• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Регламенту Міністерства економіки України

Міністерство економіки України | Наказ, Форма типового документа, Положення, Регламент від 26.05.2008 № 184
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки України
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Положення, Регламент
  • Дата: 26.05.2008
  • Номер: 184
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки України
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Положення, Регламент
  • Дата: 26.05.2008
  • Номер: 184
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
26.05.2008 N 184
Про затвердження Регламенту Міністерства економіки України
На виконання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 19.09.2007 N 1143 "Про затвердження Типового регламенту центрального органу виконавчої влади"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Регламент Міністерства економіки України, що додається.
2. Першим заступникам Міністра, заступникам Міністра, керівникам структурних підрозділів центрального апарату Міністерства економіки України забезпечити неухильне виконання положень Регламенту Міністерства економіки України.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства економіки України від 25.10.2005 N 370 "Про деякі питання діяльності центрального апарату Міністерства".
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Романюка С.А.
Міністр Б.М.Данилишин
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України
26.05.2008 N 184
РЕГЛАМЕНТ
Міністерства економіки України
I. Загальні положення
1. Регламент Міністерства економіки України (далі - Регламент) установлює порядок організації діяльності Міністерства економіки України (далі - Мінекономіки), пов'язаної із здійсненням його повноважень.
2. Мінекономіки є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мінекономіки є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної економічної, цінової, інвестиційної та зовнішньоекономічної політики, а також з міжвідомчої координації з питань економічного і соціального співробітництва України з ЄС.
3. Мінекономіки, його структурні підрозділи та посадові особи у своїй діяльності керуються Конституцією та законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, Положенням про Міністерство економіки України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2007 N 777, Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цим Регламентом.
4. Мінекономіки під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з Верховною Радою України, Секретаріатом Президента України, Секретаріатом Кабінету Міністрів України, іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами інших держав.
5. Діяльність Мінекономіки є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення інформації про неї на офіційному веб-сайті Мінекономіки, публікацій у засобах масової інформації, трансляції по радіо і телебаченню репортажів, інтерв'ю, виступів посадових осіб Мінекономіки, а також під час виставкових та презентаціиних заходів, які проводяться за участю Міністерства.
Інформація про діяльність Мінекономіки надається громадянам, представникам засобів масової інформації відповідно до вимог законодавства.
II. Організація роботи Мінекономіки Планування роботи
6. Планування роботи Мінекономіки здійснюється відповідно до Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Державної програми економічного і соціального розвитку України, шляхом складання та затвердження плану роботи Мінекономіки на рік (далі - план роботи).
7. У плані роботи визначаються:
пріоритети діяльності Мінекономіки;
перелік завдань та заходів, що повинні бути виконані;
департаменти, самостійні управління, відділи та сектори (далі - самостійні структурні підрозділи), відповідальні за виконання завдань (робіт);
строки виконання завдань (робіт), проведення оцінки та підготовки звітності.
8. Проект плану роботи розробляється департаментом з питань державного управління до 31 липня року, що передує плановому періоду, на основі пропозицій самостійних структурних підрозділів, погоджених першими заступниками Міністра або заступниками Міністра відповідно до розподілу обов'язків.
Розроблений департаментом з питань державного управління проект плану роботи погоджується із заступником Міністра відповідно до розподілу обов'язків.
Пропозиції до проекту плану роботи подаються самостійними структурними підрозділами до департаменту з питань державного управління до 15 липня року, що передує плановому періоду.
9. Після прийняття Закону про Державний бюджет України на відповідний рік розроблений проект плану роботи у двотижневий строк коригується і затверджується Міністром економіки України (далі - Міністр) та розміщується на офіційному веб-сайті Мінекономіки.
10. З метою своєчасного проведення щоквартального моніторингу виконання плану роботи самостійні структурні підрозділи до 5 числа місяця, що настає за звітним періодом, подають департаменту з питань державного управління інформацію про хід виконання заходів, передбачених планом роботи.
11. Департамент з питань державного управління на підставі отриманої від самостійних структурних підрозділів інформації до 15 числа місяця, що настає за звітним періодом, проводить моніторинг виконання заходів плану роботи за звітний квартал.
Моніторинг та висновки за результатами його проведення подаються на затвердження Міністру. Затверджений Міністром моніторинг плану роботи розміщується на внутрішньому веб-сайті Мінекономіки.
12. З метою актуалізації та врахування поточних змін у державній політиці країни самостійні структурні підрозділи Мінекономіки щокварталу до 25 числа місяця, що настає за звітним періодом, подають департаменту з питань державного управління пропозиції щодо внесення змін до плану роботи з належним обґрунтуванням.
13. Департамент з питань державного управління опрацьовує отриману інформацію та в разі необхідності готує проект рішення Міністра щодо внесення змін до плану роботи.
