• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Складова галузевого стандарту вищої освіти. Освітньо-кваліфікаційна характеристика бакалавра за напрямом 0504 "Туризм", фахове спрямування 6.050400 "Готельне господарство"

Міністерство освіти і науки України | Стандарт від 14.06.2004 № 476
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Стандарт
  • Дата: 14.06.2004
  • Номер: 476
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Стандарт
  • Дата: 14.06.2004
  • Номер: 476
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і
науки України
14.06.2004 N 476
( z0863-04 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 липня 2004 р.
за N 865/9464
Складова галузевого стандарту вищої освіти
ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНА ХАРАКТЕРИСТИКА БАКАЛАВРА ЗА НАПРЯМОМ 0504 "ТУРИЗМ", ФАХОВЕ СПРЯМУВАННЯ 6.050400 "ГОТЕЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО"
1. Вступ
1.1. Освітньо-кваліфікаційна характеристика (далі - ОКХ) випускника вищого навчального закладу є державним нормативним документом, в якому узагальнюється зміст освіти, тобто відображаються цілі освітньої та професійної підготовки, визначається місце фахівця в структурі господарства держави і вимоги до його компетентності, інших соціально важливих властивостей та якостей.
1.2. ОКХ є складовою галузевої компоненти державних стандартів вищої освіти, в якій узагальнюються вимоги з боку держави, світового співтовариства та споживачів-випускників до змісту освіти і навчання. ОКХ відображає соціальне замовлення на підготовку бакалавра з урахуванням аналізу професійної діяльності та вимог до змісту освіти і навчання з боку держави та окремих замовників.
1.3. ОКХ встановлює галузеві кваліфікаційні вимоги до соціально-виробничої діяльності випускника вищого навчального закладу з певних спеціальностей та освітньо-кваліфікаційного рівня і державні вимоги до властивостей та якостей особи, яка здобула певний освітній рівень відповідного фахового спрямування.
1.4. ОКХ використовується при:
- визначенні первинних посад випускників вищих навчальних закладів та умов їх використання;
- визначенні об'єкта, цілей освітньої та професійної підготовки;
- розробці та корегуванні освітньо-професійної програми підготовки фахівців певних освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівнів;
- розробці засобів діагностики рівня освітньо-професійної підготовки фахівця;
- визначенні змісту навчання як бази для опановування новими спеціальностями, кваліфікаціями;
- визначенні змісту навчання в системі перепідготовки та підвищення кваліфікації;
- атестації випускників вищих навчальних закладів та сертифікації фахівців;
- укладанні договорів або контрактів щодо підготовки фахівців;
- професійній орієнтації здобувачів фаху;
- визначенні критеріїв професійного відбору;
- прогнозуванні потреби у фахівцях відповідної спеціальності та освітньо-кваліфікаційного рівня і при плануванні їх підготовки;
- обґрунтуванні переліків спеціальностей та спеціалізацій вищої освіти;
- визначенні кваліфікації фахівців;
- розподіленні та аналізі використання випускників вищих навчальних закладів.
2. Галузь використання
2.1. ОКХ поширюється на систему вищої освіти: органи, які здійснюють управління у галузі вищої освіти; вищі навчальні заклади незалежно від підпорядкування та форми власності, де готують фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр"
---------------
за фаховим спрямуванням 6.050400 "Готельне господарство"
-----------------------------------
напряму підготовки 0504 "Туризм"
-----------------------------------
освітнього рівня базова вища освіта
-----------------------------------
кваліфікації "бакалавр з гостинності"
-----------------------------------
з узагальненим система дій, спрямована на
об'єктом діяльності виробництво, просування та
реалізацію готельно-ресторанних
послуг санаторно-курортного та
спеціалізованого обслуговування
2.2. Фахівець підготовлений до роботи в галузях економіки за ДК 009-96:
Секція H "Готелі та ресторани"
Розділ 55 "Готелі"
Клас 55.11 "Готелі з ресторанами"
Клас 55.12 "Готелі без ресторанів"
Група 55.2 "Інші місця для короткотермінового проживання"
Клас 55.21 "Молодіжні турбази і гірські притулки"
Клас 55.22 "Експлуатація майданчиків для кемпінгів"
Секція L "Державне управління"
Розділ 75 "Державне управління"
Група 75.1 "Державне управління загального характеру в економічній та соціальній галузях"
Клас 75.1 "Курирування діяльності у сфері економіки"
Підклас 75.13.1 "Курирування діяльності у сфері економіки"
Секція О "Діяльність у сфері відпочинку і розваг, культури та спорту"
Розділ 92.7 "Діяльність у сфері відпочинку та розваг" Підклас 92.72.0 "Інша діяльність у сфері відпочинку та розваг"
2.3. Фахівець здатний виконувати такі професійні роботи: 3414 "фахівець з конференц-сервісу"; 3414 "фахівець з організації дозвілля"; 3414 "фахівець із спеціалізованого обслуговування"; 3434.1 "помічник керівника підприємства (закладу, організації)"; 3439 "інспектор з основної діяльності"; 3340 "технолог-наставник"; 3152 "інспектор з контролю якості продукції".
