• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку функціонування електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності

Міністерство розвитку громад та територій | Наказ, Порядок від 02.12.2019 № 285 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство розвитку громад та територій
  • Тип: Наказ, Порядок
  • Дата: 02.12.2019
  • Номер: 285
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство розвитку громад та територій
  • Тип: Наказ, Порядок
  • Дата: 02.12.2019
  • Номер: 285
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
02.12.2019 № 285
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 грудня 2019 р.
за № 1238/34209
Про затвердження Порядку функціонування електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності
Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 року № 197 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 850), підпункту 4 пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року № 367 "Деякі питання дерегуляції господарської діяльності", пункту 1-1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 , та пункту 11 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1995 року № 244 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 735),
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
1) Порядок функціонування електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності;
2) Зміни до деяких наказів Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 24 листопада 2014 року № 325 "Про затвердження Порядку функціонування електронної системи здійснення декларативних процедур у будівництві", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12 грудня 2014 року за № 1590/26367 (із змінами);
наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 09 серпня 2017 року № 194 "Деякі питання функціонування інформаційної системи при здійсненні ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08 вересня 2017 року за № 1110/30978.
3. Департаменту містобудування, архітектури та планування територій (Білоус С.) разом з Юридичним департаментом (Чепелюк О.) в установленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра з питань європейської інтеграції Чаплінського Ю.
МіністрА. Бабак
ПОГОДЖЕНО:

В.о. Голови Державного агентства
з питань електронного урядування України

В.о. Голови Державної
архітектурно-будівельної інспекції України

Голова Державної служби спеціального зв’язку
та захисту інформації України

Т.в.о. Голови
Державної регуляторної служби України

Виконувач обов’язків Міністра
розвитку економіки, торгівлі
та сільського господарства України



В. Бакал


О. Строкач


В. Петров



О. Мірошніченко


П. Кухта
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку громад та
територій України
02 грудня 2019 року № 285
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 грудня 2019 р.
за № 1238/34209
ПОРЯДОК
функціонування електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм функціонування, завдання та функціональні можливості електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності (далі - електронний кабінет), а також електронний документообіг через електронний кабінет під час здійснення ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, надання/отримання послуг з питань декларативних і дозвільних процедур у будівництві, з питань здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю та щодо отримання консультацій із зазначених питань.
Цей Порядок не регулює процедуру розгляду документів, поданих суб’єктом звернення (його уповноваженою особою), з метою отримання послуг у паперовій формі особисто або надісланих рекомендованим листом з описом вкладення.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
вебсторінка користувача (суб’єкта звернення або відповідальної особи) - індивідуальна персоніфікована вебсторінка суб’єкта звернення або відповідальної особи, на якій здійснюється електронний документообіг під час здійснення ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, надання/отримання послуг з питань декларативних і дозвільних процедур у будівництві, з питань здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю та щодо отримання консультацій із зазначених питань;
відповідальна особа - посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю, визначена частиною третьою статті 6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", яка відповідно до вимог законодавства та в межах повноважень має право доступу до електронного кабінету із застосуванням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП);
електронні документи - документи, подані в електронній формі суб’єктом звернення через електронний кабінет під час здійснення ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, щодо надання/отримання послуг з питань декларативних і дозвільних процедур у будівництві, з питань здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, отримання консультацій із зазначених питань з накладенням на них КЕП та/або електронної печатки;
електронні матеріали перевірок - матеріали перевірок за результатами державного архітектурно-будівельного контролю (акт, припис, протокол, постанова про накладення штрафу, постанова про закриття справи), складені/видані та внесені до електронного кабінету відповідальною особою з використанням КЕП;
користувачі електронного кабінету (далі - користувачі) - відповідальна особа та суб’єкт звернення;
право доступу - дії, які суб’єкт звернення та відповідальна особа мають право виконувати в електронному кабінеті;
суб’єкт звернення - будь-яка фізична або юридична особа, яка пройшла процедуру електронної ідентифікації та автентифікації в електронному кабінеті.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про архітектурну діяльність", "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", "Про ліцензування видів господарської діяльності", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", "Про адміністративні послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги", Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1995 року № 244 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 735), Порядку ліцензування господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2007 року № 1396, Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2015 року № 750), Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 747), Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553, постанові Кабінету Міністрів України від 30 березня 2016 року № 256 "Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками".
