• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Технологична схема пропуску через державний кордон України транспортних засобів, фізичних осіб, їх ручної поклажі, товарів та інших предметів, які ними переміщуються, у залізничному пункті пропуску "Мостиська"

Регіональні митниці | Інші від 26.05.2005 № 532/167
Реквізити
  • Видавник: Регіональні митниці
  • Тип: Інші
  • Дата: 26.05.2005
  • Номер: 532/167
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Регіональні митниці
  • Тип: Інші
  • Дата: 26.05.2005
  • Номер: 532/167
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МОСТИСЬКИЙ ПРИКОРДОННИЙ ЗАГІН
ГАЛИЦЬКА МИТНИЦЯ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мостиського
прикордонного загону,
Галицької митниці
26.05.2005 N 532/167
Зареєстровано у Львівському
обласному управлінні юстиції
15 червня 2005 р.
за N 31/1084
ТЕХНОЛОГІЧНА СХЕМА
пропуску через державний кордон України транспортних засобів, фізичних осіб, їх ручної поклажі, товарів та інших предметів, які ними переміщуються, у залізничному пункті пропуску "Мостиська"
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Пропуск осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна закордонного прямування здійснюється в пункті пропуску через державний кордон.
Технологічна схема прикордонно-митного контролю транспортних засобів, фізичних осіб, предметів, що прямують через ДКУ у пункті пропуску "Мостиська", визначає правові основи організації та здійснення всіх видів контролю, орієнтована на створення сприятливих умов для прискорення пасажиропотоку і розроблена на підставі:
- Закону України від 03.04.2003 року N 661-IV "Про Державну прикордонну службу України";
- Закону України від 18.06.96 року N 245/96-ВР "Про державний кордон України";
- постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2000 року N 1203 "Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон";
- наказу ДПСУ 711 від 05.10.2004 р. "Про затвердження Інструкції з організації і здійснення прикордонного контролю";
- наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України, Державної митної служби України від 24 листопада 2003 року N 297/793, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 грудня 2003 р. за N 1133/8454, "Про затвердження Технології прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон";
- постанови Кабінету Міністрів України від 24.12.2003 р. N 1989 "Питання пропуску через державний кордон автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними";
- Закону України від 13.09.2001 року N 2681-III "Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України";
- постанови Кабінету Міністрів України від 15.07.97 року N 748 "Про перелік відомостей, що оголошуються громадянами за встановленою формою у разі переміщення ними через митний кордон України товарів та інших предметів";
- інших нормативно-правових документів.
Дана Технологічна схема:
- конкретизує дії посадових осіб при виконанні ним відповідних контрольних процедур, які визначені чинним законодавством України для забезпечення законності;
- застосовується під час здійснення спрощеного прикордонного та митного контролю в п/п "Мостиська" і забезпечує скорочення часу контролю осіб;
- встановлює взаємодію всіх контролюючих державних служб при здійсненні пропуску осіб, товарів і інших предметів;
- визначає види, послідовність і зміст операцій із здійснення прикордонного та митного контролю і митного оформлення, а також інших видів контролю, можливих під час переміщення осіб, товарів та інших предметів через державний кордон України;
- встановлює порядок митного контролю і митного оформлення товарів та інших предметів в п/п "Мостиська " при переміщенні їх через митний кордон України у залізничних потягах.
1.2. Терміни, що вживаються в цій Технологічній схемі, мають таке значення:
валютні цінності - валюта України, іноземна валюта, валютні цінності, платіжні документи та інші цінні папери, банківські метали;
декларування - заява за встановленою формою (письмово, усно) точних даних про мету переміщення через митний кордон України товарів та інших предметів, а також передбачених законодавством відомостей, необхідних для митного контролю та митного оформлення;
зона прикордонного контролю - певна територія в пункті пропуску через державний кордон, на якій підрозділи Державної прикордонної служби здійснюють прикордонний контроль осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна. Ця зона включає територію пункту пропуску, потрібну для здійснення прикордонного контролю осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна і запобігання незаконному перетинанню державного кордону України;
контролюючі органи і служби - підрозділи, які в пункті пропуску через державний кордон контролюють додержання вимог чинного законодавства з питань прикордонного, митного контролю, контролю руху автомобільного транспорту, екологічного, ветеринарного, санітарного, фітосанітарного та інших державних видів контролю;
прикордонний контроль - це комплекс заходів у пунктах пропуску через державний кордон, спрямованих на визначення законних підстав для перетинання державного кордону України особами, транспортними засобами, вантажами та іншим майном;
пропуск через державний кордон України - дозвіл підрозділу прикордонного контролю на переміщення через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна;
аналіз та оцінка ризиків - це комплекс заходів, спрямованих на встановлення необхідності поглибленого вивчення і перевірки паспортних та інших документів, огляду транспортних засобів (вантажів), залучення інших контрольних органів та служб, проведення будь-якої експертної оцінки, здійснення адміністративно-правових та процесуальних дій з метою протидії протиправній діяльності на каналах міжнародного сполучення;
перевірка документів - це спосіб дослідження паспортних документів фізичних осіб, які перетинають державний кордон у пунктах пропуску через державний кордон, спеціально призначеними для цього посадовими особами підрозділів прикордонного контролю, і одна із складових частин прикордонного контролю;
