• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку подання інформації про здійснені господарсько – торговельні операції, повязані з оптовими енергетичними продуктами

Національна комісія регулювання електроенергетики України  | Постанова, Перелік, Інформація, Порядок від 27.03.2024 № 618
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія регулювання електроенергетики України
  • Тип: Постанова, Перелік, Інформація, Порядок
  • Дата: 27.03.2024
  • Номер: 618
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія регулювання електроенергетики України
  • Тип: Постанова, Перелік, Інформація, Порядок
  • Дата: 27.03.2024
  • Номер: 618
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
27.03.2024 № 618
Про затвердження Порядку подання інформації про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1540 від 27.08.2024 № 2102 від 10.12.2024 )
Відповідно до Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок подання інформації про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами (далі - Порядок), що додається.
2. Учасникам оптового енергетичного ринку, особам, які професійно організовують операції з оптовими енергетичними продуктами, протягом 180 днів з дня набрання чинності цією постановою надати відповідно до додатків 1 - 4 до Порядку та у спосіб, визначений главою 5 Порядку, інформацію щодо господарсько-торговельних операцій:
здійснених до 02 липня 2023 року та невиконаних станом на 02 липня 2023 року;
здійснених з 02 липня 2023 року до дня набрання чинності цією постановою.
3. Учасникам оптового енергетичного ринку, особам, які професійно організовують операції з оптовими енергетичними продуктами, протягом 180 днів з дня набрання чинності цією постановою розпочати надання інформації щодо операцій, здійснених з дня набрання чинності цією постановою, відповідно до додатків 1 - 9 та глави 3 Порядку у спосіб, визначений главою 5 Порядку.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1540 від 27.08.2024 )
4. Ця постанова набирає чинності з 02 липня 2024 року, але не раніше дня, наступного за днем її оприлюднення на офіційному вебсайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Голова НКРЕКП

В. Тарасюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання
у сферах енергетики
та комунальних послуг
27.03.2024 № 618
ПОРЯДОК
подання інформації про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає зміст, обсяг, періодичність та порядок подання Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), інформації про здійснені учасниками оптового енергетичного ринку господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами, на оптовому енергетичному ринку, включаючи виконані та невиконані пропозиції (заявки) з місцем поставки (виконання) в Україні чи з України на територію інших держав, та основних (фундаментальних) даних.
1.2. Дія цього Порядку поширюється на учасників оптового енергетичного ринку, адміністраторів передачі даних (далі - АПД) та осіб, які професійно організовують операції з оптовими енергетичними продуктами (далі - ОПООП).
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
основні (фундаментальні) дані - інформація про потужність та використання установок для видобутку/виробництва, зберігання (закачування, відбору), транспортування, розподілу або споживання природного газу, про потужність та використання установок LNG, включаючи планову та позапланову недоступність таких установок; інформація про потужності та використання потужностей установок з виробництва, зберігання, споживання, передачі або розподілу електричної енергії, включаючи планову або позапланову недоступність цих об’єктів;
стандартний договір - оптовий енергетичний продукт, який допущений до торгівлі на організованих торговельних майданчиках, товарних біржах, електронних аукціонах, торгових платформах та інших системах ОПООП, незалежно від того, чи операція фактично здійснюється на них. До стандартних договорів також належать договори, укладені поза межами систем ОПООП, з аналогічними характеристиками оптового енергетичного продукту. До стандартних договорів не належать внутрішньогрупові договори з оптовими енергетичними продуктами, укладені поза межами систем ОПООП, а саме договори з оптовими енергетичними продуктами, укладені з контрагентами, активи, зобов'язання, доходи та витрати яких на повній основі відображаються в консолідованій фінансовій звітності юридичної особи, що може здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність учасника оптового енергетичного ринку безпосередньо або через інших осіб;
нестандартний договір - оптовий енергетичний продукт, який не є стандартним договором.
2. Зобов’язання щодо надання інформації про здійснені господарсько-торговельні операції з оптовими енергетичними продуктами
2.1. Учасники оптового енергетичного ринку, ОПООП та торгові репозиторії зобов’язані надавати НКРЕКП інформацію про здійснені господарсько-торговельні операції на оптовому енергетичному ринку, що стосуються оптових енергетичних продуктів, включаючи виконані і невиконані пропозиції (заявки).
Торговий репозиторій зобов’язаний надавати НКРЕКП інформацію про деривативні контракти, які є оптовими енергетичними продуктами, відповідно до вимог, встановлених Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку за погодженням з НКРЕКП.
2.2. До оптових енергетичних продуктів, щодо яких повідомляється інформація про здійснені господарсько-торговельні операції, належать, зокрема:
1) договори купівлі-продажу електричної енергії або природного газу (окрім договорів, визначених пунктом 2.3 цієї глави), а саме:
двосторонній договір купівлі-продажу електричної енергії (двосторонній договір);
договір про купівлю-продаж електричної енергії на ринку "на добу наперед";
договір про купівлю-продаж електричної енергії на внутрішньодобовому ринку;
договір купівлі-продажу природного газу;
договір експорту-імпорту електричної енергії або природного газу;
( Підпункт 1 пункту 2.2 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )
2) деривативні контракти, базовим активом яких є електрична енергія або природний газ, а саме опціони, ф’ючерси, свопи та інші деривативні контракти;
3) договори про надання послуг з передачі електричної енергії або про транспортування природного газу, доступ до пропускної спроможності/розподілу потужності, а саме:
договори про участь у розподілі пропускної спроможності/транспортування природного газу, пов’язані з розподілом пропускної спроможності/потужності на міждержавних перетинах/з’єднаннях оператора системи передачі (далі - ОСП) /оператора газотранспортної системи (далі - ОГТС), що визначають фізичні або фінансові права чи обов’язки щодо розподілу пропускної спроможності/потужності міждержавних перетинів/з’єднань, які укладені в результаті явного аукціону;
договори, про участь у розподілі пропускної спроможності/транспортування природного газу, пов’язані з розподілом пропускної спроможності/потужності на міждержавних перетинах/з’єднаннях, які укладені між учасниками оптового енергетичного ринку, предметом яких є фізичні або фінансові права чи обов’язки щодо пропускної спроможності/потужності міждержавних перетинів/з’єднань, включно з перепродажем і передачею таких прав (на вторинних ринках);
4) деривативні контракти щодо передачі електричної енергії або транспортування природного газу, доступу до пропускної спроможності/розподілу потужності, а саме опціони, ф’ючерси, свопи та інші деривативні контракти, пов’язані з доступом до пропускної спроможності міждержавних перетинів або транспортуванням природного газу за/до меж України;
5) договори про постачання електричної енергії або природного газу кінцевим споживачам з сумарною номінальною потужністю споживання установок споживача, що забезпечує технічну спроможність споживання електричної енергії або газу, в обсязі 600 ГВт•год на рік та вище.
2.3 Учасники оптового енергетичного ринку за запитом НКРЕКП зобов’язані надати інформацію про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами, а саме:
1) укладені поза межами систем ОПООП:
договори купівлі-продажу електричної енергії, виробленої однією одиницею виробництва, потужність якої дорівнює або менша 10 МВт, або одиницями виробництва сумарною потужністю, що дорівнює або менша 10 МВт, якщо власник таких одиниць виробництва є стороною такого договору купівлі-продажу;
договори купівлі-продажу природного газу, видобутого (виробленого) одним газовидобувним підприємством із виробничою потужністю, що дорівнює або менша 1880 куб.м/год (20 МВт), якщо газовидобувне підприємство є стороною такого договору купівлі-продажу;
договори про надання послуг балансування оператору газотранспортної системи;
2) договори про надання допоміжних послуг на ринку електричної енергії;
3) договори про участь у балансуючому ринку;
4) договори про врегулювання небалансів електричної енергії;
5) операції з енергетичними продуктами, які є предметом врегулювання добового небалансу на підставі договору транспортування природного газу, укладеного з ОГТС;
6) договори про надання послуги із зменшення навантаження;
7) договори про надання послуг з розподілу електричної енергії та/або природного газу кінцевим споживачам з сумарною номінальною потужністю споживання установок споживача, що забезпечує технічну спроможність споживання електричної енергії або газу, в обсязі 600 ГВт•год на рік та вище.
8) договори про купівлю-продаж електричної енергії за "зеленим" тарифом;
( Пункт 2.3 глави 2 доповнено новим абзацом дванадцятим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )
9) договори купівлі-продажу, договори постачання, укладені на підставі рішення Кабінету Міністрів України про покладання спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку електричної енергії або природного газу;
( Пункт 2.3 глави 2 доповнено новим абзацом тринадцятим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )
10) договори постачання, укладені постачальником "останньої надії".
( Пункт 2.3 глави 2 доповнено новим абзацом чотирнадцятим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )
Запит НКРЕКП повинен бути обґрунтованим та містити строки, порядок та форму надання інформації.
2.4. Інформація про здійснені господарсько-торговельні операції, яку учасники оптового енергетичного ринку подають згідно з пунктом 2.2 цієї глави, включає:
1) детальну інформацію про стандартні договори купівлі-продажу електричної енергії або природного газу та деривативні контракти, базовим активом яких є електрична енергія або природний газ, відповідно до додатка 1 до цього Порядку;
2) детальну інформацію про нестандартні договори купівлі-продажу електричної енергії або природного газу та деривативні контракти, базовим активом яких є електрична енергія або природний газ, відповідно до додатка 2 до цього Порядку;
3) детальну інформацію про стандартні/нестандартні договори та деривативні контракти щодо передачі електричної енергії, доступу до пропускної спроможності міждержавних перетинів, відповідно до додатка 3 до цього Порядку;
4) детальну інформацію про стандартні/нестандартні договори та деривативні контракти щодо транспортування природного газу, доступу до розподілу потужності, відповідно до додатка 4 до цього Порядку.
Інформація про нестандартні договори, що містять фіксовані обсяги та ціну (або індексну ціну), а також інформація про нестандартні договори, у тому числі виконання нестандартних договорів, які містять остаточний обсяг та ціну оптового енергетичного продукту, подається відповідно до додатка 1 до цього Порядку. У такому випадку інформація надається у терміни, визначені підпунктом 2 пункту 6.1 глави 6 цього Порядку.
( Абзац шостий пункту 2.4 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )
2.5. ОПООП надає через визначеного їм АПД або самостійно, якщо набула статусу АПД, інформацію про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами, які здійснюються на системах ОПООП у разі, якщо хоча б одна сторона договору передає дані через АПД, відмінного від визначеного ОПООП. Інформація надається відповідно до додатків 1, 3 та 4 в обсязі, наявному в ОПООП.
2.6. ОПООП зобов’язані надати НКРЕКП перелік всіх оптових енергетичних продуктів, які допущені до торгівлі на системах ОПООП. У разі виникнення необхідності внесення змін до переліку оптових енергетичних продуктів, що є стандартними договорами, оновлений перелік надається не пізніше ніж за один робочий день до початку здійснення операцій, пов’язаних із зазначеними оптовими енергетичними продуктами, за формою, наведеною у додатку 5 до цього Порядку.
Перелік усіх оптових енергетичних продуктів, які допущені до торгівлі на системі JAO з місцем поставки (виконання) в Україні чи з України на територію інших держав, надає ОСП.
( Пункт 2.6 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )
2.7. НКРЕКП оприлюднює та оновлює перелік стандартних договорів, які допущені до торгівлі ОПООП, на своєму офіційному вебсайті.
Учасники оптового енергетичного ринку визначають належність оптового енергетичного продукту, укладеного поза системами ОПООП, до стандартного договору сукупно за такими характеристиками як: вид енергії, тип навантаження (окрім договорів з типом навантаження "ОТ - інше"), зона постачання, що містяться у переліку стандартних договорів.
( Абзац другий пункту 2.7 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )
До нестандартного договору належить, зокрема, укладений поза систем ОПООП договір, який не містить фіксовану або індексну ціну та/або фіксовані обсяги чи строки виконання зобов’язань за договором (строки передачі/постачання товару).
( Пункт 2.7 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )
3. Зобов’язання щодо надання основних (фундаментальних) даних на ринку електричної енергії
3.1. ОСП здійснює збір, перевірку та обробку інформації, отриманої від учасників оптового енергетичного ринку, та готує основні (фундаментальні) дані згідно з Порядком збору та передачі даних щодо функціонування ринку електричної енергії для оприлюднення на платформі прозорості ENTSO-E, затвердженим постановою НКРЕКП від 19 червня 2018 року № 459, з метою подальшого їх надання за відповідною формою, у тому числі НКРЕКП.
3.2. До основних (фундаментальних) даних, які надаються ОСП, належить:
1) інформація щодо планової недоступності установок з виробництва, зберігання, споживання або передачі електричної енергії з номінальною потужністю 100 МВт і більше, у тому числі зміни в планованій недоступності одиниць споживання на 100 МВт і більше, упродовж не менше одного розрахункового періоду. Інформація надається не пізніше ніж через одну годину після прийняття рішення щодо планової недоступності/зміни в планованій недоступності;
2) інформація щодо зміни фактичної доступності, зокрема позапланової недоступності установок з виробництва, зберігання, споживання або передачі електричної енергії з номінальною потужністю 100 МВт і більше. Інформація надається не пізніше ніж через одну годину після зміни фактичної доступності;
3) інформація щодо зміни фактичної доступності, зокрема позапланової недоступності інфраструктури системи передачі в шельфовій зоні, яка знижує відпуск потужності в мережу від ВЕС на 100 МВт і більше, упродовж щонайменше одного розрахункового періоду. Інформація повинна містити такі дані (з урахуванням вимог ENTSO-E щодо позначення відповідних даних):
ідентифікацію (позначення) відповідного елемента системи (зокрема EIC-код);
місцезнаходження;
тип активу;
встановлену потужність ВЕС (МВт), підключених до відповідних елементів мереж;
потужність (МВт), що видавалась ВЕС у момент зміни доступності;
причини недоступності;
дату початку (день, година) та розрахункову дату закінчення (день, година) зміни в доступності.
