• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про застосування законодавства у сфері державних закупівель

Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України  | Лист від 21.03.2005 № 55-36/533
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України
  • Тип: Лист
  • Дата: 21.03.2005
  • Номер: 55-36/533
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України
  • Тип: Лист
  • Дата: 21.03.2005
  • Номер: 55-36/533
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
21.03.2005 N 55-36/533
Державна митна служба
України
Департамент з питань координації державних закупівель та державного замовлення Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України розглянув лист від 18.02.05 N 25/3-42/1609 щодо надання роз'яснення про застосування законодавства у сфері державних закупівель та повідомляє.
Замовник може опублікувати оголошення про проведення торгів у кінці поточного року (якщо порядок проведення відповідної процедури закупівлі потребує опублікування оголошення) і провести процедуру закупівлі. Однак, варто враховувати, що згідно статті 26 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) загальний строк здійснення оцінки, порівняння та визначення переможця торгів не повинен перевищувати 30 робочих днів після розкриття тендерних пропозицій, а відповідно до статті 29 Закону договір про закупівлю укладається з переможцем торгів не пізніше ніж через 21 робочий день з дня акцепту. Порушення цього терміну призводить до недійсності договору (стаття 34 Закону).
Тому, замовник може провести процедуру закупівлі виходячи з її очікуваної річної вартості за умови, що у договорі про закупівлю та у проекті договору про закупівлю, який є невід'ємною складовою тендерної документації, (у запиті - при здійсненні процедури запиту цінових пропозицій) буде передбачений відповідний порядок його виконання в залежності від обсягів реального фінансування, передбачених у кошторисі організації. При цьому, виходячи з частини першої статті 23 Бюджетного кодексу у договорі необхідно обов'язково передбачити умову виникнення платіжних зобов'язань замовника при наявності відповідного бюджетного призначення.
Якщо ж замовнику протягом року необхідно здійснити додаткову закупівлю продукції, то вона здійснюється на загальних засадах відповідно до Закону, оскільки додаткова закупівля є новим предметом договору.
Разом з цим, пунктом 45 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.02 N 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ" визначено, що у разі коли бюджетний розпис на наступний рік не затверджено в установлений законодавством термін, в обов'язковому порядку складається тимчасовий розпис бюджету на відповідний період. Бюджетні установи складають на цей період тимчасові індивідуальні кошториси, які затверджуються їх керівниками. Тому, виходячи з обсягів коштів, затверджених у тимчасовому розписі, замовник для забезпечення оперативної потреби саме на період проведення відкритої процедури може обрати і провести процедуру запиту цінових котирувань, виходячи з обсягу предмета закупівлі на вказаний період.
Подальшу процедуру відкритих торгів замовник проводить без урахування обсягу зазначеної закупівлі.
Щодо тендерного забезпечення. Частина п'ята статті 23 та стаття 25 Закону містять суперечливі норми щодо обов'язковості або можливості висування вимоги про внесення переможцем торгів забезпечення виконання договору, що допускає альтернативність дій замовника в частині їх застосування.
Враховуючи вищевикладене, рішення про встановлення вимоги щодо внесення забезпечення виконання договору про закупівлю та його форми (забезпечення) замовник приймає самостійно і на власний розсуд, виходячи з доцільності та економічної ефективності висування зазначеної вимоги.
Крім того, на даний час Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України розробило проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", який найближчим часом буде передано до Кабінету Міністрів України і згідно з яким питання внесення тендерного забезпечення буде детальніше врегульовано, виходячи з інтересів держави та учасників торгів.
Заступник директора департаменту
з питань координації державних
закупівель та державного
замовлення Міністерства
економіки та з питань
європейської інтеграції





Є.Мюллер
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua