ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
НАКАЗ
08.08.2017 № 233 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Офісу Генерального прокурора № 95 від 18.02.2020 )
Про затвердження Положення про порядок підготовки та подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України
Відповідно до вимог статті 9 Закону України "Про прокуратуру" у зв’язку зі змінами у законодавстві та у структурі Генеральної прокуратури України з метою забезпечення належної організації роботи у Генеральній прокуратурі України щодо підготовки нормативно-правових актів та подання їх на державну реєстрацію
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок підготовки та подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Генеральної прокуратури України від 13.10.2015 № 265 "Про затвердження Положення про порядок підготовки та подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України".
3. Першому заступнику та заступникам Генерального прокурора, заступнику Генерального прокурора - Головному військовому прокурору, заступнику Генерального прокурора - керівнику Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівникам самостійних структурних підрозділів Генеральної прокуратури України забезпечити підготовку нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України відповідно до цього Положення.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Генеральний прокурор України | Ю. Луценко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Генеральної
прокуратури України
08.08.2017 № 233
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок підготовки та подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України
І. Загальні положення
1. Положення про порядок підготовки та подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України (далі - Положення) розроблено відповідно до статті 9 Закону України "Про прокуратуру" , Указу Президента України від 03.10.1992 № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" з метою забезпечення належної організації роботи у Генеральній прокуратурі України з питань підготовки нормативно-правових актів та подання їх на державну реєстрацію.
2. Положення визначає порядок підготовки та подання до Міністерства юстиції України нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України, які підлягають державній реєстрації згідно з вимогами законодавства.
3. Підготовка та подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України здійснюється відповідно до Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 № 731, наказу Міністерства юстиції України від 12.04.2005 № 34/5 "Про вдосконалення порядку державної реєстрації нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України та скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12.04.2005 за № 381/10661.
4. На державну реєстрацію подаються накази Генеральної прокуратури України, що містять норми права, мають неперсоніфікований характер і розраховані на неодноразове застосування незалежно від строку їх дії та характеру відомостей, що в них містяться, у тому числі з обмеженим доступом, а також видані в порядку експерименту.
5. Державній реєстрації підлягають накази Генеральної прокуратури України нормативно-правового змісту, якщо в них є одна або більше норм, які:
зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гарантовані Конституцією та законами України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколами до неї, міжнародними договорами України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, а також з урахуванням зобов’язань України у сфері європейської інтеграції та права Європейського Союзу (acquis ЄС), практики Європейського суду з прав людини, встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують організаційно-правовий механізм їх реалізації;
мають міжвідомчий характер, тобто є обов'язковими для інших органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій, що не входять до сфери управління Генеральної прокуратури України.
6. Накази про внесення змін до зареєстрованих Міністерством юстиції України наказів Генеральної прокуратури України нормативно-правового змісту незалежно від того, чи містять вони правові норми, а також акти про втрату чинності зареєстрованими нормативно-правовими актами підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку.
При необхідності внесення змін до нормативно-правового акта, прийнятого до впровадження державної реєстрації, якщо він має ознаки, наведені у пунктах 4, 5 розділу І Положення, розробляється і подається на державну реєстрацію новий нормативно-правовий акт, а основний документ визнається таким, що втратив чинність, окремим наказом Генеральної прокуратури України.
7. Подання нормативно-правового акта Генеральної прокуратури України на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України здійснюється самостійним структурним підрозділом, яким він розроблявся, за участі Департаменту забезпечення діяльності керівництва Генеральної прокуратури України.
8. Міжвідомчий нормативний акт подається на державну реєстрацію Генеральною прокуратурою України, якщо підпис Генерального прокурора стоїть у ньому першим.
9. Відповідальність за підготовку проектів нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України, їх подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України покладається на керівників самостійних структурних підрозділів, до компетенції яких віднесено їх розроблення.
ІІ. Підготовка проектів нормативно-правових актів
1. Розроблення проекту нормативно-правового акта здійснюється самостійним структурним підрозділом Генеральної прокуратури України, до компетенції якого належить організація і здійснення діяльності органів прокуратури на певному напрямі, методичне керівництво нею (далі - головний розробник).
2. У разі, якщо керівництвом Генеральної прокуратури України підготовку проекту нормативно-правового акта доручено кільком структурним підрозділам, робота з його розробки організовується підрозділом, який у резолюції керівництва визначений першим або якому окремо надано відповідне доручення.
3. Для підготовки проектів нормативно-правових актів із найбільш важливих питань діяльності органів прокуратури, а також актів, що видаються спільно з іншими органами державної влади, може створюватися робоча група (комісія), у тому числі із залученням науковців, експертів та представників громадськості (за їх згодою).
4. Погоджений (завізований) керівником самостійного структурного підрозділу Генеральної прокуратури України, що є головним розробником, проект нормативно-правового акта надається для опрацювання до заінтересованих самостійних структурних підрозділів та до управління правового забезпечення, за необхідності - до прокуратур нижчого рівня та Національної академії прокуратури України.
Співвиконавці після надходження проекту нормативно-правового акта упродовж не більше п’яти робочих днів, а у випадку значного за обсягом документа - десяти опрацьовують його та за наявності надають зауваження і пропозиції.
Головним розробником з урахуванням наданих пропозицій та зауважень готується остаточний проект нормативно-правового акта, який передається на погодження співвиконавцям.
5. Проект нормативно-правового акта за рішенням Генерального прокурора та відповідно до Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 № 996, може оприлюднюватися на офіційному веб-сайті Генеральної прокуратури України та у друкованих засобах масової інформації з метою надання можливості громадянам для їх вільного доступу до інформації про діяльність органів прокуратури, забезпечення гласності, відкритості та прозорості такої діяльності, а також для врахування громадської думки щодо проекту акта.
6. При підготовці нормативно-правового акта, що має міжвідомчий характер, головним розробником, проект після погодження з іншими співвиконавцями спрямовується для опрацювання та затвердження (погодження) до заінтересованих державних органів.
7. Якщо проект нормативно-правового акта містить відомості, що становлять державну чи іншу таємницю, яка охороняється законодавством України, а також відомості конфіденційного характеру, йому присвоюється відповідний гриф секретності або гриф обмеження доступу.
8. Оформлення грифів секретності та обмеження доступу здійснюється відповідно до вимог нормативно-правових актів, що регламентують порядок ведення секретного діловодства.
9. Посилання в проекті нормативно-правового акта, що подається на державну реєстрацію, на не зареєстрований в органах юстиції нормативно-правовий акт суб’єкта нормотворення, акти якого підлягають державній реєстрації відповідно до законодавства, не допускається.
10. Проекти нормативно-правового акта та документів, передбачених пунктами 2, 3 розділу ІІІ цього Положення, готуються головним розробником за погодженням із Генеральним прокурором або його першим заступником чи заступником згідно з розподілом обов’язків між керівництвом Генеральної прокуратури України. Їх остаточні проекти візуються начальником Департаменту забезпечення діяльності керівництва та подаються на підпис Генеральному прокурору.
11. Рішення щодо необхідності державної реєстрації нормативно-правового акта приймається головним розробником, про що зазначається у відомостях про його внутрішнє погодження.
ІІІ. Порядок подання нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України
1. Нормативно-правовий акт подається на державну реєстрацію головним розробником упродовж п’яти робочих днів після прийняття.
За наявності сумніву щодо відповідності акта вимогам, необхідним для державної реєстрації, він у встановленому порядку подається на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України, яким приймається остаточне рішення щодо необхідності його державної реєстрації.
2. Нормативно-правовий акт подається на державну реєстрацію разом із супровідним листом, у якому вказуються прізвище уповноваженого працівника Генеральної прокуратури України та номер його службового телефону.
У разі повторного подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію, а також якщо його прийнято замість акта, у державній реєстрації якого відмовлено, у супровідному листі вказуються дата і номер листа Міністерства юстиції України про повернення нормативно-правового акта без державної реєстрації для доопрацювання або відмови в державній реєстрації.
