ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
05.05.2023 № 60 |
Про затвердження Положення про здійснення Національним банком України безвиїзного нагляду на платіжному ринку за небанківськими надавачами платіжних послуг, надавачами обмежених платіжних послуг
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 99 від 06.08.2024 )
Відповідно до статей 7, 15, 55-1, 56 Закону України "Про Національний банк України", статей 8, 78, 81 Закону України "Про платіжні послуги", з метою врегулювання порядку здійснення нагляду за діяльністю небанківських надавачів платіжних послуг, надавачів обмежених платіжних послуг у формі безвиїзного нагляду Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про здійснення Національним банком України безвиїзного нагляду на платіжному ринку за небанківськими надавачами платіжних послуг, надавачами обмежених платіжних послуг (далі - Положення), що додається.
2. Департаменту методології регулювання діяльності небанківських фінансових установ (Сергій Савчук) після офіційного опублікування довести до відома небанківських надавачів платіжних послуг, надавачів обмежених платіжних послуг інформацію про прийняття цієї постанови.
3. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
Голова | А. Пишний |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
05 травня 2023 року № 60
ПОЛОЖЕННЯ
про здійснення Національним банком України безвиїзного нагляду на платіжному ринку за небанківськими надавачами платіжних послуг, надавачами обмежених платіжних послуг
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до Законів України "Про Національний банк України", "Про платіжні послуги" з метою:
1) установлення порядку здійснення безвиїзного нагляду за діяльністю небанківських надавачів платіжних послуг, надавачів обмежених платіжних послуг;
2) забезпечення дотримання небанківськими надавачами платіжних послуг, надавачами обмежених платіжних послуг пруденційних нормативів, вимог законодавства, що регулює порядок здійснення платіжних операцій (крім законодавства, передбаченого частиною другою статті 82 Закону України "Про платіжні послуги"), законодавства щодо інформаційної безпеки та забезпечення безперервності надання платіжних послуг, законодавства, що регулює відносини між надавачами та користувачами платіжних послуг, законодавства, виконання вимог якого є умовою авторизації діяльності відповідно до Закону України "Про платіжні послуги" (далі - Вимоги).
2. Терміни в цьому Положенні вживаються в такому значенні:
1) безвиїзний нагляд - форма здійснення Національним банком України (далі - Національний банк) нагляду за діяльністю небанківських надавачів фінансових платіжних послуг, надавачів обмежених платіжних послуг з метою забезпечення дотримання ними Вимог без відвідування їх за місцезнаходженням;
2) єдина електронна адреса об'єкта безвиїзного нагляду - адреса електронної пошти об'єкта безвиїзного нагляду для здійснення офіційної комунікації з Національним банком, надана Національному банку відповідно до нормативно-правових актів Національного банку, що визначають порядок здійснення авторизації діяльності надавачів фінансових платіжних послуг та обмежених платіжних послуг, ліцензування та реєстрації надавачів фінансових послуг та умови провадження ними діяльності з надання фінансових послуг (далі - електронна адреса);
2-1) куратор поглибленого аналізу - посадова особа Національного банку, визначена в розпорядчому акті Національного банку про проведення поглибленого аналізу (далі - розпорядчий акт), яка здійснює загальне керівництво процесом поглибленого аналізу об’єкта безвиїзного нагляду, координує вирішення внутрішніх питань та зовнішніх комунікацій з об’єктом безвиїзного нагляду (за потреби), включаючи підписання письмових запитів на отримання пояснень, інформації та документів, що виникають під час поглибленого аналізу;
( Пункт 2 розділу I доповнено новим підпунктом 2-1 згідно з Постановою Національного банку № 99 від 06.08.2024 )
