безкоштовно шляхом:
розміщення в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Мінекономіки: www.me.gov.ua;
надання консультацій за контактними телефонами: (044) 272-54-72, (044) 272-54-52.
14. Особливості надання адміністративної послуги особам похилого віку та інвалідам тощо
Під час надання адміністративної послуги поділ одержувачів на категорії не передбачається.
15. Порядок подання, реєстрації та розгляду скарг на недотримання Стандарту
Скарга на недотримання Стандарту може адресуватись до Мінекономіки і розглядається в терміни згідно з чинним законодавством. Скарга надсилається поштою на адресу Мінекономіки: 01008, м. Київ, вул. М.Грушевського, 12/2, або подається до поштової скриньки Мінекономіки, яка розташована на першому поверсі під'їзду N 6 Будинку Уряду.
16. Порядок виправлення можливих недоліків наданої адміністративної послуги і відшкодування одержувачеві збитків
У разі допущення технічної помилки під час оформлення довідки-підтвердження оригінал зазначеної довідки повертається до Мінекономіки, а замість нього видається новий оригінал з виправленими даними.
Заступник директора департаменту співробітництва з Європейським Союзом | О.В.Рожков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України
12.06.2009 N 565
СТАНДАРТ
надання адміністративної послуги з підтвердження пільгового оподаткування виконавців робіт, послуг на митній території України, які виконуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, що надається на безоплатній та безповоротній основі на період підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему, або за рахунок коштів, які передбачаються в державному бюджеті як внесок України до Чорнобильського фонду "Укриття" відповідно до положень Рамкової угоди між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку стосовно діяльності Чорнобильського фонду "Укриття" в Україні та Угоди про грант (проект ядерної безпеки Чорнобильської АЕС) між Європейським банком реконструкції та розвитку, Урядом України і Чорнобильською АЕС
1. Загальні положення
1.1. Цей Стандарт визначає опис етапів надання адміністративної послуги з підтвердження пільгового оподаткування виконавців робіт, послуг на митній території України, які виконуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, що надається на безоплатній та безповоротній основі на період підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему, або за рахунок коштів, які передбачаються в державному бюджеті як внесок України до Чорнобильського фонду "Укриття" відповідно до положень Рамкової угоди між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку стосовно діяльності Чорнобильського фонду "Укриття" в Україні та Угоди про грант (проект ядерної безпеки Чорнобильської АЕС) між Європейським банком реконструкції та розвитку, Урядом України і Чорнобильською АЕС (далі - адміністративна послуга), склад, послідовність дій одержувача та адміністративного органу, вимоги щодо необхідного рівня її доступності та якості.
1.2. Адміністративний орган (структурний підрозділ), що надає послугу: Мінекономіки (департамент співробітництва з Європейським Союзом).
1.3. У цьому Стандарті терміни вживаються в значенні, визначеному Положенням про порядок застосування законодавства з питань пільгового оподаткування виконавців робіт, послуг на митній території України, які виконуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, що надається на безоплатній та безповоротній основі на період підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему, або за рахунок коштів, які передбачаються в державному бюджеті як внесок України до Чорнобильського фонду "Укриття", затвердженим спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції та Державної податкової адміністрації від 07.10.2003 N 276/477 (далі - Положення).
2. Перелік категорій одержувачів адміністративної послуги
2.1. Одержувачами довідки-підтвердження про оподаткування ПДВ за нульовою ставкою при здійсненні операцій з продажу товарів (сировини, матеріалів, устаткування та обладнання), виконання робіт та надання послуг на митній території України, які виконуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, що надається на безоплатній та безповоротній основі на період підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему, або за рахунок коштів, які передбачаються в державному бюджеті як внесок України до Чорнобильського фонду "Укриття", є:
виконавці робіт, послуг за контрактом, укладеним з особою, яка є безпосереднім одержувачем міжнародної технічної допомоги (реципієнтом);
виконавці робіт, послуг за контрактом, укладеним з особою-нерезидентом, яка уклала контракт з реципієнтом.
2.2. Одержувачами довідки-підтвердження про звільнення організації - виконавця від сплати податку на прибуток підприємств, отриманий за рахунок міжнародної технічної допомоги, збору за проїзд по території прикордонних областей автотранспорту, що прямує за кордон, при здійсненні операцій на митній і, території України, які виконуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, що надається на безоплатній та безповоротній основі на період підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему, або за рахунок коштів, які передбачаються в державному бюджеті як внесок України до Чорнобильського фонду "Укриття", є:
виконавці робіт, послуг за контрактом, укладеним з реципієнтом;
виконавці робіт, послуг за контрактом, укладеним з особою-нерезидентом, яка уклала контракт з реципієнтом;
виконавці робіт, послуг за контрактом, укладеним з особою-резидентом, яка уклала контракт з реципієнтом.
3. Перелік документів, необхідних для надання адміністративної послуги
Для одержання адміністративної послуги до Мінекономіки відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Положення подаються такі документи:
супровідний лист реципієнта, що підтверджує діяльність платників податків із здійснення операцій, які виконуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, що надається на безоплатній та безповоротній основі на період підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему, або за рахунок коштів, які передбачаються в державному бюджеті як внесок України до Чорнобильського фонду "Укриття";
засвідчена реципієнтом копія контракту на продаж товарів (сировини, матеріалів, устаткування та обладнання), виконання робіт та надання послуг у трьох примірниках;
копія довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
копія свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ.
