• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо проведення державної підсумкової атестації у 2005/2006 навчальному році в 9-х та 11(12)-х класах загальноосвітніх навчальних закладів

Міністерство освіти і науки України | Лист від 08.02.2006 № 1/9-80
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист
  • Дата: 08.02.2006
  • Номер: 1/9-80
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист
  • Дата: 08.02.2006
  • Номер: 1/9-80
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
08.02.2006 N 1/9-80
Міністерству освіти і науки
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки
обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій,
інститутам післядипломної
педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання завдання для проведення державної підсумкової атестації у 2005/2006 навчальному році в 9-х та 11(12)-х класах загальноосвітніх навчальних закладів.
Заступник Міністра В.О.Огнев'юк
Додаток
ЗАВДАННЯ
для державної підсумкової атестації учнів 9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Білет N 1
1. Тематичне багатство й жанрове розмаїття українського фольклору.
2. Значення творчості Тараса Шевченка у формуванні національної свідомості українців та в розвитку української культури. Прочитати напам'ять вірш "Мені однаково, чи буду...".
Білет N 2
1. Світ моральних цінностей і почуттів людини в родинно-побутовій пісенності українського народу.
2. Мотиви й образи ранньої творчості Тараса Шевченка. Прочитати напам'ять уривок із вірша "Думи мої, думи мої...".
Білет N 3
1. Біблія як пам'ятка духовності й літератури, її переклади українською мовою. Біблійні образи, сюжети й мотиви в українській літературі.
2. Сторінки української історії у творчості Тараса Шевченка (на прикладі двох - трьох прочитаних творів).
Білет N 4
1. Морально-етичне вчення Ісуса Христа та художня форма його відображення в Новому Заповіті. Євангельські сюжети й образи в українській літературі.
2. Щастя і трагізм материнства в поетичній творчості Тараса Шевченка (на прикладі двох - трьох прочитаних творів).
Білет N 5
1. Оригінальна й перекладна література Київської Руси-України: головні лінії розвитку, жанри й постаті.
2. Людина й народ у поемі Тараса Шевченка "Гайдамаки". Прочитати напам'ять уривок із поеми.
Білет N 6
1. "Слово про Ігорів похід" як зразок героїчного епосу українського народу, його історична основа, ідейно-художні особливості.
2. Історична правда й художня вигадка в поемі Тараса Шевченка "Гайдамаки". Прочитати напам'ять уривок із поеми.
Білет N 7
1. Міфологічні й реальні персонажі "Слова про Ігорів похід".
2. Тарас Шевченко як маляр: головні жанри і найвизначніші твори.
Білет N 8
1. Патріотичні мотиви "Слова про Ігорів похід".
2. Природа рідного краю у творах Тараса Шевченка. Прочитати напам'ять зразок пейзажної лірики поета.
Білет N 9
1. Українська література епохи Бароко: історичні умови, чільні представники, найвизначніші набутки.
2. Російське самодержавство як втілення зла й несправедливості в поемі "Сон" Тараса Шевченка. Прочитати напам'ять уривок із поеми.
Білет N 10
1. Українська полемічна література: передумови постання, ідейно-художні особливості, головні представники. Творчість Івана Вишенського як вершина полемічної літератури.
2. Прометей як символ нескореності народу, який виборює незалежність, у поемі "Кавказ" Тараса Шевченка. Прочитати напам'ять уривок із поеми.
Білет N 11
1. Життєвий шлях і філософські погляди Григорія Сковороди.
2. Вершинний характер творчості Тараса Шевченка періоду "трьох літ" (1843 - 1847). Прочитати напам'ять і проаналізувати вірш "Заповіт".
Білет N 12
1. Утвердження людських чеснот у байках Григорія Сковороди (на прикладі прочитаних творів).
2. Погляд на минуле й майбутнє України в посланні Тараса Шевченка "І мертвим, і живим, і ненарожденним землякам моїм...". Прочитати напам'ять уривок із твору.
Білет N 13
1. Філософські роздуми Григорія Сковороди про щастя та сенс життя людини і їх відображення в його літературних творах. Прочитати напам'ять вірш "Про свободу".
2. Біблійні теми й мотиви в поезії Тараса Шевченка.
Білет N 14
1. Поетична творчість Григорія Сковороди: багатство змісту і форми.
2. Глибина й чистота почуттів в інтимній ліриці Тараса Шевченка. Прочитати напам'ять вірш поета (за вибором учня).
Білет N 15
1. Давньоукраїнська драматургія і театр: головні жанри, особливості змісту й форми.
2. "Чорна рада" Пантелеймона Куліша як перший історичний роман в українській літературі: своєрідність жанру, композиції та сюжету.
