• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про встановлення Правил благоустрою території, паркування транспортних засобів, тиші в громадських місцях, торгівлі на ринках у місті Києві

Київська міська рада | Рішення, Концепція, Правила від 26.09.2002 № 47/207
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
III сесія XXIV скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 47/207 від 26.09.2002
Про встановлення Правил благоустрою території, паркування транспортних засобів, тиші в громадських місцях, торгівлі на ринках у м. Києві
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Київміськради N 267/427 від 27.02.2003 N 622/782 від 10.07.2003 N 216/1090 від 27.11.2003 N 803/3378 від 19.07.2005 N 151/3242 від 09.03.2006 N 930/1591 від 26.06.2007 N 145/1979 від 22.08.2007 N 331/3165 від 22.08.2007 N 1454/4287 від 20.10.2007 )
Відповідно до частини 2 статті 5 Кодексу України про адміністративні правопорушення, пункту 44 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та пункту 2 статті 22 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" Київська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Встановити:
1.1. Правила благоустрою території, Правила паркування транспортних засобів у м. Києві, які є їх невід'ємною частиною, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність, ст.152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з додатками 1 та 2.
1.2. Правила дотримання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність, ст.182 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з додатком 3.
1.3. Правила торгівлі на ринках м. Києва, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність, ст. 159 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з додатком 4.
2. Затвердити Концепцію вдосконалення системи платного паркування транспортних засобів на території м. Києва шляхом її автоматизації згідно з додатком 5.
3. Уповноважити Головне управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва та його підрозділи відповідно до п. 2 ст. 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення, складати протоколи про адміністративні правопорушення з виявлених порушень Правил, встановлених цим рішенням, а Головне управління транспорту Київської міської державної адміністрації та відповідні відділи районних у м. Києві державних адміністрацій з порушень, вказаних в підпунктах 5.6, 6.15, 6.16 додатка 1, додатка 2, підпункту 4.4 додатка 3, пункту 17 додатка 4 цього рішення, та надсилати їх відповідно до ст. 257 Кодексу України про адміністративні правопорушення органові, уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення.
4. Доручити виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) визначити обсяги плати (розробити тарифи) за послуги паркування на території міста з урахуванням територіальних зон та витрат на утримання місць для паркування, враховуючи інтенсивність їх експлуатації, проведення робіт з встановлення паркувальних автоматів, витрат на їх обслуговування, а також пільгових тарифів для відповідних категорій громадян та затвердити їх у встановленому законом порядку.
5. При проектуванні, будівництві житлових будинків та об'єктів міської інфраструктури передбачати обов'язкове розміщення паркінгів та майданчиків для паркування (у разі неможливості розміщення паркінгів) з необхідною кількістю машино-місць відповідно до діючих державно-будівельних норм.
6. Пункт 6.3 рішення Київської міської ради від 17.05.94 N 9а "Про впровадження збору за парковку автомобілів у м. Києві", додаток 1 до рішення Київського міськвиконкому від 19.12.94 N 17 "Про заходи щодо організації платних місць паркування транспортних засобів на вулицях та площах м. Києва", додаток 1 до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 17.12.97 N 2050 "Про вдосконалення системи платного паркування транспортних засобів на території м. Києва", рішення Київської міської ради від 14.07.98 N 94 "Про встановлення правил благоустрою території, по забезпеченню чистоти і порядку у місті Києві, по додержанню тиші в громадських місцях, торгівлі на ринках у м. Києві" та рішення Київської міської ради від 17.12.98 N 95/196 "Про внесення змін до рішення від 14.07.98 N 94 "Про встановлення правил благоустрою території, по забезпеченню чистоти і порядку у місті Києві, по додержанню тиші в громадських місцях, торгівлі на ринках у м. Києві" вважати такими, що втратили чинність.
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу, постійну комісію Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку, постійну комісію Київради з питань транспорту та зв'язку, постійну комісію Київради з питань ринкових відносин.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток 1
до рішення Київської міської
ради
від 26.09.2002 N 47/207
ПРАВИЛА
благоустрою території у м. Києві
I. Загальні положення
1. Ці Правила регулюють права і обов'язки учасників правовідносин у галузі благоустрою території міста, визначають комплекс заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку у місті.
2. Правила містять загальнообов'язкові на території міста норми, за порушення яких передбачена відповідальність згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення.
3. Учасниками правовідносин з питань благоустрою згідно з цими Правилами є власники, керівники та інші посадові особи підприємств, організацій, установ незалежно від форм власності і відомчого підпорядкування (далі по тексту "відповідальні посадові особи"), фізичні особи, а також посадові особи, уповноважені здійснювати контроль за станом благоустрою.
4. Контроль за дотриманням та здійсненням заходів, спрямованих на виконання цих Правил, координація дій відповідних посадових осіб, пов'язаних з їх виконанням, здійснюється Головним управлінням контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва Київської міської державної адміністрації та його структурними підрозділами, управліннями (відділами) контролю за благоустроєм районів міста Києва, Головним управлінням МВС України у м. Києві.
II. Обов'язки відповідальних посадових осіб підприємств, установ, організацій, а також громадян
5. Відповідальні посадові особи підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, а також громадяни зобов'язані:
5.1. Здійснювати благоустрій відповідних територій за затвердженими у встановленому порядку проектами та технологіями, які передбачають забезпечення естетики і дизайну міського середовища, сучасних вимог щодо механізованого прибирання і утримання дорожніх покриттів, площ, проспектів, бульварів, внутрішньоквартальних та прибудинкових територій, газонів, зелених насаджень тощо.
5.2. Утримувати у належному санітарно-технічному стані будівлі, споруди, свої та прилеглі території. Своєчасно і якісно усувати недоліки в утриманні території, будівель, споруд, обладнання, архітектурних малих форм, реклами і рекламоносіїв, елементів зовнішнього благоустрою.
5.3. Забезпечувати щорічне, і після стихійного лиха, обстеження відповідних територій, будівель і споруд та засвідчувати проведені обстеження актами.
5.4. Постійно утримувати в належному стані фасади будівель і споруд, не допускати фарбування монументів, пам'ятників, скульптурних зображень без погодження з Головкиївархітектурою та Управлінням охорони культурної спадщини м. Києва.
5.5. Змінювати зовнішній вигляд фасадів будівель та споруд тільки на підставі затверджених у встановленому порядку проектів та за умови одержання ордера на виконання цих робіт у Головному управлінні контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва.
5.6. Розміщувати елементи зовнішньої реклами, рекламоносії, малі архітектурні форми та елементи зовнішнього благоустрою на підставі проектно-дозвільної документації, затвердженої у встановленому порядку, паркувати автотранспортні та плавзасоби на території міста відповідно до Правил паркування транспортних засобів, які є невід'ємною частиною цих Правил.
5.7. При організації вуличної торгівлі, у тому числі під час проведення масових заходів, забезпечувати своєчасне прибирання, збір та вивезення сміття з відведеної території, не допускати його накопичення. На час організації вуличної торгівлі з метою забезпечення чистоти необхідно укладати договір з відповідною організацією про своєчасне прибирання, збір та вивіз сміття з відповідної території.
5.8. Проводити підземні та будівельні роботи, насипання, намивання грунту, піску, встановлення огорож, механізмів та обладнання, тимчасових споруд, побутових вагончиків, складування конструкцій і матеріалів, суворо дотримуючись вимог проекту організації будівництва і тільки на підставі ордера Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва. Своєчасно і якісно проводити благоустрій територій після закінчення цих робіт з наступним закриттям ордеру.
5.9. Забезпечувати вивезення твердих побутових і негабаритних відходів, а також харчових відходів згідно з вимогами діючих санітарних норм.
5.10. Забезпечувати розміщення контейнерів, урн для збору сміття та твердих побутових відходів у спеціально визначених місцях, утримувати їх в належному санітарно-технічному стані згідно з санітарними нормами і правилами.
5.11. Не допускати прокладання теплопроводів, водопроводів та інших інженерних мереж на поверхні шляхів, тротуарів, пішохідних доріжок, а також відведення стічних вод на тротуари, шляхи та інші місця, не передбачені технологією відводу стічних вод.
5.12. Забезпечувати виконання планових і аварійних робіт тільки за ордером Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва, дотримуючись при цьому всіх вимог та умов, зазначених в ордері.
5.13. Утримання зелених насаджень (посадка, обрізка дерев і кущів, косіння газонів, боротьба з бур'янами, поливання зеленої зони і газонів), миття шляхів, у тому числі трамвайних колій, шляхопроводів, площ, тротуарів, доріжок і прибудинкових території та прибирання снігу, виконувати згідно з технологічними картами, погодженими з підприємствами по утриманню зелених насаджень, шляховими та житловими експлуатаційними організаціями.
5.14. Проводити своєчасне відновлення зовнішнього вигляду малих архітектурних форм згідно з паспортом, затвердженим Головкиївархітектурою, а рекламоносіїв згідно з паспортом, погодженим Головкиївархітектурою.
5.15. Дотримуватись порядку утримання та поводження з домашніми та іншими тваринами в м. Києві, затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації. Вигулювати та дресирувати домашніх тварин тільки на спеціально передбачених для цього майданчиках.
5.16. Утримувати в належному санітарному стані та огороджувати земельні ділянки, що відведені в установленому порядку під будівництво.
5.17. Вживати заходи щодо виключення можливості винесення автотранспортними засобами на дорожні об'єкти сипучих матеріалів і розчинів, а також засмічення вулиць внаслідок переповнення кузова матеріалами, пошкодження тари, розвіювання безтарних вантажів, руху із незакріпленим вантажем, забруднення або запилення повітря.
5.18. Організувати механічне або ручне очищення і миття автотранспортних засобів при їх виїзді з будівельних майданчиків на проїжджу частину вулиць.
5.19. Не допускати накопичення будівельного сміття на будівельних майданчиках та прилеглих до них територіях, забезпечувати виконання заходів по запобіганню пилоутворення на територіях об'єктів, не допускати відкачування та виливання води на проїжджу частину вулиць, тротуари, у водойми.
5.20. При проведенні ремонтних робіт на фасадах будинків і споруд для забезпечення техніки безпеки використовувати захисну сітку чи плівку відповідно до проекту виконання робіт.
5.21. Відновлення покриття проїзної частини після завершення робіт з прокладання інженерних мереж, або тимчасового їх використання для облаштування будівельного майданчика виконувати за типом існуючих на всю ширину та довжину в межах розриття або зайняття проїзної частини, а тротуарів - на всю ширину та довжину в межах розриття або зайняття фігурними елементами мощення. Головному управлінню містобудування, архітектури та дизайну міського середовища протягом місяця з моменту прийняття цього рішення розробити та затвердити варіанти мощення тротуарів фігурними елементами і передати їх: комунальній корпорації "Київавтодор" для керівництва при погодженні проектної документації та виконання робіт; Головному управлінню контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном м. Києва для контролю за виконанням робіт.