Інформація надається не пізніше ніж через одну годину після зміни фактичної доступності;
4) інформація щодо погодинного обсягу відпуску електричної енергії за добу у розрізі кожного джерела енергії та обсяг відпуску за розрахунковий період по кожній одиниці генерації. Інформація надається не пізніше ніж через два дні після завершення доби, у якій був здійснений відпуск;
5) інформація щодо погодинної потужності та використання установок для виробництва, зберігання, споживання електричної енергії за добу у розрізі кожної одиниці, встановлена потужність якої складає 100 МВт і більше. Інформація надається не пізніше ніж через два дні після завершення операційного періоду;
6) інформація щодо погодинної потужності та використання установок передачі та розподілу електричної енергії ОЕС України, включно з інформацією щодо їх планованої та позапланової недоступності у розрізі кожної одиниці, встановлена потужність якої складає 100 МВт і більше. Інформація надається не пізніше ніж через два дні після завершення операційного періоду;
7) інформація щодо прогнозного погодинного навантаження у розрізі видів генерації на добу наперед. Інформація надається не пізніше початку доби фактичного постачання;
8) інформація щодо прогнозного погодинного навантаження установок з виробництва електричної енергії з номінальною потужністю 100 МВт і більше на добу наперед. Інформація надається не пізніше ніж за дві години до часу "закриття воріт" на ринку "на добу наперед" та має оновлюватись у разі значних змін;
9) інформація щодо прогнозного сумарного навантаження на кожну добу наступного тижня на тиждень наперед, що повинна містити максимальне і мінімальне значення навантаження на кожну добу тижня. Інформація надається кожної п’ятниці не пізніше ніж за дві години до часу "закриття воріт" на ринку "на добу наперед" та має оновлюватись у разі значних змін;
10) інформація щодо прогнозного сумарного навантаження на кожен тиждень наступного місяця на місяць наперед, що повинна містити максимальне і мінімальне значення навантаження на кожен такий тиждень місяця. Інформація надається не пізніше ніж за тиждень до початку місяця постачання та має оновлюватись у разі значних змін;
11) інформація щодо прогнозного сумарного навантаження на кожен тиждень наступного року на рік наперед, що повинна містити максимальне і мінімальне значення навантаження на кожен такий тиждень року. Інформація надається не пізніше 15-го календарного дня місяця перед початком року, дані на який подаються;
12) інформація щодо прогнозного запасу потужності на рік наперед (по кожній торговій зоні), визначений на розрахунковий період. Інформація надається за тиждень до проведення аукціону з розподілу річної пропускної спроможності, але не пізніше 15-го календарного дня місяця перед роком, дані за який подаються;
13) інформація щодо майбутніх змін в елементах системи передачі та проектів щодо міждержавних ліній, у тому числі щодо розширення (розвитку) або виведення з експлуатації елементів системи передачі на наступні три роки, які можуть змінити пропускну спроможність між зонами або технічних профілів в обсягах не менше 100 МВт, протягом щонайменше одного розрахункового періоду. Інформація, з урахуванням вимог ENTSO-E щодо позначення відповідних даних, повинна містити:
ідентифікацію (позначення) відповідного елемента системи (зокрема EIC-код);
місцезнаходження;
тип елемента мережі;
вплив на пропускну спроможність за кожним напрямком між торговими зонами;
очікувану дату завершення виконання робіт;
14) інформація щодо планової недоступності на міждержавних лініях і в системі передачі, які знижують пропускну спроможність між торговими зонами на 100 МВт і більше, упродовж щонайменше одного розрахункового періоду. Інформація надається не пізніше ніж через одну годину після прийняття рішення щодо планової недоступності;
15) інформація щодо зміни фактичної доступності, зокрема позапланової недоступності міждержавних ліній і в мережах системи передачі, які знижують пропускну спроможність між торговими зонами на 100 МВт і більше, упродовж щонайменше одного розрахункового періоду. Інформація надається не пізніше ніж через одну годину після зміни фактичної доступності;
16) інформація щодо прогнозної та запропонованої пропускної спроможності (МВт) по напрямах між торговими зонами у розрізі видів розподілу, а саме: річного, місячного, тижневого, добового та внутрішньодобового.
Інформація щодо прогнозної пропускної спроможності надається:
річний розподіл - за тиждень до проведення аукціону з розподілу річної пропускної спроможності, але не пізніше 15 грудня, для кожного місяця наступного року;
місячний розподіл - за два робочі дні до проведення аукціону з розподілу місячної пропускної спроможності для кожного дня наступного місяця;
тижневий розподіл - щоп’ятниці для кожного дня наступного тижня;
17) інформація щодо будь-яких обмежень, накладених на використання доступної пропускної спроможності перетинів (ліній, вставок) постійного струму, у тому числі через застосування обмежень зміни потужності перетоку або внутрішньодобових граничних значень передачі. Інформація надається не пізніше ніж через одну годину після того, як інформація стане відомою ОСП;
18) інформація щодо відповідних параметрів потокорозподілення (FB-параметри) на критичних елементах системи у випадку розподілу пропускних спроможностей на основі параметрів потокорозподілення (FB-параметрів) (окрім річного, місячного та тижневого розподілу).
Інформація надається:
добова (на добу наперед) - за одну годину до часу "закриття воріт" ринку "на добу наперед" для кожної одиниці періоду торгів (розрахунковий період);
внутрішньодобова - за годину до проведення першого розподілу внутрішньодобової пропускної спроможності та надалі у режимі реального часу для кожної одиниці періоду торгів;
19) річний звіт із зазначенням:
основних критичних елементів мережі, що обмежують пропоновану пропускну спроможність;
області (-ей) регулювання, до якої (яких) належать критичні елементи мережі;
величини, до якої може бути збільшена пропонована пропускна спроможність у випадку розвантаження критичних елементів мережі;
усіх можливих заходів, застосування яких може збільшити пропоновану пропускну спроможність, а також розрахункові витрати на виконання цих заходів.
ОСП може не вказувати ідентифікацію відповідного елемента мережі та його місцезнаходження, якщо ця інформація є конфіденційною і розкриття якої може спричинити дії щодо пошкодження або знищення об’єктів критичної інфраструктури.
Інформація надається щороку до останнього дня лютого;
20) інформація щодо результатів явного розподілу пропускних спроможностей за кожним видом розподілу і за кожним напрямом між торговими зонами які здійснюються ОСП:
запропонована пропускна спроможність (МВт);
розподілена пропускна спроможність (МВт);
ціна розподіленої пропускної спроможності (грн/МВт);
дохід від розподілу (аукціону) по кожному кордону між торговими зонами, у грн.
Інформація надається не пізніше ніж через годину після проведення кожного аукціону з розподілу пропускної спроможності;
21) інформація щодо використання пропускних спроможностей, зокрема загальний обсяг номінованої пропускної спроможності (щодо якої подані повідомлення про використання) по кожному розрахунковому періоду і за кожним напрямом між торговими зонами. Інформація надається не пізніше ніж через годину після кожного етапу подання повідомлень про використання пропускної спроможності;
22) інформація щодо використання пропускних спроможностей, зокрема загальний обсяг вже розподіленої пропускної спроможності по кожному розрахунковому періоду і за кожним напрямом між торговими зонами. Інформація надається не пізніше доби постачання;
23) інформація щодо результатів неявного розподілу пропускних спроможностей, по кожному розрахунковому періоду (за наявності):
сальдована позиція кожної торгової зони (МВт);
доходи від управління обмеженнями по кожному кордону між торговими зонами, у грн.
Інформація надається не пізніше ніж через годину після проведення кожного аукціону з розподілу пропускної спроможності;
24) інформація щодо використання пропускних спроможностей, зокрема графіків комерційних обмінів на добу наперед в агрегованій формі між торговими зонами за кожним напрямом і по кожному розрахунковому періоду. Інформація надається щодня не пізніше ніж через одну годину після останнього часу закриття. У разі необхідності оновлюється не пізніше ніж через дві години після кожного етапу внутрішньодобової номінації;
25) інформація щодо використання пропускних спроможностей, зокрема фізичних перетоків між торговими зонами по кожному розрахунковому періоду. Інформація надається якомога ближче до реального часу, але не пізніше ніж через одну годину після завершення операційного періоду;
26) інформація щодо використання пропускних спроможностей, зокрема розподіленої пропускної спроможності між торговими зонами за кожним напрямом, по розподіленому продукту та по кожному періоду розподілу. Інформація надається якомога ближче до реального часу, але не пізніше ніж через одну годину після завершення операційного періоду;
27) інформація щодо передиспетчеризації по кожному розрахунковому періоду із зазначенням:
вжитих заходів (збільшення/зменшення виробництва; збільшення/зменшення споживання);
ідентифікації, місцезнаходження і типу елементів мережі, використаних при вжитті відповідних заходів щодо управління обмеженнями;
причин проведення заходів;
пропускної спроможності, на яку вплинули вжиті заходи (МВт).
Інформація надається не пізніше ніж через одну годину після завершення операційного періоду, крім інформації щодо причин проведення заходів, яка подається не пізніше одного дня після завершення операційного періоду;
28) інформація щодо зустрічної торгівлі за розрахунковий період із зазначенням:
вжитих заходів (збільшення/зменшення обміну/перетоку);
залучених торгових зон;
причин проведення заходів;
змін в обміні між зонами (МВт).