2.4. ОКХ встановлює:
- професійне призначення й умови використання випускників вищих навчальних закладів певної спеціальності та освітньо-кваліфікаційного рівня у вигляді переліку первинних посад, виробничих функцій та типових завдань діяльності;
- освітні та кваліфікаційні вимоги до випускників вищих навчальних закладів у вигляді переліку здатностей та умінь вирішувати завдання діяльності;
- вимоги до атестації якості освіти та професійної підготовки випускників вищих навчальних закладів;
- відповідальність за якість освіти та професійної підготовки.
2.5. ОКХ є обов'язковою для вищих навчальних закладів, що готують фахівців даного профілю.
3. Визначення
3.1. У ОКХ використано терміни, що подані у Законі України "Про вищу освіту" від 17.01.2002 N 2984-III, Міжнародній стандартній класифікації занять, постанові Кабінету Міністрів України від 20.01.1998 N 65 "Про затвердження Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту)", Державному класифікаторі України ДК 003-95, Державному класифікаторі України ДК 009-96, загальних положеннях Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників відповідно до цілей цієї освітньо-кваліфікаційної характеристики.
3.2. В ОКХ використано такі терміни:
Атестація (державна атестація) осіб, які закінчують вищі навчальні заклади - установлення рівня якості отриманої ними вищої освіти вимогам стандартів вищої освіти після закінчення навчання за напрямом, спеціальністю.
Виробнича функція (трудова, службова) - коло обов'язків, які виконує фахівець відповідно до займаної посади і які визначаються посадовою інструкцією або кваліфікаційною характеристикою. Виробничі функції поділяються на проектувальну, організаційну, управлінську, виконавську та технічну функції.
Проектувальна функція (проектно-конструкторська) - здійснення цілеспрямованої послідовності дій щодо синтезу систем або окремих їх складових, розробка документації, яка необхідна для втілення та використання об'єктів та процесів.
Організаційна функція - впорядкування структури і взаємодії складових елементів системи з метою зниження невизначеності, а також підвищення ефективності використання ресурсів і часу.
Управлінська функція - функція, спрямована на досягнення поставленої мети, забезпечення сталого функціонування і розвитку системи завдяки інформаційному обмінові.
Виконавська функція (технологічна, операторська) - функція, спрямована на втілення поставленої мети за відомими алгоритмами, тобто фахівець виступає як структурний елемент (ланка) певної технології.
Технічна функція - виконання робіт нижчих кваліфікаційних рівнів.
Діяльність (діяльність людини) - динамічна система взаємодії людини з Всесвітом, в якій вона досягає свідомо поставлених цілей, що з'являються внаслідок виникнення у неї певних потреб.
Завдання діяльності - мета діяльності, що поставлена в певних умовах і може бути досягнута в результаті визначення структури діяльності, до якої належить предмет діяльності, засіб діяльності, процедурна діяльність, умови діяльності.
Предмет діяльності (праці) - те, що суб'єкт має до початку своєї діяльності і що підлягає трансформації у продукт.
Засіб діяльності (праці) - об'єкт, що опосередковує вплив суб'єкта на предмет діяльності.
Процедурна діяльність (праці) - технологія (спосіб, метод) одержання бажаного продукту.
Умови діяльності (праці) - характеристика оточення суб'єкта в процесі діяльності (температура, склад повітря, рівень акустичних шумів, пристосованість приміщення до праці, меблі, а також соціальні умови і час).
Професійні завдання діяльності - завдання діяльності, що безпосередньо спрямовані на виконання завдання (завдань), яке (які) поставлено(і) перед фахівцем як професіоналом.
Соціально-виробничі завдання діяльності - завдання діяльності, що пов'язані з діяльністю фахівця у сфері виробничих відносин у трудовому колективі.
Соціально-побутові завдання діяльності - завдання діяльності, що виникають у повсякденному житті і пов'язані з домашнім господарством, відпочинком, родинним спілкуванням, фізичним і культурним розвитком тощо і можуть впливати на якість виконання фахівцем професійних та соціально-виробничих завдань.
Здатність - психічний та фізичний стан індивіда, в якому він готовий до успішного виконання певного виду продуктивної діяльності.
Здібність - особливість індивіда, що є суб'єктивною умовою успішного здійснення певного виду продуктивної діяльності. Здібності пов'язані із загальною орієнтованістю особи, з її схильністю до тієї чи іншої діяльності.
Зміст навчання - структура, зміст і обсяг навчальної інформації, засвоєння якої забезпечує особі можливість здобуття вищої освіти і певної кваліфікації.
Нормативна частина змісту навчання - обов'язковий для засвоєння зміст навчання, сформований відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційної характеристики як змістові модулі із зазначенням їх обсягу й рівня засвоєння, а також форм державної атестації.
Вибіркова частина змісту навчання - рекомендований для засвоєння зміст навчання, сформований як змістові модулі із зазначенням їх обсягу та форм атестації, призначений для задоволення потреб і можливостей особистості, регіональних потреб у фахівцях певної спеціалізації, з урахуванням досягнень наукових шкіл і вищих навчальних закладів.