( Пункт 5 доповнено підпунктом 5.21 згідно з Рішенням Київміськради N 151/3242 від 09.03.2006 )
5.22. Власникам або експлуатуючим організаціям інженерних мереж та шляхово-транспортних споруд при погодженні проектно-дозвільної документації на прокладання інженерних мереж в обов'язковому порядку зазначати перелік підприємств, установ та організацій, які отримали технічні умови на проектування на даній ділянці вулиці, площі і т. п., та не виконали роботи, з метою організації одночасного їх прокладання та відновлення благоустрою.
( Пункт 5 доповнено підпунктом 5.22 згідно з Рішенням Київміськради N 151/3242 від 09.03.2006 )
III. Дії відповідальних посадових осіб підприємств, установ, організацій, а також громадян, що забороняються цими Правилами
6. Відповідальним посадовим особам підприємств, установ, організацій, а також громадянам забороняється:
6.1. Захаращувати території матеріалами, конструкціями, сміттям, побутовими відходами, відходами виробництва, накопиченням снігу та криги тощо.
6.2. Самовільно, без дозволу власника (землекористувача), висаджувати дерева, кущі, влаштовувати газони та городи, якщо таке не передбачалося проектом благоустрою і суперечать будівельним нормам і правилам.
6.3. Проводити земляні, будівельні, монтажні та інші роботи без ордера Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва на їх виконання або з порушенням вимог проекту організації робіт, будівництва.
( Підпункт 6.3 пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 151/3242 від 09.03.2006 )
6.4. Вивозити і звалювати сміття, будівельні, побутові, харчові відходи, відходи виробництва, траву, гілля, деревину, листя, сніг у не відведених для цього місцях та влаштовувати звалища.
6.5. Складувати будівельні матеріали, конструкції, обладнання за межами будівельних майданчиків.
6.6. Розміщувати, ремонтувати та мити автотранспортні засоби, машини, механізми у невизначених (заборонених) для цього місцях.
6.7. Очищати дахи від снігу та льоду без встановлення тимчасових огорож на прилеглих до будівель і споруд територіях.
6.8. Використовувати не за призначенням контейнери для збору сміття та твердих побутових відходів.
6.9. Наклеювати оголошення та інформаційно-агітаційні плакати, рекламу, листівки тощо у невизначених спеціально для цього місцях.
6.10. Робити написи, малюнки на стінах будинків, споруд, парканах, тротуарах, шляхах, набережних тощо.
6.11. Самовільно встановлювати рекламні конструкції, інформаційно-рекламні плакати, торговельні лотки, кіоски, павільйони та тимчасові споруди і конструкції, перешкоджаючі вільному пересуванню людей.
( Підпункт 6.11 пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 151/3242 від 09.03.2006 )
6.12. Вивішувати дорожні знаки без погодження з Управлінням державної автомобільної інспекції ГУ МВС України у м. Києві.
6.13. Влаштовувати стоянки суден, катерів, інших плавзасобів на річці Дніпро та у його затоках без погодження з Держкомводгоспом України та ДКП "Плесо".
6.14. Забруднювати, самовільно змінювати межі акваторії та прибережні смуги водних об'єктів при виконанні будівельних та ремонтних робіт.
6.15. Заправляти, ремонтувати автотранспортні засоби і механізми, човни і катери на прибудинкових територіях, газонах, берегах рік і заток, озер, пішохідних доріжках, тротуарах, у парках та скверах тощо, а також їздити автотранспортом по тротуарах, пішохідних доріжках, газонах зелених зон міста та паркуватися на них.
6.16. Залишати автотранспортні засоби, механізми на внутрішньоквартальних проїздах або переобладнувати їх, що заважає проїзду спеціальних машин швидкої допомоги, пожежних, прибиральної та аварійної техніки, а також влаштовувати постійні стоянки службового, приватного, вантажного і пасажирського транспорту на прибудинкових територіях, прилеглих територіях до гаражів, автостоянок тощо.
6.17. Розпалювати багаття, спалювати сміття, листя, гілки та відходи виробництва тощо.
6.18. Захаращувати пожежні проїзди на територіях, прилеглих до житлових будинків.
6.19. Захаращувати балкони, лоджії предметами і матеріалами, які негативно впливають на архітектуру фасадів будівель і споруд.
6.20. Кидати сміття, недопалки, папір, тару, ганчір'я тощо на вулицях, площах, парках, інших громадських місцях, а також спалювати сміття у контейнерах і урнах.
6.21. Самовільно встановлювати точки торгівлі з лотків, автомобілів, причепів, столиків, візків у не відведених для цього місцях та без наявності відповідного дозволу.
6.22. Витрушувати одяг, білизну, ковдри тощо, виливати рідину, кидати предмети з балконів, лоджій, вікон та сходів будинків.
6.23. Викидати через прорізи будівель сміття тощо без обладнаних для цього пристроїв.
6.24. Здійснювати підключення до інженерних мереж об'єктів та будівельних майданчиків, щодо будівництва яких відсутня затверджена у встановленому порядку проектно-дозвільна документація, в тому числі і ордер на право тимчасового порушення благоустрою та його відновлення в зв'язку з виконанням земляних робіт.
