МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.10.2014 м. Київ № 1089 |
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
19 листопада 2014 р. за № 1471/26248
Про затвердження Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації
( заголовок у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802, із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 10.11.2022 р. № 370, враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 30.11.2022 р. № 406 )( Із змінами і доповненнями, внесеними наказами Міністерства фінансів України від 23 грудня 2020 року № 802, від 10 листопада 2022 року № 370 ( враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 30 листопада 2022 року № 406 ), від 22 травня 2023 року № 264, від 14 червня 2024 року № 290 )(Установлено, що Реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об'єднаних сил (ООС) (далі - Реєстр волонтерів АТО та/або ООС), формується на основі Реєстру волонтерів антитерористичної операції (далі - Реєстр волонтерів АТО). Фізичні особи - благодійники, включені до Реєстру волонтерів АТО до набрання чинності наказом Міністерства фінансів України від 23 грудня 2020 року № 802, вважаються включеними до Реєстру волонтерів АТО та/або ООС. Документи на включення до Реєстру волонтерів АТО та/або ООС повторно такими фізичними особами - благодійниками не подаються. Дата включення волонтера АТО та/або ООС до Реєстру волонтерів АТО та/або ООС не змінюється. Документи про включення фізичної особи - благодійника до Реєстру волонтерів АТО, видані органами ДПС до набрання чинності наказом Міністерства фінансів України від 23 грудня 2020 року № 802, вважаються дійсними, не підлягають обов'язковій заміні та є такими, що засвідчують включення фізичних осіб - благодійників до Реєстру волонтерів АТО та/або ООС)(Установлено, що Реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі - Реєстр волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО) формується на основі Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об'єднаних сил (ООС) (далі - Реєстр волонтерів АТО та/або ООС). Фізичні особи - благодійники, включені до Реєстру волонтерів АТО та/або ООС до набрання чинності цим наказом Міністерства фінансів України від 10 листопада 2022 року № 370, вважаються включеними до Реєстру волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО. Документи на включення до Реєстру волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО повторно такими фізичними особами - благодійниками не подаються. Дата включення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО до Реєстру волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО не змінюється. Документи про включення фізичної особи - благодійника до Реєстру волонтерів АТО та/або ООС, видані органами Державної податкової служби України до набрання чинності наказом Міністерства фінансів України від 10 листопада 2022 року № 370, вважаються дійсними, не підлягають обов'язковій заміні та є такими, що засвідчують включення фізичних осіб - благодійників до Реєстру волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО)
Відповідно до Закону України від 02 вересня 2014 року № 1668-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги" та пункту 2-1 розділу VII "Прикінцеві положення" Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, що додається.
( пункт 1 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802, із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 10.11.2022 р. № 370, враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 30.11.2022 р. № 406 )
2. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України (Чмерук М. О.), Департаменту реєстрації платників та електронних сервісів Державної фіскальної служби України (Калєніченко Н. Г.) в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра фінансів України Фудашкіна Д. О. та Голову Державної фіскальної служби України Білоуса І. О.
Міністр | О. Шлапак |
ПОГОДЖЕНО: | |
Заступник Голови Національного банку України | Я. В. Смолій |
Голова Державної фіскальної служби України | І. О. Білоус |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів України
30 жовтня 2014 року № 1089
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
19 листопада 2014 р. за № 1471/26248
Порядок
формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації
( заголовок Порядку у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802, із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 10.11.2022 р. № 370, враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 30.11.2022 р. № 406 )( У тексті Порядку та додатків до Порядку: слова "Реєстр волонтерів антитерористичної операції" у всіх відмінках замінено словами "Реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об'єднаних сил ( ООС )" у відповідних відмінках; слова "Реєстр волонтерів АТО" у всіх відмінках замінено словами "Реєстр волонтерів АТО та/або ООС" у відповідних відмінках; слова "волонтер АТО" у всіх відмінках замінено словами "волонтер АТО та/або ООС" у відповідних відмінках; слово "ДФС" замінено словом "ДПС"; слова "серія та номер" у всіх відмінках замінено словами "серія ( за наявності ) та номер" у відповідних відмінках згідно з наказом Міністерства фінансів України від 23 грудня 2020 року № 802 )( У тексті Порядку та додатків до Порядку: слова "Реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об'єднаних сил ( ООС )" у всіх відмінках замінено словами "Реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації" у відповідних відмінках; слова "Реєстр волонтерів АТО та/або ООС" у всіх відмінках замінено словами "Реєстр волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО" у відповідних відмінках; слова "волонтер АТО та/або ООС" у всіх відмінках замінено словами "волонтер АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО" у відповідних відмінках; слова "банківський рахунок" у всіх відмінках та числах замінено словами "поточний рахунок" у відповідних відмінках та числах згідно з наказом Міністерства фінансів України від 10 листопада 2022 року № 370 )( У тексті Порядку слова "орган ДПС", "Орган ДПС" у всіх відмінках та числах замінено словами "територіальний орган ДПС", "Територіальний орган ДПС" у відповідних відмінках і числах відповідно згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22 травня 2023 року № 264 )
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації" (далі - Закон) та Закону України "Про волонтерську діяльність".