14. За результатами виконання Мінекономіки заходів, передбачених планом роботи, департаментом з питань державного управління щороку готується звіт про основні підсумки діяльності Мінекономіки, який розміщується на офіційному веб-сайті Мінекономіки.
15. У разі необхідності самостійні структурні підрозділи Мінекономіки розробляють власні плани діяльності на квартал (місяць). Плани діяльності самостійних структурних підрозділів розробляються на підставі плану роботи Мінекономіки на рік з урахуванням наказів Мінекономіки, рішень колегії Мінекономіки, інших консультативно-дорадчих органів, утворених при Мінекономіки, доручень вищих органів влади і Міністра та затверджуються Міністром, його першими заступниками та заступниками відповідно до розподілу обов'язків.
16. Відповідно до вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" самостійні структурні підрозділи щороку до 1 листопада готують та подають до департаменту регуляторної політики пропозиції до плану діяльності Мінекономіки з підготовки проектів регуляторних актів на наступний рік.
17. План діяльності Мінекономіки з підготовки проектів регуляторних актів на відповідний рік формується департаментом регуляторної політики на підставі пропозицій самостійних структурних підрозділів і затверджується не пізніше 15 грудня поточного року.
При підготовці проекту регуляторного акта, який не внесено до плану діяльності Мінекономіки з підготовки проектів регуляторних актів на відповідний рік, розробник не пізніше двох робочих днів з дня початку підготовки зазначеного проекту інформує департамент регуляторної політики про його розроблення з метою своєчасного внесення відповідних змін до плану діяльності Мінекономіки з підготовки проектів регуляторних актів.
18. Згідно із главою 1 розділу 8 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 950, юридичним департаментом за пропозиціями самостійних структурних підрозділів готуються та подаються до Мін'юсту узагальнені пропозиції до проекту орієнтовного плану законопроектних робіт Кабінету Міністрів України та проекту плану заходів з виконання Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу на відповідний рік.
Визначення повноважень керівництва та інших працівників Мінекономіки
19. Мінекономіки очолює Міністр, якого призначає на посаду та звільняє з посади в установленому порядку Верховна Рада України за поданням Прем'єр-міністра України. Повноваження Міністра визначаються Законом України "Про Кабінет Міністрів України", Положенням про Міністерство економіки України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2007 N 777, та іншими нормативно-правовими актами.
Міністр має перших заступників та заступників, яких призначає на посаду та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Міністра в порядку, встановленому законодавством.
20. Розподіл обов'язків між першими заступниками та заступниками здійснює Міністр.
Розподіл обов'язків між Міністром, його першими заступниками та заступниками затверджується наказом Мінекономіки, в якому визначається:
перелік закріплених за відповідним заступником обов'язків, що випливають з покладених на Мінекономіки завдань та функцій;
перелік самостійних структурних підрозділів, а також підвідомчих установ і територіальних органів, діяльність яких спрямовується, координується та контролюється відповідним заступником.
Проект наказу про розподіл обов'язків між Міністром, його першими заступниками та заступниками готується департаментом з питань державного управління.
21. Керівники самостійних структурних підрозділів мають право підпису таких листів Мінекономіки:
на адресу підприємств, установ та організацій, що знаходяться у сфері управління Мінекономіки;
на адресу суб'єктів господарювання з питань, які належать до компетенції самостійного структурного підрозділу;
на адресу представництв іноземних організацій в Україні з питань, які належать до компетенції самостійного структурного підрозділу;
супровідних листів до проектів законодавчих і нормативно-правових актів, погоджених в установленому порядку;
інформаційно-роз'яснювального характеру на адресу міністерств та інших органів виконавчої влади (включення кандидатур працівників самостійного структурного підрозділу до складу робочих груп, запрошення на наради, що проводяться самостійним структурним підрозділом, подання інформаційно-аналітичних матеріалів, повідомлення тощо).
Перелік документів, право підпису яких надається керівникам самостійних структурних підрозділів за посадою, визначається окремим наказом Мінекономіки.
22. Положення про структурний підрозділ Мінекономіки є основним документом, що регламентує діяльність підрозділу щодо виконання поставлених завдань.
23. Положення про структурний підрозділ розробляється його керівником за формами, наведеними в додатках 1, 2, 3, погоджується з першим заступником або заступником Міністра (відповідно до розподілу обов'язків), юридичним департаментом, департаментом з питань державного управління та затверджується наказом Мінекономіки.
Проект наказу Мінекономіки щодо затвердження положення про структурний підрозділ готується департаментом з питань державного управління.
Методичне керівництво процесу підготовки проектів положень про структурні підрозділи Мінекономіки здійснює департамент з питань державного управління.
24. У разі необхідності до положення про структурний підрозділ вносяться зміни щодо назви, організаційної структури структурного підрозділу, завдань, функцій, прав, обов'язків, відповідальності та інші зміни, які визначає керівник структурного підрозділу.
У разі покладення на Мінекономіки додаткових функцій або необхідності конкретизації функцій у чинних положеннях про структурні підрозділи департамент з питань державного управління готує пропозиції щодо визначення відповідного структурного підрозділу відповідальним за реалізацію функцій та подає їх на розгляд Міністру. Після прийняття рішення Міністром до положення про структурний підрозділ, який визначено відповідальним за реалізацію відповідних функцій, уносяться зміни в порядку, визначеному пунктом 23 цього Регламенту.
25. Оригінал затвердженого положення про структурний підрозділ зберігається в департаменті документального забезпечення, копія - у відповідному структурному підрозділі та в департаменті з питань державного управління.
26. Посадові обов'язки керівника структурного підрозділу визначаються положенням про структурний підрозділ. Обов'язки інших працівників структурних підрозділів визначаються посадовими інструкціями, що розробляються згідно з Довідником типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, затвердженим наказом Головдержслужби від 01.09.1999 N 65 (у редакції наказу Головдержслужби від 21.05.2004 N 74) , положеннями про структурні підрозділи та затверджуються керівником структурного підрозділу.
Посадові інструкції переглядаються в разі зміни структури, штатного розпису Мінекономіки, обов'язків працівників.
Оригінал посадової інструкції знаходиться в структурному підрозділі, копія - в департаменті персоналу.
Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи
27. Мінекономіки для забезпечення здійснення своїх повноважень може утворювати постійні і тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи. Рішення щодо утворення зазначених органів (у тому числі порядок роботи, повноваження, їх кількісний та персональний склад, термін функціонування) приймається Міністром та затверджується наказом Мінекономіки.
28. Для погодженого вирішення проблемних питань, що належать до компетенції Мінекономіки, та обговорення найважливіших напрямів його діяльності утворюється колегія як постійний консультативно-дорадчий орган. Порядок діяльності колегії Мінекономіки визначається наказом Міністерства на основі Загального положення про колегію центрального органу виконавчої влади і місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2003 N 1569.
Внутрішній трудовий розпорядок і режим роботи
29. Тривалість робочого часу державних службовців центрального апарату Мінекономіки визначається відповідно до законодавства про працю з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про державну службу".
Для працівників центрального апарату Мінекономіки встановлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями - суботою і неділею.
Тривалість робочого часу працівників становить 40 годин на тиждень (за винятком випадків, передбачених законодавством України).
У випадках, передбачених статтею 56 Кодексу законів про працю України, окремим працівникам на їх прохання може встановлюватися неповний робочий день чи тиждень з оплатою праці пропорційно відпрацьованому ними часу.
30. У центральному апараті Мінекономіки встановлено такий розпорядок роботи:
початок роботи о 9 годині - протягом тижня;
перерва на обід від 13 години до 13 години 45 хвилин - протягом робочого тижня;
кінець робочого дня у понеділок, вівторок, середу та четвер - о 18 годині, у п'ятницю - о 16 годині 45 хвилин.
Напередодні святкових і неробочих днів тривалість робочого дня зменшується на одну годину.
31. З метою своєчасного виконання завдань і доручень Міністра, його перших заступників та заступників за наказом Міністерства можливе залучення окремих працівників до служби у вихідні, святкові та неробочі дні, робота за які компенсується відповідно до законодавства про працю.
32. Для забезпечення оперативного вирішення завдань, що пов'язані з діяльністю Мінекономіки, у святкові та вихідні дні за наказом Мінекономіки здійснюється чергування перших заступників та заступників Міністра.
33. Перебування у робочий час працівників за межами приміщень Мінекономіки з метою вирішення службових питань погоджується з керівниками відповідних структурних підрозділів. Керівники структурних підрозділів повідомляють про свою відсутність у робочий час у зв'язку із службовою необхідністю Міністра, перших заступників або заступників Міністра (згідно з розподілом обов'язків) чи відповідного керівника вищого рівня.
34. Організацію прийому іноземців, які прибувають на переговори до центрального апарату Мінекономіки, здійснює відділ протокольних заходів фінансово-адміністративного департаменту відповідно до вимог Порядку організації та забезпечення режиму секретності в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2003 N 1561-12, та Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.1998 N 1893.
Контроль за діяльністю посадових осіб, призначених для прийому Іноземців і проведення роботи з ними, дотриманням ними вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці покладається на режимно-секретний відділ.
Управління персоналом та проходження державної служби
35. Організація кадрової роботи в Міністерстві здійснюється департаментом персоналу згідно з планом роботи, в якому визначаються заходи з добору, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників.