Інформація надається не пізніше ніж через одну годину після завершення операційного періоду, крім інформації щодо причин проведення заходів, яка подається не пізніше одного дня після завершення операційного періоду;
29) інформація щодо понесених витрат у відповідному місяці в результаті заходів, зазначених у підпунктах 27 та 28 цього пункту, та інших заходів із врегулювання обмежень. Інформація надається не пізніше ніж через місяць після закінчення звітного місяця;
30) інформація щодо сумарної чистої (без власних потреб) встановленої потужності (МВт) усіх існуючих одиниць виробництва із встановленою потужністю 1 МВт і вище за типами одиниць. Інформація надається щорічно не пізніше ніж за один тиждень до завершення попереднього року. Інформація надається станом на 01 січня наступного року;
31) інформація про одиниці виробництва із встановленою потужністю 100 МВт і вище. Інформація повинна містити:
назву одиниці;
встановлену потужність (МВт);
місцезнаходження;
рівень напруги приєднання до мереж;
торгову зону;
тип одиниці.
Інформація надається щорічно на 3 наступні роки не пізніше ніж за один тиждень до початку першого року, за який подаються дані. Дані надаються станом на 01 січня кожного року на наступні 3 роки;
32) інформація про прогнозний сумарний графік відпуску на кожен розрахунковий період наступної доби (МВт) по кожній торговій зоні. Інформація надається не пізніше ніж за одну добу до доби фактичного постачання;
33) інформація про прогнозний обсяг відпуску ВЕС та СЕС на кожен розрахунковий період наступної доби (МВт).
Інформація надається, якщо частка відпущеної електричної енергії з ВЕС або СЕС перевищує 1% від загального відпуску в Україні за рік, або по торгових зонах, у яких частка відпуску електричної енергії з ВЕС або СЕС перевищує 5% загального відпуску в торговій зоні за попередній рік. Інформація надається не пізніше ніж за одну добу до доби фактичного постачання;
34) інформація про фактичні або розрахункові обсяги відпуску ВЕС та СЕС (МВт) у кожній торговій зоні за розрахунковий період.
Інформація надається по всіх торгових зонах, якщо частка відпущеної електричної енергії з ВЕС або СЕС перевищує 1% від загального відпуску в Україні за рік або по торгових зонах, у яких частка відпуску електричної енергії з ВЕС або СЕС перевищує 5% загального відпуску в торговій зоні за рік. Інформація надається не пізніше ніж через годину після завершення операційного періоду і оновлюється за даними обліку (для розрахункових даних);
35) інформація про фактичний відпуск (МВт) кожної одиниці генерації із встановленою потужністю 100 МВт та вище за розрахунковий період. Інформація надається через п'ять днів після завершення операційного періоду;
36) інформація про сумарний обсяг відпуску за розрахунковий період за типами одиниць. Інформація надається не пізніше ніж через годину після завершення операційного періоду;
37) інформація про сукупний середньотижневий показник рівня наповнення всіх водосховищ та ГАЕС (МВт•год), а також такого показника за аналогічний тиждень попереднього року.
Інформація надається по всіх торгових зонах, якщо частка відпущеної електричної енергії з ГАЕС перевищує 10% від загального відпуску в Україні за попередній рік або по торгових зонах, в яких частка відпуску електричної енергії з ГАЕС перевищує 30% загального відпуску в торговій зоні за попередній рік (за наявності). Інформація надається на третій робочий день після звітного тижня;
38) інформація щодо обсягів резервів балансування (допоміжних послуг) відповідно до договорів з ОСП (МВт) із зазначенням:
надавача резервів (виробник, ОУЗЕ або споживач);
типу резервів (резерви підтримки частоти, резерви відновлення частоти, резерви заміщення);
періоду придбання резервів за договором (доба, тиждень, місяць, квартал, рік).
Інформація надається не пізніше ніж за дві години до початку наступного аукціону на придбання допоміжних послуг;
39) інформація щодо цін за типами закуплених резервів балансування (допоміжних послуг) та за періодами закупівель (грн/МВт/період). Інформація надається не пізніше ніж через одну годину після закінчення аукціону на придбання допоміжних послуг;
40) інформація щодо сукупного обсягу прийнятих пропозицій щодо надання резервів (за договором та без договору) за розрахунковий період балансування окремо для кожного типу резерву балансування. Інформація надається не пізніше ніж через одну годину після завершення операційного періоду;
41) інформація щодо обсягу активованої балансуючої енергії за активованими резервами балансування (за договором та без договору) (МВт•год) за розрахунковий період балансування за типами резервів. Інформація надається не пізніше ніж через 30 хвилин після завершення операційного періоду. У випадку якщо дані є попередніми, вони повинні бути оновлені після надходження фактичних даних;
42) інформація щодо цін, визначених ОСП за активовану балансуючу енергію за розрахунковий період балансування за типами резерву. Інформація про ціни надається окремо для завантаження та розвантаження. Інформація надається не пізніше ніж через одну годину після завершення операційного періоду;
43) інформація щодо цін небалансу за розрахунковий період балансування. Інформація надається якомога швидше. У випадку якщо дані є попередніми, вони повинні бути оновлені після надходження фактичних даних;
44) інформація щодо загального обсягу небалансу за розрахунковий період балансування.
Інформація надається якомога швидше, але не пізніше ніж через 30 хвилин після завершення операційного періоду. У випадку якщо дані є попередніми, вони повинні бути оновлені після надходження фактичних даних;
45) інформація щодо місячного фінансового балансу в області регулювання із зазначенням:
витрат, понесених ОСП на придбання резервів та послуг з балансування;
чистого доходу ОСП після врегулювання небалансів зі сторонами, відповідальними за баланс.
Інформація надається не пізніше ніж через три місяці після завершення операційного місяця. У разі якщо врегулювання небалансів є попереднім, дані повинні бути оновлені після остаточного врегулювання;
46) інформація щодо балансування між областями регулювання (якщо застосовується) за розрахунковим періодом балансування із зазначенням:
обсягів заявок і пропозицій, обмін якими відбувся між операторами систем передачі, за одиницею часу закупівлі (розрахунковим періодом балансування);
максимальних та мінімальних цін заявок і пропозицій, обмін якими відбувся між операторами систем передачі, за одиницею часу закупівлі;
обсягів активованої балансуючої енергії у відповідних областях регулювання.
Інформація надається не пізніше ніж через одну годину після завершення операційного періоду.
3.3. ОСП надає НКРЕКП інформацію щодо підтверджених номінацій фізичних прав на передачу електричної енергії, відповідно до додатка 6 до цього Порядку. Інформація надається якнайшвидше, але не пізніше наступного робочого дня з дня вчинення такої операції.
4. Зобов’язання щодо надання основних (фундаментальних) даних на ринку природного газу
4.1. ОГТС надає НКРЕКП інформацію про потужність установок для транспортування природного газу, включаючи планову та позапланову недоступність таких установок, відповідно до додатка 7 до цього Порядку.
( Абзац перший пункту 4.1 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )
Інформація надається для точок входу/виходу на міждержавних з’єднаннях газотранспортної системи та для точок входу/виходу з/до газосховищ.
Інформація надається не пізніше наступного робочого дня після завершення газової доби, крім інформації щодо планової та позапланової недоступності установок, яка надсилається негайно, але не пізніше години після настання події або факту.
4.2. ОГТС надає НКРЕКП інформацію про використання установок для транспортування природного газу, підтверджених номінацій/реномінацій та обсягів попередніх алокацій відповідно до додатка 8 до цього Порядку не пізніше наступного робочого дня після завершення газової доби.
Інформація про використання установок для транспортування природного газу (щодо подач та відборів природного газу та сумарних даних щодо підтверджених номінацій/реномінацій) надається для точок входу/виходу на міждержавних з’єднаннях газотранспортної системи та для точок входу/виходу з/до газосховищ.
Інформація щодо підтверджених номінацій/реномінацій та обсягів попередніх алокацій надається для таких точок газотранспортної системи:
для точок входу/виходу на міждержавних з’єднаннях;
для точок входу від суміжних газовидобувних підприємств;
для точок виходу до прямих споживачів;
для точок входу/виходу з/до газосховищ.
( Пункт 4.2 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )
4.3. Оператор газосховищ надає НКРЕКП відповідно до додатка 9 до цього Порядку інформацію:
про потужність та використання установок для зберігання природного газу, включаючи планову та позапланову недоступність таких установок;
щодо обсягу природного газу, який зберігає учасник оптового енергетичного ринку наприкінці газової доби.
4.4. Учасники оптового енергетичного ринку зобов’язані надавати на запит НКРЕКП інформацію про потужність та використання установок для видобутку/виробництва або споживання природного газу, включаючи планову та позапланову недоступність таких установок.
Запит НКРЕКП повинен містити строки, порядок та форму надання такої інформації.
5. Способи надання основних (фундаментальних) даних та інформації про здійснені операції з оптовими енергетичними продуктами
5.1. НКРЕКП здійснює збір інформації про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами, на оптовому енергетичному ринку, включаючи виконані та невиконані пропозиції (заявки) та про основні (фундаментальні) дані на ринку електричної енергії та на ринку природного газу, за допомогою технічних засобів НКРЕКП.
5.2. НКРЕКП забезпечує конфіденційність отриманої інформації та вживає всіх необхідних заходів для запобігання будь-якому неправомірному використанню та несанкціонованому доступу до інформації.
5.3. Учасники оптового енергетичного ринку, ОПООП та торгові репозиторії надають інформацію про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами, включаючи виконані та невиконані пропозиції (заявки), та про основні (фундаментальні) дані на ринку електричної енергії та на ринку природного газу через одного або більше АПД на підставі договору(-ів) про передачу даних або самостійно, якщо вони набули статусу АПД. Інформація подається обома сторонами господарсько-торговельної операції (продавцем та покупцем), у тому числі у випадку, якщо АПД по звітуванню за даною операцією є одна і та ж особа, крім випадків, передбачених у пункті 6.2 глави 6 цього Порядку.
Учасники оптового енергетичного ринку можуть надавати інформацію про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами, включаючи виконані та невиконані пропозиції (заявки), як безпосередньо від свого імені, так і на підставі окремої письмової домовленості від імені іншого учасника оптового енергетичного ринку, що є контрагентом за господарсько-торговельною операцією.
ОПООП можуть надавати інформацію про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами, включаючи виконані та невиконані пропозиції (заявки), від імені учасника оптового енергетичного ринку на підставі окремої письмової домовленості.
Якщо учасник оптового енергетичного ринку або ОПООП повідомляє від імені однієї чи обох сторін господарсько-торговельної операції детальну інформацію про господарсько-торговельну операцію, інформація повинна містити повний набір даних, які були б повідомлені, якби дані про операцію повідомлялися кожним учасником оптового енергетичного ринку окремо.
Незалежно від способу надання інформації, відповідальність за неподання або несвоєчасне надання та/або подання недостовірної інформації покладається на особу, яка відповідно до закону зобов’язана надавати НКРЕКП інформацію про господарсько-торговельні операції, що стосуються оптових енергетичних продуктів, включаючи виконані та невиконані пропозиції (заявки).
( Пункт 5.3 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )
5.4. З метою надання інформації про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами, на оптовому енергетичному ринку, включаючи виконані та невиконані пропозиції (заявки) та про основні (фундаментальні) дані на ринку електричної енергії та на ринку природного газу, учасникам оптового енергетичного ринку або юридичним особам, які набули статус АПД, надається доступ до технічних каналів передачі та обміну інформацією з НКРЕКП.
5.5. У разі надання інформації про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами, на оптовому енергетичному ринку АПД та/або торговому репозиторію, зобов’язання учасника оптового енергетичного ринку щодо подання такої інформації вважається виконаним. Інформація має бути повною, точною та достовірною.
5.6. З метою виконання зобов’язання щодо надання НКРЕКП інформації про здійснені господарсько-торговельні операції на оптовому енергетичному ринку, що стосуються оптових енергетичних продуктів, включаючи виконані та невиконані пропозиції (заявки), ОПООП має набути статусу АПД, або обрати АПД, через якого вона буде звітувати.
5.7. На вимогу НКРЕКП, учасники оптового енергетичного ринку, ОПООП та торгові репозиторії зобов’язані надавати уточнення (пояснення) інформації, копії документів та іншу додаткову інформацію про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами, на додатковий запит НКРЕКП з окремими визначеними в запиті строками надання інформації відповідно до її обсягів.
5.8. НКРЕКП визначає формат та спосіб надання інформації про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами, та основні (фундаментальні) дані, які описуються в Технічних специфікаціях для АПД.
5.9. НКРЕКП проводить консультації з учасниками оптового енергетичного ринку, ОПООП щодо внесення істотних змін до процедур, стандартів і електронних форматів надання інформації.
6. Строки надання інформації про здійснені операції з оптовими енергетичними продуктами
6.1. Інформація про здійснені учасниками оптового енергетичного ринку господарсько-торговельні операції, в тому числі виконані/акцептовані заявки (пропозиції) відповідно до оптових енергетичних продуктів, зазначених у пункті 2.2 глави 2 цього Порядку, надається у такі терміни:
1) інформація про стандартні договори - не пізніше наступного робочого дня з дня вчинення такої операції, з урахуванням особливостей, визначених цією главою;
2) інформація про нестандартні договори - не пізніше ніж через один місяць після дня вчинення такої операції.
6.2. Інформація щодо договорів про участь у розподілі пропускної спроможності/транспортування природного газу, пов’язані з розподілом пропускної спроможності/потужності на міждержавних перетинах/з’єднаннях ОСП/ОГТС, що визначають фізичні або фінансові права чи обов’язки щодо розподілу пропускної спроможності/потужності міждержавних перетинів/з’єднань, які укладені в результаті явного аукціону, надається лише ОСП/ОГТС якнайшвидше, але не пізніше наступного робочого дня з моменту доступності результатів розподілу.
6.3. Інформація про будь-які зміни або розірвання/скасування укладеного договору, розміщеної заявки (пропозиції) або торгів надається:
1) для стандартних договорів - не пізніше одного робочого дня, що настає за зміною або розірванням/скасуванням;
2) для нестандартних договорів - не пізніше одного місяця, що настає за зміною або розірванням/скасуванням;
3) для інформації, визначеної пунктом 6.2 цієї глави - не пізніше одного робочого дня, що настає за зміною або розірванням/скасуванням.
6.4. Інформація про договори, визначені у пункті 2.3 глави 2 цього Порядку, надається у строки, визначені НКРЕКП.

Директор
Департаменту енергоринку


І. Сідоров
( Додатки 1-9 )( Додатки 1, 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )( Додатки 7, 8 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2102 від 10.12.2024 )