МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
17.06.2009 N 709 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 липня 2009 р.
за N 604/16620
Про затвердження Змін до Правил авіаційного електрозв'язку в цивільній авіації України
Відповідно до Повітряного кодексу України та Положення про Державну авіаційну адміністрацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 N 1526, та з метою виконання завдань щодо державного нагляду за забезпеченням безпеки польотів цивільної авіації
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Правил авіаційного електрозв'язку в цивільній авіації України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 23.09.2003 N 736, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 31.10.2003 за N 1001/8322, що додаються.
2. Державіаадміністрації (Колісник А.А.):
2.1. Забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
2.2. Довести цей наказ до відома підприємств, організацій і установ цивільної авіації України, відповідних органів Міністерства оборони України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерства внутрішніх справ України й інших центральних органів виконавчої влади, які використовують авіаційний електрозв'язок у своїй діяльності.
3. Цей наказ набирає чинності через 10 днів після державної реєстрації.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - голову Державної авіаційної адміністрації Давидова О.М.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України
17.06.2009 N 709
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 липня 2009 р.
за N 604/16620
ЗМІНИ
до Правил авіаційного електрозв'язку в цивільній авіації України ( z1001-03 )
1. У розділі 1:
1.1. Пункт 1.4 викласти в такій редакції:
"1.4. Нормативні посилання
У розробці цих Правил використовувалися такі нормативно-правові акти: Повітряний кодекс України;
Закон України "Про телекомунікації";
Закон України "Про радіочастотний ресурс України";
Положення про використання повітряного простору України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 N 401 (зі змінами);
Положення про об'єднану цивільно-військову систему організації повітряного руху України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 19.07.99 N 1281;
Положення про Державну авіаційну пошуково-рятувальну службу, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 N 1172;
Правила польотів повітряних суден та обслуговування повітряного руху в класифікованому повітряному просторі України, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 16.04.2003 N 293 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.05.2003 за N 346/7667 (зі змінами);
Правила авіаційного пошуку та рятування в Україні, затверджені наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 17.05.2006 N 297 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 03.07.2006 за N 772/12646;
Правила з пошуку та рятування в цивільній авіації України, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 16.08.99 N 404 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 07.10.99 за N 684/3977;
Правила розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами в Україні, затверджені наказом Державіаслужби від 13.12.2005 N 943 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 29.12.2005 за N 1588/11868;
Повідомлення щодо обслуговування повітряного руху - Авіаційні правила України, частина 85, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 25.03.2002 N 199 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 10.04.2002 за N 354/6642 (зі змінами);
Додаток 10 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію "Авиационная электросвязь". Том II "Правила связи, включая правила, имеющие статус PANS", ІКАО, 2001 рік (зі змінами);
Додаток 10 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію "Авиационная электросвязь". Том V "Использование авиационного радиочастотного спектра", ІКАО, 2001 рік (зі змінами);
Додаток 11 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію "Обслуживание воздушного движения. Диспетчерское обслуживание воздушного движения, полетно-информационное обслуживание, служба аварийного оповещения", ІКАО, 2001 рік (зі змінами);
Doc. 7910. "Указатели (индексы) местоположения", ІКАО;
Doc. 8585. "Условные обозначения летно-эксплуатационных агентств, авиационных полномочных органов и служб", ІКАО;
Doc. 4444 - ATM/501. "Правила аэронавигационного обслуживания" "Организация воздушного движения", ІКАО, 2007 рік".
1.2. У пункті 1.5:
доповнити терміном "Аеродромна диспетчерська вишка" такого змісту:
"Аеродромна диспетчерська вишка - орган, призначений для забезпечення диспетчерського обслуговування аеродромного руху";
термін "Аеродромний диспетчерський пункт" виключити;
термін "Електрозв'язок (RR S1.3)" викласти в такій редакції:
"Електрозв'язок - будь-яке передавання, випромінювання або приймання знаків, сигналів, письмового тексту, зображень та звуків або повідомлень будь-якого роду по проводовій, радіо-, оптичній або інших електромагнітних системах";
термін "Категорія терміновості повідомлення" викласти в такій редакції:
"Категорія терміновості повідомлення - одиниця класифікації повідомлень за ознакою встановленої черговості доставки";
термін "Національний (головний) центр комутації повідомлень"викласти в такій редакції:
"Центральний вузол комутації повідомлень - центр AFTN в ЦА України, який виконує функції управління мережею та координації взаємодії з міжнародними повноважними органами AFTN";
термін "Пункт збору повідомлень щодо ОПР" викласти в такій редакції:
"Пункт збору донесень щодо ОПР - орган, який створюється з метою отримання повідомлень щодо ОПР та планів польоту, що подаються перед вильотом";
термін "SELCAL" виключити;
доповнити терміном "Ультрависокі частоти" такого змісту:
"Ультрависокі частоти - радіочастоти 300 - 3000 МГц".