3) небанківський надавач фінансових платіжних послуг - платіжна установа (мала платіжна установа), філія іноземної платіжної установи/установи електронних грошей, установа електронних грошей, фінансова установа, що має право на надання платіжних послуг, оператор поштового зв'язку;
4) об'єкти безвиїзного нагляду - небанківські надавачі фінансових платіжних послуг, надавачі обмежених платіжних послуг, щодо яких Національним банком здійснюється безвиїзний нагляд;
4-1) поглиблений аналіз - спосіб здійснення безвиїзного нагляду, що передбачає здійснення комплексного, всебічного аналізу документів, відомостей, даних та проводиться для виявлення наявності / відсутності факту здійснення об’єктом безвиїзного нагляду діяльності з надання платіжних послуг або здійснення платіжних операцій, діяльності з надання обмежених платіжних послуг, які мають ознаки фінансової платіжної послуги, обмеженої платіжної послуги, без авторизації (без ліцензії та/або реєстрації), якщо така авторизація передбачена законодавством України (далі - безліцензійна діяльність);
( Пункт 2 розділу I доповнено новим підпунктом 4-1 згідно з Постановою Національного банку № 99 від 06.08.2024 )
5) поштова адреса об'єкта безвиїзного нагляду (далі - поштова адреса) - відомості про місцезнаходження об'єкта безвиїзного нагляду, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
6) уповноважена посадова особа Національного банку - Голова Національного банку, його перший заступник та заступники Голови Національного банку, керівник структурного підрозділу Національного банку, до функцій якого належить здійснення безвиїзного нагляду за діяльністю небанківських надавачів фінансових платіжних послуг, надавачів обмежених платіжних послуг (далі - структурний підрозділ із нагляду на платіжному ринку), заступник керівника структурного підрозділу з нагляду на платіжному ринку, керівник підрозділу в складі структурного підрозділу із нагляду на платіжному ринку, його заступник або особи, які виконують їхні обов'язки, керівник структурного підрозділу Національного банку, до функцій якого належить здійснення ліцензування та/або реєстрації юридичних осіб та філій іноземних платіжних установ на території України, які мають намір здійснювати діяльність із надання всіх або окремих платіжних послуг або обмежених платіжних послуг (далі - структурний підрозділ із ліцензування), заступник керівника структурного підрозділу з ліцензування, керівник підрозділу у складі структурного підрозділу з ліцензування, його заступник або особи, які виконують їхні обов'язки;
7) уповноважений працівник Національного банку - працівник структурного підрозділу із нагляду на платіжному ринку, визначений для здійснення поглибленого аналізу згідно з розпорядчим актом.
( Пункт 2 розділу I доповнено новим підпунктом згідно з Постановою Національного банку № 99 від 06.08.2024 )
Інші терміни, що використовуються в цьому Положенні, вживаються в значеннях, наведених у законодавстві України.
3. Вимоги цього Положення не застосовуються до здійснення безвиїзного нагляду за:
1) діяльністю надавачів нефінансових платіжних послуг;
2) діяльністю надавачів послуг, що надаються особами, які отримали ліцензію з надання банкам послуг з інкасації, із зарахування інкасованих коштів на власний рахунок та подальшого їх перерахування суб'єктам господарювання на їхні поточні рахунки за реквізитами та у строк, визначені умовами договорів з урахуванням вимог законодавства України;
3) додержанням законодавства:
що регулює відносини між надавачами платіжних послуг та користувачами платіжних послуг, які є споживачами;
про захист прав споживачів фінансових послуг (включаючи фінансові платіжні послуги) та обмежених платіжних послуг, включаючи вимоги щодо взаємодії зі споживачами під час врегулювання простроченої заборгованості;
під час здійснення безвиїзного нагляду на ринках небанківських фінансових послуг (крім фінансових платіжних послуг);
щодо реклами на платіжному ринку.
4. Здійснення безвиїзного нагляду за додержанням законодавства, зазначеного в підпункті 3 пункту 3 розділу I цього Положення, регулюється окремими нормативно-правовими актами Національного банку.
