• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Програма діяльності Кабінету Міністрів України

Кабінет Міністрів України  | Програма від 05.06.2002
Реквізити
  • Видавник: Кабінет Міністрів України
  • Тип: Програма
  • Дата: 05.06.2002
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Кабінет Міністрів України
  • Тип: Програма
  • Дата: 05.06.2002
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
Програма діяльності Кабінету Міністрів України
Програму діяльності Кабінету Міністрів України розробленовідповідно до Конституції України ( 254к/96-ВР ). В її основупокладено положення Послання Президента України до Верховної РадиУкраїни "Україна: поступ у XXI століття. Стратегія економічного ісоціального розвитку на 2000-2004 роки" ( 276а/2000 ), Стратегії( 615/98 ) та Програми інтеграції України до Європейського Союзу,Послання Президента України до Верховної Ради України"Концептуальні засади стратегії економічного і соціальногорозвитку України на 2002-2011 роки "Європейський вибір"( n0001100-02 ), Послання Президента України до Верховної РадиУкраїни "Про внутрішнє і зовнішнє становище України у 2001 році"( n0002100-02 ).
Програма містить комплекс заходів, здійснення яких дастьзмогу закріпити позитивні результати попередніх років удемократичних та ринкових перетвореннях, забезпечити подальшийрозвиток суспільства та держави.
ВСТУП
Нашою стратегічною метою є досягнення Україною європейськогорівня економічного і соціального розвитку та демократії шляхомпроведення реформ та організації продуктивної праці.
За підтримки громадськості необхідно закріпити позитивнідосягнення у сфері державотворення та демократії, економічних ісоціальних відносин та забезпечити їх подальший розвиток.
Усвідомлюючи складність завдань в умовах активізації процесівсвітової глобалізації та конкуренції, наші дії повинні бутиадекватними проблемам розвитку і спрямовані на підвищеннядобробуту людей, зміцнення економічних та політичних позиційукраїнської держави у світовому економічному просторі таміжнародних відносинах.
Для досягнення національних інтересів буде забезпечено здотриманням норм міжнародного права плідне співробітництво зкраїнами-партнерами, міждержавними об'єднаннями та союзами.
Виходячи із завдань національної безпеки і оборони тапоточного стану соціально-економічного розвитку країни ізовнішньоекономічних відносин, а також набутого досвіду проведенняреформ зусилля Уряду спрямовуватимуться на:
удосконалення системи державного управління;
підвищення добробуту українського народу, подолання бідностіта розшарування населення за рівнем доходів;
створення належних умов для духовного, культурного іосвітнього розвитку громадян та поліпшення їх здоров'я;
захист материнства та дитинства, зміцнення сім'ї;
розвиток ринку праці, соціального захисту та забезпеченняйого адресності, проведення пенсійної реформи;
посилення контролю за умовами праці з метою запобіганнявиникненню нещасних випадків та травматизму на виробництві;
захист прав власності та розвиток підприємництва, становленнясереднього класу, створення умов для виведення економічноїдіяльності з "тіні";
забезпечення захисту прав і свобод людини і громадянина,підтримку розвитку громадських організацій і соціальногопартнерства, посилення законності та правопорядку, патріотичневиховання громадян;
розвиток інформаційного простору та демократизацію засобівмасової інформації;
підвищення конкурентоспроможності економіки на основіінноваційної моделі розвитку;
розв'язання проблем структурної та технологічної відсталості,ресурсозатратності економіки, забезпечення екологічної рівноваги,запобігання техногенним катастрофам;
проведення ефективної амортизаційної політики, прискоренняпроцесу оновлення основних фондів;
продовження приватизації державного майна, удосконаленняконкурентної політики, підвищення ефективності реального секторуекономіки на засадах усебічного стимулювання приватної ініціативи;
розширення внутрішнього та зовнішнього ринку для збутутоварів українського виробництва;
диверсифікацію джерел постачання та збільшення власноговидобутку енергоносіїв;
реформування житлово-комунальної сфери, підвищення якості їїпослуг;
розвиток конкурентного фінансового сектору економіки,підвищення капіталізації банківської системи і здешевленнякредитних ресурсів, оздоровлення державних та корпоративнихфінансів, зниження податкового тиску, розширення податкової бази ікола платників податків;
зменшення диференціації у виробничому та соціальному розвиткурегіонів;
зміцнення обороноздатності держави та посилення цивільногоконтролю у цій сфері.