3. Органи державного архітектурно-будівельного контролю через електронний кабінет надають такі послуги (далі - послуги):
1) повідомлення про початок виконання підготовчих робіт / про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт;
2) повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта / про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта;
3) повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1);
4) внесення змін до повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1);
5) подання заяви про скасування повідомлення про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт;
6) зміна даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих/будівельних робіт;
7) реєстрація декларації про готовність до експлуатації об’єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта;
8) реєстрація декларації про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1);
9) реєстрація декларації про готовність до експлуатації самочинно збудованого об’єкта, на який визнано право власності за рішенням суду, що набрало законної сили;
10) внесення змін до декларації про готовність до експлуатації об’єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта / декларації про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1) / декларації про готовність до експлуатації самочинно збудованого об’єкта, на який визнано право власності за рішенням суду;
11) внесення змін у зареєстровану в установленому порядку декларацію щодо об’єкта, який належить до III категорії складності (клас наслідків (відповідальності) СС2);
12) реєстрація декларації про готовність об’єкта до експлуатації індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, а також господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 300 квадратних метрів, збудованих у період з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року, будівель і споруд сільськогосподарського призначення, збудованих до 12 березня 2011 року;
13) внесення змін у разі виявлення технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) в зареєстрованій декларації, зазначеній у підпункті 12 цього пункту;
14) видача дозволу на виконання будівельних робіт/зміна даних у дозволі на виконання будівельних робіт;
15) видача сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками;
16) видача ліцензії із будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками;
17) переоформлення ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками або із середніми та значними наслідками;
18) анулювання ліцензії повністю або частково на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками або із середніми та значними наслідками;
19) внесення змін до переліку видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками або із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню;
20) повідомлення про планове або позапланове припинення провадження господарської діяльності в цілому або за певними місцями провадження такої діяльності, про відновлення провадження господарської діяльності, про всі зміни даних, які зазначались в документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії;
21) зупинення дії ліцензії повністю або частково на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками або із середніми та значними наслідками;
22) відновлення дії ліцензії повністю або частково на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками або із середніми та значними наслідками;
23) повідомлення про зупинення розгляду документів, поданих для отримання документа дозвільного характеру, за бажанням суб’єкта звернення.
4. Подання через електронний кабінет електронних документів для надання/отримання адміністративних послуг, визначених підпунктами 1-10 пункту 3 цього розділу, внесення до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - Реєстр) здійснюються автоматично у день їх надходження.
5. Держателем електронного кабінету є Міністерство розвитку громад та територій України.
6. Технічним адміністратором є державне унітарне підприємство, що належить до сфери управління Міністерства цифрової трансформації та здійснює заходи адміністрування електронного кабінету, його технологічне забезпечення, технічну підтримку (впровадження, якісну та безперебійну роботу, оновлення, модифікацію, усунення помилок, забезпечення цілісності та автентичності вихідного програмного коду), а також збереження та захист інформації, відомостей (даних) в електронному кабінеті.
Технічний адміністратор надає, блокує та анулює право доступу відповідальних осіб до електронного кабінету за зверненням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю. Внесення даних до електронного кабінету відповідальними особами в порядку, визначеному розділами VI, VII цього Порядку, можливе лише за наявності ключів доступу до Реєстру.
Технічний адміністратор забезпечує інформування користувачів про тимчасове припинення функціонування електронного кабінету у зв’язку з проведенням регламентних та інших робіт шляхом надсилання не пізніше ніж за три календарні дні до початку проведення зазначених робіт відповідного письмового повідомлення на адреси електронної пошти та на вебсторінки користувачів, а також розміщення такого повідомлення на вебсайті електронного кабінету.
7. Державна архітектурно-будівельна інспекція України забезпечує функціонування електронного кабінету (отримання, створення, перегляд, обробку, розгляд, опрацювання, відправлення, передання, використання, внесення інформації, документів, відомостей (даних) до електронного кабінету та надання пропозицій щодо удосконалення роботи електронного кабінету).
8. Доступ до електронного кабінету здійснюється через вебсайт, який має офіційну адресу в мережі Інтернет - https://e-dabi.gov.ua/.
9. Інформація, відомості (дані), які містяться в електронному кабінеті, зберігаються постійно, електронні документи зберігаються відповідно до законодавства у сфері архівної справи та діловодства.
10. Програмними засобами електронного кабінету автоматично блокується можливість подання суб’єктом звернення електронного документа у разі непідтвердження справжності КЕП та/або електронної печатки під час підписання такого документа шляхом накладення КЕП та/або електронної печатки.
