• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві

Київська міська рада | Рішення від 28.02.2013 № 63/9120 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення
  • Дата: 28.02.2013
  • Номер: 63/9120
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення
  • Дата: 28.02.2013
  • Номер: 63/9120
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
XI сесія VI скликання
РІШЕННЯ
28.02.2013 року N 63/9120
( Рішення втратило чинність згідно з рішенням Київської міської ради N 241/2463 від 20.04.2017 р. )
Про Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві
( Із змінами, внесеними рішенням Київської міської ради N 195/1060 від 04.03.2015 р. )( Додатково див. постанову Окружного адміністративного суду міста Києвавід 27 грудня 2013 року )
Відповідно до Земельного кодексу України, законів України "Про оренду землі", "Про Державний земельний кадастр", "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності", "Про землеустрій", "Про оцінку земель", "Про державну експертизу землевпорядної документації", "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" та інших законодавчих актів України", "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою та землеоціночних робіт", "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури відведення земельних ділянок та зміни їх цільового призначення", "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності", "Про адміністративні послуги", "Про захист персональних даних", "Про столицю України - місто-герой Київ", "Про місцеве самоврядування в Україні", з метою визначення порядку передачі (надання) земельних ділянок в користування або у власність із земель комунальної власності Київська міська рада
вирішила:
1. Затвердити Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві згідно з додатком 1 до цього рішення.
2. Затвердити форми таких клопотань:
- клопотання про погодження місця розташування об'єкта згідно з додатком 2 до цього рішення;
- клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою згідно з додатком 3 до цього рішення;
- клопотання про надання дозволу на передачу земельної ділянки (її частини) в суборенду згідно з додатком 4 до цього рішення;
- клопотання (лист-повідомлення) про поновлення договору оренди земельної ділянки згідно з додатком 5 до цього рішення.
3. Визнати такими, що втратили чинність, рішення Київської міської ради згідно з додатком N 6 до цього рішення.
4. Покласти на Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) такі функції з реалізації повноважень Київської міської ради:
4.1. Організація здійснення землеустрою, організація і здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності територіальної громади міста Києва при проведенні землеустрою.
4.2. Здійснення в установленому законодавством порядку заходів щодо державної реєстрації земельних ділянок комунальної власності територіальної громади міста Києва в Державному земельному кадастрі.
4.3. Здійснення в установленому законодавством порядку заходів щодо реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки територіальної громади міста Києва.
4.4. Здійснення в установленому законодавством порядку інформаційної взаємодії з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, та його територіальним органом у місті Києві при веденні Державного земельного кадастру та здійсненні Київською міською радою повноважень у галузі регулювання земельних відносин.
4.5. Узгодження із юридичними і фізичними особами істотних умов договорів оренди земельних ділянок та договорів про поновлення договорів оренди земельних ділянок, які укладаються на підставі відповідних рішень Київської міської ради.
4.6. Підготовка та видача розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності під час узгодження істотних умов договорів оренди земельних ділянок та додаткових угод про поновлення договорів оренди земельних ділянок (у разі зміни розміру орендної плати при поновленні договору), які укладаються з юридичними і фізичними особами на підставі відповідних рішень Київської міської ради, підписання цього розрахунку директором департаменту та скріплення його печаткою департаменту.
5. Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації):
5.1. Забезпечити облік та зберігання других примірників договорів оренди земельних ділянок, орендодавцем яких є Київська міська рада і право оренди яких зареєстровано в установленому законом порядку.
5.2. Забезпечити в установленому законом порядку надання державним реєстраторам прав на нерухоме майно за їх запитами, зробленими під час проведення реєстрації прав на земельні ділянки, інформації (довідки, копії документів тощо) про документи, що посвідчують право власності, постійного користування чи оренди земельних ділянок, які в установленому порядку зареєстровані Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) до 01.01.2013.
5.3. З метою організації здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності при проведенні землеустрою забезпечити ведення міського земельного кадастру на основі створеної за кошти міського бюджету автоматизованої системи - програмного комплексу "Кадастр", на базі якої виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) здійснювалось ведення Державного земельного кадастру в місті Києві.
5.4. Забезпечити в установленому законодавством порядку вжиття заходів щодо здійснення органами державної реєстрації прав або нотаріусом як спеціальним суб'єктом, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, реєстрації права оренди земельних ділянок комунальної власності територіальної громади міста Києва, що передаються фізичним і юридичним особам в оренду на підставі відповідних договорів оренди землі.
