• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Умов та правил надання оптового доступу (включаючи оптову плату за регульовані послуги роумінгу) до електронних комунікаційних мереж мобільного зв’язку загального користування для надання регульованих послуг роумінгу

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового звязку | Постанова, Правила, Умови від 07.08.2024 № 410
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового звязку
  • Тип: Постанова, Правила, Умови
  • Дата: 07.08.2024
  • Номер: 410
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового звязку
  • Тип: Постанова, Правила, Умови
  • Дата: 07.08.2024
  • Номер: 410
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕЛЕКТРОННИХ КОМУНІКАЦІЙ, РАДІОЧАСТОТНОГО СПЕКТРА ТА НАДАННЯ ПОСЛУГ ПОШТОВОГО ЗВ'ЯЗКУ
ПОСТАНОВА
07.08.2024 м. Київ № 410
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
22 серпня 2024 р. за № 1290/42635
Про затвердження Умов та правил надання оптового доступу (включаючи оптову плату за регульовані послуги роумінгу) до електронних комунікаційних мереж мобільного зв'язку загального користування для надання регульованих послуг роумінгу
Відповідно до Закону України від 22 травня 2024 року № 3727-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо імплементації норм законодавства Європейського Союзу з питань роумінгу", враховуючи умови, визначені у Доповненні XVII-3 (Правила, що застосовуються до телекомунікаційних послуг) Додатку XVII "Нормативно-правове наближення" до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, ратифікованої Законом України від 16 вересня 2014 року № 1678-VII, положення Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2018/1972 від 11 грудня 2018 року про запровадження Європейського кодексу електронних комунікацій, Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2022/612 від 6 квітня 2022 року про роумінг у мережах мобільного зв'язку загального користування в межах Європейського Союзу (переглянутий), який встановлює детальні умови та правила щодо надання оптового доступу (включаючи оптову плату за регульовані послуги роумінгу) до електронних комунікаційних мереж мобільного зв'язку загального користування для надання регульованих послуг роумінгу, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку,
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Умови та правила надання оптового доступу (включаючи оптову плату за регульовані послуги роумінгу) до електронних комунікаційних мереж мобільного зв'язку загального користування для надання регульованих послуг роумінгу, що додаються.
2. Департаменту електронних комунікацій в установленому законодавством порядку подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування та вводиться в дію одночасно з введенням в дію Закону України від 22 травня 2024 року № 3727-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо імплементації норм законодавства Європейського Союзу з питань роумінгу".
 

Голова

Олександр ЖИВОТОВСЬКИЙ
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку
07 серпня 2024 року № 410
Умови та правила
надання оптового доступу (включаючи оптову плату за регульовані послуги роумінгу) до електронних комунікаційних мереж мобільного зв'язку загального користування для надання регульованих послуг роумінгу
I. Загальні положення
1. Ці умови та правила встановлюють засади надання доступу до оптових послуг роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС до мереж мобільного зв'язку загального користування для надання регульованих послуг роумінгу, що включає доступ до всіх елементів мережі та пов'язаних із ними засобів, відповідних послуг, програмного забезпечення та інформаційних систем, необхідних для надання регульованих послуг роумінгу користувачам, а також охоплює всі доступні технології та покоління мереж (далі - оптовий роумінговий доступ в роумінговій зоні Україна - ЄС), а також оптову плату за регульовані послуги роумінгу (далі - Умови та правила), відповідно до частин дев'ятої - дванадцятої статті 104-1 Закону України "Про електронні комунікації".
2. У цих Умовах та правилах терміни вжито в значеннях, наведених у Законі України "Про електронні комунікації" (далі - Закон) та інших нормативно-правових актах, нормативних документах, технічних вимогах (технічних специфікаціях) у сфері електронних комунікацій.