11. Електронний кабінет ведеться українською мовою та функціонує цілодобово сім днів на тиждень.
II. Завдання та функціональні можливості електронного кабінету
1. Завдання електронного кабінету:
1) забезпечення електронного документообігу між суб’єктами звернення та органами державного архітектурно-будівельного контролю під час надання/отримання в електронній формі адміністративних послуг, здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю та консультування з цих питань;
2) розміщення інформації, відомостей (даних), документів з надання/отримання адміністративних послуг, проведення заходів архітектурно-будівельного контролю та консультування з цих питань;
3) забезпечення прозорості, доступності та зручності під час отримання/надання адміністративних послуг, зменшення корупційних ризиків.
2. Функціональними можливостями електронного кабінету забезпечуються:
1) процедура електронної ідентифікації та автентифікації із використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації користувачів;
2) авторизація користувачів;
3) взаємодія із засобами КЕП чи електронної печатки суб’єктів звернення та відповідальних осіб з метою накладення ними власного КЕП чи електронної печатки для створення електронного документа;
4) доступ суб’єктів звернення до електронних документів та їх заповнення під час здійснення ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, та для отримання адміністративних послуг;
5) оформлення та подання електронних документів через електронний кабінет;
6) отримання, розгляд відповідальними особами електронних документів, поданих суб’єктом звернення через електронний кабінет (крім тих, які опрацьовуються автоматично), з автоматичною фіксацією часу відправлення та часу отримання, цілісність та автентичність електронних документів;
7) внесення відомостей (реєстрація) до Реєстру;
8) автоматичне направлення програмними засобами електронного кабінету повідомлення про стан розгляду електронних документів та прийняте за результатами їх розгляду відповідне рішення суб’єкту звернення на адресу його електронної пошти та вебсторінки користувача;
9) електронна інформаційна взаємодія з іншими державними електронними інформаційними ресурсами, зокрема з:
Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
Державним реєстром речових прав на нерухоме майно;
Державним земельним кадастром;
Реєстром атестованих осіб;
містобудівними кадастрами (за наявності та умови технічної можливості);
реєстрами містобудівних умов та обмежень (за умови технічної можливості);
Інтегрованою автоматизованою системою державного нагляду (контролю);
іншими електронними інформаційними ресурсами та системами державних органів та органів місцевого самоврядування;
10) можливість сплати суб’єктом звернення за надання адміністративної послуги, штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності або подання документів, що підтверджують унесення такої плати;
11) автоматична перевірка програмними засобами електронного кабінету повноти даних у поданих суб’єктом звернення електронних документах для отримання послуги щодо декларативних процедур у будівництві;
12) автоматичний контроль наповненості та підтвердження цілісності електронних документів;
13) автоматична реєстрація і внесення відповідних відомостей (даних) до Реєстру;
14) проведення процедур і заходів контролю та верифікації відомостей (даних), моніторингу змін індивідуальних відомостей, захисту інформації, програмного забезпечення, в тому числі від несанкціонованого доступу;
15) шифрування та розшифрування електронних документів щодо ліцензування під час їх передання;
16) управління правами доступу до інформації, відомостей (даних);
17) захист інформації, що обробляється в електронному кабінеті, відповідно до вимог чинного законодавства у сфері захисту інформації;
18) інтеграція з Єдиним державним порталом адміністративних послуг, іншими інформаційними системами державних органів та органів місцевого самоврядування (далі - інші інформаційні системи), електронними платіжними системами, що дають можливість сформувати платіжний документ;
19) інтерактивне консультування з найпоширеніших питань щодо надання адміністративних послуг та здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю;
20) доступність інформації для користувачів з порушеннями зору.
3. Структура та формат інформаційних файлів, що передаються та приймаються в порядку інформаційної взаємодії, процедури взаємодії між електронним кабінетом та Реєстром та зміни до них визначаються Мінрегіоном та Держархбудінспекцією шляхом прийняття спільних рішень, які оформлюються окремими протоколами, підготовленими на підставі цього Порядку.
III. Загальні вимоги до оформлення електронних документів, інформації, відомостей (даних) та їх обробки в електронному кабінеті
1. Отримання, створення, перегляд, обробка, розгляд, відправлення, передавання, зберігання, використання, внесення інформації, документів, відомостей (даних) в електронному кабінеті здійснюються користувачами відповідно до прав доступу, встановлених цим Порядком.