Клас завдання діяльності - ознака рівня складності завдань діяльності, які вирішуються фахівцем та поділяються на стереотипні, діагностичні та евристичні.
Стереотипні завдання діяльності - передбачають діяльність відповідно до заданого алгоритму, що характеризується однозначним набором добре відомих, раніше відібраних складних операцій і потребує використання значних масивів оперативної та раніше засвоєної інформації.
Діагностичні завдання діяльності - передбачають діяльність відповідно до заданого алгоритму, що містить процедуру конструювання рішень і потребує використання великих масивів оперативної, раніше засвоєної інформації.
Евристичні завдання діяльності - передбачають діяльність за складним алгоритмом, що містить процедуру конструювання раніше невідомих рішень і потребує використання великих масивів оперативної та раніше засвоєної інформації.
Компетентність - необхідні обсяг і рівень знань та досвіду у певному виді діяльності.
Контроль якості вищої освіти - система заходів, які здійснює третя сторона з метою перевірки характеристик якостей особистості випускника вищого навчального закладу та їх порівняння з установленими вимогами й визначення відповідності кінцевим цілям вищої освіти.
Моніторинг - система спостережень і контролю за станом об'єкта (предмета, процесу, явища).
Навичка - дії, що завдяки численним повторенням виконуються автоматично і без свідомого контролю під час певної діяльності.
Напрям підготовки за професійним спрямуванням у вищій освіті - група спеціальностей зі спорідненим змістом освіти та професійної підготовки.
Об'єкт діяльності - процеси або(та) явища, або(та) матеріальні об'єкти, на які спрямована діяльність фахівця.
Організація - об'єднання людей, суспільних груп, держав на базі спільності інтересів, мети, програми дій тощо.
Первинна посада - посада, що не потребує від випускників навчального закладу попереднього досвіду професійної практичної діяльності.
Планування - процес розробки порядку виконання певної діяльності, тобто конкретизація цієї діяльності: визначення проміжних цілей і послідовності їх досягнення, розрахунку термінів, прогнозування наслідків майбутніх ситуацій, визначення потреб у ресурсах, виконавцях і необхідних засобах за кожною з цих цілей.
Посада - визначена структурою і штатним розкладом первинна структурна одиниця апарату державного органу, що відображає встановлені нормативними актами зміст і обсяг повноважень особи, яка її обіймає.
Рівень якості вищої освіти - відносна характеристики якості вищої освіти, що ґрунтується на порівнянні значень показників якості, отриманих на підставі діагностичних екзаменів випускників вищого навчального закладу із критеріально-орієнтованим еталоном, що репрезентується стандартом вищої освіти.
Сертифікація фахівця - процедура визначення відповідності професійно важливих якостей фахівця, його компетенції тощо до вимог, що зазначені у нормативно-кваліфікаційних документах.
Спеціальність - категорія, яка характеризує:
- у сфері праці - особливості спрямованості і специфіку роботи в межах професії (зміст завдань професійної діяльності, що відповідають кваліфікації);
- у сфері освіти - спрямованість і зміст навчання при підготовці фахівця (визначається за об'єктом діяльності або функцією та предметом діяльності фахівця і відображає, насамперед, вид його діяльності і сферу застосування його праці). Спеціальність у сфері освіти є адекватним відображенням наявної у сфері праці спеціальності (кваліфікації).
Спеціалізація за спеціальністю - категорія, що характеризує відмінності окремих завдань діяльності фахівця за ознаками різниці засобів або (та) продуктів, або (та) умов діяльності в межах спеціальності. Ці окремі завдання характерні для відносно невеликих груп фахівців у межах спеціальності.
Тип діяльності - характеристика професійної діяльності залежно від засобів і форм її здійснення. Визначається станом взаємодії фахівця з об'єктом діяльності - системою, що характеризується однаковою узагальненою метою (продуктом) діяльності.
Типове завдання діяльності - узагальнене завдання діяльності, що є характерним для більшості виробничих або соціальних ситуацій і не містить конкретних даних, а отже, не має конкретного розв'язання (можуть бути визначені тільки шляхи вирішення).
Узагальнений об'єкт діяльності фахівця з вищою освітою - природна чи штучна система, що розвивається. Характерні етапи цього розвитку визначають цикл взаємодії фахівця й системи.
Уміння - здатність людини виконувати певні дії під час тієї чи іншої діяльності на основі відповідних знань. Уміння поділяються на предметно-практичні, предметно-розумові, знаково-практичні та знаково-розумові.
Предметно-практичні уміння - уміння виконувати дії щодо переміщення об'єктів у просторі, зміни їх форми тощо.
Предметно-розумові уміння - уміння щодо виконання операцій з розумовими образами предметів. Ці дії вимагають наявності розвиненої системи уявлень і здатності до розумових дій.
Знаково-практичні уміння - уміння щодо виконання операцій зі знаками та знаковими системами. Прикладами цих дій є письмо, прокладання курсу по карті, одержання інформації від пристроїв тощо.
Знаково-розумові уміння - уміння щодо розумового виконання операцій зі знаками та знаковими системами.