1.3. У пункті 1.6:
виключити такі скорочення:
"АДП - аеродромний диспетчерський пункт;
ДПК - диспетчерський пункт кола;
ДПП - диспетчерський пункт підходу;
ДПР - диспетчерський пункт руління;
КДП - командно-диспетчерський пункт;
МДП - місцевий диспетчерський пункт;
ПДП - пункт диспетчера посадки;
СДП - стартовий диспетчерський пункт";
доповнити такими скороченнями:
"АДВ - аеродромна диспетчерська вишка;
ДОП - диспетчерський орган підходу;
ДОП PAR - диспетчерський орган підходу, оснащений засобами відображення інформації від радіолокатора точного заходження на посадку;
Пункт збору донесень (ARO) - пункт збору донесень щодо обслуговування повітряного руху;
УВЧ - ультрависокі частоти;
AMC - ATS Messaging Management Center - Центр керування мережі повідомлень з ОПР".
2. У розділі 2:
2.1. Доповнити пунктом 2.3.7 такого змісту:
"2.3.7. Усі станції авіаційного електрозв'язку, разом з прикінцевими системами та проміжними системами мережі авіаційного електрозв'язку, мають бути захищеними від несанкціонованого прямого або дистанційного доступу".
2.2. У пункті 2.4.1 слово "Укравіатрансом" замінити словами "Державною авіаційною адміністрацією (далі - Державіаадміністрація)".
2.3. Пункт 2.4.9 викласти у такій редакції:
"2.4.9. Порядок подання та розгляду заявок на виконання робіт з виявлення та усунення дії джерел радіозавад станціям авіаційного електрозв'язку проводиться за встановленим порядком".
3. У розділі 3:
3.1. У підпункті 3.2.5.1 пункту 3.2.5 слова та літери "Головним центром координації авіаційних робіт з пошуку та рятування МНС України" замінити словами "Головним координаційним центром пошуку і рятування".
3.2. Підпункти 3.2.5.2-3.2.5.4 пункту 3.2.5 викласти в такій редакції:
"3.2.5.2. Районний диспетчерський центр з усіма сусідніми РДЦ, а також органами ОПР, які забезпечують обслуговування у межах району відповідальності цього РДЦ:
а) з диспетчерськими органами підходу (ДОП);
б) з аеродромними диспетчерськими вишками (АДВ);
в) з пунктами збору донесень щодо ОПР (ARO) у випадку, якщо вони створюються окремо, а також:
з відповідними військовими органами;
з метеорологічним органом, який обслуговує даний центр;
зі станцією авіаційного електрозв'язку, яка обслуговує даний центр;
з пунктами управління користувачів повітряного простору;
з регіональним координаційним центром з пошуку та рятування МНС України.
3.2.5.3. ДОП з відповідним(и) АДВ та з відповідним(и) пунктом(тами) збору донесень щодо ОПР (ARO) у тому випадку, якщо він (вони) створюється(ються) окремо.
3.2.5.4. АДВ з відповідним пунктом збору донесень щодо ОПР (ARO) у тому випадку, якщо він створюється окремо".
3.3. Підпункт 3.2.5.5 пункту 3.2.5 виключити.
3.4. Підпункт 3.3.1.2 пункту 3.3.1 виключити. У зв'язку з цим підпункт 3.3.1.3 вважати підпунктом 3.3.1.2.
3.5. Підпункт 3.3.3.1 пункту 3.3.3 викласти в такій редакції:
"3.3.3.1. Мережі внутрішньоаеропортового радіотелефонного зв'язку з рухомими об'єктами організовуються за допомогою базового обладнання, стаціонарних та мобільних радіостанцій діапазонів ДВЧ та/або УВЧ малої потужності за схемами, які розробляються підрозділами (службами) аеропортів, органами ОПР та затверджуються керівниками підприємств ЦА".
3.6. У абзаці другому підпункту 3.6.1.2 пункту 3.6.1 слова "національний (головний)" замінити словами "центральний вузол комутації повідомлень".
3.7. Підпункт 3.6.3.5 пункту 3.6.3 доповнити новим абзацом такого змісту:
"метеорологічні повідомлення стосовно інформації SIGMET, спеціальних донесень з борта AIREP SPECIAL, повідомлень AIRMET".
3.8. Абзац третій підпункту 3.6.3.6 пункту 3.6.3 "повідомлення стосовно інформації SIGMET, AIRMET, AIREP SPECIAL" виключити.
У зв'язку з цим абзаци четвертий - сімнадцятий вважати абзацами третім - шістнадцятим.
3.9. У підпункті 3.6.3.12 пункту 3.6.3 слово "телеграфіста" замінити словом та літерами "станції AFTN".