Білет N 16
1. Козацькі літописи як пам'ятки історії та літератури (на прикладі прочитаного твору).
2. Головні образи роману Пантелеймона Куліша "Чорна рада" та ідеї, які вони виражають.
Білет N 17
1. Становлення нової української літератури: історичні обставини, шляхи розвитку, головні напрями.
2. Осмислення ролі людини й народу в національній історії в романі Пантелеймона Куліша "Чорна рада".
Білет N 18
1. "Енеїда" Івана Котляревського як енциклопедія духовного й матеріального буття українців.
2. Історична правда й художня вигадка в романі Пантелеймона Куліша "Чорна рада".
Білет N 19
1. Зміст і особливості втілення бурлеску й травестії в поемі Івана Котляревського "Енеїда".
2. Поетичний світ Пантелеймона Куліша: образ ліричного героя, теми, мотиви й особливості форми поезій.
Білет N 20
1. Високе й низьке в національному характері українця в поемі Івана Котляревського "Енеїда".
2. Ідейно-художнє багатство поезії "Рідне слово" Пантелеймона Куліша.
Білет N 21
1. П'єса Івана Котляревського "Наталка Полтавка" як твір просвітницького реалізму. Соціальне й особисте в людському житті та його показ у творі.
2. Життєве подвижництво та багатогранність творчої діяльності Пантелеймона Куліша.
Білет N 22
1. Людина в боротьбі за своє щастя в п'єсі Івана Котляревського "Наталка Полтавка".
2. Світ людських взаємин у повісті Марка Вовчка "Інститутка".
Білет N 23
1. Григорій Квітка-Основ'яненко як представник українського сентименталізму.
2. Трагізм життя людини в неволі у прозі Марка Вовчка.
Білет N 24
1. Багатство духовного світу і висока моральність людини з народу в повісті "Маруся" Григорія Квітки-Основ'яненка.
2. Творчість Леоніда Глібова в історії української та світової байки.
Білет N 25
1. Ідейно-художні особливості українського романтизму. Аналіз життя та творчості одного з поетів-романтиків (за вибором учня). Прочитати напам'ять вірш поета-романтика (за вибором учня).
2. Мотиви й образи лірики Леоніда Глібова.
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
Білет N 1
1. Особливості міфологічного мислення людини античної епохи (на прикладі прочитаних міфів).
2. Боротьба добра і зла як рушійна сила розвитку світу в трагедії "Фауст" Й.В.Гете.
Білет N 2
1. Гуманізм Гомерового епосу.
2. Образ Фауста як втілення динамізму нової європейської цивілізації в трагедії Й.В.Гете.
Білет N 3
1. Гомерів епос як енциклопедія життя давніх греків.
2. Пафос вищих духовних поривань людини та їх протиставлення скепсису й цинізму в трагедії "Фауст" Й.В.Гете.
Білет N 4
1. Ідея жертовності та стійкості в трагедії "Прометей закутий" Есхіла. Поняття прометеїзму.
2. Невпинний пошук людиною сенсу буття в трагедії "Фауст" Й.В.Гете.
Білет N 5
1. Поетизація звитяги й патріотичного служіння державі в "Енеїді" Вергілія.
2. Романтизм як напрям у літературі та мистецтві: естетичні принципи, особливості світосприйняття, художні відкриття і найвидатніші представники.
Білет N 6
1. Біблія як пам'ятка духовності та літератури.
2. Поетизація історії у творчості Фрідріха Шиллера (на прикладі вивчених творів).
Білет N 7
1. Мотиви й образи Біблії у світовій літературі.
2. Моральний сенс історії злету й падіння крихітки Цахеса у творі Е. Т. А. Гофмана.
Білет N 8
1. Жанрове розмаїття біблійних текстів.
2. Сутність і розгортання конфлікту між одухотвореністю та філістерством у творі Е. Т. А. Гофмана "Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер".
Білет N 9
1. Звеличення мужності й звитяжності людини в героїчному епосі народів світу. Національний колорит, спільні та відмінні риси епічного жанру в різних народів (на прикладі вивчених творів).
2. Мотив єдності людини і природи в "Кримських сонетах" Адама Міцкевича. Прочитати вірш напам'ять (за вибором учня).
Білет N 10
1. Ліризм і філософічність поезії Омара Хайяма.
2. Тема "світової скорботи", втечі від світу в ліриці Байрона (на прикладі прочитаних творів). Прочитати вірш напам'ять (за вибором учня).
Білет N 11
1. Внутрішній світ і почуття людини в поезії Омара Хайяма (на прикладі прочитаних творів). Прочитати вірш напам'ять (за вибором учня).
2. "Байронічний герой": риси характеру та світогляду, настрої й поривання (на прикладі прочитаних творів).
Білет N 12
1. Відродження як світоглядний та культурний феномен: філософські й естетичні принципи, багатство і розмаїття форм, найвидатніші представники.
2. Духовний світ людини в романі Олександра Пушкіна "Євгеній Онєгін". Прочитати напам'ять уривок із роману (за вибором учня).
Білет N 13
1. Духовний і моральний сенс подорожі героя в потойбічний світ у "Божественній комедії" Данте.
2. Образ Тетяни Ларіної за романом Олександра Пушкіна "Євгеній Онєгін".
Білет N 14
1. Алегоричне значення образів "Божественної комедії" Данте.
2. Любовна лірика Олександра Пушкіна (на прикладі прочитаних творів). Прочитати вірш напам'ять (за вибором учня).
Білет N 15
1. Композиція "Божественної комедії" Данте та її роль в розкритті ідейного задуму твору.
2. Печорін як "герой нашого часу" в романі Михайла Лермонтова.
Білет N 16
1. Краса, щирість і глибина любовного почуття в "Книзі пісень" Франческо Петрарки. Прочитати напам'ять уривок із твору (за вибором учнів).
2. Тема внутрішньої свободи та самотності в ліриці Михайла Лермонтова. Прочитати вірш напам'ять (за вибором учня).
Білет N 17
1. Ренесансне сприйняття кохання в сонетах Вільяма Шекспіра (на прикладі прочитаних творів). Прочитати вірш напам'ять (за вибором учня).
2. Особливості історизму та елементи романтизму в романі Віктора Гюго "Собор Паризької Богоматері".
Білет N 18
1. Проблема морального вибору та вчинку в трагедії Вільяма Шекспіра "Гамлет".
2. Напруга й драматизм епохи в долі людини в романі Віктора Гюго "Собор Паризької Богоматері".
Білет N 19
1. Головні морально-філософські мотиви трагедії Вільяма Шекспіра "Гамлет".
2. Символічне й композиційне значення образу собору в романі Віктора Гюго "Собор Паризької Богоматері".
Білет N 20
1. Образ Гамлета як носія ренесансних ідеалів у трагедії Вільяма Шекспіра.
2. Провідні теми, настрої й образи лірики Генріха Гайне (на прикладі прочитаних творів). Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
Білет N 21
1. Сміхова стихія роману "Дон Кіхот" Сервантеса.
2. Портретна галерея людської психології й моралі в поемі Миколи Гоголя "Мертві душі". Прочитати напам'ять уривок із твору (за вибором учнів).
Білет N 22
1. Дон Кіхот як вічний образ світової літератури. Поняття донкіхотства.
2. Соціально-історичні та етико-філософські аспекти зображення дійсності в поемі Миколи Гоголя "Мертві душі". Прочитати напам'ять уривок із твору (за вибором учнів).
Білет N 23
1. Конфлікт між ідеалом і дійсністю в романі Сервантеса "Дон Кіхот".
2. Своєрідність сміху Миколи Гоголя в поемі "Мертві душі". Прочитати напам'ять уривок із твору (за вибором учнів).
Білет N 24
1. Проблематика роману Сервантеса "Дон Кіхот".
2. Україна та українці у світовій літературі (на прикладі прочитаних творів).
Білет N 25
1. Природа сміху, об'єкт висміювання та засоби комічного у творі Мольєра "Міщанин-шляхтич".
2. Українська перекладацька школа: традиції, постаті, здобутки.
ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС "ЛІТЕРАТУРА"
Билет N 1
1. Охарактеризуйте основные нравственные ценности Библии.
2. Раскройте особенности жанра басни (на примере изученных произведений).
Билет N 2
1. Чем характеризуется гуманизм эпохи Возрождения?
2. Объясните смысл названия комедии Д.Фонвизина "Недоросль".
Билет N 3
1. Назовите роды и жанры античной литературы, отметьте их особенности (на примере 1 - 2 изученных произведений).
2. Как вы считаете, какую "модель мира" создает Д.Фонвизин в своей комедии "Недоросль"?
Билет N 4
1. Какую роль сыграл Эсхил в развитии драматургии? Почему его называют отцом трагедии?
2. В чем выражается патриотизм главного героя пьесы А.Грибоедова "Горе от ума" - Чацкого?
Билет N 5
1. Назовите особенности, присущие русской литературе XVIII века.
2. Какие черты Гамлета, героя трагедии В.Шекспира "Гамлет", дают право назвать его гуманистом?
Билет N 6
1. Какова основная проблематика сонетов В.Шекспира? Прочитайте один из сонетов наизусть.
2. Дайте общую характеристику классицизму как художественному направлению в литературе.
Билет N 7
1. Можете ли вы согласиться с тем, что слог М.Ломоносова - "ровный, цветущий, живописный" (А.Пушкин)? Как вы это понимаете?
2. Определите особенности конфликта в комедии Ж.Мольера "Мещанин во дворянстве".
Билет N 8
1. Как Вы думаете, развязка комедии А.Грибоедова "Горе от ума" оптимистична или пессимистична? Обоснуйте свой ответ.
2. В чем заключаются жанровые особенности оды? (на примере изученных произведений).
Билет N 9
1. Волнуют ли нас пушкинские строки и сегодня? Обоснуйте свой ответ на примере изученных произведений А.Пушкина.
2. Чем отличаются взгляды героев трагедии Й.Гете Фауста и Вагнера на жизнь и науку?
Билет N 10
1. Что есть общего и различного во взглядах писателей на человека в эпоху Возрождения и Просвещения?
2. Какие эпизоды при чтении трагедии Й.Гете "Фауст" произвели на вас особое впечатление? Аргументируйте свой ответ.
Билет N 11
1. Можно ли назвать роман А.Пушкина "Евгений Онегин" романом-испытанием? Чем и как испытывает автор своих героев?
2. Какие события века нашли свое отражение в поэме Н.Байрона "Паломничество Чайльд Гарольда"?
Билет N 12
1. Каковы главные ценности в жизни московских дворян (по комедии А.Грибоедова "Горе от ума")?
2. Прочитайте наизусть ваше любимое стихотворение. Обоснуйте свой выбор.
Билет N 13
1. Расскажите об основных мотивах лирики А.Пушкина.
2. Почему рубаи О.Хайяма относят к лирико-философским произведениям?
Билет N 14
1. Каков принцип композиции романа А.Пушкина "Евгений Онегин"? Как он помогает понять основные проблемы произведения?
2. Назовите имена известных поэтов-романтиков (русских и зарубежных). Проанализируйте одно из произведений данного литературного направления.
Билет N 15
1. Проследите, что значит любовь в жизни Онегина, Татьяны и автора (по роману А.Пушкина "Евгений Онегин").
2. Охарактеризуйте жанровые особенности древнеклассической восточной поэзии.
Билет N 16
1. М.Лермонтова критики называют "скептическим романтиком". Могли бы вы согласиться с такой характеристикой? Аргументируйте свой ответ.
2. Почему повесть-сказка А.Грина "Алые паруса" носит подзаголовок "Феерия"?
Билет N 17
1. Почему Печорин - герой своего времени? Аргументируйте ответ.
2. Охарактеризуйте особенности японской классической поэзии (на примере изученных произведений).
Билет N 18
1. Какова идейная связь повести Н.Гоголя "Шинель" с произведением А.Пушкина "Станционный смотритель"?
2. Расскажите о художественных особенностях былин (на примере изученных произведений).
Билет N 19
1. Охарактеризуйте особенности композиции романа-эпопеи Н. Гоголя "Мертвые души".
2. Трагедия и торжество любви главных героев В. Шекспира "Ромео и Джульетта".
Билет N 20
1. Докажите, что "Песнь о Роланде" является героическим народным эпосом Средневековья.
2. В чем вы видите современное для нашего времени значение образов помещиков в поэме Н.Гоголя "Мертвые души"?
Билет N 21
1. Почему свое произведение "Мертвые души" Н.Гоголь назвал поэмой?
2. Что такое мифы и зачем люди создавали их?
Билет N 22
1. В каких лирических произведениях М.Лермонтова вам более всего запомнился лирический герой? Расскажите о нем.
2. Расскажите о теме экологии в произведениях русских писателей.
Билет N 23
1. Какую роль играют в рассказах А.Чехова детали в раскрытии характеров и взаимоотношений действующих лиц?
2. Научная фантастика в мировой литературе. Ваше отношение к ней.
Билет N 24
1. Покажите, как использует Н.Гоголь элементы сказочного и реального в произведении "Ночь перед Рождеством".
2. Расскажите о тематике рассказов Д.Лондона (на примере изученных произведений).
Билет N 25
1. Кто из героев комедий Мольера "Мещанин во дворянстве" вызывает у вас симпатию и почему?
2. Расскажите о теме "робинзонады" в литературе.
ІНОЗЕМНА МОВА
Білет N 1
1. Ви проводите канікули в іншому місті. Поінформуйте своїх батьків по телефону про те, де ви зупинилися, яка погода, як ви проводите час і що збираєтеся робити ввечері.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 2
1. Під час канікул у країні, мова якої вивчається, у вас піднялася температура. Ви звернулися за порадою до лікаря. Розкажіть про своє самопочуття, запитайте, які ліки потрібно вживати, поцікавтеся, де їх можна придбати, скільки вони коштують, і попросіть виписати вам рецепт.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 3
1. Під час перебування в країні, мова якої вивчається, вас запросили в театр, а ви хочете піти на дискотеку. Ввічливо відмовтеся від пропозиції піти до театру, аргументуючи свою думку, погодьтеся на компроміс і запросіть друзів піти в кінотеатр.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 4
1. Уявіть собі, що ви берете участь у роботі літнього мовного табору. Серед вас є учасники з різних країн. Розкажіть своїм ровесникам про основні історичні пам'ятки свого міста/села.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 5
1. Ви бажаєте поїхати на навчання до іншої країни. Ви зустрічаєтесь зі своїм ровесником, який проживає у цій країні. Розпитайте його про країну, поцікавтесь освітою в ній.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 6
1. Ви знайшли у школі мобільний телефон. Поінформуйте своїх товаришів, яку річ ви знайшли, розкажіть, де і коли ви знайшли її, опишіть знахідку.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 7
1. Ви щойно повернулися з першого заняття на мовних курсах у країні, мова якої вивчається. Розкажіть своїм батькам, якою була тема першого заняття, опишіть своє перше враження про клас та учнів, опишіть свого вчителя та види діяльності на уроці.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 8
1. Ви на канікулах і хочете купити тлумачний словник. Поцікавтеся, чи є в продажу такі словники, скільки вони коштують, яких видавництв ці словники, який їх лексичний мінімум.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 9
1. Ви перебуваєте на мовних курсах. У групі ви розмовляєте про свої дитячі захоплення. Ви розповідаєте про те, що і коли ви колекціонували, яка була ваша колекція, де ваша колекція зараз і чи змінили ви своє захоплення.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 10
1. Ви обговорюєте проблему вивчення іноземних мов зі своїми друзями. Висловіть свою думку з приводу важливості знання іноземної мови.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 11
1. Уявіть собі, що ви їдете на запрошення свого друга на свято до країни, мову якої вивчаєте. Розкажіть, що ви знаєте про традиції святкування у цій країні.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 12
1. Ви зустріли свого товариша, якого давно не бачили. Поділіться з ним своїми планами на майбутнє.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 13
1. Під час візиту до країни, мову якої ви вивчаєте, ви були на дні народження у свого друга. Розкажіть, де саме проводилося свято, хто був запрошений, що цікавого було на дні народження, поінформуйте, як проходив день народження, як довго, розкажіть, які подарунки отримав іменинник.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 14
1. Уявіть собі, що ви нещодавно повернулися з іншої країни. Розкажіть своїм однокласникам про свою поїздку.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 15
1. Ви берете участь у роботі літературного гуртка своєї школи. Розкажіть про свого улюбленого поета, дайте коротеньку характеристику його творчості.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 16
1. У періодичному виданні ви прочитали оголошення про цікаву зустріч щодо здорового способу життя. Розкажіть своїм товаришам про це оголошення, поінформуйте їх, де і коли відбудеться ця зустріч, і запросіть їх узяти участь у ній разом із Вами.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 17
1. У магазині ви хочете купити предмети одягу. В розмові з продавцем поясніть, яку річ ви хочете придбати, поінформуйте, який розмір ви носите, який колір вам подобається, з'ясуйте, де ви можете приміряти запропоновану річ.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 18
1. Уявіть собі, що під час вашого перебування у країні, мову якої ви вивчаєте, вам потрібно надати інформацію про кліматичні умови своєї країни. Розкажіть про особливості клімату України.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 19
1. Ви розповідаєте своєму другові за листуванням про те, як ви познайомилися зі своїм близьким другом. У розмові з ним розкажіть про те, де і коли ви познайомились; скільки вам було років; де ви проводили свій вільний час, яке хобі у вас було.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 20
1. Ви отримали завдання підготувати короткий огляд телепередач одного з національних каналів. Надайте інформацію своїм товаришам про те, які телепередачі ви б порекомендували переглянути насамперед і чому.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 21
1. Ваші друзі збираються провести спортивний турнір. Обговоріть на зборах, які види спорту будуть представлені на цьому турнірі, чому ви надали перевагу саме цим, а не іншим, кого ви збираєтесь запросити на турнір.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
Білет N 22
1. До вас мають приїхати гості з іншого міста. Ви не можете їх зустріти за певних обставин. Ви телефонуєте своїм знайомим і просите їх про допомогу. Поінформуйте про своє прохання, поясніть, чому ви не можете їх зустріти, та попросіть про допомогу, опишіть зовнішній вигляд людини, яка приїжджає. Надайте інформацію, як можна її впізнати, про годину та місце прибуття.
2. Прочитайте, перекладіть та перекажіть текст.
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
Білет N 1
1. Визначте місце трипільської археологічної культури в утвердженні відтворювального господарства на землях України.
2. Розкрийте причини Національно-визвольної війни українського народу середини XVII ст. Схарактеризуйте гетьмана Богдана Хмельницького як історичну особистість.
Білет N 2
1. Схарактеризуйте державне, культурне та господарське життя античних міст-держав Північного Причорномор'я.
2. Порівняйте адміністративно-політичний устрій і становище соціальних станів Лівобережної Гетьманщини та Слобідської України в другій половині XVII ст.
Білет N 3
1. Схарактеризуйте суспільно-політичне становище східнослов'янських племінних союзів на території сучасної України напередодні утворення Київської держави (VIII - IX ст.).
2. Наведіть приклади культурно-освітньої політики гетьмана Івана Мазепи. Схарактеризуйте його як історичну особистість.
Білет N 4
1. Розкажіть про виникнення східнослов'янської писемності та розвиток української мови. Наведіть приклади поширення письменності за часів Київської Русі.
2. Проаналізуйте зміст українсько-російського договору 1654 р., розкрийте його історичне значення.
Білет N 5
1. Порівняйте внутрішню та зовнішню політику князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого.
2. Визначте особливості розвитку культури другої половини XVI - першої половини XVII ст. Назвіть найвизначніші пам'ятки.
Білет N 6
1. Розкрийте причини та сутність роздробленості Київської Русі. Назвіть особливості політичного й соціально-економічного життя князівств тих часів.
2. Рідний край у XIX - на початку XX ст.
Білет N 7
1. Порівняйте суспільну роль різних верств населення Київської Русі та Галицько-Волинської держави.
2. Розкрийте роль Тараса Шевченка в українському національному відродженні.
Білет N 8
1. Схарактеризуйте господарське життя Київської Русі та Галицько-Волинської держави.
2. Розкажіть про початок національного відродження в Наддніпрянській Україні наприкінці XVIII - на початку XIX ст.
Білет N 9
1. Визначте особливості розвитку архітектури та образотворчого мистецтва Київської Русі та Галицько-Волинської держави. Назвіть найвизначніші пам'ятки.
2. Визначте місце "Руської трійці" в національному відродженні українських земель.
Білет N 10
1. Схарактеризуйте князя Данила Романовича як історичну особистість. Доведіть, що його князювання було добою розквіту Галицько-Волинської держави.
2. Визначте місце Кирило-Мефодіївського товариства в українському національному відродженні.
Білет N 11
1. Визначте особливості політичного становища українських земель у складі Великого князівства Литовського до і після Кревської унії.
2. Назвіть найвидатніші постаті національного відродження в Україні першої половини XIX ст. Дайте оцінку діяльності одного з діячів (на вибір).
Білет N 12
1. Порівняйте становище різних верств населення українських земель XV - XVI ст.
2. Назвіть найвидатніші постаті національного відродження в Україні другої половини XIX - початку XX ст. Схарактеризуйте діяльність одного з діячів (на вибір).
Білет N 13
1. Схарактеризуйте князя Василя-Костянтина Острозького як історичну особистість. Визначте місце Острозької академії в розвиткові української культури.
2. Проаналізуйте особливості національно-визвольного руху на західноукраїнських землях під час революції 1848 - 1849 рр. в Австрійській імперії.
Білет N 14
1. Розкрийте сутність та наслідки Люблінської унії для українських земель.
2. Проаналізуйте культурно-освітню діяльність громад у другій половині XIX ст. Визначте внесок Володимира Антоновича в розвиток ідей національного відродження.
Білет N 15
1. Розкрийте причини виникнення українського козацтва. Визначте місце козацтва в історії та культурі України.
2. Визначте роль та місце Михайла Грушевського в громадсько-політичному житті України кінця XIX - початку XX ст.
Білет N 16
1. Схарактеризуйте значення Запорізької Січі в історії українського народу. Розкрийте причини ліквідації Гетьманщини та Запорізької Січі.
2. Визначте роль Івана Франка в суспільно-політичному житті України кінця XIX - початку XX ст.
Білет N 17
1. Рідний край у VI - XV ст.
2. Порівняйте роль народовців, радикалів, москвофілів у суспільно-політичному житті західноукраїнських земель у другій половині XIX ст.
Білет N 18
1. Рідний край у XVI - XVIII ст.
2. Проаналізуйте особливості створення та діяльності українських політичних партій у Наддніпрянській Україні наприкінці XIX - на початку XX ст.
Білет N 19
1. Визначте особливості розвитку української культури 18 ст. Назвіть найвизначніші пам'ятки.
2. Проаналізуйте особливості українського національного руху в західноукраїнських землях наприкінці XIX - на початку XX ст.
Білет N 20
1. Визначте внесок Києво-Могилянської академії в культурно-освітній розвиток українського народу.
2. Визначте особливості українського національного руху в роки революції 1905 - 1907 рр. в Російській імперії.
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
Білет N 1
1. Причини та передумови великих географічних відкриттів. Христофор Колумб.
2. Французька революція кінця XVIII століття: причини, головні події, наслідки.
Білет N 2
1. Наслідки великих географічних відкриттів.
2. Міжнародні відносини наприкінці XIX - на початку XX століття.
Білет N 3
1. Реформація і громадянські війни у Франції. Варфоломіївська ніч.
2. Історичне значення Французької революції кінця XVIII століття.
Білет N 4
1. Визвольний рух у Нідерландах. Вільгельм Оранський.
2. Правління Наполеона Бонапарта: консульство та імперія.
Білет N 5
1. Реформація: передумови, початок та поширення реформаційних ідей в Європі. Жан Кальвін.
2. Війни наполеонівської Франції (1804 - 1815). Віденський конгрес та його рішення.
Білет N 6
1. Правління Єлизавети I Тюдор.
2. Революції 1848 - 1849 років у Європі: причини, головні події, наслідки.
Білет N 7
1. Зміцнення абсолютизму у Франції за кардинала Рішельє. Епоха Людовіка XVI.
2. Суспільні рухи в Росії у 20 - 30-х роках XIX століття.
Білет N 8
1. Московська держава в XVI ст. Іван Грозний.
2. Франція у період Реставрації та Липневої революції.
Білет N 9
1. Московська держава в XVII ст. Початок правління династії Романових.
2. Англія наприкінці XIX - на початку XX століття. Вікторія I.
Білет N 10
1. Економічний розвиток і державна політика Польщі в XVI - першій половині XVII століття.
2. Об'єднання Італії. Каміло Бенсо Кавур.
Білет N 11
1. Османська імперія в XVI - XVII століттях. Сулейман I "Пишний".
2. Об'єднання Німеччини. Отто фон Бісмарк.
Білет N 12
1. Культура Китаю в XVI - XVII століттях.
2. Завершення формування індустріального суспільства в Німеччині наприкінці XIX - на початку XX століття.
Білет N 13
1. Культура Індії доби Великих Моголів.
2. Утвердження принципів лібералізму в політичному житті Англії 50 - 60-х років XX століття.
Білет N 14
1. Творчість Леонардо да Вінчі.
2. Поширення соціалістичних ідей у 50 - 60-х роках XIX століття.
Білет N 15
1. Шедеври європейської архітектури XVI - XVII століття.
2. Скасування кріпосного права. Реформи 60 - 70-х років у Росії. Олександр II.
Білет N 16
1. Правління Петра I. Утворення Російської імперії.
2. Національно-визвольна війна народів світу наприкінці XIX - на початку XX століття.
Білет N 17
1. Причини, хід та наслідки Англійської революції. Олівер Кромвель.
2. Розвиток літератури та мистецтва наприкінці XIX - на початку XX століття.
Білет N 18
1. Промислова революція в Англії. Адам Сміт.
2. Зовнішня політика Німецької імперії у 1871 - 1914 роках.
Білет N 19
1. Тридцятилітня війна. Вестфальський мир.
2. Завершення формування індустріального суспільства у США наприкінці XIX - на початку XX століття. Теодор Рузвельт.
Білет N 20
1. Німецькі держави у XVIII столітті. Освічений абсолютизм Фрідріха II.
2. Завершення формування індустріального суспільства у Франції наприкінці XIX - на початку XX століття. Жорж Клемансо.
Білет N 21
1. Англійські колонії в Північній Америці. Війна за незалежність. Створення США.
2. Соціально-економічний та політичний розвиток Росії наприкінці XIX - на початку XX століття. Петро Столипін.
Білет N 22
1. Епоха "освіченого абсолютизму" в Росії. Катерина II.
2. Особливості міжнародних відносин наприкінці XIX - на початку XX століть.
Білет N 23
1. Реформи Марїї-Терезії та Йосифа II в імперії Габсбургів.
2. Найважливіші досягнення науки і техніки кінця XIX - початку XX століть.
Білет N 24
1. Епоха Просвітництва в Європі. Початок "ери розуму".
2. Громадянська війна у США: причини, головні події, наслідки. Авраам Лінкольн.
Білет N 25
1. Поширення Відродження в Європі. Бароко.
2. Франко-прусська війна. Проголошення Третьої республіки у Франції.
Білет N 26
1. Населення Європи та побут європейців у XVII - XVIII ст.
2. Найважливіші досягнення в мистецтві другої половини XIX - початку XX століття. Імпресіонізм. Авангардизм.
ОСНОВИ ПРАВОЗНАВСТВА
Білет N 1
1. Найпоширеніші погляди на походження держави і права.
2. Загальна характеристика Конституції України.
3. Поняття та види правопорушень.
Білет N 2
1. Суспільна влада й соціальні норми за первісних часів.
2. Форма правління, територіального устрою й політичного режиму України за Конституцією України.
3. Поняття, підстави, види юридичної відповідальності.
Білет N 3
1. Поняття й ознаки держави.
2. Державні символи України.
3. Обставини, що виключають юридичну відповідальність.
Білет N 4
1. Класифікація держав за формою правління.
2. Територіальний устрій України за Конституцією України.
3. Поняття, ознаки та види злочинів.
Білет N 5
1. Поняття й ознаки права.
2. Правовий статус Автономної Республіки Крим за Конституцією України.
3. Стадії вчинення злочину. Поняття неосудності.
Білет N 6
1. Порівняння права і моралі.
2. Форми здійснення народного суверенітету. Конституційні засади референдумів в Україні.
3. Мета та види кримінальних покарань.
Білет N 7
1. Джерела права.
2. Основи правового статусу народних депутатів України.
3. Амністія і помилування.
Білет N 8
1. Об'єктивне і суб'єктивне право.
2. Відповідність виборчого права в Україні міжнародним стандартам.
3. Особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх.
Білет N 9
1. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин.
2. Принципи виборчого права за Конституцією України.
3. Злочини проти життя і здоров'я особи.
Білет N 10
1. Поняття законодавства. Нормативні та індивідуальні правові акти.
2. Види виборчих систем. Особливості виборчої системи України.
3. Злочини проти власності.
Білет N 11
1. Поняття системи права.
2. Головні процедури виборчої кампанії за Законом України "Про вибори народних депутатів України".
3. Поняття й види адміністративних правопорушень.
Білет N 12
1. Поняття галузей права. Загальна характеристика галузей права України.
2. Правовий статус і компетенція Верховної Ради України.
3. Поняття та види адміністративних стягнень.
Білет N 13
1. Правові інститути.
2. Правовий статус Президента України та його компетенція.
3. Хуліганство та юридична відповідальність за нього.
Білет N 14
1. Обов'язки громадян України за Конституцією України.
2. Правовий статус і компетенція Кабінету Міністрів України.
3. Поняття та джерела адміністративного права.
Білет N 15
1. Набуття та припинення громадянства України.
2. Місцеве самоврядування і місцеві органи виконавчої влади за Конституцією України.
3. Поняття трудового договору. Умови та порядок прийняття на роботу.
Білет N 16
1. Поняття й ознаки правової держави. Основні напрями формування правової держави в Україні.
2. Судова влада в Україні.
3. Підстави й порядок припинення дії трудового договору.
Білет N 17
1. Поняття громадянського суспільства.
2. Загальна характеристика політичних прав і свобод громадян України за Конституцією України.
3. Порядок укладення шлюбу за законодавством України.
Білет N 18
1. Систематизація правових актів.
2. Особисті права і свободи громадян України за Конституцією України.
3. Форми й види власності в Україні.
Білет N 19
2. Поняття невід'ємних прав і свобод людини.
3. Майнові права неповнолітніх.
Білет N 20
2. Гарантії права на освіту і форми освіти в Україні.
3. Поняття й види цивільно-правових правочинів.
Білет N 21
1. Загальна характеристика основних етапів розвитку державності України.
2. Система правоохоронних органів України.
3. Поняття спадщини. Спадкування за законом і за заповітом.
Білет N 22
1. Поняття державної влади та її призначення в демократичному суспільстві.
2. Культурні права громадян України за Конституцією України.
3. Цивільно-правова відповідальність неповнолітніх.
Білет N 23
1. Поняття та основні елементи політичної системи суспільства.
2. Соціально-економічні права громадян України за Конституцією України.
3. Дисциплінарна відповідальність працівників. Види та порядок накладання дисциплінарних стягнень.
БІОЛОГІЯ
Білет N 1
1. Порівняйте будову рослинної та тваринної клітини, про що свідчить їх подібність?
2. Поясніть необхідність захисту навколишнього середовища.
3. Що таке здоров'я? Які чинники сприяють збереженню здоров'я людини?
Білет N 2
1. Розкрийте взаємозв'язок будови і основних функцій тканин людини.
2. Які фактори сприяли поширенню покритонасінних рослин на Землі?
3. Що таке СНІД і в чому полягає небезпека цього захворювання?
Білет N 3
1. Порівняйте будову скелета ссавців і людини та поясніть, чим зумовлені їх відмінності.