КАПК (комплекс автоматизації прикордонного контролю) - система автоматизованих технічних засобів, яка застосовується органами охорони державного кордону в пунктах пропуску з метою прискорення процедур оформлення пасажирів та транспортних засобів - закордонного прямування, за умови збереження надійності контролю перетинання державного кордону особами, відносно яких є доручення правоохоронних органів і яким у встановленому порядку заборонено в'їзд в Україну, а також забезпечення контролерського складу іншою необхідною для виконання завдань інформацією;
огляд транспортних засобів, вантажів та іншого майна - це комплекс спеціальних заходів, що здійснюється з метою виявлення осіб, які незаконно намагаються перетнути державний кордон, використовуючи для цього схованки і тайники, обладнані в транспортних засобах, а також виявлення контрабанди, зброї, наркотичних речовин, боєприпасів, вибухових речовин, матеріалів і предметів, заборонених для ввезення в Україну і вивезення з України, виявлення викрадених транспортних засобів;
паспортний документ - документ, що підтверджує громадянство, посвідчує особу власника та виданий уповноваженими державними органами або статутними організаціями ООН, який дає право в'їзду або виїзду з країни і визнаний Україною. Документ вважається дійсним, якщо він належить пред'явникові, відповідає встановленому зразку, виданий правочинним на те органом і оформлений належним чином, термін дії якого не закінчився;
пункт пропуску через державний кордон (далі - пункт пропуску) - це спеціально виділена територія на залізничних, автомобільних станціях, морських і річкових портах, аеропортах (аеродромах) з комплексом будівель, споруд і технічних засобів, де здійснюється прикордонний, митний та інші види контролю осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна;
переміщення через митний кордон України - сукупність дій, пов'язаних із ввезенням на митну територію України, вивезенням її цієї території транспортних засобів і товарів будь-якими шляхами, засобами та видами транспорту;
пропуск через митний кордон України - дозвіл митного органу на переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України з урахуванням заявленої мети такого переміщення після проведення митних процедур;
ручна поклажа - частина супроводжуваного багажу, що переміщується через митний кордон України без оформлення багажних документів разом з фізичною особою (власником або уповноваженою особою);
режим зони митного контролю - порядок доступу й перебування в такій зоні осіб, включаючи службових осіб, які безпосередньо забезпечують процес митного контролю й оформлення, та громадян, які проходять митний контроль або уповноважені пред'явити до такого контролю товари, транспортні засоби та інші предмети, а також порядок переміщення товарів, транспортних засобів та інших предметів за межі зони митного контролю;
режим у пункті пропуску - це порядок перебування і пересування осіб і транспортних засобів у межах території прикордонних залізничних і автомобільних станцій, морських і річкових портів, аеропортів і аеродромів, відкритих для міжнародного сполучення, а також здійснення господарської та інших видів діяльності, пов'язаної з пропуском через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна;
супроводжуваний багаж - товари, що переміщуються через митний кордон України разом з фізичною особою (власником або уповноваженою особою);
товаротранспортні документи - різновид товаросупровідних документів, за якими здійснюється переміщення товарів та інших предметів і які містять відомості про ці товари та інші предмети;
товаросупровідні документи - документи, що прямують разом з товарами й містять дані про товари, що переміщуються транспортним засобом;
транзит через територію України - митний режим, відповідно до якого транспортні засоби, товари та інші предмети переміщуються під митним контролем між двома митними органами або в межах зони діяльності одного митного органу без будь-якого використання їх на митній території України.
Інші поняття і терміни, що використовуються в цій Технологічній схемі, вживаються у значенні, наведеному у Митному кодексі України та інших нормативно-правових документах.
2. УМОВИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПУНКТУ ПРОПУСКУ
2.1. Зона прикордонного контролю
"Зона прикордонного контролю" - певна територія в пункті пропуску, на якій прикордонна служба здійснює прикордонний контроль осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна згідно з чинним законодавством України.
Ця зона включає територію в пункті пропуску, необхідну для здійснення прикордонного контролю осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна і запобігання незаконному перетинанню державного кордону.
Зона прикордонного контролю у залізничних пунктах пропуску встановлюється від лінії паспортного контролю в залах оформлення пасажирів, на перонах та пасажирських потягах під час здійснення прикордонного контролю, створення умов для роботи та захисту особового складу і майна прикордонної служби від злочинних посягань.
Громадський порядок у зонах прикордонного контролю забезпечується прикордонною службою. У разі необхідності для наведення громадського порядку можуть залучатися співробітники органів внутрішніх справ.
2.2. Зона митного контролю
"Зона митного контролю" - місце, визначене митницею в пункті пропуску через митний кордон України або в інших місцях митної території України, в межах якого митниця здійснює митні процедури.
В пункті пропуску "Мостиська" зона митного контролю встановлюється в залах митного огляду, на пероні та в пасажирських потягах під час митного оформлення.
Режим в зоні митного контролю встановлюється з метою заборони допуску сторонніх осіб до місць здійснення митного контролю, створення умов для роботи та захисту особового складу.
Режимні правила в зонах митного контролю є обов'язковим для виконання співробітниками державних прикордонних органів та осіб, що прямують через державний кордон.
На виїзд з України режим в зоні митного контролю перону підтримується від початку заїзду потяга в дану зону до його відправки, а при виїзді на Україну - від моменту заїзду потяга на ст. Мостиська-2, до завершення його митного контролю і митного оформлення.