II. Зобов'язання задовольняти всі обґрунтовані запити на отримання оптового роумінгового доступу в роумінговій зоні Україна - ЄС
1. Оператори мереж мобільного зв'язку повинні задовольняти всі обґрунтовані (доцільні) запити щодо отримання оптового роумінгового доступу в роумінговій зоні Україна - ЄС, зокрема у спосіб, що забезпечить постачальнику послуг роумінгу у роумінговій зоні Україна - ЄС можливість надавати (відтворити) роздрібні послуги мобільного зв'язку, які пропонуються користувачам регульованих послуг роумінгу в домашній країні, якщо це технічно можливо в гостьовій мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС.
2. Договори про оптовий роумінговий доступ мають враховувати принцип технологічної нейтральності і забезпечувати всім суб'єктам господарювання в роумінговій зоні Україна - ЄС, які зацікавлені в оптовому роумінговому доступі в роумінговій зоні Україна - ЄС, рівні та справедливі можливості доступу до всіх доступних поколінь мереж і технологій, а також враховувати принцип, що умови таких договорів обговорюються добросовісно, що дозволяє постачальникам послуг роумінгу у роумінговій зоні Україна - ЄС пропонувати користувачам регульованих послуг роумінгу роздрібні послуги роумінгу, еквівалентні тим, які вони пропонують в домашній країні.
3. Оператори мереж мобільного зв'язку можуть відмовляти у задоволенні запитів на отримання оптового роумінгового доступу в роумінговій зоні Україна - ЄС лише на підставі об'єктивних критеріїв, таких як технічна можливість і цілісність мережі. Комерційний інтерес не може бути підставою для відмови в наданні оптового роумінгового доступу в роумінговій зоні Україна - ЄС з метою обмеження конкуренції в наданні послуг роумінгу.
4. Технічно можливими вважаються ті параметри, за яких оператор гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС пропонує своїм користувачам в домашній країні роздрібні послуги мобільного зв'язку. Згідно з відповідним договором про оптовий роумінговий доступ та без обмеження зобов'язань, встановлених у частинах першій - восьмій та частинах тринадцятій - вісімнадцятій статті 104-1 Закону, оператор гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС повинен забезпечити, щоб на користувачів регульованих послуг роумінгу в його мережі не поширювалися умови, що є менш вигідними, ніж ті, які він пропонує своїм користувачам в домашній країні, у тому числі, з точки зору якості послуг, таких як доступна швидкість передавання даних з/до мережі Інтернет тощо. В оптовому роумінговому доступі в роумінговій зоні Україна - ЄС може бути відмовлено лише на підставі таких об'єктивних критеріїв, як технічна можливість і цілісність мережі.
5. Оптовий роумінговий доступ в роумінговій зоні Україна - ЄС охоплює доступ до всіх елементів мережі та пов'язаних із ними засобів, відповідних послуг, програмного забезпечення та інформаційних систем, необхідних для надання регульованих послуг роумінгу користувачам регульованих послуг роумінгу, а також охоплює всі доступні технології та покоління мереж.
III. Зобов'язання публікувати типову пропозицію
1. Оператори мереж мобільного зв'язку повинні публікувати типову пропозицію щодо оптового роумінгового доступу в роумінговій зоні Україна - ЄС (далі - типова пропозиція).
2. Оператори мереж мобільного зв'язку повинні враховувати керівні документи Органу європейських регуляторів електронних комунікацій (BEREC) щодо оптових послуг роумінгу при публікації своєї типової пропозиції та повинні надавати її будь-якому суб'єкту господарювання, який звернувся із запитом про надання оптового роумінгового доступу в роумінговій зоні Україна - ЄС.
3. Оператори мереж мобільного зв'язку повинні надати суб'єкту господарювання, який звернувся із запитом про надання оптового роумінгового доступу в роумінговій зоні Україна - ЄС, проєкт договору, відповідно до розділів II - VI цих Умов та правил, про надання такого оптового доступу не пізніше ніж через місяць після отримання такого запиту оператором мережі мобільного зв'язку. Оптовий роумінговий доступ в роумінговій зоні Україна - ЄС надається в строки, що не повинні перевищувати трьох місяців із моменту укладення договору про оптовий роумінговий доступ. Оператори мереж мобільного зв'язку, які отримують запит про надання оптового роумінгового доступу в роумінговій зоні Україна - ЄС, і суб'єкти господарювання, які звертаються із запитом про надання такого доступу, повинні вести переговори добросовісно.
4. Типова пропозиція має бути достатньою мірою деталізована і включати всі компоненти, необхідні для оптового роумінгового доступу в роумінговій зоні Україна - ЄС, надавати опис пропозицій, пов'язаних з прямим доступом до оптових послуг роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС та доступом до оптових послуг роумінгу для перепродажу в роумінговій зоні Україна - ЄС, а також відповідні (пов'язані) положення та умови.
5. Типова пропозиція має містити всю інформацію, необхідну для забезпечення постачальником послуг роумінгу у роумінговій зоні Україна - ЄС надання своїм користувачам регульованих послуг роумінгу безкоштовного доступу до екстрених служб за допомогою екстреного зв'язку з найбільш прийнятною точкою приймання безпекових викликів (PSAP), а також безкоштовної передачі інформації про місцезнаходження абонента до найбільш прийнятної PSAP під час користування послугами роумінгу.
Для забезпечення користувачів регульованих послуг роумінгу доступом до екстреного зв'язку, оператори гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС повинні включати до типової пропозиції інформацію про те, який тип екстреного зв'язку є обов'язковим і технічно можливим для забезпечення користувачів регульованих послуг роумінгу доступом згідно з національними заходами у відвідуваній країні роумінгової зони Україна - ЄС. Крім того, договори про оптовий роумінговий доступ повинні включати інформацію про технічні параметри для забезпечення доступу до служб екстреної допомоги, у тому числі для користувачів регульованих послуг роумінгу з обмеженими можливостями, а також для забезпечення передачі інформації про місцезнаходження абонента, включаючи інформацію, отриману телефоном, до найбільш прийнятного PSAP у відвідуваній країні роумінговій зоні Україна - ЄС. Така інформація повинна дозволяти постачальнику послуг роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС безкоштовно ідентифікувати та забезпечити екстрений зв'язок і передачу інформації про місцезнаходження абонента.
6. Типова пропозиція може включати умови для запобігання перманентному роумінгу або аномальному використанню чи зловживанню оптовим роумінговим доступом в роумінговій зоні Україна - ЄС для цілей, відмінних від надання регульованих послуг роумінгу, користувачам постачальника послуг роумінгу, які періодично подорожують в межах роумінгової зони Україна - ЄС. Якщо такі умови зазначені в типовій пропозиції, вони мають включати конкретні заходи, які оператор гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС може вжити для запобігання перманентному роумінгу або аномальному використанню доступу чи зловживанню оптовим роумінговим доступом в роумінговій зоні Україна - ЄС, а також об'єктивні критерії, на основі яких такі заходи можуть вживатися. Такі критерії можуть ґрунтуватися на сукупній інформації про трафік у роумінгу. Вони не повинні ґрунтуватися на конкретній інформації, що стосується індивідуального трафіку користувачів постачальника послуг роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС.
7. Типова пропозиція може, серед іншого, передбачати, що у випадку, коли оператор гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС має обґрунтовані підстави вважати, що має місце перманентний роумінг, аномальне використання чи зловживання оптовим роумінговим доступом в роумінговій зоні Україна - ЄС значною часткою користувачів роумінгу постачальника послуг роумінгу, оператор гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС може вимагати від постачальника послуг роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС надати інформацію, без обмежень до вимог щодо захисту даних в межах роумінгової зони Україна - ЄС, що дає змогу визначити, чи має місце перманентний роумінг, аномальне використання чи зловживання оптовим роумінговим доступом в роумінговій зоні Україна - ЄС у гостьовій мережі значною часткою споживачів постачальника послуг роумінгу, наприклад, інформацію про частку споживачів, для яких на основі об'єктивних показників був встановлений ризик аномального використання роздрібних регульованих послуг роумінгу, що надаються за застосовними домашніми роздрібними цінами у роумінговій зоні Україна - ЄС, або зловживання ними відповідно до Правил застосування політики добросовісного користування щодо споживання роздрібних регульованих послуг роумінгу, що надаються за домашніми роздрібними цінами, з метою запобігання зловживанню або аномальному споживанню роздрібних регульованих послуг роумінгу користувачами роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС та встановлення додаткових доплат за споживання роздрібних регульованих послуг роумінгу, що перевищує будь-які обмеження відповідно до будь-якої політики добросовісного користування.