Програма охоплює основні напрями діяльності Уряду. У нійвідображено значну частину положень програм політичних партій таблоків, представлених у Верховній Раді України. Завдання тамеханізми реалізації Програми визначаються у відповіднихзаконопроектах та програмних документах, наведених удодатках 2 і 3.
Запорукою успішного виконання Програми буде плідна співпрацяУряду з Верховною Радою України, місцевими органами виконавчоївлади та органами місцевого самоврядування, громадськістю.
I. ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
З метою поглиблення соціально-економічних та політичнихперетворень в Україні Кабінетом Міністрів сформовано перелікнайбільш важливих законопроектів економічного і соціальногоспрямування для розгляду та прийняття Верховною Радою. Длязабезпечення конструктивної співпраці законодавчої та виконавчоїгілок влади передбачається:
- продовжити та удосконалити практику погодження позиційУряду і депутатських фракцій (груп) Верховної Ради з актуальнихпроблем законодавчого процесу, проведення політичних консультаційна засіданнях Консультативної ради з питань співробітництваКабінету Міністрів України і Верховної Ради України;
- утворювати супровідні групи у складі народних депутатівУкраїни, представників центральних і місцевих органів виконавчоївлади, Адміністрації Президента України та Секретаріату ВерховноїРади з метою підготовки законопроектів для розгляду ВерховноюРадою;
- впровадити систематичні зустрічі членів Уряду здепутатськими фракціями (групами);
- забезпечити широке залучення депутатських фракцій (груп),профільних комітетів Верховної Ради до спільної підготовки ірозгляду Урядом проблемних питань;
- запрошувати народних депутатів України на засідання колегійцентральних органів виконавчої влади, робочі наради з проблемнихпитань.
У напрямі продовження адміністративної реформи визначаютьсятакі ключові завдання:
удосконалення нормативно-правової бази з питань діяльностіорганів виконавчої влади;
запровадження стратегічного планування діяльності органіввиконавчої влади;
удосконалення механізму розподілу повноважень міжцентральними і місцевими органами виконавчої влади та органамимісцевого самоврядування;
розвиток системи державної служби і вдосконалення механізмуїї кадрового забезпечення;
підвищення рівня публічності урядової політики, прозоростіпроцедури підготовки та прийняття урядових рішень.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключових завдань:
2002 рік
- сприяння прийняттю та впровадженню законів з питаньадміністративної реформи;
- удосконалення нормативно-правової бази для забезпеченняфункціонування інституту державних секретарів;
- удосконалення порядку проходження державної служби таслужби в органах місцевого самоврядування.
2003-2004 роки
- делегування повноважень від центральних до місцевих органіввиконавчої влади та органів місцевого самоврядування;нормативно-правове забезпечення подальшого розвитку місцевогосамоврядування; встановлення переліку мінімально необхіднихдержавних і громадських послуг, що надаватимуться населеннюмісцевими органами виконавчої влади та органами місцевогосамоврядування;
- визначення організаційних та нормативно-правових засад длязапровадження стратегічного планування діяльності органіввиконавчої влади;
- запровадження процедур забезпечення прозорості прийняттяурядових рішень шляхом залучення громадськості до підготовки тааналізу виконання рішень, а також регулярного інформуваннянаселення про діяльність органів державної влади;
- виконання завдань, визначених Стратегією реформуваннясистеми державної служби в Україні ( 599/2000 ) та Комплексноюпрограмою підготовки державних службовців ( 1212/2000 ).
Очікувані результати:
- становлення України як демократичної правової держави;
- посилення дієздатності Уряду та системи органів виконавчоївлади;
- активізація роботи міністерств, інших центральних органіввиконавчої влади з вирішення питань формування політики зодночасним зміцненням місцевих органів виконавчої влади, їхспроможності самостійно вирішувати більшість питань регіональногорівня;
- підвищення ролі міністра як політичного діяча та членаКабінету Міністрів; ефективне функціонування інституту державнихсекретарів як фактора стабільної роботи апарату міністерств;
- планування діяльності органів виконавчої влади на основіефективного використання ресурсів, у першу чергу фінансових,відповідно до визначених цілей і пріоритетів; проведення оцінкирезультативності діяльності міністерств, інших центральних органіввиконавчої влади;
- забезпечення громадської підтримки реалізації державноїполітики завдяки більш повному урахуванню інтересів суспільнихгруп при підготовці урядових рішень;
- становлення професіональної, політично нейтральної іавторитетної державної служби, спроможної забезпечуватирезультативну та стабільну діяльність органів виконавчої влади.
