• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених на розвиток рибного господарства в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях

Рахункова палата  | Рішення від 24.11.2015 № 9-7
Реквізити
  • Видавник: Рахункова палата
  • Тип: Рішення
  • Дата: 24.11.2015
  • Номер: 9-7
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Рахункова палата
  • Тип: Рішення
  • Дата: 24.11.2015
  • Номер: 9-7
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
РАХУНКОВА ПАЛАТА
РІШЕННЯ
24.11.2015 № 9-7
Про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених на розвиток рибного господарства в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях
Відповідно до статті 98 Конституції України, статей 7, 25, 26, 35 і 36 Закону України "Про Рахункову палату" розглянуто Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених на розвиток рибного господарства в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях. За результатом розгляду Рахункова палата
ВСТАНОВИЛА:
1. Управління і використання розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, які спрямовувалися на розвиток рибного господарства у Одеській, Миколаївській і Херсонській областях у 2013 - 2014 роках та протягом I півріччя 2015 року здійснювалося в умовах обмеженого фінансового забезпечення, а в окремих випадках з недотриманням вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів і неефективно.
В результаті заходи Державної цільової економічної програми розвитку рибного господарства на 2012 - 2016 роки та відповідних регіональних програм у визначених обсягах не виконуються. Обсяги вилову риби та добування інших водних біоресурсів в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, на території яких розташовано 30 відсотків загальнодержавного фонду рибогосподарських водних об'єктів у 2014 році, становили лише 34 тис. тонн (у тому числі у внутрішніх водоймах 9 тис. тонн), або знизилися порівняно з 2004 роком майже у три рази.
2. Через неналежний стан внутрішнього контролю територіальними органами Державного агентства рибного господарства у Одеській, Миколаївській і Херсонській областях та державними установами, що перебувають у їх віданні, планування та використання коштів державного бюджету, які у зазначений період спрямовувалися на розвиток рибного господарства, відповідно у обсягах 24224,1 тис. грн. та 1519,2 тис. грн. здійснювалося з недотриманням вимог нормативно-правових актів. Зокрема, в недотримання:
2.1. Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ (пункти 2, 17, 22), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 , територіальними органами рибоохорони Державного агентства рибного господарства у Одеській, Миколаївській і Херсонській областях здійснено планування доходів та видатків за загальним та спеціальним фондом державного бюджету у загальному обсязі 24224,1 тис. грн., що посилило ризики неефективного використання коштів державного бюджету, які спрямовуються на зазначені цілі.
2.2. Закону України від 01.06.2010 № 2289 "Про здійснення державних закупівель" (стаття 29) Управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Миколаївській області, Західно-Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства та Державною установою "Херсонський виробничо-експериментальний завод по розведенню молоді частикових риб" при проведенні процедури закупівель за державні кошти не відхилено тендерні пропозиції як такі, що не відповідали кваліфікаційним критеріям документації конкурсних торгів, на загальну суму 1328,9 тис. гривень.
2.3. Закону України № 108/95 "Про оплату праці" Державною установою "Херсонський виробничо-експериментальний завод по розведенню молоді частикових риб" при здійсненні операцій з оплати праці завищено заробітну плату у сумі 13,7 тис. гривень.
2.4. Кодексу законів про працю України від 10.12.71 № 322-VIII із змінами (стаття 94) Управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Миколаївській області проведено нарахування та виплату заробітної плати за фактично невідпрацьований час, що призвело до переплат заробітної плати на загальну суму 0,76 тис. гривень. Як наслідок, зайво проведено нарахування єдиного соціального внеску на загальну суму 0,27 тис. гривень.
2.5. Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 № 1952 (стаття 3) державною установою "Херсонський виробничо-експериментальний завод по розведенню молоді частикових риб" не проведена реєстрація права власності на 22 одиниці нерухомого майна (будівлі та споруди) в органах державної реєстрації.
2.6. Спільних листів Держбуду та Держжитлокомунгоспу від 24.02.2005 № 7/8-134, № 4/3-260 Державною установою "Новокаховський рибоводний завод частикових риб" у 2013 році, перед початком проведення поточного ремонту дефектні акти не складалися; фізичні обсяги робіт та вартість зазначених ремонтів не визначалися; використання будівельних матеріалів для проведення поточних ремонтів відповідними актами проведених робіт не підтверджувалися; приймання закінчених робіт у сумі 175,6 тис. грн. не оформлювались актом приймання-здачі об'єкта.
