• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій, які перебували на обліку в контролюючих органах, до внесення змін до вимог про форму та зміст розрахункових документів

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 15.11.2021 № 4321/ІПК/99-00-07-05-01-06
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 15.11.2021
  • Номер: 4321/ІПК/99-00-07-05-01-06
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 15.11.2021
  • Номер: 4321/ІПК/99-00-07-05-01-06
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
15.11.2021 N 4321/ІПК/99-00-07-05-01-06
Державна податкова служба України розглянула звернення ФОП щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), які перебували на обліку в контролюючих органах, до внесення змін до вимог про форму та зміст розрахункових документів та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Відповідно до зверненняПідприємець у своїй діяльності використовує РРО, MINI-T400 ME,що перебував на обліку в контролюючих органах до дня набрання чинності наказу Міністерства фінансів України від 18.06.2020 р. N 306 "Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 р. N 13", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.07.2020 р. за N 624/34907 (далі - Наказ N 306) та наказу Міністерства фінансів України від 08.06.2021 р. N 329"Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних документів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.06.2020 р. за N 832/36454 (далі - Наказ N 329), і просить роз'яснити наступне:
Чи діють норми абзацу першого пункту третього наказу Міністерства фінансів України від 18.06.2020 р. N 306 "Про внесення змін до наказу міністерства фінансів України від 21 січня 2016 р. N 13" (далі - Наказ N 306) щодо нерозповсюдження вимог до форми та змісту розрахункових документів, що створюються реєстратором розрахункових операцій (далі - РРО) та які перебували на обліку в контролюючих органах до набрання чинності з урахуванням норм Наказу N 306?
Чи обов'язково потрібно доопрацьовувати РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО, та які перебувають на обліку в контролюючих органах, до дня набрання чинності Наказу N 306, враховуючи, що сервісні центри не гарантують якісну, безперебійну роботу РРО, після доопрацювання, зважаючи на рік виготовлення РРО?
Щодо питань 1
Відповідно до частини другої статті 57 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом.
Частиною сьомою статті 15 Закону України від 17 березня 2011 року N 3166-VI "Про центральні органи виконавчої влади" визначено, що накази міністерства, які є нормативно-правовими актами і пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня офіційного опублікування.
Відповідно до пункту 5 Наказу N 306, встановлено, що цей наказ набирає чинності з 01 серпня 2020 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.
Враховуючи викладене, на сьогодні положення Наказів N 306 набрали чинності (є діючими).
Щодо питання 2
Наказом N 306 внесено зміни до форми і змісту розрахункових документів.
Абзацом 2 пункту 3 Наказу N 306 встановлено,що вимоги до форми і змісту розрахункових документів у частині: створення електронних розрахункових документів; відображення найменування суб'єкта господарювання; цифрового значення штрихового коду товару; заокруглення суми до сплати; зазначення валюти операції; найменування платіжної системи; QR-коду не поширюються на розрахункові документи, що створюються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО та які перебували на обліку в контролюючих органах до дня набрання чинності цим наказом.
Поряд з цим, абзацом 4 пункту 3 Наказу N 306 встановлено, що до 01.08.2021 р. РРО та їх версії внутрішнього програмного забезпечення, які не перебували на обліку в контролюючих органах та були включені до Державного реєстру РРО, до дня набрання чинності цим наказом, мають бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками), відповідно до статті 12 Закону N 265, за наявності технічної можливості, з метою виконання вимог до форми і змісту розрахункових документів, встановлених Наказом N 306.
Отже, враховуючи наявність технічної можливості зазначеного в запиті РРО бути доопрацьованим, та, як відповідь на поставлене питання повідомляємо, що такий РРО в обов'язковому порядку мав бути доопрацьований виробником (постачальником) до 01.08.2021 року, не зважаючи на дату взяття його на облік контролюючим органом.
Не доопрацювання таких РРО, є порушення вимог, встановлених Законом України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР " Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"та Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 р. N 13 (зі змінами).
Відповідно до п. 4 Порядку технічного обслуговування та ремонту РРО, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 12.05.2004 р. N 601, (далі - Порядок N 601), визначено, що введення реєстраторів в експлуатацію, їх технічне обслуговування та ремонт здійснюється центрами сервісного обслуговування (далі - ЦСО) виключно на підставі укладених з користувачами відповідних договорів.
В той же час абз. 2 пп. 1.2 п. 1 Порядку доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів, затвердженого протокольним рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управлінням товарним і грошовим обігом від 30.11.1999 р. N 11 (далі - Порядок N 11) визначено, що доопрацювання є різновидом ремонту.
Пунктом 6 Порядку N 601 визначено, що спори, які виникають між користувачами, ЦСО і виробниками (постачальниками), у процесі введення реєстраторів в експлуатацію, їх технічного обслуговування, гарантійного та післягарантійного ремонту, розв'язуються відповідно до законодавства.
Отже, надання ЦСО інформації щодо можливого виходу з ладу РРО, після його доопрацювання відповідно до технічних можливостей забезпечених виробником, є зоною відповідальності ЦСО та виробника і передбачає обов'язкове доопрацювання РРО.
В той же час відповідальність за формування та видачу невідповідних розрахункових документів, через ігнорування вимог законодавства є зоною відповідальності користувача РРО.
Таким чином, після доопрацювання РРО, відповідно забезпечених виробником (постачальником) технічних можливостей, ЦСО і надалі має забезпечувати працездатність такої касової техніки протягом строку визначеного договором на технічне обслуговування.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.