Управління - функція організованих систем, що забезпечує збереження їх структури, підтримку режиму діяльності, досягнення їх мети.
4. Позначення і скорочення
4.1. У даній ОКХ застосовуються такі скорочення назв:
а) видів типових задач б) класів задач діяльності:
діяльності: С - стереотипна;
ПФ - професійна; Д - діагностична;
СВ - соціально-виробнича; Е - евристична;
СП - соціально-побутова;
в) видів уміння: г) рівнів сформованості
ПП - предметно-практичне; даного уміння:
ПР - предметно-розумове уміння; О - уміння виконувати дію,
ЗП - знаково-практичне уміння; спираючись на матеріальні
ЗР - знаково-розумове уміння; носії інформації щодо неї;
Р - уміння виконувати дію,
спираючись на постійний
розумовий контроль без
допомоги матеріальних
носіїв інформації;
Н - уміння виконувати дію
автоматично, на рівні
навички;
ґ) здатностей:
З - здатність.
5. Виробничі функції, типові завдання діяльності та уміння щодо їх вирішення
5.1. Відповідно до посад, що можуть займати випускники вищого навчального закладу, вони здатні виконувати виробничі функції (здійснювати певні типи діяльності) та типові для даної функції завдання діяльності. Кожному завданню відповідає система умінь.
5.2. Виробничі функції, типові завдання діяльності та уміння, якими повинен володіти випускник вищого навчального закладу, визначені у додатку 1. Вищі навчальні заклади забезпечують опанування випускниками системи умінь вирішувати типові завдання діяльності під час здійснення вищезазначених виробничих функцій.
Примітка. У додатку 1 шифри типових завдань діяльності та умінь наведені за структурами:
а) шифр типового завдання б) шифр уміння
діяльності
Х. ХХ Х.ХХ. ХХ
- -- ---- --
| | | |
| | номер завдання, | | номер уміння,
| | наскрізний для даної | | наскрізний для даного
| | виробничої функції | | типового завдання
| | | | діяльності
| ------------------------ | -------------------------
| |
| номера виробничої | шифр типового завдання
| функції | діяльності
--------------------------- -------------------------------
6. Здатності вирішувати проблеми й завдання соціальної діяльності та уміння, що є відображенням наявності цих здатностей
6.1. Загальні вимоги до властивостей і якостей випускників вищого навчального закладу як соціальних особистостей подаються у вигляді переліку здатностей вирішувати певні проблеми і завдання соціальної діяльності та системи умінь, що є відображенням наявності цих здатностей.
6.2. Вищі навчальні заклади готують випускників як соціальних особистостей, здатних вирішувати певні проблеми і завдання соціальної діяльності відповідно до здатностей випускника вищого навчального закладу з кваліфікацією "бакалавр з гостинності", що вимагаються, та системи умінь, що їх відображає, наведених у додатку 2.
Примітка. У додатку 2 шифри здатностей і умінь наведені за структурами:
а) шифр здібності б) шифр уміння
З. ХХ З. ХХ. ХХ
- -- ----- --
| | | |
| | номер здатності | | номер уміння,
| | | | наскрізний для даної
| | | | здатності
| ------------------------ | ------------------------
| |
| здатність | шифр здатності
--------------------------- -------------------------------
7. Вимоги до державної атестації випускників вищих навчальних закладів з відповідного напряму
7.1. Державна атестація осіб, які навчаються у вищих навчальних закладах, проводиться на основі аналізу успішності навчання, оцінювання якості вирішення випускниками завдань діяльності, що передбачені даною ОКХ та рівня сформованості здатностей вирішувати завдання діяльності, які можуть виникнути.
7.2. Нормативна форма державної атестації встановлюється складовою Галузевого стандарту вищої освіти України "Освітньо-професійна програма підготовки".
Директор Департаменту
вищої освіти Міністерства
освіти і науки України


Я.Я.Болюбаш
Додаток 1
до пункту 5.2
Освітньо-кваліфікаційної
характеристики бакалавра
за напрямом 0504 "Туризм",
фахове спрямування 6.050400
"Готельне господарство"
ВИРОБНИЧІ ФУНКЦІЇ,
типові завдання діяльності та уміння, якими повинен володіти випускник вищого навчального закладу
Шифри
виробничої
функції,
типового
завдання
діяльності
й уміння
Виробнича функція, типове
завдання діяльності й уміння
Вид і клас
типового
завдання
діяльності,
вид і рівень
сформованості
уміння
123
1Проектувальна
1.01Визначення форм, видів, напрямів
та спеціалізацій
готельно-ресторанної діяльності
ПФ.Д
1.01.01обирати ефективну правову форму
функціонування підприємства
готельного типу (туристські
готелі, санаторно-курортні
заклади, заклади відпочинку) з
урахуванням стартових можливостей
та дозволів на види діяльності
ПР.О
1.01.02аналізувати існуючі рекреаційні
можливості підприємства та
території щодо надання різних
видів послуг гостинності,
користуючись статистичною та
плановою документацією й
стандартними методиками
ПР.О
1.01.03досліджувати попит потенційних
споживачів готельно-ресторанних
послуг
ПР.О
1.01.04аналізувати нормативно-правові
акти, що регламентують надання
готельних, ресторанних та
санаторно-курортних послуг
ПР.О
1.01.05аналізувати існуючі туристські
можливості підприємств та
територій України щодо надання
різних видів туристських послуг
ПР.О
1.01.06аналізувати туристські можливості
країн світу щодо надання різних
видів туристських послуг
ПР.О
1.02Обгрунтування рішень з питань
виробництва послуг гостинності
ПФ.С
1.02.01здійснювати збір, обробку, аналіз
та систематизацію інформації щодо
послуг гостинності, узагальнювати
вітчизняний і зарубіжний досвід з
питань виробництва послуг
гостинності, використовуючи
сучасні методи наукових
досліджень
ПР.О
1.02.02використовувати методи
ідентифікації, класифікації та
надання інформації за допомогою
програмних та комп'ютерних
засобів, локальних і глобальних
мереж
ПР.Р
1.02.03розробляти методику маркетингових
досліджень ринку
готельно-ресторанних послуг з
метою виявлення потреб споживачів
на окремі види послуг,
використовуючи існуючі методики
та аналізуючи співвідношення
попиту і пропозиції
ПР.Р
1.02.04складати перспективні програми
розвитку підприємств індустрії
гостинності з метою подальшої
апробації їх на ринку послуг та
виявлення рівня відповідності
запитам споживачів
ПР.Р
1.02.05визначати оптимальні види
транспортних послуг, враховуючи
спеціалізацію підприємства
ПР.О
1.02.06проектувати послуги гостинності з
урахуванням інноваційних
технологій та розраховувати їх
вартість
ПР.Р
1.02.07проектувати послуги гостинності,
використовуючи їх вербальну
модель та інформацію щодо вимог
діючих стандартів на види послуг,
що проектуються
ПР.О
1.02.08проектувати процес обслуговування
гостей на основі розробки
технологічних процесів надання
послуг гостинності
ПР.О
1.02.09планувати проектування нового та
реконструкцію діючого
підприємства готельного типу
відповідно до міжнародних
стандартів щодо комфортабельності
та рівня розвитку послуг
ПР.О
1.02.10аналізувати рекреаційне
середовище
ПР.О
1.03Економічне обґрунтування
виробництва послуг гостинності
ПФ.Е
1.03.01визначати економічні показники
ефективності діяльності
підприємств індустрії
гостинності, використовуючи
галузеві методики їх розрахунку
ПП.О
1.03.02забезпечувати прибутковість
підприємства індустрії
гостинності, враховуючи внутрішні
та зовнішні чинники, що впливають
на економічний його стан
(сезонність, місткість,
призначення, місце розташування,
рівень комфорту тощо), та
використовуючи методики
ситуаційного аналізу макро- і
мікросередовища
ПП.О
1.04Аналіз діяльності та розробка
перспективних напрямів розвитку
підприємства індустрії
гостинності
ПФ.Д
1.04.01вивчати та аналізувати сукупний
попит споживачів послуг та
чинники впливу на нього,
користуючись даними аналізу
показників світового та
вітчизняного ринку послуг,
статистичної інформації щодо
функціонування підприємств
індустрії гостинності
ЗП.О
1.04.02проводити аналіз макро- і
мікросередовища рекреаційного
комплексу, моніторинг основних
конкурентів на внутрішньому та
зовнішньому ринках послуг
гостинності, використовуючи
стандартні методики моніторингу
ПР.Р
1.04.03застосовувати специфічні прийоми
дослідження кон'юнктури ринку та
можливостей підприємства
індустрії гостинності,
використовуючи існуючі методики
та прийоми дослідження
кон'юнктури ринку
ПП.Р
1.04.04виявляти внутрішні часткові
диспропорції у діяльності
підприємства індустрії
гостинності, здійснювати аналіз
діяльності підприємства та його
структурних підрозділів за певний
звітний період, користуючись
даними планової та звітної
документації, статистичними
показниками, стандартними
методиками та інструментарієм
аналітичної роботи
ПР.О
1.04.05забезпечувати проведення
