• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про результати комплексної перевірки органів ДПС АР Крим

Державна податкова адміністрація України  | Наказ від 29.01.2010 № 44
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 29.01.2010
  • Номер: 44
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 29.01.2010
  • Номер: 44
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
29.01.2010 N 44
Про результати комплексної перевірки органів ДПС АР Крим
Результати комплексної перевірки роботи органів ДПС АР Крим, проведеної на виконання вимог наказу ДПА України від 04.12.2009 N 230-к, свідчать про позитивну динаміку надходжень податків і зборів (обов'язкових платежів) до загального фонду державного бюджету.
Разом з тим, неналежна організація роботи, невжиття необхідних заходів щодо залучення наявних резервів зі збільшення надходження коштів до бюджету, зокрема шляхом посилення контролю за платниками які мінімізують податкові зобов'язання, поліпшення ефективності контрольно-перевірочної роботи та роботи з боротьби із злочинністю у сфері оподаткування, завадили виконанню розрахункової бази зі збору платежів до загального фонду в періоді, що перевірявся.
Так, рівень виконання розрахункової бази зі збору платежів до загального фонду державного бюджету у 2008 році, визначений відповідними наказами ДПА України, становив 98,9 відс., бюджет недоотримав 21,6 млн. гривень.
Протягом січня - листопада 2009 року до загального фонду державного бюджету зібрано 1472,8 млн. грн. платежів, рівень виконання показників розрахункової бази ДПА України становив 87,7 відс. (у т.ч. у листопаді - 66,9 відс.), бюджет недоотримав 205,6 млн. грн. (у т.ч. у листопаді - 65,5 млн. гривень).
Серед державних податкових інспекцій найнижчий рівень виконання встановлених завдань зі збору платежів до загального фонду державного бюджету допущено ДПІ в м. Алушті (Усенко Г.М.) - 95,6 відс. (у т.ч. у листопаді - 60,3 відс.), Нижньогірському (Сергеєва О.Ю.) - 93,7 відс. (у т. ч. у листопаді - 64 відс.), Кіровському (Подгорна І.В.) - 97,2 відс., Красногвардійському (Лялюк О.М.) - 84,5 відс., Совєтському (Гололобов С.П.) - 90,8 відс. (у т.ч. у листопаді - 46 відс.) районах.
На стан виконання завдань зі збору платежів до загального фонду державного бюджету як у цілому за січень - листопад 2009 року, так і за листопад, зокрема ДПІ в м. Сімферополі та ДПІ у Бахчисарайському районі негативно вплинув неналежний рівень аналітичної роботи щодо прогнозування надходжень до бюджету.
Відсутність належної організації роботи з адміністрування податку на прибуток (заступник голови Єльцова Л.В., начальник управління оподаткування юридичних осіб Мешкова М.М.) стала однією з причин невиконання завдань із надходження до загального фонду державного бюджету податку на прибуток за січень - листопад 2009 року (87,7 відс.), бюджет недоотримав близько 60 млн. гривень. Не забезпечили виконання доведених завдань 7 податкових інспекцій із 21.
Найнижчий рівень виконання завдань із надходження до загального фонду державного бюджету податку на прибуток за січень - листопад 2009 року допущено ДПІ в Красногвардійському - 82,8 відс., Совєтському - 83,4 відс. (у т. ч. у листопаді - 28,6 відс.) районах та СДПІ ВПП в м. Сімферополі (Брагін В.П.) - 26,6 відс. (у т. ч. у листопаді - 68,3 відсотка).
Не вжито ефективних заходів та не забезпечено належної організації роботи з виконання вимог ДПА України щодо підвищення рівня податкової віддачі з податку на прибуток. Так, за підсумками декларування податку на прибуток за 9 місяців 2009 року порівняно з аналогічним періодом минулого року допущено зменшення податкової віддачі на 0,37 процентних пунктів (з 1,22 відс. до 0,85 відсотка). Серед державних податкових інспекцій найнижчий показник податкової віддачі з податку на прибуток (за результатами декларування за 9 місяців 2009 року) мали ДПІ в Сімферопольському (Кобець Н.А.) - 0,5 відс., Білогірському (Доросинська С.В.) - 0,53 відс., Нижньогірському - 0,57 відс., Кіровському - 0,68 відс. районах та м. Сімферополі - 0,61 відсотка.
За результатами декларування податку на прибуток за 9 місяців 2009 року порівняно з першим півріччям 2009 року кількість збиткових підприємств збільшилась на 1 одиницю. Також збільшилась на 11,6 млн. грн. сума задекларованих збитків.
Зазначені недоліки певною мірою спричинені тим, що під час проведення камеральних перевірок недотримано вимог Закону України від 28 грудня 1994 року N 334 "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон України N 334), Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при адмініструванні податку на прибуток, затверджених наказом ДПА України від 11.12.2006 N 766, Примірного порядку проведення камеральної перевірки та здійснення контролю за справлянням податку на прибуток, затвердженого наказом ДПА України від 05.12.2008 N 761, відповідними структурними підрозділами ДПА регіону, не забезпечено належного контролю за підпорядкованими ДПІ.
Так, під час проведення камеральних перевірок декларацій з податку на прибуток у ДПІ в Красногвардійському, Нижньогірському районах, ДПІ в м. Сімферополі та Джанкойською ОДПІ не зверталась увага на надмірне нарахування платниками амортизаційних відрахувань у податковій звітності, що призвело до заниження об'єкта оподаткування.
Поза увагою ДПІ в м. Сімферополі залишилося завищення витрат ВАТ "Кримтютюн", ЗАТ "Кримметалоторг і К" від врегулювання сумнівної (безнадійної) заборгованості.
Камеральними перевірками не встановлювалися порушення порядку нарахування та сплати податку на прибуток підприємств, зокрема щодо нарахування штрафів, у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок. Так, окремими платниками ДПІ в мм. Сімферополі (КГЕ "Кримгеофізика", ТОВ "Співдружність-2") та Ялта (ТОВ "Міленіум-тур", ТОВ "Парфенон", ТОВ "Маглів", ТОВ "Кримінвестбуд с.м.", ВАТ "Ялта-інтурист", ВП "Водопровідно-каналізаційне господарство") протягом 2008 та 2009 років не відображались збитки звітного періоду в основній податковій звітності шляхом коригування в бік зменшення валових витрат, що призводило до збільшення об'єкта оподаткування попередніх звітних періодів.
