У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення розгляду конституційного подання Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про призначення Бухаленкова С.О. заступником Голови Фонду державного майна України"
м. Київ 14 липня 2009 року N 41-у/2009 | Справа N 2-30/2009 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича- головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Стецюка Петра Богдановича - доповідача,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) розпорядження Кабінету Міністрів України "Про призначення Бухаленкова С.О. заступником Голови Фонду державного майна України" від 8 квітня 2009 року N 369-р.
Заслухавши суддю-доповідача Стецюка П.Б. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Президент України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати неконституційним Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про призначення Бухаленкова С.О. заступником Голови Фонду державного майна України" (далі - Розпорядження). Згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України Президент України Указом від 5 травня 2009 року N 292 зупинив дію Розпорядження.
Суб'єкт права на конституційне подання вважає, що Розпорядження не відповідає статті 6, частині другій статті 19, частині третій статті 113, частині першій статті 117 Конституції України.
Обґрунтовуючи свою позицію, глава держави наголошує, що Основним Законом України повноваження Кабінету Міністрів України щодо вирішення кадрових питань діяльності Фонду державного майна України зводяться до внесення Прем'єр-міністром України до Верховної Ради України подання щодо кандидатури на посаду Голови цього Фонду (пункт 12 частини першої статті 85) .
У конституційному поданні автор клопотання посилається на Ухвалу Конституційного Суду України від 17 вересня 2008 року N 46-уп/2008, в якій визначено, що у чинному законодавстві України немає нормативно-правового акта, який визначив би належність Фонду державного майна України до будь-яких із гілок державної влади, зазначених у статті 6 Конституції України, а також на правову позицію Конституційного Суду України, висловлену у Рішенні від 11 листопада 2008 року N 25-рп/2008 (справа про земельні аукціони), за якою Кабінет Міністрів України у своїй діяльності при виданні постанов і розпоряджень повинен виходити із закріплених за ним виключно Конституцією та законами України повноважень, які не можуть встановлюватися іншими правовими актами.
Виходячи з вказаних аргументів глава держави стверджує, що Кабінет Міністрів України не має права приймати рішення з кадрових питань, якщо він не наділений такими повноваженнями Конституцією та законами України.
2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 2 червня 2009 року відмовила у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пункту 3 частини першої статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - наявність ухвали Конституційного Суду України про припинення провадження у справі щодо аналогічного за змістом та юридичною силою акта.
3. 13 червня 2009 року Президент України видав Указ "Про визнання такими, що втратили чинність, деяких указів Президента України" N 434, яким визнав таким, що втратив чинність, Указ "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2009 року N 369-р" від 5 травня 2009 року N 292.
До Конституційного Суду України 13 липня 2009 року надійшов лист Президента України про відкликання конституційного подання щодо конституційності Розпорядження.
Відповідно до частини першої статті 44 Закону України "Про Конституційний Суд України" конституційне подання або конституційне звернення може бути відкликане за письмовою заявою суб'єкта, який його направив до Конституційного Суду України, в будь-який час до дня розгляду на пленарному засіданні Конституційного Суду України.
Згідно з параграфом 51-1 Регламенту Конституційного Суду України Конституційний Суд України припиняє розгляд конституційного подання, конституційного звернення, якщо після прийняття ухвали колегії суддів Конституційного Суду України про відмову у відкритті провадження у справі суб'єкт права на конституційне подання, конституційне звернення письмовою заявою відповідно до статті 44 Закону України "Про Конституційний Суд України" відкликав конституційне подання, конституційне звернення.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150, 153 Конституції України, статтями 44, 50 Закону України "Про Конституційний Суд України", параграфом 51-1 Регламенту Конституційного Суду України, Конституційний Суд України у х в а л и в:
1. Припинити розгляд конституційного подання Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) розпорядження Кабінету Міністрів України "Про призначення Бухаленкова С.О. заступником Голови Фонду державного майна України" від 8 квітня 2009 року N 369-р у зв'язку з письмовою заявою Президента України про відкликання конституційного подання.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