У Мінекономіки функціонує Рада по роботі з кадрами. Порядок діяльності зазначеної Ради визначається наказом Мінекономіки.
36. Прийняття на державну службу в Мінекономіки здійснюється шляхом конкурсного відбору або за іншою процедурою, визначеною законодавством.
Прийняття працівників на роботу до Мінекономіки на посади, що не віднесені до категорій посад державних службовців, та звільнення їх з роботи здійснюється відповідно до законодавства про працю.
37. Ранги державних службовців присвоюються працівникам в індивідуальному порядку відповідно до займаної посади у межах категорії, рівня професійної кваліфікації та результатів роботи згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.1996 N 658 "Про затвердження Положення про ранги державних службовців".
38. Для зайняття працівниками посад державних службовців та просування їх по службі в Мінекономіки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2001 N 199 "Про затвердження Положення про формування кадрового резерву для державної служби" щороку формується кадровий резерв. З працівниками, зарахованими до кадрового резерву, на підставі затверджених керівниками структурних підрозділів особистих річних планів проводиться відповідна робота для набуття ними практичного досвіду, необхідного для зайняття посад.
З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійних і ділових якостей осіб, зарахованих до кадрового резерву, або державних службовців, які претендують на зайняття більш високих посад, може проводитися в установленому порядку їх стажування на відповідних посадах у структурних підрозділах.
Доповідні записки про призначення конкретного кандидата на вакантну посаду державного службовця, а також переведення працівників Мінекономіки на більш високу посаду попередньо погоджуються з департаментом персоналу на відповідність кваліфікаційним вимогам для певних категорій посад, наявності вакансій та щодо необхідності оформлення допуску до державної таємниці згідно з переліком посад, призначення на які передбачає оформлення допуску до роботи з документами, що становлять державну таємницю.
39. Переважне право просування по службі мають державні службовці, які зараховані до кадрового резерву, досягли найкращих результатів у роботі, виявляють ініціативу, постійно підвищують свій професійний рівень.
40. З метою підвищення ефективності діяльності державних службовців та відповідальності за доручену справу в Мінекономіки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 N 1922 "Про затвердження Положення про проведення атестації державних службовців" один раз на три роки проводиться їх атестація, під час якої оцінюються результати роботи, ділові та професійні якості, виявлені працівниками при виконанні службових обов'язків, визначених у посадових інструкціях.
У період між атестаціями відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головдержслужби від 31.10.2003 N 122 та зареєстрованого в Мін'юсті 19.11.2003 за N 1063/8384, проводиться щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов'язків.
41. Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги під час проведення ротації кадрів на окремих посадах.
42. Департамент персоналу разом з іншими структурними підрозділами розглядає і вносить пропозиції щодо нагородження державними нагородами, здійснює інші заходи із заохочення працівників центрального апарату, урядових органів державного управління у складі Мінекономіки та їх територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінекономіки.
43. Згідно із Законом України "Про відпустки" керівники самостійних структурних підрозділів Мінекономіки подають щороку до 20 грудня департаменту персоналу графіки щорічних відпусток працівників підпорядкованих їм структурних підрозділів, погоджені з першими заступниками та заступниками Міністра відповідно до розподілу обов'язків.
44. Забезпечення організації та координації процесу перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів центрального апарату Мінекономіки, а також урядових органів державного управління у складі Мінекономіки, а саме: навчання на двотижневих курсах підвищення кваліфікації за професійними програмами, підвищення кваліфікації на короткострокових семінарах, перепідготовка кадрів у магістратурі Національної академії державного управління при Президентові України та в магістратурах при вищих навчальних закладах за спеціальністю "Державне управління" - здійснює відділ підготовки та перепідготовки кадрів департаменту персоналу.
Відрядження працівників
45. Підставою для направлення працівників Мінекономіки в службове відрядження в межах України є виконання службового доручення або запрошення до участі в нараді, семінарі, конференції, екзаменаційних комісіях, на навчання, стажування тощо.
46. Службові відрядження працівників Мінекономіки в межах України здійснюються за дорученням Міністра, перших заступників та заступників Міністра у порядку, визначеному окремим наказом Мінекономіки.
47. Для оформлення відрядження подаються такі документи: службова записка, наказ про відрядження, посвідчення про відрядження.
48. Службові відрядження працівників центрального апарату Мінекономіки за кордон здійснюються за дорученнями Секретаріату Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністра, на запрошення міжнародних організацій, а також у рамках реалізації міжнародних угод в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.1992 N 698 "Про вдосконалення порядку здійснення службових відряджень за кордон" та окремим наказом Мінекономіки.
II. Нормотворча діяльність
49. Нормотворча діяльність Мінекономіки провадиться на основі та на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства, а також з ініціативи Мінекономіки.
50. Підготовка та подання на розгляд до Кабінету Міністрів України проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до повноважень Мінекономіки, здійснюється у порядку, встановленому:
Тимчасовим регламентом Верховної Ради України, затвердженим постановою Верховної Ради України від 08.04.2008 N 247;
Указом Президента України від 15.11.2006 N 970 "Про Положення про порядок підготовки та внесення проектів актів Президента України";
Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 950;
постановою Кабінету Міністрів України від 06.09.2005 N 870 "Про затвердження Правил підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України";
постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта".
51. Розроблення проекту нормативно-правового акта в Міністерстві покладається на структурний підрозділ відповідно до його компетенції.
52. Для розроблення проекту нормативно-правового акта може утворюватися робоча група.
53. У процесі розроблення проекту нормативно-правового акта:
проводиться аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлюють необхідність його підготовки;
визначається предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання;
перевіряється його відповідність актам законодавства вищої юридичної сили, чинним міжнародним договорам України;
забезпечується опрацювання проекту з урахуванням асциіз сопшіипаиіаіге та Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практики Європейського суду з прав людини відповідно до Порядку опрацювання проектів нормативно-правових актів на відповідність acquis communautaire та європейським стандартам у сфері дотримання прав людини у Мінекономіки, затвердженого наказом Міністерства;
забезпечується погодження проекту з іншими заінтересованими органами виконавчої влади та в разі потреби вносяться необхідні поправки;
вживаються заходи з усунення розбіжностей, зокрема, організовується та проводиться за участю заінтересованих органів виконавчої влади, які мають зауваження до проекту, детальне обговорення шляхів вирішення спірних питань.
54. Проект нормативно-правового акта перед поданням на розгляд Міністру обов'язково узгоджується з усіма заінтересованими структурними підрозділами, юридичним департаментом, першими заступниками та заступниками Міністра відповідно до розподілу обов'язків.
55. Нормативно-правові акти Мінекономіки, що стосуються прав, свобод і законних інтересів громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають реєстрації в Мін'юсті відповідно до Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Мін'юсту від 12.04.2005 N 34/5 та зареєстрованого в Мін'юсті 12.04.2005 за N 331/10661.
56. Проекти актів Кабінету Міністрів України, що стосуються укладання, виконання та припинення дії міжнародних договорів України, готуються відповідно до Закону України "Про міжнародні договори України".
57. Проекти регуляторних актів готуються з додержанням порядку, встановленого законодавством.
IV. Організація роботи з документами в Міністерстві
58. Організаційні та правові засади роботи з документами визначені:
для загального діловодства - Примірною інструкцією з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.1997 N 1153, Інструкцією з діловодства у Міністерстві економіки України та Інструкцією для роботи з документами в автоматизованій системі "Діловодство та КВД" які затверджені наказами Мінекономіки;
для документів з грифом "Для службового користування" - Інструкцією про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, що є власністю держави, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.1998 N 1893;
для документів, що стосуються звернень громадян, - Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 N 348, Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві економіки України, затвердженою наказом Мінекономіки.
59. Інструкція з діловодства у Міністерстві економіки України встановлює правила документування діяльності Мінекономіки і регламентує порядок роботи з документами з моменту їх створення або надходження до відправлення або передачі в архів Мінекономіки.
60. Відповідальність за організацію, ведення діловодства та методичне керівництво діловодним процесом Мінекономіки покладається на департамент документального забезпечення.
61. Забезпечення секретного діловодного процесу Мінекономіки здійснює режимно-секретний відділ відповідно до Порядку організації та забезпечення режиму секретності в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2003 N 1561-12.
62. Ведення діловодства у структурному підрозділі покладається на одного із працівників структурного підрозділу.
63. До основних видів роботи з документами належать:
приймання, розгляд і реєстрація вхідної кореспонденції;
робота з документами у структурних підрозділах;
підготовка документів для доповіді керівництву;
підготовка та узгодження проектів нормативно-правових актів та актів організаційно-розпорядчого характеру;
організація виконання рішень Кабінету Міністрів України;
підготовка та оформлення документів до засідань колегіальних органів;
оформлення копій та додатків до документів;
реєстрація та відправлення вихідної кореспонденції;
здійснення контролю за виконанням документів;
складання номенклатури та формування справ;
підготовка справ до архівного зберігання та користування архівною документацією;
ведення обліку, зберігання та використання бланків, печаток і штампів Мінекономіки.
Порядок організації контролю за виконанням документів
64. Контроль за виконанням документів здійснюється згідно з Інструкцією з діловодства у Міністерстві економіки України, Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 950.
