• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

План роботи Аудиторської палати України на 2009 рік

Аудиторська палата України  | Рішення, Витяг, План від 21.05.2009 № 202/4
Реквізити
  • Видавник: Аудиторська палата України
  • Тип: Рішення, Витяг, План
  • Дата: 21.05.2009
  • Номер: 202/4
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Аудиторська палата України
  • Тип: Рішення, Витяг, План
  • Дата: 21.05.2009
  • Номер: 202/4
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
АУДИТОРСЬКА ПАЛАТА УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Аудиторської
палати України
21.05.2009 N 202/4
ПЛАН РОБОТИ
Аудиторської палати України на 2009 рік
ЗМІСТ
I. Вступ.
II. Формулювання задачі АПУ
III. Повноваження АПУ.
IV. Заплановані заходи по виконанню повноважень АПУ
1. З питань впровадження стандартів аудиту в національну практику
2. З питань сертифікації та освіти аудиторів
3. З питань зовнішніх зв'язків та інформаційного забезпечення аудиту
4. З питань контролю якості аудиторських послуг та професійної етики
5. З питань моніторингу та законодавчого регулювання аудиту.
Вступ
Аудиторська палата України (далі - АПУ) створена і працює згідно з Законом України "Про аудиторську діяльність" в редакції Закону України від 14 вересня 2006 року N 140-V для забезпечення регулювання і вдосконалення аудиторської діяльності в Україні, як системи міжнародного фінансового контролю.
АПУ є юридичною особою і сформована на паритетних засадах, шляхом делегування до її складу аудиторів та представників державних органів.
Згідно Закону для виконання своїх функцій АПУ може створювати комісії, із числа її членів. Також до роботи в комісіях можуть залучатися експерти, які не є членами АПУ.
Формулювання задачі АПУ
З метою захисту інтересів користувачів фінансової та іншої економічної інформації та слугування інтересам аудиторської професії, АПУ продовжить курс по зміцненню незалежного фінансового контролю, шляхом продовження впровадження в національну практику аудиторських стандартів та норм кодексу професійної етики.
АПУ, її комісії, персонал та уповноважені представники у регіонах у своїй діяльності дотримуватимуться основним принципам: компетентність (професіоналізм), чесність, прозорість.
Повноваження АПУ
Законом України "Про аудиторську діяльність" визначені такі основні повноваження АПУ, а саме:
1. Ведення реєстру;
2. Затвердження стандартів аудиту;
3. Здійснення сертифікації осіб, які мають намір займатися аудиторською діяльністю;
4. Затвердження програм професійної підготовки аудиторів;
5. Здійснення контролю за дотриманням аудиторськими фірмами вимог Закону, стандартів аудиту, норм професійної етики та інші повноваження передбачені Законом та Статутом АПУ.
Для виконання своїх функцій АПУ із числа її членів створила комісії по напрямкам діяльності.
Заплановані заходи по виконанню повноважень АПУ
1. З питань впровадження стандартів аудиту в національну практику:
- Організація перекладу на державну мову, експертиза, редагування та видання стандартів аудиту.
- Розробка макету науково-практичного коментарю до Міжнародних стандартів аудиту.
- Співпраця з Державною комісією з регулювання ринку фінансових послуг України, з Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку України та з Національним банком України з питань підготовки регуляторних актів щодо аудиту.
- Участь у конференціях, семінарах та круглих столах з метою популяризації стандартів аудиту, надання впевненості та етики, а також Положень з практики аудиту.
- Сприяння розробці та впровадженню нового програмного забезпечення, комп'ютерних технологій у практику аудиту.
- Організація перекладу матеріалів з питань бухгалтерського обліку та аудиту, що надходять до АПУ від Міжнародної федерації бухгалтерів. Європейської федерації бухгалтерів малого та середнього бізнесу, інших міжнародних організацій та міжнародних науково-практичних конференцій та інформування аудиторської спільноти.
- Здійснення аналізу тестів та ситуаційних завдань, які використовуються при проведенні кваліфікаційного іспиту на отримання сертифікату аудитора України, а також тестів які використовуються при проведенні контрольного тестування по результатам удосконалення знань аудиторів. Надання рекомендацій по їх удосконаленню, доповненню з урахуванням вимог стандартів аудиту, надання впевненості та етики.
- Участь у системі постійного удосконалення знань практикуючих аудиторів по програмах, затверджених АПУ.
2. З питань сертифікації та освіти аудиторів:
- Організація роботи по забезпеченню сертифікації аудиторів:
- прийняття та перевірка документів від кандидатів, які мають намір отримати сертифікат аудитора на відповідність вимогам Положення про сертифікацію аудиторів;
- перевірка документів на відповідність вимогам Порядку сертифікації аудиторів банків;
- організація і забезпечення розробки, розгляд та затвердження на засіданні Комісії тестів та ситуаційних завдань для проведення кваліфікаційних іспитів;
- організація роботи робочих груп, щодо здійснення заходів по забезпеченню проведення кваліфікаційного іспиту (адміністрування, кодування, перевірку екзаменаційних робіт, розкодування).
- Прийняття документів щодо продовження терміну чинності сертифікатів аудиторів та їх перевірка на відповідність вимогам Положення про сертифікацію аудиторів.
- Перевірка документів щодо контрольного тестування аудиторів, які надаються Центрами, що здійснюють організацію постійного удосконалення професійних знань аудиторів.