ДПІ у м. Ялта за наявності підстав не вживалися контрольні заходи щодо своєчасного повернення свідоцтва платника єдиного податку ТОВ "Жемчуг" та переходу його із спрощеної системи оподаткування на загальну.
Не дала належних результатів робота з адміністрування податку на додану вартість. Так, рівень виконання доведених відповідними наказами ДПА України на січень - листопад 2009 року завдань зі збору ПДВ становив 81,7 відс. (у т.ч. у листопаді - 51,6 відс.), бюджет недоотримав близько 186,7 млн. грн. (у т.ч. у листопаді - 58,9 млн. гривень). Серед державних податкових інспекцій найбільше невиконання встановлених завдань із надходження до бюджету зазначеного податку допустили ДПІ в Ленінському районі (Колесник О.П.) - 79,2 відс., Красноперекопській ОДПІ (Братусін В.М.) - 81,8 відс., ДПІ у м. Ялта - 87,7 відс., ДПІ у Красногвардійському - 86 2 відс., Совєтському - 92,4 відс. районах, Первомайській МДПІ (Алієв Н.Н.) - 90,7 відс., ДПІ в Кіровському районі - 97,2 відсотка.
У листопаді 2009 року найгірший стан виконання доведених відповідними наказами завдань зі збору ПДВ допущено ДПІ в мм. Алушті (47,8 відс.), Сімферополі (41,1 відс.), Феодосії (45 відс.) ДПІ в Ленінському (43,8 відс.), Нижньогірському (47,7 відс.), Совєтському (41,8 відс.), Кіровському (86,9 відс.) районах.
При цьому, неповною мірою використовувалися наявні резерви наповнення бюджету. Так, у ДПІ в мм. Сімферополі, Ялта, Керчі, Нижньогірському районі та Красноперекопській ОДПІ неякісно проводились перевірки податкової звітності суб'єктів господарювання, не вживались необхідні заходи для з'ясування причин розбіжностей сум ПДВ від обсягів продажу, зазначених у деклараціях із ПДВ та звітах про використання реєстраторів розрахункових операцій за певний період.
ДПІ в мм. Сімферополі, Керчі, Ялта, Красногвардійському районі Красноперекопській та Джанкойській ОДПІ, Первомайській МДПІ не дотримувалися вимоги ст. 9 Закону України від 3 квітня 1997 року N 168/97 "Про податок на додану вартість" (далі - Закон України N 168) щодо здійснення платниками податків умовного продажу під час анулювання свідоцтва платника ПДВ і, як наслідок, ненарахування суми податку на додану вартість при наявних залишках товарних запасів та основних фондів.
Через неналежний контроль ДПІ в Красногвардійському районі за дотриманням вимог п. 9.4 ст. 9 Закону України N 168 деякі суб'єкти господарювання тривалий час не реєструвалися платниками податку на додану вартість, тому існує ймовірність заниження податкових зобов'язань.
Не налагоджено роботу щодо зменшення залишку суми від'ємного значення ПДВ, яка після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 26 податкової декларації з ПДВ) . Так, з початку року у цілому по регіону допущено її приріст на 54,5 млн. гривень.
Серед державних податкових інспекцій значні суми таких залишків накопичено у ДПІ в мм. Євпаторії (Коробчук І.В.) - приріст на 1,1 млн. грн., Керчі - на 13,8 млн. грн., Красноперекопській - на 6 млн. грн., Сакській (Толкачов С.О.) - на 6,5 млн. грн. ОДПІ, ДПІ в мм. Сімферополі - на 6,6 млн. грн., Феодосії - на 2,4 млн. грн., ДПІ у Бахчисарайському - на 4,3 млн. грн., Ленінському - на 9,3 млн. грн. районах та СДПІ по роботі з ВПП в м. Сімферополі - на 32,9 млн. гривень.
Найбільший відсоток суми згорнутого позитивного значення ПДВ за рахунок накопиченого від'ємного значення, яка після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 26 податкової декларації з ПДВ) , за підсумками роботи квітня - листопада 2009 року обліковується в СДПІ ВПП в м. Сімферополі (91 відс.), ДПІ в Красногвардійському (78,7 відс.), Бахчисарайському (75,5 відс.) районах.
Через відсутність контролю з боку керівництва та структурних підрозділів ДПА регіону за виконанням підпорядкованими податковими інспекціями вимог ст. 17 Закону України від 21 грудня 2000 року N 2181 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон України N 2181) мали місце факти не застосування або зволікання із застосуванням штрафних санкцій за неподання податкової звітності (ДПІ в Красногвардійському районі, ДПІ в м. Керчі, Джанкойській та Красноперекопській ОДПІ); порушення граничних термінів сплати узгоджених податкових зобов'язань (Сакська ОДПІ та ДПІ в м. Алушті) та штрафів під час самостійного виправлення платником помилки (ДПІ в мм. Сімферополі та Ялта).
У цілому по регіону виконання завдань щодо досягнення граничних рівнів результативності контрольно-перевірочної роботи з упередження відшкодування безпідставно заявлених сум ПДВ у січні - листопаді 2009 року забезпечено на 111,8 відсотка. Однак ДПІ в м. Алушті, Сакська ОДПІ, ДПІ у Бахчисарайському, Кіровському районах, Первомайська МДПІ, СДПІ ВПП в м. Сімферополі не виконали встановлених нормативів.
Незважаючи на надання ДПА України застережень до реєстрів на відшкодування ПДВ, ДПІ в мм. Алушті та Керчі повторно, без вжиття відповідних контрольних заходів, до реєстрів включались суми ПДВ, що призводило до зволікань із підтвердженням заявлених до відшкодування сум ПДВ.
На порушення вимог п. 4.5 Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затверджених наказом ДПА України від 18.08.2005 N 350 (далі - наказ ДПА України N 350), ДПІ в м. Алушті мали місце випадки непроведення зустрічних перевірок для підтвердження правомірності формування податкового кредиту з ПДВ.
Через неякісне проведення перевірок ДПІ в мм. Керчі, Сімферополі та Красногвардійському районі не виявлялося заниження платниками сум бюджетного відшкодування і, як наслідок, не приймалися податкові повідомлення - рішення форми "В 2" про заниження бюджетного відшкодування, чим порушувалися вимоги Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом ДПА України від 21.06.2001 N 253 (далі - Порядок N 253).
ДПІ в мм. Алушті та Керчі проводився неповний аналіз показників податкової звітності з ПДВ та не встановлювалися розбіжності в додатках до основної декларації в частині відображення сум залишків від'ємного значення, фактично сплаченого отримувачем товарів у попередніх звітних періодах.