( Пункт 6 доповнено підпунктом 6.24 згідно з Рішенням Київміськради N 151/3242 від 09.03.2006 )
6.25. Утримувати території, споруди, малі архітектурні форми, обладнання, рекламні засоби, елементи зовнішнього благоустрою в незадовільному санітарному і технічному стані.
( Пункт 6 доповнено підпунктом 6.25 згідно з Рішенням Київміськради N 151/3242 від 09.03.2006 )
IV. Заключні положення
7. Порядок розподілу обов'язків між підприємствами, установами та організаціями, фізичними особами і громадянами міста щодо організації робіт по утриманню належних їм, закріплених та прилеглих територій у належному санітарно-технічному стані визначаються Київською міською та районними державними адміністраціями.
7.1. Проходження межі по тій чи іншій вулиці, провулку, проїзду визначається по лінії бордюрного каменю проїжджої частини вулиці вздовж підприємств, організацій, установ, а в інших випадках на відстані 10 метрів від фасадів будинків, споруд, огорож (крім випадків, коли вказується конкретне місце проходження).
7.2. Керівники підприємств, установ та організацій (орендарі, якщо це передбачено договором) зобов'язані постійно утримувати належні їм, закріплені та прилеглі території у належному санітарно-технічному стані.
8. У разі оренди території, будівель і приміщень порядок утримання їх в належному технічному і санітарному стані встановлює орендодавець в договорі оренди.
9. Надання в оренду територій, будівель і приміщень не знімає відповідальності за санітарний стан з власника.
10. Перелік посадових осіб, уповноважених здійснювати контроль за станом благоустрою та зовнішнім дизайном у м. Києві, передбачений цими Правилами, визначається рішеннями Київської міської ради і розпорядженнями Київської міської державної адміністрації та районними в м. Києві державними адміністраціями.
( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 151/3242 від 09.03.2006 )
Заступник міського голови -секретар Київради В.Яловий
Додаток 2
до рішення Київської міської
ради
від 26.09.2002 N 47/207
ПРАВИЛА
паркування транспортних засобів у м. Києві
I. Загальні положення
1.1. Цими Правилами визначається єдиний порядок організації та функціонування платних місць для паркування транспортних засобів на території м. Києва з метою:
- забезпечення належного благоустрою, в тому числі і благоустрою автомобільних доріг;
- збільшення пропускної спроможності проїзних частин вулиць міста (особливо його центральної частини);
- підвищення безпеки дорожнього руху та дисципліни водіїв;
- впорядкування паркування транспортних засобів на вулицях та майданах міста;
- переходу до безготівкової автоматизованої системи оплати за користування місцями паркування;
- посилення контролю та притягнення до адміністративної відповідальності власників транспортних засобів, які порушують Правила паркування;
- підвищення культури паркування;
- підвищення дисципліни сплати збору та послуг за паркування, збільшення фінансових надходжень до міського та районних бюджетів.
1.2. Правила паркування транспортних засобів у м. Києві розроблені відповідно до чинного законодавства та з метою впровадження у системі автоматизованого платного паркування міста єдиної загальноміської політики з питань нормативного регулювання, організації, функціонування, ціноутворення, координації і контролю.
II. Основні терміни, використані в цих Правилах
Паркування автотранспорту - тимчасова стоянка автотранспорту у відведених або спеціально обладнаних місцях для паркування автотранспорту, визначених органами міської влади, без відповідальності за збереження транспортного засобу або з такою відповідальністю, якщо можливе оснащення місць для паркування необхідним обладнанням.
Відведені місця - це місця для паркування транспортних засобів, визначені дорожніми знаками, можуть мати дорожню розмітку і бути оснащені пристроями для контролю часу паркування.
Спеціально обладнані місця - це місця для паркування транспортних засобів, розміщені за межами смуг руху проїжджої частини доріг та обладнані дорожніми знаками, мають розмітку, обладнані спеціальними технічними пристроями (огорожею, в'їзними та виїзними бар'єрами, шлагбаумами, приміщеннями для охоронців тощо), які можна використовувати для запобігання викраденню транспортних засобів.
Спеціально обладнаний майданчик - майданчик, призначений для забезпечення повного зберігання автотранспортних засобів, до яких застосовано примусове переміщення.
Місце для службового платного паркування - спеціально визначене оператором місце для тимчасової стоянки транспортних засобів підприємств, організацій, установ тощо.
Збір за паркування автотранспорту - обов'язкова оплата, яка згідно із законом запроваджується і зупиняється Київською міською радою на території міста Києва та зараховується до його бюджету.
Платники збору за паркування автотранспорту - водії чи відповідні юридичні особи, що паркують транспортні засоби у відведених або спеціально обладнаних для цього місцях.
Паркувальний автомат (паркомат) - лічильник, призначений для обліку часу стоянки автотранспортного засобу, який показує час, до якого сплачено тривалість стоянки транспортного засобу, і забезпечує зворотний облік часу.
Платне автоматизоване паркування - місце для паркування, обладнане паркоматами.
Паркувальний талон, квитанція - платіжні документи, які посвідчують сплату за паркування автотранспорту.
Пластикова чіп-картка, смарт-картка - багаторазові платіжні засоби, які забезпечують оплату вартості паркування транспортних засобів.
Абонементний талон - документ, який дає право на безоплатне паркування транспортного засобу протягом визначеного періоду.
Інвестиційний конкурс (тендер) - визначення на конкурсних засадах іноземного або вітчизняного інвестора, який запропонує кращу інвестиційну програму впровадження автоматизованої системи паркування, що відповідає вимогам, встановленим тендерним комітетом, та гарантує її виконання.
Пристрій блокуючий (блокіратор) - спеціальний механічний пристрій, який встановлюється на колесо автомобіля і перешкоджає його руху.
Блокування - встановлення на колесо автомобіля блокуючого пристрою (блокіратора) на відведених місцях парковки з метою затримки автомобіля.
Розблокування - зняття з колеса автомобіля блокіратора.
Примусове переміщення - переміщення транспортних засобів за допомогою евакуаторів з проїзної частини вулиць, тротуарів та місць паркування на спеціально обладнаний майданчик.
Евакуатор - спеціально обладнаний автомобіль, який використовується для примусового переміщення транспортних засобів.
Оператори (уповноважені організації) - підприємства, визначені міською владою здійснювати організацію і експлуатацію місць платного паркування згідно з діючим порядком.
Резиденти (мешканці будинків, що знаходяться у зонах парковки) - жителі м. Києва, які проживають у будинках, що знаходяться в зонах паркування (до 200 метрів), та які одночасно є водіями транспортних засобів.
Платіж з використанням мобільного терміналу (телефону), далі - М-парковка - оплата за користування місцями паркування шляхом відправки SMS або голосових повідомлень оператору мобільного зв'язку для вирахування коштів з особового (телекомунікаційного) рахунку абонента.
( Розділ II доповнено терміном згідно з Рішенням Київміськради N 145/1979 від 22.08.2007 )
Оператор мобільного зв'язку - юридична особа, яка надає послуги мобільного зв'язку абонентам, одночасно діє на підставі договору субдоручення на збір коштів за послуги паркування автотранспорту, укладеного з оператором телекомунікаційного зв'язку.
( Розділ II доповнено терміном згідно з Рішенням Київміськради N 145/1979 від 22.08.2007 )
Оператор телекомунікаційного зв'язку - юридична особа, яка залучена оператором на конкурсних засадах у встановленому порядку, діє на підставі договору доручення, укладеного з оператором, предметом якого є збір коштів за послуги платного паркування та збір за паркування автотранспорту шляхом використання прогресивних технологій та методів сплати при використанні автоматизованої системи паркування, що надають сучасні телекомунікаційні технології.
( Розділ II доповнено терміном згідно з Рішенням Київміськради N 145/1979 від 22.08.2007 )
III. Організація міських платних місць для паркування
3.1. Платні місця для паркування (майданчики для платного паркування) призначені для тимчасової стоянки транспортного засобу зі стягненням плати за час паркування у відведених або спеціально обладнаних місцях без відповідальності за збереження транспортного засобу або з такою відповідальністю, якщо можливе оснащення місця для паркування необхідним обладнанням.
3.2. Організація місць для платного паркування у м. Києві здійснюється на підставі загальноміської схеми місць для паркування транспортних засобів та проектно-кошторисної документації, які затверджуються у встановленому порядку.
3.3. Загальноміська схема місць для платного паркування доводиться до відома учасників дорожнього руху через засоби масової інформації, а конкретні місця для паркування - шляхом встановлення дорожніх знаків і нанесення дорожньої розмітки згідно з Правилами дорожнього руху.
Розробку схем організації дорожнього руху та розміщення паркувальних дільниць за окремими адресами здійснює Оператор за погодженням з управлінням ДАІ ГУ МВС України в м. Києві, комунальним підприємством "Київдорсервіс", а в випадках необхідності їх розміщення:
- в межах шляхопроводів, на тротуарах (при заниженні їх бардюрного каменя) - з комунальною корпорацією "Київавтодор";
- на вулицях та в районі об'єктів відповідно постійного руху та відвідування осіб, яких охороняють відповідно до чинного законодавства - з Управлінням державної охорони.
( Пункт 3.3 розділу III додатку 2 доповнено частиною другою згідно з Рішенням Київміськради N 216/1090 від 27.11.2003 )
3.4. Забороняється:
3.4.1. Паркування транспортних засобів у заборонених для цього місцях, з порушенням цих Правил, визначених дорожніми знаками.
3.4.2. Організація платних місць паркування на проїжджих частинах вулиць в межах, прилеглих до закладів охорони здоров'я, дитячих дошкільних закладів, загальноосвітніх шкіл та міських кладовищ.
3.5. Паркування автомобілів підприємств, організацій, великих торговельних закладів (ринків, універсамів, універмагів, супермаркетів), розважальних закладів (ресторанів, нічних клубів, казино, барів та ін.) біля свого місця розташування здійснюється на підставі розпорядження Київської міської державної адміністрації та відповідного договору з оператором.
3.6. Створення належних умов для діяльності дипломатичних представництв, консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних організацій на проїжджих частинах вулиць та майданів, в межах фасадної частини будинків, в яких вони розміщені, визначаються за їхніми зверненнями розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) спеціальні місця для безоплатного паркування транспортних засобів.
На інших ділянках вулиць та майданів міста Києва паркування автотранспорту зазначених вище організацій здійснюється на загальних підставах.
3.7. На майданчиках платного паркування 5% місць паркування виділяється для пільгового розміщення транспортних засобів, які позначаються при нанесені дорожньої розмітки або іншими інформаційними покажчиками.
3.8. Режим роботи майданчиків для платного паркування (крім цілодобових) визначається оператором.
