• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про результати комплексної перевірки органів державної податкової служби Миколаївської області

Державна податкова адміністрація України  | Наказ від 08.05.2009 № 235
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 08.05.2009
  • Номер: 235
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 08.05.2009
  • Номер: 235
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
08.05.2009 N 235
Про результати комплексної перевірки органів державної податкової служби Миколаївської області
Результати комплексної перевірки стану організації роботи органів державної податкової служби Миколаївської області за період з 1 лютого 2006 року по 1 квітня 2009 року, проведеної на виконання наказу ДПА України від 18.03.2009 N 39-к "Про проведення комплексної перевірки органів державної податкової служби Миколаївської області", засвідчили позитивну динаміку збору платежів до бюджету та збільшення кількості платників, які сплачують податки.
ДПА у Миколаївській області виконано показники зі збору платежів до загального фонду державного бюджету протягом всього періоду, що перевірявся, окрім 2008 року, де рівень виконання розрахункової бази становив 93,2 відс. (бюджет недоотримав 109 млн. грн.). При цьому загальна сума переплат до державного бюджету за 2008 рік зросла на 72,4 відс., або 47,3 млн. грн., за I квартал цього року на 82,9 відс., або 52,3 млн. гривень.
Показники розрахункової бази зі збору платежів до загального фонду державного бюджету на 2008 рік не забезпечили СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві (начальник Шаманов С.Д.) - 88,6 відс., Южноукраїнська ОДПІ (начальник Маслак Н.С.) - 87,1 відсотка.
Розрахункова база до загального фонду державного бюджету за січень-березень цього року по області виконана на 109,2 відс., проте показник збору на 13,0 млн. грн. менший, ніж у відповідному періоді 2008 року.
При виконанні по області доведених показників розрахункової бази по податку на прибуток (заступник голови Цимбалюк А.Л., начальник управління Гетманець Л.В.), окремі інспекції не забезпечили виконання: за 2008 рік Южноукраїнська ОДПІ - 81,6 відс., у I кварталі цього року ДПІ у Березанському районі (в.о. начальника Шека Л.М.) - 63,5 відсотка.
У 2008 році органами державної податкової служби області прогнозні показники Міністерства фінансів України та розрахункова база ДПА України у частині прибутку (доходу) державних підприємств, що вилучається до бюджету, виконано лише на 58,5 відсотка.
За 2008 рік рівень податкової віддачі по податку на прибуток підприємств становить 1,27 відс. (по Україні - 1,27 відс.). Найнижчим він є в ДПІ у Центральному (Моісєєнко О.М.) - 0,63 відс., Ленінському (Кошева Л.І.) - 0,76 відс., Заводському м. Миколаєва (Пушкар Н.Г.) - 0,79 відс. та Жовтневому (Пучкова Н.Л.) районах - 0,37 відс. Нижчий від середньообласного показник податкової віддачі у ДПІ у Корабельному районі м. Миколаєва (в.о. Сологуб В.А.) - 1,01 відс., Первомайській ОДПІ (Остапенко І.М.) - 1,16 відс., Веселинівській МДПІ (Озерова О.В.) - 1,06 відс., Єланецькій МДПІ (Карпенко М.Д.) - 1,17 відс., Новобузькій МДПІ (Барановська В.Г.) - 1,2 відсотка.
Крім того, ДПІ у Жовтневому районі допустила значне зниження (з 2,09 відс. до 0,39 відс.) рівня податкової віддачі порівняно з 2007 роком.
За підсумками 2008 року 220 СГД Миколаївської області з обсягом валових доходів понад 10 млн. грн. мають податкове навантаження з податку на прибуток менше одного відсотка, причому їх кількість залишилась на рівні 2007 року. Крім того 8 підприємств регіону спрацювали збитково з сумою задекларованих збитків 37,5 млн. гривень, 48 - задекларували валові доходи (384,1 млн. грн.) на рівні валових витрат.
У I кварталі 2009 року в області 38 підприємств отримали 392,7 млн. грн. бюджетного відшкодування з податку на додану вартість. Водночас до державного бюджету сплачено лише 34 млн. грн. податку на прибуток, або 8,7 відс. отриманої суми відшкодування. Найбільша сума відшкодування з ПДВ отримана ТОВ СП "Нібулон" - 357,8 млн. грн. (91,1 відс. загальної суми), сплачено податку на прибуток - 8,9 млн. грн. гривень.
Окремі недоліки встановлені в організації проведення камеральних перевірок декларацій з податку на прибуток, що призводило до заниження податкових зобов'язань. Так, фахівцями ДПІ у Ленінському м. Миколаєва, Жовтневому районах при проведенні камеральних перевірок не розглядалися питання додержання підприємствами вимог статті 5 Закону України від 28 грудня 1994 року N 334 "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон N 334) у частині ведення обліку приросту (убутку) та незмінності протягом року декларування балансової вартості запасів.
Недотримання вимог ст. ст. 7, 8 та 12 Закону N 334 при визначенні ознак неприбутковості організацій, завищення витрат на поліпшення основних фондів та ненадання підприємствами первинних документів, що підтверджують наявність дебіторсько-кредиторської заборгованості при включенні до валових витрат сумнівної заборгованості, встановлено в ДПІ у Ленінському м. Миколаєва та Жовтневому районах.
Порушення вимог Указу Президента України від 3 липня 1998 року N 727/98 "Про спрощену систему оподаткування обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (далі - Указ N 727) щодо порядку видачі свідоцтв про сплату єдиного податку встановлені в ДПІ у Центральному та Ленінському районах м. Миколаєва.
