МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
10.03.2015 № 308 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 квітня 2015 р.
за № 486/26931
Про затвердження Порядку виконання митних формальностей на морському та річковому транспорті
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
Відповідно до статті 246 Митного кодексу України, Кодексу торговельного мореплавства України, постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 451 "Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними", Порядку митного оформлення військової техніки, у тому числі військових транспортних засобів, які перетинають митний кордон України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2003 року № 63, та Порядку переміщення товарів у пунктах пропуску через державний кордон, що розташовані на території морських портів України, під час контейнерних перевезень у прямому змішаному сполученні , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2009 року № 320,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок виконання митних формальностей на морському та річковому транспорті, що додається.
2. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України (Чмерук М.О.) в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Визнати такими, що втратили чинність:
наказ Державної митної служби України від 17 вересня 2004 року № 678 "Про затвердження Інструкції про організацію митного контролю та митного оформлення суден і товарів, що переміщуються ними", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08 жовтня 2004 року за № 1286/9885;
пункт 3 наказу Державної митної служби України від 10 жовтня 2007 року № 842 "Про внесення змін до деяких наказів Держмитслужби", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 31 жовтня 2007 року за № 1323/14500;
наказ Державної митної служби України від 11 березня 2010 року № 230 "Про затвердження Змін до Інструкції про організацію митного контролю та митного оформлення суден і товарів, що переміщуються ними, затвердженої наказом Державної митної служби України від 17 вересня 2004 р. № 678", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18 травня 2010 року за № 334/17629.
4. Цей наказ набирає чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра фінансів України Фудашкіна Д.О. та заступника Голови Державної фіскальної служби України Макаренка А.В.
Міністр | Н. Яресько |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
10.03.2015 № 308
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 квітня 2015 р.
за № 486/26931
ПОРЯДОК
виконання митних формальностей на морському та річковому транспорті
І. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до частини другої статті 246 Митного кодексу України з метою визначення порядку виконання митних формальностей при переміщенні водних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними.
2. Терміни, що використовуються у цьому Порядку, мають такі значення:
акт-повідомлення – документ, що складається при виявленні будь-яких розбіжностей при прийнятті портом товарів від адміністрації судна, підписується уповноваженим представником адміністрації судна, представниками порту і митниці;
генеральний акт – документ, що визначає загальну кількість місць і вагу переданих судном та прийнятих портом товарів;
митниця відправлення – митниця на території України, де починається переміщення товарів, що перебувають під митним контролем;
митниця призначення – митниця на території України, де закінчується переміщення товарів, що перебувають під митним контролем;
портовий оператор (стивідорна компанія) – суб’єкт господарювання, що здійснює експлуатацію морського терміналу, проводить вантажно-розвантажувальні роботи, обслуговування та зберігання товарів, обслуговування суден і пасажирів, а також інші пов’язані з цим види господарської діяльності;
тальманська розписка – первинний обліковий документ, в якому відображаються відомості про кількість місць і вагу вивантажених із судна й прийнятих портом товарів.
Інші терміни застосовуються у значеннях, наведених у Конвенції про полегшення міжнародного морського судноплавства 1965 року, Митному кодексі України, Кодексі торговельного мореплавства України, Законі України "Про морські порти України" , Типовій технологічній схемі пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними (далі – Типова ТС пропуску), та Типовій технологічній схемі здійснення митного контролю водних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон (далі – Типова ТС контролю), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 451, Порядку митного оформлення військової техніки, у тому числі військових транспортних засобів, які перетинають митний кордон України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2003 року № 63 (зі змінами).
( Абзац восьмий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
3. Митниці у пунктах пропуску для морського, річкового та поромного сполучення взаємодіють з державними органами, що здійснюють санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, радіологічний та екологічний контроль (далі – контролюючі органи), координують їх роботу в зонах митного контролю у порядку, встановленому Митним кодексом України та іншими актами законодавства України.
У разі впровадження в морських (річкових) портах Інформаційної системи портового співтовариства (далі – ІСПС) контролюючі органи, експедитори, морські агенти, інші учасники процесу оформлення товарів і транспортних засобів використовують її відповідно до вимог пунктів 7 та 10 Типової ТС пропуску .
4. ( Абзац перший пункту 4 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
Застосування для судна вільної практики здійснюється відповідно до вимог Конвенції про полегшення міжнародного морського судноплавства 1965 року, пункту 10 Типової ТС пропуску .
( Абзац перший пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )( Пункт 5 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
5. Місце стоянки суден закордонного плавання, посадки й висадки пасажирів визначається адміністрацією порту за погодженням з митницею та органом охорони державного кордону.
Зміна місця стоянки судна проводиться з відома митниці й органу охорони державного кордону, за винятком випадків аварії чи дій обставин непереборної сили. При цьому адміністрація порту негайно повідомляє про це митницю.
Адміністрація порту не дозволяє капітанові судна закордонного плавання виходити з акваторії порту без відмітки митниці на генеральній декларації.