В День незалежності України, День Конституції України, День Перемоги, День Києва паркування автотранспорту на місцях для платного паркування (за винятком платних місць для паркування біля міських ринків) здійснюється безкоштовно.
3.9. Контроль за здійсненням платного паркування оператором покладається на Головне управління транспорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
IV. Система управління місцями для платного паркування, координація та контроль
4.1. Система автоматизованого платного паркування включає:
- місця для паркування з дорожньою розміткою та дорожніми знаками;
- автоматизовану систему оплати паркувального часу, яка складається з паркувальних автоматів, що працюють від чіп-карток, безконтактних смарт-карток;
- пластикові чіп-картки, смарт-картки, квитанції, абонементні талони;
- блокіратори, евакуатори, спеціально обладнані майданчики для примусового переміщення автомобілів; пункти для оплати штрафів водіями автотранспортних засобів;
- групу контролерів, які здійснюватимуть контроль за сплатою платниками збору та послуг за парковку;
- працівників УДАІ, які контролюють дотримання Правил паркування, здійснюють разом з оператором функції щодо примусового переміщення транспортних засобів тощо;
- технічну службу з обслуговування паркоматів та автопарку;
- технічну службу, яка забезпечує радіозв'язок з центральним комп'ютером, статистичну обробку даних з паркоматів та штрафних санкцій;
- мережу розповсюдження чіп-карток через магазини, кіоски та інше.
4.2. Організація та експлуатація (тобто, безпосереднє управління) автоматизованої системи платного паркування, облаштування місць для платного паркування, а також здійснення розрахунків з юридичними та фізичними особами за паркування їхнього транспорту покладається на оператора або інших суб'єктів, визначених оператором на конкурсних засадах у встановленому порядку.
4.3. Оператор у своїх діях керується порядком, встановленим Київською міською владою.
4.4. Оператор здійснює, за власний рахунок, оснащення (встановлює паркувальне обладнання, проводить ремонт, облаштовує майданчики для паркування транспортних засобів, проводить монтаж дорожніх знаків тощо), експлуатацію і утримання місць для платного паркування, взаємодіє з працівниками ДАІ, виконує функції примусового переміщення транспортних засобів, блокування коліс та контролю на місцях за повнотою і своєчасністю сплати водіями збору та послуг за паркування.
4.5. Контроль за паркуванням автотранспорту з порушенням вимог чинного законодавства (на тротуарах, зелених зонах, під забороняючими дорожніми знаками тощо) здійснюється працівниками УДАІ ГУ МВС України у м. Києві.
4.6. Контроль за неорганізованим паркуванням автотранспорту на територіях гаражно-будівельних кооперативів, автостоянок та прилеглих до них територіях здійснюється УДАІ ГУ МВС України у м. Києві, Головним управлінням контролю за благоустроєм та зовні нім дизайном м. Києва Київської міської державної адміністрації та Державною податковою адміністрацією у м. Києві.
4.7. Функція контролю за дотриманням оператором та його філіалами податкової дисципліни здійснюється Державною податковою адміністрацією у м. Києві.
4.8. Контроль сплати збору за парковку автомобілів, що належать юридичним та фізичним особам на проїжджих частинах біля своїх офісів, де функціонують місця платного паркування, здійснюється Державною податковою адміністрацією у м. Києві на підставі інформаційних даних оператора та облікових даних УДАІ ГУ МВС України у м. Києві.
V. Форми оплати та порядок розрахунків за користування місцями платного паркування
5.1. Система оплати за користування місцями платного паркування у м. Києві включає безготівкові та готівкові форми розрахунків, а саме:
- квитанції (чеки) на паркування автотранспорту;
- абонементні талони на паркування автотранспорту (місячні, квартальні та ін.);
- безготівкова передоплата за місця для паркування автотранспорту підприємствами, організаціями та установами;
- пластикові чіп-картки, смарт-картки;
- особовий (телекомунікаційний) рахунок;
- інші форми сплати при використанні автоматизованих систем паркування.
( Пункт 5.1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 145/1979 від 22.08.2007 )
5.2. Квитанції (чеки) на паркування автотранспорту, розрахунок за яку здійснюється в готівковій формі власником автомобіля на місці паркування, а також абонементні талони використовуються виключно у місцях, що не обладнані паркувальними автоматами.
5.3. На майданчиках для паркування, де встановлені паркувальні автомати, оплата в межах їхньої дії здійснюється тільки за пластиковими чіп-картками в безготівковій формі.
5.4. Придбання фізичними і юридичними особами абонементних талонів та пластикових чіп-карток, смарт-карток на паркування автотранспорту здійснюється у безготівковій формі або за готівку через мережу торговельних пунктів, розташованих поблизу майданчиків для паркування.
5.5. Квитанції, чеки, абонементні талони, чіп-картки, смарт-картки на паркування надходять в обіг із зазначенням оплаченого часу знаходження транспортного засобу на місці паркування.
5.6. Безготівкова оплата може здійснюватись згідно з укладеним з платником договором, умови якого не можуть суперечити цим Правилам і законодавству України.
5.7. Безготівкова сплата за користування місцями платного паркування може здійснюватись за допомогою мобільного зв'язку шляхом здійснення SMS-платежу або голосового повідомлення-платежу тощо. Зміст платежу полягає у відправленні на короткий номер, визначений оператором мобільного зв'язку, повідомлення про сплату за паркування автотранспорту, що є підтвердженням згоди укласти договір на паркування автотранспортних засобів на визначених у публічній пропозиції умовах та на списання з особистого (телекомунікаційного) рахунку платника суми вартості паркування, визначеної у такій публічній пропозиції.