II. ПРІОРИТЕТИ ТА ОСНОВНІ НАПРЯМИ ЗДІЙСНЕННЯ
ВНУТРІШНЬОЇ ТА ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ПОЛІТИКИ
ДЕРЖАВИ У 2002-2004 РОКАХ
1. ВНУТРІШНЯ ПОЛІТИКА
Пріоритети:
- становлення середнього класу, динамічне підвищення якостіжиття населення, розв'язання проблеми бідності;
- створення макроекономічних умов для стійкого розвиткунаціональної економіки;
- впровадження інноваційної моделі розвитку;
- спрямування структурних зрушень в економіці на ефективнефункціонування реального сектору;
- посилення ролі регіонів у забезпеченні економічногозростання та їх відповідальності за розв'язання соціальнихпроблем;
- зміцнення обороноздатності держави;
- захист прав і свобод людини і громадянина, зміцненнязаконності та правопорядку.
1.1. Становлення середнього класу, динамічне
підвищення якості життя населення, розв'язання
проблеми бідності
1.1.1. Ринок праці
Реалізація державної політики в цій сфері забезпечитьстабілізацію ринку праці, підвищення ефективності зайнятостінаселення та створення умов для її зростання, досягнення балансуміж попитом і пропонуванням робочої сили, вдосконалення механізміврегулювання ринку праці, надійний соціальний захист незайнятогонаселення.
Ключові завдання Уряду:
створення єдиної системи зайнятості; зростання продуктивноїзайнятості; посилення соціального захисту безробітних; розвиток ізміцнення соціального партнерства.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключових завдань:
2002 рік
- визначення загальної потреби в робочих місцях тазабезпечення їх робочою силою відповідноїпрофесійно-кваліфікаційної якості. Збереження робочих місць, якіефективно функціонують, і створення нових робочих місць,працевлаштування на вільні та новостворені робочі місця близько800 тис. незайнятого населення, залучення до громадських робіт неменш як 300 тис. незайнятого населення;
- підвищення мінімального розміру допомоги по безробіттю дорівня не нижче ніж 16 відсотків прожиткового мінімуму;
- запровадження єдиної статистичної звітності щодо стануринку праці для державної служби зайнятості та приватних агентствз працевлаштування громадян:
- проведення роз'яснювальної роботи серед громадян щодозалежності розміру пенсії від розміру внесків, сплачених зофіційної заробітної плати.
2003-2004 роки
- створення умов для ефективної співпраці державної службизайнятості та приватних агентств з працевлаштування щодоздійснення державної політики організації ринку праці;
- розгортання ефективних програм зайнятості населення,спрямованих на підтримку та розвиток самозайнятості населення,малого підприємництва;
- створення нових робочих місць шляхом розвитку малого тасереднього бізнесу;
- вдосконалення механізмів працевлаштування найменшконкурентоспроможних на ринку праці категорій населення, зокремаосіб з обмеженими фізичними можливостями, молоді, випускниківнавчальних закладів, жінок, які мають неповнолітніх дітей;
- розширення сфер застосування соціального партнерства,залучення соціальних партнерів до здійснення функцій контролю.
Очікувані результати:
- послаблення напруги на ринку праці, поліпшення балансупопиту і пропонування робочої сили;
- підвищення рівня соціальної захищеності безробітних;
- посилення конкурентоспроможності робочої сили, створеннянових робочих місць;
- більш ефективне використання трудових ресурсів;
- легалізація нерегламентованої діяльності;
- забезпечення реалізації соціально-трудових прав громадянУкраїни, які працюють за кордоном.
1.1.2. Грошові доходи та заробітна плата
Кабінет Міністрів спрямовуватиме зусилля на підвищеннядобробуту населення, подолання бідності, збільшення частки оплатипраці в структурі доходів та ВВП, відновлення відтворювальноїфункції заробітної плати, посилення державних соціальних гарантій.