Відсутність належної організації роботи з адміністрування податку на додану вартість стала однією з причин невиконання доведених показників розрахункової бази по збору ПДВ до загального фонду державного бюджету за 2008 рік (89,9 відс., завдання не виконані у 9 місяцях) та січень - березень 2009 року (91 відс.). Не виконали розрахункову базу за I квартал цього року СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві - 84,4 відс., ДПІ у Заводському районі - 98 відс., Вознесенська ОДПІ (Манжелей Н.І.) - 97,4 відс., Очаківська ОДПІ (Бітун В.С.) - 98 відс., Южноукраїнська ОДПІ - 88,6 відс., ДПІ у Березанському районі - 82,2 відс., ДПІ у Миколаївському районі (Соловйов І.В.) - 88 відс., Снігурівська МДПІ (Бойко І.В.) - 86,8 відсотків.
Виконання нормативу граничних рівнів результативності контрольно-перевірочної роботи у частині упередження відшкодування безпідставно заявленого податку на додану вартість склало у 2008 році 72,4 відс., у січні - березні 2009 року - 34 відсотки. Виконання завдання I кварталу цього року СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві забезпечено лише на 18 відс., ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва на 90 відсотків.
Крім того, за 2008 рік зросли залишки невідшкодованих сум ПДВ на 166,2 млн. грн., або 66 відсотків. Станом на 01.04.2009 їх загальна сума зменшилася, при цьому приріст сум ПДВ допустили ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва (+ 8,2 млн. грн.), Первомайська ОДПІ (+ 14,4 млн. гривень).
Відсутність належного контролю з боку обласного апарату та взаємодії між структурними підрозділами та податковими інспекціями області із відпрацювання суб'єктів господарювання, які надали податковий кредит і не задекларували податкові зобов'язання, здійснили операції не обумовлені економічними причинами (цілями ділового характеру) так званих "податкових ям" надала можливість окремим платникам податків формувати податковий кредит за сумнівними операціями, проведеними з контрагентами області, та у подальшому отримати відшкодування податку на додану вартість за заявленими до відшкодування сумами (СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві, ДПІ у Ленінському, Центральному, Корабельному та Заводському районах м. Миколаєва).
Встановлено невиконання податковими органами області вимог ст. 9 Закону України від 3 квітня 1997 року N 168/97 "Про податок на додану вартість" (далі - Закон N 168) щодо здійснення платниками податків умовного продажу при анулюванні свідоцтва платника ПДВ. Зазначене призвело до ненарахування суми податку на додану вартість при наявних залишках товарних запасів (Вознесенська ОДПІ, ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва, ДПІ у Миколаївському - Соловйов І.В., Баштанському - Івасик Н.В. районах).
Через відсутність контролю керівництва ДПА області за виконанням фахівцями підрозділів оподаткування юридичних осіб підпорядкованих податкових інспекцій вимог ст. 17 Закону України від 21 грудня 2000 року N 2181 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон N 2181) допущено незастосування штрафних санкцій за неподання звітності, несвоєчасну сплату платежів до бюджету, ненарахування у деклараціях штрафних санкцій при самостійному виправленні платником помилки (ДПІ у Ленінському, Центральному, Заводському, Корабельному районах м. Миколаєва, Новобузька МДПІ, Вознесенська ОДПІ, ДПІ у Жовтневому та Миколаївському районах).
Неефективна координація та організація (перший заступник голови Бернацький О.В., начальник управління Сінчукова Г.М.) роботи підпорядкованих підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань податкових інспекцій призвела до порушень вимог нормативно-правових актів та низької результативності роботи, зростання у 2008 році кількості боржників та податкового боргу до зведеного бюджету на 40,3 млн. грн., у т.ч. державного на 36,7 млн. гривень. Податковий борг збільшили дванадцять податкових інспекцій, але найбільший приріст допустили ДПІ у Центральному (93 відс.), Ленінському (34 відс.), Корабельному (у дванадцять разів) районах м. Миколаєва, Жовтневому (майже у сім разів), Березанському (майже у шість разів) районах, СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві (6 відс.). За I квартал цього року допущено приріст податкового боргу до зведеного бюджету на 3,1 млн. гривень. Податковий борг збільшили одинадцять податкових інспекцій, найбільший приріст допустили СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві (4,5 млн. грн.), ДПІ у Жовтневому районі (1,0 млн. грн.), Первомайська (0,5 млн. грн.), Очаківська (1,5 млн. грн.) об'єднані.
Виявлено порушення Порядку складання зведеної інформації, затвердженого наказом ДПА України від 06.02.2006 N 56, та Порядку формування Зведеної інформації щодо стану адміністрування податків, доведеного листом ДПА України від 06.11.2006 N 20528/7/16-1317/19-0617 (далі - Порядок N 20528), що призвело до надання недостовірної інформації. Так, допускалося завищення звітних даних шляхом зарахування у надходження коштів за відсутності податкового боргу в підприємств у січні (на 908,4 тис. грн.), лютому (на 589,2 тис. грн.) та березні (на 1376,3 тис. грн.) цього року (СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві, ДПІ у Миколаївському, Баштанському районах, Корабельному, Заводському районах м. Миколаєва, Вознесенська об'єднана). Зазначене призвело до реального невиконання у цілому по області надходжень за січень (63,8 відс.), лютий (86,6 відс.), березень (69,4 відс.) цього року при звітуванні про їх виконання (100,2 відс., 102,8 відс., 106,6 відс. відповідно).
Недостатньо здійснює контроль за роботою підрозділів податкових органів області управління погашення прострочених податкових зобов'язань, що надало можливість працівникам ухилятися від виконання вимог статті 6 Закону N 2181 у частині своєчасності формування та вручення платникам податків податкових вимог (ДПІ у Жовтневому, Миколаївському Баштанському районах, Ленінському, Корабельному районах м. Миколаєва, Вознесенська об'єднана, СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві).
Порушення вимог статті 8 Закону N 2181 у частині своєчасності реєстрації податкової застави підприємств - боржників за наявності податкового боргу встановлено у ДПІ у Жовтневому, Миколаївському, Баштанському районах, Ленінському, Корабельному районах м. Миколаєва, Вознесенській об'єднаній, СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві.