5. Національний банк здійснює безвиїзний нагляд за діяльністю об'єктів безвиїзного нагляду з метою забезпечення:
1) дотримання об'єктами безвиїзного нагляду вимог законодавства України:
що регулює порядок здійснення платіжних операцій (крім законодавства, передбаченого частиною другою статті 82 Закону України "Про платіжні послуги");
що регулює відносини між надавачами та користувачами платіжних послуг;
щодо інформаційної безпеки та забезпечення безперервності надання платіжних послуг;
виконання вимог якого є умовою авторизації діяльності відповідно до Закону України "Про платіжні послуги";
2) дотримання небанківськими надавачами фінансових платіжних послуг пруденційних нормативів;
3) виконання надавачами обмежених платіжних послуг вимог та заходів контролю щодо надання обмежених платіжних послуг, а також обмежень, установлених законодавством України.
II. Здійснення безвиїзного нагляду
6. Національний банк здійснює безвиїзний нагляд за діяльністю об'єктів безвиїзного нагляду на підставі аналізу звітності, копій документів, платіжних операцій, опитувальників, письмових пояснень, інформації, отриманої від об'єктів безвиїзного нагляду, від підрозділів Національного банку, державних органів, центральних банків та інших регуляторних органів іноземних держав, міжнародних організацій, учасників платіжних ринків іноземних держав, інформації, отриманої від третіх осіб, включаючи звернення фізичних / юридичних осіб (включаючи інформацію, отриману шляхом заповнення особою форми, встановленої Національним банком, та розміщеної на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку), а також іншої інформації та документів, отриманих ним під час виконання своїх функцій, уключаючи інформацію/документи з офіційних джерел.
( Пункт 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 99 від 06.08.2024 )
7. Національний банк за результатами безвиїзного нагляду встановлює наявність:
1) порушень об'єктом безвиїзного нагляду Вимог;
2) негативних тенденцій (негативної динаміки стосовно діяльності об'єкта безвиїзного нагляду в частині дотримання ним Вимог, що може свідчити про погіршення фінансового стану та/або неналежне виконання зобов'язань за договорами про надання фінансових платіжних та обмежених платіжних послуг) у діяльності об'єкта безвиїзного нагляду;
3) фактів невиконання об'єктом безвиїзного нагляду рішень Національного банку про застосування до нього заходів впливу;
4) фактів невиконання надавачем обмежених платіжних послуг вимог та заходів контролю щодо надання обмежених платіжних послуг, а також обмежень, установлених законодавством України;
5) передбачених нормативно-правовими актами Національного банку підстав для проведення Національним банком позапланової перевірки об'єктів безвиїзного нагляду;
6) факту здійснення безліцензійної діяльності.
( Пункт 7 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Постановою Національного банку № 99 від 06.08.2024 )
III. Взаємодія та обмін інформацією під час здійснення безвиїзного нагляду
8. Національний банк відповідно до частини першої статті 57 Закону України "Про Національний банк України" та частин шостої і восьмої статті 81 Закону України "Про платіжні послуги" для здійснення безвиїзного нагляду в межах своїх повноважень у сфері державного регулювання платіжного ринку надсилає об'єкту безвиїзного нагляду письмову вимогу:
1) у формі електронного документа, підписаного кваліфікованим електронним підписом (далі - КЕП) уповноваженої посадової особи Національного банку, - на електронну адресу об'єкта безвиїзного нагляду; або
2) у паперовій формі/у формі паперової копії електронного документа, засвідченої в установленому Національним банком порядку (у випадках, визначених у пункті 11 розділу III цього Положення), - на поштову адресу.
9. Національний банк має право надіслати письмову вимогу щодо необхідності:
1) отримання від об'єкта безвиїзного нагляду інформації/пояснень з питань його діяльності/копій документів для цілей здійснення безвиїзного нагляду;
2) отримання від об'єкта безвиїзного нагляду інформації/пояснень стосовно виявлення фактів, які можуть свідчити про порушення об'єктом безвиїзного нагляду Вимог;
3) усунення об'єктом безвиїзного нагляду порушень Вимог.
10. У письмовій вимозі зазначаються:
1) підстави, що зумовили потребу її направлення;
2) опис фактів, які можуть свідчити/свідчать про порушення об'єктом безвиїзного нагляду Вимог (у разі направлення письмової вимоги з підстав, визначених у підпунктах 2, 3 пункту 9 розділу III цього Положення);
2-1) інформація щодо проведення поглибленого аналізу об’єкта безвиїзного нагляду (у разі проведення);
( Пункт 10 розділу III доповнено новим підпунктом 2-1 згідно з Постановою Національного банку № 99 від 06.08.2024 )
3) перелік інформації/копій документів, які об'єкт безвиїзного нагляду зобов'язаний надати Національному банку, та/або питання діяльності об'єкта безвиїзного нагляду, щодо яких Національний банк вимагає надати пояснення;
4) вимоги про усунення об'єктом безвиїзного нагляду, його керівником порушень Вимог у строки, установлені Національним банком (у разі направлення письмової вимоги з підстави, визначеної в підпункті 3 пункту 9 розділу III цього Положення);
5) строк надання об'єктом безвиїзного нагляду інформації/пояснень з питань його діяльності/копій документів у відповідь на таку вимогу.
Національний банк установлює строк надання об'єктом безвиїзного нагляду інформації/пояснень з питань його діяльності/копій документів у відповідь на письмову вимогу з урахуванням характеру проблем, обставин та умов конкретної ситуації, обсягів і строків надання інформації та документів, але не менший ніж два робочих дні з дня її направлення.
Національний банк у разі проведення поглибленого аналізу надсилає об’єкту безвиїзного нагляду разом із письмовою вимогою протокол про проведення поглибленого аналізу (далі - протокол).
( Пункт 10 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національного банку № 99 від 06.08.2024 )
11. Письмова вимога Національного банку, надіслана об'єкту безвиїзного нагляду, вважається належним чином відправленою:
1) у формі електронного документа засобами системи електронної пошти Національного банку (за умови підключення об'єкта безвиїзного нагляду до системи електронної пошти Національного банку);
2) у формі електронного документа на електронну адресу - за умови одержання на електронну пошту/електронну поштову скриньку Національного банку підтвердження доставлення цієї письмової вимоги на електронну адресу;
3) у паперовій формі/у формі паперової копії електронного документа - за умови її надсилання рекомендованим листом на поштову адресу, якщо Національним банком не отримано підтвердження про доставлення письмової вимоги у формі електронного документа.
12. Об'єкти безвиїзного нагляду зобов'язані в установлений Національним банком строк надавати до Національного банку повну та достовірну інформацію/копії документів належної якості, у порядку та формі, що визначені цим Положенням.
13. Об'єкт безвиїзного нагляду зобов'язаний надсилати інформацію/пояснення з питань його діяльності/копії документів до Національного банку:
1) засобами системи електронної пошти Національного банку (за умови підключення до системи електронної пошти Національного банку) або на електронну поштову скриньку Національного банку з накладенням КЕП;
2) за відсутності можливості надіслати у спосіб, визначений у підпункті 1 пункту 13 розділу II цього Положення, або якщо це прямо зазначено в письмовій вимозі - на поштову адресу Національного банку рекомендованим листом з описом вкладення.
14. Об'єкт безвиїзного нагляду надає Національному банку на його письмову вимогу інформацію/пояснення з питань його діяльності/копії документів одним із таких способів:
1) в електронній формі з накладенням КЕП через вебпортал Національного банку, інформація щодо якого розміщується на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку. Технічні вимоги щодо формування файлів, накладення КЕП, завантаження файлів через вебпортал Національного банку розміщуються на вебпорталі Національного банку;
2) в електронній формі засобами системи електронної пошти Національного банку (за умови підключення до системи електронної пошти Національного банку);
3) в електронній формі з накладенням КЕП разом з електронним повідомленням на офіційну електронну поштову скриньку Національного банку nbu@bank.gov.ua;
4) у паперовій формі з одночасним обов'язковим поданням електронних копій цих документів без накладення КЕП на цифрових носіях інформації (USB-флешнакопичувачах).
15. Електронні копії документів створюються шляхом сканування з паперових носіїв документів з урахуванням таких вимог:
1) документ сканується у файл формату pdf;
2) сканована копія кожного окремого документа зберігається як окремий файл;
3) файл повинен мати коротку назву латинськими літерами, що відображає зміст і реквізити документа;
4) документи, що містять більше однієї сторінки, скануються в один файл;
5) роздільна здатність сканування має бути не нижче ніж 300 dpi.
16. Копії документів, що передаються об'єктом безвиїзного нагляду до Національного банку в паперовій формі, повинні бути належної якості (розміром шрифту, що дає змогу прочитати всі зазначені в них відомості), засвідчені підписом керівника/уповноваженої особи об'єкта безвиїзного нагляду із зазначенням найменування його/її посади (якщо особа є працівником об'єкта безвиїзного нагляду), ініціалів (ініціалу імені) та прізвища, дати засвідчення та проставленням напису "Згідно з оригіналом".
Сторінки (аркуші) копії документа, який подається об'єктом безвиїзного нагляду до Національного банку в паперовій формі та складається з двох і більше сторінок (аркушів), повинні бути пронумеровані, прошиті та на зворотному боці останнього аркуша такої копії на окремому невеликому аркуші, що наклеюється на місці скріплення ниток, зазначається напис: "Пронумеровано та прошито... арк." (зазначається кількість аркушів цифрами та словами) і проставляється відмітка про засвідчення копії документа в порядку, визначеному в абзаці першому пункту 16 розділу III цього Положення.
На лицьовому боці у верхньому правому куті першого аркуша копії документа проставляється відмітка "Копія".
17. Копії документів, складених іноземною мовою, для подання до Національного банку мають бути перекладені українською мовою (справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально). Копії, зроблені з документів, що складені іноземною та українською мовами одночасно, перекладу не потребують.
Документи, які видані в іноземній країні, для подання до Національного банку мають бути легалізовані в установленому законодавством України порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
18. Об'єкт безвиїзного нагляду зобов'язаний подати у строк, установлений Національним банком у письмовій вимозі, надісланій відповідно до підпункту 3 пункту 9 розділу III цього Положення, з урахуванням вимог пунктів 12-14 розділу III цього Положення інформацію/копії документів, які підтверджують усунення порушення Вимог.
19. Національний банк має право з метою обговорення питань, що виникають у межах здійснення безвиїзного нагляду, ініціювати проведення зустрічі з власниками істотної участі/керівником власника істотної участі -юридичної особи, керівником/особою, яка виконує обов'язки керівника об'єкта безвиїзного нагляду/іншою посадовою особою об'єкта безвиїзного нагляду (за наявності фактів, які свідчать про дії або бездіяльність цієї посадової особи, що можуть свідчити про порушення Вимог) (далі - запрошена особа) шляхом направлення об'єкту безвиїзного нагляду відповідного запрошення.
Національний банк надсилає запрошення на зустріч не пізніше ніж за три робочих дні до дати проведення робочої зустрічі з урахуванням вимог пунктів 8 та 11 розділу III цього Положення.
20. Національний банк зобов'язаний визначити в запрошенні на зустріч:
1) дату, час, місце та спосіб проведення зустрічі;
2) питання/підстави, які є предметом для проведення зустрічі;
3) спосіб (способи) участі запрошеної особи в зустрічі із зазначенням строку, протягом якого запрошена особа зобов'язана підтвердити обраний спосіб участі (за наявності двох та більше способів участі).
Запрошена особа має право брати участь у зустрічі особисто або дистанційно за допомогою засобів аудіо-, відеозв'язку;
4) порядок надання об'єктом безвиїзного нагляду Національному банку інформації (ідентифікаційних даних) про запрошену особу та документів, що підтверджують повноваження щодо участі в зустрічі запрошеної особи.
21. Запрошена особа має право брати участь у зустрічі особисто/разом із перекладачем/уповноваженим представником.
У зустрічі має право брати участь представник об'єкта безвиїзного нагляду/власника істотної участі в разі отримання Національним банком повідомлення від об'єкта безвиїзного нагляду про неможливість участі запрошеної особи в зустрічі особисто.
Об'єкт безвиїзного нагляду для участі в зустрічі має надати до Національного банку інформацію (ідентифікаційні дані) про запрошену особу/ представника об'єкта безвиїзного нагляду в порядку, зазначеному в запрошенні Національного банку.
Запрошена особа, а також представник об'єкта безвиїзного нагляду/власника істотної участі, яким делеговано повноваження щодо участі в зустрічі, для участі в зустрічі мають надати документи, що підтверджують їхні повноваження, у порядку, зазначеному в запрошенні на зустріч.
22. Національний банк має право здійснювати аудіо- та відеозапис робочої зустрічі відповідно до законодавства України.
23. Національний банк у разі виявлення порушення вимог законодавства, що регулює діяльність на платіжному ринку, за результатами здійснення безвиїзного нагляду на платіжному ринку має право застосувати захід впливу відповідно до Закону України "Про платіжні послуги" та в порядку, визначеному нормативно-правовим актом Національного банку з питань застосування заходів впливу за порушення вимог законодавства, що регулює діяльність на платіжному ринку.
24. Національний банк здійснює контроль за усуненням об'єктами безвиїзного нагляду порушень та виконанням застосованих до них за результатами нагляду заходів впливу.
IV. Порядок організації та проведення поглибленого аналізу
25. Структурний підрозділ із нагляду на платіжному ринку за результатами проведення попереднього аналізу інформації та в разі її обґрунтованості (за наявності підстав вважати, що об’єкт нагляду потенційно здійснює безліцензійну діяльність) має право ініціювати проведення поглибленого аналізу щодо об’єкта безвиїзного нагляду шляхом направлення на погодження уповноваженій посадовій особі Національного банку доповідної записки, в якій викладене обґрунтування необхідності проведення поглибленого аналізу, підписаної керівником структурного підрозділу із нагляду на платіжному ринку.
26. Поглиблений аналіз проводиться на підставі розпорядчого акта, до якого можуть вноситися зміни (за потреби).
Розпорядчий акт повинен містити:
1) найменування об’єкта безвиїзного нагляду;
2) код в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (далі - ЄДРПОУ) об’єкта безвиїзного нагляду;
3) питання, що підлягають поглибленому аналізу;
4) строки проведення поглибленого аналізу;
5) перелік уповноважених працівників Національного банку [зазначаються їх прізвища, власні імена, по батькові (за наявності), посади];
6) прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), посада куратора поглибленого аналізу;
7) спосіб технічної фіксації проведення поглибленого аналізу (за потреби);
8) інформацію щодо залучення третіх осіб для здійснення поглибленого аналізу (у разі залучення);
9) суму коштів, що видається уповноваженому працівнику Національного банку або третій особі, який/яка залучений/залучена для здійснення поглибленого аналізу (за потреби);
10) іншу інформацію щодо поглибленого аналізу (за потреби).
Розпорядчий акт (зміни до нього) підписує уповноважена посадова особа Національного банку.
27. Національний банк має право:
1) під час здійснення безвиїзного нагляду проводити поглиблений аналіз без попереднього повідомлення об’єкта безвиїзного нагляду про його проведення з метою виявлення / підтвердження здійснення об’єктом безвиїзного нагляду безліцензійної діяльності;
2) під час проведення поглибленого аналізу отримувати окремі послуги / проводити операції з об’єктом безвиїзного нагляду з відповідною фіксацією цього процесу технічними засобами (фото- та/або відеофіксація);
3) користуватися під час проведення поглибленого аналізу послугами фізичних та/або юридичних осіб на підставі договору.
Поглиблений аналіз не є інспекційною перевіркою у віддаленому форматі.
28. Уповноважений працівник Національного банку складає протокол після завершення проведення поглибленого аналізу.
29. Протокол складається за формою, встановленою Національним банком, та повинен містити:
1) дату та час складення;
2) реквізити розпорядчого акта;
3) опис процесу проведення поглибленого аналізу, включаючи інформацію про об’єкт безвиїзного нагляду (найменування та код за ЄДРПОУ), місце, дату та час проведення та вид послуги / операції, яка надавалася / проводилася (за потреби);
4) виявлений факт безліцензійної діяльності або факт її відсутності;
5) прізвища, власні імена, по батькові (за наявності), посади уповноважених працівників Національного банку та інших фізичних та/або юридичних осіб, залучених до проведення поглибленого аналізу (у разі залучення);
6) додатки (матеріали з фото- / відеофіксації) (за наявності);
7) підпис уповноважених працівників Національного банку, працівників структурних підрозділів Національного банку, які залучалися до проведення поглибленого аналізу.
30. Протокол складається уповноваженим працівником Національного банку в паперовій формі / у формі електронного документа.
Протокол погоджується з куратором поглибленого аналізу та підписується уповноваженими працівниками Національного банку, працівниками структурних підрозділів Національного банку, які залучалися до проведення поглибленого аналізу (у разі залучення) (для електронної форми - КЕП зазначених осіб).
31. Уповноважений працівник Національного банку складає довідку за результатами поглибленого аналізу (далі - довідка).
Довідка складається за формою, встановленою Національним банком, та підписується керівником структурного підрозділу із нагляду на платіжному ринку. Довідка повинна містити:
1) дату та номер;
2) реквізити розпорядчого акта;
3) найменування та код за ЄДРПОУ об’єкта безвиїзного нагляду;
4) інформацію, на підставі якої структурний підрозділ із нагляду на платіжному ринку провів поглиблений аналіз, включаючи джерела інформації;
5) інформацію про результати проведення поглибленого аналізу;
6) перелік додатків.
Протокол та інші додатки (за наявності) повинні додаватися до довідки;
7) підпис керівника структурного підрозділу із нагляду на платіжному ринку.
32. Національний банк має право в разі виявлення факту здійснення об’єктом безвиїзного нагляду безліцензійної діяльності прийняти рішення про:
1) належність платіжної операції до обмежених платіжних послуг;
2) визначення операції як обмеженої платіжної послуги, відсутність такої платіжної послуги серед обмежених платіжних послуг, визначених частиною першою статті 8 Закону України "Про платіжні послуги", та заборону надання такої послуги (щодо необмеженого кола осіб);
3) визначення операції як обмеженої платіжної послуги, відсутність такої платіжної послуги серед обмежених платіжних послуг, визначених частиною першою статті 8 Закону України "Про платіжні послуги", та заборону надання такої послуги (щодо конкретної особи);
4) заборону об’єкту нагляду надавати послугу, щодо якої прийнято рішення про її належність до певного виду платіжних послуг / обмежених платіжних послуг;
5) віднесення осіб, які не здійснили авторизації діяльності з надання платіжних послуг (обмежених платіжних послуг), до таких, які здійснюють надання платіжних послуг або обмежених платіжних послуг без ліцензії та/або реєстрації.
( Положення доповнено новим розділом згідно з Постановою Національного банку № 99 від 06.08.2024 )