ДПІ в мм. Алушті, Керчі, Сімферополі та Ялта, Красноперекопській ОДПІ мали місце порушення законодавчо встановлених термінів для проведення контрольно-перевірочних заходів з питань відшкодування ПДВ.
Незадовільно організовано роботу зі скорочення негативного впливу обігу необлікованої алкогольної продукції, внаслідок чого не забезпечено виконання завдання з надходження збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства у січні - листопаді 2009 року (80,3 відс.) та зайнято 25 рейтингове місце за інтегрованим показником оцінки ефективності роботи за напрямом адміністрування акцизного збору (з 12.08.2008 по 24.11.2009 - заступник голови Кочанов М.Є., з 24.11.2009 - заступник голови Охріменко В.П.).
Причиною такого стану роботи стало неналежне проведення камеральних перевірок податкової звітності з акцизного збору. Так, ДПІ в Сімферопольському районі під час проведення камеральних перевірок ТОВ "КВК" не встановлені порушення порядку визначення сум податкових зобов'язань, що підлягають сплаті до бюджету, що призвело до заниження податкового зобов'язання з акцизного збору на суму 19,5 млн. гривень.
Залишилося поза увагою ДПІ в Сімферопольському районі неправомірне застосування ДП "Первомайський виноробний завод" та ТОВ "Завод "Первомайський" ставок акцизного збору і, як наслідок, податкові зобов'язання з акцизного збору занижено на загальну суму 14,5 тис. гривень.
РУ Департаменту САТ ДПА України в АР Крим не забезпечено виконання завдань січня-листопада 2009 року із плати за ліцензії на право виробництва, експорту, імпорту, оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами (93 відс.), у т.ч. у листопаді (62 відсотки).
Незважаючи на неодноразові вимоги ДПА України щодо забезпечення належної організації роботи контрольних постів органів ДПС на акцизних складах, не організовано роботу щодо проведення необхідної кількості перевірок контрольних постів.
РУ Департаменту САТ ДПА України в АР Крим не взято участі у проведенні інвентаризації спирту на території бази ЗАТ "Кримоптторг", за результатами якої встановлено залишки спирту ДП "Лохвицький спиртовий комбінат" у місці, не внесеному до Єдиного реєстру місць зберігання спирту. Як наслідок, до Департаменту САТ ДПА України не направлено інформації про зазначене порушення. Незважаючи на те, що Департаментом САТ ДПА України виключено зазначене спиртосховище з Єдиного реєстру місць зберігання спирту (лист Департаменту САТ ДПА України від 14.11.2008 N 5697/32-0717), проте 18.12.2008 видано наряд ДП "Лохвицький спиртовий комбінат" на відпуск спирту з цього місця зберігання.
Мали місце зволікання при передачі позовів до суду на стягнення заборгованості по застосованих фінансових санкціях.
Не налагоджено роботу щодо направлення матеріалів перевірок до відповідних органів для вирішення питання про притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності та складання адміністративних протоколів відповідно до ст. 156 Кодексу України про адміністративні порушення.
РУ Департаменту САТ ДПА України в АР Крим несвоєчасно приймалися рішення про призупинення дії ліцензій, а неефективна організація роботи з направлення таких рішень (відповідно до листа ДПА в АР Крим від 28.04.2009 N 4292/7/32-410) призводила до зволікання (понад три місяці) щодо їх вручення платникам податків, що давало змогу останнім продовжувати використовувати ліцензію після призупинення її дій.
Вимагає суттєвого поліпшення робота підрозділів оподаткування фізичних осіб (з 13.02.2009 по 24.11.2009 - заступник голови Кочанов М.Є.; з 24.11.2009 - заступник голови Ажиба В.Ч.; начальник управління оподаткування фізичних осіб - Філатова Є.Ю.).
Підрозділами оподаткування фізичних осіб у січні - листопаді 2009 року забезпечено надходження податку з доходів фізичних осіб 1347,5 млн. грн. (у т.ч. у листопаді - 124,4 млн. грн.), або 101 відс. (у т.ч. у листопаді - 107,7 відсотка).
Разом з тим, серед державних податкових інспекцій не виконали доведених завдань Красноперекопська ОДПІ - 89 відс., ДПІ в Первомайському районі - 93,3 відс. та м. Сімферополі - 94,6 відсотка.
Не дала належних результатів робота по контролю за сплатою суб'єктами господарювання податку з доходів фізичних осіб у незначних розмірах. Так, станом на 01.12.2009 із 5734 підприємств-платників податку з доходів фізичних осіб 24,5 відс. сплачували до бюджету податок у сумі до 135 гривень. Найбільша кількість таких платників перебувала на податковому обліку у ДПІ в мм. Євпаторії - 43,8 відс. та Алушті - 40,6 відс., Джанкойській ОДПІ - 41,2 відсотка.
У ДПІ в м. Сімферополі неналежним чином організовано роботу із залучення до подання суб'єктами підприємництва звітів форми N 1-ДФ "Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку", затвердженої наказом ДПА України від 29.09.2003 N 451 (далі - форма N 1-ДФ).
Не налагоджено й роботу із залучення до оподаткування найманих осіб, праця яких використовувалася суб'єктами підприємництва під час здійснення ними господарської діяльності (ДПІ в мм. Євпаторії, Сімферополі).
У цих інспекціях також не приділялася необхідна увага дотриманню платниками податків вимог чинного законодавства в частині забезпечення належних умов оплати праці найманих осіб у розмірах, не нижчих за мінімальний розмір заробітної плати, визначений законодавством.
Структурними підрозділами ДПА регіону не належним чином налагоджено роботу щодо виявлення та руйнування схем ухилень суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами від сплати належних сум податків до бюджету. Так, за січень - листопад 2009 року не виявлено та не зруйновано жодної схеми ухилення від сплати податків за рахунок здійснення фізичними особами - підприємцями безтоварних операцій.
Підрозділами оподаткування фізичних осіб у січні - листопаді 2009 року забезпечено надходження з податку на додану вартість - 25,8 млн. грн. (у т.ч. у листопаді - 2,1 млн. грн.), або 103,2 відс. (у т.ч. у листопаді - 105 відсотків).
Разом з тим, серед державних податкових інспекцій не виконали доведених завдань ДПІ у мм. Судаку - 81,8 відс. (у т.ч. у листопаді - 34,1 відс. ), Феодосії - 84,3 відс. (у т.ч. у листопаді - 81,5 відс. ) та Сакська ОДПІ (84,3 відсотка).
У ДПІ в м. Алушті, Сакській ОДПІ встановлено непоодинокі факти не проведення камеральних перевірок декларацій з ПДВ.
Не вживалися ефективні заходи для своєчасної реєстрації платниками ПДВ суб'єктів господарювання-фізичних осіб, які здійснювали господарську діяльність на спрощеній системі оподаткування при перевищенні ними граничного розміру виручки (ДПІ в м. Алушті).
Недотримання вимог Порядку оформлення результатів документальних перевірок щодо дотримання податкового та валютного законодавства суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, затвердженого наказом ДПА України від 11.06.2004 N 326 (далі - Порядок N 326), працівниками Сакської ОДПІ та ДПІ у Красногвардійському, Совєтському районах призвело до неякісного оформлення, реалізації матеріалів перевірок суб'єктів підприємницької діяльності, як наслідок, низької результативності та ефективності контрольно-перевірочної роботи.
Незадовільна організація контрольно-перевірочної роботи по суб'єктах підприємницької діяльності - фізичних особах, які отримували валові доходи понад 1 млн. грн., спостерігалася в Первомайській МДПІ, ДПІ у Бахчисарайському, Сімферопольському, Красногвардійському районах, ДПІ в мм. Сімферополі, Керчі, Красноперекопській ОДПІ і призвела до незначних донарахувань (від 0,7 тис.грн. до 3,2 тис.грн.) по зазначеній категорії платників.
Неповною мірою залучалися до сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища платники СГД - фізичні особи. Так, ДПІ в мм. Сімферополі, Євпаторії не проводився якісний аналіз звітності підприємців, які сплачували єдиний податок і у господарській діяльності використовували транспортні засоби.
Порушення вимог Закону України від 11 грудня 1991 року N 1963 "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" (далі - Закон України N 1963) призвело до низьких результатів організації роботи з адміністрування податку з власників транспортних засобів, неякісного проведення камеральних перевірок, невстановлення неправильно застосованої ставки податку платником та відповідно ненадходження податків та штрафних санкцій до бюджету (ДПІ в Совєтському, Кіровському районах, ДПІ в мм. Євпаторії, Сімферополі).
Відсутність взаємодії між структурними підрозділами призвела до того, що мали місце випадки наявності у платників одночасно надміру сплачених сум та довідково нарахованих, але не застосованих штрафних санкцій з податку на землю (ДПІ в Совєтському та Кіровському районах).
Не налагоджено й роботу щодо забезпечення притягнення порушників податкового законодавства до адміністративної відповідальності, зокрема: за неподання у встановлені терміни до органів державної податкової служби звітності, пов'язаної із застосуванням РРО та розрахункових книжок, форми N 1-ДФ; несвоєчасне подання платіжних доручень до банківських установ на перерахування узгоджених сум податкових зобов'язань; порушення порядку ведення податкового обліку (ДПІ в Красногвардійському районі, Красноперекопська, Сакська ОДПІ, ДПІ в м. Сімферополі та Алушті).
Вимагає значного поліпшення організація роботи підрозділів податкового контролю юридичних осіб (заступник голови Пашин С.А.).
Так, прослідковується стійка тенденція до зменшення показника із донарахування узгоджених податкових зобов'язань на одного аудитора з 350,4 тис. грн. за 2007 рік до 315,8 тис. грн. за січень - листопад 2009 року.
Серед державних податкових інспекцій найнижчий показник таких донарахувань за січень - листопад 2009 року спостерігався по ДПІ в м. Алушті (138 тис. грн.), Первомайській ОДПІ (139,8 тис. грн.), ДПІ в Нижньогірському (152,5 тис. грн.) та Кіровському - (155 тис. грн.) районах.
Мали місце порушення Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 10.08.2005 N 327 (далі - Порядок N 327), Методичних рекомендацій щодо оформлення матеріалів документальних перевірок, затверджених наказом ДПА України від 27.04.2006 N 225, та Методичних рекомендацій щодо оформлення матеріалів документальних перевірок суб'єктів господарювання - юридичних осіб, а також їх філій, відділень та інших відокремлених підрозділів та документування виявлених порушень, затверджених наказом ДПА України від 11.09.2008 N 584.
У матеріалах деяких перевірок (ДПІ в мм. Алушті та Сімферополі Сакська ОДПІ) наведено не повну або суперечливу інформацію щодо стану на кінець перевірки відомостей про дебіторську та кредиторську заборгованість; відсутні аналіз причин виявлених розбіжностей між фінансовим та оподатковуваним прибутком; вибуття основних фондів та впливу таких операцій на об'єкт оподаткування; правомірності коригування сум податкового кредиту; аналіз причин розбіжностей сум ПДВ від обсягів продажу, зазначених у деклараціях з ПДВ та в звітах про використання реєстраторів розрахункових операцій за певний період; не висвітлювалися питання визнання платниками умовного продажу наявних залишків ТМЦ, при анулюванні свідоцтв платника ПДВ тощо.
ДПІ в м. Сімферополі під час проведення виїзних перевірок не досліджено питання повноти нарахування єдиного податку та правомірності перебування ТОВ "Розважальний центр "Спартак", ПП "Берген" на спрощеній системі оподаткування та, як наслідок, заниження податку на додану вартість.
Первомайською МДПІ під час виїзної планової перевірки ТОВ "Меотіс" не проводились зустрічні перевірки постачальників, внаслідок чого не в повному обсязі досліджено питання правомірності формування податкового кредиту та валових витрат платника податку.
На порушення пунктів 4.7, 4.8 розділу 4 Порядку N 327 Сакською ОДПІ окремі акти перевірок направлялись платникам податків поштою з повідомленням про вручення не у день реєстрації в єдиному журналі реєстрації актів.
Недотримання вимог пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України N 2181 у частині визначення кількості періодів та максимально можливої суми фінансової санкції встановлено в Джанкойській, Сакській ОДПІ, ДПІ в м. Алушті.
Відсутність взаємодії між структурними підрозділами стало причиною незастосування штрафних санкцій до ПП "КТМ" (ДПІ у м. Сімферополі), СГД-фізичної особи Селіванової І.М. (Джанкойська ОДПІ) у сумі 475,4 тис. грн. та 170,9 тис. грн. відповідно за ухилення від оподаткування, передбачених пп. 17.1.6 п. 17.1 ст. 17 Закону України N 2181. Штрафні санкції до ТОВ "Геленор" (ДПІ у м. Алушті) та ЗАТ "Санаторій "Сакрополь" (Сакська ОДПІ) у сумі 736 тис. грн. та 1752,2 тис. грн. відповідно застосовано лише під час проходження процедури апеляційного узгодження донарахованих сум.