4. Склад і послідовність дій одержувача та адміністративного органу, опис етапів надання послуги
4.1. Послідовність дій одержувача адміністративної послуги:
подання до Мінекономіки повного пакета документів, визначених підпунктом 2.1 пункту 2 Положення;
отримання довідки-підтвердження або листа із зазначенням причин відмови;
усунення причин відмови у видачі довідки-підтвердження в установленому законодавством порядку та повторне звернення щодо її видачі;
надання акта приймання-передавання товарів (сировини, матеріалів, устаткування та обладнання), виконання робіт, надання послуг (для платників податків, зазначених у підпункті "а" пункту 1.4 та підпункті "а" пункту 1.6 Положення, підписаний керівником реципієнта; для платників податків, зазначених у підпункті "б" пункту 1.4 та підпунктах "б", "в" пункту 1.6 Положення, завізований керівником реципієнта).
4.2. Послідовність дій адміністративного органу:
розгляд пакета документів, поданого одержувачем адміністративної послуги;
прийняття рішення про видачу довідки-підтвердження або відмову в її видачі;
видача довідки-підтвердження або листа із зазначенням причин відмови.
5. Вимоги до строку надання адміністративної послуги, а також до строків здійснення дій, прийняття рішень у процесі надання адміністративної послуги
Мінекономіки відповідно до підпункту 2.6 пункту 2 Положення розглядає подані документи протягом 10 робочих днів, починаючи від дня надходження повного пакета документів, і приймає рішення про видачу довідки-підтвердження або відмову в її видачі.
6. Вичерпний перелік підстав для відмови в наданні адміністративної послуги
Мінекономіки може відмовити одержувачеві адміністративної послуги в разі: неподання будь-якого з документів, зазначених у підпункті 2.1 пункту 2 Положення;
не достовірності відомостей у документах, поданих для отримання довідки-підтвердження.
7. Опис результату, який повинен отримати одержувач
7.1. Мінекономіки видає довідку-підтвердження, яка підтверджує право на звільнення від оподаткування, за формою згідно з додатком 1 до Положення та довідку-підтвердження, яка підтверджує право на пільгове оподаткування, за формою згідно з додатком 2 до Положення.
7.2. Відповідно до підпункту 2.7 пункту 2 Положення Мінекономіки оформлює довідку-підтвердження у трьох примірниках. Два примірники видаються одержувачеві адміністративної послуги.
7.3. Мінекономіки приймає рішення про скасування довідки-підтвердження в разі:
виявлення фактів нецільового використання товарів (сировини, матеріалів, устаткування та обладнання), робіт, послуг, зазначених у Положенні;
ненадання кінцевого або проміжного акта приймання-передавання товарів (сировини, матеріалів, устаткування та обладнання), виконаних робіт, наданих послуг;
якщо документи, передбачені підпунктом 2.1 пункту 2 Положення, не відповідають дійсності.
8. Інформація про платність або безоплатність надання адміністративної послуги та розмір плати за її надання, якщо плата передбачена
Адміністративна послуга надається на безоплатній основі.
9. Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, включаючи вимоги до їх кваліфікації
Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, встановлені законодавством України про державну службу та нормативно-правовими актами Мінекономіки.
10. Вимоги до місця надання адміністративної послуги з урахуванням його транспортної і пішохідної доступності
10.1. Документи, необхідні для надання адміністративної послуги, надсилаються поштою на адресу Мінекономіки: 01008, м. Київ, вул. М.Грушевського, 12/2, або подаються до поштової скриньки Мінекономіки, яка розташована на першому поверсі під'їзду N 6 Будинку Уряду.
10.2. Видача довідки-підтвердження здійснюється за адресою Мінекономіки: м. Київ, Львівська площа, 8.
11. Режим роботи адміністративного органу, порядок прийому одержувачів, у тому числі можливість одержання бланків запитів про надання адміністративної послуги та їх реєстрації тощо
11.1. Одержувачі адміністративної послуги можуть отримати консультаційну допомогу з питань, пов'язаних з наданням адміністративної послуги, за контактним телефоном: (044) 272-54-72.
11.2. Видача довідки-підтвердження здійснюється відповідно до графіка роботи Мінекономіки: понеділок - четвер - з 9.00 до 18.00, п'ятниця - з 9.00 до 16.45, обідня перерва з 13.00 до 13.45.
12. Черговість надання адміністративної послуги (здійснення дій та прийняття рішень) в разі перевищення попиту на адміністративну послугу над можливістю її надання без очікування, у тому числі терміни й умови очікування надання адміністративної послуги
Встановлення черговості надання адміністративної послуги не передбачено.
13. Вимоги до інформаційного забезпечення одержувача під час звернення за одержанням та в ході надання адміністративної послуги
Інформація про цей Стандарт та про надання адміністративної послуги надається одержувачеві безкоштовно шляхом:
розміщення в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Мінекономіки: www.me.gov.ua;
надання консультацій за контактним телефоном: (044) 272-54-72.
14. Особливості надання адміністративної послуги особам похилого віку та інвалідам тощо
Під час надання адміністративної послуги поділ одержувачів на категорії не передбачається.
15. Порядок подання, реєстрації та розгляду скарг на недотримання Стандарту
Скарга на недотримання Стандарту може адресуватись до Мінекономіки і розглядається в терміни згідно з чинним законодавством. Скарга надсилається поштою на адресу Мінекономіки: 01008, м. Київ, вул. М.Грушевського, 12/2, або подається до поштової скриньки Мінекономіки, яка розташована на першому поверсі під'їзду N 6 Будинку Уряду.
16. Порядок виправлення можливих недоліків наданої адміністративної послуги і відшкодування одержувачеві збитків
У разі допущення технічної помилки під час оформлення довідки-підтвердження оригінал зазначеної довідки повертається до Мінекономіки, а замість нього видається новий оригінал з виправленими даними.
Заступник директора департаменту співробітництва з Європейським Союзом | О.В.Рожков |