МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
08 жовтня 2025 р. за № 1460/44866
Про затвердження Змін до Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації
Відповідно до пункту 2-1 розділу VII "Прикінцеві положення"
Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації", частини третьої
статті 3 Закону України "Про адміністративні послуги", підпункту 2 пункту 2 розділу I Закону України від 25 лютого 2025 року
№ 4254-IX "Про внесення змін до
Податкового кодексу України щодо стимулювання благодійництва у період воєнного стану", пункту 2 розділу I Закону України від 08 січня 2025 року
№ 4186-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо сприяння розвитку волонтерської діяльності серед здобувачів освіти", постанови Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2025 року
№ 404 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 березня 2012 р № 236 і від 17 січня 2018 р. № 55", підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року
№ 375,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 жовтня 2014 року № 1089, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2014 року за
№ 1471/26248, що додаються.
2. Департаменту податкової політики Міністерства фінансів України в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра фінансів України Воробей С. І. та Голову Державної податкової служби України.
В. о. Міністра | Роман ЄРМОЛИЧЕВ |
ПОГОДЖЕНО: | |
Перший заступник Міністра цифрової трансформації України | Олексій ВИСКУБ |
Голова Національного банку України | Андрій ПИШНИЙ |
В. о. Голови Державної податкової служби України | Леся КАРНАУХ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів України
25 вересня 2025 року № 494
Зміни
до Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 жовтня 2014 року № 1089, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2014 року за № 1471/26248
1. У розділі I:
1) у пункті 1.2:
в абзаці другому слова "у підпунктах "а" та "в" підпункту" замінити словами "у підпункті";
після абзацу третього доповнити абзацом четвертим такого змісту:
"витяг з Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі - витяг) - документ, сформований засобами інформаційно-комунікаційної системи ДПС, що містить відомості з Реєстру, визначені згідно з пунктом 1.3 розділу I цього Порядку, які є актуальними на дату та час формування витягу, або інформацію про відсутність таких відомостей у Реєстрі.".
У зв'язку з цим абзац четвертий вважати абзацом п'ятим;
2) у пункті 1.3:
абзац другий після слова "прізвище" доповнити словами "за наявності";
абзац третій виключити.
У зв'язку з цим абзаци четвертий - дев'ятий вважати абзацами третім - восьмим відповідно.
2. У розділі II:
1) абзац четвертий пункту 2.1 виключити.
У зв'язку з цим абзац п'ятий вважати абзацом четвертим;
2) у пункті 2.2:
в абзаці п'ятому слова "технічними засобами електронної комунікації" замінити словами "за допомогою електронних комунікацій";
в абзаці шостому слова "електронний підпис" замінити словами "кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис";
після абзацу сьомого доповнити абзацами восьмим - п'ятнадцятим такого змісту:
"Фізична особа - благодійник може в електронній формі через Електронний кабінет або за допомогою електронних комунікацій надіслати до ДПС запит про отримання витягу з Реєстру.
ДПС не пізніше наступного робочого дня після надходження запиту надсилає фізичній особі - благодійнику витяг із Реєстру, що містить відомості, визначені згідно з пунктом 1.3 розділу I цього Порядку.
Витяг із Реєстру також формується та надсилається фізичній особі - благодійнику:
у день включення фізичної особи - благодійника до Реєстру;
у день внесення до Реєстру змін щодо волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО;
у день виключення з Реєстру волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО.
Витяг із Реєстру формується засобами інформаційно-комунікаційної системи ДПС і надсилається фізичній особі - благодійнику автоматично, за допомогою електронних комунікацій в електронній формі, та розміщується в Електронному кабінеті. У витягу зазначається актуальна на дату та час його формування інформація про фізичну особу - благодійника.
Витяг є дійсним до внесення відповідних змін до Реєстру.".