8. У разі, якщо інші менш суворі заходи не допомагають вирішити проблему, типова пропозиція може передбачити можливість розірвання договору про оптовий роумінговий доступ, якщо оператор гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС встановив і проінформував оператора домашньої мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС, що, судячи з об'єктивних критеріїв, має місце перманентний роумінг, аномальне використання чи зловживання оптовим роумінговим доступом в роумінговій зоні Україна - ЄС значною часткою користувачів роумінгу постачальника послуг роумінгу.
Менш суворі заходи можуть полягати у встановленні вищих оптових плат, які не перевищують граничні оптові плати, передбачені цими Умовами та правилами для обсягів, що перевищують сукупний обсяг, визначений договором. Такі вищі оптові плати повинні бути встановлені заздалегідь або з моменту, коли оператор гостьової мережі роумінгової зони Україна - ЄС встановив і повідомив оператора домашньої мережі роумінгової зони Україна - ЄС, що на основі об'єктивних критеріїв має місце перманентний роумінг, аномальне використання чи зловживання оптовим роумінговим доступом в роумінговій зоні Україна - ЄС значною часткою користувачів роумінгу постачальника послуг роумінгу.
Менш суворі заходи також можуть включати зобов'язання оператора домашньої мережі роумінгової зони Україна - ЄС прийняти або переглянути політику добросовісного користування, що застосовується до його користувачів регульованих послуг роумінгу відповідно до Правил застосування політики добросовісного користування щодо споживання роздрібних регульованих послуг роумінгу, що надаються за домашніми роздрібними цінами, з метою запобігання зловживанню або аномальному споживанню роздрібних регульованих послуг роумінгу користувачами роумінгу у роумінговій зоні Україна - ЄС, та встановлення додаткових доплат за споживання роздрібних регульованих послуг роумінгу, що перевищує будь-які обмеження відповідно до будь-якої політики добросовісного користування, або можливість для оператора гостьової мережі роумінгової зони Україна - ЄС вимагати перегляду договору про оптовий роумінговий доступ.
9. За необхідності, регуляторний орган може вимагати внесення змін до типових пропозицій, у тому числі стосовно конкретних заходів, яких оператори гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС, можуть вживати для запобігання перманентного роумінгу або аномальному використанню чи зловживанню оптовим роумінговим доступом в роумінговій зоні Україна - ЄС, а також стосовно об'єктивних критеріїв, на основі яких оператори гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС, можуть вживати таких заходів для виконання зобов'язань, встановлених цими Умовами та правилами.
10. Якщо суб'єкт господарювання, який звертається із запитом про надання оптового роумінгового доступу в роумінговій зоні Україна - ЄС, бажає вступити в комерційні переговори щодо включення компонентів, не охоплених типовою пропозицією, оператори мереж мобільного зв'язку повинні відповісти на такий запит в обґрунтовані (розумні) строки, що не перевищують двох місяців із моменту отримання такого запиту. Для цілей цього пункту частина десята статті 104-1 Закону, пункти 1 - 3 цього розділу та пункт 3 розділу II цих Умов та правил не застосовуються.
IV. Одностороннє розірвання договору про надання оптового роумінгового доступу
1. Оператор гостьової мережі роумінгової зони Україна - ЄС може в односторонньому порядку розірвати договір про оптовий роумінговий доступ на підставі перманентного роумінгу, аномального використання чи зловживання оптовим роумінговим доступом в роумінговій зоні Україна - ЄС, але лише за умови погодження національним регуляторним органом країни оператора гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС.