2. Електронні документи, подані суб’єктами звернення, оформлюються згідно з вимогами Законів України "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", "Про ліцензування видів господарської діяльності", "Про адміністративні послуги", "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг", Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2015 року № 750), Порядку виконання підготовчих і будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 747), Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2016 року № 256, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15 травня 2012 року № 240 "Про затвердження форм актів та інших документів, які складаються під час або за результатами здійснення державного архітектурно-будівельного контролю", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 липня 2012 року за № 1116/21428, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03 липня 2018 року № 158 "Про затвердження Порядку проведення технічного обстеження і прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, будівель і споруд сільськогосподарського призначення, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), збудовані на земельній ділянці відповідного цільового призначення без дозвільного документа на виконання будівельних робіт", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 серпня 2018 року за № 976/32428.
3. Створення електронного документа суб’єкта звернення або відповідальної особи завершується накладенням ними власного КЕП чи електронної печатки з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.
Використання КЕП та/або електронної печатки користувачами здійснюється відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги", Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 року № 749.
4. Електронні документи для отримання послуг, визначених пунктом 3 розділу I цього Порядку, можуть бути створені та подані суб’єктом звернення через електронний кабінет, Єдиний державний портал адміністративних послуг, інші інформаційні системи.
5. Забезпечення захисту інформації в електронному кабінеті, у тому числі персональних даних суб’єктів звернення, здійснюється із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю.
IV. Права доступу користувачів до електронних документів, інформації, відомостей (даних) в електронному кабінеті
1. Створення/направлення електронних документів, контроль/перевірка статусу їх розгляду, опрацювання, формування/отримання результату надання адміністративної послуги або відмови у її наданні в електронній формі, надання консультацій із зазначених питань здійснюються за допомогою електронного кабінету через вебсторінку користувача.
Доступ до вебсторінки користувача здійснюється після проходження процедури електронної ідентифікації та автентифікації користувача з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації.
2. Програмними засобами електронного кабінету забезпечується доступ суб’єкта звернення до:
створення та подання електронних документів під час здійснення ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, та для отримання адміністративних послуг;
відомостей (даних) про стан розгляду електронних документів та результати їх розгляду;
одержання повідомлення про проведення планової перевірки заходу державного архітектурно-будівельного контролю, електронних матеріалів перевірок;
отримання консультування за допомогою онлайн-сервісу - інтерактивного модуля електронного кабінету.
3. Програмними засобами електронного кабінету забезпечується доступ відповідальної особи до:
відомостей (даних), внесених до Реєстру;
отримання, розгляду електронного документа (крім випадків автоматичного опрацювання);
внесення відомостей (даних) про зміну стану розгляду електронного документа (крім випадків автоматичного опрацювання);
внесення/формування рішення за результатами розгляду електронних документів, поданих для отримання адміністративної послуги (крім випадків автоматичного опрацювання);
внесення документів, які складаються під час або за результатами здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (електронні матеріали перевірок).
V. Загальні вимоги до заповнення та розгляду / автоматичного опрацювання електронних документів в електронному кабінеті
1. В електронному кабінеті відповідальні особи здійснюють отримання, розгляд електронних документів (крім випадків автоматичного опрацювання), поданих суб’єктами звернення через електронний кабінет з фіксацією етапів.
Розгляд та опрацювання електронних документів відповідальними особами через електронний кабінет здійснюються відповідно до етапів їх розгляду, визначених у розділах VI-VIII цього Порядку.
Інформація та документи, надіслані суб’єктами звернення в електронній формі через електронний кабінет, Єдиний державний портал адміністративних послуг або інші інформаційні системи, інтегровані з електронним кабінетом, для отримання послуг, вважаються отриманими у день їх надходження, а у разі подання такої інформації та документів у неробочий час, неробочий, святковий або вихідний день - у перший робочий день, наступний за днем їх подання (крім випадків автоматичного опрацювання).
2. В електронному кабінеті під час заповнення суб’єктом звернення електронних документів здійснюються:
автоматичний контроль щодо заповнення всіх полів електронного документа;
автоматичне внесення до електронного документа відомостей, які містяться в інформаційних системах державних органів та органів місцевого самоврядування, або порівняння даних, внесених суб’єктом звернення до електронного документа, із відомостями, які містяться у зазначених системах.