6. Судна, що здійснюють каботажне плавання, перебувають під митним контролем протягом усього часу каботажу. Митні формальності відносно судна каботажного плавання, що плаває під Державним Прапором України, закінчуються після завершення ним каботажного перевезення та за відсутності на ньому товарів і транспортних засобів, що перебувають під митним контролем, та/або суднових приміщень чи інших спеціально обладнаних місць з накладеним митним забезпеченням.
7. Митні формальності відносно суден закордонного плавання і товарів, що переміщуються ними через митний кордон України, здійснюються митницею біля причалів, в акваторіях портів або на місці якірної стоянки на рейді. Митний контроль в акваторіях портів чи на місці якірної стоянки на рейді здійснюється за погодженням з органом охорони державного кордону.
8. Митні формальності відносно судна, що прибуває на митну територію України або вибуває за її межі, можуть здійснюватись документально у приміщеннях контролюючих органів до прибуття (вибуття) судна до (із) порту.
( Абзац перший пункту 8 розділу I в редакції Наказу Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
Митні формальності відносно суден закордонного плавання під іноземним прапором можуть здійснюватись документально за умови їх постійного перебування під контролем митниці в зонах митного контролю на територіях морських та річкових портів, а також в акваторіях портів, відкритих для міжнародних перевезень.
Митні формальності відносно товарів, що переміщуються членами екіпажів суден закордонного плавання, можуть здійснюватись безпосередньо на борту таких суден або в інших місцях, визначених адміністрацією порту за погодженням з митницею, у зоні діяльності якої розташовано порт.
9. Митне оформлення суден закордонного плавання здійснюється цілодобово з дотриманням черговості, що встановлена частиною другою статті 208 Митного кодексу України .
10. Агентська організація (морський агент) подає митниці інформацію про товари, прийняті до перевезення у контейнерах у порт призначення на митній території України у строки, визначені пунктом 5 Типової ТС контролю , в електронному вигляді за формою, визначеною розділом V цього Порядку. Така інформація використовується митницею виключно для визначення форм та обсягів контролю, достатніх для забезпечення додержання законодавства з питань державної митної справи.
( Абзац перший пункту 10 розділу I в редакції Наказу Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
Капітан судна або представник агентської організації (морський агент) особисто або через адміністрацію порту не пізніше ніж за 4 години до прибуття (вибуття) судна подає до митниці заявку на здійснення митного контролю судна (далі – Заявка) з подальшим уточненням інформації за 1 годину до виїзду посадових осіб контролюючих органів на судно закордонного плавання. Якщо в порту використовується ІСПС, Заявка надається до митниці з використанням ІСПС або у вигляді електронного повідомлення, яке завіряється електронним цифровим підписом. Заявка повинна містити таку інформацію:
( Абзац другий пункту 10 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
назва судна, його тип, код ІМО (International Maritime Organization), національна належність, порт приписки;
дата та час прибуття (вибуття) судна;
місце стоянки;
характер та кількість товарів (якщо товари переміщуються у контейнерах, додатково зазначається кількість контейнерів і кількість товарів у контейнерах);
кількість членів екіпажу та пасажирів (із додатковим зазначенням кількості громадян України);
назви портів, до яких заходило судно під час рейсу;
найменування агентської організації (морського агента) (за наявності).
Для застосування до судна вільної практики митниці представником агентської організації (морським агентом) подається заявка з повідомленням про застосування вільної практики (далі – Заявка про вільну практику). Заявка про вільну практику подається агентською організацією (морським агентом) особисто або через адміністрацію порту з використанням ІСПС або у вигляді електронного повідомлення, яке завіряється електронним цифровим підписом.
Заявка про вільну практику подається не пізніше ніж за добу до прибуття судна в порт призначення на митній території України і, крім зазначених у абзаці першому цього пункту відомостей, для прийняття рішення про здійснення контролю із застосуванням вільної практики повинна містити таку інформацію:
мета заходу судна в порт;
відомості про судновласника (найменування, місцезнаходження – для юридичних осіб, прізвище, ім’я, місце проживання – для фізичних осіб);
інформація про заявлену капітаном судна потребу переміщення з борту судна/на борт судна членів екіпажу (пасажирів за наявності);
відомості про представника агентської організації (морського агента) (прізвище, ім’я, по батькові, посада), якому доручено пломбування приміщень на борту судна відповідно до пункту 21 Типової ТС контролю ;
відомості про осіб, які будуть відвідувати судно закордонного плавання для проведення допоміжних операцій з товарами (кріплення, розкріплення, переміщення по судну) та здійснення розвантажувальних робіт без участі комісії.
Разом із Заявкою про вільну практику надаються електронні або паперові копії:
генеральної (загальної) декларації;
декларації про вантаж;
суднової ролі;
списку пасажирів (за наявності);
транспортних (перевізних) документів.
Документи можуть надаватись:
у паперовому вигляді, при цьому вони мають бути засвідчені в установленому порядку представником судновласника (агентською організацією (морським агентом), адміністрацією порту);
в електронному вигляді з використанням ІСПС або у вигляді електронного повідомлення, завіреного електронним цифровим підписом.
Реєстрації Заявки та Заявки про вільну практику здійснюються митницею. При подачі Заявки про вільну практику додатково Заявка не подається.
Початком застосування до судна вільної практики є час постановки судна до причалу порту.
11. Адміністрація порту або агентська організація (морський агент) забезпечує доставку на судно посадових осіб контролюючих органів з метою виконання покладених на них функцій, а також повернення їх до своїх установ.
( Пункт 11 розділу I в редакції Наказу Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
12. На судно, що прибуло із-за кордону, для здійснення контрольних процедур посадові особи контролюючих органів піднімаються після завершення санітарного контролю та з дозволу представника санітарно-епідеміологічної служби.
( Пункт 12 розділу I в редакції Наказу Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
13. Декларування судна закордонного плавання, що використовується виключно для перевезення пасажирів і товарів через митний кордон України, здійснюється без надання митної декларації. Відомості про таке судно закордонного плавання зазначаються в генеральній (загальній) декларації.
Декларування судна, що переміщується через митний кордон України як товар на підставі зовнішньоекономічного договору (контракту), здійснюється у відповідному митному режимі з наданням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа (далі – митна декларація) в установленому порядку.
14. Під час переміщення судна через митний кордон капітан судна або вповноважена ним особа серед інших документів, надання яких передбачено статтею 335 Митного кодексу України, подає два примірники зобов’язання капітана судна про реімпорт (реекспорт) судна закордонного плавання (далі– Зобов’язання) за формою, наведеною в додатку до цього Порядку. При вивезенні за межі митної території України (увезенні на митну територію України) несамохідних суден закордонного плавання (без екіпажу) допускається надання Зобов’язання судновласником або уповноваженою ним особою.
Допускається надання митниці Зобов’язання, заповненого англійською чи російською мовою та/або за формою, перекладеною англійською чи російською мовою. Один примірник оформленого Зобов’язання залишається у справах митниці на контролі, другий – передається капітану судна для зберігання у справах судна. У разі прибуття на митну територію України судна, яке плаває під іноземним прапором, Зобов’язання зберігається у справах судна до здійснення митних формальностей відносно цього судна при вибутті за межі митної території України.
Бланк Зобов’язання може бути роздрукований капітаном судна закордонного плавання з мережі Інтернет. Форма Зобов’язання оприлюднюється ДФС України на її веб-сайті.
Яхти та інші плавучі засоби для дозвілля та спорту, що класифікуються у товарній позиції 8903 згідно з УКТЗЕД (далі – яхти), що належать громадянам-нерезидентам і тимчасово ввозяться на митну територію України цими громадянами чи уповноваженими ними особами, а також яхти, що належать громадянам-резидентам і тимчасово вивозяться за межі митної території України цими громадянами чи уповноваженими ними особами, декларуються із застосуванням декларації тимчасового ввезення (тимчасового вивезення) яхти (далі – декларація яхти), форма якої наведена у додатку до Типової ТС контролю , з одночасним наданням на бланку цієї декларації яхти зобов’язання капітана судна про зворотне вивезення за межі митної території України (ввезення на митну територію України) яхти (далі – Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти).
Декларація яхти оформлюється у трьох примірниках. Один примірник декларації яхти, оформленої посадовими особами контрольних служб, залишається у справах митниці на контролі, другий – у справах органу охорони державного кордону, а третій передається капітану яхти для зберігання у справах яхти. Декларація яхти, що зберігається у справах яхти, застосовується для декларування цієї яхти під час вибуття за межі митної території України (повернення в Україну) та здійснення її митного контролю та митного оформлення.
Декларування товарів, що під час стоянки залишаються на борту яхти і будуть вивезені за межі митної території України, здійснюється без надання митної декларації. Відомості про такі товари зазначаються у декларації про вантаж.
Порядок виконання митних формальностей при здійсненні митного контролю та митного оформлення яхт, які належать юридичним особам як резидентам, так і нерезидентам, здійснюється у порядку, що застосовується до суден закордонного плавання.
15. Зобов’язання та Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти реєструються в Журналі обліку зобов’язань капітана судна про зворотне вивезення за межі митної території України (ввезення на митну територію України) судна закордонного плавання (далі – Журнал обліку зобов’язань).
Оформленим Зобов’язанню або Зобов’язанню про зворотне вивезення (ввезення) яхти присвоюється реєстраційний номер, який був завчасно отриманий у старшого зміни. При цьому декларації яхти присвоюється реєстраційний номер, що відповідає реєстраційному номеру Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти.
Інформація, що міститься в Зобов’язанні та Зобов’язанні про зворотне вивезення (ввезення) яхти, вноситься в Журнал обліку зобов’язань одразу після повернення посадових осіб контролюючих органів із судна та у строк, що не перевищує 4 годин, та до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Державної фіскальної служби України (далі – ЄАІС ДФС України).