Недотримання вимог Порядку стягнення коштів та продажу інших активів платника податків, які перебувають у податковій заставі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2002 року N 538, щодо вилучення готівкових коштів без проведення відповідних заходів із погашення податкового боргу та прийняття рішення, вилучення готівкових коштів за відсутності податкового боргу встановлені в ДПІ у Миколаївському, Жовтневому районах, Корабельному районі м. Миколаєва, Вознесенській об'єднаній.
На порушення ст. 9 Закону N 2181 рішення про застосування адміністративного арешту активів боржника ДПІ у Миколаївському районі приймалося без наявності достатніх підстав, оскільки платник податків самостійно виділив вказані активи для опису та реалізації.
Порушення ст. 14 Закону N 2181 щодо прийняття рішень про розстрочення сум податкових зобов'язань платників податків встановлено в ДПІ у Миколаївському, Баштанському районах, Корабельному районі м. Миколаєва, Вознесенській об'єднаній.
Окремі суттєві порушення виявлено в організації роботи управління податкового контролю юридичних осіб ДПА області (заступник голови Зіміна О.М., начальник управління Боненко Г.О.).
Виконання нормативу граничних рівнів результативності контрольно-перевірочної роботи у частині упередження безпідставно заявленого до відшкодування податку на додану вартість у січні - березні цього року склало лише 67,9 відсотка.
Мали місце випадки виконання доведених показників підрозділами податкового контролю юридичних осіб шляхом зарахування у надходження переплат, сплати поточних платежів платників податків, щодо яких документальні перевірки не проводилися та донарахування за актами перевірок відсутні, чим порушувалися вимоги Порядку N 20528 стосовно формування достовірних звітних даних (ДПІ у Ленінському, Центральному, Корабельному, Заводському районах м. Миколаєва, Жовтневому, Миколаївському, Баштанському районах, Вознесенській об'єднаній, СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві). У результаті цього реальне виконання у цілому по області надходжень становило за січень на 70,4 відс. (- 433,3 тис. грн.), лютий - 60,8 відс. (- 1927,2 тис. грн.), березень - 79 відс. (- 1491,1 тис. грн.) цього року при звітуванні про виконання (108,7 відс., 112,2 відс., 118,8 відс. відповідно).
На порушення вимог ст. 10 Закону України від 4 грудня 1990 року N 509 "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Закон N 509), Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 10.08.2005 N 327 (далі - Порядок N 327), при проведенні перевірок суб'єктів господарювання не вивчався вплив фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання на податкові зобов'язання та неякісно оформлювалися матеріали проведених перевірок (ДПІ у Заводському, Ленінському, Центральному районах м. Миколаєва, Жовтневому районі, Первомайська об'єднана).
Недотримання вимог Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом ДПА України від 19.02.98 N 80, із змінами та доповненнями (далі - Порядок N 80), щодо термінів проведення документальних перевірок платників податків, які подали заяви про зняття з обліку, встановлено в ДПІ у Заводському, Ленінському, Центральному районах м. Миколаєва, Жовтневому районі, Первомайській об'єднаній.
Порушення вимог Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом ДПА України від 21.06.2001 N 253 (далі - Порядок N 253), у частині своєчасного вручення (направлення) податкових повідомлень-рішень встановлено в ДПІ у Заводському, Центральному районах м. Миколаєва, Первомайській ОДПІ.
Недотримання вимог ст. 17 Закону N 2181 у частині визначення кількості періодів та максимально можливої суми фінансової санкції встановлено в ДПІ у Заводському, Ленінському, Центральному районах м. Миколаєва, Жовтневому районі, Первомайській об'єднаній.
Порушення вимог ст. 254 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо складання протоколів про адміністративне правопорушення та передачі їх до суду для накладення адміністративного стягнення відповідно до ст. 257 зазначеного Кодексу встановлені в ДПІ у Заводському, Центральному районах м. Миколаєва та Первомайській об'єднаній.
Вимагає значного поліпшення робота управління оподаткування фізичних осіб ДПА області (перший заступник голови Бернацький О.В., начальник управління Степанець Ю.Б.) з адміністрування податків із фізичних осіб. Так, виконання доведених показників із надходження до державного бюджету податку на додану вартість у 2008 році забезпечено на 82,7 відс. та I кварталі цього року - 95,7 відсотка. Не виконали прогнозні показники у I кварталі цього року 5 податкових інспекцій: ДПІ у Ленінському - 94,4 відс., Центральному - 61,4 відс., Заводському - 90,3 відс. районах м. Миколаєва, Очаківська ОДПІ - 77,7 відс., Веселинівська МДПІ - 71,8 відсотка.
Порушення вимог Указу N 727 щодо порядку видачі свідоцтва про сплату єдиного податку встановлені в ДПІ у Заводському районі м. Миколаєва, Березанському районі, Веселинівській об'єднаній. Крім того, в ДПІ у Заводському районі не вживаються дієві заходи щодо своєчасного виявлення суб'єктів господарювання фізичних осіб, які перебували на спрощеній системі оподаткування та перевищили обсяг виручки від реалізації продукції 500 тис. гривень і не зареєструвалися платниками податку на додану вартість.
Суттєві порушення нормативних документів щодо оформлення та реалізації матеріалів документальних перевірок суб'єктів господарювання - фізичних осіб встановлені в ДПІ у Заводському м. Миколаєва та Березанському районах.
Відсутність контролю обласного апарату за виконанням фахівцями підрозділів оподаткування фізичних осіб податкових інспекцій вимог ст. 7 Закону N 2181 призвела до незастосування штрафних санкцій за неподання звітності (ДПІ у Заводському районі м. Миколаєва); порушення граничних термінів сплати узгоджених податкових зобов'язань (ДПІ у Корабельному м. Миколаєва та Березанському районах).
