ГУ ДФС у Запорізькій області
Лист
07.11.2016 № 3823/10/08-01-12-03-10 |
Про надання відповіді
Головне управління ДФС у Запорізькій області розглянувши лист "…." щодо оподаткування єдиним податком повідомляє наступне.
1. Чи є обмеження щодо придбання телекомунікаційного обладнання або програмного забезпечення у юридичних або фізичних осіб Російської Федерації?
2. Чи може "……." - резидент України, яке є платником єдиного податку за ставкою 5%, оплатити вартість телекомунікаційного обладнання або програмного забезпечення в валюті продавця за допомогою карти ключа з свого розрахункового рахунку через Інтернет-еквайринг в розмірі приблизно 1000 USD?
3. Чи передбачені додаткові податки або збори, крім сплати 5%, за придбання телекомунікаційного обладнання або програмного забезпечення у зазначені вище спосіб?
Статтею
19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Органи Державної фіскальної служби України здійснюють свою діяльність в межах функцій, визначених статтею
19-1 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), зокрема надають консультації відповідно до Кодексу, законодавства з питань сплати єдиного внеску та інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування й іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до підпункту 14.1.172 пункту 14.1 статті
14 Кодексу податкова консультація - допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування нарахування та сплати податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган.
Вищезазначені питання не містять конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування, нарахування та сплати податків чи зборів, практичне використання якої є ускладненим та потребує роз’яснення з боку Державної фіскальної служби.
Зокрема, згідно статті
626 Цивільного кодексу України відносини між суб’єктами господарювання регулюються договорами, які є домовленістю двох або більше сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Пунктом 1 ст.
627 ЦКУ визначено, що сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Разом з цим повідомляємо, що з питання оплати вартості покупки за допомогою карти ключа з розрахункового рахунку покупця через Інтернет-еквайринг доцільно звернутись до будь-якого уповноваженого банку або іншої уповноваженої фінансової установи.
З питання пропуску та оподаткування товарів, які ввозяться (пересилаються) на митну територію України, а також обмежень щодо придбання товару у суб’єктів господарювання Російської Федерації доцільно звернутись до Запорізької митниці ДФС.
3. Які документи необхідно скласти, підписати або отримати для відображення такого придбання товару в бухгалтерському обліку на підприємстві?
Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про витрати підприємства та її розкриття в фінансовій звітності визначає Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затверджене
наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №318 (із змінами і доповненнями).
Мінфін є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, державну політику, зокрема, у сфері бухгалтерського обліку.
Таким чином, з питання правомірності відображення в бухгалтерському обліку витрат на придбання товару доцільно звертатися до Міністерства фінансів України.
Крім того, звертаємо увагу, що товариство перебуває на спрощеній системі оподаткування зі сплатою єдиного податку за ставкою 5% від суми доходу (стаття
292 Кодексу), тобто витрати підприємства при визначенні бази оподаткування не враховуються.
5. Яким чином буде проведено обмін валюти за такою формою оплати вартості товару та чи є необхідність подавати звітність про валютні цінності?
При цьому іноземні суб’єкти господарської діяльності – суб’єкти господарської діяльності, що мають постійне місцезнаходження або постійне місце проживання за межами України.
Ознаками зовнішньоекономічної діяльності, зокрема, є:
– за своєю сутністю вона є господарською діяльністю, тобто діяльністю суб’єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямованою на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність (ч. 1 ст.
3 Господарського кодексу України);
– ця діяльність побудована на відносинах між суб’єктами господарювання, що перебувають під юрисдикцією різних держав.
Правовою формою реалізації зовнішньоекономічної діяльності є зовнішньоекономічний договір (контракт).
Зовнішньоекономічний договір (контракт), згідно з ст.
1 Закону №959, – це матеріально оформлена угода двох або більше суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та їх іноземних контрагентів, спрямована на встановлення, зміну або припинення їх взаємних прав та обов’язків у зовнішньоекономічній діяльності.
Зовнішньоекономічний договір (контракт) укладається суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності або його представником у простій письмовій формі, якщо інше не передбачено міжнародним договором України чи законом (ч. 2 ст.
6 Закону №959).
Отже, якщо взаємовідносини між суб’єктами господарської діяльності України і нерезидентами за своєю сутністю є господарською діяльністю та оформлені зовнішньоекономічним договором, то такі відносини підпадають під валютний контроль.
Згідно статті
2 Закону №185 імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики.
Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною першою цієї статті.
З метою врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України Постановою НБУ від 14.09.2016 №386 установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону №185 здійснюються у строк, що не перевищує 120 календарних днів.
Декретом №15-93 встановлено режим здійснення валютних операцій на території України, визначено загальні принципи валютного регулювання, повноваження державних органів, банків та інших фінансових установ у сфері регулювання валютних операцій, права та обов'язки суб'єктів валютних відносин, порядок здійснення валютного контролю, відповідальність за порушення валютного законодавства.
Так, відповідно до п. 1 ст. 9 вищезазначеного Декрету валютні цінності та інше майно резидентів, яке перебуває за межами України, підлягає обов'язковому декларуванню у Нацбанку України, який встановлює порядок і терміни декларування. Фінансовий контроль за валютними операціями, що провадяться резидентами і нерезидентами на території України, здійснює також центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (п. 3 ст. 13 Декрету).
При визначенні поняття майна слід керуватися ст.
139 Господарського кодексу, згідно з якою майном визнається сукупність речей та інших цінностей (включаючи нематеріальні активи), які мають вартісне визначення, виробляються чи використовуються в їхній діяльності та відображаються в їх балансі або враховуються в інших передбачених законом формах обліку майна.
Відповідно до п. 52.2 ст.
52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Звертаємо увагу, що листи ГУ ДФС у Запорізькій області не є нормативно-правовими актами, а мають лише інформаційний характер і не встановлюють правових норм.
В.о. начальника | О.П.Фоменко |