- Організація підготовки програм постійного удосконалення професійних знань аудиторів на 2009 рік та винесення на затвердження АПУ.
- Підготовка та надання матеріалів для розміщення на сайті АПУ та публікації в офіційному виданні АПУ журналі "Аудитор України":
- нормативної документації, яка стосується сертифікації аудиторів;
- тестів та ситуаційних завдань, які виносились на іспити;
- списки кандидатів, які успішно склали іспити та отримали сертифікат аудитора.
3. З питань зовнішніх зв'язків та інформаційного забезпечення аудиту:
- Співпрацювати з Державною комісією з регулювання ринку фінансових послуг, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, Національним банком України з питань регулювання аудиту відповідних суб'єктів господарювання.
- Виступати в журналі "Аудитор України" з інформацією з питань діяльності АПУ, прийнятих нею рішень, а також з інших питань про стан та розвиток аудиту в Україні, які є компетенцією АПУ. Залучати до цього всіх членів АПУ.
- Забезпечити організаційну та інформаційну підтримку веб-сайту АПУ.
- Приймати участь у роботі національних та міжнародних організацій з питань аудиту.
- Приймати участь у проведенні конференцій, виставок, круглих столів, з питань регулювання аудиту.
- Прийняти участь в узагальненні інформації про стан аудиторського ринку на підставі аналізу звітів аудиторських фірм (аудиторів) про надані послуги за 2008 рік (форма N 1-аудит) .
- Прийняти участь у підготовці узагальненої інформації про стан аудиторської діяльності в Україні, що подається АПУ щорічно до Кабінету Міністрів України.
4. З питань контролю якості аудиторських послуг та професійної етики:
- Організаційне забезпечення проведення зовнішніх перевірок системи контролю якості суб'єктів аудиторської діяльності.
- Організаційне забезпечення проведення перевірок звернень, заяв, скарг, пропозицій, що надходять на розгляд Комісії, та відповідного реагування за результатами їх проведення.
- Забезпечити прийняття на засіданні АПУ Положення щодо виконання вимог незалежності та об'єктивності аудитора під час проведення обов'язкового аудиту у відповідності до статей 22, 24, 42 Директиви Європейського Парламенту та Ради 2006/43/ЄС.
- Продовження роботи щодо забезпечення якості аудиторських послуг у відповідності до вимог статей 22, 24, 29, 42 Директиви Європейського Парламенту та Ради 2006/43/ЄС.
- Прийняття участі в розробці проектів нормативних та методичних документів, що стосуються перевірок системи контролю якості.
- Організаційне забезпечення проведення семінарів та круглих столів з питань контролю якості.
- Систематичне інформування АПУ, аудиторського загалу та суспільство про наслідки контролю якості аудиторських послуг в Україні.
- Підготовка проектів з питань прийнятих заходів за результатами контролю. -Забезпечення підготовки професійної інформації до фахового журналу та веб-сайту АПУ.
5. З питань моніторингу та законодавчого регулювання аудиту:
- Участь у розробці, експертизі та обговоренні проектів нормативно-правових актів, що стосуються аудиторської діяльності, робота з урядовими та неурядовими організаціями, суб'єктами законодавчої ініціативи та внесення пропозицій по їх вдосконаленню.
- Участь у розробці проектів нормативних документів, що стосуються організації діяльності АПУ.
- Аналіз нормативних документів з аудиту та Закону України "Про аудиторську діяльність" та розробка пропозицій з питань законодавчого врегулювання та приведення у відповідність даних документів з Директивами ЄС.
- Здійснення аналізу узагальненої інформації про стан аудиторської діяльності в Україні за минулий рік та участь у підготовці Звіту до Кабінету Міністрів України.
- Організація круглого столу: "Стан аудиту в Україні та перспективи розвитку" за результатами аналізу узагальненої інформації про стан аудиторської діяльності в Україні за минулий рік.
- Підготовка роз'яснень та коментарів з питань застосування законодавства в аудиторській практиці.
- Сприяння виданню методологічних та інших матеріалів з питань застосування законодавства в аудиторській практиці.
- Організація відповідно до чинного законодавства проведення наукового-дослідних розробок щодо нормативно-правового забезпечення аудиту в рамках отриманих від АПУ завдань.
- Участь у підготовці тестів та ситуаційних завдань з практики аудиту для проведення кваліфікаційних іспитів на отримання сертифіката аудитора, з питань, що стосуються діяльності Комісії.
- З урахуванням положень Закону України "Про загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу", Директиви 2006/43/ЄС Європейського Парламенту та Ради про обов'язковий аудит річної звітності та консолідованої звітності, що вносить зміни до Директив Ради 78/660/ЄЕС та 83/349/ЄЕС і припиняє дію Директиви Ради 84/253/ЄЕС:
- забезпечити виконання вимог незалежності та об'єктивності аудитора під час проведення обов'язкового аудиту;
- розробити норматив щодо запровадження ротації аудиторської фірми (аудитора) через 5-7 років для проведення аудиту суб'єкта господарювання;
- розробити норматив щодо заборони прийняття на керівні посади на підприємстві аудитора, що здійснював обов'язковий аудит на цьому підприємстві, протягом двох років після того, як ним здійснена така перевірка, і навпаки перехід керівного працівника підприємства на роботу в аудиторську фірму, яка здійснює обов'язковий аудит на цьому підприємстві.