65. Організація контролю за виконанням завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами та дорученнями Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України та дорученнями Прем'єр-міністра України, покладається на перших заступників, заступників Міністра відповідно до розподілу обов'язків.
66. Відповідальність за організацію своєчасного і якісного виконання доручень несуть перші заступники, заступники Міністра та керівники структурних підрозділів.
Відповідальність за виконання доручень відповідно до резолюції Міністра, його перших заступників та заступників, керівників структурних підрозділів несе безпосередньо посадова особа, яка згідно з резолюцією визначена відповідальним виконавцем.
67. Здійснення контролю за своєчасним і якісним виконанням посадовими особами структурних підрозділів Мінекономіки нормативно-правових актів та. доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, запитів і звернень народних депутатів України, окремих доручень Міністра, його перших заступників та заступників покладається на відділ контролю за строками та дисципліною виконання доручень органів державної влади.
Здійснення контролю за виконанням секретних документів покладається на режимно-секретний відділ.
V. Порядок проведення нарад Загальні положення
68. Наради є організаційно-правовою формою роботи Мінекономіки, що спрямована на розв'язання особливо важливих та складних питань державного управління, забезпечення підвищення якості підготовки рішень.
69. Наради проводяться Міністром, його першими заступниками та заступниками, а також керівниками самостійних структурних підрозділів.
Проведення апаратних нарад керівного складу
70. Міністр або в разі його відсутності один із перших заступників Міністра (відповідно до розподілу обов'язків) проводять апаратні наради для оперативного розгляду та вирішення питань, що належать до повноважень Мінекономіки.
71. Апаратні наради проводяться, як правило, щотижня.
72. Порядок денний апаратної наради формується з пунктів плану роботи, пропозицій перших заступників, заступників Міністра, керівників самостійних, структурних підрозділів і містить питання, які є найбільш актуальними для вирішення протягом поточного тижня.
73. Організацію проведення апаратних нарад та інших нарад під головуванням Міністра або особи, яка виконує його обов'язки (формування порядку денного, списку учасників наради, оформлення протоколу наради), здійснює департамент забезпечення роботи Міністра (патронатна служба).
Контроль за виконанням рішень, прийнятих на апаратних нарадах, здійснює відділ контролю за строками та дисципліною виконання доручень органів державної влади.
74. Проект порядку денного апаратної наради погоджується з Міністром і доводиться до відома його перших заступників та заступників, інших посадових осіб, запрошених на нараду, за два дні до її проведення.
75. Рішення, прийняті на апаратних нарадах, оформлюються протоколами не пізніше ніж у дводенний термін. Протокол апаратної наради підписується головуючим і доводиться до відома учасників апаратної наради.
Оперативні та робочі наради
76. Оперативні та робочі наради проводяться під головуванням Міністра, перших заступників та заступників Міністра.
Порядок проведення нарад під головуванням перших заступників та заступників Міністра визначається ними самостійно.
Підготовку цих нарад здійснюють структурні підрозділи, визначені першими заступниками та заступниками Міністра.
Структурний підрозділ, визначений відповідальним за проведення наради, повинен забезпечити протягом двох днів складання протоколу, Його узгодження та доведення до всіх учасників наради та виконавців.
Коло службових осіб, запрошених на нараду, визначається відповідним керівником, з Ініціативи якого вона проводиться.
Міжвідомчі наради
77. Для вирішення питань міжвідомчого характеру в Мінекономіки можуть проводитися міжвідомчі наради із залученням представників інших органів виконавчої влади.
78. Порядок денний та матеріали до нього надсилаються учасникам міжвідомчої наради за два дні до початку її проведення.
79. Організація міжвідомчих нарад покладається на першого заступника або заступника Міністра (відповідно до розподілу обов'язків) і самостійний структурний підрозділ, до компетенції якого належать питання, що розглядатимуться.
80. Контроль за виконанням доручень, наданих на нарадах, здійснює відповідний структурний підрозділ.
VI. Взаємодія Мінекономіки з іншими органами державної влади та органами місцевого самоврядування
81. Мінекономіки в ході виконання завдань, покладених на нього, взаємодіє з Верховною Радою України та її органами, Президентом України та його Секретаріатом, Кабінетом Міністрів України та Його Секретаріатом, центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
82. Мінекономіки, взаємодіючи з Верховною Радою України:
забезпечує представлення у Верховній Раді України та супроводження на всіх стадіях розгляду законопроектів, розроблених Мінекономіки та внесених Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України;
визначає посадову особу, яка представлятиме позицію Кабінету Міністрів України під час розгляду законопроекту, внесеного на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України;
готує висновки до законопроектів, внесених на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України;
розглядає запити і звернення народних депутатів України та звернення і рекомендації комітетів Верховної Ради України;
готує матеріали до проведення "години запитань до Уряду", парламентських слухань та слухань у комітетах Верховної Ради України.
83. Забезпечення взаємодії структурних підрозділів Мінекономіки з Апаратом Верховної Ради України, Секретаріатом Президента України, Секретаріатом Кабінету Міністрів України та іншими органами державної влади в частині сприяння проходженню від розроблення і до прийняття проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів, які належать до компетенції Мінекономіки, покладається на управління взаємодії з Верховною Радою України та іншими органами державної влади та заступника Міністра відповідно до розподілу обов'язків.
84. Мінекономіки забезпечує постійну та ефективну співпрацю з іншими органами виконавчої влади.
85. Мінекономіки розглядає звернення, пропозиції, інші матеріали та документи, що надходять від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, забезпечує своєчасне узгодження проектів нормативно-правових актів, що подаються на розгляд Кабінету Міністрів України.
VII. Спрямування і координація діяльності центральних органів виконавчої влади через Міністра
86. Спрямування і координація діяльності центральних органів виконавчої влади через Міністра здійснюється згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2000 N 965 "Про затвердження Порядку спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади через відповідних міністрів" та відповідним наказом Мінекономіки шляхом:
проведення моніторингу та аналізу діяльності центральних органів виконавчої влади на підставі поданих ними щорічних планів роботи та звітів про їх виконання, а також інших матеріалів;
вивчення та аналізу поданих центральними органами виконавчої влади щоквартальних статистичних та поточних даних і звітів щодо діяльності їх органів та установ;
проведення перевірок діяльності органів і установ центральних органів виконавчої влади Мінекономіки, розгляду, узагальнення та аналізу матеріалів за їх результатами;
ініціювання проведення перевірок діяльності центральних органів виконавчої влади органами контролю за участю працівників відповідних структурних підрозділів у таких перевірках, розгляді та узагальненні матеріалів за їх результатами;
надання центральним органам виконавчої влади обов'язкових до виконання доручень на виконання актів та доручень Кабінету Міністрів України, що випливають із завдань, покладених на Кабінет Міністрів України, пов'язаних із державною політикою у відповідній сфері;
затвердження структури центральних органів виконавчої влади;
внесення пропозицій Прем'єр-міністрові України щодо призначення на посаду та звільнення з посади керівників центральних органів виконавчої влади, а за поданням керівника центрального органу виконавчої влади - його заступників;
внесення на розгляд Кабінету Міністрів України розроблених центральними органами виконавчої влади проектів нормативно-правових актів та погодження проектів нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади, які підлягають державній реєстрації в установленому порядку;
внесення до Кабінету Міністрів України пропозицій щодо вдосконалення роботи центральних органів виконавчої влади;
визначення посадової особи Мінекономіки для включення до складу колегій центральних органів виконавчої влади;
звернення до Прем'єр-міністра України, Першого віце-прем'єр-міністра України із вмотивованою пропозицією щодо проведення службового розслідування-стосовно керівника та заступників керівника центрального органу виконавчої влади та до керівника центрального органу виконавчої влади - стосовно його працівників;
вжиття заходів для притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників центральних органів виконавчої влади;
надання доручень центральним органам виконавчої влади щодо перегляду його власних нормативно-правових актів;
визначення порядку обміну інформацією між Мінекономіки та центральними органами виконавчої влади.
VIII. Взаємодія із засобами масової інформації та громадськістю Організація роботи із засобами масової інформації
87. З метою організації ефективної взаємодії між Мінекономіки, засобами масової інформації та об'єднаннями громадян Мінекономіки забезпечує:
проведення в установленому порядку консультацій з громадськістю;
організацію вивчення громадської думки стосовно проблем, пріоритетів та перспектив розвитку у відповідній сфері;
проведення моніторингу громадської думки під час підготовки та виконання рішень Мінекономіки;
інформування громадськості про діяльність Мінекономіки шляхом проведення прес-конференцій, брифінгів, Інтернет-конференцій, прямих телефонних ліній, розміщення в засобах масової інформації статей, інтерв'ю, коментарів, підготовки теле- і радіопередач, виготовлення та розповсюдження інформаційно-презентаційної продукції про діяльність Мінекономіки;
проведення моніторингу повідомлень у засобах масової інформації стосовно своєї діяльності та реагування на критичні зауваження;
організацію та проведення роз'яснень цілей, змісту і порядку реалізації державної економічної політики;
оприлюднення інформації про діяльність Міністерства на офіційному веб-сайті Мінекономіки.
Організація діяльності щодо забезпечення взаємодії із засобами масової інформації та громадськістю Мінекономіки покладається на управління взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю.