3. Через неефективні управлінські рішення учасників бюджетного процесу у 2013 - 2014 роках окремими територіальними органами Державного агентства рибного господарства в Одеській, Миколаївській і Херсонській областях та державними установами, що перебувають у їх віданні: до державного бюджету як невикористані повернені 1258,5 тис. грн.; не забезпечено належного збереження державного майна вартістю 739,2 тис. грн.; використано неефективно 60,6 тис. гривень.
3.1. Західно-Чорноморським державним басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства та Управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Миколаївській області через затримку проведення процедури закупівлі паливо-мастильних матеріалів та придбання запасних частин до державного бюджету, як невикористані, повернено 1258,5 тис. гривень.
3.2. Управлінням охорони використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Херсонській області не забезпечено належного збереження державного майна - судна спеціального призначення - сейнер РС-300 "Страж" загальною вартістю 739,2 тис. гривень.
3.3. Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства придбано товарно-матеріальних цінностей (запасних частин) на загальну суму 60,6 тис. грн. без нагальної в них потреби, оскільки зазначені запчастини протягом років не використовуються, що свідчить про неефективне використання коштів державного бюджету.
4. Організація та здійснення державного нагляду (контролю), які забезпечуються територіальними органами рибоохорони Державного агентства рибного господарства в Одеській, Миколаївській і Херсонській областях, через недосконалість законодавчих та інших нормативно-правових актів у цій сфері, є недостатніми для належного збереження, відтворення та раціонального використання водних біоресурсів. Проведеним аудитом встановлено, що територіальними органами рибоохорони при виконанні визначених повноважень не забезпечується дотримання вимог:
4.1. Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним (постанова Кабінету Міністрів України від 25.08.98 № 1340) в частині: укладення договорів на збереження вилученого швидкопсувного майна, зберігання і обліку вилученого та конфіскованого майна, збереження конфіскованих знарядь лову і транспортних засобів у підприємств-порушників.
4.2. Порядку зберігання вилучених під час здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення речей і документів (пункт 3), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2012 № 17 в частині обладнання приміщень для зберігання таких речей і документів ґратами на вікнах, охоронною та протипожежною сигналізацією або спеціальними сейфами (металевими шафами) достатнього розміру.
4.3. Порядку штучного розведення (відтворення), вирощування водних біоресурсів та їх використання (пункти 2.1.2, 2.8, 2.9.4, 3.4.14.1, 4.5), затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства від 07.07.2012 № 414 , а саме щодо: невизначення місця проведення робіт із вселення водних біоресурсів, умов і способів випуску; незаповнення карток визначення середньої штучної маси вселених водних біоресурсів.
- забезпечення виконання користувачами, що вилучають водні біоресурси в межах встановлених квот (лімітів) спеціального використання водних біоресурсів, заходів щодо охорони та відтворення, у тому числі штучного, водних біоресурсів, збереження і поліпшення умов їх існування (аудитом встановлено, що із загальної кількості цих користувачів у вказаних регіонах (55) таку діяльність здійснюють лише 15 (27 відсотків);
- дотримання вимог з регулювання питань любительського лову, зокрема щодо укладення, за відсутності визначених повноважень, договорів з громадськими організаціями на користування водоймами (їх ділянками) та відсутності в організацій, які здійснюють любительське рибальство, дозволів на право користування водоймами, розташованими на території більше ніж однієї області, що перевищує встановлені обсяги безоплатного вилову (аудитом встановлено відповідно 30 та 18 таких випадків).
4.5. Порядку видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформленні, видачі дубліката та анулюванні (пункти 2, 5, 6), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 № 801 (аудитом виявлено за наданням 829 таких дозвільних документів (520 у Одеській області, 160 - Миколаївській, 149 - Херсонській області) випадки несвоєчасного подання суб'єктами лову необхідних документів для одержання дозволу (які подаються до дня державної реєстрації наказу Мінагрополітики про розподіл лімітів водних біоресурсів), подання неповного переліку документів та документів з недостовірними відомостями.
4.6. Правил промислового рибальства в басейні Чорного моря (пункт 6.1.4), затверджених наказом Державного комітету рибного господарства від 08.12.98 № 164, щодо відсутності планування такої діяльності користувачами, а отже, відсутності її погодження відповідними управліннями рибоохорони.
4.7. Порядку контролю за здійсненням робіт з відтворення, вирощування водних біоресурсів, згідно з яким накази про проведення заходів з відтворення, що обумовлюють означені вимоги у розрізі окремих водойм та виконавців відтворення в управліннях, не видаються (6 випадків в Одеській області, 4 - Миколаївській та 5 випадків в Херсонській області), картки визначення середньої штучної маси вселених водних біоресурсів не ведуться (32 випадки в Одеській області, 18 - Миколаївській, 15 - в Херсонській області).
За результатами обговорення та на підставі викладеного Рахункова палата
ВИРІШИЛА:
1. Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених на розвиток рибного господарства в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, затвердити.
2. Інформацію Рахункової палати до Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених на розвиток рибного господарства в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, надіслати Верховній Раді України.
3. Відомості в формі рішення Рахункової палати надіслати Кабінету Міністрів України.
4. Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених на розвиток рибного господарства в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, надіслати Міністерству аграрної політики та продовольства України і Державному агентству рибного господарства України.
5. Рекомендувати:
· Кабінету Міністрів України:
- вжити заходів щодо:
невідкладного реформування рибної галузі України з метою забезпечення належного збереження, відтворення та раціонального використання водних біоресурсів України та розв'язання питання забезпечення населення країни у рибі та рибопродуктах в межах визначених норм споживання;
затвердження порядку спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України;
порядку надання платних послуг бюджетними установами, що належать до сфери управління Державного агентства рибного господарства;
- доручити Міністерству аграрної політики та продовольства України та Державному агентству рибного господарства України вжити заходів щодо усунення виявлених порушень і недоліків.
· Міністерству аграрної політики та продовольства:
V ініціювати перед Кабінетом Міністрів України розгляд питання щодо:
- невідкладного реформування рибної галузі України з метою забезпечення належного збереження, відтворення та раціонального використання водних біоресурсів України і розв'язання питання забезпечення населення країни у рибі та рибопродуктах в межах визначених норм споживання;
- затвердження Порядку надання платних послуг бюджетними установами, що належать до сфери управління Державного агентства рибного господарства;
- удосконалення системи контролю за відшкодуванням збитків та сплатою штрафних санкцій, завданих порушниками рибного господарства за незаконний вилов риби та незаконне використання знарядь лову у нерестовий період;
- посилення внутрішнього контролю розпорядників бюджетних коштів за плануванням та використанням коштів, які спрямовуються з державного бюджету на розвиток рибного господарства;
V зобов'язати Державне агентство рибного господарства України вжити заходів щодо усунення виявлених порушень та недоліків, у тому числі і щодо необхідності забезпечення належної організації та здійснення державного нагляду (контролю) у галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів у водних об'єктах та їх частинах;
· Державному агентству рибного господарства України вжити заходів щодо:
- внесення на розгляд Міністерства аграрної політики та продовольства:
пропозицій щодо невідкладного реформування рибної галузі України з метою забезпечення належного збереження, відтворення та раціонального використання водних біоресурсів України та розв'язання питання забезпечення населення країни у рибі та рибопродуктах в межах визначених норм споживання;
проектів:
змін до законодавчих та інших нормативно-правових актів, спрямованих на удосконалення системи контролю за відшкодуванням збитків, завданих порушниками рибного господарства; сплатою штрафних санкцій за незаконний вилов риби та незаконне використання знарядь лову у нерестовий період; визначення чіткого порядку дій органів рибоохорони в частині передачі швидкопсувного майна на благодійність або на зберігання;
порядку надання платних послуг бюджетними установами, що належать до сфери управління Державного агентства рибного господарства;
- посилення внутрішнього контролю розпорядників бюджетних коштів за плануванням та використанням коштів, які спрямовуються з державного бюджету на розвиток рибного господарства;
- належної організації та здійснення державного нагляду (контролю) у галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів у водних об'єктах та їх частинах;
- усунення виявлених порушень та недоліків.
6. Оприлюднити рішення на офіційному веб-сайті Рахункової палати.
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Рахункової палати Шулежко М.Я.
Голова Рахункової палатиР.М. Магута
( Текст взято з сайту Рахункової Палати http://www.ac-rada.gov.ua )