3. У разі заповнення/опрацювання електронних документів, щодо яких здійснюється автоматична перевірка повноти даних, така перевірка здійснюється у режимі реального часу програмними засобами електронного кабінету відповідно до алгоритмів автоматичної перевірки (додатки 1-6).
Перевірка повноти даних здійснюється шляхом порівняння, встановлення відповідності та підтвердження даних, внесених суб’єктом звернення до електронного документа, із автоматизовано створеними та переданими в електронній формі даними, що надходять в порядку інформаційної взаємодії з відповідних інформаційних систем державних органів та органів місцевого самоврядування.
4. Алгоритмами автоматичної перевірки повноти даних у електронних документах встановлюються випадки блокування зазначених документів, що полягає у припиненні програмними засобами електронного кабінету можливості подальшого заповнення документа суб’єктом звернення, а також випадки надання повідомлення (попередження) суб’єктам звернення за формою згідно з додатками 7, 8 до цього Порядку.
5. Після завершення автоматичної перевірки повноти даних у електронних документах програмними засобами електронного кабінету автоматично здійснюється їх реєстрація шляхом внесення відомостей (даних) до Реєстру із автоматичним генеруванням відповідного номера запису у Реєстрі у день надходження.
Програмними засобами електронного кабінету автоматично формується і надсилається повідомлення за фактом здійснення таких дій користувачам на адресу електронної пошти та на вебсторінку користувача.
6. Інформаційна взаємодія між електронним кабінетом та держателями/розпорядниками державних електронних інформаційних ресурсів здійснюються відповідно до Порядку організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року № 357.
VI. Функціонування електронного кабінету під час здійснення декларативних і дозвільних процедур у будівництві щодо виконання підготовчих та будівельних робіт
1. Для отримання адміністративної послуги щодо виконання підготовчих та будівельних робіт суб’єкти звернення можуть через електронний кабінет подати:
повідомлення про початок виконання підготовчих робіт; заяву про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт; повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; заяву про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1); заяву про внесення змін до повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1); заяву про зміну даних декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт; інформацію про зміну генерального підрядника чи підрядника (якщо підготовчі або будівельні роботи здійснюються без залучення субпідрядників); про зміну/присвоєння адреси об’єкта будівництва під час реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна, які подаються відповідно до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 747) (далі - електронні документи з декларативних процедур);
заяву про отримання дозволу (внесення змін, анулювання) за формою, встановленою Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 747), та додатки до цієї заяви, визначені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 747), які подаються для отримання права на виконання будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (далі - електронні документи з дозвільних процедур).
2. Електронні документи з декларативних процедур подаються суб’єктом звернення через електронний кабінет шляхом заповнення електронних форм із накладеними на них КЕП та/або електронними печатками.
3. Опрацювання електронних документів з декларативних процедур здійснюється автоматично через електронний кабінет у порядку, визначеному пунктами 3-5 розділу V цього Порядку.
4. Програмними засобами електронного кабінету автоматично формується і надсилається повідомлення про внесення електронного документа з декларативних процедур до Реєстру суб’єкту звернення та відповідальній особі на адреси їх електронної пошти та на вебсторінки користувачів.
5. Електронні документи з декларативних процедур, що надійшли через електронний кабінет та відомості (дані) про які внесено до Реєстру, відображаються на вебсторінці відповідальної особи у розділі "Новий".
6. Електронні документи з декларативних процедур можуть мати такі статуси в електронному кабінеті залежно від стану їх розгляду:
"Чернетка" - електронний документ, який створюється, зберігається на вебсторінці суб’єкта звернення та може ним редагуватися до моменту надіслання;
"Новий" - електронний документ з декларативних процедур, який надійшов від суб’єкта звернення до електронного кабінету;
"Зареєстрований" - електронний документ з декларативних процедур, який надійшов від суб’єкта звернення через електронний кабінет, пройшов процедуру підтвердження справжності КЕП та/або електронної печатки, автоматичний контроль щодо заповнення всіх полів та перевірку повноти даних та відомості (дані) якого внесено/виключено до/з Реєстру;
"Скасований" - електронний документ, щодо якого прийнято рішення органом державного архітектурно-будівельного контролю або є рішення суду, що набрало законної сили, про скасування права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт.