Посадка і висадка пасажирів, що пройшли митний контроль та митне оформлення, а також завантаження і розвантаження товарів, відправлення пасажирських потягів з місць стоянки здійснюється з дозволу митниці і прикордонної служби. Посадка громадян в потяг при в'їзді на Україну дозволяється після закінчення всіх передбачених чинним законодавством митних процедур. Відповідальність за її організацію і проведення несуть працівники залізничної станції.
Режимні правила в зонах митного контролю є обов'язковими для виконання співробітниками прикордонної служби, залізниці та осіб, що прямують через митний кордон та підтримується на час стоянки потяга посадовою особою митниці, яка згідно з розподілом обов'язків виконує функції чергового по перону.
Межі зон митного контролю встановлюються Положенням про зону митного контролю за погодженням з начальником Мостиського прикордонного загону і начальником ст. Мостиська-2.
Особи, які допустили порушення режиму в пункті пропуску або встановлених режимних правил в зоні митного контролю, в незаконному переміщенні вантажів, товарів та інших предметів несуть кримінальну, адміністративну або іншу відповідальність згідно з чинним законодавством України.
2.3. Види контролю, що здійснюються на державному кордоні, і нормативно-правові документи, якими керуються контролюючі служби:
а) прикордонний контроль згідно:
- наказу Голови Держкомкордону від 1998 року N 333;
- розпоряджень АДПС, ЗхРУ "Про організацію пропуску осіб, транспортних засобів і вантажів, що прямують через ДКУ та їх прикордонного контролю на періоди охорони ДКУ";
- наказів Мостиського прикордонного загону;
- Інструкції про порядок проставлення посадовими особами ДПСУ відміток у документах осіб, які прямують через ДКУ.
Прикордонний контроль здійснюється з метою забезпечення законності перетину ДКУ особами і транспортними засобами, боротьби із злочинністю, незаконним обігом наркотиків і зброї, протидії нелегальному в'їзду та перебування осіб на території України.
б) митний контроль згідно:
- Закону України "Про Єдиний митний тариф";
- наказів та розпоряджень Державної митної служби України;
- наказів та розпоряджень Галицької митниці;
- інших документів.
Митний контроль передбачає проведення митними органами мінімуму митних процедур, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи.
в) санітарно-епідеміологічний контроль згідно:
- Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" від 24.02.94 року N 4004-XII та наказу Міністерства охорони здоров'я України від 20.10.95 року N 190 "Про проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи щодо розробки, виробництва і застосування продукції, яка може негативно впливати на здоров'я людини", виконання функцій санітарно-епідеміологічного контролю, у тому числі і при імпорті сировини та товарів покладено на органи, установи та заклади державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України.
Санітарно-карантинний контроль здійснюється органами Міністерства охорони здоров'я з метою запобігання заносу і розповсюдження на території України різного роду карантинних та інших небезпечних інфекцій.
г) фітосанітарний контроль згідно:
- ст. 5 Закону України "Про карантин рослин" від 30 червня 1993 року N 3348-XII центральним спеціальним органом у галузі карантину рослин визначено головну державну інспекцію з карантину рослин, безпосередньо у пунктах пропуску на ДКУ - пункти карантину рослин. Безпосереднє здійснення державного контролю з карантину рослин ст. 13 Закону покладено на державних інспекторів з карантину рослин.
Фітосанітарний контроль здійснюється з метою охорони території від занесення або самостійного проникнення з-за кордону карантинних об'єктів.
Фітосанітарний контроль здійснюється з метою охорони території України від занесення або самостійного проникнення із-за кордону карантинних об'єктів.
д) ветеринарний контроль згідно:
- ст. 22 Закону України "Про ветеринарну медицину" від 5 грудня 1996 року N 566/96-ВР визначено, що пропуск через ДКУ вантажів, підконтрольних служб і ветеринарної медицини, дозволяється тільки після обов'язкового проходження ветеринарного контролю. При цьому функції забезпечення цього контролю покладається на регіональні служби державного ветеринарного контролю з підпорядкованими їм прикордонними пунктами ветеринарного контролю.
Ветеринарний контроль здійснюється з метою контролю за охороною території України від занесення з території інших країн інфекційних хвороб тварин, а також перевірки ветеринарного стану при експорті-імпорті тварин, сировини, продуктів тваринного походження, кормів.
е) екологічний контроль згідно:
- п. 1 постанови КМУ від 20.03.95 року N 198 "Про здійснення екологічного контролю в пунктах пропуску через ДКУ". Екологічний контроль проводиться безпосередньо на кордоні державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Мінекобезпеки.
Екологічний контроль здійснюється з метою забезпечення екологічної безпеки при ввозі (транзиті) на територію України матеріалів, сировини та іншого майна.
3. ВЗАЄМОДІЯ МІЖ КОНТРОЛЬНИМИ ОРГАНАМИ І СЛУЖБАМИ, ТРАНСПОРТНИМИ ТА ІНШИМИ ОРГАНАМИ Й УСТАНОВАМИ
3.1. Взаємодія в пункті пропуску організовується з метою погодження спільних дій підрозділів прикордонного контролю з діями митних органів інших контрольних служб, які мають відношення до пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна.
З метою уточнення питань взаємодії старший зміни прикордонних нарядів перед початком зміни проводить нараду за участю старших змін контрольних служб, на якій відбувається обмін інформацією щодо здійснення контролю і визначаються особливості оформлення та огляду транспортних засобів на зміну.
