• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій

Державна податкова адміністрація України  | Наказ, Порядок від 21.06.2001 № 253 | Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Наказ, Порядок
  • Дата: 21.06.2001
  • Номер: 253
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 253 від 21.06.2001
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 липня 2001 р.
за N 567/5758
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної податкової служби N 985 від 22.12.2010 )
Про затвердження Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами ДПА N 98 від 11.03.2002 N 247 від 27.05.2003 N 328 від 10.08.2005 )
З метою забезпечення впровадження Закону України "Про державну податкову службу в Україні", статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", законів з питань зовнішньоекономічної діяльності та інших законодавчих актів, відповідно до яких органам державної податкової служби України надано право застосовувати штрафні (фінансові санкції)
НАКАЗУЮ:
( Преамбула із змінами, внесеними згідно з Наказом Державноїподаткової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
1. Затвердити Порядок направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій (додається).
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
2. Установити, що Порядок направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій набирає чинності з 01.10.2001.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
3. Начальнику Головного управління обліку і звітності Парпализі А.Г. подати цей наказ до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
4. Начальнику управління справами Коваленку В.В. у 5-денний термін після державної реєстрації цього наказу забезпечити його тиражування та надсилання державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Кальніченка І.В.
Голова М.Я.Азаров
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної податкової
адміністрації України
21.06.2001 N 253
(у редакції наказу Державної
податкової адміністрації
України від 27.05.2003 N 247
( z0467-03 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 червня 2003 р.
за N 467/7788
ПОРЯДОК
направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій
( Назва Порядку в редакції Наказу Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон) та Закону України "Про державну податкову службу в Україні", Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", законів з питань зовнішньоекономічної діяльності та інших законодавчих актів, відповідно до яких органам державної податкової служби України надано право застосовувати штрафні (фінансові санкції).
( Пункт 1.1 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
1.2. Відповідно до цього Порядку органи державної податкової служби України направляють платникам податків податкові повідомлення та рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, які направляються відповідно до розділу 7 цього Порядку.
( Пункт 1.2 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
2. Визначення термінів
У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
2.1) платники податків - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), неподаткові доходи, пеню та штрафні санкції, у тому числі особи, які відповідно до чинного законодавства мають статус податкових агентів;
( Пункт 2.1 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
2.2) податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів (податків, зборів, обов'язкових платежів, неподаткових доходів*, штрафних (фінансових) санкцій, у тому числі пені за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності) у порядку та в строки, визначені Законом або іншими законами України;
--------------
* Відповідно до законодавчих актів, контроль за виконанням яких покладено на податкові органи.
( Пункт 2.2 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
2.3) пеня - плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання;
2.4) штрафна (фінансова) санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами та іншими нормативно-правовими актами, а також відповідно до законодавчих актів, якими надано право податковим органам застосовувати штрафні (фінансові) санкції;
( Пункт 2.4 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
2.5) податкове повідомлення - письмове повідомлення податкового органу про обов'язок платника податків сплатити суму податкового зобов'язання, визначену податковим органом у випадках, передбачених законодавством. Податкове повідомлення-рішення є однією з форм податкового повідомлення;
2.6) податкове повідомлення-рішення (далі - податкове повідомлення) - це рішення керівника податкового органу (його заступника) щодо виявленого перевищення (заниження) бюджетного відшкодування або відмови у наданні бюджетного відшкодування, а також обов'язку платника податків:
( Абзац перший пункту 2.6 розділу 2 в редакції Наказу Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
сплатити нараховану або донараховану суму податкового зобов'язання;
сплатити суми застосованих штрафних (фінансових) санкцій (у тому числі пеню за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності) за порушення податкового законодавства та інших нормативно-правових актів, що приймаються за результатами перевірок платника податків (у т.ч. камеральних);
сплатити суми штрафних санкцій за порушення граничних строків сплати узгодженого податкового зобов'язання;
сплатити штраф за самостійне відчуження активів, які перебувають у податковій заставі та потребують обов'язкової попередньої згоди податкового органу на таке відчуження.
2.7. рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій - це рішення керівника податкового органу (його заступника) щодо виявленого порушення (крім порушення правил оподаткування), яке приймається відповідно до законодавчих актів, якими надано право податковим органам застосовувати штрафні (фінансові) санкції.
( Розділ 2 доповнено пунктом 2.7 згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
2.8) податковий орган - орган державної податкової служби України;
2.9) апеляційне узгодження - узгодження податкового зобов'язання у порядку і строки, які визначені Законом за процедурами адміністративного або судового оскарження;
2.10) узгоджене податкове зобов'язання:
а) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, розрахунку (далі - податкова декларація), вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації;
б) податкове зобов'язання платника податків, нараховане податковим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податку податкового повідомлення (за винятком випадків, коли платник податків у встановлені Законом терміни розпочинає процедуру апеляційного узгодження);
в) податкове зобов'язання платника податків, нараховане податковим органом (якщо такий платник податків у встановлені Законом терміни розпочинає процедуру апеляційного узгодження), вважається узгодженим у день закінчення процедури адміністративного оскарження або у день прийняття судом рішення по суті, а в разі оскарження платником податків рішення суду в апеляційному порядку (за умови прийняття апеляційної скарги апеляційним господарським судом до провадження) - у день прийняття відповідної постанови апеляційним господарським судом;
г) податкове зобов'язання платника податків, нараховане податковим органом, вважається узгодженим з дня звернення платника податків до податкового органу із заявою про розстрочення (відстрочення) такого податкового зобов'язання.
3. Порядок складання податковими органами податкових повідомлень
3.1. Податковий орган здійснює розрахунок суми податкового зобов'язання (визначає суму бюджетного відшкодування ПДВ) та складає податкове повідомлення у таких випадках:
( Пункт 3.1 розділу 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
а) якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію;
б) якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях;
в) якщо податковий орган унаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки в поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження суми податкового зобов'язання.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться контролюючим органом виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, без проведення будь-яких інших видів перевірок платника податків;
г) якщо згідно із законами з питань оподаткування особою, відповідальною за нарахування окремого податку або збору (обов'язкового платежу), є податковий орган;
ґ) якщо за наслідками перевірки податковий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування ПДВ сумі, заявленій у податковій декларації;
( Пункт 3.1 розділу 3 доповнено підпунктом "ґ" згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
д) в інших випадках, коли здійснення такого розрахунку передбачено чинним законодавством.
3.2. У випадках, що зазначені в пункті 3.1 даного Порядку, структурний підрозділ, що здійснює розрахунок суми (донараховує суму) податкового зобов'язання (визначає суму бюджетного відшкодування ПДВ), складає податкове повідомлення:
( Абзац перший пункту 3.2 розділу 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
за формою згідно з додатком 1 для платників податків - фізичних осіб (форма "Ф"), якщо відповідно до закону податковий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків, за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового або іншого законодавства;
за формою згідно з додатком 2 за наслідками документальних або камеральних перевірок (форма "Р");
за формою згідно з додатком 3 за порушення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання (форма "Ш");
за формою згідно з додатком 4 за самостійне відчуження активів, які перебувають у податковій заставі та потребують обов'язкової попередньої згоди податкового органу на таке відчуження (форма "З");
( Абзац шостий пункту 3.2 розділу 3 вилучено на підставі Наказу Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
за формою згідно з додатком 5 про перевищення заявленої суми бюджетного відшкодування ПДВ (форма "В 1"), у тому числі у разі, якщо заявлені до відшкодування суми ПДВ на момент перевірки відшкодовані платнику податку; ( Абзац шостий в редакції Наказу Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005)
за формою згідно з додатком 6 про заниження заявленої суми бюджетного відшкодування ПДВ (форма "В 2");
( Пункт 3.2 доповнено абзацом згідно з Наказ Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
за формою згідно з додатком 7 про відмову у наданні бюджетного відшкодування ПДВ (форма "В 3").
( Пункт 3.2 доповнено абзацом згідно з Наказ Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
3.3. Податкове повідомлення складається на розраховану суму податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій за їх наявності) щодо кожного окремого податку, збору (обов'язкового платежу). Якщо податковий орган здійснив розрахунок сум податкових зобов'язань за декількома податками, то складається відповідна кількість податкових повідомлень. Якщо згідно із законами з питань оподаткування передбачено декілька термінів сплати розрахованого податковим органом податкового зобов'язання, то суми, які необхідно сплатити, та відповідні терміни сплати проставляються в окремих рядках податкового повідомлення.
