• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення частини другої статті 78 Конституції України, абзацу другого частини третьої статті 3 Закону України "Про статус народного депутата України", частини першої статті 1 та частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу"

Конституційний Суд України  | Ухвала від 01.03.2001 № 10-у/2001
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 01.03.2001
  • Номер: 10-у/2001
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 01.03.2001
  • Номер: 10-у/2001
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення частини другої статті 78 Конституції України, абзацу другого частини третьої статті 3 Закону України "Про статус народного депутата України", частини першої статті 1 та частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу"
м. Київ
1 березня 2001 року
N 10-у/2001
Справа N 2-6/2001

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Козюбри Миколи Івановича - суддя-доповідач,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення частини другої статті 78 Конституції України, абзацу другого частини третьої статті 3 Закону України "Про статус народного депутата України", частини першої статті 1 та частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу".
Заслухавши суддю-доповідача Козюбру М.І. та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - народні депутати України - звернулись до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення частини другої статті 78 Конституції України, абзацу другого частини третьої статті 3 Закону України "Про статус народного депутата України", частини першої статті 1 та частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу".
На думку народних депутатів України, необхідність офіційного тлумачення норм Конституції України і чинного законодавства щодо праворозуміння несумісності депутатського мандата і перебування на державній службі, зокрема на посадах, пов'язаних із здійсненням переважно політичних функцій, обумовлена змінами, що відбулися в правовій системі України після прийняття чинної Конституції України.
Як вважає суб'єкт права на конституційне подання, нові конституційні положення перш за все стосуються народних депутатів - членів Кабінету Міністрів України, керівників центральних органів виконавчої влади.
2. Згідно з частиною першою статті 93 Закону України "Про Конституційний Суд України" підставою для конституційного подання щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів України є практична необхідність у з'ясуванні або роз'ясненні, офіційній інтерпретації положень Конституції України та законів України.
У матеріалах конституційного подання така підстава відсутня. Натомість суб'єкт права на конституційне подання викладає своє розуміння змісту положень частини другої статті 78 Конституції України, абзацу другого частини третьої статті 3 Закону України "Про статус народного депутата України", частини першої статті 1 та частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу", зазначаючи, що члени Кабінету Міністрів України та керівники центральних органів виконавчої влади мають окремий, відмінний від статусу державного службовця, "політичний статус", і тому зазначені особи можуть поєднувати свою діяльність із здійсненням депутатських повноважень. При цьому положення інших статей Конституції України до уваги не беруться.
Організація, повноваження і порядок діяльності Кабінету Міністрів України, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади визначаються Конституцією і законами України (частина друга статті 120 Конституції України) .
Відповідно до частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу" правовий статус членів Кабінету Міністрів України регулюється спеціальними законами України, прийняття яких є прерогативою законодавчого органу, а не Конституційного Суду України.
Таким чином, підстав для відкриття конституційного провадження у цій справі немає.
3. Колегія суддів Конституційного Суду України з конституційних подань своєю Ухвалою від 31 січня 2001 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України та Законом України "Про Конституційний Суд України".
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150 Конституції України, статтями 45, 50, 93 Закону України "Про Конституційний Суд України" та параграфом 51 Регламенту Конституційного Суду України Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним паданням 45 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення частини другої статті 78 Конституції України, абзацу другого частини третьої статті 3 Закону України "Про статус народного депутата України", частини першої статті 1 та частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу" на підставі пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України та Законом України "Про Конституційний Суд України".
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскарженою.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
(Текст взято з сайту Конституційного Суду України)