ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
13.04.2018 № 11112/7/99-99-19-04-17 |
У зв'язку зі зверненнями митниць ДФС та експортерів щодо застосування механізму заборони повернення та звільнення від сплати ввізного мита під час видачі
сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1 або оформлення декларацій інвойсів (походження) при реекспорті продуктів переробки, передбаченого протоколами про правила визначення походження товарів, які є невід'ємною частиною угод про вільну торгівлю, укладених Україною з країнами ЄС, ЄАВТ (Республіка Ісландія, Князівство Ліхтенштейн, Королівство Норвегія, Швейцарська Конфедерація), Республікою Македонією, Республікою Чорногорією (далі - правила походження), повідомляємо таке.
Цією статтею встановлено такі вимоги:
1. Матеріали іншого походження, використані у виробництві товарів, що походять з Європейського Союзу або України, для яких видається або складається підтвердження походження згідно з положеннями Розділу V цього Протоколу, не можуть бути предметом повернення мита або звільнення від сплати мита будь-якого типу в Європейському Союзі або Україні.
2. Заборона в пункті 1 стосується будь-якої домовленості про повне чи часткове відшкодування, звільнення від сплати чи неплатіж мита й митних зборів, які мають еквівалентну дію, застосовних у Європейському Союзі або Україні до матеріалів, які використовуються у виробництві, якщо таке відшкодування, звільнення від сплати чи неплатіж застосовується, формально чи фактично, коли товари, вироблені з цих матеріалів, експортуються, а не коли вони залишаються для використання в цій країні.
3. Експортер товарів, на які поширюється підтвердження походження, повинен бути готовим у будь-який час на вимогу митних органів надати всі належні документи на підтвердження того, що мито, сплачене за матеріали іншого походження, використані у виробництві цих товарів, не було повернене, і що всі митні платежі та збори, що мають еквівалентний ефект, які мають бути сплачені за такі матеріали, дійсно сплачені.
4. Положення пунктів 1-3 цієї статті також застосовуються до пакування в розумінні статті 8(2) цього Протоколу, аксесуарів, запасних частин і знарядь у розумінні статті 9 і товарів у складі набору в розумінні статті 10 цього Протоколу, коли ці елементи мають інше походження.
5. Положення пунктів 1-4 цієї статті повинні застосовуватися до матеріалів лише того типу, до якого застосовується ця Угода.
Тобто при видачі
сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1 на продукти переробки, які набули статусу українського походження, в експортера виникає обов'язок зі сплати ввізного мита на матеріали іншого походження, які були поміщені у митний режим переробки на митній території України та використані для виготовлення продуктів переробки.
Аналогічні вимоги містяться в угодах про вільну торгівлю з країнами ЄАВТ, Республікою Чорногорією та Республікою Македонією, зокрема це:
Відповідно до пункту 1
статті 16 Протоколу 1 товари, що походять з Європейського Союзу, і товари, що походять з України, після ввезення до України чи Європейського Союзу, відповідно, підпадають під дію цієї Угоди за умови подання одного з таких документів:
(b) у випадках, вказаних у статті 22(1)
Протоколу 1 , декларація, що надалі іменуватиметься декларацією інвойс, надана експортером до інвойса, повідомлення про доставку чи будь-якого іншого комерційного документа, який описує розглядувані товари достатньо детально для того, щоб їх можна було ідентифікувати.
Пунктом 2
статті 22 Протоколу 1 встановлено, що декларація інвойс може бути складена, якщо товари, що розглядаються, можуть бути визнані такими, що походять з Європейського Союзу або України і відповідають іншим вимогам цього Протоколу.
Декларація інвойс, зазначена в статті 16(1)(b) Протоколу 1, може бути складена затвердженим експортером у розумінні статті 23 цього Протоколу або експортером будь-якої партії товару, що складається з одного чи декількох місць товарів, що походять з певної країни, сукупна вартість яких не перевищує 6000 євро.
Обов'язок зі сплати ввізного мита на матеріали іншого походження, які були поміщені у митний режим переробки на митній території України та використані для виготовлення продуктів переробки, виникає на момент подання експортером:
заяви на видачу
сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1 у порядку, встановленому наказом Міністерства фінансів України від 20.11.2017
№ 950 "Про затвердження Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1", або
митної декларації на реекспорт продуктів переробки - у разі складення експортером декларації інвойс (походження).
Сплата ввізного мита за матеріали іншого походження, які було поміщено у митний режим переробки на митній території України, здійснюється шляхом оформлення:
додаткової митної декларації, передбаченої частиною першою
статті 261 Митного кодексу України , до митної декларації, за якою матеріали іншого походження було поміщено у митний режим переробки на митній території України та використано для виготовлення продуктів переробки, або оформлення аркуша коригування до митної декларації, за якою було поміщено в митний режим переробки на митній території України матеріали іншого походження, згідно з
Порядком оформлення аркуша коригування, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.11.2012 № 1145 "Про затвердження Порядку оформлення аркуша коригування та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Державної митної служби України", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.11.2012 за № 1995/22307.
При цьому зазначаємо, якщо перша сплата здійснювалась із застосуванням додаткової митної декларації (
аркуша коригування), то і наступні сплати здійснюються таким же чином.
При цьому заповнення такої додаткової митної декларації (тип "ІМ51ДМ") здійснюється у порядку, встановленому для митного режиму переробки на митній території України, з урахуванням таких особливостей:
у графі 40
МД зазначаються відомості про МД, за якою товари помішувались у митний режим переробки на митній території України, до якої подається МД типу "ІМ51ДМ";
у графі 45
МД зазначаються відомості про митну вартість товарів, визначену на дату поміщення товарів у митний режим переробки на митній території України;
у графі 47
МД відомості про нарахування ввізного мита зазначаються двома або трьома окремими рядками, а саме:
загальна сума ввізного мита, розрахована при поміщенні товарів у митний режим переробки на митній території України та на яку надавалось звільнення від оподаткування у зв'язку з поміщенням товару в цей митний режим (до внесення змін до
Класифікатора способів розрахунку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 № 1011 "Про затвердження відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій", застосовується код способу розрахунку "73");
сума мита, що сплачується за відповідною
МД типу "ІМ51ДМ" за кодом способу розрахунку "01";
Вид | Основа нарахування | Ставка | Сума | СП |
020 | 50000 | 6,5 % | 3250 | 73 |
020 | 20000 | 6,5 % | 1300 | 01 |
Вид | Основа нарахування | Ставка | Сума | СП |
020 | 50000 | 6,5 % | 3250 | 73 |
020 | 30000 | 6,5 % | 1950 | 01 |
020 | 20000 | 6,5 % | 1300 | 70 |
При цьому звертаємо увагу, що обов'язок зі сплати ввізного мита не поширюється на матеріали походженням з України та з країн ЄС, ЄАВТ, СНД (крім Російської Федерації), Грузії, Македонії, Чорногорії, Канади, з якими Україною укладено угоди про вільну торгівлю, за умови їх документального підтвердження походження у порядку, передбаченому цими угодами.
Митницям ДФС довести вказану інформацію до експортерів та забезпечити дотримання ними вимог заборони повернення або звільнення від сплати ввізного мита, встановленого правилами походження до угод.