5.5. Забезпечити зберігання в Департаменті земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) оригіналів документації із землеустрою, затвердженої та/або розглянутої Київської міською радою, із дотриманням вимог рішення Київської міської ради від 27.11.2008 N 658/658 "Про питання зберігання документації із землеустрою".
5.6. Забезпечити відповідно до рішення Київської міської ради від 29.10.2009 N 534/2603 "Про питання зберігання документів, що посвідчують право власності та право користування земельними ділянками в м. Києві" зберігання других примірників державних актів на право власності на земельні ділянки, державних актів на право постійного користування земельними ділянками та договорів оренди земельних ділянок, зареєстрованих і виданих Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) до 01.01.2013 на підставі статті 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
6. Встановити, що надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації в Державному земельному кадастрі земельних ділянок державної власності, визначених пунктами 4 і 6 прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо розмежування земель державної та комунальної власності", а також затвердження зазначеної документації із землеустрою здійснюється Київською міською радою в порядку, затвердженому цим рішенням.
7. Рішення Київської міської ради, згоди Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради чи їх доручення (резолюції Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради), які надані у порядку, що діяв на час їх надання, є підставою (згодою, дозволом) для подальшого розроблення, розгляду, погодження, затвердження документації із землеустрою, приведення її у відповідність до чинного законодавства та прийняття рішень Київської міської ради про надання у користування або у власність цих земельних ділянок, а також реєстрації таких земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.
8. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, погоджені комісією з розгляду питань, пов'язаних із погодженням документації із землеустрою, до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури відведення земельних ділянок та зміни їх цільового призначення", але не затверджені Київською міською радою до 01.01.2013, розглядаються Київською міською радою після державної реєстрації таких земельних ділянок в порядку, встановленому Законом України "Про Державний земельний кадастр".
9. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, розроблені на підставі дозволів Київської міської ради, підписаних Київським міським головою або заступником міського голови - секретарем Київради, але не погоджені комісією з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури відведення земельних ділянок та зміни їх цільового призначення", розглядаються Київською міською радою після їх погодження та державної реєстрації таких земельних ділянок в порядку, встановленому Земельним кодексом України та Законом України "Про Державний земельний кадастр".
10. Клопотання юридичних і фізичних осіб щодо надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, подані та зареєстровані до моменту набрання чинності цим рішенням, але по яких Київською міською радою не прийняті рішення про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, розглядаються відповідно до Тимчасового порядку, затвердженого пунктом 1 цього рішення.
11. Поновлення договорів оренди земельних ділянок, терміни дії яких закінчилися та ці ділянки не зареєстровані в Державному земельному кадастрі, здійснюється після державної реєстрації таких земельних ділянок в Державному земельному кадастрі відповідно до закону. У такому разі дозволом на розроблення технічної документації із встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) є рішення Київської міської ради, на підставі якого укладався договір оренди земельної ділянки, строк дії якого закінчився, або доручення Київського міського голови чи заступника міського голови - секретаря Київради на розроблення зазначеної технічної документації із землеустрою.
( пункт 11 із змінами, внесеними згідно з рішенням Київської міської ради N 195/1060 від 04.03.2015 р. )
12. Пункт 12 виключено
( згідно з рішенням Київської міської ради N 195/1060 від 04.03.2015 р. )
13. Передати Державному агентству земельних ресурсів України копію технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва, в тому числі нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення в межах міста Києва, затвердженої рішенням Київської міської ради від 26.07.2007 N 43/1877 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва та Порядку її визначення".
Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) забезпечити у п'ятиденний строк з дня офіційного оприлюднення цього рішення передачу за актом приймання-передачі копії зазначеної технічної документації Державному агентству земельних ресурсів України.
14. Після прийняття та набрання чинності Законом України про перелік адміністративних послуг Тимчасовий порядок, затверджений пунктом 1 цього рішення, підлягає приведенню у відповідність до вимог такого закону.
15. Пункт 15 виключено
( згідно з рішенням Київської міської ради N 195/1060 від 04.03.2015 р. )
16. Офіційно оприлюднити це рішення у газеті Київської міської ради "Хрещатик".
17. Це рішення набуває чинності з дня його офіційного оприлюднення.
18. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань земельних відносин, містобудування та архітектури.