Окремі недоліки виявлені у роботі підрозділів обліку та звітності (перший заступник голови Шмурянов В.М., начальник відділу Ніколаєнко Н.Б.). Так, недотримання вимог Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої наказом ДПА України від 11.06.2003 N 290 (далі - Інструкція N 290), встановлено в ДПІ у Заводському районі м. Миколаєва.
Допущені порушення у роботі РУ САТ ДПА України у Миколаївській області (заступник голови Цимбалюк А.Л., начальник управління Затолокін О.О.) при застосуванні до суб'єктів господарювання фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України від 19 грудня 1995 року N 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон N 481).
При встановленні фактів торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без ліцензій РУ САТ ДПА України у Миколаївській області не направлялись матеріали до відповідних органів для складання протоколів за ст. 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Крім того РУ САТ ДПА України у Миколаївській області не забезпечено запобігання незаконному обігу спирту та контролю за дотриманням вимог Закону N 481 ДП радгосп "Виноградна долина". Також відсутній контроль за зберіганням спирту, вилученого з незаконного обігу працівниками податкової міліції та правоохоронними органами.
Виявлено недотримання вимог Тимчасового порядку видачі ліцензій на право імпорту, експорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 травня 1996 року N 493, у частині своєчасності призупинення дії ліцензій у разі порушення платником терміну сплати чергового платежу за отриману ліцензію.
На низькому рівні забезпечується виконання вимог п. 1 наказу ДПА України від 16.11.2004 N 652 "Про організацію роботи в районних (міжрайонних) ДПІ з видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами". Пункти приймання та видачі документів на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами на базі органів державної податкової служби області створені, проте переважна більшість документів на право отримання ліцензій та продовження терміну їх дії приймаються лише на рівні РУ САТ ДПА України у Миколаївській області.
Немає потрібної системності й планомірності у роботі підрозділів УПМ ДПА області (при рості у 2008 році скорочується кількість викритих тяжких та особливо тяжких злочинів 79,7 відс.), загальна кількість викритих злочинів знизилася на 11 відсотків. Із розрахунку на одного оперативного працівника по області викрито 0,78 злочина. Найнижчий показник викриття тяжких та особливо тяжких злочинів у ВПМ Вознесенської ОДПІ.
Незадовільна організація оперативно-розшукової роботи у ВПМ Первомайської ОДПІ (начальник ВПМ Рудаков А.О.) стала причиною викриття протягом року лише 3 злочинів у сфері оподаткування, що становить 0,19 злочина на одного оперативного працівника. У ВПМ ДПІ у Жовтневому районі (начальник ВПМ Павлов В.В.) цей показник склав 0,38 відсотка.
Злочини, пов'язані з ухиленням від сплати податків, становлять 37,3 відс. загальної кількості викритих злочинів у 2008 році. Найнижча питома вага з викриття злочинів за ст. 212 КК України у ВПМ Вознесенської ОДПІ (начальник ВПМ Магдун І.В.) 21,4 відсотка. Лише 3 кримінальні справи за ухилення від сплати податків порушено ВПМ Вознесенської ОДПІ та 4 - ВПМ ДПІ у Жовтневому районі, із яких жодної зі збитками понад 1 млн. гривень.
У цьому році питома вага викритих злочинів щодо ухилення від сплати податків від загальної кількості становить 36 відсотків (по Україні - 37,1 відс.). Відсутні кримінальні справи за ознаками злочину, передбаченого ст. 212 КК України, у ВПМ Вознесенської ОДПІ.
Ефективність викриття тяжких та особливо тяжких злочинів ГВПМ СДПІ ВПП у м. Миколаєві (начальник ГВПМ Коренблант Р.Р.) знизилася та становить 91,7 відсотка (по області 96 відсотків).
У той же час із статистичного обліку знято злочинів у 2006 році - 35,8 відс., у 2007 році - 54,1 відс., у 2008 році - 76,2 відсотка.
Найбільша кількість знятих з обліку злочинів у 2008 році за матеріалами ВПМ Первомайської ОДПІ - 10, ВПМ ДПІ у Жовтневому районі - 12, ВПМ Вознесенської ОДПІ - 9 (із яких викрито у звітному періоді ВПМ Вознесенської ОДПІ та ВПМ ДПІ у Жовтневому районі - 33,3 відсотка).
Збитки у 2008 році за кримінальними справами, порушеними за матеріалами податкової міліції, становлять 24,5 млн. грн., з яких відшкодовано 11,5 млн. грн., або 46,8 відс. (по Україні - 40,3 відс.). Низький відсоток відшкодування збитків у 2008 році за кримінальними справами, порушеними ВПМ Первомайської ОДПІ (15,2 відс.) та ВПМ ДПІ у Жовтневому районі м. Миколаєва (27,5 відс.), що на 11 відс. менше 2007 року.
У цьому році сума збитків за кримінальними справами склала 9,2 млн. грн., з яких відшкодовано лише 2,1 млн. грн., або 23,4 відсотка. ВПМ Первомайської ОДПІ кошти за кримінальними справами не стягувалися.
За результатами відпрацювання суб'єктів господарювання, які надали податковий кредит і не задекларували податкові зобов'язання, здійснили операції не обумовлені економічними причинами (цілями ділового характеру) так званих "податкових ям" протягом 2008 року порушено 6 кримінальних справ. За період цього року виявлено 11 злочинів, щодо яких порушено кримінальні справи, проте відсутні результати із відпрацювання СГД вказаної категорії ВПМ Вознесенської ОДПІ.
Немає взаємодії працівників податкової міліції та податкового контролю юридичних осіб щодо відпрацювання підприємств, що мають розбіжності другої категорії стосовно встановлення місцезнаходження посадових осіб СГД та проведення контрольно-перевірочних заходів (ВПМ Вознесенської ОДПІ із відпрацювання підприємства ТОВ "Югтехкомплекс").
У цьому році ВПМ Первомайської ОДПІ та ВПМ ДПІ у Жовтневому районі злочини за ст. 191 КК України не виявлялись.