Взаємодія здійснюється постійно. Під час прикордонно-митного контролю питання взаємодії можуть уточнюватись, а при змінах обстановки організовуватись по-новому.
3.2. Основними принципами взаємодії є:
- дотримання законності;
- оперативність розгляду і прийняття рішень з питань, що потребують спільного вирішення, та забезпечення їх виконання у межах визначеної компетенції;
- комплексне використання у разі необхідності сил і засобів, що є в розпорядженні взаємодіючих сторін.
3.3. Основними напрямами взаємодії є:
проведення заходів, спрямованих на забезпечення здійснення надійного прикордонного і митного контролю;
- здійснення обміну інформацією про наміри та спроби порушення державного кордону, переміщення через нього зброї, боєприпасів, вибухових, отруйних речовин і наркотиків, а також про джерела придбання і канали незаконного переміщення через кордон валюти, сировинних ресурсів, великих партій промислових виробів, товарів народного споживання, культурних цінностей і викрадених автомобілів;
- виявлення осіб, які займаються переміщенням через кордон предметів контрабанди, порушують порядок проведення зовнішньоекономічних операцій;
- розробка на підставі аналізу оперативної обстановки і проведення спільних заходів щодо запобігання, виявлення і розкриття злочинів у сфері зовнішньоекономічної діяльності, забезпечення реалізації державної політики у сфері боротьби з організованою злочинністю;
- забезпеченні громадського порядку та громадської безпеки, здійснення спільних заходів для локалізації надзвичайних подій та ситуацій в пунктах пропуску через державний кордон України та на підступах до них;
- внесення у відповідні інстанції, міністерства та інші органи виконавчої влади пропозицій для усунення причин і умов, які сприяють здійсненню контрабанди;
- узагальнення підсумків, розробка нових форм взаємодії, удосконалення нормативно-правової бази в боротьбі зі злочинністю.
3.4. Взаємодія організується з таких питань:
Із митними органами:
- порядок забезпечення прикордонно-митного контролю;
- місця розташування зон прикордонно-митного контролю;
- місця стоянок та порядок пропуску транспортних засобів;
- додаткові режимні заходи з метою посилення режиму в пункті пропуску;
- порядок дій при виявленні порушень правил перетинання державного кордону або митних правил;
- порядок дій при виникненні в пункті пропуску конфліктних та інших нестандартних ситуацій;
- порядок дій при затриманні транспортних засобів, осіб, контрабандних товарів, наркотичної речовини, за порушення чинного законодавства.
Із санітарно-карантинною службою:
- порядок дій при виявленні осіб з ознаками небезпечних захворювань;
- порядок здійснення карантинних заходів при загрозі занесення інфекцій;
- місця та порядок проведення дезінфекції транспортних засобів, вантажів та майна в пункті пропуску.
Із службою ветеринарного контролю:
- порядок дій при виявленні захворювання тварин, які перевозяться через кордон;
- порядок здійснення карантинних заходів при загрозі занесення інфекційних хвороб;
- порядок надання інформації про проведення ветеринарного контролю вантажу та іншого майна і дозволу на перетинання ДКУ.
Із службою фітосанітарного контролю:
- порядок дій при виявленні захворювань рослин, які перевозяться через кордон;
- порядок здійснення фітосанітарних заходів при загрозі занесення інфекційних хвороб рослин;
- порядок надання інформації про проведення фітосанітарного контролю рослин та іншого майна і дозволу на перетинання ДКУ.
Із службою екологічного контролю:
- порядок дій при виявленні радіоактивних та небезпечних вантажів;
- порядок здійснення профілактичних заходів при загрозі радіоактивного забруднення місцевості;
- порядок надання інформації про проведення екологічного контролю транспортних засобів, вантажів та іншого майна і надання дозволу на перетинання ДКУ.
З лінійним відділом МВС України на ст. "Мостиська-2":
- забезпечення охорони громадського порядку і безпеки в місцях, які прилягають до пункту пропуску;
- прийняття участі в охороні громадського порядку безпосередньо в пункті пропуску без втручання у проведення прикордонно-митного та інших видів контролю;
- інформують відпк, митні органи про підготовку до порушення кордону і контрабандних акцій, а також по інших питаннях, що представляють оперативну зацікавленість;
- надають допомогу відпк, митним органам при локалізації конфліктних ситуацій, що виникають безпосередньо в пункті пропуску;
- надають допомогу представникам контрольних служб при здійсненні протиправних дій особами, які прямують через державний кордон, проводять документування, кінофотодокументування;
- у встановленому порядку притягають до відповідальності осіб за порушення правопорядку в пункті пропуску через державний кордон.
4. ПОСЛІДОВНІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ ВИДІВ КОНТРОЛЮ
а) в'їзд в Україну:
- санітарно-епідеміологічний контроль (у разі наявності інформації щодо перебування в транспортному засобі осіб з ознаками інфекційних захворювань та іноземних громадян, осіб без громадянства, вихідців із небезпечних епідеміологічних регіонів);
- прикордонний контроль;
- митний контроль;
- ветеринарний контроль, фітосанітарний контроль, екологічний контроль (здійснюється за викликом, в залежності від підконтрольності товарів та інших предметів).
Митне оформлення завершується тільки після закінчення всіх вищезазначених видів контролю.
б) виїзд з України:
- ветеринарний контроль, фітосанітарний контроль, екологічний контроль (здійснюється при необхідності, в залежності від підконтрольності товарів та інших предметів);
- митний контроль;
- прикордонний контроль.