У зв'язку з цим абзац восьмий вважати абзацом шістнадцятим;
в абзаці шістнадцятому:
слова "засобами електронної комунікації у вигляді квитанції" замінити словами "за допомогою електронних комунікацій у вигляді витягу з Реєстру чи у вигляді квитанції";
після слів "(далі - квитанція)" доповнити словами "у разі відмови у включенні такої особи до Реєстру.";
3) у пункті 2.5:
в абзаці другому:
слова та цифри "у листі зазначаються відомості з Реєстру, наведені у пункті 1.3 розділу I цього Порядку" замінити словами "такій особі витяг з Реєстру надсилається листом";
слово "вказується" замінити словами "у листі зазначаються";
абзац четвертий викласти в такій редакції:
"Якщо на підставі заяви, поданої в електронній формі, фізичну особу - благодійника включено до Реєстру, такій особі надсилається витяг із Реєстру у термін, встановлений згідно з абзацом одинадцятим пункту 2.2 цього розділу, а в разі відмови у включенні фізичної особи - благодійника до Реєстру надається інформація у квитанції із зазначенням підстав для такої відмови, а також інформація про право повторного подання такою особою заяви та вичерпна інформація про документи, які відповідно до законодавства підтверджують припинення обставин, що були підставою для виключення фізичної особи - благодійника з Реєстру (у разі відмови у включенні фізичної особи - благодійника до Реєстру на підставі абзацу п'ятого пункту 2.3 цього розділу).";
4) речення друге пункту 2.6 після слів "в паперовій формі /" доповнити словами "витягу або";
5) у пункті 2.8:
в абзаці другому слова "у квитанції, якщо заяву подано в електронній формі, або у листі, якщо заяву подано у паперовій формі" замінити словами "у порядку, встановленому згідно з пунктом 2.5 цього розділу";
в абзаці третьому слово "/ квитанції" замінити словами "про результати розгляду заяви, поданої в паперовій формі / витягу або квитанції".
3. Абзац другий пункту 3.3 розділу III викласти в такій редакції:
"закінчення календарного року, що настає за роком, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України від 24 лютого 2022 року
№ 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року
№ 2102-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні";".
4. У додатках до цього Порядку:
1) у додатку 1:
пункт 1 після слова "Прізвище" доповнити словами "(за наявності)";
пункт 9 виключити.
У зв'язку з цим пункти 10 - 19 вважати пунктами 9 - 18 відповідно;
2) у додатку 2:
графу 7 після слова "Прізвище" доповнити словами "(за наявності)";
у графі 12 слово "квитанції" замінити словами "витягу / квитанції";
3) у додатку 3:
розділи 1, 8 після слова "Прізвище" доповнити словами "(за наявності)";
розділ 7 "Категорії фізичних осіб, на користь яких надається благодійна допомога" виключити.
У зв'язку з цим розділи 8 - 10 вважати розділами 7 - 9 відповідно;
4) у додатку 4:
розділ 1 після слова "Прізвище" доповнити словами "(за наявності)";
у розділі 4 "Відомості про рахунки, що використовувались для здійснення благодійної діяльності" слова "прізвище та ініціали" замінити словами "прізвище (за наявності), ім'я, по батькові (за наявності)";
у розділі 5 "Дані про розгляд заяви органом ДПС (заповнюються посадовими особами органу ДПС)" слова "прізвище та ініціали" замінити словами "власне ім'я та прізвище";
5) у додатку 5:
абзац п'ятий "Рішення № _______________ про виключення з Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації" після слова "прізвище" доповнити словами "(за наявності)";
у "Продовженні рішення № _______________ про виключення з Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації":
абзац третій викласти в такій редакції:
" [_] закінчення календарного року, що настає за роком, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України від 24 лютого 2022 року
№ 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року
№ 2102-IX" "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні";";
абзац тринадцятий після слова "прізвище" доповнити словами "(за наявності)".
Директор Департаменту податкової політики | Віктор ОВЧАРЕНКО |