2. Протягом трьох місяців з моменту отримання запиту на погодження розірвати договір про оптовий роумінговий доступ від оператора гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС, національний регуляторний орган країни оператора гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС, після консультації з національним регуляторним органом країни оператора домашньої мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС, повинен ухвалити відповідне рішення про надання або відмову в такому погодженні, про що повідомляє Європейську Комісію.
3. Національні регуляторні органи, як оператора гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС, так і оператора домашньої мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС, можуть кожен звернутися до Органу європейських регуляторів електронних комунікацій (BEREC) затвердити висновок щодо дій, яких необхідно вжити відповідно до статті 104-1 Закону та цих Умов та правил. BEREC приймає свій висновок упродовж одного місяця після отримання такого запиту.
4. У разі проведення консультацій із BEREC, національний регуляторний орган країни оператора гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС, повинен максимально врахувати висновок BEREC, перш ніж ухвалити, у визначений пунктом 2 цього розділу строк, рішення про надання погодження на розірвання договору про оптовий роумінговий доступ або відмову в ньому.
5. Національний регуляторний орган країни оператора гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС повинен оприлюднювати інформацію щодо погодження на розірвання договорів про оптовий роумінговий доступ з дотриманням комерційної таємниці.
6. Пункти 1 - 5 цього розділу не обмежують повноваження національного регуляторного органу вимагати припинення без затримки, порушення зобов'язань, визначених Законом та цими Умовами та правилами, відповідно до частини третьої статті 14 Закону, а також право оператора гостьової мережі у роумінговій зоні Україна - ЄС вживати відповідні заходи для боротьби із шахрайством.
V. Зобов'язання щодо оптової плати за регульовані послуги роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС
1. Правила щодо оптової плати за регульовані послуги роумінгу у роумінговій зоні Україна - ЄС, встановлені розділами VIII - X та XII цих Умов та правил, застосовуються до надання доступу до всіх компонентів оптового роумінгового доступу в роумінговій зоні Україна - ЄС, зазначених у частині одинадцятій статті 104-1 Закону та пункті 5 розділу II цих Умов та правил, крім випадків, коли обидві сторони договору про оптовий роумінговий доступ прямо погоджуються, що впродовж всього періоду дії договору будь-яка середня оптова плата за послуги роумінгу у роумінговій зоні Україна - ЄС, що виникає в результаті застосування договору, не підпадає під дію граничної оптової плати за регульовані послуги роумінгу у роумінговій зоні Україна - ЄС.
2. Без обмеження пункту 1 цього розділу, у випадку доступу до оптових послуг роумінгу у роумінговій зоні Україна - ЄС для перепродажу, оператори мереж мобільного зв'язку можуть встановлювати справедливі та обґрунтовані (розумні) ціни на компоненти, що не охоплені частиною одинадцятою статті 104-1 Закону та пунктом 5 розділу II цих Умов та правил.
VI. Зобов'язання щодо якості послуг для постачальників, які звертаються за оптовим роумінговим доступом в роумінговій зоні Україна - ЄС
1. Постачальники послуг роумінгу у роумінговій зоні Україна - ЄС не зобов'язані укладати договори про оптовий роумінговий доступ лише з тими операторами мереж мобільного зв'язку, які мають найсучасніші мережі, якщо дотримуються вимог щодо якості роздрібних послуг роумінгу, встановлених в частині третій статті 104-1 Закону та пункті 3 розділу I Правил надання роздрібних регульованих послуг роумінгу. Суб'єкти господарювання, які звертаються за оптовим роумінговим доступом в роумінговій зоні Україна - ЄС, повинні мати право вільно домовлятися про договори про оптовий роумінговий доступ відповідно до власних комерційних потреб та в інтересах своїх кінцевих користувачів. Таким чином, під час переходу до мереж і технологій мобільного зв'язку наступного покоління постачальники послуг роумінгу у роумінговій зоні Україна - ЄС повинні поступово забезпечити оптовий роумінговий доступ в роумінговій зоні Україна - ЄС, що дає змогу надавати роздрібні регульовані послуги роумінгу в інших країнах роумінгової зони Україна - ЄС на еквівалентних договірних умовах в їхній домашній країні. Постачальники послуг роумінгу у роумінговій зоні Україна - ЄС повинні пропонувати роздрібні послуги роумінгу, еквівалентні послугам мобільного зв'язку, які вони пропонують в домашній країні, якщо у відвідуваній країні роумінгової зони Україна - ЄС є широке покриття або конкурентоспроможні пропозиції доступу до таких мереж і технологій мобільного зв'язку наступного покоління, відповідно до настанов BEREC щодо оптового роумінгового доступу.
VII. Міжмашинна взаємодія
1. Міжмашинна взаємодія - це послуги, які передбачають автоматичну передачу даних та інформації між пристроями або застосунками з обмеженою взаємодією з людиною або без неї. Згідно з обмеженнями, включеними до положень про роумінг Закону та цих Умов та правил, які стосуються перманентного роумінгу, міжмашинна взаємодія не виключена зі сфери застосування цих Умов та правил, Правил застосування політики добросовісного користування щодо споживання роздрібних регульованих послуг роумінгу, що надаються за домашніми роздрібними цінами, з метою запобігання зловживанню або аномальному споживанню роздрібних регульованих послуг роумінгу користувачами роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС, та встановлення додаткових доплат за споживання роздрібних регульованих послуг роумінгу, що перевищує будь-які обмеження відповідно до будь-якої політики добросовісного користування, дії відповідних зобов'язань, визначених Законом, включаючи положення про добросовісне користування послугами роумінгу, та можливість для операторів мереж мобільного зв'язку включати у свої типові пропозиції умови для запобігання перманентному використанню регульованих послуг роумінгу або аномальному використанню чи зловживанню оптовим роумінговим доступом в роумінговій зоні Україна - ЄС.
2. Перманентний роумінг для міжмашинної взаємодії у роумінговій зоні Україна - ЄС є предметом комерційних переговорів і може бути узгоджений двома роумінг-партнерами в договорі про оптовий роумінговий доступ.
3. Для забезпечення розвитку більш ефективних і конкурентоспроможних ринків міжмашинної взаємодії очікується, що оператори мереж мобільного зв'язку будуть все більше відповідати та приймати всі обґрунтовані запити щодо договорів про оптовий роумінговий доступ на прийнятних умовах, і прямо дозволяти перманентний роумінг для міжмашинної взаємодії.
Оператори мереж мобільного зв'язку та постачальники послуг роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС повинні мати змогу встановлювати гнучкі договори про оптовий роумінговий доступ для надання оптових послуг роумінгу, і застосовувати тарифні схеми, які базуються не на об'ємі спожитих даних, а на альтернативних схемах, наприклад, кількість підключених машин на місяць.
VIII. Оптова плата за надання регульованих викликів в роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС
1. Середня оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС, яку може стягувати оператор гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС з постачальника послуг роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС за надання регульованих викликів в роумінгу, що надходять із гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС, яка включає, окрім іншого, витрати на оригінацію, транзит і термінацію такого виклику, не має перевищувати граничну оптову плату за надання регульованих викликів в роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС, яка встановлюється у розмірі 0,022 євро за хвилину (без ПДВ). Дана гранична оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС зменшується з 01 січня 2025 року до показника у розмірі 0,019 євро за хвилину (без ПДВ) та, без обмеження пункту 1 розділу XIV цих Умов та правил, залишається на рівні 0,019 євро за хвилину (без ПДВ) до 30 червня 2032 року.
2. Середня оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС застосовується між будь-якими двома операторами і розраховується за період 12 місяців або будь-який коротший період, що може залишатися до закінчення періоду застосування граничної середньої оптової плати в роумінговій зоні Україна - ЄС, передбаченої пунктом 1 цього розділу, або до 30 червня 2032 року.
3. Середня оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС розраховується шляхом ділення загального доходу отриманого від оптових послуг роумінгу за здійснені регульовані виклики в межах роумінгової зони Україна - ЄС на загальну кількість оптових хвилин в роумінгу, фактично використаних відповідним оператором для надання оптових викликів у роумінгу в межах роумінгової зони Україна - ЄС протягом відповідного періоду, агрегованих на посекундній основі і скорегованих з урахуванням можливості оператора гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС застосовувати початковий мінімальний період тарифікації, що не перевищує 30 секунд.
IX. Оптова плата за регульовані SMS-повідомлення в роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС
1. Середня оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС, яку може стягувати оператор гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС з постачальника послуг роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС за надання регульованого SMS-повідомлення в роумінгу, що надходять із гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС, не має перевищувати граничну оптову плату за надання регульованого SMS-повідомлення в роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС, яка встановлюється у розмірі 0,004 євро за одне SMS-повідомлення (без ПДВ). Дана гранична оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС зменшується з 01 січня 2025 року до показника у розмірі 0,003 євро за одне SMS-повідомлення (без ПДВ) та, без обмеження пункту 1 розділу XIV цих Умов та правил, залишається на рівні 0,003 євро за одне SMS-повідомлення (без ПДВ) до 30 червня 2032 року.
2. Середня оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС, застосовується між будь-якими двома операторами і розраховується за період 12 місяців або будь-який коротший період, що може залишатися до закінчення періоду застосування граничної середньої оптової плати в роумінговій зоні Україна - ЄС, передбаченої пунктом 1 цього розділу, або до 30 червня 2032 року.
3. Середня оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС розраховується шляхом ділення загального доходу від оптових послуг, отриманого оператором гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС або оператором домашньої мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС за оригінацію або передачу регульованих SMS-повідомлень у роумінгу в межах роумінгової зони Україна - ЄС протягом відповідного періоду, на загальну кількість таких SMS-повідомлень, оригінованих і переданих від імені відповідного постачальника послуг роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС або оператором домашньої мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС протягом такого періоду.
4. Оператор гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС не повинен стягувати жодної плати з постачальника послуг роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС користувача роумінгу або оператора домашньої мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС, крім плати, зазначеної в пункті 1 цього розділу для термінації регульованого SMS-повідомлення в роумінгу, надісланого користувачу регульованих послуг роумінгу під час роумінгу у гостьовій мережі.
X. Оптова плата за регульовані послуги передачі даних у роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС
1. Середня оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС, яку може стягувати оператор гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС з постачальника послуги роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС за надання регульованих послуг передачі даних в роумінгу за допомогою гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС, не має перевищувати граничну оптову плату за регульовані послуги передачі даних у роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС, яка встановлюється у розмірі 1,55 євро за гігабайт переданих даних (без ПДВ). Дана гранична оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС зменшується з 01 січня 2025 року до показника у розмірі 1,30 євро за гігабайт даних (без ПДВ), з 01 січня 2026 року до показника у розмірі 1,10 євро за гігабайт даних (без ПДВ), з 01 січня 2027 року до показника у розмірі 1,00 євро за гігабайт даних (без ПДВ). Після 01 січня 2027 року, без обмеження пункту 1 розділу XIV цих Умов та правил, гранична оптова плата залишається на рівні 1,00 євро за гігабайт переданих даних (без ПДВ) до 30 червня 2032 року.
2. Середня оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС застосовується між будь-якими двома операторами і розраховується за період 12 місяців або будь-який коротший період, що може залишатися до закінчення періоду застосування граничної середньої оптової плати в роумінговій зоні Україна - ЄС, передбаченої пунктом 1 цього розділу, або до 30 червня 2032 року.
3. Середня оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС розраховується шляхом ділення загального доходу від оптових послуг, отриманого оператором гостьової мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС або оператором домашньої мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС за надання регульованих послуг передачі даних в роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС протягом відповідного періоду, на загальну кількість мегабайтів даних, фактично спожитих для надання таких послуг протягом відповідного періоду, агрегованих на кілобайтній основі відповідним постачальником послуги роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС або оператором домашньої мережі в роумінговій зоні Україна - ЄС протягом такого періоду.
XI. Оптова плата в роумінговій зоні Україна - ЄС за доступ до екстрених служб
1. Без обмеження норм, викладених в розділах VIII - X цих Умов та правил, оператор гостьової мережі роумінгової зони Україна - ЄС не повинен стягувати з постачальника послуг роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС будь-яку оптову плату, пов'язану із здійсненням будь-якого типу екстреної комунікації, ініційованої користувачем регульованих послуг роумінгу, або з передачею інформації про місцезнаходження абонента, який ініціював екстрену комунікацію.
XII. Конвертація валют
1. Граничні оптові плати в роумінговій зоні Україна - ЄС, встановлені у пункті 1 розділу VIII, пункті 1 розділу IX та пункті 1 розділу X цих Умов та правил, виражені в євро. Конвертація граничної оптової плати в роумінговій зоні Україна - ЄС з євро в гривню здійснюється шляхом застосування середнього обмінного курсу, встановленого Національним банком України станом на 15 січня, 15 лютого та 15 березня відповідного календарного року. Граничні оптові плати в гривні переглядаються щорічно і застосовуються з 15 травня.
2. Якщо Національний банк України не оприлюднив обмінний курс на одну чи декілька зазначених дат, застосовними обмінними курсами між євро та гривнею мають бути ті, що оприлюднені першими після цієї чи цих дат.
XIII. Моніторинг
1. Регуляторний орган здійснює моніторинг та нагляд (контроль) за виконанням зобов'язань, встановлених цими Умовами та правилами, а також вживає заходів для своєчасного виконання вимог частин дев'ятої - дванадцятої статті 104-1 Закону і цих Умов та правил.
2. Під час моніторингу виконання частин дев'ятої - дванадцятої статті 104-1 Закону а також цих Умов та правил, регуляторний орган повинен максимально враховувати відповідні настанови BEREC.
3. З метою забезпечення виконання зобов'язань, передбачених частинами дев'ятою - дванадцятою статті 104-1 Закону, а також цих Умов та правил регуляторний орган здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства щодо надання послуг роумінгу відповідно до статті 10 Закону та, у разі потреби, застосовує для усунення порушень цих зобов'язань процедуру відповідно до статті 14 Закону.
Регуляторний орган, в разі необхідності, користується своїми повноваженнями, передбаченими статтею 35 Закону, для забезпечення належного доступу та взаємоз'єднання, щоб гарантувати наскрізне підключення та сумісність послуг роумінгу.
4. У разі наявності в регуляторного органу доказів порушення зобов'язань, передбачених частинами дев'ятою - дванадцятою статті 104-1 Закону, а також цих Умов та правил, регуляторний орган повинен вжити заходів щодо припинення такого порушення без затримки, відповідно до вимог законодавства України у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектру.
5. Регуляторний орган повинен здійснювати моніторинг зміни оптової плати за надання регульованих послуг роумінгу користувачам роумінгу в роумінговій зоні Україна - ЄС.
6. Регуляторний орган повинен оприлюднювати актуальну інформацію щодо застосування цих Умов та правил, зокрема розділів VIII - X цих Умов та правил, на офіційному веб-сайті регуляторного органу.
7. Комерційна таємниця забезпечується регуляторним органом і не перешкоджає своєчасному обміну інформацією між регуляторним органом, Європейською Комісією, Органом європейських регуляторів електронних комунікацій (BEREC), національними регуляторними органами та будь-якими іншими органами держав-членів Європейського Союзу, уповноваженими у сфері електронних комунікацій, з метою перегляду, моніторингу та нагляду (контролю) за виконанням зобов'язань, передбачених частинами дев'ятою - дванадцятою статті 104-1 Закону та цими Умовами та правилами.
XIV. Перегляд
1. Ці Умови та правила мають бути переглянуті у разі оновлення положень ЄС про роумінг.
 

Директор Департаменту
електронних комунікацій

Іван ХОХОТВА