3.10. У підпункті 3.6.5.1 пункту 3.6.5 слово "повідомлень" замінити словом "відомостей".
3.11. У підпункті 3.6.5.2 пункту 3.6.5 абзац другий виключити.
3.12. У підпункті 3.6.6.1.2 пункту 3.6.6 у другому реченні після слова "обслуговуються" додати слова "трафіком повідомлень та технологією їхньої обробки".
3.13. Абзац другий підпункту 3.6.6.1.10 пункту 3.6.6 викласти у такій редакції:
"Міжнародна частина маршрутних довідників станцій AFTN, які мають канали електрозв'язку з закордонними станціями AFTN, погоджується з міжнародним повноважним оператором центру AMC. Узгодження цих довідників виконується Центральним вузлом комутації повідомлень згідно зі встановленою процедурою".
3.14. У підпункті 3.6.6.4.1 пункту 3.6.6 слова "контроль за дотриманням терміну" замінити словами "контроль за дотриманням порядку".
3.15. У підпункті 3.6.6.4.2 пункту 3.6.6 слова "контрольних термінів" замінити словом "порядку".
3.16. У підпункті 3.6.7.7 пункту 3.6.7 слово "телеграфним" замінити словами "електромеханічним телеграфним".
3.17. Пункт 3.6.7 доповнити підпунктом 3.6.7.13 такого змісту:
"3.6.7.13. Загальна довжина телеграфного повідомлення, що надходить від передавальної станції AFTN, не перевищує 2100 знаків. При підрахунку знаків у телеграфному повідомленні враховуються усі печатні знаки та знаки, які не мають печатного вигляду, починаючи з сигналу початку телеграфного повідомлення ЗЦЗЦ (ZCZC), враховуючи його, до сигналу кінця тексту НННН (NNNN) для коду ITA-2 або починаючи з сигналу знака 0/1 (SOH), враховуючи його, до знака 0/3 (ETX) для коду IA-5 включно".
У зв'язку з цим підпункт 3.6.7.13 уважати підпунктом 3.6.7.14.
3.18. У абзаці першому підпункту 3.6.11.3 пункту 3.6.11 після слова "підтверджується" доповнити словами "кожний раз окремо станцією призначення".
3.19. У абзаці сьомому підпункту 3.6.11.3 пункту 3.6.11 слова "позначення передавання" замінити словами "рядок відправника".
3.20. У прикладі підпункту 3.6.11.3 пункту 3.6.11 літери,
^ -
знаки та цифри "Р ---> ВМА | 113 | < E" замінити літерами,
V
^ - -
знаками та цифрами "Р ---> | 121042 | ---> УККККРЬЬ | < E".
V V
3.21. Підпункт 3.6.11.4 пункту 3.6.11 доповнити реченням такого змісту:
"У таких випадках до повідомлення не включається умовний сигнал DUPE".
3.22. Абзац другий підпункту 3.6.13.1 пункту 3.6.13 викласти в такій редакції:
"У разі якщо немає можливості знову встановити електрозв'язок протягом короткого часу, необхідно використовувати відповідний запасний маршрут. Якщо це можливо, необхідно вжити заходів щодо встановлення електрозв'язку з використанням будь-якого дозволеного маршруту".
3.23. Підпункт 3.6.13.3 пункту 3.6.13 викласти в такій редакції:
"3.6.13.3. У разі необхідності перевірки дієздатності наявної апаратури і каналу між ЦКП та абонентом передається сигнал "Тест", який складається з такої послідовності:
а) для коду ІТА-2:
сигнал початку телеграфного повідомлення;
пропуск [-->];
сигнал процедури QJH;
функція вирівнювання (кінець рядка) [< E];
покажчик відправника;
функція вирівнювання (кінець рядка) [< E];
три рядки послідовності знаків RY;
сигнал кінця телеграфного повідомлення [NNNN].
Приклад
ZCZC ---> QJH < E
UKKKYFYX < E
RYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRRYRYRY < E
RYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRRYRYRY < E
RYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRYRRYRYRY < E
NNNN
б) для коду ІА-5:
сигнал початку заголовка;
сигнал пропуск <SP>;
сигнал процедури QJH;
сигнал переведення рядка <LF>;
покажчик відправника;
сигнал переведення рядка <LF>;
три рядки послідовності знаків U(5/5) * (2/10);
сигнал послідовності передавання на одну сторінку <VT>;
сигнал кінця тексту <EXT>.
Приклад
<SI><SOH> QJH < E
UKKKYFYX < E
U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U* < E
U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U* < E
U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U*U* < E
<VT><ETX>
Вести передавання сигналу "Тест" діючими каналами авіаційного електрозв'язку забороняється".
3.24. В абзаці третьому підпункту 3.6.13.7 пункту 3.6.13 після літер та цифр "СЖЦ ЩТА МИС МТА123" доповнити словами, літерами та цифрами "або СЖЦ ЩТА МИС МТА123-127".