Відсутні результати з викриття злочинів, передбачених ст. 204 КК України, ВПМ ДПІ у Жовтневому районі та ВПМ Первомайської ОДПІ. З початку року підрозділами податкової міліції ДПА у Миколаївській області не порушувалися кримінальні справи за ст. 216 КК України.
Недостатнім є контроль УПМ ДПА в області за організацією оперативних заходів із скорочення податкового боргу та дотримання підпорядкованими підрозділами ВПМ Порядку застосування адміністративного арешту активів платників податків, затвердженого наказом ДПА України від 25.09.2001 N 386 (ВПМ Вознесенської ОДПІ та ДПІ у Жовтневому районі). Так, у цьому році ВПМ Первомайської ОДПІ та ВПМ ДПІ у Жовтневому районі кримінальні справи стосовно службових осіб СГД - боржників та їх контрагентів не порушувались.
Окремі недоліки встановлені в організації роботи щодо виконання наказу ДПА України від 21.05.2003 N 233 "Про затвердження Положення про банк даних про сумнівні фінансові операції" (начальник управління Чертков О.В.). За період, що перевірявся, не надійшло жодного повідомлення про виявлені факти проведення сумнівних фінансових операцій від ДПІ у Березанському районі, Веселинівської МДПІ та Єланецької МДПІ.
При цьому, із 19 порушених кримінальних справ за 2007 - 2008 роки лише 4 направлено до суду, а відшкодування збитків по них склало 4 відс., що свідчить про відсутність належного оперативного супроводження розслідування кримінальних справ та їх направлення до суду.
Низька ефективність роботи податкових органів області щодо дотримання посадовими особами вимог Порядку взаємодії структурних підрозділів органів ДПС України з юридичними підрозділами під час підготовки та супроводження справ у судах, затвердженого наказом ДПА України від 22.02.2008 N 106 (порушення встановлені в ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва, СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві, ДПІ у Миколаївському районі). Крім того, встановлено недотримання вимог КУпАП при застосуванні адміністративного стягнення (СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві, ДПІ у Миколаївському районі).
Допущені недоліки у веденні бухгалтерського обліку в апараті ДПА області (заступник голови Кузьмін І.В., начальник відділу Павленко Н. В.), зокрема встановлені порушення вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою правління Національного банку України від 15.12.2004 N 637 (далі - постанова N 637).
Встановлено випадки нарахування та виплати матеріального заохочення у період дії дисциплінарного стягнення працівникам податкової міліції, чим порушувалися вимоги ст. 11 Дисциплінарного статуту органів внутрішніх справ України, затвердженого Законом України від 22 лютого 2006 року N 3460-IV.
Також на порушення вимог п. 1.9 наказу ДПА України від 22.07.2004 N 412 "Про стан безпеки дорожнього руху та заходи щодо його поліпшення та зміцнення транспортної дисципліни і організації безпечної експлуатації службового автотранспорту органів державної податкової служби України" (начальник управління Осіпова О.П.) ДПА України письмово не повідомлено про дорожньо-транспортну пригоду, яка сталась за участю відомчого автотранспорту.
Не забезпечено утримання водіїв у штаті ДПА у Миколаївській області, чим порушено вимоги Заходів щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів, передбачених для утримання органів державної податкової служби у 2009 році, затверджених наказом ДПА України від 27.01.2009 N 24.
Допускалися порушення при оформленні подорожніх листів, веденні обліку з використання автомобільних шин, оприбуткування металобрухту.
Встановлені порушення фінансово-господарської діяльності державного підприємства "Управління по експлуатації адмінбудинків податкових органів Миколаївської області" (заступник голови Кузьмін І.В., в.о. начальника Клемятич О.М.), зокрема вимог ст. 24 Закону України від 24 березня 1995 року N 108/95-ВР "Про оплату праці" (далі - Закон N 108) при виплаті заробітної плати, веденні бухгалтерського обліку, оформленні подорожніх листів.
Мали місце порушення вимог житлового законодавства та Положення про порядок забезпечення житловою площею працівників органів державної податкової служби України, затвердженого наказом ДПА України від 07.07.2005 N 257, у частині ведення книги реєстрації заяв про взяття на квартирний облік та контрольних списків, оформлення особових справ працівників ДПА, визнаних такими, що потребують поліпшення житлових умов (заступники голови Шаманов С.Д., Кузьмін І.В., начальник управління Осіпова О.П.). Крім того, з порушенням чинного законодавства було надано житло колишньому голові ДПА у Миколаївській області Страшному А.А.
Неналежним є контроль за виконанням окремими структурними підрозділами обласного апарату нормативних документів при оформленні посадових інструкцій, положень про підрозділ та внесенні до них відповідних змін.
Є потреба у вдосконаленні організації роботи з персоналом (голова Корчагін Л.В., начальник відділу Копилова Т.А.). Так, порушення вимог Положення про спеціальні звання посадових осіб органів державної податкової служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2004 року N 1234, виявлені у ДПІ у Жовтневому районі при присвоєнні спеціального звання.
При проведенні службових розслідувань стосовно державних службовців у випадках втрати службових посвідчень не завжди дотримувались вимоги Порядку проведення службового розслідування стосовно державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 року N 950.
З метою поліпшення роботи органів податкової служби області, усунення виявлених комплексною перевіркою недоліків і порушень у роботі та недопущення їх у подальшому, забезпечення виконання доведених розрахункових показників надходжень до бюджетів, належного рівня адміністрування податків, зборів та інших платежів, а також підвищення відповідальності посадових осіб державної податкової служби за виконання покладених на них службових обов'язків,
НАКАЗУЮ:
1. Вказати голові ДПА у Миколаївській області Корчагіну Л.В. на наявність у роботі податкових органів області суттєвих недоліків та порушень, виявлених комплексною перевіркою, та зобов'язати негайно вжити заходів для безумовного їх усунення та забезпечити недопущення у подальшому порушень вимог чинного законодавства та інших нормативно-правових актів.
2. На підставі ст. ст. 147, 148, 149 Кодексу законів про працю України оголосити догану заступнику голови ДПА у Миколаївській області - начальнику СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві Шаманову С.Д. за неналежну організацію роботи підпорядкованої податкової інспекції, що призвело до невиконання доведених показників розрахункової бази по ПДВ до загального фонду державного бюджету та нормативу граничних рівнів результативності контрольно-перевірочної роботи у частині упередження відшкодування безпідставно заявленого податку на додану вартість у січні - березні 2009 року; порушень нормативно-правових актів при проведенні відшкодування податку на додану вартість та відсутності взаємодії між структурними підрозділами при відпрацюванні суб'єктів господарювання, які надали податковий кредит і не задекларували податкові зобов'язання, здійснили операції не обумовлені економічними причинами (цілями ділового характеру) так званих "податкових ям"; зростання податкового боргу до зведеного бюджету у 2008 році та I кварталі цього року; формування звітності підрозділів із погашення податкового боргу та податкового контролю юридичних осіб із порушенням Порядку N 20528, що виявилось у наданні інформації із завищеними даними; порушенні вимог Закону N 2181 при формуванні податкових вимог та реєстрації податкової застави.
Підстава: акт комплексної перевірки від 10.04.2009 вх. N 1362/8, матеріали комплексної перевірки, пояснення Шаманова С.Д. від 08.04.2009.
3. Заслуговують на оголошення догани:
3.1. перший заступник голови ДПА у Миколаївській області Бернацький О.В. за відсутність дієвого контролю за підпорядкованими підрозділами та державними податковими інспекціями області, контроль за роботою яких покладено на нього згідно з розподілом обов'язків, що призвело до збільшення податкового боргу; недотримання вимог Закону N 2181 у частині формування та направлення податкових вимог і реєстрації податкової застави у Державному реєстрі обтяжень рухомого та нерухомого майна підприємств-боржників; неналежної організації роботи податкових керуючих щодо виявлення, опису та реалізації активів; викривлення звітних даних про надходження платежів до державного бюджету підрозділами погашення прострочених податкових зобов'язань; систематичне невиконання доведених показників по податку на додану вартість управлінням оподаткування фізичних осіб у 2008 році та I кварталі цього року; порушень нормативних документів щодо оформлення та реалізації матеріалів документальних перевірок суб'єктів господарювання; незастосування штрафних санкцій за неподання звітності та порушення граничних термінів сплати узгоджених податкових зобов'язань, але враховуючи, що на сьогодні він перебуває у відпустці, питання про застосування дисциплінарного стягнення розглянути після виходу його на роботу.
Голові ДПА у Миколаївській області Корчагіну Л.В. надати відповідні матеріали (згідно з чинним законодавством) до Департаменту відомчого контролю ДПА України після виходу зазначеної посадової особи на роботу;
3.2. перший заступник голови - начальник УПМ ДПА у Миколаївській області Матора М.О. за неналежне виконання службових обов'язків, низький рівень контролю за організацією роботи підпорядкованих підрозділів податкової міліції, що призвело до порушень, виявлених комплексною перевіркою, але враховуючи, що наказом ДПА України від 14.04.2009 N 554-о його звільнено з займаної посади та органів податкової міліції, обмежитись цим;
3.3. начальник ВПМ - перший заступник начальника Первомайської ОДПІ Рудаков А.О. за неналежний контроль за організацією роботи із викриття злочинів у сфері оподаткування, відшкодування збитків за кримінальними справами, виявлення та ліквідації схем мінімізації податкових зобов'язань СГД, у тому числі з використанням транзитних підприємств та з ознаками фіктивності, попередження фактів незаконного відшкодування ПДВ, відпрацювання суб'єктів господарювання, які надали податковий кредит і не задекларували податкові зобов'язання, здійснили операції не обумовлені економічними причинами (цілями ділового характеру) так званих "податкових ям" у частині виконання наказу ДПА України від 18.04.2008 N 266 "Про організацію взаємодії ОДПС при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ у розрізі контрагентів", але враховуючи, що наказом ДПА України від 29.04.2009 N 223 йому оголошено сувору догану, обмежитись цим.
4. Враховуючи порушення, виявлені комплексною перевіркою, в організації роботи підрозділів податкової міліції, Головному управлінню податкової міліції (Лісовий Г.О.) відповідно до вимог ст. 14 Дисциплінарного статуту органів внутрішніх справ України, затвердженого Законом України від 22 лютого 2006 року N 3460-IV, для визначення ступеня відповідальності організувати проведення службових розслідувань стосовно начальника відділу податкової міліції - першого заступника начальника Вознесенської ОДПІ Магдуна І.В., начальника головного відділу податкової міліції - першого заступника начальника СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві Коренблата Р.Р. щодо неналежної організації роботи із викриття злочинів у сфері оподаткування, відшкодування збитків за кримінальними справами, виявлення та ліквідації схем мінімізації податкових зобов'язань СГД, у тому числі з використанням транзитних підприємств та з ознаками фіктивності, попередження фактів незаконного відшкодування ПДВ, відпрацювання суб'єктів господарювання, які надали податковий кредит і не задекларували податкові зобов'язання, здійснили операції не обумовлені економічними причинами (цілями ділового характеру) так званих "податкових ям" у частині виконання наказу ДПА України від 18.04.2008 N 266 "Про організацію взаємодії ОДПС при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ у розрізі контрагентів".
5. Вказати першому заступнику голови Шмурянову В.М., заступникам голови Кузьміну І.В. та Цимбалюк А.Л. на відсутність належного контролю за роботою підпорядкованих підрозділів та державних податкових інспекцій області згідно з розподілом обов'язків, що призвело до недоліків, виявлених комплексною перевіркою, та зобов'язати вжити невідкладних заходів для усунення та недопущення їх у подальшому.
6. Попередити:
6.1. заступника голови ДПА у Миколаївській області Зіміну О.М. про неналежну організацію роботи та відсутність дієвого контролю за підпорядкованими підрозділами та державними податковими інспекціями області, контроль за роботою яких покладено на неї згідно з розподілом обов'язків, що призвело до невиконання нормативу граничних рівнів результативності контрольно-перевірочної роботи у частині упередження відшкодування безпідставно заявленого податку на додану вартість у січні - березні цього року; викривлення звітних даних про надходження платежів до державного бюджету підрозділами податкового контролю юридичних осіб; невиконання у цілому по області надходжень за січень, лютий та березень цього року; порушень нормативних документів щодо оформлення та реалізації матеріалів документальних перевірок суб'єктів господарювання; недотримання вимог Порядку N 80 щодо термінів проведення документальних перевірок платників податків, які подали заяви про зняття із обліку, та Порядку N 253 у частині своєчасного вручення (направлення) податкових повідомлень-рішень, ст. 17 Закону N 2181 щодо визначення кількості періодів та максимально можливої суми фінансової санкції, ст. 254 Кодексу України про адміністративні правопорушення при складанні протоколів про адміністративне правопорушення. У разі нездійснення відповідних заходів для виправлення порушень, встановлених комплексною перевіркою, та допущення їх у подальшій роботі, за результатами перевірки виконання вимог цього наказу буде розглянуто питання про притягнення її до дисциплінарної відповідальності;
6.2. начальників ДПІ у Заводському м. Миколаєва Пушкар Н.Г, Ленінському м. Миколаєва Кошеву Л.І., Баштанському - Івасик Н.В., Жовтневому - Пучкову Н.Л., Миколаївському - Соловйова І.В. районах, Первомайської - Остапенко І.М., Южноукраїнської - Маслак Н.С., Вознесенської - Манжелей Н.І. об'єднаних, що у разі невжиття відповідних заходів для виправлення порушень, встановлених комплексною перевіркою, та допущення їх у подальшій роботі, за результатами перевірки виконання вимог цього наказу буде розглянуто питання про притягнення їх до дисциплінарної відповідальності;
6.3. начальника РУ САТ ДПА України у Миколаївській області Затолокіна О.О., що у разі невжиття відповідних заходів для виправлення порушень, встановлених комплексною перевіркою, та допущення їх у подальшій роботі, за результатами перевірки виконання вимог цього наказу буде розглянуто питання про притягнення його до дисциплінарної відповідальності.
7. Голові ДПА у Миколаївській області Корчагіну Л.В.:
7.1. розглянути питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності:
в.о. начальника ДПІ у Корабельному районі м. Миколаєва Сологуба В.А. за неналежну організацію роботи підпорядкованої податкової інспекції, що призвело до недотримання вимог ст. 17 Закону N 2181 у частині застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату та неподання податкових декларацій у строки, визначені законодавством; порушень при формуванні та врученні податкових вимог, реєстрації податкової застави та надання розстрочок; формування звітності підрозділів із погашення податкового боргу та податкового контролю юридичних осіб з порушенням Порядку N 20528, що виявилось у наданні інформації із завищеними даними;
в.о. начальника ДПІ у Березанському районі Шеку Л.М. за неналежну організацію роботи підпорядкованої податкової інспекції, що призвело до невиконання доведених показників розрахункової бази по податку на прибуток та ПДВ за січень - березень 2009 року; недотримання вимог ст. 17 Закону N 2181 у частині своєчасності застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань; порушень нормативно-правових актів щодо оформлення та реалізації матеріалів документальних перевірок суб'єктів господарювання - фізичних осіб; недотримання вимог Указу N 727 щодо порядку видачі свідоцтва про сплату єдиного податку;
начальника управління погашення прострочених податкових зобов'язань ДПА у Миколаївській області Сінчукову Г.М. за неналежну організацію та відсутність дієвого контролю за роботою підпорядкованих підрозділів державних податкових інспекцій області, що призвело до збільшення податкового боргу; недотримання вимог Закону N 2181 у частині формування та направлення податкових вимог, реєстрації податкової застави у Державному реєстрі обтяжень рухомого та нерухомого майна підприємств - боржників та надання розстрочок; викривлення звітних даних про надходження платежів до державного бюджету підрозділами погашення прострочених податкових зобов'язань;
7.2. забезпечити проведення службових перевірок, у ході яких за необхідності провести службові розслідування та позапланові (повторні) перевірки, відповідно до п. 8 частини шостої статті 11-1 Закону N 509 стосовно посадових осіб:
ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва, якими:
з порушенням вимог Указу N 727 надано право сплати єдиного податку ПП "Зан", ТОВ "Миколаївбудагро";
при проведенні документальних перевірок та підтвердженні суми податку на додану вартість, заявленої до відшкодування на суму близько 14 млн. грн., ТОВ "Судносервіс", ТОВ "Інтершоу" та ТОВ "Аннабелла" не досліджено питання правомірності формування податкового кредиту;
СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві та обласного апарату, якими при включенні до реєстрів та проведенні відшкодування податку на додану вартість ТОВ СП "Нібулон" за деклараціями за червень - грудень 2008 року не враховано формування податкового кредиту на суму близько 14 млн. грн. з використанням контрагентів, яких викрито як конвертаційний центр, та порушено кримінальні справи за ознаками злочину, передбаченого ст. 212 ККУ, або визнано недійсним установчі документи та свідоцтво платника податку на додану вартість з моменту реєстрації;
7.3. з метою усунення виявлених комплексною перевіркою недоліків та порушень вимог чинного законодавства та інших нормативно - правових актів:
7.3.1. вжити відповідних заходів для виконання ДПА у Миколаївській області показників доведеної ДПА України розрахункової бази з надходжень податків та зборів до державного бюджету.