Цим Порядком встановлюється механізм включення волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі - волонтер АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО) до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та структура цього реєстру.
( абзац другий пункту 1.1 із змінами, внесеними згідно з наказами Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802, від 10.11.2022 р. № 370, враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 30.11.2022 р. № 406 )
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
волонтер АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО - фізична особа - благодійник (громадянин України або іноземець чи особа без громадянства, яка перебуває в Україні на законних підставах), яка досягла вісімнадцятирічного віку, провадить волонтерську діяльність на добровільній та безоплатній основі, внесена до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, згідно з Податковим кодексом України (далі - Кодекс) та Законом, надає благодійну допомогу на користь осіб, визначених у підпунктах "а" та "в" підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу;
( абзац другий пункту 1.2 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
Реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі - Реєстр) - база даних, яка містить інформацію про волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО, що ведеться Державною податковою службою України за структурою, наведеною у додатку 1.
( абзац третій пункту 1.2 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802 )
Інші терміни вживаються в цьому Порядку у значеннях, наведених у Кодексі, Законі та Законі України "Про волонтерську діяльність".
1.3. ДПС створює та адмініструє Реєстр в електронній формі та щодекади оприлюднює на офіційному вебпорталі ДПС (www.tax.gov.ua) такі відомості з Реєстру:
( абзац перший пункту 1.3 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802 )
прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО;
( абзац другий пункту 1.3 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 10.11.2022 р. № 370, враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 30.11.2022 р. № 406 )
категорії фізичних осіб, на користь яких надається благодійна допомога волонтером АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО;
реквізити незакритих поточних рахунків волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО (найменування банку, номер рахунка, валюта рахунка, дата відкриття);
( абзац четвертий пункту 1.3 із змінами, внесеними згідно з - наказом Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802 )
найменування територіального органу ДПС за основним місцем обліку волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО;
дата початку здійснення фізичною особою діяльності як волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО;
дати включення до Реєстру, внесення змін до Реєстру стосовно волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО;
дата припинення діяльності як волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО;
дата виключення з Реєстру.
1.4. Відомості про волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО, які містяться в Реєстрі і не оприлюднюються згідно з пунктом 1.3 цього розділу, є інформацією з обмеженим доступом.
Обробка персональних даних волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО, які містяться в Реєстрі, здійснюється відповідно до положень Закону України "Про захист персональних даних". Дозвіл на обробку персональних даних волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО передбачений законом виключно для здійснення територіальними органами ДПС їх обов'язків та повноважень, визначених Положенням про Державну податкову службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227, та Кодексом.
( пункт 1.4 доповнено абзацом другим згідно з наказом Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802 )
Облік волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО в територіальних органах ДПС та обробка їх персональних даних здійснюється з метою забезпечення контролю за оподаткуванням благодійної допомоги відповідно до підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу, пункту 29 підрозділу 1 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу.
( пункт 1.4 доповнено абзацом третім згідно з наказом Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802, абзац третій пункту 1.4 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
1.5. Облік волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО як платників податків здійснюється за місцем проживання, яке внесено до Реєстру (далі - основне місце обліку).
У разі зміни волонтерам АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО місця проживання змінюється основне місце обліку.
Територіальний орган ДПС, який прийняв заяву, проводить визначені заявою дії, а саме: включення фізичної особи - благодійника до Реєстру, внесення змін щодо волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО до Реєстру або виключення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО з Реєстру.
1.6. Журнал реєстрації документів про включення / внесення змін / виключення до/з Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, за формою № 2-РВ (додаток 2) (далі - журнал) містить інформацію про заяви фізичних осіб - благодійників та результати їх розгляду територіальними органами ДПС, а також про рішення територіальних органів ДПС про виключення волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО з Реєстру.