Ключові завдання:
ліквідація заборгованості з виплати заробітної плати тасоціальних виплат, недопущення її виникнення в подальшому;
динамічне зростання реальних грошових доходів населення;
випереджаюче зростання реальної заробітної плати порівняно зВВП;
зменшення розшарування населення за рівнем доходів;
активізація процесів легалізації незареєстрованих доходівнаселення, у тому числі прихованої заробітної плати.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключових завдань:
2002 рік
- захист купівельної спроможності населення від впливуінфляції, вдосконалення механізму індексації грошових доходівнаселення;
- упорядкування системи оплати праці в бюджетній сфері таорганах державного управління;
- підвищення розміру допомоги найбільш незахищеним категоріямнаселення;
- здійснення невідкладних заходів щодо недопущення отриманняпрацівниками заробітної плати нижчої від її мінімального розміру;
- посилення контролю за достовірністю даних про доходи тавитрати фізичних осіб;
- забезпечення виконання завдань і здійснення заходів,передбачених першим етапом реалізації Стратегії подоланнябідності ( 637/2001 ).
2003-2004 роки
- запровадження починаючи з 2003 року нового обов'язковогодля всіх секторів економіки соціального стандарту - мінімальноїпогодинної заробітної плати;
- поступове наближення розміру мінімальної заробітної платита інших державних соціальних гарантій до рівня прожитковогомінімуму;
- збільшення грошової складової у доходахсільськогосподарських працівників;
- впровадження стимулюючої системи оподаткування доходівгромадян;
- зменшення нарахувань на фонд оплати праці;
- звільнення від оподаткування частини доходів, щоспрямовується на персоніфіковані рахунки громадян як задобровільним, так і обов'язковим державним пенсійним страхуванням;
- продовження компенсації знецінених грошових заощадженьгромадян;
- підвищення рівня доходів населення від власності,підприємницької діяльності, зокрема від здачі в оренду земельнихчасток (паїв);
- здійснення комплексу заходів, розроблених на виконаннядругого етапу реалізації Стратегії подолання бідності( 637/2001 ).
Очікувані результати:
- усунення диспропорцій у рівнях оплати праці працівниківоднакової кваліфікації при виконанні рівнозначної за складністю тафункціональними ознаками роботи;
- забезпечення середньорічних темпів зростання реальноїзаробітної плати на рівні 11,8 відсотка;
- підвищення рівня забезпечення державних соціальнихгарантій;
- зменшення рівня "тіньових" доходів населення;
- зниження рівня бідності.
1.1.3. Соціальний захист та пенсійна реформа
Дії Уряду спрямовуватимуться на створення фінансово надійноїсистеми соціального страхування шляхом вдосконалення механізмусплати страхових внесків роботодавцями та найманими працівниками,на впровадження трирівневої пенсійної системи, підтримку соціальновразливих верств населення.
Ключові завдання Уряду:
створення фінансово стабільної системи загальнообов'язковогодержавного соціального страхування;
проведення пенсійної реформи;
вдосконалення системи надання адресної державної соціальноїдопомоги та створення дієвої системи надання соціальних послуг.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключових завдань:
2002 рік:
- реформування діючої солідарної системи пенсійногозабезпечення та створення нормативно-правової бази длявпровадження системи пенсійного страхування;
- збільшення середнього розміру пенсій не менш як на12 відсотків;
- завершення передачі органам Пенсійного фонду в регіонахфункцій призначення трудових пенсій;
- запровадження персоніфікованого обліку осіб, яким надаютьсяустановлені законодавством пільги.
2003-2004 роки
- створення економічних передумов та інформаційно-технічноїбази для запровадження обов'язкової накопичувальної системипенсійного забезпечення;
- створення системи державного регулювання і контролю у сферіпенсійного страхування;
- створення ефективної системи зберігання та управлінняпенсійними активами;
- перерозподіл страхових внесків на загальнообов'язковедержавне соціальне страхування та обов'язкові збори до Пенсійногофонду між роботодавцями та найманими працівниками;
- поступова заміна пільг і субсидій, що надаються відповіднодо актів законодавства, адресною грошовою соціальною допомогою;
- створення мережі регіональних центрів професійноїреабілітації інвалідів;
- реабілітація, навчання та працевлаштування осіб зобмеженими фізичними можливостями;
- залучення неприбуткових організацій та волонтерів донадання соціальних послуг.
Очікувані результати:
- забезпечення збалансованості та фінансової стабільностіпенсійної системи;
- створення передумов для запровадження загальнообов'язковогодержавного пенсійного страхування та недержавного пенсійногострахування;
- забезпечення адресності надання пільг;
- зростання заінтересованості у формуванні фондів соціальногострахування з боку найманих працівників.
1.1.4. Здоров'я населення
У сфері охорони здоров'я Уряд концентруватиме свої зусилля назапобіганні захворюваності, пропаганді здорового способу життя,підвищенні рівня технічного оснащення закладів охорони здоров'я таякості медичної допомоги, що повинне сприяти покращанню здоров'ягромадян та продовженню тривалості їх життя.
Ключовим завданням Уряду є забезпечення покращання стануздоров'я громадян і продовження тривалості їх життя.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключовогозавдання:
2002-2004 роки
- подальший розвиток нормативно-правової бази в сфері охорониздоров'я та її гармонізація із законодавством ЄС;
- збільшення бюджетних асигнувань на охорону здоров'я зодночасним забезпеченням їх ефективного використання;
- реформування первинної медичної допомоги на засадахсімейної медицини, передусім в сільській місцевості;
- розширення доступності та збільшення обсягівспеціалізованої медичної допомоги шляхом виконання державнихцільових програм, спрямованих на лікування хвороб, що потребуютьдорогих медичних технологій;
- здійснення комплексу заходів щодо запобігання виникненнюінфекційних захворювань, насамперед соціально небезпечних -ВІЛ-інфекції/СНІДу та туберкульозу;
- пріоритетне забезпечення у фінансуванні охорони материнствата дитинства;
- розвиток вітчизняного виробництва медичного устаткування,підвищення якості та збільшення питомої ваги вітчизнянихлікарських засобів;
- активна пропаганда здорового способу життя.
Очікувані результати:
- підвищення якості та розширення доступності медичноїдопомоги;
- стабілізація епідемічної ситуації, у тому числі зВІЛ-інфекції/СНІДу та туберкульозу;
- зниження рівня смертності дітей першого року життя (небільше ніж 11 на тис. народжених живими) та материнськоїсмертності (не більше ніж 22 на 100 тис. породіль);
- збільшення чисельності населення, яке веде здоровий спосібжиття.
1.1.5. Освіта
Дії Уряду будуть спрямовані на підвищення освітнього рівнянаселення та зміцнення інтелектуального потенціалу країни.Необхідною складовою розвитку освіти повинне стати впровадженнясучасних інформаційних технологій та комп'ютеризація навчальнихзакладів. Підготовка фахівців проводитиметься з урахуваннямнеобхідності високотехнологічного розвитку країни та потреб ринкупраці.
Ключовим завданням Уряду є забезпечення рівних можливостей уздобутті якісної освіти.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключовогозавдання:
2002-2004 роки
- розроблення та впровадження державних стандартів загальноїсередньої освіти та підготовки педагогічних кадрів;
- впровадження механізмів адресної підтримки учнів тастудентів з числа дітей-сиріт та інвалідів, молодих студентськихсімей;
- вдосконалення механізмів пільгового кредитування молоді дляздобуття вищої освіти;
- створення умов для задоволення освітніх потреб населення;
- збільшення бюджетних асигнувань на освіту з одночаснимзабезпеченням їх ефективного використання;
- збільшення видатків з бюджету на забезпечення підручникамиучнів загальноосвітніх шкіл;
- запровадження системи неперервної освіти із забезпеченнямзв'язку між загальною середньою, професійно-технічною та вищоюосвітою, оптимізацією системи перепідготовки та підвищеннякваліфікації, підготовкою інтегрованих навчальних планів тапрограм;
- забезпечення широкого доступу населення до освітніхресурсів за допомогою сучасних інформаційних технологій тателекомунікаційних мереж.
Очікувані результати:
- підвищення якості послуг, що надаються в сфері освіти;
- підвищення доступності вищої освіти для малозабезпеченихверств населення;
- запровадження нових вимог (стандартів) освіти, яківідповідають рівню провідних країн;
- збалансування попиту і пропонування на ринку праці запрофесіями.
1.1.6. Житлова політика та житлово-комунальне
господарство
Реалізація державної політики в сфері житлового будівництвата житлово-комунального господарства буде спрямована на створенняумов для зростання обсягів спорудження житла, розвитку таподальшого реформування житлово-комунального господарства.Особлива увага приділятиметься запровадженню іпотечногокредитування та будівництву житла населенням шляхомдовгострокового пільгового кредитування. Будуть зроблені реальнікроки в напрямі розвитку конкуренції у сфері наданняжитлово-комунальних послуг, підвищення їх якості та зниженнявартості.
Ключові завдання Уряду:
створення умов для забезпечення населення житлом;
здійснення виваженої цінової політики у сфері наданняжитлово-комунальних послуг;
підвищення якості житлово-комунальних послуг і комфортностіжитла.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключових завдань:
2002-2004 роки
- виконання Програми реформування житлово-комунальногогосподарства ( 139-2002-п );
- виконання програм будівництва (реконструкції) житла длямолодих сімей та індивідуального житлового будівництва на селі(програма "Власний дім");
- удосконалення фінансово-економічного механізму
функціонування підприємств житлово-комунального господарства,
впровадження механізму обслуговування і утримання житла та надання
житлово-комунальних послуг тільки на конкурсній основі;
- завершення формування нормативно-методичної бази длявизначення економічно обґрунтованих тарифів на житлово-комунальніпослуги, посилення керованості процесом перегляду тарифів;
- забезпечення житлом громадян, які потребують соціальногозахисту;
- оптимізація вартості житлово-комунальних послуг шляхомзменшення втрат і витрат енергоресурсів, широке впровадженняприладів обліку.
Очікувані результати:
- поліпшення житлових умов громадян, підвищення рівнязабезпеченості житлом;
- стабілізація цін і тарифів на житлово-комунальні послуги;
- модернізація об'єктів житлово-комунального господарства,впровадження енергозберігаючих технологій відповідно дозатверджених галузевих і місцевих програм.
1.1.7. Культура
Уряд працюватиме над підвищенням ролі культури у розбудовігромадянського суспільства, збереженням базових елементівінфраструктури і творчого потенціалу, історико-культурноїспадщини, розширенням доступу населення до культурного надбання,розвитком вітчизняного книговидання, театру, бібліотечної тамузейної справи, образотворчого мистецтва, художньої народноїтворчості.
Ключовим завданням Уряду є зростання духовно-інтелектуальногопотенціалу суспільства.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключовогозавдання:
2002-2004 роки
- сприяння діяльності національних творчих спілок, їхмісцевих осередків;
- підтримка відомих мистецьких колективів;
- розвиток народної творчості;
- збереження та відтворення історико-архітектурногосередовища;
- розвиток та впорядкування мережі культурно-просвітницькихзакладів, зокрема у сільській місцевості;
- стимулювання розвитку та підтримка національногокниговидання, матеріально-технічної бази видавничо-поліграфічногокомплексу, створення всеукраїнської мережі книжкової торгівлі;
- забезпечення подальшого розвитку культур національнихменшин.
Очікувані результати:
- задоволення культурних потреб населення;
- поліпшення умов творчої діяльності.
1.1.8. Інформаційна політика
У сфері інформаційної політики зусилля Урядуспрямовуватимуться на розвиток і захист національногоінформаційного простору, розвиток інформаційних послуг з метоюрозширення доступу громадян України до інформаційних потоків,підвищення міжнародного іміджу держави.
Ключовим завданням Уряду є забезпечення конституційних правгромадян на інформацію та свободу слова, створення умов длявходження України у світовий інформаційний простір.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключовогозавдання:
2002-2004 роки:
- впровадження Концепції національної інформаційної політики;
- розвиток національного інформаційного простору;
- вдосконалення економічного механізму та фінансовогозабезпечення діяльності друкованих та електронних засобів масовоїінформації;
- технічне переоснащення систем загальнодержавного тарегіонального телерадіомовлення;
- створення всесвітньої служби супутникового іномовлення"Україна і світ";
- започаткування мовлення загальнонаціонального телевізійногоканалу "Культура";
- захист суспільної моралі від негативного впливунизькопробної відеопродукції;
- формування і реалізація державної програми "Журналіст".