( Абзац другий пункту 3.3 вилучено на підставі Наказу Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
На суми перевищення бюджетного відшкодування, заниження бюджетного відшкодування, а також у разі відмови у наданні бюджетного відшкодування виписуються окремі податкові повідомлення.
( Абзац другий пункту 3.3 в редакції Наказу Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
3.4. До податкового повідомлення додається розрахунок податкового зобов'язання (штрафних (фінансових) санкцій), якщо надання такого розрахунку передбачено чинним законодавством.
4. Порядок надсилання (вручення) податковими органами податкових повідомлень платникам податків
4.1. Структурний підрозділ, який склав податкове повідомлення, уносить його до реєстру податкових повідомлень, направлених юридичним особам - платникам податків (додаток 9), або реєстру податкових повідомлень, направлених фізичним особам - платникам податків (додаток 10), які ведуться в цілому в податковому органі в електронному вигляді щодо окремих платників податків.
( Пункт 4.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
4.2. Відповідальним за достовірність інформації про податкове повідомлення у реєстрі податкових повідомлень є структурний підрозділ, який склав таке податкове повідомлення. Відповідальним за збереження інформації у реєстрах податкових повідомлень є структурний підрозділ, на який покладено функції із супроводження та збереження баз даних.
4.3. При складанні податкового повідомлення йому присвоюються та вносяться до реєстру податкових повідомлень:
а) до графи 1 порядковий номер за певний рік;
б) до графи 2 дата складання.
Номер податкового повідомлення складається з таких частин:
порядковий номер у межах відділу, який склав податкове повідомлення - перші 6 цифр номера (тільки для первинного податкового повідомлення);
номер відділу, який склав податкове повідомлення, - наступні 4 цифри номера;
через дріб - номер скарги, щодо якої надсилається податкове повідомлення.
Наприклад, податкове повідомлення N 0000012301/0 - N первинного рішення. Податкове повідомлення N 0000012301/1 - N рішення на першу скаргу платника. Податкове повідомлення N 0000012301/2 - N рішення на другу скаргу платника. Податкове повідомлення N 0000012301/3 - N рішення на третю скаргу платника.
Якщо за результатами розгляду скарги платника податків нарахована сума податкового зобов'язання збільшується, а на суму такого збільшення надсилається окреме податкове повідомлення, то в номері такого податкового повідомлення через дріб також проставляється номер скарги, за результатом розгляду якої відбулося таке збільшення. Наприклад, якщо за результатами розгляду другої скарги платника податків згідно з попереднім прикладом сума нарахованого податкового зобов'язання збільшується, то додатково такому платнику податків направляється податкове повідомлення з іншим порядковим номером, при цьому через дріб також проставляється цифра 2.
4.4. Після складання в той самий день податкове повідомлення передається структурному підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, для надсилання (вручення) платнику податків. У структурному підрозділі, який склав податкове повідомлення, залишається його копія.
( Пункт 4.4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
4.5. Структурний підрозділ, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції податкового органу, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, у день отримання податкового повідомлення від структурного підрозділу, що його склав, надсилає (вручає) податкове повідомлення платнику податків. При цьому корінець податкового повідомлення залишається в податковому органі.
4.6. Податкове повідомлення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
4.7. Податкове повідомлення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження з повідомленням про вручення.
4.8. Дата відправлення (вручення) проставляється на корінці податкового повідомлення:
а) посадовою особою платника податків - юридичної особи (фізичною особою - платником податків) у разі вручення податкового повідомлення під розписку;
б) працівником структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, у разі надіслання листом з повідомленням про вручення. При цьому повідомлення про вручення прикріплюється до корінця податкового повідомлення.
4.9. Якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, то працівник структурного підрозділу, у якому складено таке податкове повідомлення, на підставі інформації від структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, у день надходження до податкового органу такої інформації оформляє відповідний акт, у якому вказує причину, яка призвела до неможливості вручення податкового повідомлення. Зазначений акт долучається до справи платника податків. У той самий день структурний підрозділ, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, розміщує податкове повідомлення на дошці податкових оголошень (повідомлень), установленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такого податкового повідомлення на дошці податкових оголошень (повідомлень), зафіксований в акті про неможливість його вручення платнику податків, вважається днем його вручення.