Заступник міського голови-секретар КиїврадиГ. Герега
Додаток 1
до рішення Київської міської ради
28.02.2013 N 63/9120
(у редакції рішення Київської міської ради
04.03.2015 N 195/1060)
ПОРЯДОК
передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві (далі - Порядок)
Розділ 1. Загальні положення
Стаття 1. Визначення термінів
У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку - витяг з Державного земельного кадастру, виданий територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера, складовою частиною якого є кадастровий план земельної ділянки;
витяг з міського земельного кадастру - текстово-графічний витяг з міського земельного кадастру, що відображає місцезнаходження та межі об'єктів землеустрою та/або земельних ділянок;
витяг з містобудівного кадастру - документ, виданий безкоштовно службою містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), що містить запитувані споживачем офіційні відомості з містобудівного кадастру, які характеризують чинні на певній території містобудівні регламенти та інші умови провадження містобудівної діяльності, містобудівні умови та обмеження, а також (у разі наявності) вимоги та обмеження щодо використання земельних ділянок і розташованих на них об'єктів нерухомості, викопіювання з містобудівної документації та інші довідкові відомості з інформаційних ресурсів містобудівного кадастру;
державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру територіальним органом у місті Києві центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, відомостей про сформовану земельну ділянку в порядку, встановленому Законом України "Про Державний земельний кадастр", підтвердженням чого є витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку;
дозвіл Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою - підписаний за результатами розгляду клопотань фізичних та юридичних осіб Київським міським головою або заступником міського голови - секретарем Київради на підставі рішення (у формі протоколу) постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування дозвіл на розроблення документації із землеустрою, або у встановлених цим Порядком випадках рішення (у формі протоколу) постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування, архітектури і землекористування, а також доручення Київського міського голови чи заступника міського голови - секретаря Київради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); невід'ємною частиною дозволу є додаток з планом-схемою, виконаний у відповідному масштабі, із зазначенням орієнтовних меж, площі і місця розташування земельної ділянки, її проектного цільового призначення та облікового коду у міському земельному кадастрі, який підписаний директором або заступником директора Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) згідно з розподілом обов'язків;
дозвіл Київської міської ради на передачу земельної ділянки в суборенду - рішення Київської міської ради про надання орендарю згоди на передачу земельної ділянки або її частини в суборенду іншій особі, який надається у разі відсутності в рішенні Київської міської ради про передачу земельної ділянки в оренду та в договорі оренди земельної ділянки пункту (умов договору) про право передачі земельної ділянки в суборенду без прийняття на це окремого рішення Київської міської ради;
дозвільний центр - створений в установленому Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" порядку орган, в якому представники місцевих дозвільних органів та державний адміністратор діють за принципом організаційної єдності щодо видачі документів дозвільного характеру, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання документів дозвільного характеру та який є складовою частиною центру надання адміністративних послуг, що створюється відповідно до Закону України "Про адміністративні послуги";
електронний файл - електронний файл уніфікованої форми для обміну інформацією, що містить відомості про результати робіт із землеустрою у форматі та згідно з вимогами, визначеними Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 N 1051 "Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру" (далі - Порядок ведення Державного земельного кадастру);
завдання на проектування - документ, виданий Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на звернення зацікавленої особи або визначеного нею розробника документації із землеустрою, який складається з текстово-графічної інформації, що має враховуватись при розробленні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а також в інших, передбачених цим Порядком випадках, невід'ємною частиною якого є додаток з планом-схемою, виконаний у відповідному масштабі, із зазначенням орієнтовних меж, площі і місця розташування земельної ділянки, її проектного цільового призначення та облікового коду у міському земельному кадастрі;
зацікавлена особа - фізична або юридична особа, яка зацікавлена в одержанні земельної ділянки в користування або безоплатно у власність згідно з законодавством України;
згода (дозвіл) Київської міської ради на поділ чи об'єднання земельних ділянок - доручення Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу (об'єднання) земельних ділянок, надане на підставі клопотання землекористувача про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо поділу (об'єднання) раніше сформованих земельних ділянок без зміни їх цільового призначення;
земельна ділянка - частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами;
землекористувач - юридична або фізична особа, яка відповідно до законодавства оформила право користування земельною ділянкою;