причинно-наслідкового аналізу
претензій та рекламацій клієнтів
та партнерів, давати оцінку
якості послуг гостинності,
використовуючи методики аналізу
та планування діяльності
ПР.О
1.04.06проводити комплексний аналіз
діяльності готельного комплексу з
використанням сучасних методик
системного підходу
ПР.О
1.04.07аналізувати цінову політику
підприємства з урахуванням
особливостей послуг гостинності
ПР.О
1.05Планування та прогнозування
діяльності суб'єкта
господарювання
ПФ.Д
1.05.01планувати систему заходів щодо
забезпечення необхідної якості
послуг гостинності
ЗП.О
1.05.02здійснювати багатоваріантні
розрахунки цін на послуги
гостинності
ЗП.О
1.05.03проектувати найбільш ефективне
завантаження засобу розміщення
ПП.Р
1.05.04формувати програму діяльності,
обґрунтовувати вибір найбільш
ефективних форм надання послуг
гостинності
ЗП.О
1.05.05планувати систему заходів щодо
забезпечення нормативної якості
послуг гостинності
ЗП.Р
1.06Розробка та впровадження
нововведень
ПФ.Е
1.06.01розробляти нові технології
галузі, нові послуги гостинності
й визначати соціально-економічний
ефект та екологічні наслідки від
їх упровадження на підставі
аналізу ринкових тенденцій
еколого-захисних обмежень, змін
макро- і мікросередовища та
екології навколишнього середовища
ПР.О
1.06.02визначати можливості зарубіжних
партнерів щодо формування
комплексу послуг, укладати угоди
з зарубіжними споживачами,
використовуючи результати
досліджень світового ринку послуг
гостинності
ПР.Р
1.06.03складати бізнес-план,
використовуючи результати аналізу
основних економічних показників
діяльності підприємства індустрії
гостинності
ЗП.Р
1.07Прогнозування динаміки попиту на
послуги гостинності
СВ.Д
1.07.01розробляти план маркетингових
досліджень з метою визначення
сегменту ринку, потенційних
споживачів послуг гостинності,
використовуючи існуючі методики
ПР.Р
1.07.02обґрунтовувати варіанти цінової
політики в умовах змін попиту та
якості послуг, використовуючи
методики ціноутворення
ЗР.Р
1.07.03прогнозувати обсяг і асортимент
послуг гостинності за умови
залучення нових споживачів,
використовуючи методи
прогнозування попиту і пропозиції
ПР.Р
1.07.04коригувати обсяги, асортимент та
ціни за одиницю послуг
гостинності, що надаються,
досліджуючи і прогнозуючи сезонні
коливання, використовуючи
методики визначення сезонних
коливань, методи прогнозування та
структуру витрат на одиницю
послуг
ЗР.Р
2Організаційна
2.01Організація виробництва та
реалізації послуг гостинності
ПФ.С
2.01.01організовувати процес виробництва
послуг проживання з урахуванням
особливостей організаційної форми
та форми власності підприємства
ЗП.Н
2.01.02забезпечувати планувальну
організацію технологічних
процесів проживання та дозвілля
ЗП.Н
2.01.03організовувати процес виробництва
послуг проживання, враховуючи
міжнародний досвід та національні
традиції
ЗП.Н
2.01.04організовувати процес
експлуатації будівель, споруд,
устаткування та оснащення
підприємств готельного типу
ЗП.Н
2.01.05організовувати процес виробництва
рекреаційних послуг з метою
підвищення рівня комфорту
підприємства
ЗП.Н
2.01.06забезпечувати організацію надання
бізнес-послуг
ЗП.Н
2.01.07організовувати процес надання
анімаційних послуг
ЗП.Н
2.01.08розробляти та впроваджувати
інноваційні форми організації
праці та надання послуг
гостинності
ЗП.Н
2.01.09упроваджувати інноваційні
технології резервування,
приймання та обслуговування
гостей, використовуючи
інформаційні комп'ютерні мережі
ПП.О
2.01.10приймати рішення щодо каналів
реалізації послуг гостинності на
основі вивчення можливостей
потенційних комерційних партнерів
на засадах дотримання основ
господарського, міжнародного
права і діловодства
ЗП.Н
2.01.11укладати угоди з постачальниками
товарів, комунальних послуг,
послуг охорони тощо,
використовуючи зміст та вимоги
договірного права і діловодства
та методики ведення ділових
переговорів
ЗП.Н
2.01.12стимулювати збут послуг
гостинності, використовуючи
методи та прийоми стимулювання
попиту та принципи мотивації
збутової діяльності
ПР.Р
2.01.13здійснювати заходи щодо
підвищення конкурентоспроможності
підприємства індустрії
гостинності на основі аналізу
потреб споживачів
ПР.О
2.01.14організовувати підбір, підготовку
та підвищення кваліфікації кадрів
з метою забезпечення якості
послуг гостинності
ПР.Р
2.01.15організовувати внутрішній простір
рекреаційного закладу
ПП.О
2.02Організація роботи щодо
забезпечення якості послуг
СВ.Д
2.02.01здійснювати розробку нормативів
якості послуг на підприємстві
індустрії гостинності з
урахуванням міжнародних
стандартів якості
ПР.Р
2.02.02проводити соціологічні
дослідження щодо визначення
кількості та якості послуг
гостинності
ПР.О
2.02.03забезпечувати дотримання
санітарно-гігієнічних вимог
якості у процесі експлуатації
підприємства
ПР.Р
2.02.04реєструвати та досліджувати
претензії, скарги, рекламації зі
