У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Постанови Кабінету Міністрів України "Про залучення державним підприємством для постачання медичних установ "Укрмедпостач" у 2009 році іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо забезпечення лікувально-профілактичних закладів медичним та іншим обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію"
м. Київ 7 квітня 2010 року N 28-уп/2010 | Справа N 1-29/2010 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича - доповідача,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Маркуш Марії Андріївни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні питання про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Постанови Кабінету Міністрів України "Про залучення державним підприємством для постачання медичних установ "Укрмедпостач" у 2009 році іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо забезпечення лікувально-профілактичних закладів медичним та іншим обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію" від 8 грудня 2009 року N 1331 (Урядовий кур'єр, 2009 р., 11 грудня).
Заслухавши суддю-доповідача Вдовіченка С.Л. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Президент України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо відповідності Конституції України (конституційності) пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Постанови Кабінету Міністрів України "Про залучення державним підприємством для постачання медичних установ "Укрмедпостач" у 2009 році іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо забезпечення лікувально-профілактичних закладів медичним та іншим обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію" від 8 грудня 2009 року N 1331.
Згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України глава держави видав Указ від 22 грудня 2009 року N 1089, яким зупинив дію окремих положень зазначеної постанови.
Президент України обґрунтовує неконституційність пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 названої постанови тим, що уряд підзаконним актом доручив Міністерству фінансів України забезпечувати обслуговування та погашення іноземного кредиту, внесення інших платежів, пов'язаних з реалізацією інвестиційного проекту, за рахунок коштів Державного бюджету України на 2010 і наступні роки, а також вирішив ряд інших питань, які стосуються залучення під державну гарантію вказаного кредиту. Автор клопотання зазначає, що відповідно до Конституції України виключно законами встановлюються Державний бюджет України і бюджетна система України (пункт 1 частини другої статті 92) , виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків (частина друга статті 95) .
2. Третя колегія суддів Конституційного Суду України ухвалою від 17 лютого 2010 року відкрила конституційне провадження у цій справі.
3. Вирішуючи питання щодо припинення конституційного провадження у справі, Конституційний Суд України виходить з такого.
У період підготовки матеріалів справи до розгляду на пленарному засіданні Конституційного Суду України Кабінет Міністрів України видав Постанову "Про визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України" від 10 березня 2010 року N 257 (Урядовий кур'єр, 2010 р., 18 березня), якою оспорювану постанову визнано такою, що втратила чинність (пункт 20 Переліку постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність) .
До Конституційного Суду України 31 березня 2010 року надійшла письмова заява глави держави про відкликання конституційного подання.
Відповідно до частини першої статті 44 Закону України "Про Конституційний Суд України" конституційне подання може бути відкликане за письмовою заявою суб'єкта, який його направив до Конституційного Суду України, в будь-який час до дня розгляду на пленарному засіданні Конституційного Суду України.
Згідно з пунктом 2 параграфа 51 Регламенту Конституційного Суду України Конституційний Суд України припиняє конституційне провадження у справі, якщо після відкриття провадження у справі, але до початку розгляду справи по суті на пленарному засіданні, суб'єкт права на конституційне подання письмовою заявою відповідно до статті 44 Закону України "Про Конституційний Суд України" відкликав конституційне подання.
Таким чином, підстав для розгляду справи Конституційним Судом України немає.
Враховуючи викладене та керуючись статтею 153 Конституції України, статтями 13, 44, 51 Закону України "Про Конституційний Суд України", пунктом 2 параграфа 51 Регламенту Конституційного Суду України, Конституційний Суд України
ухвалив:
1. Припинити конституційне провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Постанови Кабінету Міністрів України "Про залучення державним підприємством для постачання медичних установ "Укрмедпостач" у 2009 році іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо забезпечення лікувально-профілактичних закладів медичним та іншим обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію" від 8 грудня 2009 року N 1331 на підставі частини першої статті 44 Закону України "Про Конституційний Суд України" - у зв'язку з письмовою заявою Президента України про відкликання конституційного подання.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