( Розділ V доповнено пунктом 5.7 згідно з Рішенням Київміськради N 145/1979 від 22.08.2007 )
VI. Тарифи на паркування транспортних засобів
Єдині зональні тарифи на користування місцями для платного паркування на території міста Києва, які включають в себе ставку збору за паркування та плату за послуги платного паркування, абонементні талони в залежності від терміну їх дії, запроваджуються оператором за погодженням з Головним управлінням з питань цінової політики виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
( Абзац 1 розділу 6 в редакції Рішення Київміськради N 930/1591 від 26.06.2007 )
6.1. Ставка збору за парковку.
6.1.1. Збір за парковку встановлюється з розрахунку за 1 годину паркування у таких розмірах:
- 3% від неоподатковуваного мінімуму доходів громадян - у спеціально обладнаних місцях;
- 1% від неоподатковуваного мінімуму доходів громадян - у відведених місцях.
6.1.2. Паркування автотранспорту терміном до 5 хвилин здійснюється безкоштовно.
6.1.3. Після закінчення оплаченого часу знаходження транспортного засобу на майданчику для паркування допускається безкоштовна пільгова стоянка протягом 5 хвилин для того, щоб водій сплатив або забрав транспортний засіб з місця парковки.
6.1.4. Збір за паркування надходить у повному обсязі до районного бюджету.
6.1.5. Збір за паркування перераховується оператором до 20 числа місяця, наступного за звітним, до районних бюджетів.
6.1.6. За несвоєчасне перерахування збору оператор сплачує фінансові санкції та пеню відповідно до чинного законодавства.
6.2. Плата за послуги паркування:
6.2.1. Є платою за утримання та обслуговування місць для платного паркування (встановлення та експлуатації паркувальних автоматів, дорожніх знаків, табличок, нанесення дорожньої розмітки, прибирання території тощо).
6.2.2. Стягується з юридичних та фізичних осіб за кожну годину парковки згідно із затвердженою калькуляцією витрат оператора з експлуатації одного місця парковки.
Калькуляція повинна відповідати умовам цих Правил та іншим нормативним документам, які регулюють діяльність з експлуатації парковок.
6.2.3. Сплачується водіями на місцях для платного паркування одночасно зі збором за парковку з отриманням єдиного платіжного документа про сплату (чек, квитанція, пластикова чіп-картка, смарт-картка тощо).
6.2.4. Може стягуватися як готівкою, так і у безготівковій формі.
6.3. Для мешканців жилих будинків (резидентів), що прилеглі до місць платного паркування, встановлюється пільговий тариф.
VII. Блокування коліс транспортних засобів на відведених місцях для паркування
7.1. Блокування коліс транспортних засобів застосовується, якщо:
- водії припаркованих транспортних засобів не сплатили місцевий збір та послуги за паркування;
- місцевий збір та послуги за паркування сплачені не в повному обсязі або з порушенням порядку оплати;
- прострочено час дозволеного (сплаченого) паркування;
- порушено режим роботи місць платного паркування.
7.2. Блокування (розблокування) коліс транспортних засобів, водії яких порушили Правила паркування, здійснюється оператором.
7.3. Блокування здійснюється шляхом встановлення на будь-яке колесо транспортного засобу блокуючого пристрою (блокіратора).
7.4. Оператором, який здійснює блокування, складається акт про блокування (затвердженої форми).
Акт складається у 2-х примірниках і містить:
- дані оператора, який встановлює блокіратор;
- ім'я, прізвище та особистий підпис оператора, який здійснює блокування;
- координати оператора, до якого треба звернутись для зняття блокіратора;
- час і причину встановлення блокіратора.
Один примірник акта розміщується на видному місці на транспортному засобі, другий - залишається у оператора.
7.5. Розблокування транспортного засобу здійснюється за умови повної сплати водієм збору та послуг за паркування і виконані роботи з блокування і розблокування коліс у розмірах, визначених та затверджених у встановленому порядку.
У разі відмови водія від сплати зазначених вище коштів оператор в присутності понятих складає акт про порушення водієм встановленого порядку паркування, вказує розмір збору та послуг за паркування, виконані роботи з блокування та розблокування транспортного засобу, після цього проводиться розблокування коліс. Акт направляється до суду для стягнення зазначених вище коштів з порушника в примусовому порядку.
7.6. Оплата робіт з блокування (розблокування) коліс транспортних засобів:
7.6.1. Особи, які порушили Правила паркування і до транспортних засобів яких застосовані заходи з блокування коліс, повинні сплатити за послуги паркування, роботи з блокування і розблокування, штраф, пеню у повному обсязі.
У разі відмови від оплати зазначених послуг та робіт їх розмір стягується в судовому порядку відповідно до законодавства України.
7.6.2. Сплата за роботи з блокування (розблокування) коліс транспортних засобів не звільняє власників транспортних засобів від сплати послуг за паркування.
7.6.3. Роботи з блокування (розблокування) коліс транспортних засобів сплачуються власником транспортного засобу або особою, яка має право на користування транспортним засобом.
Оплата здійснюється:
- шляхом перерахування коштів через установи спеціалізованих банків і Ощадного банку України на рахунок оператора, що надає послуги паркування, виконує роботи з блокування (розблокування) коліс транспортних засобів;
- шляхом готівкового розрахунку з працівником оператора, який здійснює зазначені роботи, з оформленням розрахунку у встановленому порядку (касовий чек, квитанція суворої звітності про оплату робіт та послуг, журнал (книга) обліку квитанцій, зареєстрована у відповідному податковому органі, зберігання у встановленому порядку корінців квитанцій про сплату звітних документів для перевірки та контролю тощо).
7.6.4. Тарифи на платні послуги з блокування (розблокування) коліс автотранспортних засобів узгоджуються з управлінням з питань цінової політики Київської міської державної адміністрації за поданням оператора.
7.6.5. Тарифи на послуги можуть бути переглянуті у разі зміни курсу національної валюти, встановленого Національним банком України, рішеннями Уряду щодо індексації платежів, росту інфляції тощо.
7.7. Матеріальну відповідальність за можливі механічні пошкодження транспортних засобів при блокуванні (розблокуванні) коліс згідно з чинним законодавством несе оператор.
VIII. Примусове переміщення транспортних засобів
( Пункт 8.1 розділк 8 виключено згідно з Рішенням Київміськради N 622/782 від 10.07.2003 )
8.2. Примусове переміщення транспортного засобу на спеціально обладнаний майданчик здійснює структурний підрозділ комунального підприємства "Київтранспарксервіс" (далі - Оператор) за допомогою спеціальних технічних пристроїв автомобілями-евакуаторами.
8.3. Порядок виявлення та документування допущеного правопорушення, огляду, вилучення, переміщення транспортного засобу на спеціально обладнаний майданчик, його зберігання та видачі, притягнення правопорушника до відповідальності визначається законодавством України та відомчими нормативними документами.
8.4. Вилучені транспортні засоби утримуються на спеціально обладнаних майданчиках згідно з Правилами зберігання транспортних засобів на автостоянках, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.96 N 115.
8.5. Оплата робіт з примусового переміщення, зберігання вилучених транспортних засобів здійснюється їх власниками чи особами, які керували ними на той час, відповідно до затверджених Оператором тарифів, погоджених з Головним управлінням з питань цінової політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
8.6. У разі якщо транспортний засіб не затребуваний його власником або уповноваженою ним особою із спеціально обладнаного майданчика протягом шести місяців з дня вилучення, він може бути реалізований відповідно до вимог законодавства. При реалізації транспортного засобу відшкодовуються всі витрати, пов'язані з його транспортуванням та зберіганням.
8.7. Матеріальну відповідальність за цілісність та збереження вилучених транспортних засобів при транспортуванні та утриманні їх на спеціально облаштованих майданчиках несе Оператор, який безпосередньо здійснює зазначені роботи.
8.8. Примусове переміщення транспортних засобів не здійснюється у святкові та вихідні дні, крім залишених водіями транспортних засобів на вулично-шляховій мережі з порушеннями правил зупинки і стоянки біля міських ринків.
( Розділ VIII в редакції Рішення Київміськради N 331/3165 від 22.08.2007 )
IX. Звітність
9.1. Оператор надає щоквартально за встановленою формою звіт про свою діяльність у податкові інспекції за місцем реєстрації.
9.2. За несвоєчасне надання звіту до оператора застосовуються фінансові санкції згідно з чинним законодавством.
X. Пільги при користуванні місцями для платного паркування
10.1. Правом безкоштовного паркування користуються:
- спеціальний автотранспорт із службовими державними номерними знаками під час виконання прямих службових обов'язків у зоні місць для платного паркування (МВС, СБУ, пожежної охорони, швидкої допомоги, аварійний спецтранспорт міських комунальних служб тощо);
- інваліди війни, інваліди з дитинства та інваліди внаслідок загального захворювання.
( Частина 2 пункту 10.1 розділу 10 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 622/782 від 10.07.2003 )
10.2. Пільгами при користуванні місцями платного паркування користуються:
- ветерани Великої Вітчизняної та інших локальних воєн, а також громадяни, що користуються пільгами згідно з чинним законодавством України;
- мешканці будинків, прилеглих до паркувальних майданчиків, при умові, якщо в межах 200 метрів від будинку стоянка транспортних засобів неможлива або заборонена, крім як на території платної парковки.
10.3. Питання пільгового паркування службового автотранспорту центральних та місцевих органів влади та інших бюджетних організацій вирішується окремо виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) за погодженням з постійними комісіями Київради у встановленому порядку.
XI. Повноваження та обов'язки суб'єктів паркувальної діяльності на території міста Києва
11.1. Виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація):
- затверджує загальноміську схему місць для платного паркування транспортних засобів;
- забезпечує ознайомлення власників транспортних засобів з порядком користування місцями для платного паркування через засоби масової інформації;
- контролює, координує і узгоджує роботу з усіма учасниками діяльності системи платного паркування.
11.2. УДАІ ГУ МВС України у м. Києві:
- узгоджує схеми паркування транспорту;
- контролює виконання встановлених у м. Києві Правил паркування транспорту у межах своєї компетенції;
- накладає у межах своєї компетенції адміністративні стягнення за порушення законодавства у сфері паркування;
- приймає рішення про тимчасове затримання номерних знаків чи примусове переміщення транспортного засобу при виявленні фактів порушень встановлених правил зупинки і стоянки транспортних засобів в м. Києві.
11.3. Оператор:
- здійснює координацію та контроль за експлуатацією місць для платного паркування;