Очікувані результати:
- розширення можливостей оперативного і достовірногоінформування населення про події в країні та світі;
- поліпшення якості вітчизняних телерадіопрограм;
- утвердження позитивного міжнародного іміджу України черезвходження у світовий інформаційний простір;
- підвищення ролі вітчизняних засобів масової інформації увирішенні завдань соціально-економічного розвитку держави.
1.1.9. Інформатизація суспільства
Основною метою державної політики у розбудові інформаційногосуспільства є створення умов для підвищення рівня інформаційногозабезпечення особи та суспільства; використанняінформаційно-телекомунікаційних технологій для розвитку освіти,охорони здоров'я, науки, культури та інших сфер суспільного життя,діяльності суб'єктів господарювання, розвитку інформаційноїінфраструктури.
Ключові завдання Уряду:
- формування та здійснення державної політики з активноїрозбудови інформаційного суспільства;
- розвиток і вдосконалення системи гарантуванняінформаційного суверенітету та інформаційної безпеки держави,запобігання злочинам у сфері інформаційних технологій;
- розбудова інформаційного суспільства шляхом розвиткуінформаційних технологій та інфраструктури телекомунікацій,доступу до національних інформаційних ресурсів та ресурсівглобальних комп'ютерних мереж, завершення формування йогоінституціональної та організаційної основи.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключових завдань:
2002 рік
- прийняття та реалізація нормативно-правових актів у сферіінформаційних технологій та телекомунікацій;
- залучення науково-технічного та виробничого потенціалу,бюджетного фінансування і приватних інвестицій для впровадженняінформаційних технологій та розвитку телекомунікацій;
- забезпечення виконання галузевих та регіональних проектівінформатизації лише у межах Національної програми інформатизації,достатнього фінансування та першочергової реалізаціїнайактуальніших з них;
- створення та впровадження першої черги електронноїінформаційної системи "Електронний Уряд України", включаючи єдинийвеб-портал органів державної влади;
- розроблення і виконання державних програм розвиткуукраїнського сегмента мережі Інтернет та телекомунікацій,інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів такомп'ютеризації сільських шкіл.
2003-2004 роки
- створення та впровадження інтегрованої
інформаційно-аналітичної системи органів державної влади для
підвищення оперативності інформаційної взаємодії між ними;
- розширення спектру і вдосконалення засобів та методівоприлюднення у мережі Інтернет об'єктивної соціально-політичної,економічної, освітньої, правової, науково-технічної та інших видівінформації про Україну;
- розроблення та виконання державних програм розвиткукомп'ютерної індустрії та програмного забезпечення, українськогосегмента мережі Інтернет та телекомунікацій, формуваннянаціональних інформаційних ресурсів, локалізації програмногозабезпечення;
- впровадження системи електронного документообігу іззастосуванням електронного цифрового підпису.
Очікувані результати:
- завершення формування нормативно-правової базиінформатизації;
- забезпечення доступу громадян до інформації органіввиконавчої влади;
- удосконалення інформаційної взаємодії органів виконавчоївлади, підвищення рівня управління.
1.1.10. Розвиток туристичної та
рекреаційно-курортної сфери
Зусилля Уряду будуть зосереджені на розвитку внутрішнього таіноземного (в'їзного) туризму, створенні комплексних туристичнихцентрів з урахуванням ефективного використання їх природного такультурно-історичного потенціалу, модернізації інфраструктуригалузі. Особлива увага приділятиметься організації дитячого тамолодіжного туризму. Здійснюватимуться заходи з метою покращанняпривабливості України як туристичної держави.
Ключові завдання Уряду:
розширення доступу населення до якісного відпочинку;
створення конкурентоспроможного на міжнародному ринкунаціонального туристичного продукту.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключових завдань:
2002 рік
- удосконалення нормативно-правової бази з питань розвиткутуристичної та рекреаційно-курортної сфери;
- розроблення та виконання планів комплексного розвиткутуристичних центрів і курортополісів;
- облаштування приміських рекреаційних зон та розвитоксільського зеленого туризму;
- розроблення програми облаштування транспортних коридорівтуристичною інфраструктурою.
2003-2004 роки
- виконання комплексної програми залучення іноземних туристів"Запрошуємо в Україну", спрощення процедури в'їзду туристів;
- інвентаризація об'єктів туристичної сфери, розроблення тазатвердження стандартів і впровадження ефективної системикатегоризації та обов'язкової сертифікації закладів розміщення,пунктів сервісу та харчування туристів;
- створення умов для залучення інвестицій та модернізаціїоб'єктів туристичної сфери.
Очікувані результати:
- зміцнення потенціалу внутрішнього туристичного ринку;
- створення умов для масового відпочинку населення тазбільшення зайнятості громадян у туристичній сфері на15 відсотків;
- забезпечення розвитку автотуризму;
- збільшення обсягів дитячого та молодіжного туризму на30 відсотків;
- підвищення ефективності використання інфраструктури,збільшення обсягів інвестицій в галузь на 50 відсотків.
1.1.11. Державна політика стосовно дітей,
сім'ї та молоді
У сфері державної політики стосовно дітей, сім'ї та молодіУряд працюватиме над поліпшенням соціального захистунеповнолітніх, сприянням соціальному становленню та розвиткумолоді, утвердженням рівних прав і можливостей жінок і чоловіків.
Ключові завдання Уряду:
створення умов для всебічного та гармонійного розвиткулюдини;
забезпечення захисту материнства та дитинства;
проведення реформ, спрямованих на стабілізацію демографічноїситуації.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключових завдань:
2002-2004 роки
- розроблення та впровадження нормативно-правових актів зметою соціального захисту дітей, сім'ї та молоді;
- розроблення та здійснення заходів щодо поліпшеннядемографічної ситуації, заохочення народжуваності;
- підтримка сімей з дітьми шляхом збільшення розміріводноразової допомоги при народженні дитини залежно від черговостінародження, збільшення розміру допомоги на період відпустки подогляду за дитиною до трьох років;
- розроблення державної програми підтримки молодих сімей;
- запобігання бездоглядності, безпритульності дітей;підтримка дітей з особливими потребами через розвиток мережіпритулків для неповнолітніх, центрів соціально-психологічноїреабілітації неповнолітніх, дитячих будинків сімейного типу,прийомних сімей;
- використання рекреаційних закладів для оздоровлення,відпочинку, змістовного дозвілля дітей та шкільної молоді;сприяння розвитку та вихованню дітей і шкільної молоді у закладахпозашкільної роботи;
- поліпшення правових та соціально-економічних умов длясамореалізації молодих громадян, їх соціального становлення ірозвитку;
- підтримка підприємницької діяльності молоді шляхом розвиткумережі молодіжних бізнес-центрів та бізнес-інкубаторів.
Очікувані результати:
- поліпшення демографічної ситуації;
- підвищення ролі та авторитету сім'ї, збереження здоров'янаселення;
- розвиток здібностей і таланту дітей, забезпеченнязайнятості дітей в позашкільний час, запобігання правопорушенням удитячому середовищі;
- виховання почуття патріотизму, гармонізація відносин
поколінь.
1.1.12. Фізична культура і спорт
У сфері фізичної культури та спорту зусилля Уряду будутьспрямовані на розвиток масового спорту, підвищення ефективностісистеми фізичного виховання різних груп населення, розвиток спортувищих досягнень і підтримку Олімпійського та Параолімпійськогоруху.
Ключові завдання Уряду:
створення умов для занять фізичною культурою та спортом;
забезпечення високого рівня спортивної презентації України усвіті.
Головні дії Уряду, спрямовані на виконання ключових завдань:
2002-2004 роки
- удосконалення нормативно-правового та програмно-методичногозабезпечення розвитку фізичної культури та спорту;
- розроблення та затвердження державних соціальних стандартівфізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи для задоволенняпотреб населення;
- створення мережі центрів фізичного здоров'я населення"Спорт для всіх";
- забезпечення належної підготовки спортсменів України дляуспішного виступу на чемпіонатах Європи, світу, літніхОлімпійських та Параолімпійських іграх 2004 року;
Очікувані результати: