• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо проведення розрахунків за виконані роботи

Державне казначейство України  | Лист від 27.03.2007 № 3.4-04/861-3780
Реквізити
  • Видавник: Державне казначейство України
  • Тип: Лист
  • Дата: 27.03.2007
  • Номер: 3.4-04/861-3780
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державне казначейство України
  • Тип: Лист
  • Дата: 27.03.2007
  • Номер: 3.4-04/861-3780
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Л И С Т
27.03.2007 N 3.4-04/861-3780
Щодо проведення розрахунків за виконані роботи
У зв'язку з виникненням проблемних питань, що виникають при казначейському обслуговуванні, Державне казначейство України повідомляє наступне.
Порядок оплати рахунків за виконані роботи та надані послуги розпорядникам (одержувачам) бюджетних коштів врегульовано чинними нормативними документами.
Діючими нормативними актами передбачено два варіанта оплати рахунків при виконанні бюджетних програм та наданні послуг розпорядникам (одержувачам) бюджетних коштів:
- надання асигнувань підвідомчим установам (розпорядникам або одержувачам) по мережі розпорядника бюджетних коштів;
- оплата рахунків за надані послуги розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів.
Так, відповідно до Порядку обслуговування державного бюджету за видатками, затвердженого наказом Державного казначейства України від 25.05.04 р. N 89, до початку бюджетного року головні розпорядники бюджетних коштів визначають мережу розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів за територіями, чітко визначившись зі статусом кожної установи, яка обслуговується в органі Державного казначейства (пункт 2.1).
Одержувачі бюджетних коштів - це підприємства і госпрозрахункові організації, громадські та інші організації, що не мають статусу бюджетної установи, які одержують безпосередньо через розпорядників кошти з бюджету як фінансову підтримку або уповноважені органами державної влади на виконання державних цільових програм та надання послуг (п. 8 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабміну від 28.02.02 р. N 228), тобто госпрозрахункові організації виконують бюджетні програми за рахунок бюджетних коштів.
При цьому, при виконанні бюджетної програми, госпрозрахунковими організаціями до органів Державного казначейства обов'язково подається план використання бюджетних коштів (документ аналогічний кошторису бюджетних установ, але без зазначення цифрових кодів, який складається на один бюджетний період). План використання є основним плановим документом, який подається до органів Державного казначейства.
До плану використання включаються всі витрати, які пов'язані з виконанням покладених завдань (наприклад, напроти рядку "Заробітна плата" - зарплата працівникам, напроти рядку "Послуги зв'язку" - оплата послуг зв'язку тощо).
Крім того, для здійснення кожного конкретного заходу не пізніше ніж за місяць складається окремий кошторис на підставі календарних планів (абзац 2 п. 36). Окремий кошторис - це детальний кошторис, який включає всі витрати на кожний захід (зазначається КЕКВ, сума витрат та напрями використання коштів). Також подається наказ на проведення заходу.
Щодо плану заходів, який затверджується розпорядником повідомляємо наступне. План заходів - це документ, який визначає план дій одержувача на бюджетний період. Цей документ не є обов'язковим для подання до органів Державного казначейства.
Розрахунки за надані послуги одержувачам бюджетних коштів проводяться шляхом здійснення платежів з їх рахунків на підставі платіжних доручень та підтвердних документів.
У разі, якщо підприємство (установа, організація) є переможцем процедури закупівель та відповідно до укладених договорів виконало для бюджетної установи (організації) відповідні роботи (надало послуги, поставило товари), то органи Державного казначейства здійснюють розрахунково-касове обслуговування розпорядників (одержувачів) шляхом проведення платежів з реєстраційних, спеціальних реєстраційних рахунків розпорядників, відкритих в органах Державного казначейства відповідно до кошторисів, планів використання бюджетних коштів, планів асигнувань загального фонду державного бюджету, планів спеціального фонду державного бюджету.
Органи Державного казначейства України здійснюють платежі на підставі платіжних доручень за дорученнями розпорядників та одержувачів бюджетних коштів у разі наявності в обліку відповідного зобов'язання та фінансового зобов'язання у межах залишків на рахунках для обліку відкритих асигнувань.
Підставою для реєстрації зобов'язань є підтвердні документи, які підтверджують цільове направлення коштів.
Таким чином, для здійснення своєї діяльності одержувачу бюджетних коштів необхідно подати до органу Державного казначейства:
- план використання бюджетних коштів;
- кошторис на проведення кожного окремого заходу та наказ на проведення цього заходу;
- платіжні доручення та підтвердні документи.
Оплата рахунків за виконані роботи здійснюється шляхом перерахування коштів з рахунку розпорядника (одержувача) бюджетних коштів на поточний рахунок підприємства-надавача послуг, відкритий в установі банку.
На сьогодні існують лише такі механізми розрахунків за виконані державні заходи:
- підприємство (організація) включається в мережу Мінкультури, як одержувач бюджетних коштів, у разі якщо розпорядник бюджетних коштів самостійно не може виконати захід, надати послугу.
У такому випадку рахунки відкриваються в органах Державного казначейства і всі видатки здійснюються з такого рахунку за планом використання - виплата зарплати, закупівля іншого приладдя, необхідного для проведення заходу, згідно з вимогами бюджетного законодавства.
Кошти з рахунку одержувача бюджетних коштів відкритого в органі Державного казначейства на його поточний рахунок, відкритий в установі банку не перераховуються.
Перерахування коштів з рахунку одержувача бюджет них коштів, відкритого в органі Державного казначейства, на його поточний рахунок є порушенням статті 41 Бюджетного кодексу України. За вчинення бюджетного правопорушення передбачено цивільну, дисциплінарну адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із законодавством України (стаття 121 Бюджетного кодексу України).
Слід зазначити, що у такому випадку більша частині відповідальності покладається на Державне казначейство, як орган, що створений для контролю за цільовим спрямуванням бюджетних коштів (утому числі бюджет них повноважень при здійсненні видатків);
- Мінкультури здійснює розрахунки з установок у загальновстановленому порядку.
При цьому, Міністерством проводиться процедур; закупівлі відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Розрахунки здійснюються на підставі платіжних доручень та підтвердних документів з реєстраційного рахунку розпорядника на поточний рахунок підприємстві (організації), відкритий в установі банку.
Заступник Голови О.Чечуліна