( Абзац третій пункту 15 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
Журнал обліку зобов’язань ведеться в електронному вигляді з використанням програмно-інформаційного комплексу "Контроль за зворотним вивезенням судна закордонного плавання за межі митної території України (увезенням на митну територію України)" (далі – ПІК) ЄАІС ДФС України і повинен містити такі відомості:
порядковий номер Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти;
дата оформлення Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти;
реєстраційний номер Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти, що формується за такою схемою:
ХХХХХХХХХ / ХХХХ / ХХХХХХ / Х,
1 2 3 4
де
1 - 9-значний код митного органу згідно з Класифікатором ДФС, митниць ДФС, їх структурних підрозділів, спеціалізованих департаментів і органів ДФС з питань державної митної справи , затвердженим наказом Державної фіскальної служби України від 20 листопада 2014 року № 315 (далі – Класифікатор органів ДФС);
2 - чотири цифри поточного року;
3 - 6-значний порядковий номер (у порядку зростання протягом поточного року; з початку року нумерація поновлюється);
4 - літерний код ознаки судна (проставляється "Я" при оформленні яхт, в інших випадках не заповнюється);
реєстраційний номер суднової справи, який зазначено у функціональному модулі "Журнал реєстрації суднових справ" Автоматизованої системи митного оформлення "Інспектор-2006" (далі – АСМО "Інспектор-2006") та який є числовим значенням, за яким користувачу можливо здійснити перехід до ПІК функціонального модуля "Журнал реєстрації суднових справ" АСМО "Інспектор-2006";
назва та код ІМО судна (латинськими літерами згідно з реєстраційними документами судна);
прапор, під яким плаває судно (назва та цифровий код країни відповідно до Класифікатора країн світу);
напрямок переміщення судна (вивезення/ввезення);
кінцевий строк реімпорту (реекспорту) судна згідно із Зобов’язанням або строк зворотного вивезення (ввезення) згідно із Зобов’язанням про зворотне вивезення (ввезення) яхти;
власник судна (найменування юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи);
особа, яка надала зобов’язання (посада, прізвище, ім’я та по батькові);
номер штампа "Під митним контролем" посадової особи митниці, якою оформлено Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти;
продовження строку тимчасового вивезення (ввезення) судна закордонного плавання або яхти ("Продовжено до ___.___.20__ р."; реквізити заяви про продовження строку тимчасового вивезення (ввезення); код митниці згідно з Класифікатором органів ДФС; дата, вхідний номер заяви); прізвище, ініціали посадової особи митниці, яка надала дозвіл на продовження строку тимчасового вивезення (ввезення) судна закордонного плавання або яхти;
відмітка про виконання Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти (дата оформлення реімпорту (реекспорту) судна або дата зворотного вивезення (ввезення) яхти; код митниці згідно з Класифікатором органів ДФС);
номер особистої номерної печатки посадової особи, яка здійснила митний контроль і митне оформлення судна (яхти);
примітки (зазначаються відомості про складання протоколу про порушення митних правил, оформлення судна в інший митний режим тощо);
інше.
У разі потреби Журнал обліку зобов’язань роздруковується і формується у справи для зберігання.
16. Інформація про виконання Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти вноситься до ПІК посадовою особою митниці, у зоні діяльності якої розташований порт, через який було здійснено реімпорт (реекспорт) судна або зворотне вивезення (ввезення) яхти, шляхом зазначення дати оформлення судна, номера особистої номерної печатки посадової особи, яка здійснила митний контроль і митне оформлення цього судна (яхти), та коду митниці згідно з Класифікатором органів ДФС.
Для зняття Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти з контролю у відповідному полі Зобов’язання або в декларації яхти проставляються такі відмітки:
якщо порт реекспорту (зворотного вивезення) судна (яхти) збігається з портом його ввезення (порт реімпорту (зворотного ввезення) збігається з портом вивезення цього судна (яхти)), то посадова особа митниці, у зоні діяльності якої розташований цей порт, проставляє на обох примірниках Зобов’язання або у декларації яхти відбиток особистої номерної печатки;
якщо реімпорт (зворотне ввезення) судна (яхти) чи реекспорт (зворотне вивезення) судна (яхти) відбувся через інший порт, ніж порт його вивезення (ввезення), то посадова особа митниці, яка здійснила митні формальності відносно судна (яхти), проставляє на Зобов’язанні або декларації яхти, що наявна у капітана судна (яхти), відбиток особистої номерної печатки та вносить інформацію до ПІК відповідно до абзацу першого цього пункту. Посадова особа митниці, у справах якої Зобов’язання або декларація яхти перебуває на контролі, на підставі інформації в ПІК зазначає на Зобов’язанні або у декларації яхти:
дату оформлення судна (яхти);
номер особистої номерної печатки посадової особи, яка здійснила митний контроль і митне оформлення судна (яхти) при реімпорті (зворотному ввезенні) чи реекспорті (зворотному вивезенні);
код митниці згідно з Класифікатором органів ДФС, якою здійснено контроль і митне оформлення судна (яхти) при реімпорті (зворотному ввезенні) чи реекспорті (зворотному вивезенні), та засвідчує запис відбитком особистої номерної печатки.