Журнал ведеться в електронній формі виключно засобами програмного забезпечення, встановленого ДПС.
( абзац другий пункту 1.6 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
Абзац третій пункту 1.6 виключено
( згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
Абзац четвертий пункту 1.6 виключено
( згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
II. Порядок включення та внесення змін до Реєстру волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО
2.1. Для включення до Реєстру фізична особа - благодійник подає до територіального органу ДПС у паперовій або електронній формі Заяву про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації за формою № 1-РВ (додаток 3) (далі - заява) з позначкою "Включення до реєстру" із зазначенням реквізитів рахунків, відкритих у банках на ім'я такого волонтера, що призначені для здійснення благодійної діяльності, та реєстраційного номера облікової картки платника податків / серії (за наявності) та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності).
Заява в електронній формі також може бути подана засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія).
( абзаци перший - четвертий пункту 2.1 замінено двома новими абзацами згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264, у зв'язку з цим абзаци п'ятий - сьомий вважати відповідно абзацами третім - п'ятим )
Дані заяви мають відповідати даним Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, документа, що посвідчує особу.
( абзац третій пункту 2.1 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
У заяві зазначається категорія (категорії) фізичних осіб, визначених у підпунктах "а" та "в" підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу, на користь яких надається благодійна допомога.
( абзац четвертий пункту 2.1 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
У заяві зазначається дата початку здійснення діяльності як волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО, яка не може бути раніше 21 листопада 2013 року. Якщо рахунки, що призначені для здійснення благодійної діяльності, були відкриті на ім'я фізичної особи - благодійника після 21 листопада 2013 року, то дата початку здійснення діяльності як волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО не може бути раніше дати відкриття рахунка із найменшою датою.
2.2. Заяву у паперовій формі фізична особа - благодійник подає особисто, пред'являє документ, що посвідчує особу, або паспорт громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган). Іноземці та особи без громадянства пред'являють документ, що підтверджує перебування на території України на законних підставах.
Уповноважена особа (далі - представник) може подати заяву в паперовій формі за умови наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його фотокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, посвідченої нотаріально, на проведення відповідних дій (після пред'явлення повертається).
Фізична особа - благодійник особисто подає заяву у паперовій формі до будь-якого територіального органу ДПС, поштою або через представника - до територіального органу ДПС за основним місцем обліку фізичної особи - благодійника.
У разі подання заяви поштою справжність підпису фізичної особи - благодійника на заяві має бути засвідчено нотаріально.
Заяву в електронній формі з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг" фізична особа - благодійник подає засобами Порталу Дія, Електронного кабінету, що функціонує відповідно до статті 42-1 глави 1 розділу II Кодексу, або технічними засобами електронної комунікації.
( абзац п'ятий пункту 2.2 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2024 р. № 290 )
На заяву накладається електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису фізичної особи - благодійника.
Порядок та строки розгляду контролюючим органом реєстраційних заяв, поданих в електронній формі, є такими самими, як і для реєстраційних заяв, поданих у паперовій формі.
Про результати обробки заяви, поданої в електронній формі, фізичній особі - благодійнику направляється інформація засобами Електронного кабінету або засобами електронної комунікації у вигляді квитанції, що є електронним повідомленням, яке формується у форматі, затвердженому у встановленому законодавством порядку, засобами інформаційно-комунікаційної системи ДПС за результатами ідентифікації, обробки електронного документа (далі - квитанція).
( абзац восьмий пункту 2.2 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2024 р. № 290 )( пункт 2.2 із змінами внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802, у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
2.3. Територіальний орган ДПС відмовляє у включенні фізичної особи - благодійника до Реєстру у разі, якщо:
заява подана або заповнена з порушенням вимог, встановлених пунктами 2.1, 2.2 цього розділу;
автоматизованою перевіркою заяви, поданої в електронній формі, виявлено недотримання загальних вимог щодо електронного документообігу (обов'язковість підписання електронного документа, невідповідність електронного документа затвердженому формату (стандарту), незаповнення обов'язкових реквізитів, нечинність сертифіката відкритого ключа підписанта заяви);
фізична особа - благодійник вже включена до Реєстру;
фізична особа - благодійник була виключена із Реєстру за рішенням контролюючого органу та при повторному поданні зави про включення до Реєстру не додані документи, які підтверджують припинення обставин, що були підставою для виключення з Реєстру, або додані документи не підтверджують припинення таких обставин.