Порушення вимог Порядку N 253 у частині своєчасного вручення (направлення) податкових повідомлень-рішень встановлено у ДПІ в м. Алушті та Сакській ОДПІ.
Не організовано належної взаємодії між підрозділами податкового контролю юридичних осіб та податкової міліції під час передачі до підрозділів податкової міліції матеріалів перевірок, за якими сума завданої державі шкоди є достатньою для притягнення до кримінальної відповідальності (ДПІ в мм. Алушті та Керчі).
ДПІ в м. Алушті та Сакською ОДПІ на порушення вимог п. 1.18 розділу 1 Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації документальних перевірок юридичних осіб, затверджених наказом ДПА України від 11.10.2005 N 441, п. 1.35 розділу 1 Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок платників податків, затверджених наказом ДПА України від 27.05.2008 N 355, на кожному етапі організації, проведення та реалізації матеріалів перевірок не вносилася в повному обсязі інформація до інформаційної бази результатів контрольно-перевірочної роботи АС "Аудит".
Неналежно організовано роботу щодо дотримання вимог п. 8.2 розділу 8 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом ДПА України від 19.02.98 N 80 (далі - Порядок N 80), у частині організації у місячний термін документальних перевірок суб'єктів господарської діяльності стосовно яких прийнято рішення про припинення, реорганізацію (ДПІ в м. Алушті, Сакська, Красноперекопська ОДПІ, ДПІ в Нижньогірському районі).
Не налагоджено й роботу з дотримання Порядку зарахування коштів структурними підрозділами, доведеного листом ДПА України від 06.11.2006 N 20528/7/16-1317/19-0617, та, як наслідок, продовжують мати місце факти виконання доведених показників підрозділами податкового контролю юридичних осіб (ДПІ в мм. Сімферополі та Керчі, Нижньогірському, Красногвардійському районах Красноперекопська ОДПІ, Первомайська МДПІ) шляхом зарахування у надходження від вжитих заходів поточних платежів платників податків, документальні перевірки яких не проводилися та донарахування за актами перевірок відсутні.
Недотримання вимог законодавства під час контрольно-перевірочної роботи, оформлення та реалізації матеріалів перевірок, неврахування при донарахуванні сум податків та штрафних (фінансових) санкцій податкових роз'яснень ДПА України призвело до того, що у січні - листопаді 2009 року збільшилося надходження первинних і повторних скарг платників податків і збільшення розміру застосованих штрафних (фінансових) санкцій при їх розгляді.
ДПІ в м. Сімферополі за результатами розгляду первинної скарги ТОВ "ВБК "Моноліт" прийнято суперечливе рішення щодо скасування повідомлення-рішення з податку на прибуток. Цим же рішенням скасовано висновки акта перевірки (від 23.12.2008 N 9639/23-2/33713674) цього ж платника податків щодо завищення сум податкового кредиту, що надало можливість платнику протягом березня - листопада 2009 року не декларувати до сплати 603,6 тис. грн. позитивних нарахувань.
Неповною мірою виконуються вимоги п. 3 наказу ДПА України від 22.05.2007 N 300 "Про стан роботи з розгляду скарг платників податків" щодо вжиття заходів дисциплінарного впливу до працівників, які здійснювали перевірки, прийняті рішення за матеріалами яких скасовано. Так, у січні - листопаді 2009 року у зв'язку зі скасуванням 250 податкових повідомлень-рішень (рішень) застосовані заходи дисциплінарного стягнення до 12 посадових осіб і депремійовано 112.
Неефективна організація роботи підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань (заступник голови Пашин С.А., начальник управління Бугасов В.М.) призвела до порушень вимог нормативно-правових актів та низької результативності роботи, зростання у січні - листопаді 2009 року кількості боржників та податкового боргу. Так, за 11 місяців 2009 року допущено приріст податкового боргу по платежах до зведеного бюджету на 105,2 млн. грн., у тому числі до державного бюджету на 80,2 млн. грн. (на 33 8 та 33,3 відс. відповідно). Найбільше зростання допущено ДПІ в м. Сімферополі на 41,8 млн. грн., м. Феодосії - 40,5 млн. грн., Сімферопольському районі - 7,4 млн. грн., м. Керчі - 7,3 млн. грн., Бахчисарайському районі - 4,7 млн. грн., м. Євпаторії - 3,3 млн. грн. та Ленінському районі - 3 млн. гривень.
Станом на 01.12.2009 порівняно з початком року кількість боржників збільшилась на 9 відс. (296 підприємств), найбільше зростання допущено ДПІ у м. Сімферополі.
Недостатній контроль з боку керівників та структурних підрозділів ДПА регіону за роботою підпорядкованих підрозділів податкових органів призвів до порушень вимог ст. 6 Закону України N 2181 у частині своєчасності формування та надсилання платникам податків податкових вимог (ДПІ в мм. Феодосії, Керчі, Сімферополі, Нижньогірському та Білогірському районах, Сакська та Джанкойська ОДПІ).
Мали місце порушення вимог ст. 8 Закону України N 2181, ст. 41 Закону України від 18 листопада 2003 року N 1255-IV, "Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень" та пунктах 3, 6 Порядку застосування податкової застави органами державної податкової служби, затвердженого наказом ДПА України від 28.08.2001 N 338, у частині своєчасності реєстрації та припинення податкової застави (ДПІ в мм. Феодосії, Керчі, Сімферополі, Нижньогірському та Білогірському районах, Сакській та Джанкойській ОДПІ).
У ДПІ у Білогірському районі встановлено порушення вимог податкового роз'яснення положень ст. 8 Закону України N 2181, затвердженого наказом ДПА України від 06.07.2006 N 385, у частині опису предметів податкової застави таким чином, щоб у подальшому такі активи можливо було ідентифікувати.
Недотримання вимог Порядку стягнення коштів та продажу інших активів платника податків, які перебувають у податковій заставі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2002 року N 538 (далі - Порядок N 538), щодо вилучення готівкових коштів без проведення відповідних заходів із погашення податкового боргу та прийняття рішення про застосування заходів стягнення встановлено в ДПІ у Білогірському районі, ДПІ в мм. Феодосії та Сімферополі, Джанкойській та Сакській ОДПІ.
У ДПІ у Білогірському районі та ДПІ в м. Сімферополі встановлено порушення п. 10 Порядку N 538 щодо внесення описаних готівкових коштів до установ банків пізніше дня їх вилучення або наступного робочого дня (у разі проведення вилучення у вечірній час).
Рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків у рахунок погашення його податкового боргу ДПІ у Білогірському районі, м. Сімферополі та Джанкойській ОДПІ приймалися з недотриманням строків, встановлених п. 3 Порядку N 538 .
ДПІ в м. Сімферополі під час проведення перевірок збереження заставних активів не дотримувалися вимоги пунктів 2.6, 2.7 розділу 2 та пункту 3.7 розділу 3 Положення про проведення перевірок стану збереження активів платника податків, які перебувають у податковій заставі, затвердженого наказом ДПА України від 20.09.2004 N 544, зокрема в частині неналежного оформлення результатів перевірок.
При ініціюванні справи про визнання ЧМНМП "Рижанка" банкрутом по спрощеній системі, як відсутнього боржника, та послідуючій ліквідації такого платника Джанкойською ОДПІ не взято до уваги факт подачі податкової звітності цим підприємством, що засвідчувала б ведення підприємницької діяльності. Зазначене призвело до ліквідації суб'єкта господарської діяльності та списання 16,3 тис. грн. податкового боргу як безнадійного, при цьому ДПІ не забезпечено належного виконання повноважень згідно зі ст. 25 Закону України від 14 травня 1992 року N 2343-XII "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щодо встановлення фактичної наявності, інвентаризації та оцінки майна банкрута, залишок якого задекларовано в податковій звітності боржника, на загальну суму 105,6 тис. гривень.
І на сьогодні мають місце зарахування до надходжень від вжитих заходів підрозділами погашення прострочених податкових зобов'язань коштів при відсутності або недостатньої суми податкового боргу в платників.
Так, по ДПІ у м. Керчі у вересні - листопаді 2009 року до показників за рахунок вжитих заходів підрозділом погашення прострочених податкових зобов'язань включено сплату поточних податкових зобов'язань на загальну суму 843 тис. гривень. Аналогічні недоліки мали місце в ДПІ в Нижньогірському районі, Джанкойській та Сакській ОДПІ.
Проблемним залишається й питання організації роботи з безхазяйним майном та майном, що перейшло у власність держави. Встановлено випадки неприйняття своєчасного рішення про перехід у власність держави та реалізацію безхазяйного майна, виявленого ДПІ в м. Феодосії під час перевірки ВАТ "Феодосійська тютюнова фабрика".
За 11 місяців 2009 року ДПІ в Білогірському та Совєтському районах майно з ознаками безхазяйного не виявлялося та не ставилося на облік.
ДПІ в Нижньогірському районі виконання доведених показників із мобілізації коштів від реалізації безхазяйного майна у зазначеному періоді забезпечувалося за рахунок коштів, що надійшли від фізичних осіб, які відмовились від них на користь держави.
Суттєві недоліки виявлено у роботі підрозділів УПМ ДПА регіону (перший заступник голови - начальник УПМ Свистун М.М.).
Питома вага викритих злочинів за ухилення від сплати податків, від загальної кількості тяжких злочинів становить 34,9 відс. (в середньому по Україні - 46,1 відс. ). До суду направлено кримінальні справи по 93 злочинах (або 54,4 відс. від кількості викритих злочинів), з яких 17 - за ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах (або 33,3 відс. від кількості таких викритих злочинів).
За підсумками 11 місяців 2009 року спостерігається тенденція до зменшення кількості викритих злочинів порівняно з аналогічним періодом минулого року. Зокрема, ВПМ Джанкойської ОДПІ (Кравчук С.В.) у січні - листопаді 2009 року викрито 12 злочинів, що на 45 5 відс. менше, ВПМ ДПІ в м. Керчі (в. о. Коміренко В.С.) - 18 злочинів, що на 41,9 відс. менше, ВПМ ДПІ в м. Євпаторії (колишній начальник Косенко А.І.) - 14 злочинів, що на 39,1 відс. менше, ВПМ ДПІ в м. Феодосії (Долгій Ю.В.) - 14 злочинів, що на 22,2 відс. менше та ВПМ ДПІ в м. Сімферополі (Белецький І.В.) - 34 злочинів, що на 10,5 відс. менше.
У січні - листопаді 2009 року викрито 146 тяжких злочинів (проти 162 у 2008 році). У ВПМ ДПІ в Сімферопольському районі (Козьмаєв А.О.) їх частка складає 73,3 відс., у ВПМ ДПІ в м. Сімферополі - 76,5 відс. при середньому по АР Крим 85,4 відсотка.
По кримінальних справах, порушених протягом 11 місяців 2009 року, сума відшкодованих збитків становила 45 млн. грн., з яких "живими" коштами відшкодовано лише 8,2 млн. грн. або 12 відсотків.
Встановлено факти надання недостовірної звітності до УПМ ДПА в АР Крим з відшкодування збитків по кримінальних справах у ВПМ ДПІ у м. Євпаторії. Відшкодовані збитки у сумі 33,2 тис. грн. по кримінальній справі N 10705390070, порушеній 04.03.2009, не підтверджені документально (заступник начальника УПМ Темірбеков О.Г.).
Не забезпечено належної організації роботи і ВПМ ДПІ в Сімферопольському районі, де відшкодовано лише 291,3 тис. грн. (або 14,5 відс.), ВПМ ДПІ в м. Керчі - 4,6 млн. грн. (або 33 відсотки).
ВПМ ДПІ в м. Сімферополі із встановлених збитків по направлених до суду кримінальних справах у сумі 951 тис. грн. не відшкодовано жодної гривні, ВПМ ДПІ в м. Євпаторії суми збитків по закінчених кримінальних справах взагалі не встановлювались.
Встановлено факт штучного нарощування показників за рахунок поставлення на облік ВПМ ДПІ в м. Євпаторії обліково відмовних матеріалів. До матеріалів долучено сфальсифіковані від імені родичів померлих заяви, у яких вони не заперечували про відмову у порушенні кримінальних справ стосовно осіб, які фактично померли 2 роки тому. За результатами проведеного службового розслідування наказом ДПА в АР Крим від 15.09.2009 N 550 оперативним працівникам Насадюку С.П., Татарчуку В.Р. та Єрохіну В.О. оголошено суворі догани. Проте до керівників підрозділу, які відповідали за організацію роботи та здійснювали координацію роботи підлеглих, заходи дисциплінарного впливу керівництвом ДПА регіону не застосовувались.