3.25. У прикладі підпункту 3.6.13.14 пункту 3.6.13 цифри "123335" замінити цифрами "122335".
3.26. Пункт 3.6.13 доповнити підпунктом 3.6.13.16 такого змісту:
"3.6.13.16. У разі якщо перша ретрансляційна станція виявляє повідомлення без або з перекрученим покажчиком відправника, ця станція:
припиняє обробку повідомлення;
надсилає службове повідомлення на адресу станції, від якої було прийнято це повідомлення.
Текст такого службового повідомлення містить:
скорочення СЖЦ або SVC;
процедурний сигнал ЩТА або QTA;
процедурний сигнал ОГН або OGN;
позначення передавання повідомлення;
слово "ИСКАЖЕНО" або "CORRUPT";
-
сигнал кінця тексту [| < E] або [| < E].
V V
Приклад
^ - -
СЖЦ ---> ЩТА ---> ОГН ---> MTA | 123 | ---> ИСКАЖЕНО | < E
V V
або
^
SVC ---> QTA ---> OGN ---> MTA | 123 | ---> CORRUPT | < E
V V
Станція, яка прийняла таке службове повідомлення, бере на себе відповідальність за згадане повідомлення та повторно передає його з правильним рядком відправника та новим позначенням передавання".
4. У розділі 4:
4.1. Абзац п'ятий пункту 4.1.8 виключити.
4.2. Пункт 4.3.4 викласти в такій редакції:
"4.3.4. Для забезпечення диспетчерського обслуговування підходу можуть створюватися такі мережі авіаційного радіозв'язку:
диспетчерського органу підходу (ДОП);
диспетчерського органу підходу (ДОП PAR)".
4.3. Пункт 4.4.1 викласти в такій редакції:
"4.4.1. Авіаційний повітряний електрозв'язок для аеродромного диспетчерського обслуговування забезпечує двосторонній електрозв'язок "повітря - земля" між аеродромною диспетчерською вишкою (АДВ) та ПС, які виконують польоти в зоні аеродромного руху".
4.4. Пункт 4.4.5 викласти в такій редакції:
"4.4.5. Для забезпечення авіаційним повітряним електрозв'язком аеродромного диспетчерського обслуговування в зоні аеродрому можуть створюватися такі мережі авіаційного радіозв'язку:
аеродромної диспетчерської вишки (АДВ "Tower");
аеродромної диспетчерської вишки (АДВ "Ground");
аеродромної диспетчерської вишки (АДВ "Delivery").
Ці мережі можуть бути об'єднані залежно від прийнятої схеми організації та інтенсивності руху ПС для даного аеродрому. У такому випадку для авіаційного радіозв'язку виділяється єдина частота. Дані про це мають бути обов'язково наведені в Збірниках аеронавігаційної інформації".
5. У тексті Правил слова "Укравіатранс" та "Міністерство транспорту України" в усіх відмінках замінити відповідно словами "Державіаадміністрація" та "Міністерство транспорту та зв'язку України" у відповідних відмінках.
6. У додатках:
6.1. Додаток 2 викласти в такій редакції:
"Додаток 2
до пункту 3.2.1 Правил
авіаційного електрозв'язку
в цивільній авіації України
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Особа, відповідальна за Керівник підприємства ЦА
організацію повітряного (структурного підрозділу)
руху підприємства ЦА _______________________
(структурного підрозділу) (підпис)
_________________________
(підпис) "___"__________ 20__ року
"___"___________ 20__ року
СХЕМА
організації авіаційного наземного електрозв'язку
(зразок)
6.2. Додаток 16 викласти у такій редакції:
"Додаток 16
до пункту 4.1.4 Правил
авіаційного електрозв'язку
в цивільній авіації України
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Особа, відповідальна за Керівник підприємства ЦА
організацію повітряного (структурного підрозділу)
руху підприємства ЦА _______________________
(структурного підрозділу) (підпис)
_________________________
(підпис) "___"__________ 20__ року
"___"___________ 20__ року
СХЕМА
організації авіаційного повітряного електрозв'язку
(зразок)
6.3. У абзаці другому додатка 11 цифри та слово "15 рядків" замінити цифрами та словом "16 рядків".
6.4. У нижньому правому кутку чарунки рядка "7" стовпчика "5" таблиці додатка 11 вставити малу літеру кирилиці "в".
6.5. У нижньому правому кутку чарунки рядка "8" стовпчика "5" таблиці додатка 11 літеру "в" замінити малим знаком кирилиці "ь" (м'який знак).
6.6. У нижньому правому кутку чарунки рядка "9" стовпчика "5" таблиці додатка 11 знак "ь" замінити малою літерою кирилиці "ы".
Заступник голови Державіаадміністрації | А.Колісник |