З метою сприяння реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами та врахування громадської думки в процесі підготовки та організації виконання рішень Мінекономіки при Міністерстві діє громадська рада, порядок діяльності якої визначається наказом Мінекономіки на основі Типового положення про громадську раду при центральному, місцевому органі виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.10.2004 N 1378.
88. Політичні заяви з питань, які належать до компетенції Міністерства згідно з Положенням про Міністерство економіки України, має право робити лише Міністр.
89. Питання, що стосуються діяльності Мінекономіки у сфері реалізації єдиної державної політики економічного і соціального розвитку України, мають право коментувати лише Міністр, перші заступники та заступники Міністра.
90. Керівники самостійних структурних підрозділів й уповноважені ними працівники можуть надавати інформацію та коментарі засобам масової інформації лише стосовно кола завдань і повноважень, визначених відповідними положеннями про структурні підрозділи та посадовими інструкціями.
При цьому вони в обов'язковому порядку одночасно інформують управління взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю і надають копію переданих матеріалів, а також повідомляють ключові тези свого коментаря, назву засобу масової інформації, якому надано інформацію чи коментар.
91. Офіційна інформація в разі потреби оприлюднюється під час прес-конференцій, брифінгів.
92. Структурні підрозділи Мінекономіки зобов'язані оперативно надавати інформацію на запит управління взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю відповідно до сфери своєї компетенції, якщо інше не передбачене законодавством, не пізніше ніж за день до запланованого оприлюднення.
Організація роботи зі зверненнями громадян, запитами та зверненнями народних депутатів України
93. Особистий прийом та розгляд звернень громадян здійснюються відповідно до Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07.02.2008 N 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" та постанов Кабінету Міністрів України від 11.09.2003 N 1447 "Про організацію особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України", від 14.04.1997 N 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації"" та відповідного наказу Мінекономіки.
94. Особистий прийом громадян проводять Міністр, його перші заступники та заступники в дні та години відповідно до встановленого порядку, який затверджується наказом Мінекономіки. Графік особистого прийому громадян затверджується Міністром. Порядок та графік особистого прийому громадян доводяться до відома громадян на офіційному веб-сайті Мінекономіки та розміщуються на стенді в громадській приймальні Мінекономіки.
95. Організація роботи щодо розгляду звернень громадян у Мінекономіки покладається на відділ роботи зі зверненнями громадян управління взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю, який забезпечує кваліфікований та своєчасний розгляд звернень громадян, що надійшли на адресу Мінекономіки, проведення систематичного аналізу та узагальнення звернень громадян з метою виявлення суспільно значущих проблем, що потребують невідкладного розв'язання, інформування про це керівництва Мінекономіки, вносить пропозиції і вживає заходів з поліпшення організації роботи із зверненнями громадян, вирішення порушених у них питань та вдосконалення законодавства у відповідній, сфері.
96. Розгляд запитів та звернень народних депутатів України здійснюється відповідно до чинного законодавства та у строки, встановлені Законами України "Про статус народних депутатів України" та "Про комітети Верховної Ради України".
Порядок оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті Мінекономіки
97. Оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті Мінекономіки (далі - веб-сайт) здійснюється згідно з вимогами Порядку оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.01.2002 N 3, та відповідного наказу Мінекономіки.
98. Забезпечення адміністрування веб-сайта, його технічне функціонування, а також захист інформації, яка розміщується на веб-сайті, від несанкціонованого доступу покладається на департамент інформатизації.
99. Структура та дизайн веб-сайта визначаються Міністром відповідно до вимог законодавства та основних напрямів діяльності Мінекономіки за пропозицією департаменту інформатизації.
100. Структурні складові веб-сайта (рубрики та підрубрики) закріплюються за самостійними структурними підрозділами Мінекономіки згідно з покладеними на них функціями.
101. Самостійні структурні підрозділи Мінекономіки зобов'язані постійно подавати інформацію департаменту інформатизації для наповнення закріплених за ними рубрик веб-сайта, несуть повну відповідальність за достовірність та якість цієї інформації, забезпечують актуалізацію інформаційного ресурсу, розміщеного на веб-сайті, в міру того, як відбувається оновлення інформації. У кожному самостійному структурному підрозділі Міністерства визначається особа, яка несе персональну відповідальність за інформаційну підтримку закріплених за даним структурним підрозділом рубрик веб-сайта.
102. Інформація, яка має бути розміщена на веб-сайті, повинна мати електронну версію та подаватися разом із супровідною формою.
103. Підготовка інформації для розміщення на веб-сайті повинна здійснюватися з дотриманням вимог із розміщення інформації, розповсюдження чи оприлюднення якої заборонено законодавством. Неприпустимо розміщення конфіденційної інформації, якій надається гриф "Для службового користування".