Не забезпечено належної організації взаємодії з контрольно-перевірочними підрозділами щодо оперативного супроводження перевірок суб'єктів господарювання. Так, ВПМ ДПІ в м. Феодосії по отриманих 11 матеріалах перевірок на суму 12,9 млн. грн. та ВПМ ДПІ в м. Євпаторії по 23 матеріалах на суму 10,2 млн. грн. винесено постанови про відмову у порушенні кримінальної справи.
У січні - листопаді 2009 року виявлено 54 факти порушення податкового законодавства посадовими особами реальних суб'єктів підприємницької діяльності під час взаємодії із суб'єктами господарювання, що мають ознаки фіктивності, та конвертаційними центрами. За результатами перевірок донараховано 30,6 млн. грн., з яких стягнуто лише 1,5 млн. грн., або 4,7 відсотка. Не забезпечено належної організації роботи з відшкодування завданих державі збитків у ВПМ ДПІ в м. Керчі та ВПМ ДПІ в Сімферопольському районі де сума відшкодованих збитків не перевищує 1 відсотка.
Не забезпечено належної організації роботи з виконання доручення ГУПМ ДПА України від 07.04.2009 N 7236/7/26-3117 щодо відпрацювання підприємств-мінімізаторів. Фактично із доведених для відпрацювання 266 підприємств-мінімізаторів ініційовано лише 14 перевірок суб'єктів підприємницької діяльності, які мінімізують свої податкові зобов'язання. Жодної пропозиції щодо ініціювання перевірки зазначених підприємств не надано ВПМ ДПІ в м. Євпаторії.
Не забезпечено належного виконання вимог протоколу наради із керівним складом УПМ ДПА в АР Крим з питань діяльності підрозділів податкової міліції АР Крим за січень - червень 2009 року, яка відбулась 16.07.2009 в ДПА України, та належного контролю зі сторони керівництва УПМ ДПА регіону. Так, ВПМ ДПІ в м. Феодосії незадовільно організовано роботу з виявлення злочинів за ст. 204 КК України, де з початку 2009 року викрито лише 2 злочини за ч. 3 ст. 204 КК України (у 2008 році - 7 злочинів), а також повноти збору документів і доказової бази в ході документування адміністративних правопорушень, що призвело до повернення вилучених ТМЦ на суму 615,6 тис. грн. за рішенням податкових органів без направлення матеріалів до судів (заступник начальника УПМ ДПА в АР Крим Темірбеков О.Г.).
На порушення вимог нормативно-правових актів, якими забороняється залучати працівників підрозділів оперативних заходів зі скорочення податкового боргу до виконання завдань, непов'язаних з організацією оперативного супроводження та погашення податкового боргу підприємств, мав місце факт вилучення працівниками відділення організації оперативних заходів зі скорочення податкового боргу ВПМ ДПІ в м. Євпаторії товарно-матеріальних цінностей з порушенням порядку їх оформлення. (колишні начальник ВПМ Косенко А.І.).
Встановлено розбіжності у наданих відділом організації боротьби з незаконним обігом підакцизних товарів оперативного управління УПМ ДПА в АР Крим для перевірки звітних даних щодо повернення вилучених ТМЦ, у тому числі за рішенням суду та податкового органу.
ВПМ ДПІ в мм. Алушті, Євпаторії, Керчі та ГВПМ ДПІ у м. Ялта (Дворянінов А.В.) несвоєчасно передавалась або не передавалась взагалі інформація до підрозділів податкових інспекцій щодо прийняття в порядку ст. 97 КПК України рішень про відмову в порушенні кримінальних справ. Зазначене призвело до того що стосовно посадових осіб перевірених суб'єктів господарювання не складалися протоколи про адміністративну відповідальність та матеріали до суду не направлялися.
Не вживалися заходи щодо встановлення осіб, причетних до незаконного обігу спирту, та притягнення їх до відповідальності під час вилучення підакцизних товарів із незаконного обігу. Так, спирт, вилучений співробітниками ВПМ ДПІ в м. Сімферополі 05.12.2008 у кількості 1152 дал на території бази ЗАТ "Кримоптторг" у місці, яке виключене з Єдиного реєстру місць зберігання спирту, у подальшому згідно з нарядом Департаменту САТ ДПА України ДП "Лохвицький спиртовий комбінат" відпущено ПП "Віват" на виробництво лікарських засобів.
Незадовільно організовано роботу щодо належного зберігання вилучених товарно-матеріальних цінностей та встановлення причин їх нестачі. Так, у громадянина Юрчака С.В. співробітниками ВПМ ДПІ в м. Сімферополі 04.03.2008 вилучено 26775 л спиртовмісної рідини, а на переробку для реалізації в дохід держави передано на 1495 л менше.
Протягом 2007 року у провадженні слідчого відділу податкової міліції ДПА регіону перебувало 99 кримінальних справ, з яких закінчено провадженням 63 справи (або 63,63 відс.), 2008 року - 82 справи, з яких закінчено 40 справ (або 48,78 відс.), 11 місяців 2009 року - 89 справ, з яких закінчено 54 справи (або 60,67 відсотка). Спостерігається тенденція щодо зменшення кількості кримінальних справ, прийнятих до провадження слідчими податкової міліції (з 75 справ у 2007 році до 66 справ у січні - листопаді 2009 року). Також зменшилось навантаження на одного слідчого та продуктивність роботи в цілому.
Більшість недоліків, виявлених в організації роботи слідчих, спричинені недостатнім рівнем координації дій з підрозділами податкової міліції.
Зокрема, існує тенденція до погіршення якості матеріалів дослідчих перевірок, які надходять у слідчі підрозділи для прийняття рішень у порядку ст. 97 КПК України.
Так, у 2007 році до слідчого відділу податкової міліції надійшло 74 матеріали дослідчих перевірок, з яких 23 (або 31,08 відс.) повернуто на доопрацювання, у 2008 році з 82 матеріалів повернуто на доопрацювання 26 (або 31,7 відс.), протягом 11 місяців 2009 року надійшло 77 матеріалів, з яких повернуто 22 (або 28,57 відсотка). Суттєво погіршена якість проведення дослідчих перевірок з боку оперативних працівників податкової міліції та окремих структурних підрозділів державних податкових інспекцій регіону.
Наслідком неякісних дослідчих перевірок та поспішності слідчих у прийнятті рішень про порушення кримінальних справ стало те, що органами прокуратури та суду скасовано 20 постанов про порушення кримінальних справ, зокрема у 2007 році скасовано 12 постанов, 2008 році - 7 постанов, протягом 11 місяців 2009 року - 1 постанову.