17. З урахуванням мети тимчасового ввезення (вивезення) судна (яхти) та інших обставин строк, зазначений у Зобов’язанні або у декларації яхти, може бути продовжений митницею, якій було надане це Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти, або митницею, у зоні діяльності якої перебуває це судно (яхта), на підставі обґрунтованої заяви капітана судна (яхти) або судновласника про продовження строку тимчасового ввезення (вивезення) судна (яхти). При цьому строк тимчасового вивезення судна (яхти) закордонного плавання продовжується митницею, якій було надане Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне ввезення яхти, без пред’явлення митниці цього судна (яхти).
Якщо внаслідок дії надзвичайних обставин або невідворотних подій судно (яхту) неможливо пред’явити митниці у зв’язку з пошкодженням або непрацездатним станом, то разом із заявою капітан судна (яхти) чи судновласник повинен подати митниці, якою було оформлено Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти, документи, що засвідчують причини неможливості пред’явлення судна (яхти), видані відповідними державними органами та легалізовані консульською установою України в країні, де сталася подія під час перебування судна (яхти).
Продовження строку тимчасового ввезення (вивезення) судна (яхти) здійснюється шляхом накладення начальником митниці чи вповноваженою ним особою відповідної резолюції на заяві. На примірнику Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти, що стоїть на контролі в митниці, учиняється відповідний запис ("Продовжено до ___.___.20__ р."; код митниці, якою було продовжено строк зворотного вивезення (ввезення) судна (яхти), згідно з Класифікатором органів ДФС). Інформація про продовження строку тимчасового ввезення (вивезення) судна (яхти) вноситься до ПІК в день прийняття рішення начальником митниці чи уповноваженою ним особою.
18. Контроль за виконанням Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти здійснюється митницею, якій було надано це Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти, на підставі відомостей, що містяться в ПІК. Уповноважена посадова особа митниці щоденно переглядає інформацію в ПІК, у тому числі щодо продовження строку тимчасового ввезення (вивезення) судна закордонного плавання (яхти), щодо виконання Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти чи виявляє судна закордонного плавання та яхти, строк тимчасового вивезення (ввезення) яких закінчився.
Якщо строк тимчасового ввезення (вивезення) судна (яхти) закінчився, а в ПІК відсутня інформація про його (її) реекспорт (зворотне вивезення) чи реімпорт (зворотне ввезення), то митниця негайно вживає заходів для з’ясування причин і обставин відсутності інформації про реекспорт (зворотне вивезення) чи реімпорт (зворотне ввезення) цього судна (яхти) та установлення його (її) місцезнаходження.
У разі виявлення факту порушення Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти протокол про порушення митних правил складається митницею, посадова особа якої виявила це порушення.
19. Забезпечення ідентифікації при тимчасовому ввезенні (вивезенні) суден (яхт), встановлення строку тимчасового ввезення (вивезення) та його продовження, передача права використання при тимчасовому ввезенні (вивезенні), здійснення контролю за дотриманням вимог митного режиму тимчасового вивезення (вивезення) суден (яхт) здійснюються у порядку, визначеному у розділах ІІ і ІІІ Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 травня 2012 року № 657, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 жовтня 2012 року за № 1669/21981.
ІІ. Митні формальності відносно судна
1. Підготовка до митних формальностей
1. Після отримання заявки на здійснення митного контролю судна посадова особа митниці повідомляє про її отримання старшого зміни, який відповідає за організацію роботи митного наряду.