Посадові особи митниці визначають відповідно до законодавства обов'язкові види контролю товарів і інших предметів.
5. ВИМОГИ ДО ПРОВЕДЕННЯ ПРИКОРДОННО-МИТНОГО КОНТРОЛЮ
5.1. Митний контроль та митне оформлення товарів та інших предметів при переміщенні через митний кордон України здійснюється виключно у зонах митного контролю, які створюються на термін його здійснення у залі митного контролю залізничної станції "Мостиська-1," на пероні та пасажирських потягах.
5.2. Начальник підрозділу митного оформлення (далі - начальник ПМО) або головний інспектор даного підрозділу забезпечує дотримання режиму зони митного контролю з метою заборони доступу осіб, не причетних до здійснення митного контролю, створення умов роботи та захисту підпорядкованого особового складу та майна митниці.
Переміщення товарів та інших предметів на територію зони митного контролю та за її межі можливе тільки з дозволу посадових осіб підрозділу митниці.
5.3. Громадяни, що перетинають державний кордон України, допускаються до зон митного контролю на підставі дійсних документів на право перетинання державного кордону України.
5.4. Митний контроль та митне оформлення товарів і інших предметів, в тому числі залізничних потягів, здійснюється в п/п "Мостиська" у зонах митного контролю особовим складом підрозділу митного оформлення (далі - ПМО) згідно графіку виходу на роботу.
5.5. Прикордонний контроль здійснюється в зонах прикордонного контролю.
Ця зона включає територію в пункті пропуску, необхідну для здійснення прикордонного контролю осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна і запобігання незаконному перетинанню державного кордону. Зона прикордонного контролю у п/п "Мостиська" встановлюється в залах оформлення пасажирів, на перонах та пасажирських потягах під час здійснення прикордонного контролю.
Громадський порядок у зонах прикордонного контролю забезпечується прикордонним нарядом, який на момент здійснення контролю несе службу. У разі необхідності для наведення громадського порядку можуть залучатися співробітники відділення органів внутрішніх справ, яке розміщене на залізничній станції.
6. ПОПЕРЕДНІ ЗАХОДИ ЩОДО ПІДГОТОВКИ І ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ПІДРОЗДІЛУ МИТНОГО ОФОРМЛЕННЯ
6.1. Об'єм та порядок проведення митного контролю планується з дотриманням усіх необхідних технологічних вимог начальником ПМО або головним інспектором з урахуванням об'єктивних та суб'єктивних факторів, які мають місце перед початком і на протязі роботи оперативної зміни, з метою максимального досягнення виконання основних завдань по захисту економічних інтересів України, прискорення пасажиропотоку, боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил.
6.2. Перед початком робочої зміни начальник ПМО або головний інспектор:
- отримує інформацію від керівництва митниці, митного поста, головного інспектора попередньої зміни та інших підрозділів митниці, а також суміжних служб про оперативну ситуацію в пункті пропуску та проводить її аналіз;
- проводить оперативну нараду з доведенням до особового складу поточних нормативних документів, орієнтувань правоохоронних і інших органів, іншої інформації яка надійшла на пост для сектору, що фіксує з зазначенням дати ознайомлення і особистого підпису кожного підпорядкованого йому працівника у журналі ознайомлення проводить, вивчає його готовність до виконання поставлених завдань, робить розподіл функціональних обов'язків особового складу ПМО для організації роботи в потяга за напрямками на "сходження", "розрив" або повагонно в залежності від завантаженості тієї чи іншої ділянки роботи з унесення даної інформації у журнал розподілу обов'язків;
- видає інспекторам особисті митні забезпечення з реєстрацією в Журналі видачі/прийому ОМЗ, перевіряє відповідність вимогам його форменого одягу, наявність нагрудних знаків тощо, приймає на зберігання на час робочої зміни наявну у підпорядкованих працівників понад встановлені норми кошти (три неоподаткованих мінімуми доходів), іноземну валюту та телефони мобільного зв'язку і пейджери з зазначенням у відповідному Журналі їх прийому/видачі.
6.3. В процесі робочої зміни начальник ПМО або головний інспектор:
- проводить аналіз інформації, отриманої від Служби БК та ПМП, сектору власної безпеки, правоохоронних органів (ВПК, СБУ, МВС тощо), громадських організацій та окремих громадян;
- слідкує за дотриманням ввіреним особовим складом технології митного контролю та їх посадових інструкцій і функціональних обов'язків, використанням технічних засобів митного контролю, слідкує за порядком дотримання ним вимог діючого митного законодавства;
- з питань внутрішнього розпорядку слідкує за роботою посадових осіб, направлених керівниками спеціалізованих підрозділів митниці для роботи в пункті пропуску;
- здійснює переміщення оперативного складу по робочих місцях в залежності від ситуації, яка склалась в зоні митного контролю, з фіксацією таких змін у Журналі розподілу обов'язків;
- невідкладно інформує керівництво митного поста і митниці про виникнення надзвичайних ситуацій, виявлення контрабанди або іншого незаконного переміщення через митний кордон України валюти, товарів та інших предметів у великих розмірах, перетин кордону урядовими делегаціями, посадовими особами органів законодавчої, виконавчої і судової влади вищого рівня тощо;
- слідкує за підтриманням особовим складом належного стану своїх робочих місць;
- діє у відповідності до своєї посадової інструкції.
Особовий склад підрозділу митного оформлення:
- здійснює всі операції щодо митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, вантажів та інших предметів, що переміщуються через митний кордон громадянами і юридичними особами, забезпечує виявлення порушення митних правил та контрабанди;
- проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу серед громадян, направлену на дотримання ними вимог діючого митного законодавства;
- доповідає начальнику ПМО або головному інспектору про виникнення нестандартних, конфліктних ситуацій та виявлення особливо характерних видів порушень;
- забезпечує повноту і достовірність занесення інформацій до встановлених в пункті пропуску систем обліку;
- діє у відповідності до своїх посадових інструкцій та функціональних обов'язків, а також цієї Технологічної схеми.
6.4. Після закінчення робочої зміни начальник ПМО або головний інспектор:
- проводить аналіз виконання поставлених завдань та ефективності роботи кожного оперативного працівника зміни;
- вживає заходів щодо забезпечення своєчасної передачі в чергову частину, а також в інші підрозділи митниці встановлених статистичних даних і звітів по результатах робочої зміни;
- результати роботи зміни, інформація про проведені оперативні наради перед початком зміни або в її кінці, суттєві зміни в оперативній ситуації під час зміни, стан збереження майна та документації, які передаються по зміні, відображаються у відповідному журналі згідно номенклатури справ митного поста;
- вживає заходів для передачі по зміні своїх робочих місць в належному стані;
- організовує впорядкування і систематизацію митних документів, що мають зберігатись у секторі.
6.5. Адміністрація та співробітники залізниці здійснюють такі підготовчі заходи:
- зачиняють і залишають зачиненими до завершення огляду потяга, особистих речей та багажу пасажирів усі входи до вокзалу з боку платформи, на яку прибуває потяг, крім тих, через які пасажири проходять в оглядовий зал;
- встановлюють бар'єри з двох боків платформи, на яку ніхто не допускається без дозволу начальника ПМО, крім службового персоналу.
6.6. Начальник потяга, що прямує через кордон, телеграфом повідомляє на адресу начальника станції і КІШ відомості за встановленою формою про кількість та категорію пасажирів у кожному вагоні міжнародного сполучення.
6.7. Начальники потягів і провідники вагонів періодично під час руху потяга, а також перед перетином кордону перевіряють можливі місця схову контрабанди та інформують про результат огляду начальника пасажирського сектору і прикордонників.
6.8. Провідники вагонів перед прибуттям потяга на залізничну станцію роздають пасажирам митні декларації, роз'яснюють правила їх заповнення та здійснюють прибирання вагону і, зокрема, ящиків для сміття.
6.9. Керівництво вокзалу здійснює контрольний огляд залу накопичення пасажирів, приміщень та місць загального користування з метою заборони розміщення товарів і предметів без проходження митного контролю.
6.10. Начальник ПМО або головний інспектор згідно з справкою Української залізниці вивчає чисельність та категорію пасажирів у кожному вагоні, після чого призначає митний наряд по вагонах з врахуванням оперативної інформації та складності категорії пасажирів.
При наявності оперативної інформації про можливість перевезення через кордон зброї, наркотиків та інших заборонених до перевезення товарів і предметів він визначає вагони, огляд яких необхідно провести оглядовій групі.
7. ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ПРИКОРДОННОГО ТА МИТНОГО КОНТРОЛЮ ОСІБ, ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ТА ПРЕДМЕТІВ
7.1. Пропуск залізничних потягів, фізичних осіб, товарів та інших предметів через митний кордон України здійснюється після завершення їх прикордонного, митного контролю, а у відповідних випадках також санітарно-епідеміологічного, ветеринарного, фітосанітарного, екологічного контролю, контролю за вивезенням з території України культурних цінностей, інших державних видів контролю.
7.2. В'їзд в пункт пропуску через державний кордон потягів здійснюється відповідно до законодавства та міжнародних угод України, відповідно до встановленого графіку їх руху.
7.3. При в'їзді на Україну потягів до початку прикордонного контролю громадяни, товари та інші предмети, які ними перевозяться, проходять санітарно-епідеміологічний контроль. За наявності позитивного висновку працівників цієї служби проводиться прикордонно-митний контроль.
7.4. Посадові особи підрозділу прикордонного контролю здійснюють прикордонний контроль і пропуск через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна відповідно до чинного законодавства та міжнародних договорів. Проведення прикордонного контролю посадовою особою підрозділу прикордонної служби в пункті пропуску здійснюється у формах перевірки правових підстав для перетинання державного кордону України осіб.
7.5. Для проведення огляду потягів створюється одна - дві спільні оглядові групи, які включають не менше двох військовослужбовців та одного - двох посадових осіб митниці.
7.6. Огляд транспортних засобів здійснюється шляхом послідовного огляду вагонів, локомотива, пасажирських та службових приміщень після прикордонного наряду "Перевірка документів". Огляд речей пасажирів, відкриття технологічних відсіків вагонів, локомотиву здійснюється за спільним рішенням старших змін прикордонних нарядів і митниці на підставі аналізу та оцінки ризиків.
7.7. Під час здійснення спільного огляду основними завданнями представників спільної оглядової групи є:
Для посадових осіб підрозділу прикордонного контролю:
- пошук та затримання осіб, причетних до спроб порушення державного кордону;
- виявлення зброї, наркотичних, вибухових, отруйних та небезпечних речовин;
- контроль виконання режимних правил під час здійснення огляду транспортного засобу.