сторони споживачів послуг
гостинності, організовувати та
проводити заходи, що спрямовані
на їх усунення
ПР.О
2.02.05перевіряти виконання прийнятих
рішень з урахуванням прийомів та
методів усунення претензій та
рекламацій
ПР.Р
2.03Організація рекламної діяльності
підприємства готельної індустрії
ПФ.С
2.03.01організовувати підготовку,
презентацію і поширення
спеціалізованої інформації щодо
послуг гостинності,
використовуючи рекламні та
PR-технології
ПР.Р
2.03.02формувати попит та просувати
послуги гостинності на ринку за
результатами маркетингових
досліджень і рекламної діяльності
ПР.Р
2.03.03формувати банк партнерів та
постійних клієнтів за допомогою
комп'ютерних засобів, локальних і
глобальних мереж Internet
ПР.Р
2.03.04виявляти та досліджувати імідж
підприємства серед основних
контактних аудиторій, створювати
та підтримувати його репутацію
ПР.Р
2.04Організація партнерських відносин
та зовнішньоекономічної
діяльності підприємства індустрії
гостинності
СВ.Е
2.04.01вивчати фахову літературу, досвід
діяльності міжнародної готельної
індустрії, використовуючи прямі
контакти на мові партнерів
ПР.О
2.04.02вести ділові переговори із
зарубіжними партнерами,
підтримувати ділові контакти,
використовуючи технічні засоби та
інформаційні технології
ПР.Р
2.04.03укладати угоди із зарубіжними
партнерами та забезпечувати їх
реалізацію відповідно до існуючих
вимог сучасного діловодства та
вимог договірного права
ЗР.Н
2.04.04використовувати міжнародні
нормативно-правові акти, що
забезпечують ефективну
зовнішньоекономічну діяльність
ЗР.Н
2.05Організація співпраці з іншими
підприємствами, організаціями,
установами
СВ.Е
2.05.01налагоджувати роботу з
постачальниками та потенційними
партнерами - суб'єктами
туристської діяльності,
підприємствами транспорту,
екскурсійними бюро, музеями,
спортивними установами, іншими
закладами санаторно-курортної
сфери, сфери культури тощо
ПП.О
2.05.02формувати ділові зв'язки з
корпоративними партнерами,
громадськістю, засобами масової
інформації на основі досліджень
іміджу підприємства індустрії
гостинності в регіоні, країні, за
рубежем
ПР.Р
2.05.03брати участь у благодійних акціях
та спонсорській діяльності
ПР.Р
2.06Організація діловодстваСВ.С
2.06.01формувати систему
документів-регламентів
регулювання організаційних
відносин
ПР.Р
2.06.02раціонально організовувати та
вести власний сегмент
документообороту, власний архів
ЗП.Р
2.06.03розраховувати ефективність
використання оргтехніки та
потребу в ній при організації
діловодства, використовуючи
можливості комп'ютерних
технологій
ЗР.О
2.07Організація дій з метою
попередження або зменшення рівня
вірогідного пошкодження
ПФ.Д
2.07.01визначати потенційно небезпечні
ділянки виробництва, види
виробничих процесів та елементи
природного середовища, що можуть
створювати загрозу виникнення
надзвичайних ситуацій,
застосовуючи методи спостереження
та контролю
ПР.Р
2.07.02планувати запобіжні заходи на
підставі відомостей щодо
потенційно небезпечних ділянок
виробництва, видів виробничих
процесів та елементів природного
середовища за допомогою типових
інструкцій
ЗП.О
2.07.03забезпечувати оперативне
приймання сигналів про виникнення
небезпеки та їх розпізнавання
персоналом підприємства за
допомогою штатних та
індивідуальних джерел інформації
при загрозі виникнення
надзвичайної ситуації
ПП.О
2.07.04організовувати встановлення
виду і ступеня зараження об'єкта
радіоактивними, біологічними та
небезпечними хімічними
речовинами з урахуванням
планових документів цивільного
захисту об'єкта господарювання,
використовуючи табельні прилади,
інструкції, в умовах надзвичайної
ситуації
ПП.О
2.08Організація дотриманням безпеки
та гігієни праці
ПФ.Д
2.08.01організовувати дотримання вимог
безпеки праці учасниками
трудового процесу на підставі
технологічної документації,
використовуючи чинну
нормативно-правову базу з питань
охорони праці
ПП.О
2.08.02організовувати дотримання
санітарно-гігієнічних вимог
учасниками трудового процесу на
підставі технологічної
документації, використовуючи
чинну нормативно-правову базу
ПП.О
3Управлінська
3.01Управління якістю та
конкурентоспроможністю послуг
гостинності
ПФ.Е
3.01.01визначати політику в галузі
якості послуг з урахуванням вимог
міжнародних та національних
стандартів
ПР.Р
3.01.02упроваджувати наукові методи
управління якістю послуг
гостинності
ПР.О
3.01.03формувати банк стандартів,
технічних регламентів, слідкувати
за змінами
ПП.Р
3.01.04організовувати
порівняльно-аналітичний
моніторинг споживчої якості
послуг конкурентів, досліджувати
реакцію споживачів на якість
послуг гостинності
ПР.Р
3.01.05вносити рекомендації з введення
нових чи внесення змін до
існуючих вимог щодо якості послуг
на умовах конкурентоспроможності
ПР.Р
4Виконавська (технологічна)
4.01Формування основного
технологічного процесу
(розміщення)
ПФ.С
4.01.01розробляти основні технологічні
цикли виробництва та споживання
послуг розміщення з врахуванням
форм організації праці (замкнута,
розімкнена технологія та
технологія гостинності)
ПР.О
4.01.02розробляти обслуговуючий
технологічний цикл виробництва
послуг розміщення з врахуванням
інформаційних технологій та
автоматизації технологічних
процесів
ПР.О
4.01.03розробляти обслуговуючий
технологічний цикл споживання
послуг розміщення з упровадженням
інноваційних клінінгових
технологій
ПР.О
4.01.04розробляти допоміжний
технологічний цикл процесу
розміщення для забезпечення
контролю технічного та
естетичного стану приміщень та
устаткування
ПР.О
4.02Формування обслуговуючих
технологічних процесів
ПФ.С
4.02.01розробляти обслуговуючий
технологічний процес виробництва
та споживання послуг харчування,
враховуючи особливості
національної кухні
ПР.О
4.02.02розробляти обслуговуючий
технологічний процес виробництва
та споживання рекреаційних послуг
з урахуванням місця розташування
підприємства
ПР.О
4.02.03розробляти обслуговуючий
технологічний процес виробництва
та споживання бізнес-послуг
згідно з партнерськими угодами,
рівнем комфорту та можливостями
їх надання
ПР.О
4.02.04розробляти обслуговуючий
технологічний процес виробництва
та споживання туристських послуг
відповідно до призначення
підприємства та сезонності
ПР.О
4.03Оформлення спеціальної
документації на різних стадіях
виробництва та реалізації послуг
гостинності
ПФ.С
4.03.01складати технологічні стандарти
процесу обслуговування з
урахуванням взаємодії
функціональних служб готельного
підприємства
ЗП.Н
4.03.02оформляти експлуатаційні
документи для житлової групи
приміщень з метою забезпечення
технологічного процесу та обліку
оснащення приміщень
ЗП.Р
4.03.03оформляти технологічну
документацію служби приймання та
розміщення з використанням
комп'ютерних прикладних програм
4.03.04проводити розрахунки вартості
проживання згідно з вимогами
чинного законодавства
ЗР.Р
4.03.05забезпечувати проведення нічного
аудиту з метою безперервного
контролю завантаження
підприємства та вчасного
розрахунку гостей
ВП.Р
4.03.06складати внутрішні організаційні
документи, що забезпечують
функціонування готельного
підприємства, та готувати
статистичну звітність за
основними соціально-економічними
показниками роботи підприємства
ЗП.Н
4.03.07здійснювати бухгалтерський облік
та визначати фінансові результати
від надання послуг гостинності
ЗП.Н
4.04Контроль забезпеченості ресурсами
та дотримання технології надання
готельних послуг
СВ.Д
4.04.01здійснювати контроль операцій
процесу обслуговування клієнтів
ПР.Р
4.04.02контролювати виконання укладених
угод
ПР.О
4.04.03контролювати правильність
оформлення звітності та
документації, правильність
укладання договорів на бронювання
номерів (місць) та порядок
надання послуг
ПР.О
4.05Контроль та оцінка якості послуг
гостинності
ПФ.С
4.05.01перевіряти та ідентифікувати
послугу відповідно до
документованих процедур
ПР.О
4.05.02забезпечувати самоконтроль
персоналу, що надає послуги
гостинності
ПР.Р
4.05.03визначати періодичність контролю
якості послуг гостинності згідно
з нормативною документацією
ПР.О
4.05.04проводити регулярну оцінку
ступеня задоволеності послугами
шляхом проведення соціологічних
опитувань
ПР.Р
4.06Забезпечення захисту у разі
виникнення надзвичайної ситуації
ПФ.Д
4.06.01організовувати індивідуальний
захист і захист клієнтів з
використанням табельних та
підручних засобів, орієнтуючись
на сигнал при виникненні
небезпеки, за планом цивільного
захисту об'єкта господарювання
ПП.Р
4.06.02організовувати евакуацію
підлеглого персоналу та клієнтів
з небезпечної зони
ПП.Р
4.06.03організовувати укриття підлеглого
персоналу та клієнтів,
користуючись наданою інформацією
про захисні споруди
ПП.Р
4.06.04проводити рятувальні та інші
невідкладні роботи за допомогою
табельних та підручних засобів
ПП.Р
4.06.05проводити спеціальну обробку
об'єкта та його персоналу,
застосовуючи засоби
індивідуального та колективного
біологічного, радіаційного і
хімічного захисту
ПП.Р
4.07Контроль за дотриманням вимог
безпеки праці та
санітарно-гігієнічних вимог
ПФ.Д
4.07.01контролювати дотримання вимог
безпеки праці учасниками
трудового процесу на підставі
технологічної документації,
використовуючи чинну
нормативно-правову базу
ПП.О
4.07.02контролювати дотримання
санітарно-гігієнічних вимог
учасниками трудового процесу на
підставі технологічної
документації, використовуючи
чинну нормативно-правову базу
ПП.О
4.8Проведення розслідування нещасних
випадків та аварій
ПФ.Д
4.08.01визначати факт нещасного випадку
чи аварії на основі аналізу
результатів власних спостережень
за наслідками нещасного випадку
або аварії, користуючись чинними
положеннями
ПР.0
4.08.02складати акт про нещасний випадок
на виробництві, користуючись
чинними положеннями, у складі
комісії з розслідування нещасного
випадку
ЗП.О