До суду направлено 125 кримінальних справ, або 79,61 відс. від закінчених провадженням справ (по Україні - 91,5 відс.), з яких у 2007 році закінчено 48 справ, у 2008 році - 34 справи, за 11 місяців 2009 року - 43 справи.
Закрито провадження у 32 кримінальних справах (або 20,38 відс.) закінчених провадженням справ (по Україні - 8,47 відс.), з яких у 2007 році - 15 справ, у 2008 році - 6 справ. Протягом 11 місяців 2009 року закрито 11 справ (або 20,37 відс.) по Україні - 4,12 відсотка.
Однією із причин закриття кримінальних справ є неповнота проведених дослідчих перевірок та передчасне їх порушення за неякісними зібраними матеріалами дослідчої перевірки. Основною причиною закриття кримінальних справ є неякісне складання ревізорами актів податкових перевірок, висновки яких не підтверджуються документально та спростовуються висновками судово-економічних експертиз або скасовуються господарськими судами.
Закриття кримінальних справ за реабілітуючими обставинами (частини 1, 2 ст. 6 КПК України) свідчить про недоліки в роботі слідчих податкової міліції та недостатній контроль з боку керівництва слідчого відділу на стадії порушення кримінальних справ та недоліки підрозділів органів державної податкової служби, які проводили неналежним чином перевірку суб'єктів підприємницької діяльності, не враховували всіх істотних обставин, що мають значення для встановлення фактів порушень податкового законодавства і визначення сум донарахованих податків.
На додаткове розслідування отримано 10 кримінальних справ, або 8 відс. (по Україні - 5,95 відс.) направлених до суду, з яких у 2007 році отримано на додаткове розслідування 7 справ. У січні - листопаді 2009 року на додаткове розслідування отримано 3 кримінальні справи, що складає 7,69 відс. (по Україні 4,91 відс.) направлених до суду у порядку ст. 225 КПК України (1003-05) справ.
Наявність подібних фактів є негативним показником у роботі слідчого відділу. Основною причиною повернення кримінальних справ на додаткове розслідування є порушення норм кримінально-процесуального законодавства, що призводить до неповноти досудового слідства, неправильної кваліфікації дій обвинувачених та невстановлення істини у справах.
Протягом 2007 року - січня - листопада 2009 року до слідчого відділу надійшло 14 подань органів прокуратури про усунення порушень законності під час розслідування кримінальних справ та 42 постанови про порушення дисциплінарного провадження стосовно слідчих, з яких у січні - листопаді 2009 року - 5 подань та 14 постанов.
Не налагоджено роботу із виконання вимог наказу ДПА України від 21.05.2003 N 233 "Про затвердження Положення про банк даних про сумнівні фінансові операції". Так, протягом січня - листопада 2009 року від ДПІ у м. Судаку, Джанкойської, Красноперекопської та Сакської ОДПІ, ДПІ в Білогірському, Кіровському, Ленінському, Нижньогірському, Первомайському, Совєтському, Чорноморському, Сімферопольському районах взагалі не надходило повідомлень про виявлені факти здійснення сумнівних операцій.
На недостатньому рівні організовано роботу щодо забезпечення дотримання вимог Порядку взаємодії структурних підрозділів органів ДПС України з юридичними підрозділами під час підготовки та супроводження справ у судах, затвердженого наказом ДПА України від 22.02.2008 N 106 (заступник голови Пашин С.А., начальник юридичного управління Афанасьєв М.С.).
Так, не завжди забезпечувалася участь працівників юридичних підрозділів у судовому засіданні, неналежно оформлялися деякі касаційні скарги та проводився аналіз судових рішень.
У ДПІ в м. Феодосії мали місце факти несупроводження актуальних справ у судах керівниками ДПА в АР Крим та працівниками інших структурних підрозділів. Копії позовних заяв не передавалися до відповідних підрозділів.
У ДПІ в м. Керчівідсутні акти (протоколи) про аналіз причин винесення судами постанов на користь платника податків.
На порушення пп. 3.1.4 п. 3.1 розділу 3 Регламенту роботи державної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим, затвердженого наказом ДПІ в м. Керчі від 12.11.2008 N 546, окремі розпорядчі документи з питань основної діяльності прийняті без погодження з юридичною службою.
Окремими структурними підрозділами ДПА в АР Крим не забезпечено виконання вимог пп. 4.1.21.2 п. 4.1 розділу 4 Регламенту ДПА в АР Крим, затвердженого наказом ДПА АР Крим від 29.02.2008 N 125, у частині погодження з підрозділами персоналу та юридичним пропозицій щодо застосування до посадових осіб заходів дисциплінарного стягнення.
Потребує поліпшення організація роботи з персоналом (начальник відділу персоналу Тихончук О.О.).
Так, не дотримувалися вимоги Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 року N 116, у частині стягнення з працівників вартості втрачених службових посвідчень.
Періодичність знищення бланків службових посвідчень не відповідала вимогам Основних положень про порядок виготовлення, зберігання, обліку бланків документів суворого обліку, затверджених наказом ДПА України від 22.01.2001 N 14, зокрема, на перших примірниках актів про знищення службових посвідчень відсутні вирізані у відповідному порядку серії та номери службових посвідчень, що підлягали знищенню.
На порушення вимоги пп. 1.5.11 п. 1.5 розділу 1 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Головного управління Державного казначейства України від 30.10.98 N 90, не проводились щоквартальні інвентаризації бланків службових посвідчень.
Не дотримувались вимоги листів Головдержслужби від 03.09.2007 N 126/71/22-07 щодо застосування статті 30 Закону України "Про державну службу" та ДПА України від 16.10.2008 N 21179/7/27-0419 "Про застосування норм Законів України "Про боротьбу з корупцією" та "Про державну службу" у частині припинення державної служби особам, притягнутим до адміністративної відповідальності.
Встановлено ряд недоліків у веденні бухгалтерського обліку (заступник голови Пасічник В.М., колишній начальник фінансового відділу Гугосьян Г.М.) та здійсненні господарської діяльності (начальник адміністративно-господарського управління Куропятников С.А.).
Так, у повному обсязі не усунені порушення, виявлені попередньою перевіркою фінансово-господарської діяльності, яка проводилась Контрольно-ревізійним управлінням в АР Крим за період з 01.01.2007 по 31.12.2008. Зокрема, не вжито дієвих заходів щодо оформлення договорів оренди нежитлових будівель, які обліковувалися на балансі ДПА регіону за адресою: м. Сімферополь, вул. Будьонного, 33, загальною площею 4105,2 кв. метра.