( Пункт 1 глави 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
2. Старший зміни:
1) при отриманні заявки без повідомлення про застосування вільної практики:
перевіряє наявність попередньої інформації про товари, прийняті до перевезення в порт призначення на митній території України, наданої в електронному вигляді за формою, визначеною розділом V цього Порядку, у разі відсутності такої інформації повідомляє про це адміністрацію порту для вжиття відповідних заходів;
призначає старшого митного наряду для здійснення митного контролю та митного оформлення судна й визначає склад цього наряду;
резервує номер Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти у Журналі обліку зобов’язань, номер повідомляє старшому митного наряду;
визначає необхідність застосування додаткових митних формальностей за результатами системи управління ризиками, у тому числі перевіряє наявність оперативної інформації, орієнтувань;
( Абзац п'ятий підпункту 1 пункту 2 глави 1 розділу II в редакції Наказу Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
у разі включення до митного наряду інспектора-кінолога або інших посадових осіб структурного підрозділу митниці, до повноважень якого належать запобігання та протидія контрабанді, боротьба з порушеннями митних правил, проставляє про це відмітку у генеральній (загальній) декларації;
ставить перед старшим митного наряду завдання з проведення митних формальностей відносно судна, встановлення режиму зон митного контролю на судні та в місцях вивантаження товарів;
у разі здійснення контролю безпосередньо на судні узгоджує з агентською організацією (морським агентом) час прибуття посадових осіб контролюючих органів на судно;";
( Абзац восьмий підпункту 1 пункту 2 глави 1 розділу II в редакції Наказу Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
2) при отриманні заявки з повідомленням про застосування вільної практики:
перевіряє наявність попередньої інформації про товари, прийняті до перевезення в порт призначення на митній території України, наданої в електронному вигляді за формою, визначеною розділом V цього Порядку, у разі відсутності такої інформації повідомляє про це адміністрацію порту для вжиття відповідних заходів;
призначає старшого митного наряду для здійснення митних формальностей відносно судна й визначає склад цього наряду;
резервує номер Зобов’язання або Зобов’язання про зворотне вивезення (ввезення) яхти у Журналі обліку зобов’язань, номер повідомляє старшому митного наряду;
визначає необхідність застосування додаткових митних формальностей за результатами системи управління ризиками, у тому числі перевіряє наявність оперативної інформації, орієнтувань;
( Абзац п'ятий підпункту 2 пункту 2 глави 1 розділу II в редакції Наказу Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
здійснює перевірку наявності документів та відомостей, наданих для здійснення митних формальностей згідно з пунктом 11 розділу I цього Порядку, необхідних для контролю та прийняття рішення про застосування вільної практики;
перевіряє наявність дозвільних відміток відповідних підрозділів контролюючих органів та органу охорони державного кордону на паперовому примірнику декларації про вантаж для прийняття рішення про застосування до судна вільної практики;
після виконання вищевказаних дій за результатами здійснення контролю електронних або паперових примірників документів вчиняє у декларації про вантаж запис про прийняте рішення щодо застосування до судна вільної практики та проставляє відбиток штампа "Під митним контролем". У разі якщо в порту функціонує ІСПС, наявність документів, відміток контролюючих органів та інші відомості перевіряються за допомогою цієї ІСПС, в ІСПС проставляється також службова відмітка про прийняте рішення щодо застосування вільної практики;
ставить перед старшим митного наряду завдання з проведення митних формальностей відносно судна, встановлення режиму зон митного контролю на судні та в місцях вивантаження товарів в умовах застосування до судна вільної практики;
інформує структурний підрозділ митниці, до повноважень якого належать запобігання та протидія контрабанді, боротьба з порушеннями митних правил, про застосування до судна вільної практики;
у разі здійснення контролю безпосередньо на судні узгоджує з агентською організацією (морським агентом) час прибуття посадових осіб контролюючих органів на судно;
( Абзац одинадцятий підпункту 2 пункту 2 глави 1 розділу II в редакції Наказу Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
3) вільна практика не може бути застосована за таких умов:
порушення установлених строків надання Заявки про вільну практику;
рішення інших державних контролюючих органів про незастосування до судна вільної практики;
ненадання документів та/або відомостей, визначених пунктом 11 розділу І цього Порядку;
наявність визначених митних формальностей за результатами системи управління ризиками, у тому числі наявність орієнтувань або іншої інформації правоохоронних органів, орієнтування структурних підрозділів митниці, до повноважень яких належать запобігання та протидія контрабанді, боротьба з порушеннями митних правил;
ненадання попередньої інформації про товари, прийняті до перевезення в порт призначення на митній території України, в електронному вигляді за формою, визначеною розділом V цього Порядку.
3. Старший митного наряду:
перевіряє готовність наряду до здійснення митних формальностей відносно судна, наявність необхідного митного забезпечення та технічних засобів контролю, що застосовуються при їх здійсненні;
доводить наряду визначені митні формальності, наявні орієнтування та ставить загальне завдання з огляду, виходячи з отриманої оперативної інформації.
4. До складу митного наряду для здійснення митних формальностей відносно судна за рішенням керівництва митниці можуть залучатись співробітники інших структурних підрозділів митниці. Загальне керівництво діями митного наряду в усіх випадках здійснює старший митного наряду.
5. Часом початку роботи митного наряду вважається момент надання капітаном судна або уповноваженою особою документів, визначених відповідно пунктом 2 глави 2 або пунктом 2 глави 3 цього розділу.
( Пункт 5 глави 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
2. Порядок здійснення митних формальностей відносно судна, що прибуває на митну територію України
1. Старший митного наряду після прибуття митного наряду на судно:
установлює зв’язок з митницею із використанням наявних технічних засобів зв’язку;
установлює порядок взаємодії з представниками інших контролюючих органів;
призначає посадову особу (посадових осіб) митниці, відповідальну (відповідальних) за оформлення документів;
узгоджує з капітаном судна або уповноваженою ним особою кандидатури членів екіпажу, які супроводжуватимуть посадових осіб митного наряду при проведенні митного огляду судна;
розподіляє між посадовими особами митного наряду об’єкти огляду та виділених для супроводження членів екіпажу;
узгоджує з уповноваженою посадовою особою органу охорони державного кордону порядок і послідовність роботи митного наряду.
( Абзац сьомий пункту 1 глави 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
2. Під час переміщення судна через митний кордон України капітан судна або уповноважена ним особа подає документи та відомості, визначені пунктом 2 частини першої статті 335 Митного кодексу України .
Одночасно з ними надається другий примірник оформленого при вибутті з України Зобов’язання про реімпорт судна, яке плаває під Державним Прапором України, або два примірники Зобов’язання про реекспорт судна, яке плаває під іноземним прапором, або примірник оформленої при вибутті з України декларації яхти, яка плаває під Державним Прапором України, із Зобов’язанням про зворотне ввезення яхти або два примірники декларації яхти, яка плаває під іноземним прапором, із Зобов’язанням про зворотне ввезення яхти.
Разом із зазначеними документами та відомостями надається зобов’язання капітана судна (яхти) про те, що закуплені за кордоном суднові припаси, зокрема запаси споживання, не будуть винесені із судна (яхти).
Надані документи повинні бути засвідчені підписом капітана судна та скріплені відбитком суднової печатки. У разі перевезення товарів у контейнерах допускається надання на ці товари коносаментів, засвідчених підписом керівника або іншого належним чином уповноваженого працівника агентської організації (морського агента) і скріплених печаткою цієї агентської організації (морського агента).
3. Посадова особа митниці, відповідальна за оформлення документів, перевіряє їх комплектність, проводить звірення відомостей взаємопов’язаних документів (наприклад, відомостей декларації про вантаж та відомостей маніфесту або коносамента тощо), про що робить відповідні відмітки в перевірених документах.
4. Товари, що не підлягають пропуску через митний кордон України, передаються на зберігання адміністрації судна шляхом розміщення їх у суднових приміщеннях або в інших, спеціально обладнаних для цього місцях, на які накладаються митні забезпечення. При цьому капітаном судна у довільній формі в двох примірниках складається акт приймання-передавання товарів на зберігання під митним контролем в опломбованих приміщеннях (спеціально обладнаних місцях) (далі – Акт).
Посадова особа митниці ознайомлює капітана судна зі змістом статті 469 Митного кодексу України. Капітан судна на лицьовому боці обох примірників Акта учиняє запис такого змісту:
"Я (прізвище, ім’я та по батькові, серія та номер паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, ким і коли виданий), приймаю на зберігання під митним контролем товари в опломбованих приміщеннях. Зі змістом статті 469 Митного кодексу України ознайомлений і попереджений про відповідальність за порушення митних правил.".
Кожен із цих записів засвідчується проставленням дати, особистого підпису і відбитка суднової печатки, при цьому допускається учиняти запис англійською мовою.
Акт засвідчується відбитком штампа "Під митним контролем" посадової особи митниці та є підтвердженням приймання адміністрацією судна на зберігання під митним контролем товарів в опломбованих приміщеннях (спеціально обладнаних місцях).
Один примірник Акта зберігається в судновій справі в митниці, другий – у справах судна. Відомості про накладені митні забезпечення зазначаються посадовою особою митниці в генеральній (загальній) декларації.
5. Після виконання вищевказаних дій посадова особа митниці:
коносамент (річкову накладну), декларацію про вантаж, зобов’язання капітана судна (яхти) про те, що закуплені за кордоном суднові припаси, зокрема запаси споживання, не будуть винесені із судна (яхти), завіряє відбитком штампа "Під митним контролем";
примірник оформленого при вибутті з України Зобов’язання про реімпорт судна, яке плаває під Державним Прапором України, завіряє відбитком особистої номерної печатки; два примірники Зобов’язання про реекспорт судна, яке плаває під іноземним прапором, завіряє відбитком штампа "Під митним контролем"; примірник оформленої при вибутті з України декларації яхти, яка плаває під Державним Прапором України, із Зобов’язанням про зворотне ввезення яхти завіряє відбитком особистої номерної печатки; два примірники декларації яхти, яка плаває під іноземним прапором, із Зобов’язанням про зворотне ввезення яхти, завіряє відбитком штампа "Під митним контролем";
інші документи завіряє відбитком особистої номерної печатки.
( Абзац п'ятий пункту 5 глави 2 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
Якщо для митного оформлення подається більше одного примірника документа, то на примірнику, який залишається у справах митниці, робиться запис про кількість оформлених примірників цього документа.
6. Після закінчення митних формальностей відносно судна в справах митниці залишаються:
генеральна (загальна) декларація;
один примірник оформленого при прибутті Зобов’язання капітана судна про реекспорт судна, яке плаває під іноземним прапором (для обліку та контролю), або другий примірник оформленого при вибутті за межі України Зобов’язання капітана судна про реімпорт судна, яке плаває під Державним Прапором України (для зняття Зобов’язання з контролю);
декларація про вантаж;
транспортні (перевізні) документи;
суднова роль;
список пасажирів;
декларація про особисті речі членів екіпажу судна;
декларація про припаси (суднові припаси);
зобов’язання капітана судна про те, що закуплені за кордоном суднові припаси, зокрема запаси споживання, не будуть винесені із судна;
акт приймання-передавання товарів на зберігання під митним контролем в опломбованих приміщеннях (спеціально обладнаних місцях) (у разі його складання).