зміна виду використання земельної ділянки - зміна виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення), що визначається землекористувачем самостійно і змінюється відповідно до цього Порядку та в межах вимог, встановлених законом, до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою;
кадастрова справа - справа, сформована на підставі клопотань зацікавлених осіб щодо передачі (надання) земельних ділянок та доданих зацікавленими особами до клопотань документів, дозволу Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою, містить оригінал розробленої документації із землеустрою з матеріалами її погодження, а також інші документи щодо передачі (надання) земельної ділянки; реєстраційний номер кадастрової справи є одночасно її реєстраційним номером у Департаменті земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент земельних ресурсів);
контроль при проведенні землеустрою - здійснення Департаментом земельних ресурсів контролю за використанням та охороною земель комунальної власності при проведенні землеустрою щодо відповідності розробленої документації із землеустрою технічній документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва, програмі використання та охорони земель міста Києва та іншим міським програмам у сфері охорони і використання земель, затвердженим відповідними рішеннями Київської міської ради, а також даним міського земельного кадастру;
міський земельний кадастр - електронна база даних, що відображає черговий стан використання та охорони земель міста на основі автоматизованої системи - програмного комплексу "Кадастр" (далі - ПК "Кадастр"), яка ведеться Департаментом земельних ресурсів, зокрема з метою організації здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності при проведенні землеустрою;
об'єкт землеустрою - земельна ділянка, щодо якої зацікавленій особі надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування нової земельної ділянки або на підставі якої здійснюється передача (надання) земельної ділянки без формування земельної ділянки та зміни її цільового призначення;
приймальня Київради з земельних питань - приймальня Київської міської ради, відповідальна за реєстрацію клопотань (заяв) та документообіг справ-клопотань, кадастрових справ щодо отримання дозволів на розроблення документації із землеустрою, рішень Київської міської ради щодо передачі земельних ділянок у власність чи користування, поновлення чи внесення змін до договорів оренди земельних ділянок та інших документів у випадках, встановлених цим Порядком;
проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки - вид документації із землеустрою, яка розробляється у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання) або зміни цільового призначення земельної ділянки та включає:
- завдання на розроблення проекту землеустрою;
- пояснювальну записку;
- копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
- дозвіл Київської міської ради про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
- письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду;
- довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями;
- матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки);
- відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки);
- копії правовстановлюючих документів на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці (за наявності таких об'єктів);
- розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом);
- розрахунок розміру збитків землевласників та землекористувачів (у випадках, передбачених законом);
- акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки);
- акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки);
- перелік обмежень у використанні земельних ділянок;
- викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки);
- кадастровий план земельної ділянки;
- матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки);
- матеріали погодження проекту землеустрою;
реєстрація клопотань (заяв) - реєстрація приймальнею Київради з земельних питань клопотань про погодження місця розташування об'єкта, про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою або заяв на одержання документа дозвільного характеру в ПК "Кадастр" шляхом внесення до нього відомостей про зацікавлену особу, що звернулась з відповідним клопотанням (заявою), про місце розташування, розміри та межі об'єкта землеустрою, а також присвоєння такому клопотанню (заяві) і відповідній справі-клопотанню або кадастровій справі реєстраційного номера та присвоєння реєстраційно-облікового коду об'єкта землеустрою в ПК "Кадастр";
справа-клопотання - справа, сформована на підставі клопотання зацікавленої особи про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, містить дозвіл Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою, реєстраційний номер справи-клопотання є одночасно її реєстраційним номером у Департаменті земельних ресурсів;
технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - вид документації із землеустрою, яка складається з текстової і графічної частин та розробляється у разі передачі (надання) в користування (власність) сформованої земельної ділянки без зміни її меж та цільового призначення, яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі, але право комунальної власності територіальної громади міста Києва на яку не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а також у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки, на якій розташований житловий будинок, право власності на який зареєстровано, але право власності (користування) на земельну ділянку не зареєстровано;
технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюється право суборенди, - вид документації із землеустрою, яка складається з текстової і графічної частин та розробляється з метою передачі орендарем частини земельної ділянки в суборенду, а також у встановлених цим Порядком випадках з метою одержання орендарем згоди Київської міської ради на передачу частини земельної ділянки в суборенду іншій особі та визначає встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюється право суборенди, відомості про які відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" підлягають реєстрації в Державному земельному кадастрі до здійснення державної реєстрації права суборенди в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та включає:
- пояснювальну записку;
- технічне завдання на складання документації, затверджене замовником документації;
- кадастровий план земельної ділянки із зазначенням меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту;
- матеріали польових геодезичних робіт;
- копії документів, що є підставою для виникнення прав суборенди, сервітуту;
технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок - вид документації із землеустрою, яка складається з текстової і графічної частин та розробляється у разі формування нової земельної ділянки шляхом поділу чи об'єднання землекористувачем раніше сформованих земельних ділянок, що перебувають в його користуванні, без зміни їх цільового призначення та включає:
- пояснювальну записку;
- технічне завдання на складання документації, затверджене замовником документації;
- кадастрові плани земельних ділянок, які об'єднуються в одну земельну ділянку, або частини земельної ділянки, яка виділяється в окрему земельну ділянку;
- матеріали польових геодезичних робіт;
- акт приймання-передачі межових знаків на зберігання при поділі земельної ділянки по межі поділу;
- перелік обтяжень прав на земельну ділянку, обмежень на її використання та наявні земельні сервітути;
нотаріально посвідчена згода на поділ чи об'єднання земельної ділянки заставодержателів, користувачів земельної ділянки (у разі перебування земельної ділянки в заставі, користуванні);
- згоду власника земельної ділянки на поділ чи об'єднання земельних ділянок користувачем (крім випадків поділу земельної ділянки у зв'язку з набуттям права власності на житловий будинок, розташований на ній);
технічне забезпечення ПК "Кадастр" - технічне і технологічне супроводження ПК "Кадастр", в тому числі перевірка електронного файла на відповідність документації із землеустрою в паперовій формі даним міського земельного кадастру, а також формування інформації в електронному вигляді з метою включення до міського земельного кадастру для організації і здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності при проведенні землеустрою, підготовка та видача витягів з міського земельного кадастру;
формування земельної ділянки - визначення на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або технічної документації із землеустрою щодо поділу (об'єднання) земельних ділянок площі, меж та цільового призначення (крім поділу чи об'єднання), правового режиму, в тому числі видів її використання і обмежень у використанні земельної ділянки та здійснення її державної реєстрації;
цільове призначення земельної ділянки - віднесення рішенням Київської міської ради про передачу земельної ділянки у власність чи користування такої земельної ділянки до тієї чи іншої категорії земель, визначеної на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку з метою використання земельної ділянки за її призначенням.
Стаття 2. Завдання та сфера дії Порядку передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві
1. Порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві (далі - Порядок) з метою вирішення питань реалізації права на землю фізичними та юридичними особами визначає загальні положення і встановлює особливості та процедуру надання в постійне користування, передачі в оренду та у власність земельних ділянок із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва, процедуру поділу чи об'єднання земельних ділянок комунальної власності, передачі в суборенду та поновлення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності, а також визначає засади організації здійснення землеустрою, організації і здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності при проведенні землеустрою, координації діяльності місцевих органів земельних ресурсів.
2. Цей Порядок розроблено відповідно до вимог Конституції України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Водного кодексу України, законів України "Про оренду землі", "Про Державний земельний кадастр", "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності", "Про землеустрій", "Про оцінку земель", "Про державну експертизу землевпорядної документації", "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" та інших законодавчих актів України", "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою та землеоціночних робіт", "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури відведення земельних ділянок та зміни їх цільового призначення", "Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності", "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності", "Про адміністративні послуги", "Про захист персональних даних", "Про столицю України - місто-герой Київ", "Про місцеве самоврядування в Україні".
3. Дія цього Порядку поширюється на випадки надання (передачі) Київською міською радою земельних ділянок із земель комунальної власності:
а) в постійне користування:
підприємствам, установам та організаціям, що належать до комунальної власності, а також підприємствам, установам та організаціям, що належать до державної власності, з одночасною передачею земельних ділянок комунальної власності у державну власність;
громадським організаціям інвалідів України, їх підприємствам (об'єднанням), установам та організаціям;
релігійним організаціям України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їхньої діяльності;
публічному акціонерному товариству залізничного транспорту загального користування, утвореному відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування";
підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління багатоквартирними житловими будинками та належними до них будівлями і спорудами державної або комунальної власності;
іншим суб'єктам земельних відносин у випадках, встановлених законом;
б) в оренду без проведення земельних торгів у разі:
розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;
використання земельних ділянок для потреб, пов'язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (ліцензій);
використання релігійними організаціями, які легалізовані в Україні, земельних ділянок під культовими будівлями;
будівництва об'єктів, що в повному обсязі здійснюється за кошти державного та місцевих бюджетів;
надання земельних ділянок державним та комунальним підприємствам, бюджетним установам, а також господарським товариствам, у статутному капіталі яких державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 60 відсотків;
надання земельних ділянок підприємствам, установам і громадським організаціям у сфері культури і мистецтв (у тому числі національним творчим спілкам та їхнім членам) під творчі майстерні;
надання земельних ділянок в оренду для реконструкції кварталів застарілої забудови, для будівництва соціального та доступного житла, якщо конкурс на його будівництво вже проведено;
розміщення іноземних дипломатичних представництв та консульських установ, представництв міжнародних організацій згідно з міжнародними договорами України;
надання земельної ділянки, викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності, для забезпечення таких потреб;
надання земельних ділянок для потреб приватного партнера в рамках державно-приватного партнерства відповідно до закону;
надання земельної ділянки замість (взамін) викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності та повернення такої земельної ділянки колишньому власнику чи його спадкоємцю (правонаступнику), у разі якщо така потреба відпала;
будівництва, обслуговування та ремонту об'єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об'єктів зв'язку та дорожнього господарства (крім об'єктів дорожнього сервісу);
створення озеленених територій загального користування;
будівництва об'єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (сміттєпереробних об'єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд);
передачі громадянам земельних ділянок для ведення садівництва, будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів;
надання земельних ділянок особам взамін тих, що були викуплені (примусово відчужені) для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції;
поновлення договорів оренди землі;
використання земельних ділянок для здійснення концесійної діяльності;
передачі в оренду, концесію майнових комплексів або нерухомого майна, розташованого на земельних ділянках комунальної власності;
надання в оренду земельних ділянок індустріальних парків керівним компаніям цих індустріальних парків;
в інших випадках, визначених законом;
в) безоплатно у власність громадянам, а також у разі приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян, для:
будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки);
будівництва індивідуальних гаражів; індивідуального дачного будівництва; ведення садівництва;
г) безоплатно у власність юридичним особам:
житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам для житлового і гаражного будівництва;
садівницьким товариствам земель загального користування (земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами та іншими об'єктами загального користування);
дачним кооперативам земель загального користування (земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами загального користування);
об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків для експлуатації і обслуговування розташованих на земельних ділянках багатоквартирних житлових будинків, а також будівель, споруд та прибудинкової території, що належать їм;
в інших випадках, визначених законодавством.
4. Земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна, що перебувають у комунальній власності, передаються підприємствам, установам та організаціям, що належать до комунальної власності, лише на праві постійного користування, якщо інше не передбачено законодавством.
Земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна, передані з комунальної власності до державної власності, передаються підприємствам, установам та організаціям, що належать до державної власності, на праві постійного користування з одночасною передачею земельної ділянки комунальної власності у державну власність, якщо інше не передбачено законодавством.
5. Клопотання про погодження місця розташування об'єкта, про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою (проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), крім клопотань громадян щодо передачі земельних ділянок в оренду або безоплатно у власність у межах норм безоплатної передачі (приватизації) земельних ділянок, якщо інше не передбачено цим Порядком, подаються до Київської міської ради через приймальню Київської міської ради з земельних питань (далі - приймальня Київради з земельних питань).
6. Реєстрацію клопотань, зазначених у частині п'ятій цієї статті та у інших встановлених цим Порядком випадках, формування відповідних справ-клопотань та реєстрацію їх передачі до Київської міської ради приймальня Київради з земельних питань здійснює за допомогою технічних засобів ПК "Кадастр" та забезпечує їх одночасне оприлюднення на офіційному веб-сайті Київради (www.kmr.gov.ua).
7. Матеріально-технічне забезпечення приймальні Київради з земельних питань покладається на Департамент земельних ресурсів.
8. Технічне забезпечення ПК "Кадастр" здійснює комунальне підприємство, підпорядковане Департаменту земельних ресурсів.
9. Заяви суб'єктів господарювання на одержання документів дозвільного характеру (рішення Київської міської ради про передачу у власність, надання у постійне користування або в оренду земельних ділянок) подаються до Київської міської ради за формою, встановленою Кабінетом Міністрів України, через дозвільний центр, який є складовою частиною центру надання адміністративних послуг (далі - Дозвільний центр).
10. Дозвільний центр у день реєстрації заяви на одержання документів дозвільного характеру або протягом наступного робочого дня передає заяву з доданими до неї документами до приймальні Київради з земельних питань.
11. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральному плані міста, планах зонування та детальних планах територій.
12. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов'язковий для врахування під час розроблення документації із землеустрою.
13. Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території, забороняється, якщо інше не передбачено законодавством.
14. У разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", передача (надання) земельних ділянок із земель комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється, якщо інше не передбачено законодавством.
15. У разі набуття зацікавленою особою права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, яка перебуває в користуванні іншої особи, оформлення прав на відповідну земельну ділянку здійснюється з урахуванням положень статей 79-1, 116, 120 Земельного кодексу України.
Стаття 3. Підстави для передачі (надання) земельних ділянок у користування
1. Передача земельних ділянок в оренду або надання їх у постійне користування здійснюється відповідно до рішення Київської міської ради, яке приймається на підставі відповідної документації із землеустрою, крім випадків, коли відповідно до законодавства та цього Порядку передача в оренду або надання у постійне користування земельної ділянки здійснюється без складання документації із землеустрою.
2. Передача земельних ділянок в оренду або надання їх у постійне користування на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки здійснюється у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання) або передачі (надання) земельної ділянки із зміною її цільового призначення.
3. Передача земельних ділянок в оренду або надання їх у постійне користування на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється у разі передачі (надання) в користування сформованої земельної ділянки без зміни її меж та цільового призначення, яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", в тому числі шляхом перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку з книг записів реєстрації державних актів на право власності на землю, на право постійного користування землею та договорів оренди землі, але право комунальної власності територіальної громади міста Києва на яку не зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
4. Передача земельних ділянок в оренду із внесенням змін до договорів оренди земельних ділянок або надання їх у постійне користування на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу чи об'єднання земельних ділянок здійснюється у разі формування нових земельних ділянок шляхом поділу та/або об'єднання землекористувачем раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають в його користуванні.
5. Без складення документації із землеустрою здійснюється передача в оренду (у власність) або надання у постійне користування земельної ділянки без зміни її меж та цільового призначення, яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та право комунальної власності територіальної громади міста Києва на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
6. Передача орендарем частини земельної ділянки в суборенду здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюється право суборенди, а у разі якщо в суборенду передається вся земельна ділянка, така технічна документація не розробляється.
7. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для її передачі в оренду (у власність) або надання її в постійне користування розробляється на підставі дозволу Київської міської ради на розроблення документації із землеустрою, крім випадків, коли відповідно до законодавства та цього Порядку особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування або у власність, набуває право замовити розроблення відповідної документації без надання дозволу на її розроблення.
8. Технічна документація із землеустрою щодо поділу чи об'єднання земельних ділянок розробляється на підставі згоди (дозволу) Київської міської ради на поділ чи об'єднання земельних ділянок.
9. На розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюється право суборенди, дозвіл Київської міської ради не вимагається.
Стаття 4. Підстави для безоплатної передачі земельних ділянок у власність юридичним особам або громадянам
1. Передача земельних ділянок безоплатно у власність юридичним особам або громадянам здійснюється рішенням Київської міської ради, яке приймається на підставі відповідної документації із землеустрою, крім випадків, коли відповідно до законодавства та цього Порядку передача земельних ділянок здійснюється без складання документації із землеустрою, а у разі приватизації громадянами земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні, - на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (при приватизації земельної ділянки, на якій розташований житловий будинок, право власності на який зареєстровано, - після присвоєння такій земельній ділянці кадастрового номер, якщо відповідно до законодавства та цього Порядку передачу земельної ділянки не може бути здійснено без складання документації із землеустрою) або на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки (при приватизації земельної ділянки, право користування якою посвідчено державним актом на право постійного користування або договором оренди землі).
2. Передача земельних ділянок безоплатно у власність здійснюється у разі:
приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян;
безоплатної передачі громадянам земельних ділянок у межах норм безоплатної передачі земельних ділянок громадянам, визначених законодавством;
безоплатної передачі житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам, садівницьким товариствам, дачним кооперативам та об'єднанням співвласників багатоквартирного житлового будинку у передбачених законодавством випадках;
в інших випадках, передбачених законодавством.
3. Передача земельних ділянок безоплатно у власність на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки здійснюється у випадках, передбачених частиною другою статті 3 та відповідно до розділу 4 цього Порядку.
4. Передача земельних ділянок безоплатно у власність на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється у випадках, передбачених частиною третьою статті 3 та відповідно до розділу 5 цього Порядку.
5. Без складання документації із землеустрою здійснюється передача безоплатно у власність земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право комунальної власності територіальної громади міста Києва на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення.