МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Л И С Т
04.06.2008 N 15-06/1372-8937 |
Державне казначейство України розглянуло лист <...> щодо проведення видатків розпорядниками бюджетних коштів, які мають заборгованість по комунальних платежах та повідомляє.
Враховуючи зазначене, обмеження на здійснення видатків розпорядників бюджетних коштів, у яких є заборгованість за комунальними послугами та енергоносіями, стосується тільки видатків, пов'язаних з утриманням даної установи, тобто: поточних видатків, пов'язаних з функціонуванням цієї установи, видатків на поточний та капітальний ремонт приміщень тощо.
При цьому призупиненню не підлягають операції з проведення видатків на оплату податків і зборів та виплату заробітної плати, які також відносяться до витрат на утримання установи, оскільки згідно з статтею
24 Закону України
"Про оплату праці" заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні в строки, встановлені у колективному договорі, але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів. Збір на державне обов'язкове пенсійне страхування сплачується одночасно з одержанням коштів в установах банків на оплату праці (стаття
5 Закону України
"Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування") .
Стосовно здійснення поточних видатків бюджетною установою при наявності небюджетної заборгованості, то необхідно зазначити, що наявність небюджетної заборгованості не впливає на процес здійснення бюджетною установою видатків, пов'язаних з її функціонуванням.
- забезпечити в повному обсязі потребу в асигнуваннях на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених чинним законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати;
- на проведення розрахунків за електричну енергію, теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості із зазначених видатків;
- установити ліміти споживання енергоносіїв у фізичних обсягах по кожній бюджетній установі виходячи з обсягів призначень, затверджених розпорядникам бюджетних коштів у рішеннях про затвердження відповідних бюджетів на 2008 рік.
Згідно з нормами статті 46 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002
N 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ" обсяг бюджетних зобов'язань, узятих установою протягом року, повинен забезпечити зменшення рівня заборгованості за бюджетними зобов'язаннями минулих періодів та недопущення виникнення заборгованості за бюджетними зобов'язаннями у поточному році.
Звертаємо увагу, що розпорядники бюджетних коштів при здійсненні господарської діяльності повинні керуватись положенням частини 6 статті
51 Бюджетного кодексу України, згідно з яким будь-які зобов'язання, взяті фізичними та юридичними особами без відповідних бюджетних асигнувань або ж з перевищенням повноважень, встановлених Бюджетним кодексом України, законом про Державний бюджет України та рішенням про місцевий бюджет на відповідний рік, вважаються небюджетними зобов'язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Узяття таких зобов'язань є бюджетним правопорушенням.
Оскільки питання виникнення простроченої кредиторської заборгованості бюджетних установ здебільшого пов'язане із недосконалістю планування ними обсягу видатків на забезпечення своєї діяльності, недосконалістю управління розпорядниками бюджетними ресурсами, а також із недотриманням бюджетними установами фінансової дисципліни при взятті зобов'язань та проведенні платежів, пропонуємо всім учасникам бюджетного процесу неухильно дотримуватись вимог
Бюджетного кодексу України та інших законодавчо-нормативних актів, які регулюють бюджетні відносини в Україні.
Заступник Голови | О.Чечуліна |