Для посадових осіб митниці:
- визначення об'єктів декларування й оподаткування, потреби в проведенні інших видів контролю;
- пошук і затримання товарів та інших предметів, що переміщуються з порушенням законодавства.
7.8. Оглядова група починає оглядати транспортний засіб згідно розстановки старшого ЗПН з "голови" в "хвіст" або з " хвоста" в "голову" (1 оглядова група). В разі використання двох і більше груп огляд ТЗ здійснюється, як правило, на сходження чи на розрив, в залежності від пересування наряду по перевірці документів. За рішенням старшого прикордонного наряду чи начальника ПМО (головного інспектора) розподіл посадових осіб для здійснення спільного огляду може проводитись повагонно.
При здійсненні спрощеного контролю пасажири з купе не виходять. Огляд речей пасажирів, відкриття технологічних відсіків вагонів, локомотива здійснюється за спільним рішенням старших змін прикордонного наряду і митниці на підставі аналізу та оцінки ризиків.
Особливості митного контролю, оформлення і огляду вагону-ресторану
7.9. Митний контроль і оформлення обслуговуючого персоналу вагону ресторану проводиться згідно даної Технологічної схеми. Директор вагону-ресторану окремо заповнює декларацію на товари, предмети і валютні цінності, що необхідні для функціонування вагону-ресторану. На вимогу посадової особи митниці він пред'являє:
- накладні на товар;
- товарно-касову книгу;
- меню-розкладку;
- торгово-закупівельні акти;
- акт прийому-передачі залишків товарів;
- рейсовий журнал.
7.10. Посадова особа митниці перевіряє:
- відповідність між показанням касового апарату і залишків по касі та оголошеною валютою в декларації;
- відповідність між оголошеними у декларації і накладних продуктів харчування, виногорілчаних виробів і фактичною кількістю на даний момент;
- витрати продуктів харчування на шляху слідування та їх залишок;
- відповідність накладних на продукти харчування, торгово-закупівельних актів та меню-розкладки;
- виручку в іноземній валюті та гривнях згідно банківських квитанцій та її відповідність з митною декларацією.
Після проведення процедури письмового декларування товару та майна вагону-ресторану і особистого майна інспектор ставить відмітку (позначку) на декларації про завершення декларування і здійснює огляд товару та майна ресторану та вибірковий огляд особистих речей обслуговуючого персоналу.
7.11. Огляд вагону-ресторану здійснюється у послідовності, яка забезпечує повний та якісний контроль за переміщенням предметів з дотриманням чинного законодавства, а саме:
1) тамбур;
2) умивальне відділення;
3) комора для сухих харчів (у присутності зав. виробництвом);
4) котельне відділення;
5) малий коридор;
6) обідній зал (перевіряють міжстелевий простір, ніші під сидіннями та інші місця відкритого доступу);
7) коридор;
8) кухонне та буфетне відділення (у спецодязі, в присутності зав. виробництвом);
9) тамбур з боку кухонного відділення.
7.12. Якщо під час митного контролю було виявлено предмети, які є контрабандою або об'єктами порушення митних правил, інспектор повинен діяти відповідно чинному законодавству.
Особливості митного контролю, оформлення і огляду локомотива
7.13. Митний контроль локомотива (електровоза, тепловоза, дизель-потяга) здійснюється посадовими особами митниці, які пройшли спеціальну підготовку і мають свідоцтва на право роботи з діючими електроустановками з напругою більше 1000 В.
7.14. Митний огляд локомотива здійснюється у присутності старшого локомотивної бригади при опущеному токоприймачу і відключеній контактній мережі, а також при непрацюючих апаратах і двигунах допоміжних машин.
Зняття напруги з контактної мережі здійснюється черговим по станції, який оголошує про це через гучномовець.
Старший локомотивної бригади перед проведенням митного контролю виконує наступні дії:
а) виключає двигун, дизель-генератор;
б) виключає електричну напругу в силовій електромережі;
в) опускає пантограф (токоприймач);
г) виключає акумуляторне живлення пульта управління, залишивши в роботі тільки лінію резервного електроосвітлення на борту;
д) виходить з локомотива та візуально впевнюється в опусканні пантографа.
7.15. Митний контроль локомотивної бригади проводиться у спрощеному або загальному порядку залежно від ситуації на момент проведення контролю, ступеня ризику і аналізу їх поведінки і т.д.
Локомотив до митного огляду пред'являє старший локомотиву. При цьому в нього під час митного огляду повинен бути ключ від пульта управління локомотивом.
Посадова особа митниці у присутності старшого локомотивної бригади оглядає першу і другу кабіни управління локомотивом, машинне відділення. На її вимогу старший або член локомотивної бригади відкриває люки, ящики з апаратурою, пульти, механізми.
У локомотивах типу ЧС-10, ВЛ-10, ВЛ-11 проводиться огляд повітроводів охолодження тяг двигунів, а також технічних ємностей, що знаходяться в машинному відділенні. У локомотивах типу 2ТЕ-116, ТЕП-70, ТЕ-10 також проводиться огляд високовольтних камер, дизельного приміщення, акумуляторних батарей, холодильних камер. Інспектор повинен оглянути інвентарне майно.
Під час огляду поїзна бригада надає допомогу прикордонному наряду в проведенні огляду локомотива. Внутрішній огляд локомотива починається з кабіни старшим оглядової групи. Огляд проводиться зліва направо, знизу вверх. В кабіні оглядаються:
- шафа для речей;
- калорифер;
- підніжка;
- ніша прожектора;
- ніша для обігрівача;
- плафони;
- кришка коробу силового кабелю.
В машинному відділенні проводиться огляд проміжного коридору високовольтної камери та високовольтної ї вентиляційної камер.
В проміжному коридорі оглядаються:
- оглядові люки на підлозі;
- пісочниці.
У вентиляційній камері:
- внутрішній простір повітропроводів (в разі огляду локомотива марки ВЛ-10 з підйомом до забірника повітря).
У високовольтній камері оглядаються:
- міжстелевий простір, коробка силових кабелів;
- стійка електрообладнання.
В агрегатному відсіку оглядаються:
- двигун вентилятора та простір під ним;
- панель керування агрегатами;
- генератор;
- компресор та двигун компресора, простір під ним і повітропроводи.
Проводиться огляд з'єднувального суфле та перехідної площадки.
Зовнішній огляд локомотиву проводиться у такій послідовності:
- ліхтарі;
- механізм автозчіпки;
- колісні візки та простір між ними;
- акумуляторні ящики;
- простір між повітряними балонами та над ними.
Огляд другої секції проводиться у зворотньому напрямку.
При проведенні митного контролю локомотива посадова особа повинна чітко дотримуватись правил техніки безпеки.
По закінченню внутрішнього огляду локомотива оглядова група розпочинає зовнішній огляд всього потяга.
Примітка. Митний контроль, оформлення і огляд локомотива здійснюється на державному кордоні (блок-пост) посадовою особою вантажного підрозділу митного оформлення.
Особливості зовнішнього огляду пасажирського потяга
7.16. Після зупинки потяга і подачі машиністами локомотиву звукового сигналу про повну зупинку (при опущеному пантографі) старший ЗПН, впевнившись, що локомотив відключений від електромережі, подає команду прикордонному наряду ОТЗ про початок внутрішнього огляду локомотива та зовнішнього огляду потяга.
Зовнішній огляд транспортних засобів здійснюється групою в кількості двох військовослужбовців спільно з представниками митниці шляхом послідовного огляду локомотива, вагонів. Відкриття технологічних відсіків, навісного обладнання локомотиву, вагонів здійснюється за спільним рішенням старших змін прикордонних нарядів і митниці на підставі аналізу та оцінки ризиків. При огляді прикордонний наряд використовує вагонні ключі, ліхтарі, спеціальні технічні засоби для огляду важкодоступних місць в транспортних засобах.
Після завершення огляду локомотива оглядова група приступає до зовнішнього огляду вагонів потяга із залученням електрика потяга. При цьому перший та другий номери рухаються з правого та лівого боку потяга одночасно, при цьому розрив між ними не повинен перевищувати одного вагону.
Пасажирський вагон оглядається в такій послідовності:
- торцева частина вагону;
- механізм автозчіпки;
- з'єднувальне суфле та фартух з'єднувального суфле;
- підйомні сходинки;
- візок колісної пари;
- редуктори, тяги;
- бортова частина вагону;
- хребтова балка;
- акумуляторні, інструментальні, вугільні ящики;
- роздільні щитки та коробки;
- просвічується простір під фартухом до автозчіпки.
Під час огляду пасажирського вагону звертається увага на щільне закриття акумуляторних, інструментальних ящиків та інших пристроїв, можливу наявність магнітних контейнерів, які не відносяться до характерних конструктивних особливостей пасажирського вагону.
Отримавши доповідь про закінчення оформлення пасажирів, поїзної бригади та огляду потяга від прикордонних нарядів "ПД", "ОТЗ", СЗПН по узгодженню зі старшим зміни митниці віддає команду по засобам радіозв'язку про зняття з місць несення служби, а старшому п/н "СТЗ" - здійснити запис в журналі чергового по станції "Мостиська-2" про закінчення прикордонного контролю транспортного засобу.
Після закінчення прикордонного контролю згідно наказу голови ДКК N 317 від 25.05.2002 року в пункті пропуску на кожний транспортний засіб закордонного прямування ведеться спостережна справа, в яку заноситься наступна інформація:
- графік руху;
- маршрут прямування;
- кількість вагонів;
- кількість місць (загальна та за категорією вагонів);
- установчі дані на обслуговуючий персонал транспортних засобів (П.І.Б., номер документа на право перетину кордону, посада, особистий робочий номер);
- кількість пасажирів (загальна та за громадянством).
Відповідальний за внесення до спостережних справ інформації та її достовірність - старший ЗПН.
Після оформлення транспортного засобу старший ЗПН підводить підсумки з обов'язковим розглядом позитивних і негативних дій прикордонних нарядів.
Особливості внутрішнього огляду пасажирського потяга
7.17. Для огляду потягів може призначатися одна і більше оглядових груп не менше 2 військовослужбовців та одної посадової особи митниці, а в разі потреби спеціальна оглядова група з конкретною задачею по огляду вагону (вагонів), яку визначає старший ЗПН під час постановки додаткових завдань СОГ.
Огляд транспортних засобів здійснюється спільно з представниками митниці шляхом послідовного огляду вагонів, локомотива, пасажирських та службових приміщень після прикордонного наряду "Перевірка документів". Огляд речей пасажирів, відкриття технологічних відсіків вагонів, локомотиву здійснюється за спільним рішенням старших змін прикордонних нарядів і митниці на підставі аналізу та оцінки ризиків.