• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Першої колегії суддів Першого сенату Конституційного Суду України про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Бредуна Олександра Васильовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) другого речення абзацу першого частини третьої статті 87 Закону України „Про державну службу“ від 10 грудня 2015 року № 889-VIII у редакції Закону України „Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України у звязку з проведенням адміністративної реформи“ від 14 січня 2020 року № 440-IX

Конституційний Суд України  | Ухвала від 14.03.2023 № 31-1(I)/2023
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 14.03.2023
  • Номер: 31-1(I)/2023
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 14.03.2023
  • Номер: 31-1(I)/2023
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
УХВАЛА
ПЕРШОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ПЕРШОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Бредуна Олександра Васильовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) другого речення абзацу першого частини третьої статті 87 Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII у редакції Закону України "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи" від 14 січня 2020 року № 440-IX
Київ
14 березня 2023 року
№ 31-1(I)/2023
Справа № 3-25/2023(47/23)
Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Колісник Віктор Павлович (голова засідання),
Кичун Віктор Іванович (доповідач),
Філюк Петро Тодосьович,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Бредуна Олександра Васильовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) другого речення абзацу першого частини третьої статті 87 Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (Відомості Верховної Ради України, 2016 р., № 4, ст. 43) у редакції Закону України "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи" від 14 січня 2020 року № 440-IX (Відомості Верховної Ради України, 2020 р" № 28, ст. 188).
Заслухавши суддю-доповідача Кичуна В.І. та дослідивши матеріали справи, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Бредун О.В. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність частинам першій, другій статті 8, частині другій статті 19, статті 22, частинам першій, другій статті 24, статті 38, частинам першій, шостій статті 43, частині першій статті 57 Конституції України (конституційність) друге речення абзацу першого частини третьої статті 87 Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (далі - Закон № 889) у редакції Закону України "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи" від 14 січня 2020 року № 440-IX (далі - Закон № 440).
Відповідно до другого речення абзацу першого частини третьої статті 87 Закону № 889 у редакції Закону № 440 "суб’єкт призначення або керівник державної служби може пропонувати державному службовцю будь-яку вакантну посаду державної служби у тому самому державному органі (за наявності)".
Бредун О.В. стверджує, що внесені Законом № 440 зміни призвели до позбавлення державних службовців "права рівного доступу до державної служби, права на працю та захисту від незаконного звільнення", гарантовані Конституцією України.
Також автор клопотання зазначає, що юридичне регулювання, запроваджене оспорюваним положенням Закону № 889 у редакції Закону № 440, не має "необхідної чіткості, точності... що в свою чергу порушує вимогу "якості закону", як складову принципу верховенства права", установлює "можливість різного тлумачення", унеможливлює для державного службовця "змогу передбачити наслідки застосування цієї норми до нього" та сприяє ухваленню свавільних рішень, а отже, суперечить таким складникам принципу верховенства права (правовладдя), як юридична визначеність і заборона свавілля.
Обґрунтовуючи неконституційність другого речення абзацу першого частини третьої статті 87 Закону № 889 у редакції Закону № 440, автор клопотання посилається на положення Конституції України, законів України, рішення Конституційного Суду України, міжнародні акти та практику Європейського суду з прав людини.
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України виходить із такого.
Питання, порушені в конституційній скарзі Бредуна О.В., підвідомчі Конституційному Суду України відповідно до частини першої статті 147, статті 151-1 Конституції України, пункту 9 статті 7 Закону України "Про Конституційний Суд України".
Конституційна скарга за формою та змістом відповідає вимогам статей 50, 55, 77 Закону України "Про Конституційний Суд України" та внесена належним суб’єктом права на конституційну скаргу згідно зі статтею 56 цього закону.
З огляду на наведене Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України вважає, що є підстави для відкриття конституційного провадження у справі.
Ураховуючи викладене та керуючись статтями 147, 151-1, 153 Конституції України, на підставі статей 7, 32, 37, 50, 55, 56, 61, 77, 86 Закону України "Про Конституційний Суд України", відповідно до § 45, § 56 Регламенту Конституційного Суду України Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
ухвалила:
1. Відкрити конституційне провадження у справі за конституційною скаргою Бредуна Олександра Васильовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) другого речення абзацу першого частини третьої статті 87 Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII у редакції Закону України "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи" від 14 січня 2020 року № 440-IX.
2. Унести пропозицію голові засідання Першого сенату Конституційного Суду України скликати засідання цього сенату для розгляду питань, пов’язаних із конституційним провадженням.
ПЕРША КОЛЕГІЯ СУДДІВ
ПЕРШОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