7. Електронні документи з дозвільних процедур можуть мати такі статуси в електронному кабінеті залежно від стану їх розгляду:
"Чернетка" - електронний документ, який створюється, зберігається на вебсторінці суб’єкта звернення та може ним редагуватися до моменту надіслання;
"Новий" - електронний документ з дозвільних процедур, який надійшов від суб’єкта звернення до електронного кабінету та якому присвоєно вхідний номер програмними засобами електронного кабінету;
"Прийнятий" - електронний документ з дозвільних процедур, який прийнято до роботи органом державного архітектурно-будівельного контролю;
"Зупинений" - рішення органу державного архітектурно-будівельного контролю, прийняте за поданим суб’єктом звернення електронним документом з дозвільних процедур, про зупинення розгляду документів, поданих для отримання документа дозвільного характеру;
"Виданий" - електронний документ з дозвільних процедур, за результатами розгляду якого прийнято рішення про видачу дозволу та відомості (дані) внесено до Реєстру;
"Відмовлений" - електронний документ з дозвільних процедур, за результатами розгляду якого прийнято рішення про відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт та внесено відомості (дані) до Реєстру;
"Анульований" - електронний документ, щодо якого прийнято рішення органом державного архітектурно-будівельного контролю або є рішення суду, що набрало законної сили, про анулювання документа, який дає право на виконання будівельних робіт, та внесено відомості (дані) до Реєстру.
8. Електронні документи з дозвільних процедур подаються через електронний кабінет суб’єктом звернення шляхом заповнення електронних форм та шляхом додавання відповідно до вимог законодавства у електронній формі документів із накладеними на них КЕП та/або електронними печатками.
Електронні документи з дозвільних процедур, що надійшли через електронний кабінет, відображаються на вебсторінці відповідальної особи у розділі "Новий".
9. На подані електронні документи з дозвільних процедур програмними засобами електронного кабінету формується реєстраційно-моніторингова картка, яка містить:
перелік електронних документів, поданих суб’єктом звернення, підписаних за допомогою КЕП та/або електронної печатки;
відомості (дані) про документ (дата надходження, унікальний порядковий номер документа, статус документа, вхідний номер);
відомості (дані) про суб’єкта звернення (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи, фізичної особи - підприємця, найменування юридичної особи, код ЄДРПОУ, адреса електронної пошти, номер телефону);
відомості щодо справжності КЕП та/або електронної печатки;
мету звернення;
строк надання адміністративної послуги.
10. Розгляд відповідальною особою електронних документів з дозвільних процедур в електронному кабінеті здійснюється за таким порядком:
1) перегляд реєстраційно-моніторингової картки нового електронного документа з дозвільних процедур;
2) зміна статусу документа на "Прийнятий";
3) після зміни статусу документа на "Прийнятий" програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про прийняття документа до роботи суб’єкту звернення на його адресу електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
11. Процедура розгляду електронних документів з дозвільних процедур здійснюється відповідно до Законів України "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", Порядку виконання підготовчих і будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 747).
12. Внесення результату розгляду електронних документів з дозвільних процедур (крім електронного документа про зупинення розгляду) до електронного кабінету здійснюється за таким порядком:
1) відповідальна особа вносить до електронного кабінету відомості (дані) про прийняте рішення;
2) програмними засобами електронного кабінету автоматично вносяться відомості (дані) про прийняте рішення та здійснюється відповідний запис в Реєстрі;
3) відповідальна особа змінює статус в реєстраційно-моніторинговій картці розгляду документа на "Виданий" або "Відмовлений";
4) після зміни статусу документа на "Виданий" або "Відмовлений" програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про результат надання послуги суб’єкту звернення на адресу електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
13. У разі подання суб’єктом звернення документів через електронний кабінет відповідальна особа на підставі прийнятого органом державного архітектурно-будівельного контролю рішення про скасування права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт або про анулювання документа, який дає право на виконання будівельних робіт, або рішення суду, що набрало законної сили, протягом трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення вносить відповідні відомості (дані) до реєстраційно-моніторингової кратки та змінює статус документа з "Виданий" на "Скасований" або "Анульований".
У разі надходження до органу державного архітектурно-будівельного контролю рішення суду, що набрало законної сили, про скасування права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт або про анулювання документа, який дає право на виконання будівельних робіт, відповідальна особа вносить відповідні відомості (дані) до реєстраційно-моніторингової картки у строки та спосіб, визначені абзацом першим цього пункту.
Програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про прийняте рішення суб’єкту звернення на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
VII. Функціонування електронного кабінету щодо прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів
1. Для отримання адміністративної послуги щодо прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів суб’єкти звернення можуть через електронний кабінет подати:
декларацію про готовність об’єкта до експлуатації, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта; заяву про внесення змін у зв’язку з виявленням технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) до декларації про готовність до експлуатації об’єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта; декларацію про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1); заяву про внесення змін до декларації про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1); декларацію про готовність до експлуатації самочинно збудованого об’єкта, на який визнано право власності за рішенням суду, що набрало законної сили; заяву про внесення змін до декларації про готовність до експлуатації самочинно збудованого об’єкта, на який визнано право власності за рішенням суду, що набрало законної сили (далі - електронні документи з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію);
заяву про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта та видачу сертифіката та додатки до цієї заяви, які подаються відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2015 року № 750) (далі - електронні документи з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію);
декларацію про готовність об’єкта до експлуатації індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, а також господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 300 квадратних метрів, збудованих у період з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року, будівель і споруд сільськогосподарського призначення, збудованих до 12 березня 2011 року, за формою та процедурою, визначеними Порядком проведення технічного обстеження і прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, будівель і споруд сільськогосподарського призначення, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), збудовані на земельній ділянці відповідного цільового призначення без дозвільного документа на виконання будівельних робіт, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03 липня 2018 року № 158, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 серпня 2018 року за № 976/32428 (далі - електронні документи про готовність в експлуатацію).
2. Електронні документи з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію подаються суб’єктом звернення через електронний кабінет шляхом заповнення електронних документів із накладеними на них КЕП та/або електронними печатками.
3. Опрацювання електронних документів з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію здійснюється автоматично через електронний кабінет у порядку, визначеному пунктами 3-5 розділу V цього Порядку.
4. Програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про внесення електронного документа з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію до Реєстру суб’єкту звернення та відповідальній особі на адреси їх електронної пошти та на вебсторінки користувачів.
5. Електронні документи з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію, що надійшли через електронний кабінет, та відомості (дані) про які внесено до Реєстру, відображаються на вебсторінці відповідальної особи у розділі "Новий".
6. Електронні документи з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію можуть мати такі статуси в електронному кабінеті залежно від стану їх розгляду:
"Чернетка" - електронний документ з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію, який створюється, зберігається на вебсторінці суб’єкта звернення та може ним редагуватися до моменту надіслання;
"Новий" - електронний документ з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію, який надійшов від суб’єкта звернення до електронного кабінету;
"Зареєстрований" - електронний документ з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію, який надійшов від суб’єкта звернення через електронний кабінет, пройшов процедуру підтвердження справжності КЕП та/або електронної печатки, автоматичну перевірку повноти даних та відомості (дані) якого внесено до Реєстру;
"Скасований" - електронний документ, щодо якого прийнято рішення органом державного архітектурно-будівельного контролю або є рішення суду, що набрало законної сили, про скасування реєстрації документів з декларативних процедур, що підтверджують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, та внесено відомості (дані) до Реєстру.
7. Електронні документи з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію можуть мати такі статуси в електронному кабінеті залежно від стану їх розгляду:
"Чернетка" - електронний документ з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, який створюється, зберігається на вебсторінці суб’єкта звернення та може ним редагуватися до моменту надіслання;
"Новий" - електронний документ з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, який надійшов від суб’єкта звернення до електронного кабінету та якому присвоєно вхідний номер програмними засобами електронного кабінету;
"Прийнятий" - електронний документ з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, який прийнято до роботи органом державного архітектурно-будівельного контролю;
"Зупинений" - рішення органу державного архітектурно-будівельного контролю, прийняте за поданим суб’єктом звернення електронним документом з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, про зупинення розгляду документів, поданих для отримання документа дозвільного характеру;
"Відмовлений" - електронний документ з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, за результатами розгляду якого прийнято рішення про відмову у видачі сертифіката;
"Виданий" - електронний документ з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, за результатами розгляду якого прийнято рішення про видачу сертифіката;
"Завершений" - відомості щодо видачі сертифіката внесено до Реєстру після підтвердження суб’єктом звернення сплати за видачу сертифіката.
8. Електронні документи з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію подаються через електронний кабінет суб’єктом звернення шляхом заповнення електронних форм та шляхом додавання відповідно до вимог законодавства у електронній формі документів із накладеними на них КЕП та/або електронними печатками.
Електронні документи з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, що надійшли через електронний кабінет, відображаються на вебсторінці відповідальної особи у розділі "Новий".
9. На подані електронні документи з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію програмними засобами формується реєстраційно-моніторингова картка, яка містить: