• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про внесення змін до Положення про електронні освітні ресурси

Міністерство освіти і науки України | Наказ від 29.05.2019 № 749
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 29.05.2019
  • Номер: 749
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 29.05.2019
  • Номер: 749
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
29.05.2019 № 749
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 червня 2019 р.
за № 666/33637
Про внесення змін до Положення про електронні освітні ресурси
Відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України "Про освіту" , пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630 ,
НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до Положення про електронні освітні ресурси, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01 жовтня 2012 року № 1060, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 жовтня 2012 року за № 1695/22007, виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Директорату дошкільної та шкільної освіти (Осмоловський А.О.) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та інформаційних технологій (Єрко І.А.) зробити відмітку у справах архіву в установленому порядку.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Карандія В.А.
МіністрЛ.М. Гриневич
ПОГОДЖЕНО:

В.о. Голови Державного агентства
з питань електронного урядування України

Президент Національної академії
педагогічних наук України



О. Вискуб


В.Г. Кремень
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки, молоді
та спорту України
від 01 жовтня 2012 року № 1060
(у редакції наказу
Міністерства освіти
і науки України
від 29 травня 2019 року № 749)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 червня 2019 р.
за № 666/33637
ПОЛОЖЕННЯ
про електронні освітні ресурси
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає поняття електронних освітніх ресурсів (далі - ЕОР), їх основні види, вимоги до них, порядок розроблення та впровадження.
2. Це Положення розроблено відповідно до Законів України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про загальну середню освіту", "Про професійну (професійно-технічну) освіту", "Про вищу освіту", "Про позашкільну освіту", "Про авторське право і суміжні права", національних стандартів України ДСТУ 3017:2015 "Інформація та документація. Видання. Основні види. Терміни та визначення понять", ДСТУ 7157:2010 "Інформація та документація. Електронні видання. Основні види та вихідні відомості", ДСТУ 2481-94 "Системи оброблення інформації. Інтелектуальні інформаційні технології. Терміни та визначення", стандартів освіти з урахуванням вимог державних санітарних правил і норм та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність у сфері науково-методичного і матеріально­технічного забезпечення системи освіти.
3. Під ЕОР розуміють засоби навчання на цифрових носіях будь-якого типу або розміщені в інформаційно-телекомунікаційних системах, які відтворюються за допомогою електронних технічних засобів і застосовуються в освітньому процесі.
Вимоги до електронного підручника визначаються Положенням про електронний підручник, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 02 травня 2018 року № 440, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24 травня 2018 року за № 621/32073.
Вимоги до дистанційних курсів визначаються Положенням про дистанційне навчання, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 25 квітня 2013 року № 466, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 квітня 2013 року за № 703/23235.
4. Метою створення ЕОР є забезпечення модернізації освітнього процесу, змістове наповнення освітнього простору, надання рівного доступу учасникам освітнього процесу незалежно від місця їх проживання та форми навчання відповідно до якісних навчальних і методичних матеріалів, створених на основі інформаційно-комунікаційних технологій.
5. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
електронна версія друкованого видання - електронне видання, що відтворює друковане видання, зберігаючи розміщення на сторінці тексту ілюстрацій, посилань, приміток тощо;
електронна хрестоматія - електронне навчальне видання, що містить літературно-художні, історичні, музичні та інші твори чи уривки з них, які є об’єктом вивчення у навчальному предметі, дисципліні;
електронне видання - документ, який пройшов редакційно-видавниче опрацювання, має вихідні відомості, містить інформацію у форматі електронних даних чи програм (або їх комбінації), для використовування якої потрібні цифрові пристрої;
електронний довідник - електронне довідкове видання прикладного характеру, побудоване в систематичному порядку, призначене для швидкого пошуку певних відомостей;
електронний лабораторний практикум - електронне практичне видання, що містить завдання практичного змісту, моделі природних та/або штучних об’єктів, процесів і явищ із застосуванням засобів комп’ютерної візуалізації;
електронний навчальний посібник - електронне навчальне видання, що доповнює або частково (повністю) замінює підручник;
електронний освітній ігровий ресурс (далі - ЕОІР) - різновид ЕОР, що поєднує пізнавальну та розвивальну функції, містить цілісний теоретичний матеріал і компетентнісні завдання з навчального предмета, подані в ігровій формі;
електронний підручник - електронне навчальне видання із систематизованим викладом навчального матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об’єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію;
електронний практикум - електронне навчальне видання, що містить сукупність практичних завдань та/або вправ із певного навчального предмета, дисципліни, які сприяють формуванню компетентностей та містять інтерактивні елементи;
електронний робочий зошит - електронне практичне видання, що містить дидактичний матеріал і сприяє самостійній роботі учня під час освоєння навчального предмета;
електронний словник - електронне довідкове видання, що містить упорядкований перелік мовних одиниць (слів, словосполучень, термінів, фразеологізмів тощо) з відомостями про їх значення, вживання, будову, походження тощо;
електронні дидактичні демонстраційні матеріали - електронні матеріали (статичні та динамічні двовимірні та тривимірні моделі, мапи, креслення, схеми, репродукції, інші допоміжні ілюстративні матеріали, відео- й аудіозаписи тощо), що можуть використовуватись як допоміжні в освітньому процесі;
електронні методичні рекомендації - електронне практичне видання з певної теми, розділу або питання навчального предмета, дисципліни, курсу, роду практичної діяльності з методикою виконання окремих завдань, певного виду робіт, а також заходів.
II. Види ЕОР
1. За функціональною ознакою ЕОР в освітньому процесі поділяють на:
електронні навчальні видання (електронна версія (копія, аналог) друкованого підручника, електронний підручник, електронний практикум, електронна хрестоматія, електронний курс лекцій, електронний навчальний посібник, ЕОІР тощо);
електронні довідкові видання (електронний довідник, електронна енциклопедія, електронний словник тощо);
електронні практичні видання (збірник віртуальних лабораторних робіт, електронні методичні рекомендації, електронний робочий зошит тощо).
2. За наявністю друкованої версії ЕОР поділяють на:
електронні версії (копії, аналоги) друкованих видань;
самостійні електронні видання або матеріали, що не мають друкованих аналогів.
3. Організаційно-допоміжні ЕОР, які можуть входити до складу основних ЕОР або публікуватися самостійно:
аудіовізуальний твір;
електронний довідник;
електронний словник;
електронні методичні рекомендації;
електронні тести;
електронні дидактичні демонстраційні матеріали тощо.
III. Загальні вимоги до ЕОР
1. Загальні вимоги до ЕОР:
функціональність;
безпечність;
надійність функціонування;
зручність використання для користувача;
крос-платформність;
відповідність засадам реалізації принципів державної політики цифрового розвитку;
відповідність законодавству України щодо захисту авторських прав;
відповідність міжнародним стандартам (Experience API тощо).
2. Електронний навчальний посібник може містити:
теоретичний матеріал з його систематизованим викладенням, що відповідає навчальній програмі;
контрольні запитання до кожної теми;
практико-орієнтовані компетентнісні завдання різних рівнів складності;
тестові завдання;
словник;
список основної та додаткової літератури тощо.
3. ЕОІР може містити:
теоретичну та практичну частини, що відповідають навчальній програмі;
практико-орієнтовані компетентнісні завдання різних рівнів складності, подані в ігровій формі;
інтерактивні елементи;
тестові завдання тощо.
IV. Поширення та використання ЕОР
1. ЕОР можуть створюватися і використовуватися в одному закладі освіти відповідно до законодавства. Педагогічна доцільність застосування у такому разі забезпечується директором (керівником) закладу освіти.
2. ЕОР, яким надано гриф, можуть розміщуватися на спеціальному інформаційному ресурсі. При цьому ЕОР має супроводжуватися:
методичними рекомендаціями щодо його використання в освітньому процесі педагогічними працівниками;
настановою користувача;
інструкцією з інсталяції (за потреби).
3. Змістова частина ЕОР не потребує обов’язкового дублювання у паперовому вигляді.
4. Зберігання, поширення, забезпечення доступу до ЕОР та їх описів здійснюється за допомогою їх тиражування на фізичних носіях інформації, або шляхом їх розміщення в електронних депозитаріях, або на інших локальних і мережевих інформаційних ресурсах.
Генеральний директор
директорату дошкільної
та шкільної освіти


А.О. Осмоловський