Відмова у включені до Реєстру не обмежує можливості повторного подання заяви фізичною особою - благодійником до територіального органу ДПС для включення його до Реєстру або внесення змін до Реєстру стосовно волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО.
( пункт 2.3 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
2.4. У разі відсутності підстав для відмови у включенні фізичної особи - благодійника до Реєстру територіальний орган ДПС зобов'язаний протягом одного робочого дня з дня отримання заяви включити таку фізичну особу - благодійника до Реєстру.
( абзац перший пункту 2.4 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
Датою включення фізичної особи - благодійника до Реєстру є дата внесення відповідного запису до Реєстру.
2.5. Протягом одного робочого дня, що настає за днем отримання заяви, територіальний орган ДПС повідомляє фізичну особу - благодійника про результати розгляду заяви у порядку, визначеному статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
( абзац перший пункту 2.5 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
У разі включення фізичної особи - благодійника до Реєстру на підставі заяви, поданої в паперовій формі, у листі зазначаються відомості з Реєстру, наведені у пункті 1.3 розділу I цього Порядку, а у разі невключення - вказується підстава для відмови у включенні фізичної особи-благодійника до Реєстру, а також інформація про право повторного подання такою особою заяви.
( пункт 2.5 доповнено абзацом другим згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
У разі відмови у включенні фізичної особи - благодійника до Реєстру на підставі абзацу п'ятого пункту 2.3 цього розділу, у листі зазначається вичерпна інформація про документи, які відповідно до законодавства підтверджують припинення обставин, що були підставою для виключення фізичної особи - благодійника з Реєстру.
( пункт 2.5 доповнено абзацом третім згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
Про включення / відмову у включенні фізичної особи - благодійника до Реєстру на підставі заяви, поданої в електронній формі, фізичній особі - благодійнику направляється інформація у квитанції, у якій у разі відмови у включенні фізичної особи - благодійника до Реєстру зазначається підстава для відмови у включенні, а також інформація про право повторного подання такою особою заяви та вичерпна інформація про документи, які відповідно до законодавства підтверджують припинення обставин, що були підставою для виключення фізичної особи - благодійника з Реєстру (у разі відмови у включенні фізичної особи - благодійника до Реєстру на підставі абзацу п'ятого пункту 2.3 цього розділу)";
( пункт 2.5 доповнено абзацом четвертим згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
2.6. Заяви подані у паперовій та електронній формі підлягають обов'язковій реєстрації в журналі у день їх прийняття. Після розгляду заяви до журналу вноситься відмітка про включення до Реєстру або про відмову у включенні до Реєстру, а також реквізити листа фізичній особі - благодійнику про результати розгляду заяви, поданої в паперовій формі/квитанції для заяв, поданих в електронній формі.
( пункт 2.6 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
2.7. У разі зміни у даних волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО, що зазначаються у заяві, відкриття та/або закриття поточних рахунків, відкритих на ім'я такого волонтера, що призначені для здійснення благодійної діяльності, волонтер АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО зобов'язаний протягом тридцяти календарних днів після виникнення змін подати до територіального органу ДПС заяву з позначкою "Зміни" у такому самому порядку, як і при включенні до Реєстру.
( пункт 2.7 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
2.8. Територіальний орган ДПС розглядає заяву з позначкою "Зміни" у такому самому порядку, як і при включенні до Реєстру. Заяви підлягають обов'язковій реєстрації у журналі у день їх прийняття.
Інформація про результати розгляду заяви надсилається волонтеру АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО у квитанції, якщо заяву подано в електронній формі, або у листі, якщо заяву подано у паперовій формі.
До журналу вноситься відмітка про внесення змін до Реєстру або відмову у внесенні змін до Реєстру, реквізити листа, надісланого волонтеру АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО / квитанції для заяв, поданих в електронній формі.
( пункт 2.8 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
2.9. У разі виявлення порушень вимог до порядку заповнення і подання заяви згідно з цим Порядком територіальний орган ДПС відмовляє у внесенні змін до Реєстру.
( пункт 2.9 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
2.10. У разі відсутності підстав для відмови щодо внесення змін до Реєстру територіальний орган ДПС зобов'язаний протягом одного робочого дня з дня отримання заяви внести стосовно такого волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО зміни до Реєстру.