( Пункт 4.9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
5. Порядок обліку в податкових органах податкових повідомлень, отриманих платниками податків
5.1. Після вручення (отримання інформації про вручення) податкового повідомлення платнику податків або його розміщення на дошці податкових оголошень (повідомлень) структурний підрозділ, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, передає корінець такого податкового повідомлення (у разі направлення податкового повідомлення листом з повідомленням про вручення - разом з повідомленням про вручення поштового відправлення) з відміткою про вручення платнику податків структурному підрозділу, який його склав.
5.2. Структурний підрозділ, який склав таке податкове повідомлення, у день отримання корінця податкового повідомлення вносить відповідні дані до реєстру податкових повідомлень та долучає корінець і копію податкового повідомлення (у разі направлення податкового повідомлення листом з повідомленням про вручення - разом з повідомленням про вручення поштового відправлення) до справи платника податків.
( Пункт 5.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
5.3. У разі подання платником податків скарги щодо визначеного в податковому повідомленні податкового зобов'язання з дотриманням вимог Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 11.12.96 N 29 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 18.12.96 за N 723/1748 (в редакції наказу від 02.03.2001 N 82) із змінами та доповненнями, структурний підрозділ, який склав таке податкове повідомлення, у день отримання скарги (інформації про подання повторної скарги) уносить відповідні дані до реєстру податкових повідомлень.
( Абзац перший пункту 5.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
Після закінчення розгляду скарги структурний підрозділ, який склав таке податкове повідомлення, підшиває другий примірник вмотивованого рішення за скаргою платника податків, у тому числі рішення про продовження терміну розгляду скарги, або рішення про податковий компроміс до справи платника податків поряд з корінцем податкового повідомлення, що оскаржувалося, та:
а) у разі часткового скасування раніше прийнятого рішення про нарахування суми податкового зобов'язання складає та направляє платнику податків згідно із зазначеним Порядком нове податкове повідомлення, при цьому раніше надіслане податкове повідомлення вважається відкликаним;
б) у разі збільшення податковим органом суми податкового зобов'язання за результатами розгляду скарги платника податків складає та направляє платнику податків згідно із зазначеним Порядком окреме податкове повідомлення на суму збільшення податкового зобов'язання, при цьому раніше надіслане податкове повідомлення не відкликається.
З метою доведення до платника податків граничного строку сплати податкового зобов'язання, зазначеного в раніше надісланому податковому повідомленні (у разі якщо сума податкового зобов'язання за результатами розгляду скарги збільшується або залишається без змін, а раніше надіслане податкове повідомлення не відкликається), податковим органом складається та надсилається (вручається) платнику податків податкове повідомлення, яке має номер первинного податкового повідомлення, при цьому через дріб проставляється номер скарги, щодо якої воно складене (1 - для першої, 2 - для другої тощо), крім того, таке податкове повідомлення містить новий граничний термін сплати податкового зобов'язання.
Аналогічні дії здійснюються у разі подання платником податків повторної скарги.
5.4. У разі звернення платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення податкового органу з дотриманням вимог Закону стосовно визначення процедури апеляційного узгодження та за умови надходження до податкового органу ухвали суду про порушення провадження у справі за позовом платника податків не пізніше настання граничного строку сплати, зазначеного в податковому повідомленні, структурний підрозділ, який склав таке податкове повідомлення, у день отримання ухвали вносить відповідні дані до реєстру податкових повідомлень.
При цьому сума податкового зобов'язання виводиться з реєстру податкових повідомлень та обліковується в окремому реєстрі до закінчення процедури судового оскарження (на умовах апеляційного узгодження).
Після прийняття судом рішення по суті структурний підрозділ, який склав податкове повідомлення, що оскаржувалося, уносить інформацію про таке рішення до зазначеного в попередньому абзаці реєстру та підшиває його копію до справи платника податків поряд з корінцем податкового повідомлення, що оскаржувалося.
Аналогічні дії здійснюються у разі оскарження платником податків рішення суду в апеляційному порядку (за умови прийняття апеляційної скарги апеляційним господарським судом до провадження).
У разі надходження до податкового органу ухвали суду про порушення провадження у справі за позовом платника податків після закінчення граничного строку сплати сума податкового зобов'язання, нарахована в картці особового рахунку платника податків, підлягає виведенню з неї до окремого реєстру, де вона міститься до закінчення процедури судового оскарження (на умовах апеляційного узгодження).
5.5. Після закінчення процедури адміністративного та/або судового оскарження (на умовах апеляційного узгодження) суми узгоджених податкових зобов'язань в автоматичному режимі переносяться з реєстру податкових повідомлень (окремого реєстру, передбаченого останнім абзацом пункту 5.4) та нараховуються датою останнього дня граничного строку сплати до карток особових рахунків платників податків, які ведуться в органах державної податкової служби згідно з Інструкцією про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов'язкових платежів), що надходять до бюджетів та до державних цільових фондів, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 03.09.2001 N 342 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 18.10.2001 за N 887/6078. Одночасно структурним підрозділам адміністрування облікових показників та звітності передаються паперові виписки з реєстру податкових повідомлень, до яких включається інформація щодо сум узгоджених податкових зобов'язань, які переносяться до карток особових рахунків за день. Зазначені виписки передаються окремо від кожного структурного підрозділу, що виписує податкові повідомлення, за підписом керівника такого структурного підрозділу.
6. Порядок відкликання податкових повідомлень
6.1. Податкове повідомлення вважається відкликаним, якщо:
а) сума податкового зобов'язання, а також штрафних (фінансових) санкцій (за їх наявності) самостійно погашається платником податків, при цьому таке податкове повідомлення залишається підставою для проведення нарахування суми узгодженого податкового зобов'язання в картці особового рахунку платника податків;
б) податковий орган скасовує або змінює раніше прийняте рішення про нарахування суми податкового зобов'язання (штрафних (фінансових) санкцій) внаслідок їх адміністративного оскарження;
в) рішення податкового органу про нарахування суми податкового зобов'язання скасовується чи змінюється судом;
г) стосовно визначеного податковим органом податкового зобов'язання досягається податковий компроміс, про що зазначається у відповідному рішенні про податковий компроміс;
ґ) податкове зобов'язання розстрочується або відстрочується, і про це зазначається у відповідному рішенні про розстрочення або відстрочення;
( Підпункт "д" пункту 6.1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
6.2. У випадках, визначених підпунктом "а" пункту 6.1 цього Порядку, податкове повідомлення вважається відкликаним у день, протягом якого відбулося погашення суми податкового зобов'язання (штрафних (фінансових) санкцій).
6.3. У випадках, визначених підпунктом "б" пункту 6.1 цього Порядку, податкове повідомлення вважається відкликаним з дня прийняття податковим органом рішення про скасування або зміну раніше нарахованої суми податкового зобов'язання (штрафних (фінансових) санкцій).
6.4. У випадках, визначених підпунктом "в" пункту 6.1 цього Порядку, податкове повідомлення вважається відкликаним у день отримання платником податків відповідного рішення суду.
6.5. У випадках, визначених підпунктом "г" пункту 6.1 цього Порядку, податкове повідомлення вважається відкликаним у день отримання платником податків нового податкового повідомлення, що містить нову суму податкового зобов'язання.
6.6. У випадках, визначених підпунктом "ґ" пункту 6.1 цього Порядку, податкове повідомлення вважається відкликаним у день прийняття податковим органом рішення про розстрочення або відстрочення податкового зобов'язання.
( Пункт 6.7 вилучено на підставі Наказу Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
6.7. Якщо нарахована сума податкового зобов'язання (штрафних (фінансових) санкцій) зменшується внаслідок її адміністративного оскарження, то раніше надіслане податкове повідомлення вважається відкликаним у день отримання платником податків нового податкового повідомлення, що містить нову суму податкового зобов'язання.
6.8. Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом двадцятиденного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника податкового органу (або його заступника), то податкове повідомлення вважається відкликаним з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.
Якщо рішення про продовження строків розгляду скарги не було надіслано платнику податків до закінчення двадцятиденного строку, зазначеного в абзаці першому цього пункту, то податкове повідомлення вважається відкликаним з дня, наступного за останнім днем зазначеного двадцятиденного строку.
7. Порядок складання, надсилання (вручення) суб'єктам господарювання податковими органами рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, та їх обліку в податкових органах
7.1. Податковий орган здійснює розрахунок суми штрафних (фінансових) санкцій та приймає відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", законів з питань зовнішньоекономічної діяльності та інших законодавчих актів, якими податковим органам надано право застосовувати штрафні (фінансові) санкції, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, яке складається за формою згідно з додатком 8 (форма "С").
7.2. Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій складається на розраховану суму штрафних (фінансових) санкцій. Якщо податковий орган застосував штрафні санкції відповідно до декількох законодавчих актів, якими податковим органам надано право їх застосовувати, то складається відповідна кількість рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій. Якщо згідно із законодавством передбачено декілька термінів сплати розрахованих сум штрафних (фінансових) санкцій, то суми, які необхідно сплатити, та відповідні терміни сплати проставляються в окремих рядках рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій".
7.3. Структурний підрозділ, який склав рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, уносить його до реєстру рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, направлених суб'єктам господарювання - юридичним особам (додаток 11), або реєстру рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, направлених суб'єктам господарювання - фізичним особам (додаток 12), які ведуться в цілому в податковому органі в електронному вигляді щодо окремих суб'єктів господарювання.
7.4. Відповідальним за достовірність інформації щодо рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій у зазначених реєстрах є структурний підрозділ, який склав такі рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій. Відповідальним за збереження інформації у реєстрах рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій є структурний підрозділ, на який покладено функції із супроводження та збереження баз даних.
7.5. При складанні рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій йому присвоюються та вносяться до реєстру рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій:
а) до графи 1 порядковий номер за певний рік;
б) до графи 2 дата складання.
Номер рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій складається з таких частин:
порядковий номер у межах відділу, який склав рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, - перші 6 цифр номера;
номер відділу, який склав рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, - наступні 4 цифри номера.
7.6. Після складання в той самий день рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій передається структурному підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, для надсилання (вручення) суб'єктам господарювання. У структурному підрозділі, який склав рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій залишається його копія.
7.7. Надсилання (вручення) податковими органами рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій суб'єктам господарювання здійснюється у порядку, передбаченому пунктами 4.5 - 4.8 розділу 4.
7.8. Після вручення (отримання інформації про вручення) рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій суб'єкту господарювання структурний підрозділ, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, передає корінець такого рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій (у разі направлення рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій листом з повідомленням про вручення - разом з повідомленням про вручення поштового відправлення) з відміткою про вручення суб'єкту господарювання структурному підрозділу, який його склав.
7.9. Структурний підрозділ, який склав таке рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, у день отримання корінця рішення вносить відповідні дані до відповідного реєстру рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій та долучає корінець і копію цього рішення (у разі направлення рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій листом з повідомленням про вручення - разом з повідомленням про вручення поштового відправлення) до справи суб'єкта господарювання.
( Порядок доповнено розділом 7 згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )( Порядок із змінами, внесеними згідно з Наказом ДПА N 98 від 11.03.2002, в редакції Наказу ДПА N 247 від 27.05.2003; із змінами, внесеними згідно з Наказом ДПА N 328 від 10.08.2005 )
Заступник начальника Головного
управління обліку і звітності

В.І.Ніколайченко
Додаток 1
до Порядку направлення
органами державної
податкової служби України
податкових повідомлень
платникам податків та рішень
про застосування штрафних
(фінансових) санкцій
Форма "Ф"
Корінець податкового | Податкове повідомлення
повідомлення від "__"____________200_року N ______________
форми "Ф" | _____________________________________________
(назва податкового органу та його адреса)
N_______________________ | повідомляє гр._______________________________
від "__"____________200_року (прізвище, ім'я, по батькові
| платника,
Виставлене: -------------------------------
______________________________ | | | | | | | | | | | |
(прізвище, ім'я, по батькові _____________________________________________
платника податку, | ідентифікаційний номер платника податків,
_____________________________________________
-------------------------------| адреса платника податків)
| | | | | | | | | | |
______________________________ | що згідно з підпунктом "г" підпункту 4.2.2
ідентифікаційний номер, статті 4 Закону України "Про порядок
| погашення зобов'язань платників податків
______________________________ перед бюджетами та державними цільовими
адреса платника податків) | фондами"
та відповідно до_____________________________
Загальна сума податково- | (посилання на пункт та статтю податкового
го зобов'язання, визначена в _____________________________________________
цьому податковому повідомленні,| та іншого законодавства, відповідно до яких
_____________________________________________
складає | був зроблений розрахунок або перерахунок
____________грн._______ коп. _____________________________________________
| податкових зобов'язань)
за платежем:
______________________________ | Вам визначено суму податкового зобов'язання
(назва податку, збору за платежем:_________________________________
(обов'язкового платежу) | (назва податку, збору
______________________________ _____________________________________________
______________________________ | (обов'язкового платежу) та код платежу)
______________________________ ---------------------------------------------
(код платежу) | | N |Граничний строк| Сума податкового |
---------------------------- |з/п| сплати |зобов'язання, грн. коп.|
|Граничний|Сума податкового| | | | | |
| строк | зобов'язання, | |---+---------------+-----------------------|
| сплати | грн. коп. | | |---+---------------+-----------------------|
|---------+----------------| |-------------------+-----------------------|
|---------+----------------| | | Усього | |
|---------+----------------| ---------------------------------------------
---------------------------- |
Указані суми підлягають спраті у строк,
Керівник (заступник керівника) | визначений у графі "Граничний строк сплати",
______________________________ відповідно до________________________________
(назва органу державної | (вказати нормативний акт, яким установлений
податкової служби) граничний строк сплати)
______________________________ |
(підпис) (прізвище, на бюджетний рахунок одержувача
ініціали) | _____________________________________________
М. П. (номер рахунка)
| _____________________________________________
Податкове повідомлення ___________________________, в установі банку
отримав: | (назва одержувача)
______________________________ ______________________________, МФО__________
(прізвище, ініціали) |
______________________________ У разі несплати в установлений термін
(підпис) | податкового зобов'язання, визначеного в цьому
"__"____________200_року податковому повідомленні, виникає право по-
| даткової застави на активи платника податків
У разі надіслання і таке податкове зобов'язання буде визнано
податкового повідомлення | податковим боргом. Податковим органом будуть
листом з повідомленням про ужиті заходи з погашення податкового боргу у
вручення проставляється дата | порядку, встановленому законодавством.
вручення, зазначена Від першого робочого дня, наступного за
в повідомленні про вручення, | останнім днем граничного строку сплати подат-
або дата розміщення на дошці кового зобов'язання, визначеного в цьому по-
податкових оголошень | датковому повідомленні, розпочинається нара-
(повідомлень). хування пені та штрафних санкцій у розмірах,
| установлених законом.
У разі незгоди з сумою податкового зо-
| бов'язання, визначеною у цьому податковому
повідомленні, Ви маєте право оскаржити його з
| дотриманням вимог Закону України "Про порядок
погашення зобов'язань платників податків пе-
| ред бюджетами та державними цільовими фонда-
ми" стосовно проведення процедури адміністра-
| тивного оскарження. При цьому скарга може
бути подана до податкового органу в письмовій
| формі протягом тридцяти календарних днів,
наступних за днем отримання даного податково-
| го повідомлення, а при повторному оскаржен-
ні - протягом тридцяти календарних днів від
| дня отримання рішення про розгляд скарги.
Крім того, зазначене податкове
| повідомлення може бути оскаржене до суду у
порядку і терміни, визначені законодавством.
|
Виконавець (тел.) _______________________
|
Керівник (заступник керівника)
| _______________________ ________________
(назва органу державної
( підпис )
(прізвище,
| податкової служби ) ініціали)
| М. П.
( Додаток 1 в редакції Наказу Державної податкової адміністрації N 328 від 10.08.2005 )
Додаток 2
до Порядку направлення
органами державної
податкової служби України
податкових повідомлень
платникам податків та рішень
про застосування штрафних
(фінансових) санкцій
Форма "Р"
Корінець податкового | Податкове повідомлення-рішення
повідомлення-рішення
форми "Р" | від "__"____________200_року N ______________
_____________________________________________
N_______________________ | (назва податкового органу та його
від "__"____________200_року місцезнаходження )
| повідомляє ___________________________________
Виставлене: повне найменування юридичної особи
____________________________ | (філії, відділення, іншого
(повне найменування юридичної відокремленого підрозділу) -
особи (філії, відділення, | платника податків
іншого відокремленого -------------------------------
підрозділу) - платника | | | | | | | | | | | |
податку, ______________________________________________
____________________________ | або прізвище, ім'я, ідентифікаційний код
прізвище, ініціали фізичної по батькові фізичної (номер) платника,
особи - платника податків, | особи - платника податків,
____________________________ ______________________________________________
------------------------------- | місцезнаходження (проживання) платника
| | | | | | | | | | | податків)
ідентифікаційний код (номер), |
____________________________ що згідно з підпунктом "__" підпункту 4.2.2
місцезнаходження (проживання) | статті 4 Закону України "Про порядок погашення
платника податків) зобов'язань платників податків перед бюджетами