3. Разом із нормативно-правовим актом до Міністерства юстиції України також подаються:
пояснювальна записка за формою, встановленою Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950;
засвідчена у встановленому законодавством порядку копія висновку про результати юридичної експертизи проекту нормативно-правового акта за формою, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 06.07.2011 № 1805/5 "Про затвердження форми висновку юридичної служби міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади та його територіальних органів, місцевих державних адміністрацій за результатами проведення юридичної експертизи проекту нормативно-правового акта", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2011 за № 826/19564;
відомості про чинні акти Генеральної прокуратури України з цього питання, інформація про строки приведення їх у відповідність із нормативно-правовим актом, поданим на державну реєстрацію, а також про акти, що втрачають чинність у зв'язку з прийняттям цього акта;
копія нормативно-правового акта, до якого вносяться зміни або який визнається таким, що втратив чинність, у контрольному стані та порівняльна таблиця;
відомості про внутрішнє погодження нормативно-правового акта;
відомості про офіційне погодження акта із заінтересованими органами (за наявності підстав);
довідка щодо відповідності нормативно-правового акта зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) за формою, визначеною Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950;
висновок Секретаріату Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України щодо відповідності нормативно-правового акта положенням Конвенції та практиці Європейського суду з прав людини. За відсутності цього документа надається копія супровідного листа про подання до Міністерства юстиції України комплекту документів, необхідного для отримання висновку Міністерства юстиції щодо відповідності нормативно-правового акта положенням Конвенції та практиці Європейського суду з прав людини (оригінал і дві копії);
висновок про проведення антидискримінаційної експертизи за формою, передбаченою постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 № 61 "Питання проведення антидискримінаційної експертизи та громадської антидискримінаційної експертизи проектів нормативно-правових актів", та засвідчена в установленому законодавством порядку його копія;
інформаційно-аналітичні матеріали за результатами публічного громадського обговорення проектів нормативно-правових актів (за необхідності).
У разі подання на державну реєстрацію нормативно-правового акта з питань, що стосуються соціально-трудової сфери, повідомляється також про позицію щодо нього уповноваженого представника профспілкової організації та проведену роботу з урахування наданих зауважень і пропозицій.
4. Нормативно-правовий акт, пояснювальна записка до нього, довідка про його відповідність зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), інформаційно-аналітичні матеріали з публічного обговорення проекту підписуються Генеральним прокурором. Інші документи, передбачені пунктами 2, 3 розділу ІІІ Положення, подаються за підписом першого заступника або заступника Генерального прокурора згідно з розподілом обов’язків між керівництвом Генеральної прокуратури України.
5. Нормативно-правовий акт із супровідним листом та матеріалами, зазначеними в пункті 3 розділу ІІІ Положення, подаються головним розробником до Міністерства юстиції України.
6. Департаментом забезпечення діяльності керівництва перед направленням нормативно-правового акта до Міністерства юстиції України попередньо вивчається наявність усіх необхідних для державної реєстрації документів, а також відповідність їх оформлення встановленим вимогам.
ІV. Державна реєстрація нормативно-правових актів Міністерством юстиції України
1. За результатами правової експертизи Міністерством юстиції України в межах установленого строку приймається одне з таких рішень:
про державну реєстрацію нормативно-правового акта;
про повернення нормативно-правового акта без державної реєстрації для доопрацювання;
про відмову в державній реєстрації нормативно-правового акта;
про визнання акта таким, що не підлягає державній реєстрації.
2. Визначений працівник головного розробника особисто отримує лист Міністерства юстиції України про державну реєстрацію нормативно-правового акта або повернення нормативно-правового акта без державної реєстрації для доопрацювання, відмову в державній реєстрації нормативно-правового акта чи визнання акта таким, що не підлягає державній реєстрації.
3. У разі виявлення Міністерством юстиції України за результатами правової експертизи нормативно-правового акта порушень вимог правопису та нормопроектувальної техніки і надходження відповідних зауважень до Генеральної прокуратури України головним розробником, за необхідності, забезпечується проведення з представниками Міністерства юстиції України робочої зустрічі щодо обговорення висловлених зауважень та усунення виявлених порушень.
Протягом строку, встановленого для проведення державної реєстрації нормативно-правового акта, головним розробником забезпечується врахування зауважень і направлення до Міністерства юстиції України із супровідним листом оригіналу та двох засвідчених у встановленому законодавством порядку копій відповідних сторінок опрацьованого нормативно-правового акта із зазначенням на їх зворотному боці прізвища, ініціалів, підпису уповноваженого працівника та дати візування (спільний нормативно-правовий акт візується уповноваженими працівниками цих суб'єктів нормотворення).
4. Для повернення нормативно-правового акта на доопрацювання на прохання Генеральної прокуратури України до Міністерства юстиції України направляється відповідний лист Генерального прокурора, його першого заступника або заступника згідно з розподілом обов’язків між керівництвом Генеральної прокуратури України із зазначенням підстав для доопрацювання.
Під час доопрацювання головним розробником враховуються висловлені Міністерством юстиції України зауваження, усуваються виявлені порушення, нормативно-правовий акт повторно узгоджується із заінтересованими державними органами, отримується висновок Секретаріату Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України щодо відповідності нормативно-правового акта положенням Конвенції та практиці Європейського суду з прав людини. За результатами додаткового опрацювання нормативно-правовий акт протягом місяця повторно подається на державну реєстрацію або копія наказу про його скасування надається до Міністерства юстиції України.
У супровідному листі, з яким він направляється, вказуються дата і номер листа Міністерства юстиції України про повернення нормативно-правового акта без державної реєстрації для доопрацювання та термін закінчення доопрацювання.
5. Нормативно-правовий акт, у державній реєстрації якого відмовлено, підлягає скасуванню Генеральною прокуратурою України у 5-денний строк з дня отримання відповідного листа Міністерства юстиції України. Копія наказу про скасування нормативно-правового акта в цей же строк направляється до Міністерства юстиції України.
Проект наказу про скасування нормативно-правового акта, у державній реєстрації якого відмовлено, готується головним розробником за погодженням із Генеральним прокурором або його першим заступником чи заступником згідно з розподілом обов’язків між керівництвом Генеральної прокуратури України. Остаточний проект візується начальником Департаменту забезпечення діяльності керівництва та подається на підпис Генеральному прокурору.
У супровідному листі, з яким документ направляється до Міністерства юстиції України, вказуються дата і номер листа Міністерства юстиції України про відмову в державній реєстрації.
6. Департаментом забезпечення діяльності керівництва головному розробнику надається практично-методична допомога у вирішенні питань, пов’язаних із процедурою державної реєстрації.
V. Набрання чинності нормативно-правовими актами Генеральної прокуратури України та ведення їх реєстру
1. Нормативно-правові акти Генеральної прокуратури України, які занесені до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, набирають чинності з дня їх офіційного опублікування, якщо інше не встановлено самими актами, але не раніше дня їх офіційного опублікування.
2. Нормативно-правові акти Генеральної прокуратури України направляються для виконання лише після їх державної реєстрації та офіційного опублікування в бюлетені "Офіційний вісник України".
Документи, що містять інформацію з обмеженим доступом, не підлягають опублікуванню і набирають чинності з моменту їх доведення у встановленому порядку до відома виконавців.
3. Перший примірник документа разом із його електронною копією, а також відомостями про його внутрішнє погодження не пізніше дня, наступного після офіційного опублікування, передається головним розробником до Департаменту забезпечення діяльності керівництва, яким забезпечується облік та оприлюднення на офіційному веб-сайті Генеральної прокуратури України наказів Генеральної прокуратури України нормативно-правового змісту.
4. Після опублікування нормативно-правового акта самостійним структурним підрозділом, що був його головним розробником, іншими структурними підрозділами Генеральної прокуратури України у межах їх компетенції забезпечується:
організація виконання вимог виданого нормативного акта та вивчення практики його застосування;
забезпечення роз’яснювальної роботи з питань застосування виданого нормативного акта;
накопичення і систематизація інформації про хід його виконання, а також ініціювання питань про внесення до акта відповідних змін, визнання його таким, що втратив чинність, або скасування.
Начальник Департаменту забезпечення діяльності керівництва Генеральної прокуратури України | О. Садикін |
( Текст взято з сайту Генеральної прокуратури України http://www.gp.gov.ua )