( абзац перший пункту 2.10 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
Датою внесення змін до Реєстру є дата внесення відповідного запису до Реєстру, дата включення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО до Реєстру не змінюється.
III. Порядок виключення з Реєстру волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО
3.1. Виключення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО з Реєстру здійснюється на підставі заяви про виключення з Реєстру волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО за формою № 3-РВ (додаток 4) (далі - заява про виключення з Реєстру). Заява про виключення з Реєстру подається волонтером АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО до територіального органу ДПС у паперовій або електронній формі у такому самому порядку, як і при включенні до Реєстру.
( абзац перший пункту 3.1 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
У заяві фізичною особою - благодійником зазначається дата припинення діяльності як волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО, яка не може бути пізніше дати подання такої заяви.
3.2. У разі отримання заяви про виключення з Реєстру територіальний орган ДПС протягом одного робочого дня виключає волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО з Реєстру.
3.3. Виключення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО з Реєстру може бути здійснене за рішенням територіального органу ДПС за основним місцем обліку волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО, у разі:
( абзац перший пункту 3.3 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802 )
закінчення календарного року, що настає за роком завершення антитерористичної операції та/або припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану в Україні, та/або завершення здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації;
( абзац другий пункту 3.3 із змінами, внесеними згідно з наказами Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802, від 10.11.2022 р. № 370, враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 30.11.2022 р. № 406, у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
притягнення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО до адміністративної або кримінальної відповідальності за порушення законодавства про благодійну діяльність у порядку, встановленому законом;
набрання законної сили судовим рішенням щодо припинення або заборони провадити благодійну діяльність або діяльність волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО;
включення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО до Переліку осіб, пов'язаних із здійсненням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції, відповідно до частини першої статті 24 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення";
( абзац п'ятий пункту 3.3 із змінами, внесеними згідно з наказами Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802, від 22.05.2023 р. № 264 )
наявності документально підтверджених даних про смерть волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО або визнання його безвісно відсутнім.
3.4. У рішенні територіального органу ДПС про виключення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО з Реєстру зазначаються дані про волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО, причина виключення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО з Реєстру та дата припинення фізичною особою діяльності як волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО. Рішення підписується керівником територіального органу ДПС (заступником керівника або уповноваженою особою) за основним місцем обліку волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО. Рішення про виключення з Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації оформляється за формою № 5-РВ (додаток 5).
( абзац перший пункту 3.4 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.12.2020 р. № 802, із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
Протягом одного робочого дня, що настає за днем виключення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО з Реєстру, територіальний орган ДПС у порядку, визначеному статтею 42 глави 1 розділу ІІ Кодексу, направляє один примірник рішення про виключення з Реєстру за місцем проживання фізичної особи, зазначеним у Реєстрі, розміщує примірник рішення в електронній формі в Електронному кабінеті.
( абзац другий пункту 3.4 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
Рішення про виключення з Реєстру, яке прийняте територіальним органом ДПС, може бути оскаржено фізичною особою в адміністративному або судовому порядку відповідно до статті 56 глави 4 розділу II Кодексу.
3.5. У разі виключення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО з Реєстру за заявою до Реєстру вноситься зазначена в заяві дата припинення діяльності фізичної особи як волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО або, якщо така дата в заяві не зазначена, то дата припинення діяльності фізичної особи як волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО, що відповідає даті подання заяви.
При виключенні волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО з Реєстру на підставі рішення територіального органу ДПС про виключення з Реєстру до Реєстру вноситься дата припинення діяльності фізичної особи - благодійника як волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО, зазначена в такому рішенні.
3.6. Датою виключення з Реєстру є дата внесення відповідного запису до Реєстру.
3.7. Заяви, подані в паперовій або електронній формі, та рішення про виключення з Реєстру підлягають обов'язковій реєстрації у журналі у день їх отримання/прийняття.
( пункт 3.7 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
3.8. Виключення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО з Реєстру за заявою про виключення з Реєстру не обмежує можливості його повторного включення до Реєстру.
У разі виключення із Реєстру за рішенням контролюючого органу при повторному включенні до Реєстру до заяви має бути додано документи, які підтверджують припинення обставин, що були підставою для виключення з Реєстру за рішенням контролюючого органу.
Повторне включення до Реєстру здійснюється у порядку, визначеному у розділі II цього Порядку.
( пункт 3.8 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.05.2023 р. № 264 )
Директор Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку | М. О. Чмерук |
Додатки
до Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації
( див. текст )