Після закінчення митних формальностей відносно яхти в справах митниці залишаються:
один примірник декларації яхти із Зобов’язанням про зворотне вивезення яхти або другий примірник оформленої при вибутті за межі України декларації яхти із Зобов’язанням про зворотне ввезення яхти;
зобов’язання капітана яхти про те, що закуплені за кордоном суднові припаси, зокрема запаси споживання, не будуть винесені з яхти.
7. У справах судна залишаються з відмітками митниці: декларація про вантаж (при застосуванні вільної практики – з відмітками відповідних державних органів прикордонного контролю (санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний та радіологічний), у встановлених законодавством випадках – інших видів контролю), декларація про особисті речі членів екіпажу судна, декларація про припаси (суднові припаси), Зобов’язання (про реекспорт судна, яке плаває під іноземним прапором), один примірник декларації яхти із Зобов’язанням про зворотне вивезення яхти, акт приймання-передавання товарів на зберігання під митним контролем в опломбованих приміщеннях (спеціально обладнаних місцях) (у разі його складання), зобов’язання капітана судна (яхти) про те, що закуплені за кордоном суднові припаси, зокрема запаси споживання, не будуть винесені із судна (яхти).
8. При застосуванні до судна, що прибуває на митну територію України, вільної практики, розвантаження та навантаження, а також проведення допоміжних операцій з товарами (кріплення, розкріплення, переміщення по судну) допускаються за наявності відповідних відміток посадових осіб підрозділів контролюючих органів та органу охорони державного кордону у декларації про вантаж, яка надається митниці капітаном судна або морським агентом, з позитивним рішенням посадової особи митниці (старшого зміни) про надання вільної практики.
( Абзац перший пункту 8 глави 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 522 від 23.05.2017 )
У разі якщо в порту функціонує ІСПС, наявність відміток контролюючих органів та інші відомості перевіряються за допомогою цієї ІСПС, а також в ІСПС проставляється відмітка про рішення щодо застосування вільної практики.
3. Порядок здійснення митних формальностей відносно судна, що вибуває за межі митної території України
1. Після прибуття на судно старший митного наряду виконує дії, передбачені пунктом 1 глави 2 цього розділу.
2. Під час переміщення судна через митний кордон України капітан судна або вповноважена ним особа подає документи та відомості, визначені пунктом 2 частини першої статті 335 Митного кодексу України .
Одночасно з ними надається другий примірник оформленого при прибутті в Україну Зобов’язання про реекспорт судна, яке плаває під іноземним прапором, або два примірники Зобов’язання про реімпорт судна, яке плаває під Державним Прапором України, або один примірник оформленої декларації яхти, яка плаває під іноземним прапором, із Зобов’язанням про зворотне вивезення яхти, або два примірники декларації яхти, яка плаває під Державним Прапором України, із Зобов’язанням про зворотне ввезення яхти.
Надані документи повинні бути засвідчені підписом капітана судна і скріплені відбитком суднової печатки.
3. Посадова особа митниці, відповідальна за оформлення документів, здійснює перевірку їх комплектності, звіряє відомості взаємопов’язаних документів, перевіряє наявність на транспортних (перевізних) документах відміток, проставлених згідно з пунктом 5 глави 2 розділу ІІІ цього Порядку, проставляє на декларації про вантаж відбиток штампа "Під митним контролем".
Посадова особа митниці, відповідальна за оформлення документів, на примірнику оформленого при прибутті в Україну Зобов’язання про реекспорт судна, яке плаває під іноземним прапором, проставляє відбиток особистої номерної печатки; на двох примірниках Зобов’язання про реімпорт судна, яке плаває під Державним Прапором України, проставляє відбиток штампа "Під митним контролем"; на примірнику оформленої при прибутті в Україну декларації яхти, яка плаває під іноземним прапором, із Зобов’язанням про зворотне вивезення яхти проставляє відбиток особистої номерної печатки; на двох примірниках декларації яхти, яка плаває під Державним Прапором України, із Зобов’язанням про зворотне ввезення яхти проставляє відбиток штампа "Під митним контролем".
За умови, що не прийнято рішення про проведення митного огляду судна, посадова особа митниці завіряє надані документи відбитком особистої номерної печатки.
При прийнятті рішення про митний огляд судна старший митного наряду оголошує про його початок особі, яка подала документи.
4. При проведенні митного огляду судна посадова особа митниці перевіряє, у тому числі, наявність та цілість митного забезпечення, накладеного на суднових приміщеннях або в інших, спеціально обладнаних для цього місцях, використання валюти із суднової каси судна, яке плаває під іноземним прапором, відповідність фактичної наявності на борту судна суднових припасів відомостям, заявленим про них.