Термін - постійно;
7.3.2. забезпечити виконання статті 17 Закону N 2181 щодо правильного та своєчасного застосування штрафних (фінансових) санкцій, у тому числі за порушення граничних термінів сплати узгоджених сум податкових зобов'язань.
Термін - постійно;
7.3.3. зосередити увагу на виявленні суб'єктів господарювання - фізичних осіб, які протягом календарного року отримують валові доходи понад 500 тис. грн., провадять діяльність на спрощеній системі оподаткування всупереч вимогам Указу N 727 та не зареєстровані платниками ПДВ.
Термін - постійно;
7.3.4. провести навчання із працівниками ДПА у Миколаївській області та підпорядкованих ДПІ щодо проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, перевірок з контролю за відшкодуванням з бюджету податку на додану вартість, здійснення процедур із погашення прострочених податкових зобов'язань, застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Термін - до 15.08.2009;
7.3.5. вжити заходів для належного виконання вимог наказу ДПА України від 21.05.2003 N 233 "Про затвердження Положення про банк даних про сумнівні фінансові операції" органами державної податкової служби області.
Термін - постійно;
7.3.6. провести аналіз порушень вимог нормативно-правових актів, виявлених комплексною перевіркою. У разі коли зазначене в акті перевірки порушення призвело до ненадходження сум податків, зборів та обов'язкових платежів до бюджету, вжити відповідних заходів для забезпечення їх надходження та застосування штрафних (фінансових) санкцій згідно з вимогами чинного законодавства.
Термін - до 15.08.2009;
7.3.7. забезпечити належну організацію фінансово-господарської діяльності державного підприємства "Управління по експлуатації адмінбудинків податкових органів Миколаївської області" та дотримання посадовими особами вимог нормативно-правових актів з питань організації та ведення бухгалтерського обліку на підприємстві.
Термін - постійно;
7.3.8. привести у відповідність до вимог житлового законодавства та Положення про порядок забезпечення жилими приміщеннями працівників органів державної податкової служби України, затвердженого наказом ДПА України від 20.08.2008 N 543, облік працівників ДПА у Миколаївській області, які знаходяться на квартирному обліку і потребують поліпшення житлових умов.
Термін - до 15.08.2009;
7.3.9. привести у відповідність до вимог Закону N 108 виплату заробітної плати працівникам ДП "Управління по експлуатації адмінбудинків податкових органів Миколаївської області".
Термін - негайно;
7.3.10. привести у відповідність до вимог Порядку N 80 та Інструкції N 110 взяття на облік платників податків та дотримання термінів початку проведення документальних перевірок платників податків, які подали заяви про зняття з обліку.
Термін - постійно;
7.3.11. забезпечити дотримання податковими органами Миколаївської області вимог Інструкції N 290 у ході ведення оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України.
Термін - постійно;
7.3.12. забезпечити безумовне виконання вимог Порядку N 327 при оформленні та реалізації матеріалів документальних перевірок.
Термін - постійно;
7.3.13. привести у відповідність до вимог Порядку N 253 роботу податкових органів Миколаївської області щодо своєчасного вручення (направлення) платникам податків податкових повідомлень-рішень.
Термін - постійно;
7.3.14. взяти під особистий контроль достовірність формування звітності відповідно до вимог Порядку N 20528 щодо виконання розрахункових показників за рахунок вжитих структурними підрозділами ДПА у Миколаївської області заходів.
Термін - постійно;
7.3.15. забезпечити належний контроль за дотриманням податковими органами Миколаївської області вимог Закону N 2181 при здійсненні заходів із погашення податкового боргу.
Термін - постійно;
7.3.16. забезпечити податковими органами належний контроль за дотриманням підприємствами вимог законів N 334 та N 168 щодо правомірності нарахування та своєчасності сплати ПДВ та податку на прибуток.
Термін - постійно;
7.3.17. привести у відповідність до вимог нормативних документів посадові інструкції працівникам та положення про структурні підрозділи ДПА області.
Термін - до 15.08.2009;
7.3.18. забезпечити дотримання вимог Положення про спеціальні звання посадових осіб органів державної податкової служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2004 року N 1234, при присвоєнні спеціального звання працівникам органів податкової служби Миколаївської області.
Термін - постійно;
7.3.19. забезпечити відповідно до Закону N 481 контроль за зберіганням спирту, вилученого з незаконного обігу працівниками податкової міліції та правоохоронними органами.
Термін - негайно.
8. Начальнику Управління по боротьбі з корупцією в органах ДПС Баканову В.А. забезпечити розгляд та відпрацювання підпорядкованим підрозділом ДПА у Миколаївській області матеріалів комплексної перевірки щодо наявності у діях працівників податкових органів Миколаївської області фактів зловживань службовим становищем та інших проявів корупції; матеріали стосовно посадових осіб, у діях яких вбачаються ознаки злочину, направити до прокуратури Миколаївської області для прийняття рішення відповідно до статті 97 Кримінально-процесуального кодексу України.
Термін - до 15.08.2009.
9. Взяти до відома, що наказами ДПА у Миколаївській області та підпорядкованих ДПІ, виданими за наслідками комплексної перевірки органів державної податкової служби Миколаївській області, одного працівника звільнено з посади, попереджено про неповну службову відповідність - 1, 16 - оголошено догани, 3 - оголошені догани у попередніх періодах, 2 - оголошено зауваження, 16 - позбавлено премії, 4 - позбавлено надбавки, попереджено, звернуто увагу та вказано на недоліки 16 працівникам, щодо одного працівника прийнято рішення про недоцільність перебування на займаній посаді.
10. ДПА у Миколаївській області про результати проведеної роботи повідомити Департамент відомчого контролю до 01.09.2009.
11. Департаменту відомчого контролю (Мокрієв В.М.) у II півріччі 2009 року організувати та провести перевірку ДПА у Миколаївській області з питань виконання вимог цього наказу.
12. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Буханевича О.М.
В.о. Голови В.О.Кайзерман